Viikonpäivien luominen = tärkein asia!

A-ismin mukaan

Jumala loi sunnuntain,maanantain, tiistain, keskiviikon, torstain, perjantain ja SAPATIN adventismin mukaan. Sapatti oli luomistyön huipennus adventismin mukaan.
Kyllä Jumala loi ihmisen OMAKSI KUVAKSEEN Raamatun mukaan.

Älä jumaloi sapattia!

6

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • protestanteille

      Sunnuntai on pedonmerkki ja sapatti on sinetti pyhille.

      • älä riko sitä

        Loistiko todellakin sapattikäsky kirkkaimmin Taivaaassa niinkuin White näki?


      • tööt!
        älä riko sitä kirjoitti:

        Loistiko todellakin sapattikäsky kirkkaimmin Taivaaassa niinkuin White näki?

        ja loistaa yhä. Te vain olette sokeita pimeyden edustajia.


      • älä riko sitä kirjoitti:

        Loistiko todellakin sapattikäsky kirkkaimmin Taivaaassa niinkuin White näki?

        Lainaus: " Pyhäpäivän viettäminen sunnuntain sijasta lauantaina eli sapattina on tunnetusti vanha juutalainen ja juutalais-kristillinen tapa, joka saavutti kannatusta mm. reformaatioajan uudelleenkastajien piirissä. Tämä traditio, jota on esiintynyt eri tahoilla protestantismissa, saapui Amerikkaan jo 1700-luvulla. Kun eräät adventistit olivat tutustuneet siihen, esitti Joseph Bates v. 1846 painetussa kirjasessaan The Seventh Day Sabbath, A Perpetual Sign laajasti perustellun sapattiopin, jonka mukaan sapatinvietto oli asetettu jo luomisessa. Neljännen (luterilaisen laskutavan mukaan kolmannen) käskyn noudattaminen muodostaa merkin, jonka avulla vanhurskaat erotetaan jumalattomista. Tämän opin vahvisti Mrs. White näyssään v. 1846:

        >>Mutta Herra antoi minulle näyn taivaallisesta pyhäköstä. Jumalan temppeli oli avoinna taivaassa, ja minulle näytettiin armoistuimella peitetty Jumalan arkki... Jeesus kohotti arkin kantta, jolloin minä näin kivitaulut, joille kymmenet käskyt oli kirjoitettu. Hämmästyin nähdessäni neljännen käskyn keskimmäisenä noista kymmenestä pehmeän valokehän ympäröimänä. Enkeli sanoi: 'Näistä kymmenestä käskystä tämä on ainoa, joka ilmaisee elävän Jumalan, joka on luonut taivaan ja maan ja kaikki mitä niissä on.' Maan perustuslakia laskettaessa laskettiin myös sapatin perustus. Minulle näytettiin, että jos oikea sapatti olisi pidetty, ei olisi koskaan ollut ainuttakaan pakanaa eikä jumalankieltäjää... Juuri ennen Jumalan suurta päivää lähetetään sanoma, mikä kehoittaa ihmisiä kuuliaisuuteen Jumalan laille, minkä Antikristus on rikkonut>> (Whiten Kristillisiä kokemuksia, 54 - 55).

        Vuonna 1847 Mrs. White näki asiasta toisen näyn, josta hän kertoi mm:

        >> Näin, ettei Jumala ollut muuttanut sapattia, sillä Hän ei milloinkaan muutu. Mutta paavi oli muuttanut sen seitsemänneltä viikon ensimmäiselle päivälle, sillä hän oli muuttava ajat ja lait... Minä näin, että pyhä sapatti on ja tulee olemaan erottavana muurina Jumalan totisen Israelin ja uskottomien välillä>> (Emt. 58 - 59)."
        (Teinonen,S. Nykyajan lahkot, Pieksämäki 1965, 120 - 121)


    • tööt!

      Jumala asetti ensimmäisen, toisen, kolmannen, neljännen, viidennen, kuudennen päivän ja sitten sapatin. Mitä väliä sillä on, että Jumala loi ihmisen kuvakseen KUUDENTENA päivänä. Luomisviikko ei lopu siihen. Se päättyy sapattiin.

      Älä sinä jumaloi saatanaa!

      • Peltivasikka

        tuo Saatana pomppii joka paikassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe