Hei, onko kennelläkään ollut paha jännitysniska? Itse minulla on ollut erittäin viiltävää niska-hartia kipu jo monta kuukautta ja en pysty tekemään työtä täyspäiväsesti.Olen käynyt magneettikuvissa mutta mitään ei ole löytynyt.Sain maanantaina jännitysniska diagnoosin.
oireeni ovat seuraavat
-jatkuva keinuva ja "jomottava" huimaus aina kun kävelen.
- erittäin paha hartia ja niska kipu
- pahoinvointia etenkin aamuisin.
Kävin 2 kk sitten fysatrilla joka antoi minulle puudus/korttisoniruiskeen.Heti ruiskeen jälkeen sain pahan huimauskohtauksen ja en ole sen jälkeen pystynyt kävelemään kunnolla koska minua jatkuvasti keinuttaa ja tuntuu kun jotain jomottaisi niskassa...Pahin tässä koko asiassa on huimaus joka ei millään lähde.. Voisikohan joku keksiä selityksen miten huimaus on voinut saada alkunsa ruiskeista? Olen kysynyt monelta eri lääkäreiltä mutta he ovat sitä mieltä ettei korttisoniruiske voi aiheutta näin pitkää huimausoiretta :(
jännitysniska???
7
897
Vastaukset
- Minä jos kuka, niin
kunnolliselle hierojalle tai jollekkin, joka osaa tuon nikamien niksautuksen. Ei pelkät lääkkeet auta noihin vikoihin. Tiedän kokemuksesta. Kyllä lekurit antaa lääkkeitä vaikka kilokaupalla, mutta se ei poista itse vaivaa.
- N
Minä sain avun koulutetulta osteopaatilta joka keskittyi hieromaan kaulan ja niskan lihaksia kunnolla,mitä ei moni hieroja ymmärtänyt tehdä.Nyt useamman osteopaatilla käynnin jälkeen tuntuu että kaulan ja niskan lihakset on pehmentynyt ja tuo huimaava olo alkaa viimein hävitä, onneksi!.Osteopaatti osaa myös antaa vinkkejä ravintopuolella joka auttaa edistämään paranemista.
- jännäriniska
Hei
Itselläni on ollut paha jännitysniska kaksi kertaa. molemmilla kerroilla huimaus/keinuttava olo kesti lähemmäksi kaksi kuukautta. Siihen auttoi fysioterapia ja oma venyttely.
Mulla jännitysniska aiheutti myös lukuisia muita oireita. Pahin ehkä paniikkikohtaus minkä saa jatkuva outo olo aikaan....pelkää sairastavansa vakavaa sairautta.
voi sitä ihanaa tunnetta kun huomaa että enää ei huimaa. Saas nähdä koska taas niska menee niin pahaan kuntoon, että oireet palaa. - michelsan
jännäriniska kirjoitti:
Hei
Itselläni on ollut paha jännitysniska kaksi kertaa. molemmilla kerroilla huimaus/keinuttava olo kesti lähemmäksi kaksi kuukautta. Siihen auttoi fysioterapia ja oma venyttely.
Mulla jännitysniska aiheutti myös lukuisia muita oireita. Pahin ehkä paniikkikohtaus minkä saa jatkuva outo olo aikaan....pelkää sairastavansa vakavaa sairautta.
voi sitä ihanaa tunnetta kun huomaa että enää ei huimaa. Saas nähdä koska taas niska menee niin pahaan kuntoon, että oireet palaa.Kiitos vastauksista! Lohduttavaa kuulla että muillakin on ollut samanlaisia oireita. Tuntuu välillä niin yksinäiseltä taistella näitten vaivojen kanssa joka lamaa normaalin elämän. toivottavasti triptylin ja fysioterapian avulla pääsen eroon kivuista ja huimauksesta, odotaan vain sitä päivää kun pystyn taas kävelemään suoraan eteenpäin.
- tollotoo
On asia toisin päin.
tällä tarkoitan sitä että kun sinulla on niska-hartiaseutu jännittyneenä on minusta aika selvää että sinua huimaa.
Näet 1/3 aivoverenkierrosta kulkee niskan seudun, olikohan ne kaulavaltimoiden(niskanikamavaltimot tms), kautta ja jos sen alueen lihaksisto on tiukkana niin on aika selkeää että aivojen verenkierto estyy tästä johtuen osittain ja kun prioriteetti käskytyksessä on että aivot on ensisijainen turvattava verekierrossa niin jalkoja pois alta jos verenpaine ei riitä muuten...
Itse käytän tuolle alueelle venytyksiä(varoen) ja magneettihoitotuotteita.
Mikähän lienee ammattisi??- michelsa
Tein päätetyötä viime keväällä ja valmistuin kesällä. Heti sen jälkeen kramppas niska pahasti ja sen vuoksi minulle laitettiin korttisoniruiskeita niskaan ja hartioihin. ENNEN pistoksia ei huimannut lainakaan mutta heti ruiskeiden jälkeen alkoi huimata ja huimaus ei millään ole hellittänyt sen jälkeen...onkohan ruiskeet ärsyttänyt lihaksia ja laukaisset pahemman jännitysniskan...mielestäni korttisoni pitäisi rentouttaa eikä päinvastoin, eli ihmetetyttää mistä huimaus johtuu :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292905- 1191195
- 58941
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6937- 66905
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26877Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37830Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu157811Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75764