Millä saisi haalistuneen puskurin takaisin tummaksi? Vinkkejä kaivattaisiin! Väri kait alunperin musta mutta nyt jo harmaa.
haalistunut puskuri
7
4897
Vastaukset
- -S-
Parhaan tuloksen varmaan saisi maalaamalla. Vippaskonsti voisi olla blackwax.
Ostat vaan muoviin sopivaa mustaa maalia ja hyvä tulee :) Voi tarvita jonkun pohjamaalauksen/tartuntamaalin. - kiillottaja
tai silikoonilla tai vaikka kenkäplankilla
- mää
Nuo konstit käy jos haluaa autosta päiväksi hyvännäköisen :)
- mää
Itselläni toiminut Würthin muovinhoitoaine, poistaa harmaantumat eikä käsikään mene sijoiltaan hinkkaamisesta. Auto Glymilläkin on vastaava muoviaine. Värilliset vahat ovat huijausta, auttavat niin kauan kuin et pese autoa.
Toinen konsti on kuumailmapuhallin, sitä vaan tarvitsee osata käyttää koska harjoitteluun ei ole varaa... maaliin ja puskureihin tulee helpolla vaurioita liian kuumalla.
Maalaus on tietty yksi konsti mutta sitä suosittelen vain jos sen tekee asiansa osaava automaalari. Muoviin tarvitsee tehdä oikeanlainen pohjakäsittely että siinä pysyy maali eikä mikä tahansa maali käy koska sen on oltava joustava. Kun maali alkaa ropista puskurista se vasta törkysen näköistä on.- puskuri
Elikäs Bilhelvete myy nimenomaan muovipuskureiden ja kylkilistojen maalaukseen tarkoitettua spray-maalia noin 3€/tölkki.
Pysyvyydestä ei ole vielä kokemusta mutta jälki on OK joten suositeltavaa ainakin myyntifiksaukseen. Pysyvyyden suhteen tärkeintä on varmaan pohjatyöt, etenkin pesu liuottimella (itse puhdistin xyleenillä)
Mutta jos muoviosat eivät ole aivan toivottoman kulahtaneet, niin huippuluokan mustalla vahalla saa kyllä ällistyttvän kestävän ja hyvännäköisen pinnan.
Itse suosittelisin Hartmannin (meniköhän nimi oikein?) lähes nestemäistä vahaa. Sensijaan Bilhelveten mustavahalla ei tee mitään eikä Korrekin vastaavakaan ole kovin kaksista.
Aiemmin noita fiksattiin myös mustalla helmamassalla. Siis sellaisessa isossa spray-tölkissä muutävällä joka jättää kuivuttuaan sitkeän mutta kovan ja hieman appelsiinimaisen pinnan. Tuo ainakin pysyy hyvin jos listat ja puskurit vaivautuu puhdistamaan liuottimella ja hiomaan varovasti.
- shinellä
Jos se oli ihan muovi musta, eli ei maalia päällä, niin bumper shinellä.. (pigmentti vettä). Kestää vuoden taas hyvin mustana. Vähän se on kallista (n.10€/pullo taitaa olla), mutta on hyvää.. ja sopii kaikkeen muovin mustaamiseen. Saa valkoset vahajämätkin peitoon. Saa mustana ja harmaana
- Opelisti
Halvin/helpoin/nopein patapata saippualiuos..!
Tuolla kun hinkkaat puskuria, ni tulee musta väri taas esille..! Kokeiltu on..!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538323- 664644
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404333Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353463Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422861- 492634