Nyt olen todellisessa hädässä. Viime viikon perjantaina oli ripuli niin otin pari immodiumia, sen jälkeen on ollut ummetusta ja nyt viikon ajan olen käyttänyt yhteensä 3 Microlax peräruisketta, mutta tuli vain liuosta eikä kunnon ulostusta. Eilen otin 13 ml. Lactulos ratiopharm, tänä aamuna 30ml ja koko päivän olen juossut vessassa paineen vuoksi. Perä aukko on niin pieni, kipeä ja turvonnut ja vertakin tulee jos oikein ponnistan. Ainoa keino saada jotakin ulos on työntää Härensin voide annostuspuikko peräaukkoon, jolloin saa vähän ilmaa ja kakkaa ulos.
Olen myös tänään ja muistaakseni toissapäivänä käyttänyt Scheriproduct peräpuikkoja ja voidetta peräpukamille.
Vähän väliä tulee paine niin kovaksi että jos ei olisi tuota vanhaa Härensin voiteen putkea niin en tietäisi mitä tehdä. Olen sahannut ja hionut erään vähän isomman putken mutta en pysty sitä työntämään peräaukkoon
kivun ja tiukkuuden vuoksi.
Istun vähän väliä lämpimässä vedessä koska se helpottaa oloa mutta nyt kai ei auta muu kuin sairaala käynti.
Peräaukko ei toimi
12
7369
Vastaukset
- juonut-
vettä runsaasti?
Aika kamalassa tilanteessa olet. Saisitko peräsuoleen jotenkin öljyä edes vähän jos se auttaisi?
Ilmeisesti uloste on niin kovaa ettei suostu tulemaan ulos. Jos olosi on kovin kivulias lienee parasta mennä lääkärille vaikka yö onkin alussaan. - --
Voit toki yrittää laksatiivia, mutta jos olosi on noin hankala, niin sekään ei kyllä välttämättä tehoa.
Mene ihmeessä sairaalaan, ei tuollaista olotilaa kestä kukaan!- vanhat konstit
suolihuuhtelu vois auttaa, jos vaikka käsisuihkulla yrittäisit saada vettä sisälle? Peräpukamiin taipuvaisten pitäisi myös aina ulostamisen jälkeen huuhdella takapuoli.
Pellavasiemen tahi rouhe lasilliseen vettä, niin eipä vaivaa ummetus.
Tuo nesteen nauttiminen ob kans tärkeetä, mieluiten vettä vaan.
Auttaisikohan jos yrittäisi juoda jotain ruokaöljyä kans?
- hermot menee
Olen 56v nainen, jolla peräpukamia vaikka toisille jakaa. Ulostaminen on tosi ongelma, koska ainoa enne tarpeesta on peräpukamien kutina. Toisaalta, mutta harvoin, tulee kova ulostamisen tarve ja, jos vessa ei ole lähellä, niin housuihin menee. Joskus valuu ilman ennakoivaa tunnetta. Kun kutisee, niin mitään ei tule itsestään ulos, vaikka miten pinnistäisi. Suoli voi olla täynnä sitä ihteään ja kutina peräaukon ympärillä sietämätön. Pidee on pelastukseni, eli suihku aukkoon ja sormet lisäksi. Muuten ei liikahda pa..a. Joka päivä kaivuuhommissa. Mikään ei ole auttanut peräpukamiin. Tämän lisäksi miestä inhottaa roikkuva pukama niin paljon, ettei meillä ole minkäänlaista seksiä. Ja minä mietin joka päivä, mistä löytyisi seksihullu mies. Tai mies, joka rakastelisi kanssani, vaikka peräpukemia onkin.
- ripuli ja ummetus
sai apua ja meni lääkäriin. Tiedoksi vaan että täytyy olla varovainen miten paljon ottaa ripuliin Imodiumia. Aloittaja otti 2 kappaletta ja se kyllä aiheuttaisi minulle kovaa ummetusta.
Minulla on ollut ripulia ulkomailla ja olen ottanut vain puoli kapselia tai tablettia joka auttaa herkkään vatsaani.
Nykyään on mainostettu Losec´ia närästykseen ja se myös tuotti minulle ummetusta.
Näiden lääkkeiden kanssa ei voi olla koskaan varma miten ne vaikuttavat yksilöihin. - Kokemusta on
ripuli ja ummetus kirjoitti:
sai apua ja meni lääkäriin. Tiedoksi vaan että täytyy olla varovainen miten paljon ottaa ripuliin Imodiumia. Aloittaja otti 2 kappaletta ja se kyllä aiheuttaisi minulle kovaa ummetusta.
Minulla on ollut ripulia ulkomailla ja olen ottanut vain puoli kapselia tai tablettia joka auttaa herkkään vatsaani.
Nykyään on mainostettu Losec´ia närästykseen ja se myös tuotti minulle ummetusta.
Näiden lääkkeiden kanssa ei voi olla koskaan varma miten ne vaikuttavat yksilöihin.Aivan ehdottomasti tuo on lääkäriin menon paikka,peräsuoli alkaa kramppaamaan ja se ei aukea kuin laukaisevalla lääkityksellä pahimmassa tapauksessa.
Itselleni on tullut muutaman kerran "tulppa" liian tuhtista tavarasta ja luulee kyllä että taju lähtee kuin oikein vääntää,kivut on muutenkin järkyttävät kun suolipaine on kova ja mitään ei saa ulos,lisäksi se voi nostaa verenpainetta voimakkaasti.
Itselläni on myös peräsuolta operoitu ja kerran muutama viikko leikkauksen jälkeen jolloin paikat olivat vielä tuhottoman kipeät peräaukko kramppasi ja paine kova,ei auttanut peräruiskeet eikä ulostuspuikot jotka kaiken lisäksi polttivat tuhottomasti.
Menin terkkariin ja pyysin vesiperäruiskeen mutta siitä se kädenvääntö alkoikin,tyrkytettiin laksatiivejä jolloin oli pakko hermostua koska siihen hätään ei ollut muuta lääkettä kuin välitön tyhjennys ja vastahakoisesti se veden lorotus sitten aloitettiin.
Suoli tyhjeni sellaisella ryminällä verta roiskuen että luulin joutuvani uudelleen leikkauspöydälle mutta onneksi näin ei käynyt vaan selvisin muutaman viikon entistäkin kipeämmillä peräaukon tuntemuksilla.
Sitten uskoi hoitajatkin mikä hätä oli kyseessä kun kaiken lisäksi meni pönttökin tukkoon.
Vähensin kuitumäärää hieman niin vastaavaa ei päässyt enää tapahtumaan ja hain yksityispuolen lääkäriltä lääkereseptin joka oli tarkoitettu lihasrentoutukseen mahdollisen tulpan uhatessa,siis kysymyksessä ei ollut ummetus vaan kipeä peräaukko kramppasi tuhtimman mutta pehmeän ulosteen yrittäessä ulos. - aurajuusto
Kokemusta on kirjoitti:
Aivan ehdottomasti tuo on lääkäriin menon paikka,peräsuoli alkaa kramppaamaan ja se ei aukea kuin laukaisevalla lääkityksellä pahimmassa tapauksessa.
Itselleni on tullut muutaman kerran "tulppa" liian tuhtista tavarasta ja luulee kyllä että taju lähtee kuin oikein vääntää,kivut on muutenkin järkyttävät kun suolipaine on kova ja mitään ei saa ulos,lisäksi se voi nostaa verenpainetta voimakkaasti.
Itselläni on myös peräsuolta operoitu ja kerran muutama viikko leikkauksen jälkeen jolloin paikat olivat vielä tuhottoman kipeät peräaukko kramppasi ja paine kova,ei auttanut peräruiskeet eikä ulostuspuikot jotka kaiken lisäksi polttivat tuhottomasti.
Menin terkkariin ja pyysin vesiperäruiskeen mutta siitä se kädenvääntö alkoikin,tyrkytettiin laksatiivejä jolloin oli pakko hermostua koska siihen hätään ei ollut muuta lääkettä kuin välitön tyhjennys ja vastahakoisesti se veden lorotus sitten aloitettiin.
Suoli tyhjeni sellaisella ryminällä verta roiskuen että luulin joutuvani uudelleen leikkauspöydälle mutta onneksi näin ei käynyt vaan selvisin muutaman viikon entistäkin kipeämmillä peräaukon tuntemuksilla.
Sitten uskoi hoitajatkin mikä hätä oli kyseessä kun kaiken lisäksi meni pönttökin tukkoon.
Vähensin kuitumäärää hieman niin vastaavaa ei päässyt enää tapahtumaan ja hain yksityispuolen lääkäriltä lääkereseptin joka oli tarkoitettu lihasrentoutukseen mahdollisen tulpan uhatessa,siis kysymyksessä ei ollut ummetus vaan kipeä peräaukko kramppasi tuhtimman mutta pehmeän ulosteen yrittäessä ulos.Lasiin kuivattuja luumuja ja vettä, jääkaappiin vaikka yöksi ja nesteen nauttiminen. Luumuja ei tarvi syödä. On toiminut ainakin minulla. Lisäksi käytän sormetusta. Mahdollisimman lämmintä vettä aukkoon ja sormet avuksi, jo helpottaa.
- .
aurajuusto kirjoitti:
Lasiin kuivattuja luumuja ja vettä, jääkaappiin vaikka yöksi ja nesteen nauttiminen. Luumuja ei tarvi syödä. On toiminut ainakin minulla. Lisäksi käytän sormetusta. Mahdollisimman lämmintä vettä aukkoon ja sormet avuksi, jo helpottaa.
omena,kaali,ruis leip.,kaura puuro,salaattia..
vettä runsaasti, jos sydän on terve
- kokenutkaikkitietää
Kymmeniä vuosia sitten, lapsen syntymän jälkeen olin tuossa tilanteessa . Peräaukko oli niin " suupunut" että aina tuli veri . SILLOIN , vanhanajan lääkäri käski ostamaan peräaukon laajentajan, se oli ( on ) sellainen lasinen , umpinainen putki . Pieni toisesta päästä ja paksuni pikkuhiljaa , vähän yli 10 cm pitkä.En muista kumpi ostopaikka Instru vai Apteekki . Ensin istuttiin lämpimässä vedessä , sitte aukko voideltiin , silloinen voide " Iktyöli ,ei ole enää" ja lasituubia työnnettiin aukkoon vähän matkaa. Tämä toistettin seuraavana iltana , mutta ilta illalta tuubia työnnettiin aina vähän syvemmälle ja ei kivun kanssa . Ja tästä sain avun . Tuohon ummetukseen on olemassa apteekissa sellanen aine kun Vi-Siblin .Mitallisen kun laittaa jogurttiin tai piimään ja juo lasin vettä päälle , auttaa sekä löysään että kovaan vatsaan . 5-6 luumua lasilliseen vettä ja syö ne pulleat luumut seur.pv , pitkin päivää , ei yhdellä kertaa ( voi tulla ripuli ) .Peräaukon voitelussa hyvä konsti : etusormeen tuorekelmusta side , aivan niinkuin sideharsostakin, koko sormen pituudelta , pääkin umpeen , mukautuu tiiviisti ihoon, wc paperille iso kasa perusvoidetta ja siinä pyörittää sormea , johan luistaa aukosta sisään ja ulostekkin sitte ulos .Näitä konsteja ei tarvi käyttää kun syö : pellavaöljyä siemeniä leseitä ja juo vettä ,vettä, vettä .
- Anonyymi
Imodium laiskistaa suolen normaalin toiminnan. Siksi ei ole ihme, jos seuraavana päivänä ei toimi. Ja sitäpaitsi ripuli on jo tyhjentänyt suolen totalisesti. Siis odota rauhassa.
Vastasin, vaikka tämä on 12 vuottavanha aloitus, koska voi olla avuksi nuoremmille! - Anonyymi
Juo paljon vettä.
- Anonyymi
Eiköhän tuo potilas ole jo saanut suolensa toimimaan tähän messessä luulisin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855