Talvirenkaat Ferrariin

Kiitos infosta

Pitäs autoon hommata talvirenkaat. Auto on vuoden 2007 Ferrari F430 ja sillä ei ole koskaan vielä ajettu talvella joten talvirenkaita ei luonnollisestikaan ole.
Nyt mieltäni askarruttaakin että minkä kokoiset talvirenkaat autoon pitää asentaa ? Entä kannattaako hommata nastat vai kitkat ?
Autolla olis tarkotus ajaa keskisuomesta helsinkiin tammikuun keskivaiheilla. Helsingistä matka jatkuu lautalla saksaan jossa ois tarkoitus vaihtaa takaisin kesärenkaisiin ja jatkaa matkaa kohti Nizzaa.

Eli tarkoitus on siis vähän pakon sanelemana ajaa autoa talvella ainoastaan keskisuomesta helsinkiin ja helmikuun loppupuolella takaisin. Renkaiden väliaikais-säilytyksestä on jo sovittu saksan päässä.

18

1581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pppppppppppppppppp

      ohjekirjassa ei tietenkään mainita mitään renkaista. eikä autossa olevissa kumeissa ole mitään merkintöjä .
      suosittelen kottikärryn pyöriä , joissa lumiketjut.

      • kiitos infosta

        Kiitos tästäkin asiallisesta palautteesta. Siitä oli tosi paljon apua.
        Ohjekirjassa ei todellakaan ole mitään mainintaa talvirenkaista ja luulen että alkuperäisten renkaiden kokoiset talvirenkaat eivät mahdu alla pyörimään jos lunta yhtään kerääntyy kaariihin. Kysymys onkin siitä että minkä kokoiset ja mitä profiilia olevat renkaat mahtuvat alla pyörimään ilman että lumen pitäisi menoa haitata ja pohja ei kuitenkaan osuisi maahan.


      • 9999999999999999999
        kiitos infosta kirjoitti:

        Kiitos tästäkin asiallisesta palautteesta. Siitä oli tosi paljon apua.
        Ohjekirjassa ei todellakaan ole mitään mainintaa talvirenkaista ja luulen että alkuperäisten renkaiden kokoiset talvirenkaat eivät mahdu alla pyörimään jos lunta yhtään kerääntyy kaariihin. Kysymys onkin siitä että minkä kokoiset ja mitä profiilia olevat renkaat mahtuvat alla pyörimään ilman että lumen pitäisi menoa haitata ja pohja ei kuitenkaan osuisi maahan.

        rengasliike,maahantuoja tietää, soita tehtaalle


      • MikkiMustangV8Cabr
        kiitos infosta kirjoitti:

        Kiitos tästäkin asiallisesta palautteesta. Siitä oli tosi paljon apua.
        Ohjekirjassa ei todellakaan ole mitään mainintaa talvirenkaista ja luulen että alkuperäisten renkaiden kokoiset talvirenkaat eivät mahdu alla pyörimään jos lunta yhtään kerääntyy kaariihin. Kysymys onkin siitä että minkä kokoiset ja mitä profiilia olevat renkaat mahtuvat alla pyörimään ilman että lumen pitäisi menoa haitata ja pohja ei kuitenkaan osuisi maahan.

        Katsopa rengasonline :sta, josko löytyy ympärivuotisena/talvirenkaana (lähinnä kitkat) sellaista vastaavaa kokoa kuin nuo sun kesärenkaat. Toinen vaihtoehto on, että otat autollesi junapaikan ,mikä voipi olla halvin ratkaisu, eli junapaikka välille JKL-HKI. Taitomies ajelee autonsa asemalle / asemalta.


    • irtopäälinen

      165-13 pinnattu. Esim. Ihalainen tai Kantolan kumi ovat loistavia merkkejä, pojat on noita Ferrareihin laitelleet ja kiitelleet hyviä pitoja ja äänettömyyttä.

      • Italiaano

        Minulla oli nuorempana vuoden 1968 Fiat 600. Teetin siihen paikallisella kummisuutarilla pulttirenkaat ja sen jälkeen pito oli uskomaton. Kieltämättä ehkä hivenen äänekkäät, mutta tiehen tulee aivan uusi tuntuma.


    • Grönlannin F430

      Vie se autosi trailerilla sinne hesaan ja kaverisi ajaa sen yhdistelmän tyhjänä takasin kotio

    • Cuore Sportivo!

      Mulla on Ferrarissa lumiketjut. Rajoittaa hiukan noita nopeita lähtöjä esimerkiksi Hesessä Vihdintiellä, mutta kyllä kelpaa kun pito on aivan eri luokassa kuin kitka- ja nastakuskeilla. Pieni rapina ei varsinaisesti edes kuulu sisälle ja aiemmilla nastarenkailla meteliä myös riitti - siis ulkona.

      • olipa hauska! :D

        hehheheh :D


    • kylläniittentäytyyti

      puhelimella vain soittelemaan, kysyvä ei tieltä eksy

    • Konsti Jylhä

      Kaikenlaisia konsteja näkee yritettävän netissä naikkosten houkuttelemisksi. Yksi niistä on mielikuvitus Ferrari.
      Sitten kun pitäisi lahteä matkaan Ferrarilla sanotaan naikkoselle että "Ferrari meni viime hetkellä rikki, joudutaankin lähtemään "kaverin" Ladalla ja mitäs jos pantaisiinkin matkalasku puokkiin, tai vaikka vähän ylikin kun pitää huomioida että tähän mun Ladaan kertyy lisää kilometrejä".

      • mietinvaa

        Mites sitte talvirenkaat toho mun Bugatti Veyronii? ku pitäis vähä ajella...


      • seo sitä narsismia

        No en nyt pitäs mitenkään mahdottomana kun olen nähnyt Jyväskylässä Gallardon tammikuisessa pakkasilmassa talvi pyörät alla mutta kyseisen auton omistaja vaihtoi Gallardon Murcielagon jota en kyllä ole talvella nähnyt...

        Ja keski-suomen edustajana olen muutamn ferrarin nähnyt 360, 340 ja vanhempia mutta en ole kylläkään täällä yhtään 430 nähnyt että sikälimikäli... Ja kuten tämä eräs lambo harrastaja niin se ajo kyllä auton vianorille ja löi kortin tiskiin ja laittakaas talvipyörät alle. Eikä ruvennut netistä kyselemään.


      • Turmiolan Tommi

        Mitä serkumpi, sen herkumpi.
        Lada ja Ferrari ovat vähintäänkin pikkuserkkuja, joten ei se ole suuri synti jos sanoo ajelevansa Ferrarilla.


    • laupias samariini

      On mullakin Corollassa jo talvirenkaat ollu reilut kolmisen kuukautta. Iltaruoaksi söin nakkeja ja perunamuusia. Aamulla herättyäni kättelin pikkuveikan.

    • Ferrari california

      En kyllä suomen talviteillä ajelisi ferrarilla vaikka olisi kuinka talvirenkaat alla.
      Ei ole varmaan ferrarissa pohjaa massattu saatikka suomen keleihin sopivaa ruostesuojausta.
      Suolatuilla teillä ajelu tekee aika nopeasti ikävää jälkeä massaamattomaan autonpohjaan.
      Kaveri osti jokus aikoinaan pontiac transamin jolla ajeli kesän. Auto oli tuotu jenkeistä ja auton pohjassa ei ollut mitään massausta. Mitään ruostesuojausta ei myöskään ollut. Pohja oli niin puhdas että se olisi voinut vaikka vahata auton pesun yhteydessä.

      Sitten tämä sankari keksi kerran talvella että ottaa transamin käytöön kun käyttöautona olleeseen mazdaan tuli isompi vika ja kallis remppa. Kaveri ostin ponuun talvirenkaat ja ajeli sillä koko talven. Oli muuten alusta niin paskana sitten keväällä että pontiacin alusta remppa maksoi monta kertaa sen mitä olisi sen mazdan korjaus tullut maksamaan.

      Eli jos sitä ferraria ei ole massattu, ja tuskin on, niin älä aja sillä talvella.

      • puskiskuskis

        Jos on varaa ostaa Ferrari, on varaa ostaa talviauto, mistä maksaa pari tonnia.
        Tutulla oli Lada talviautona ja kesäautona vanha Cadillac.
        Kun hän Ladalla ajaessaan kertoi kesät ajavansa Cadillakilla, ei kukaan uskonút, ennen kuin näki.


    • tjuu233131

      Voi jestas täällä on oikiasti tyhmiä ihmisiä. Ei mulla muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe