Häpyhuulileikkaus

Dallinger

Mitenkä tämmöiseen pääsee? Paljonko on maksanut? minkälainen lopputulos yms.
Itseäni isot häppärit häiritsee jokapäiväisissä tekemisissä ja etenkin seksielämässä. Keskustelua aiheesta!

39

9062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häpälä

Samasta aiheesta tarttisin neuvoja.

Itellä noi häiritsee AINA kun ottaa peilin käteen. Ja kyllähän välillä miettii että oisko helpompi pitää paikat puhtaanakin jos ne ois pienemmät. Poikaystävä ei ole kommentoinut noita mitenkään.

Ja jos joku on ollut lähiaikoina kyseisessä leikkauksessa niin ois toooosi muksuu kuulla miten meni... toipuminen, onks vaikuttanut seksielämään(negatiivisesti vai positiivisesti) ja missä leikkaus tehtiin jne

• joulupukkiiiii

teitääkö joku ikärajaa olen 15 vuotias ja nämä häiritsee jopa istuessa ja rakkaan harrastukseni parissa, eli ratsastuksessa

• K

Jos kerran poikaystävä ei ole kommentoinut mitenkään, voisiko olla niin, että ongelma onkin oma suhtautumisesi huuliin, eikä varsinaisesti niiden koko? Älä siis kuikuile peiliin äläkä vertaile, vaan ole onnellisesti oma ainutkertainen itsesi huulinesi kaikkinesi! Veisteltäväksi menemisessä on myös riskejä. Tsemppiä!

• nainen20

Itse kävin n. vuosi sitten leikkauksessa Tampereella Mehiläisessä. Jukka Kostilainen (tai koistilainen) oli kirurgin nimi. Hinnaksi arvioivat puhelimessa n. 2000e mutta loppeenlopuksi hintaa jäi vaan 900e maksettavaksi.. en tiedä itsekään miten siitä jäi niin vähän, pystyköhän siitä saamaan jonkun kelakorvauksen? en tiedä. Mut kuitenkin, olen TODELLA tyytyväinen tulokseen ja suosittelen leikkausta jos asia häiritsee. Itse häpesin älyttömästi häppäreitäni vaikka mieheni ei kyllä valittanut ikinä. Leikkaus oli n. tunnin operaatio ja noin tunnin lepäsin sen jälkeen sairaalalla ja sitten pääsin kotiin. Kivut oli kovat!!! mutta ne meni parissa päivässä ohitse.. Seksiä pystyi harrastamaan muutaman viikon jälkeen. Mulla häppärit roikkuivat n. 1cm... Kannattaa laittaa vaikka s-postia klinikalle, näin minä etenin asiassa:)
      Virossa on tietenkin paljon halvempaa n. 600e.. mut onhan se aina turvallisempi käydä suomen puolella.

• Kampaviineri2010

Itse varasin ajan terveyskeskuksen gynekologilta (11e) saadakseni lähetteen sairaalan poliklinikalle.
      Poliklinikalta (27e) annettiin minulle leikkausaika.
      Eilen tuli pari viikkoa leikkauksesta (89e). Pyytämällä maksun saa suorittaa osissa.

Leikkauspäivänä olin puoli 8 sairaalassa. Pyynnöstäni halusin vielä nähdä leikkaavan lääkärin, jonka jälkeen menin heti leikkaussaliin. Selkäydinpuudutus, olin koko ajan hereillä enkä tuntenut yhtään mitään. En edes jalkojani.

Kymmeneltä olin jo heräämössä makailemassa, josta pian huoneeseeni, jossa sain paljon hyvää syömistä ja jopa riisiomenapuuroa ja joulupiparin. Kuluttelin aikaa kunnes puudutus lakkaa ja voin tuntea jalkani.

Puoli 1 iltapäivällä puudutus lakannut ja pystyin kävelemään ja pääsin lähtemään kotiin.

Missään vaiheessa koko projektia en ole tuntenut minkäänlaista painetta, en kipuilua, en särkyä, en viiletelyä. Itselleni täysin kivuton. Lääkkeitä en käytä enkä olisi edes tarvinnutkaan.

Kävelemään pystyy heti. Ensimmäinen viikko ankkakävelyä. Kauppakäynnit sujuu mikäli kehtaa kulkea jalat hieman harallaan. Pitkä takki helpottaa asiaa.
      Kotioloissa liikuin miltei koko ajan ilman alushousuja yötä päivää, ilman mitään osuvaa ja hankaavaa.

Jostain kohdin näyttää kampaviinerin tai sahanterän reunalta tikkien halkaistua ihoa, joltain osin kovaa tunnotonta arpikudosta. Pehmenee parantuessaan ajan kanssa - toivon.

Olen kaksi viikkoa kulkenut löysissä verkkareissa, ja kuljettava vielä edelleen saumojen turhaan hankaamatta parantuvaa ihoa. Näytän jo suht ihmiseltä alapäästä.

Väsyttävintä hommassa on kenties paikallaanolo. Kaipaan valtavasti liikuntatoimiani ja kuntoilua. Kunnon liikettä.

Leikkaaja oli ja on edlleen iäkäs hauska mies. En hävennyt missään vaiheessa häntä. Kiitos hänelle saksimisesta. Olo on ollut leikkauksen jälkeen melkoisen tyttömäinen. Kyllä, peiliä on totisesti vilkuiltu vähän väliä, läheltä ja kaukaa.

• Kampaviineri2010

Kysyisin oliko sinulla missään vaiheessa leikkauksen jälkeen kovuuden tuntua leikkauskohdissa?

Itselläni alkuperäinen koko oli hyvin reilu ja leikattiin aivan kaikki pois. Tikkejä 14. Ei minkäänlaista pienintäkään kivun tunnetta yhtään missään vaiheessa. Jännää miten yksilöllistä kaikki on.
        Itse olen vajaa 40.

• naks-naks

Mitenköhän oikein leikattiin, kun lopputulos näyttää kampaviineriltä? Ilmeisesti saksittiin amputointityyliin vaan reunasta suikaleet pois ja "pykäläpistoilla" leikattu reuna kiinni. Lopputulos on silloin sellainen kuin on.

Nykyisin käytetään kai yleisemmin tekniikkaa, jossa leikataan kiilan, tai kolmion muotoinen pala keskeltä pois ja ommellaan reunat yhteen. Tällöin häpyhuulten reuna jää alkuperäiseksi ja luonnollisen näköiseksi ja pitkän pitkittäisen arven sijaan jää lyhyt poikittainen arpi.

Ennen kuin menette leikkelyttämään paikkojanne, kannattaa ainakin selvittää miten operaatio tehdään ja mitä on odottettavissa.

• Häppärining

että yläpään huuliin halutaan lisää kokoa ja volyymia ja alapään huulia halutaan leikkauttaa pienemmiksi. Koskahan tulee muotiin että häppäreistä halutaan bushmanninhuulet?:)))) Laitata häppäreistä lihat yläpään huuliin. Miehet voi antaa sulle suuseksiä pussaamalla sua suulle!:))) Eix olis hyvä idea?

• Häppäppärinuppu

venyttää ne? Pidä muutaman vuoden tauko räpläämisestä niin ne on ihan yhtä ehtat kuin impenä konsanaan.

• lopen kyllästynyt

Isot häpyhuulet ovat vaivanneet jo kuutisen vuotta. Ne ovat aivan eri paria toinen on todella valtava ja toinenkin on iso. Mulla ei ole kyseessä ulkonäköseikka vaan ihat muut ongelmat. En pysty pyöräilemään, tai käymään spinningissä sillä siitä valtaisa häpyhuuleni turpoaa vielä lisää ja ne kipeytyvät. Pyöräily on melkein ainoita lajeja joita voisin terveydellisistä syistä harrrastaa, vaan nyt sekin erittäin hankalaa. Hiivatulehdus vaivaa usein, yhdyntä aviomiehen kanssa on vaikeaa jne.

• "iloisena paranee"
        lopen kyllästynyt kirjoitti:

Isot häpyhuulet ovat vaivanneet jo kuutisen vuotta. Ne ovat aivan eri paria toinen on todella valtava ja toinenkin on iso. Mulla ei ole kyseessä ulkonäköseikka vaan ihat muut ongelmat. En pysty pyöräilemään, tai käymään spinningissä sillä siitä valtaisa häpyhuuleni turpoaa vielä lisää ja ne kipeytyvät. Pyöräily on melkein ainoita lajeja joita voisin terveydellisistä syistä harrrastaa, vaan nyt sekin erittäin hankalaa. Hiivatulehdus vaivaa usein, yhdyntä aviomiehen kanssa on vaikeaa jne.

kävin toissapäivänä leikkauksessa. pääsin ihan kaupungin sairaalaan niin maksoin 90e. voin vastata kysymyksiin ja kirjoittaa täs paranemisesta lisää kun paranee. mulla tapahtui joku iso verenvuototapaus niin paranen vähän hitaasti.

on tärkeää ymmärtää, että pienet häpyhuulet ovat vain aikamme ja yhteiskuntamme kauneusihanne, ei muuta. jätkiä ei haittaa! Joidenkin mielestä isot häpyhuulet voivat olla erityisen kiinnostavat. ;)

Odottakaa ja harkitkaa rauhassa. Jos rauha ei löydy niin gynegologille pyytämään lähetettä leikkauksen tarpeellisuuden arviointiin. Jos eivät leikkaa niin yksityiselle. Vika vaihtoehto on tuo sairaala Siluetti. siel maksaa yli 3000.

• Dallinger
        "iloisena paranee" kirjoitti:

kävin toissapäivänä leikkauksessa. pääsin ihan kaupungin sairaalaan niin maksoin 90e. voin vastata kysymyksiin ja kirjoittaa täs paranemisesta lisää kun paranee. mulla tapahtui joku iso verenvuototapaus niin paranen vähän hitaasti.

on tärkeää ymmärtää, että pienet häpyhuulet ovat vain aikamme ja yhteiskuntamme kauneusihanne, ei muuta. jätkiä ei haittaa! Joidenkin mielestä isot häpyhuulet voivat olla erityisen kiinnostavat. ;)

Odottakaa ja harkitkaa rauhassa. Jos rauha ei löydy niin gynegologille pyytämään lähetettä leikkauksen tarpeellisuuden arviointiin. Jos eivät leikkaa niin yksityiselle. Vika vaihtoehto on tuo sairaala Siluetti. siel maksaa yli 3000.

Ihanaa kiitos vastauksista,ja toki enempikin voi kertoilla. :)
        En tiedä mitä mieltä ukot on vaan itseäni oksettaa kattoo peiliin. En voi sietää ihteeni tämän takia.
        Olen hyvin viriili ihminen ja ahdistaa kun en sitten halua/pysty harrastamaan seksiä.

• Nainen20
        Dallinger kirjoitti:

Ihanaa kiitos vastauksista,ja toki enempikin voi kertoilla. :)
        En tiedä mitä mieltä ukot on vaan itseäni oksettaa kattoo peiliin. En voi sietää ihteeni tämän takia.
        Olen hyvin viriili ihminen ja ahdistaa kun en sitten halua/pysty harrastamaan seksiä.

Mulla ei ainakaan leikkauksen jälkeen edes huomaa leikkauskohtia, ei tuntopuutoksia, ei "kovuutta", ei mitään. Luonnolliset siistit häppärit tuli ! Ja on se mukava kun ei mitään ylimäärästä näy tuolta jalkavälistä:)

• "iloisena paranee"
        "iloisena paranee" kirjoitti:

jatkoa edelliseen:
        nyt 6 vuorokautta leikkauksesta. alkoi kerääntyyn sellasta verinestepussia häpyhuuleen ja huolestuin ja kävelin oudosti monta päivää kun oli mielekästä ohjelmaa ja ei ollut aikaa vuodelepoon. nyt alkaa turvotus ja se nestekeräytymä laskemaan ja huojennuksen tunne on sanoinkuvaamaton. kipua ei ole ollut enää. tikkejä oli hirveesti kun koko haavat ommeltiin kuin kangas sulavalla tikkulangalla. menee kaks viikkoa leikkauksesta, että ne sulaa pois. en usko että jää edes näkyvää arpea tai sellaista kovuutta ollenkaan kunhan muutaman kuukauden on saanut kudokset uusiutua. vaikka oli vähän ongelmaa ja kipua ja huolta niin ei ole hetkeäkään kaduttanut leikkauspäätös.

eikö kellään ole mitään kysyttävää? seuraan tätä keskustelua tässä kyllä.

• häpyily on nastaa

Miten suuret häpyhuulet vaikeuttaa seksielämää? Onko mies kenties sanonut niiden näyttävän epämielyttäviltä vai oletko vain peiliä apuna käyttäen tullut siihen tulokseen? Itse miehenä nautin suuresti nuolla suurehkoja häpyhuulia, ei tarvitse sormia tunkea sinne kielen sekaan.

• mimah

Ne haittaavat seksielämää sen kannalta, ettei paljoa huvita alapäätään miehelle näytellä. Itselläni oli hieman suurehkot ja aviomiestäni se ei haitannut, mutta kävin kuitenkin leikkauttamassa ne koska ne olivat itselleni älytön henkinen haitta. Nyt olen tyytyväinen ja miehenikin sanoo että nyt on parempi.
        Seksistä nauttii enemmän kun on tyytyväinen kroppaansa.

• "paranee edelleen"

jos pienet häpyhuulet on tosi isot niin oikea haitta voi olla sellainen, että häpyhuuli kääntyy yhdynnässä emättimen sisään. senkin voi kai estää käyttämällä paljon liukastetta. ja kun yhdynnän aloittaa niin voi joskus joutua sormilla vähän ns. availeen. suuseksiä en ole halunnut ottaa vastaan poikkeavuuteni vuoksi. ehkä tulevaisuudessa, kun on nyt tämä uusi tavara. ;P

• sen ku tietäis.

• Vän Gögh

Varmaan on girurgeja jotka ovat leikkoneet noita pimpsan koristeita enemmänkin. Niitähän voisi sitä mukaa kuivattaa ja sommitella sellainen moderni taideteos. siihen vain päälle lopuksi samat myrkyt kuin mitä täytetyissä eläimissäkin. Ajatelkaas kuinka arvokas sellainen kukkakuvioksi muotoiltu sadan huuliparin seinätaulu olisikaan...

• Ajokoiran korvat ;)

Voi herrran jestas kun näitä viestejä lukee!
      Mulla itsellä on todella isot lärpättimet ja en ikinä kuuna päivänä leikkais niitä!!!!!

Kun olin nuorempi laitoin kuvan itsestäni eräälle sivustolle ja kysyin mitä mieltä porukat oli niistä lärpättimistä? Ja vastaukset oli todella yllättävät! Kenelläkään vastaajista ei ollut mitään negatiivista sanottavaa! Päin vastoin sieltä tuli sellaista viestiä että nämä huulettomat "viiva"-piipit eivät kiinnostaneet miehiä läheskään yhtä paljon kuin kunnon huuliset "piipit".
      Tuo palaute antoi minulle todella paljon enemmän rohkeutta ja paremman "itsetunnon". Nyt olen ylpeä omista lärpättimistä enkä vaihtais millään pois.
      Hankaamiset ym. olen ratkaissut pikkuhousun suojilla. Öisin en pidä mitään päällä, saa paikat ilmakylpyä.
      Joten pelkästään ulkonäkö syistä en lähtis leikkaamaan.
      Olkaa ylpeitä omasta kukkasestanne, minä ainakin olen!

• 16-vuotias

Olisin todella kiitollinen jos tiedätte ikärajan tähän leikkaukseen! vaikka onkin ihanaa että huolehditte ettei me "pikkukullat"" tehtäisi mitään harkitsematonta ja mentäisi leikkaukseen vain poikaystäviemme takia, ja median tuomien kauneusihanteiden ym.. sillä tiedän että asian kirjoittaminen jo tännekin on suuri askel, sillä tämä asia on todella noloa nuorten keskuudessa eikä siitä puhuta, mutta monella on myös oikea syy leikkaukseen, esimerkiksi minulla vaiva on oikeasti sietämätön ja kävellessäkin hiertää. Tietenkin ajattelen myös sitä miten uskallan harrastaa seksiä, koska minun ikäiseni pojat ovat todellakin suorasanaisia ja lapsellisia. Olen todella monta vuotta miettinyt tätä asiaa ja se on vaivannut minua jo ennen aikoja kun aloin seurustelemaan, joten minulla on 2 hyvää syytä mennä leikkaukseen, mutta ainut este on ikäraja, jota en tiedä.

kiitos etukäteen !

• Veitsenterällä
        16-vuotias kirjoitti:

Olisin todella kiitollinen jos tiedätte ikärajan tähän leikkaukseen! vaikka onkin ihanaa että huolehditte ettei me "pikkukullat"" tehtäisi mitään harkitsematonta ja mentäisi leikkaukseen vain poikaystäviemme takia, ja median tuomien kauneusihanteiden ym.. sillä tiedän että asian kirjoittaminen jo tännekin on suuri askel, sillä tämä asia on todella noloa nuorten keskuudessa eikä siitä puhuta, mutta monella on myös oikea syy leikkaukseen, esimerkiksi minulla vaiva on oikeasti sietämätön ja kävellessäkin hiertää. Tietenkin ajattelen myös sitä miten uskallan harrastaa seksiä, koska minun ikäiseni pojat ovat todellakin suorasanaisia ja lapsellisia. Olen todella monta vuotta miettinyt tätä asiaa ja se on vaivannut minua jo ennen aikoja kun aloin seurustelemaan, joten minulla on 2 hyvää syytä mennä leikkaukseen, mutta ainut este on ikäraja, jota en tiedä.

kiitos etukäteen !

En tiedä onko ikärajaa, ilmeisesti ei. Kannattaa kysyä suoraan asiantuntijalta.
        Itse olen juuri epäonnistuneesti leikattu ja joudun korjausleikkaukseen rakennuttamaan olemattomasta olevan. Olen itkenyt aivan lohduttomasti. Näytän rumemmalta kuin ennen leikkausta, jos naiselta ollenkaan. Joitain alapään toimintaan liittyviä asioita ei voi ymmärtää kuin vasta leikkauksen jälkeen.

• ...
        Veitsenterällä kirjoitti:

En tiedä onko ikärajaa, ilmeisesti ei. Kannattaa kysyä suoraan asiantuntijalta.
        Itse olen juuri epäonnistuneesti leikattu ja joudun korjausleikkaukseen rakennuttamaan olemattomasta olevan. Olen itkenyt aivan lohduttomasti. Näytän rumemmalta kuin ennen leikkausta, jos naiselta ollenkaan. Joitain alapään toimintaan liittyviä asioita ei voi ymmärtää kuin vasta leikkauksen jälkeen.

ikävää kun leikkaus meni pieleen mutta itse ainakin olen päättänyt sinne mennä, koska useat muiden palautteet ovat olleet positiivisia ja leikkaukset hyvin onnistuneita ja ainahan näitä epäonnisia tapauksiakin ikävä kyllä sattuu ..

• ??

Ilmeisesti melkein kaikki leikkauksessa käyneet ovat tyytyväisiä lopputulokseen ulkonäön kannalta, ja vain yhdellä vastaajalla oli leikkaus epäonnistunut. Kysynkin siis teiltä, joilla leikkaus onnistui, niin miten on sen tunnon ja seksuaalisen nautinnon kanssa? Onhan ne sisemmät häpyhuulet hyvinkin herkkää erogeenista aluetta, joten eikös se vie melkolailla pois seksuaalisesta nautinnosta? Joissain maissahan pikkutytöt silvotaan sillä tavalla, että poistetaan joko klitoris, tai klitoris ja sisemmät häpyhuulet, tai jopa kaikki siis ihan ulompia häpyhuulia myöten. Nämä naiset kärsivät leikkauksistaan ja länsimaissa niitä pidetään barbaarisina. Tietysti hieman eri asia silpoa pientä lasta jollain ruostuneella metallinpalalla kuin että kirurgi suorittaa leikkauksen sairaalassa, mutta kyllä kai se kuitenkin tuntoon vaikuttaa? Vai eikö muka vaikuta?

• kokemusta on

Te jotka oletta käyneet siellä leikkausessa, niin kävittekö ensin gynellä juttelemassa asiasta? Ja jos tulitte siihen tulokseen että voidaan leikata, sovitteko te heti sillä kerralla leikkausajan? Ja miten pitkään saitte odottaa leikkausta? Pitääkö gynelle aikaa varatessa kertoa että olis tälläinen pienennys leikkaus mielessä? Itse ajattelin lähteä apua hakemaan yksityiseltä. Ja niille jotka kauhistelee tai väheksyy leikkauksia voin sanoo että isot häppärit on joillekin oikeesti ongelma. Itse en ainakaan minkään ulkonäkö asian takia niitä leikkelisi, mutta kun se alkaa vaikuttaa pyöräilyyn ja muihinkin arjen tekimisiin niin siinä voi alkaa henkinen elämä kärsiä.

• Veitsi vai laser
        kokemusta on kirjoitti:

Te jotka oletta käyneet siellä leikkausessa, niin kävittekö ensin gynellä juttelemassa asiasta? Ja jos tulitte siihen tulokseen että voidaan leikata, sovitteko te heti sillä kerralla leikkausajan? Ja miten pitkään saitte odottaa leikkausta? Pitääkö gynelle aikaa varatessa kertoa että olis tälläinen pienennys leikkaus mielessä? Itse ajattelin lähteä apua hakemaan yksityiseltä. Ja niille jotka kauhistelee tai väheksyy leikkauksia voin sanoo että isot häppärit on joillekin oikeesti ongelma. Itse en ainakaan minkään ulkonäkö asian takia niitä leikkelisi, mutta kun se alkaa vaikuttaa pyöräilyyn ja muihinkin arjen tekimisiin niin siinä voi alkaa henkinen elämä kärsiä.

Missä Helsingissä on näitä leikkauksia tehty? Soitin Mehiläiseen ja sain yhden lääkärin nimen. Onko teille kaikille tehty perinteisellä kirurgn veitsellä ja ompeleet vai onko jollekin tehty laserilla? Olen itse päättänyt mennä ja en häpeä asiaa lainkaan. Nyt on vain selvitettävä mikä olisi paras paikka! Kerrothan vielä paikkoja, kiitos

• kiitoosss
        Veitsi vai laser kirjoitti:

Missä Helsingissä on näitä leikkauksia tehty? Soitin Mehiläiseen ja sain yhden lääkärin nimen. Onko teille kaikille tehty perinteisellä kirurgn veitsellä ja ompeleet vai onko jollekin tehty laserilla? Olen itse päättänyt mennä ja en häpeä asiaa lainkaan. Nyt on vain selvitettävä mikä olisi paras paikka! Kerrothan vielä paikkoja, kiitos

Mulla on kans isot häppärit ja klitoris. Poistaako ne samalla klitoriksen päältä ylimääräistä nahkaa? Aattelin vaan kysellä etukäteen että en oo ihan pihalla asiasta. Kun mietityttää et jos ne pienentää häppäreitä niin jääkö se klitoris roikkumaan siihen rumasti? MiIten paljon ne yleensä pienentää niitä häppäreitä, tuleeko melkein viiva? Voisko joku vastata miltä se klitoris näyttää sitten jälkeen päin? Meneekö se sitten isompien häppäreiden väliin? Ja pitääkö tästä klitoriksen hupun pienennyksestä mainita etukäteen vai pienennetäänkö sitä automaattisesti häppärileikkauksen yhteydessä? Sori, jos kirjotin epäselvästi!!!

• kiitoosss
        kiitoosss kirjoitti:

Mulla on kans isot häppärit ja klitoris. Poistaako ne samalla klitoriksen päältä ylimääräistä nahkaa? Aattelin vaan kysellä etukäteen että en oo ihan pihalla asiasta. Kun mietityttää et jos ne pienentää häppäreitä niin jääkö se klitoris roikkumaan siihen rumasti? MiIten paljon ne yleensä pienentää niitä häppäreitä, tuleeko melkein viiva? Voisko joku vastata miltä se klitoris näyttää sitten jälkeen päin? Meneekö se sitten isompien häppäreiden väliin? Ja pitääkö tästä klitoriksen hupun pienennyksestä mainita etukäteen vai pienennetäänkö sitä automaattisesti häppärileikkauksen yhteydessä? Sori, jos kirjotin epäselvästi!!!

Siis tarkoiten että se klitoris ei itsessään ole iso, mutta sen päällä on sellain aika iso löysä kurttu!

• vastauksia haluava

jo monen vuoden ajan olen kans miettinyt, leikkaukseen menemistä, mutta minne kannattaa mennä? että tulisi mahd. "hyvää jälkeä"? siluetti? mielummin maksan enemmän kuin sitten että joutuisi kärsiä epäonnistuneesta leikkauksesta. Miten leikkaus tehdään/paljonko maksaa? Mites, arpikudos? kertokaa!! haluaisin nopeaa, asia on askarruttanut minua jo 5vuotta ja nyt olen päättänyt että leikkaukseen menen. todella tympeää, "hävetä" itseään, seksistäkään ei pysty nauttia kun nolostuttaa.. VASTAUKSIA!! kiitos :)

• höh ja nyyh

Eikö täällä enää käy asian läpikäyneitä ihmisiä? Paljon on jo ihmiset kyselly mut vastuksia ei ole tullut. Aika uus ketjuhan tää on. Itselläni sama toimenpide mielessä.

• Ihmettelen vaan
        höh ja nyyh kirjoitti:

Eikö täällä enää käy asian läpikäyneitä ihmisiä? Paljon on jo ihmiset kyselly mut vastuksia ei ole tullut. Aika uus ketjuhan tää on. Itselläni sama toimenpide mielessä.

Vaikeita ratkaisuja on! ||| Luulis, että on jatkokäytössä ja synnytyksessä uusia vaikeuksia? Tällaisetko on joidenkin nykynaisten ongelmat? Miksi silppoa, leikellä ja tatuoida. Tuskin noita leikkauksia iskä suostuu maksamaan. Ovatkohan kalliita toimenpiteitä? Aito maalauskin on arvokas ja korjattu on kopio

• burninglipss12345
        Ihmettelen vaan kirjoitti:

Vaikeita ratkaisuja on! ||| Luulis, että on jatkokäytössä ja synnytyksessä uusia vaikeuksia? Tällaisetko on joidenkin nykynaisten ongelmat? Miksi silppoa, leikellä ja tatuoida. Tuskin noita leikkauksia iskä suostuu maksamaan. Ovatkohan kalliita toimenpiteitä? Aito maalauskin on arvokas ja korjattu on kopio

Mitenkäs se tunto?

Kuten edellä joku oli kysynyt, voisiko joku tällaisen leikkauksen läpikäynyt

kertoa tästä tuntopuolesta ?

ja mitkä ovat isot ? 1 cm. 2cm, 3 cm, 4 cm ?

• Meitä on paljon miehiä jotka nimenomaan tykkää isoista häbäreistä kuten minä ;) paljon paremmat nuollessa ja tuntuu naidessa enemmän. oon koittanut löytää itselleni moista neitoa siinä onnistumatta ja jos tätä sattuisi nyt lukemaan joku jolla on sellaiset ja kaipaisi nuortamiestä joka rakastaa ja ihannoi isoja häpyhuulia niin [email protected] ;)

• Mary"

Kokemuksia: Kävin itse toimenpiteessä jokunen vuosi sitten. Häpyhuuleni oli aivan valtavat ja hankasivat aivan mielettömästi. Lääkäri kehoitti jättämään hupun klitoriksen ympärille suojaamaan ja olen siihen ratkaisuun todella tyytyväinen koska onhan klitoris erittäin herkkä. Paikat oli todella kipeät viikon ajan ja verta vuoti useampana päivänä mutta ei siihen kuollut. En tiedä ikärajaa leikkaukseen, oma leikkaus maksoi muistaakseni jotain 700-800 euroa Hki.
        Hyvin paljon riippuu ihmisestä menettääkö tuntoa tai kovettuuko paikat, mm. miten paljon arpikudosta muodostuu. Itselläni ei juuri lainkaan (huomaa mm. miten luomien poistosta on aiheutunut arpikudosta aiemmin)

• Veitsen terällä
        Mary" kirjoitti:

Kokemuksia: Kävin itse toimenpiteessä jokunen vuosi sitten. Häpyhuuleni oli aivan valtavat ja hankasivat aivan mielettömästi. Lääkäri kehoitti jättämään hupun klitoriksen ympärille suojaamaan ja olen siihen ratkaisuun todella tyytyväinen koska onhan klitoris erittäin herkkä. Paikat oli todella kipeät viikon ajan ja verta vuoti useampana päivänä mutta ei siihen kuollut. En tiedä ikärajaa leikkaukseen, oma leikkaus maksoi muistaakseni jotain 700-800 euroa Hki.
        Hyvin paljon riippuu ihmisestä menettääkö tuntoa tai kovettuuko paikat, mm. miten paljon arpikudosta muodostuu. Itselläni ei juuri lainkaan (huomaa mm. miten luomien poistosta on aiheutunut arpikudosta aiemmin)

Ihanaa, että palstalle on tullut uusia kokemuksia, Mary. Missä sut leikattiin Helsingissä tuohon hintaan?

• saman toistoa....

hei sitä myös kysyisin näin tiivistettynä että kannattaako mennä ensin gynelle ja pystyykö paikalliset sairaalat suorittamaan sisempien häpyhuulten leikkausta vai pitääkö lähteä näille erikoistuneilimme klinikoille silpottavaksi. masentaa ihan kun itsellä on sattunut juuri niin että ulommat huulet ovat olemattomat mutta sisemmät oikein pursuavat ulos ja en uskalla enää tehä mitään intiimiä kun olen saannut niin kovaa kritiikkiä miehiltä että se on viennyt viimisimmätkin halut ja toki siinä fyysisiä haittoja on uusiutuvat hiivat ja urheilun kautta syntyvät hiertymät ym... niin ja suurimmalla osalla on ulkoiset huulet liian isot mutta itsellä sisimmäiset liian isot mitä uskon miehet eivät kokemusperäisenä pidä kauniina!

• Demeter

"..laitoin kuvan itsestäni eräälle sivustolle ja kysyin mitä mieltä porukat oli niistä lärpättimistä? Ja vastaukset oli todella yllättävät! Kenelläkään vastaajista ei ollut mitään negatiivista sanottavaa! Päin vastoin sieltä tuli sellaista viestiä että nämä huulettomat "viiva"-piipit eivät kiinnostaneet miehiä läheskään yhtä paljon kuin kunnon huuliset "piipit"."

JOO, meitä on seitsemän siskoa joka toisella on kunnonuulipiippi ja joka toisella viipapiippi. Minulla nuorimmalla on sekä että. Myös rinnat menevät niin, että vanhimmalla on A, seuraavalla B sitten C, D, E, F ja minulla kaikki edelliset.

Ollaan jo seitsemän vuoden ajan otettu kuvia ja lähetelleen piippi- ja tissi
      -kuvia "eräille" sivustoille. Vastaukset ovat olleet aina todella yllättävät! Kenelläkään ei ole ollut mitään negatiivista sanottavaa. Monet ovat pyytäneet lisää kuvia. Myös siskoni Lissu ja toinen siskon Missu ovat kiinnostaneet miehiä niin paljon, että he ovat saaneet kunnian näytellä piippejänsä ihan livenäkin! Lissulla on kunnonhuulipiippi ja Missulla viivapiippi.

Sorry, mut mun täytyy nyt lopetella kun on mun vuoro meistä seisemästä siskoksesta mennä näpsimään kuvia piipistäni!

Saas nähdä tykkääköhän miehet "eräilläkin" sivuilla mun piipistä tällä kertaa vai ei. Jos ei tykkää, niin mä en ala!

NO, ASIAAN.

Mikäli häpyhuulten koko ITSEÄ häiritsee joko esteettisesti tai haittaa normaalia elämää, on hyvä, että on nykyään mahdollisuus vähentää tätä haittaa esim. leikkauksella. Itsetuntoaan ei kannata ripustaa häpyhuuliinsa, eli siihen, että niitä arvoiduttaa jollain miesraadilla.

Paljastan miehistä suuren salaisuuden, jos ette kerro sitä kellekään:
      Mies (tässä tapauksessa hetero-) nautti seksistä naisen kanssa. Ei tietyn muotoisen varpaan kanssa, ei tietyn mallisen korvalehden kanssa, vaan sellaisen kokonaisuuden, sellaisen ihanan naisen kanssa , joka nautii seksistä TÄMÄN miehen kanssa.

• Apuaaaaaa

Hei onko kellään ompeleet lähteneet paikoin ja tullut reikä ? Miten sitten onko se iho kasvanut yhteen vai pitää uudestaan käydä ompeleet laittaa kun muu osa parantuu ? Tuntuu että seksiä ei ikinä voi kun vähänki jos venyttää koko iho repeää ja taas alusta ei voi mitään tehdä ? Kamalaa kunnon reikä tuli kun ompeleet lähti paikoin 3 kohdasta , en usko ite ainakaan että iho joka kuiva kasvaa toisen kanssa sillä ilmaa välissä ???? Auttakaa oon niin surullinen

• ytfuygukgh

Kun tikit pettää, leikkaushaavoja ei yleensä tikata uudelleen. Avautunut leikkaushaava annetaan parantua itseksee. Arpi tulee hieman leveämpi, mutta kyllä se siitä paranee. Poikkeustapauksessa leikkaus tehdään tavallaan uudelleen, jos arpi pitää olla huomaamaton (todennäköisesti ei tässä tapauksessa).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2390
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2303
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      36
      1716
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1668
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      27
      1049
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe