Mummoilla on paha olla

Asun pienessä kaupungissa ja ihmetyttää vanhusten kielen käyttö. Jopa yli viisikymmenvuotiaat ukot ja mummotkin höystävät keskinäisessä jutustelussaan miltei jokaisen lauseen uhkailuin helvetin tulella ja monolatrista juutalaisten psykopaattijumalaa ylistävin termein. Puhuvat ja uhkailevat yksinäänkin. Tänään kävin hiljaisella nettipalstalla ja vanha mummeli, noin kuusikymmenkymmenvuotias mummo uhkaili ilmeiseti hänen kanssaan erimieltä olevia ihmisiä ja syölsi jatkuvasti aggressiivisia joudutte helvettiin-uhkailuja yksin höpöttäessään. Tätäkö on saanut aikaa jeesuskasvatus ja yleinen teismi. Jotekin huokuu vanhoista, että heillä on turhautunut ja paha olla.
Käytös ja nuttura niskassa ovat hyvin kireät ja aggressiiviset.

15

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ns. sextantta (ei ole merenkulun apulaite) vaan kansakunnan arvoista ja sukupuolimoraalista huolta kantava vanhempi naishenkilö.

    • ...

      Kiva kuittaus:D

    • On taas aika nostaa tämä aihe esille. Hannin häiriökäyttäytyminen on taas jatkunut johtuen hänen pahasta olostaan.

    • M@k3

      Kai muori laittoi vahingon kiertämään, on varmaan itse joutunut pelotelluksi koko pienen ikänsä.

    • Olen ollut töissä vanhustenpuolella ja saanut nähdä miten monikin ennen uskovainen mummo ja pappa ei muuta tee kuin huutelevat rivouksia ja saatanoita.
      Syynä varmaan on jokin estojen poistuminen kun ei ennen saanut mitään sanoa niin vanhat aggressiot purkautuvat.
      Tosin taas vähemmän uskovaiset olivat useimmiten rauhallisempia ja asiallisempia. Näin siis omat kokemukseni.

      • ihminen ei enää ....

        Vaikuttaa että olet ollut siellä vain jonakin hoitoapulaisena ehkä pätkätöissä. Et tiedä esim. dementiasairauksista tämän taivaallista. Kun sairastuu Alzheimerin tautiin niin ihminen unohtaa lähimenneisyyden ja jopa palaa lapsuuteensa asti. Alkaa elämään varhaisisa muistoissaan. Silloin käy yleensä niin että jos ei ole ollut uskossa lapsena tai nuorena ja on ollut kova kiroilemaan, kiroilee dementia vaiheessaan, ainkain jossakin vaiheesssa. Moni kypsällä iällä uskostaan luopunut vastaavasti sitten ei kiroile, kunnei ole kiroillut nuorena uskossa olesaan. Ja totta on että dementikon taho ja itsekontrolli pettää ja hän ei sitten ymmärrä ajatuksen ja kielen käytön aluettaan. Ihminen ei ole vastuussa tekemisestään ja sanomisestaan ja sitä ei Jumalakaan sitten lue syniksi.

        Jo opiskeluaikaan puhuttiin tästä ja kehotettiin selvittämään asia esim, omaisille. Monelle sairauden kuvaa tietämättömällä onjärkytys, kun uskovainen omainen alkaa yllättäen kiroilemaan, käyttäytyy vihaisesti ym.

        Kysymys ei ole uskosta luopumisesta eikä tahallisesta ilkeydestä vaan aivojen muistialueiden heikkenemisestä, jotka ensimmäiseksi alkavat rapistumaan kongnitiivisten toimintojen heiketessä.

        Tähän itsekkin viittaat.


      • ihminen ei enää .... kirjoitti:

        Vaikuttaa että olet ollut siellä vain jonakin hoitoapulaisena ehkä pätkätöissä. Et tiedä esim. dementiasairauksista tämän taivaallista. Kun sairastuu Alzheimerin tautiin niin ihminen unohtaa lähimenneisyyden ja jopa palaa lapsuuteensa asti. Alkaa elämään varhaisisa muistoissaan. Silloin käy yleensä niin että jos ei ole ollut uskossa lapsena tai nuorena ja on ollut kova kiroilemaan, kiroilee dementia vaiheessaan, ainkain jossakin vaiheesssa. Moni kypsällä iällä uskostaan luopunut vastaavasti sitten ei kiroile, kunnei ole kiroillut nuorena uskossa olesaan. Ja totta on että dementikon taho ja itsekontrolli pettää ja hän ei sitten ymmärrä ajatuksen ja kielen käytön aluettaan. Ihminen ei ole vastuussa tekemisestään ja sanomisestaan ja sitä ei Jumalakaan sitten lue syniksi.

        Jo opiskeluaikaan puhuttiin tästä ja kehotettiin selvittämään asia esim, omaisille. Monelle sairauden kuvaa tietämättömällä onjärkytys, kun uskovainen omainen alkaa yllättäen kiroilemaan, käyttäytyy vihaisesti ym.

        Kysymys ei ole uskosta luopumisesta eikä tahallisesta ilkeydestä vaan aivojen muistialueiden heikkenemisestä, jotka ensimmäiseksi alkavat rapistumaan kongnitiivisten toimintojen heiketessä.

        Tähän itsekkin viittaat.

        Tuossa ei ollut mitään uutta. Mutta kyse olikin juuri siitä miksi nämä "uskikset" juuri olivat niitä vihaisia, eivätkä ne jotka eivät olleet uskonnollisia taustaltaan.


      • atac kirjoitti:

        Tuossa ei ollut mitään uutta. Mutta kyse olikin juuri siitä miksi nämä "uskikset" juuri olivat niitä vihaisia, eivätkä ne jotka eivät olleet uskonnollisia taustaltaan.

        Ja harvalla hoitajalla on vuosisopimuskia. Eli pätkätyöläisiä on hoitopuolella Paljon.


    • Kommenttina muuten osuvaan kirjoitukseesi, täytyy sanoa näin yli viisikymppisenä miehenä, että en millään osaa pitää itseäni vielä vanhuksena.. :D

      • En minäkään osaa pitää itseäni keski-ikää lähestyvänä, vaikka olen lähempänä neljää kuin kolmea kymmentä. Ihminen on niin nuori kuin tahtoo, ikä on vain numero.


      • nuorisielu
        Aatami9 kirjoitti:

        En minäkään osaa pitää itseäni keski-ikää lähestyvänä, vaikka olen lähempänä neljää kuin kolmea kymmentä. Ihminen on niin nuori kuin tahtoo, ikä on vain numero.

        No itse tuossa nimittelit 60-kymppisiä mummoiksi, eikös heitäkin koske sama lainalaisuus.
        Henkisesti olet kyllä melko kakara, mutta kun hatun lierien alle tiiraa niin uskoo sen, mitä kuvassa näkyy.


    • Tosimies.

      Älä valehtele, se vaan paistaa läpi.

    • oletko miettinyt?

      Sinua siis jotenkin ahdistaa, että paikkakunnallasi on paljon uskovaisia. Uskovien puheet muistuttavat sisimmässäsi, että myös sinä olet iankaikkisuusolento ja sinulla ei ole Jumalan rauhaa. Sitä se on.
      Minua säälittää kun ihmiset kiroilevat ja syöltävät sielunvihollisen nimiä, siis uskomattomat. Kun lähistöllä on nuoria, kuulee usein v***u. v***u, ym. rivoutta. Miksi sinua ei sitten vaivaa uskomattomien tilkefraasit ja sanat?

      • kjhkjhkhjkhjkhjkhjkh

        'Sinua siis jotenkin ahdistaa, että paikkakunnallasi on paljon uskovaisia.'
        Miksi sinä et koskaan ymmärrä mitään?


    • ilohilleri

      Vaikuttaa että sinulla ei ole kovinkaan korkealla fiilis. Voisit alkaa harrastamaan jotkain rakentavampaa ajavietettä. Jospa sitten ei ympärillä oleva "paha" niin paljoa rassaisi.
      Niin tuntee kuin kokee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe