DPF

tippatoppa1

Johan on kallis ja varsin turha kapistus. Hinnat näyttelee väliä 1300-2600 euroa töineen merkistä riippuen. Kyllä kannattaa vaihtaa autoa ennen tuota toimenpidettä. Joskus joissakin malleissa vielä jakopää samassa huollossa, joten 500-1500 euroa vielä päälle. Siis kokonaissumma voi mennä yli 4000 euron siis markkaikana 26 000 euroa...haloo ja varsin suuri HALOO!!!

12

1202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehotippa

      Kukas käskee sellaisen huollossa kärryynsä laittaa. Ja vielä jos hinnatkin näyttelee tolleen. Varsinaista vilauttelua. Älä vie tuollaiseen huoltoon niin homma selviää ja rahat säästyy. Kyllä mäkin säästin juuri 2500 egeä kun en vielnyt autoa huoltoon. HALOO vaan sullekin!

    • ni oot selkokielinen

      Kannattais olla kirjoittamatta tänne jos on kännissä. Ei tuu niin sekopäistä tekstiä.

      Mihin se DPF hajoaa? Mitä tekemistä sillä on jakopään kanssa? Onko keneltäkään moinen ylipäätään hajonnut? Jos toi korjaus on kallista niin mitä sitten? Yhtä hyvin autosta voi hajota mitä tahansa, esim. jakajan pumppu, ei oo halpaa sekään, vai? Tai VAGina tuotteiden sekundavaihteistot, luokkaa 5000 euroa mälli.

      "Siis kokonaissumma voi mennä yli 4000 euron siis markkaikana 26 000 euroa".

      Suosittelisin ihan oikeasti käymään ensin vaikka peruskoulun loppuun, siellä kannattaa käydä äidinkielen tunneilla.

      • tippatoppa1

        Autossa on ajotietokone, joka ilmoittaa esim. huollon käynnit, merkkivaloilla ongelmatekijät ja myös dpf vaihtohetken. Tämä valo herjaa jatkuvasti, kun tulee kilometrit täyteen. No vaikka kyseinen laite pelaisi, niin auton valmistajat ovat laittaneet valon toimimaan määrätyillä kilometreillä kuten esim. Psan koneet, wvn koneet yms. Noh, on koneita, joissa vaihtoväli on 150tkm ja valo pölähtää päälle. Noh, samalla koneella on myöskin jakopäänremmen vaihtoväli 150tkm. Noh, kun viet merkkihuoltoon, arvaas mitä siellä vaihdetaan. Jos autolla on vielä takuuta jäljellä esim. pitkän takuun huyndait, kiat, fiatit tms. Jos et vaihda, niin takuu laukeaa. Jos autolle tapahtuu jotain, niin olet itse korvausvastuussa. Kyseinen herra tai rouva voisi ottaa tarkemmin selvää dpf toiminnasta ja myöskin jakopäiden vaihtoväleistä...ei tarvi ottaa tippaa. Sitten ymmärrän ahdistuneen olosi, jos olet ruotsin kielinen tai jonkun muun kansallisuuden omaava.


      • tuppo.
        tippatoppa1 kirjoitti:

        Autossa on ajotietokone, joka ilmoittaa esim. huollon käynnit, merkkivaloilla ongelmatekijät ja myös dpf vaihtohetken. Tämä valo herjaa jatkuvasti, kun tulee kilometrit täyteen. No vaikka kyseinen laite pelaisi, niin auton valmistajat ovat laittaneet valon toimimaan määrätyillä kilometreillä kuten esim. Psan koneet, wvn koneet yms. Noh, on koneita, joissa vaihtoväli on 150tkm ja valo pölähtää päälle. Noh, samalla koneella on myöskin jakopäänremmen vaihtoväli 150tkm. Noh, kun viet merkkihuoltoon, arvaas mitä siellä vaihdetaan. Jos autolla on vielä takuuta jäljellä esim. pitkän takuun huyndait, kiat, fiatit tms. Jos et vaihda, niin takuu laukeaa. Jos autolle tapahtuu jotain, niin olet itse korvausvastuussa. Kyseinen herra tai rouva voisi ottaa tarkemmin selvää dpf toiminnasta ja myöskin jakopäiden vaihtoväleistä...ei tarvi ottaa tippaa. Sitten ymmärrän ahdistuneen olosi, jos olet ruotsin kielinen tai jonkun muun kansallisuuden omaava.

        persiistä, tippa, vai mikä sua pännii!!


    • laita

      sen pöntön sisälle suora putki ja käytä ohjelmoitavana pajalla. Ei mene sen jälkeen tukkoon ja kulutuskin tippuu about puoli litraa sataselle.

      • Partikeeli män

        Kallis on, mitenkähän katsastusmies sanoo tuohon viritysjuttuun. Kuulin tänään , että kyseiset partikkelipuhdistajat tulevat pakollisiksi kaikkiin dieselvehkeisiin. Näyttää tulevan taas jokin maksuautomaatti. Minullakin ongelma, siis kun kilometrit tulevat määrättyyn kohtaan, niin auton valmistaja on laittanut/ohjelmoinut mittaritaulussa olevan merkkivalon. Autoa en voi vaihtaa missään liikkeessä, jos valo palaa ja nehän sanovat, että vaihda toi dpf ensin ja sitten kauppa tai tiputtavat automaattisesti hinnasta pois vähintään 1500 euroa. Aika paska homma. En tiedä kuka keksinyt kyseisen laitteiston uusilla dielsel autoilla. Audilla oli hinta kyseiselle tuotteelle yli 1900 työ ja mesellä vajaat 2100 työt.


      • ....................
        Partikeeli män kirjoitti:

        Kallis on, mitenkähän katsastusmies sanoo tuohon viritysjuttuun. Kuulin tänään , että kyseiset partikkelipuhdistajat tulevat pakollisiksi kaikkiin dieselvehkeisiin. Näyttää tulevan taas jokin maksuautomaatti. Minullakin ongelma, siis kun kilometrit tulevat määrättyyn kohtaan, niin auton valmistaja on laittanut/ohjelmoinut mittaritaulussa olevan merkkivalon. Autoa en voi vaihtaa missään liikkeessä, jos valo palaa ja nehän sanovat, että vaihda toi dpf ensin ja sitten kauppa tai tiputtavat automaattisesti hinnasta pois vähintään 1500 euroa. Aika paska homma. En tiedä kuka keksinyt kyseisen laitteiston uusilla dielsel autoilla. Audilla oli hinta kyseiselle tuotteelle yli 1900 työ ja mesellä vajaat 2100 työt.

        Kun katsarimies lyö pakokaasumittarinsa putken päähän niin tämän nohevan ehdoituksen tehneen kirjoittajan viritys palkitaan uudella katsarikäynnillä (=hukkaanpalanutta rahaa) kun suodatinhommat on kunnossa. Ja kylkiäisenä väittäisin, että näissä nykydieseleissä ei kovin ohjelmia muutella niin, että ohitetaan tuo partikkelisuodatinta valvova systeemi..ja jos ohitetaan niin kyllä se edelleenkin näkyy siellä katsarilla viimeistään kun ko. automallia koskeva päästöarvot heilahtaa komeasti yli noiden nokipäästöjen osalta...se miten tuo valvonta hoituu perustuu karkeasti siihen että ennen ja jälkeen DPF-suodattimen on ainakin omassani putket/anturit joiden perusteella mitataan paine eroa...eli luonnollisesti kun suodin alkaa täyttyä ja mennä tukkoon nokihiukkasista niin virtaus sen läpi heikkenee ja paine kasvaa pöntön tulopuolella.


      • häkää pönttöön
        .................... kirjoitti:

        Kun katsarimies lyö pakokaasumittarinsa putken päähän niin tämän nohevan ehdoituksen tehneen kirjoittajan viritys palkitaan uudella katsarikäynnillä (=hukkaanpalanutta rahaa) kun suodatinhommat on kunnossa. Ja kylkiäisenä väittäisin, että näissä nykydieseleissä ei kovin ohjelmia muutella niin, että ohitetaan tuo partikkelisuodatinta valvova systeemi..ja jos ohitetaan niin kyllä se edelleenkin näkyy siellä katsarilla viimeistään kun ko. automallia koskeva päästöarvot heilahtaa komeasti yli noiden nokipäästöjen osalta...se miten tuo valvonta hoituu perustuu karkeasti siihen että ennen ja jälkeen DPF-suodattimen on ainakin omassani putket/anturit joiden perusteella mitataan paine eroa...eli luonnollisesti kun suodin alkaa täyttyä ja mennä tukkoon nokihiukkasista niin virtaus sen läpi heikkenee ja paine kasvaa pöntön tulopuolella.

        hiukkaspönttöjä saa esim ebayn kautta britti merkkiliikkeistä 300-500 punnan hintaan.ja on noita buimuri/volvo aina ohjelmoitu niin ettei vikavalot pala.eli kuoret paikallaan,muttei suodatin kotona.jos katti intekroitu samaan pakettiin pittä puukotukses olla varovainen


      • ei sitä mitata
        .................... kirjoitti:

        Kun katsarimies lyö pakokaasumittarinsa putken päähän niin tämän nohevan ehdoituksen tehneen kirjoittajan viritys palkitaan uudella katsarikäynnillä (=hukkaanpalanutta rahaa) kun suodatinhommat on kunnossa. Ja kylkiäisenä väittäisin, että näissä nykydieseleissä ei kovin ohjelmia muutella niin, että ohitetaan tuo partikkelisuodatinta valvova systeemi..ja jos ohitetaan niin kyllä se edelleenkin näkyy siellä katsarilla viimeistään kun ko. automallia koskeva päästöarvot heilahtaa komeasti yli noiden nokipäästöjen osalta...se miten tuo valvonta hoituu perustuu karkeasti siihen että ennen ja jälkeen DPF-suodattimen on ainakin omassani putket/anturit joiden perusteella mitataan paine eroa...eli luonnollisesti kun suodin alkaa täyttyä ja mennä tukkoon nokihiukkasista niin virtaus sen läpi heikkenee ja paine kasvaa pöntön tulopuolella.

        Ei katasastuksessa mitata partikkeleita pakokaasusta. Jos pöntön ottaa pois ei siitä ole muuta harmia kuin että ihmisiä kuolee pinehiukkasiin.


      • katsastusmies,
        Partikeeli män kirjoitti:

        Kallis on, mitenkähän katsastusmies sanoo tuohon viritysjuttuun. Kuulin tänään , että kyseiset partikkelipuhdistajat tulevat pakollisiksi kaikkiin dieselvehkeisiin. Näyttää tulevan taas jokin maksuautomaatti. Minullakin ongelma, siis kun kilometrit tulevat määrättyyn kohtaan, niin auton valmistaja on laittanut/ohjelmoinut mittaritaulussa olevan merkkivalon. Autoa en voi vaihtaa missään liikkeessä, jos valo palaa ja nehän sanovat, että vaihda toi dpf ensin ja sitten kauppa tai tiputtavat automaattisesti hinnasta pois vähintään 1500 euroa. Aika paska homma. En tiedä kuka keksinyt kyseisen laitteiston uusilla dielsel autoilla. Audilla oli hinta kyseiselle tuotteelle yli 1900 työ ja mesellä vajaat 2100 työt.

        " mitenkähän katsastusmies sanoo tuohon viritysjuttuun"
        tulostaa uuden rekisteriotteen ja sanoo vuoden tai kahden vuoden päästä uudelleen. Dieselistä mitataan vain savutusarvo, dpf ja katti eivät vaikuta savutusarvoon.


    • varakas..

      Ilman saastuttamisesta pitää kantaa vastuu.
      Jos varallisuus ei kestä sitä, siirry julkisiin kulkuneuvoihin.
      Autoilu maksaa 5-10 tuhatta euroa vuodessa( auton arvonlasku polttoaineet vak. ym kulut)
      Maksut tulevat nousemaan entisestään.
      Yksityisautoilu ei olekaan tarkoitettu ns. jokamiehenoikeudeksi.

      • ilmanpilluu sallittu

        Mutku tää on nokivasaramiesten saavutettu etu. Bensakoneella ajavien on pitänyt jo melkein kahden vuosikymmenen ajan totutella siihen, että autoissa pitää olla kallista pakokaasujen puhdistustekniikkaa ja sen pitää myös toimia - vanhassakin autossa.

        Nokivasaroiden osalta tilanne on kummallinen

        - nokivasaroiden päästörajat ovat kolminkertaiset ja päästöt käytännössä 4-5 kertaiset, koska bensa-autot yleensä alittavat rajat kirkkaasti

        - minkäänlaista valvontaa, pl. onneton "savunpölläytystesti" ei ole, joten nokivasaroiden seokset saa latuvirityksillä pilata ja suodattimet repiä pois ...ja autot ovat silti olevinaan "vähäpäästöisiä", kuten lehdissä kehutaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moikka rakas

      Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      61
      15117
    2. Mitä tapahtunut

      Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      26
      3064
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

      https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      266
      2399
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

      Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1726
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

      Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1463
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

      Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      352
      1377
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

      Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1193
    8. Missäpäin,,,

      Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1095
    9. Onko PS kaaoksessa?

      Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      926
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

      Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      114
      891
    Aihe