tai rivitaloasunnossa. Olen ottanut selvää lämpöpumpun hinnoista, mutta haluaisin kuulla onko kenenlläkään kokemusta niiden toimivuudesta, oletteko olleet tyytyväisiä siihen lämmitysmuotoon?
Samoin jäähdytyksestä helteellä, onko pysynyt huonetilat viileämpinä? Energian kulutus on ilmeisesti tehokkaampaa sen avulla.
Lämpöpumpun toimivuus omakotitalossa
8
212
Vastaukset
- juho...
just tollanen asia, ei oikein ihminen helposti pysty puhua (ees anonyymisti)epäonnetaas esim huonosta ilmapumpustaan, kalliista vieläpä. Samoin esim tosta ed.mainitusta itsenäisyyspäivän elokuvasta ei pystytä puhua jos jollakulla tullekin mieleen
- elämää nähnyt
Mitsupi lämpöpunppu ollut omakotitalossani yhden vuoten,kyllä se lämpöä antaa ja myös tarvittaissa jäähdyttää.Mutta kun kokemuksia on vain yksi vuosi ja ekin kylmä/kuuma taloutellisuutta vaikea verrata.Mitään häiriöitä ei ole ollut.
- Maalaismies*
Asennutin lämpöpumpun omakotitaloomme 5 vuotta sitten. Se osoittautui hyväksi ja edulliseksi lisälämmittimeksi. Viilennys kesähelteillä toimii myös hyvin. Harmiton hoidettava. Tosin kun pakkanen kipuaa pariinkymmeneen, laitteen teho on kyseenalainen.
Kannattaa hankkia laatumerkki luotettavasta firmasta; asennuksen onnistuminen on ensiarvoisen tärkeä. - kauan kestää
ennen kuin sen hinnan säästää talaisin, kannattaako tuolla iällä enää. >Voishan niitä lämmitettäviä neliöitä vahentääkki, jos on rahasta tiukkaa.
- sinisirkku-
kesämökki ensin menee myyntiin , en pitänyt hintaa kovin kalliina 2000€ asennuksineen. Sitävastoin arviosähkö
vuonna 2011 on yli 200€ kk, se minusta on kallista, en tiedä missä vika, pojan kanssa keskustelen illalla.
Kiitos vastauksista. Asuin rivitalossa 34v, viimeiset 4v oli lämpöpumppu, sähkölämmitys, !20 neliötä kulutus noin 22000kw talvesta riippuen. Lämpöpumppu alensi sähkönkulutusta 4000kw -4500kw vuodessa, kovilla pakkasilla ei mitään hyötyä.
Kesäajan viilennys toimii, mutta viilennys maksaa . Kun sähkön kulutus pienenee, niin myös siirtomaksu pienenee.
terv: Late
pojallani on lämpöpumppu ja on vähän kokemusta siitä, mutta kun ei kukaan ole täällä maininnut että se on puhdistettava säännöllisesti melko usein, ja mitenkä se onnistuu naiselta?
Riippuu myöskin naisesta
Se kannattaa ottaa huomioon, enenkuin hankkii vehkeen.
Tämä laite on lisänä lattialämmitykselle.- sinisirkku-
vaikka vielä katselen eri tarjouksia, ymmärtääkseni siinä on pari kertaa vuodessa suodattimen vaihto, sekä kerran 10 v. koko hoidon puhdistus. Silloin saa jo jälkipolvi hoitaa homman jos elän:D Ei pitäisi olla mahdoton homma naisellekaan. Kunnollinen sen kyllä olla pitää, ei pilipalista kannata maksaa.
Illalla keskustelen vielä poikani kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2371558- 961306
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle201297Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61187Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9978Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86940Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66905- 32880
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43871Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii63844