Moikka, olen koittanut googletella mitä erikoisimmilla sanoilla ja menetelmillä, mutten ole löytänyt vaivalleni (?) mitään vastausta mistään.
Minulla on sellainen napa minkä "pohjaa" ei löydy kaivamalla, siis sellainen ihan normaali tietääkseni, eikä sen kanssa ole ongelmia ollut. Ikää minulla on vasta 19. Eilen illalla nukkumaan mennessäni pidin kättäni mahani päällä ja huomasin, että tuntuu hieman tahmealta. Menin vessaan ja huomasin että navastani on tullut hieman verta ja se oli aivan punainen sisältä. Mitähän tämä voisi olla? Tulehdusko? Onko muilla ollut näin koskaan?
Voiko napa "aueta" aikuisella iällä? vai mistä johtuisi että navasta tulee hieman verta / punaista nestettä?
Voihan se olla joku tulehdus, ajattelin nyt kuitenkin seurata ja varmuuden vuoksi mennä lekuriin jos toistuu. Jäi viime yönä vähän unet vähäisiksi kun kerkesin miettimään kaikki syövät ja kasvaimet lävitse :D
Niin ja kiitän etukäteen asiallisista kommenteista !
Aikuisen ihmisen navasta..
7
15629
Vastaukset
- .cessu.
Taitaa tulla ehkä hieman myöhään mutta todennäköisesti sinulla on joku tulehdus siellä.
kannattaa napa puhdistaa varovasti vaikka pumpulipuikolla, älä kuitenkaan hankaa navan seinämiä.
Puhdista sen jälkeen napa keittosuolaliuoksella tai haavanpuhdistusaineella jos saan kipu kynnys kestää. anna hetken vaikuttaa ja kuivaa napa huolellisesti. laita myös napaan dactarin-puuteria (saa apteekista) tai vaikka ihan perunajauhoja.
Muista huolellinen puhdistus päivittäin,
Jos ei ole mennyt ohi viikonkuluessa suosittelisin lääkäriin menoa. silloin ilmeisesti kyseessä tulehdus. voi olla myös hiivatulehduskin. - Joulumuori2014
Apteekissa suosittelevat navan puhdistukseen vetyperoksidia aika usein.
- dgsfgah
Jokaisella ihmisellä on erilainen napa, tiesittekö?
- Anonyymi
Vanha kommentti, mutta totta silti.
Itselläni tosin ei ole napaa enää ollenkaan.
- Anonyymi
Moi.mullakin tulee verta navasta. Se on kutissut ja olen raapinut. Laita sinne Bepanthen voidetta ..paranee kyllä.
- Anonyymi
vastasit 14 v vanhaan aloitukseen. luuletko että aloittaja odottaa 14 v vastaustasi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vastasit 14 v vanhaan aloitukseen. luuletko että aloittaja odottaa 14 v vastaustasi
Tuskin hän enää odottaa, mutta aihehan on aina ajankohtainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995