Heltan poisto, onko kokemuksia

kalkkunakaula

Onko kellään kokemusta kaulaheltanpoistosta ilman, että ihoa ns. kiristettäisi korvien taakse. Kävin itse pyytämässä arvion helttani poistamisesta ja minulle ehdotettiin, että leuan alle tehdään viilto ja ylimääräinen nahka poistetaan sitä kautta. Rasvaimua ei tarvitsisi tehdä. Heltta on syntynyt laihduttamisen seurauksena. Arpi tästä tietysti jää mutta leikkaus kuulosti sen verra pieneltä operaatiolta ja suht edulliseltakin, että josko tuon arven kanssa sitten pystyisi elämään. Operaatio tehtäisi Tallinnassa.

6

5632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eoeoeoeoo

      sitä tehdä myös suomessa. Ainakin Klinikka 22 Hgissä hinnastossa on näkynyt sellainen toimenpide.

      • tuskin heltanpoisto

        Minkä niminen toimenpide tuo sitten virallisesti on?


    • Ei enää helttaa.

      Minulla oli vastaava ongelma ja juuri laihdutuksen takia tullut. Kävin lääkärin vastaanotolla ja hän suositteli keskikasvojen kohotuksen samalla. Epäröin kovasti sitä koska kasvoni ovat ihan on. Olen 56vee ja ikäisekseni hyvin nuoren näköinen. Sitten kuitenkin taivuin lääkärin ehdotamaan toimenpiteeseen. Tehtiin keskikasvojen kohotus ja samalla kaulan kiristys. Tarkoitus oli myös tehdä viilto leuan alle mutta sitä ei tarvittu koska liika nahka lähti pois. Minulle ei voitu tehdä rasvaimua koska rasvaa ei ollut yhtään liikaa kaulassa. En kadu yhtään isompaa operaatiota. Harmittaa vain ettei ole tullut tehtyä aikasemmin. Maksoi kyllä n. 5600ekeä, mutta on kyllä ollut ihan jokaisen euron arvoinen. Voi myös maksaa erissä jos tuntuu liian kalliilta. Leikkauksesta on reilu kuukausi ja hivenen tunnottumuutta korvien edessä mutta sen huomaa vain kun kasvoja koskettaa. Esim. rasvaa levittäessä. Lääkäri kertoi että tunnottomuutta saattaa kestää useampi kuukausi. Riippuu ihan jokaisen paranemiskyvystä. Leikkaava lääkäri oli Peter Lilius.

      • wputweptu

        Keskikasvojen kohotus siis, millä tekniilla se tehtiin sinulle ja mihin kohtaan tuli leikkaushaavat? Miten kauan olit pois töistä? Tehtiinkö se sinulle puudutuksessa? Onko sinulle tullut hiustenlähtöä haavojen läheisyyteen?


      • ei enää helttaa
        wputweptu kirjoitti:

        Keskikasvojen kohotus siis, millä tekniilla se tehtiin sinulle ja mihin kohtaan tuli leikkaushaavat? Miten kauan olit pois töistä? Tehtiinkö se sinulle puudutuksessa? Onko sinulle tullut hiustenlähtöä haavojen läheisyyteen?

        Tehtiin paikallispuudutuksessa. En ole työ elämässä mutta jos olisin ollut niin en olisi tarvinnut viikkoa enempää. Eikä ehkä sitäkään. Turvotusta oli tasaisesti ja tosi vähän. Mustelmia oli toisessa poskessa ja niskassa hius rajassa. Hieman kellertavaa mustelmaa oli kasvoissa mutta sen sai helposti peitettyä meikillä. Ei ole ilmennyt mitään hiustenlähtöä. Haavat ovat niskassa ihan hiusrajassa. Korvien takana ja edessä ja ohimoilla ihan hiusrajassa. Kun tikit poistettiin niin arvet sai helposti peitettyä meilillä jos hiukset ei sitä peitä. Toimenpide oli paljon helpompi kun osasin odottaa, eikä kipuja ollut yhtään. Tunnottomuutta vielä hieman, mutta koska osasin odottaa sitä niin se ei minua ole yhtään haitannut ja koko ajan vähenee. Paraneminen tietysti riippuu yksilöllisesti jokaisen paranemis kyvystä. Mutta jos etukäteen tietää esim että tunnottomuutta kestäää useampi kuukausi niin silloin se ei ole mikään pettymys. Mutta delleen sanon että harmittaa vain etten tehnyt tätä aikaisemmin, suolaisesta hinnasta huolimatta.


      • Anonyymi

        Missä leikkaus tehtiin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe