Huonoja uutisia

Katolisen kirkon omaa Vatikaanin pankkia syytetään mafiayhteyksistä ja laajasta rahanpesusta.

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/107381-paavin-pankki-hukkasi-650-miljoonaa-€-–-”vanha-tapa”

Wikileaks-paljastukset kohahduttavat vielä enemmän.
Vatikaani on taistellut läpi sopimuksen Irlannin hallituksen kanssa, jolla pedofiliaan syyllistyneet papit nauttivat nytkin diplomaattisesta koskemattomuudesta.

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/12/wikileaks-vuoto_vatikaani_vastusti_hyvaksikayttotutkintaa_irlannissa_2212525.html

Vatikaanista on myös vuotanut julkisuuteen tieto että Paavilla ja hänen alaisillaan ei ole tietoteknikkaan liittyviä taitoja ja he ovat tehneet siitä johtuen huonoja päätöksiä.

http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2010/12/11/paavi-noloon-valoon-wikileaks-vuodon-takia/201017259/12

22

1220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan selvästi

      katolisvastaisia tietoja ja niitä levittävät vain katolisvastaiset tahot, ei roomalaiskatolinen kirkko sentään siedä mitään kritiikkiä vaikka se olisi aivan aiheellistakin. Kyllä oikeita tietoja on aina pimitettävä.
      Sen takia ne, jotka osaavat käyttää tietotekniikkaa, ovat jo aikoja sitten korjanneet esimerkiksi wikipedian tietoja Vatikaanille myötämielisemmiksi ja sopivammiksi, vaikka siinä onkin samalla jouduttu paljon valehtelemaan ja kertomaan niin sanottua muunneltua totuutta. Tämä asia tuli julkiseksi jo vuosia sitten, kun tarkemmissa tutkimuksissa paljastui, miten monia korjauksia oli operoitu Vatikaanin serverin kautta. On tietenkin sanomattakin selvää, etteivät suomalaiset katolilaiset tiedä näistä asioista yhtään mitään.

      • Down with Popery!

        Näinhän koko muu maailma on epäillyt jo vuosisatoja...


    • Jope.48.

      sanan mukaan. Matt.10:26-27. Älkää siis pelätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi. Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se lulistakaa katoilla.

      • Father X

        Kyseiset heitot ovat tyypillistä protestanttien ja ateistien Kirkkoa vastaan suunnattua propagandaa jolla
        ei ole mitään totuuden kanssa tekemistä.

        Protestanttiset kirkot tulevat häviämään joitakin karismaattisia lahkoja lukuunottamatta maailmasta.


      • -
        Father X kirjoitti:

        Kyseiset heitot ovat tyypillistä protestanttien ja ateistien Kirkkoa vastaan suunnattua propagandaa jolla
        ei ole mitään totuuden kanssa tekemistä.

        Protestanttiset kirkot tulevat häviämään joitakin karismaattisia lahkoja lukuunottamatta maailmasta.

        näe mitään, älä kuule mitään, älä puhu mitään. Kaikki ovat salaliitossa juuri SINUA vastaan. Ihan kaikki.


      • Lukija5
        Father X kirjoitti:

        Kyseiset heitot ovat tyypillistä protestanttien ja ateistien Kirkkoa vastaan suunnattua propagandaa jolla
        ei ole mitään totuuden kanssa tekemistä.

        Protestanttiset kirkot tulevat häviämään joitakin karismaattisia lahkoja lukuunottamatta maailmasta.

        "Kyseiset heitot ovat tyypillisiä protestanttien ja ateistien Kirkkoa vastaan suunnattua propagandaa jolla ei ole mitään totuuden kanssa tekemistä."

        Ateisteista en tiedä, mutta ihmettelen sitä, miksi väität tuommoista, että kysymyksessä on "protestanttien ja ateistien Kirkkoa vastaan suunnattua propagandaa jolla ei ole mitään totuuden kanssa tekmistä". Miksi ihmeessä ajattelet, että protestantit, siis myös luterilaiset, olisivat ateistien kanssa kimpassa katolista kirkkoa vastaan? Kyllä luterilaiset varmaankin ovat ennemmin kimpassa toisen kristillisen kirkon, katolisen kirkon kanssa, kuin Jumalaan uskomattomien ateistien. Sitä paitsi en edes usko, että ateistit haluaisvat olla kimpassa minkään kristillisen kirkon jäsenten kanssa.

        "Protestanttiset kirkot tulevat häviämään joitakin karismaattisia lahkoja lukuunottamatta maailmasta."

        Millä perustelet väitettäsi vai onko se vain huulenheittoasi? Kun varmaankin suuri osa Suomen katolisen kirkon n. 10 000 jäsenestä on entisiä luterilaisia ja monilla varmaankin on sukulaisia, jotka ovat luterilaisia, niin miksi et voisi hyväksyä ekumeniaa eri kristillisten kirkkojen välille?


      • valtion virallinen
        Lukija5 kirjoitti:

        "Kyseiset heitot ovat tyypillisiä protestanttien ja ateistien Kirkkoa vastaan suunnattua propagandaa jolla ei ole mitään totuuden kanssa tekemistä."

        Ateisteista en tiedä, mutta ihmettelen sitä, miksi väität tuommoista, että kysymyksessä on "protestanttien ja ateistien Kirkkoa vastaan suunnattua propagandaa jolla ei ole mitään totuuden kanssa tekmistä". Miksi ihmeessä ajattelet, että protestantit, siis myös luterilaiset, olisivat ateistien kanssa kimpassa katolista kirkkoa vastaan? Kyllä luterilaiset varmaankin ovat ennemmin kimpassa toisen kristillisen kirkon, katolisen kirkon kanssa, kuin Jumalaan uskomattomien ateistien. Sitä paitsi en edes usko, että ateistit haluaisvat olla kimpassa minkään kristillisen kirkon jäsenten kanssa.

        "Protestanttiset kirkot tulevat häviämään joitakin karismaattisia lahkoja lukuunottamatta maailmasta."

        Millä perustelet väitettäsi vai onko se vain huulenheittoasi? Kun varmaankin suuri osa Suomen katolisen kirkon n. 10 000 jäsenestä on entisiä luterilaisia ja monilla varmaankin on sukulaisia, jotka ovat luterilaisia, niin miksi et voisi hyväksyä ekumeniaa eri kristillisten kirkkojen välille?

        ideologia oli 400 vuotta että paavi on antikristus jne ja Luther "puhdisti" kirkon uskon täydelliseksi. Vuosisatoja kirjoiteltiin vihakirjoituksia katolilaisuudesta ja tämän työn "hedelmät" ovat edelleen nähtävissä.
        Kun paavi Johannes Paavali II oli tulossa vierailulle Suomeen, useat protestantit vastustivat vierailua sillä he pitävät paavia ilmestyskirjan petona. Näin siis edelleen 2000-luvulla.

        Protestantismin häviämisestä en osaa sanoa, mutta ainakin Suomen luterilainen kirkko on häviämässä kovaa vauhtia. Viime vuonna luterilaisesta kirkosta erosi lähes 100000 ihmistä!


      • KatoLeaks
        Father X kirjoitti:

        Kyseiset heitot ovat tyypillistä protestanttien ja ateistien Kirkkoa vastaan suunnattua propagandaa jolla
        ei ole mitään totuuden kanssa tekemistä.

        Protestanttiset kirkot tulevat häviämään joitakin karismaattisia lahkoja lukuunottamatta maailmasta.

        "Protestanttiset kirkot tulevat häviämään joitakin karismaattisia lahkoja lukuunottamatta maailmasta."

        Älä paljasta Vatikaanin ja jesuiittojen maailmanvalloitussunnitelmia. Jesuiitat ovat soluttautuneet protestanttisiin liikkeisiin ja palauttavat ne ekumenian ja uusien Raamatun väännösten avulla takaisin äiti-kirkkoonsa. Protestanttiset karismaattiset taas sulautuvat katolisiin karismaattisiin. Jäljelle jääviä yksin Raamattuun uskovia kristittyjä aletaan vainota ja uusi inkvisitio käynnistyy. Uudessa maailmanjärjestyksessä on yksi maailmanuskonto, katolisuus. Näinkö se menee?


      • Lukija5
        valtion virallinen kirjoitti:

        ideologia oli 400 vuotta että paavi on antikristus jne ja Luther "puhdisti" kirkon uskon täydelliseksi. Vuosisatoja kirjoiteltiin vihakirjoituksia katolilaisuudesta ja tämän työn "hedelmät" ovat edelleen nähtävissä.
        Kun paavi Johannes Paavali II oli tulossa vierailulle Suomeen, useat protestantit vastustivat vierailua sillä he pitävät paavia ilmestyskirjan petona. Näin siis edelleen 2000-luvulla.

        Protestantismin häviämisestä en osaa sanoa, mutta ainakin Suomen luterilainen kirkko on häviämässä kovaa vauhtia. Viime vuonna luterilaisesta kirkosta erosi lähes 100000 ihmistä!

        tätä väitettäsi:" Kun paavi Johannes Paavali II oli tulossa vierailulle Suomeen, useat protestantit vastustivat vierailua sillä he pitävät paavia ilmestyskirjan petona. "

        Miten perustelet väitettäsi, että "useat protestantit vastustivat vierailua sillä he pitävät paavia ilmestyskirjan petona"? En oikein usko tuohon, että paavia pidettäisiin useiden protestanttien parissa ilmestyskirjan petona. Sehän olisikin ihan hullua. Sen sijaan ainakin itse ja ne, jotka tunnen, pitävät paavia arvossa. Katson myös yleensä joka vuosi televisiosta paavin uuden vuoden puheen ja luen lehdistä, mitä aiheesta kirjoitetaan.

        "Protestantismin häviämisestä en osaa sanoa, mutta ainakin Suomen luterilainen kirkko on häviämässä kovaa vuhtia. Viime vuonna luterilaisesta kirkosta erosi lähes 100 000 ihmistä!"

        Millä perusteella ajattelet noin? Tällaista luin luterilaisen kirkon sivuilta:" Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon liittyi v.2009 enemmän uusia jäseniä kuin koskaan aikaisemmin. Liittyneitä oli 12 588. Tämä on 1825 enemmän kuin vuonna 2008. Kirkosta eroneiden määrä puolestaan kääntyi jyrkkään laskuun. Eronneita oli 41 225, mikä on 10 978 vähemmän kuin edellisenä vuonna. Kirkon jäseniksi kastettiin 47 997 lasta päättyvän vuoden aikana."

        Jos tarkoitit vuoden 2010 tietoja, niin käyn ne vielä etsimässä luterilaisen kirkon sivuilta.


      • E.-
        Lukija5 kirjoitti:

        tätä väitettäsi:" Kun paavi Johannes Paavali II oli tulossa vierailulle Suomeen, useat protestantit vastustivat vierailua sillä he pitävät paavia ilmestyskirjan petona. "

        Miten perustelet väitettäsi, että "useat protestantit vastustivat vierailua sillä he pitävät paavia ilmestyskirjan petona"? En oikein usko tuohon, että paavia pidettäisiin useiden protestanttien parissa ilmestyskirjan petona. Sehän olisikin ihan hullua. Sen sijaan ainakin itse ja ne, jotka tunnen, pitävät paavia arvossa. Katson myös yleensä joka vuosi televisiosta paavin uuden vuoden puheen ja luen lehdistä, mitä aiheesta kirjoitetaan.

        "Protestantismin häviämisestä en osaa sanoa, mutta ainakin Suomen luterilainen kirkko on häviämässä kovaa vuhtia. Viime vuonna luterilaisesta kirkosta erosi lähes 100 000 ihmistä!"

        Millä perusteella ajattelet noin? Tällaista luin luterilaisen kirkon sivuilta:" Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon liittyi v.2009 enemmän uusia jäseniä kuin koskaan aikaisemmin. Liittyneitä oli 12 588. Tämä on 1825 enemmän kuin vuonna 2008. Kirkosta eroneiden määrä puolestaan kääntyi jyrkkään laskuun. Eronneita oli 41 225, mikä on 10 978 vähemmän kuin edellisenä vuonna. Kirkon jäseniksi kastettiin 47 997 lasta päättyvän vuoden aikana."

        Jos tarkoitit vuoden 2010 tietoja, niin käyn ne vielä etsimässä luterilaisen kirkon sivuilta.

        oppi on kirkkolain mukaan ilmaistu tunnustuskirjoissa. Paavi rinnastetaan niissä Antikristukseen.

        Onko Antikristus sama persoona kuin Ilmestyskirjan Peto? Joidenkin hurskaiden protestanttien mielestä on.

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/pavalta.html

        Opastusta ekumeniaan löytyy samasta yhteydestä:

        "Lujana pysyy Jumalan käsky, että meidän on kartettava epäjumalanpalvelusta, jumalatonta oppia ja rikollista julmuutta. Sen vuoksi tärkeät, pakottavat ja ilmeiset syyt estävät kaikkia kunnon kristittyjä tottelemasta paavia. Nämä pakottavat syyt ovat myös heidän lohdutuksenaan, kun heitä soimataan häväistysjuttujen, hajaannuksen ja erimielisyyden alkuunpanijoiksi.
        Ne taas, jotka ovat samaa mieltä kuin paavi ja puolustavat hänen oppiaan ja kulttimenojaan, saastuttavat itsensä epäjumalanpalveluksella ja rienaavilla mielipiteillä."


        Olinpa avulias, kun valistin tietämätöntä luterilaista hänen omasta uskonnostaan, josta hänen väitteidensä mukaan ateistit eivät käsitä mitään.


      • nuo kohdat
        E.- kirjoitti:

        oppi on kirkkolain mukaan ilmaistu tunnustuskirjoissa. Paavi rinnastetaan niissä Antikristukseen.

        Onko Antikristus sama persoona kuin Ilmestyskirjan Peto? Joidenkin hurskaiden protestanttien mielestä on.

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/pavalta.html

        Opastusta ekumeniaan löytyy samasta yhteydestä:

        "Lujana pysyy Jumalan käsky, että meidän on kartettava epäjumalanpalvelusta, jumalatonta oppia ja rikollista julmuutta. Sen vuoksi tärkeät, pakottavat ja ilmeiset syyt estävät kaikkia kunnon kristittyjä tottelemasta paavia. Nämä pakottavat syyt ovat myös heidän lohdutuksenaan, kun heitä soimataan häväistysjuttujen, hajaannuksen ja erimielisyyden alkuunpanijoiksi.
        Ne taas, jotka ovat samaa mieltä kuin paavi ja puolustavat hänen oppiaan ja kulttimenojaan, saastuttavat itsensä epäjumalanpalveluksella ja rienaavilla mielipiteillä."


        Olinpa avulias, kun valistin tietämätöntä luterilaista hänen omasta uskonnostaan, josta hänen väitteidensä mukaan ateistit eivät käsitä mitään.

        100% tottahan nuo olivat ja vieläpä perustelusti. Paavissa on enemmän pahaa, kuin pyhää.


      • Myös marialainen
        E.- kirjoitti:

        oppi on kirkkolain mukaan ilmaistu tunnustuskirjoissa. Paavi rinnastetaan niissä Antikristukseen.

        Onko Antikristus sama persoona kuin Ilmestyskirjan Peto? Joidenkin hurskaiden protestanttien mielestä on.

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/pavalta.html

        Opastusta ekumeniaan löytyy samasta yhteydestä:

        "Lujana pysyy Jumalan käsky, että meidän on kartettava epäjumalanpalvelusta, jumalatonta oppia ja rikollista julmuutta. Sen vuoksi tärkeät, pakottavat ja ilmeiset syyt estävät kaikkia kunnon kristittyjä tottelemasta paavia. Nämä pakottavat syyt ovat myös heidän lohdutuksenaan, kun heitä soimataan häväistysjuttujen, hajaannuksen ja erimielisyyden alkuunpanijoiksi.
        Ne taas, jotka ovat samaa mieltä kuin paavi ja puolustavat hänen oppiaan ja kulttimenojaan, saastuttavat itsensä epäjumalanpalveluksella ja rienaavilla mielipiteillä."


        Olinpa avulias, kun valistin tietämätöntä luterilaista hänen omasta uskonnostaan, josta hänen väitteidensä mukaan ateistit eivät käsitä mitään.

        usko, että Kristus ei perustanut maan päälle kirkkoaan, vaan jonkun pienen pohjoisen opin, jonka kannattajatkaan eivät yleensä tiedä oppinsa sisältöä.

        On vain johdonmukaista, että tämä kehityskulku on viety loppuun saakka lestadiolaisuudessa (näitä luterilaiset papit yhä useammin ovat), joka uskoo että Kristuksen oppia kantaa 200.000 hengen kansansirpale kaukana pohjolassa, tosin jakaantuneena 19 lahkoon.

        Vähän luottavat nämä ihmiset Kristuksen lupauksiin.


      • Myös marialainen
        E.- kirjoitti:

        oppi on kirkkolain mukaan ilmaistu tunnustuskirjoissa. Paavi rinnastetaan niissä Antikristukseen.

        Onko Antikristus sama persoona kuin Ilmestyskirjan Peto? Joidenkin hurskaiden protestanttien mielestä on.

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/pavalta.html

        Opastusta ekumeniaan löytyy samasta yhteydestä:

        "Lujana pysyy Jumalan käsky, että meidän on kartettava epäjumalanpalvelusta, jumalatonta oppia ja rikollista julmuutta. Sen vuoksi tärkeät, pakottavat ja ilmeiset syyt estävät kaikkia kunnon kristittyjä tottelemasta paavia. Nämä pakottavat syyt ovat myös heidän lohdutuksenaan, kun heitä soimataan häväistysjuttujen, hajaannuksen ja erimielisyyden alkuunpanijoiksi.
        Ne taas, jotka ovat samaa mieltä kuin paavi ja puolustavat hänen oppiaan ja kulttimenojaan, saastuttavat itsensä epäjumalanpalveluksella ja rienaavilla mielipiteillä."


        Olinpa avulias, kun valistin tietämätöntä luterilaista hänen omasta uskonnostaan, josta hänen väitteidensä mukaan ateistit eivät käsitä mitään.

        Mainitsemasi opinkappale on vuodelta 1537.

        Luterilaiset katsovat oppinsa kehittyvän jatkuvasti. Tästä on merkkinä se, että Lutherin tapaan he eivät enää halua vainota juutalaisia. Luterilainen oppi on siis se, mitä nykyään opetetaan, ei tuo puoli vuosituhatta vanha.


      • Myös marialainen
        KatoLeaks kirjoitti:

        "Protestanttiset kirkot tulevat häviämään joitakin karismaattisia lahkoja lukuunottamatta maailmasta."

        Älä paljasta Vatikaanin ja jesuiittojen maailmanvalloitussunnitelmia. Jesuiitat ovat soluttautuneet protestanttisiin liikkeisiin ja palauttavat ne ekumenian ja uusien Raamatun väännösten avulla takaisin äiti-kirkkoonsa. Protestanttiset karismaattiset taas sulautuvat katolisiin karismaattisiin. Jäljelle jääviä yksin Raamattuun uskovia kristittyjä aletaan vainota ja uusi inkvisitio käynnistyy. Uudessa maailmanjärjestyksessä on yksi maailmanuskonto, katolisuus. Näinkö se menee?

        Tosin tuolta kehitykseltä voi suojautua istumalla keittiön pöydän alla foliohattu päässä.


      • E.-
        Myös marialainen kirjoitti:

        Mainitsemasi opinkappale on vuodelta 1537.

        Luterilaiset katsovat oppinsa kehittyvän jatkuvasti. Tästä on merkkinä se, että Lutherin tapaan he eivät enää halua vainota juutalaisia. Luterilainen oppi on siis se, mitä nykyään opetetaan, ei tuo puoli vuosituhatta vanha.

        ovat vekkulia porukkaa.
        Heidän oppinsa tosiaan kehittyy ja nykyinen luterilaisuus on jotain paljon parempaa kuin menneinä vuosisatoina oli.
        Samalla luterilainen kirkko on liitossa valtiovallan kanssa ja siitä merkkinä on lainsäädäntö, joka edelleen määrää evlut kirkon oikeaksi opiksi mm. tuon 1500-luvulta olevan opinkappaleen. Lut. kirkolla on yksinoikeus esittää kirkkolain muuttamista tai kumoamista, mikä poikkeaa normaalista lainsäätämismenettelystä kirkon eduksi.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19931054


      • Tutkinut
        Myös marialainen kirjoitti:

        usko, että Kristus ei perustanut maan päälle kirkkoaan, vaan jonkun pienen pohjoisen opin, jonka kannattajatkaan eivät yleensä tiedä oppinsa sisältöä.

        On vain johdonmukaista, että tämä kehityskulku on viety loppuun saakka lestadiolaisuudessa (näitä luterilaiset papit yhä useammin ovat), joka uskoo että Kristuksen oppia kantaa 200.000 hengen kansansirpale kaukana pohjolassa, tosin jakaantuneena 19 lahkoon.

        Vähän luottavat nämä ihmiset Kristuksen lupauksiin.

        Pietari oli Raamatun mukaan juutalaisten apostoli ja Paavali pakanoiden.

        Matt 16:16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

        Tässä Jeesus viittaa Pietarin uskoon Jeesuksesta, jonka pohjalle kirkko rakentuu. Jeesusta sanotaan kallioksi.

        1. Kor. 10:4 Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        Kristittyjä oli ennen katolisen kirkon perustamista ja mm. Rooman keisarit vainosivat heitä. Myöhemmin Paaveista tuli tavallaan keisarinvallan jatkajia ja he myös jatkoivat kristittyjen vainoamista suoraan ja epäsuorasti.

        Katolinen kirkko käyttää kristillisiä termejä, mutta sen epäraamatullinen traditio näyttää olevan peräisin vanhemmista pakanauskonnoista, alkaen Babylonin ajoista.

        Mielestäni katolinen kirkko sopii hyvin Ilmestyskirjan pedon, porton ja Babylonin (Rooma) kuvauksiin (Ilm luvut 13,17 ja 18).


      • Lukija5
        E.- kirjoitti:

        oppi on kirkkolain mukaan ilmaistu tunnustuskirjoissa. Paavi rinnastetaan niissä Antikristukseen.

        Onko Antikristus sama persoona kuin Ilmestyskirjan Peto? Joidenkin hurskaiden protestanttien mielestä on.

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/pavalta.html

        Opastusta ekumeniaan löytyy samasta yhteydestä:

        "Lujana pysyy Jumalan käsky, että meidän on kartettava epäjumalanpalvelusta, jumalatonta oppia ja rikollista julmuutta. Sen vuoksi tärkeät, pakottavat ja ilmeiset syyt estävät kaikkia kunnon kristittyjä tottelemasta paavia. Nämä pakottavat syyt ovat myös heidän lohdutuksenaan, kun heitä soimataan häväistysjuttujen, hajaannuksen ja erimielisyyden alkuunpanijoiksi.
        Ne taas, jotka ovat samaa mieltä kuin paavi ja puolustavat hänen oppiaan ja kulttimenojaan, saastuttavat itsensä epäjumalanpalveluksella ja rienaavilla mielipiteillä."


        Olinpa avulias, kun valistin tietämätöntä luterilaista hänen omasta uskonnostaan, josta hänen väitteidensä mukaan ateistit eivät käsitä mitään.

        katolilaisten kanssa luterilaisuutta vastustaessaan, niin tavallisen luterilaisen ei auta muu kuin nostaa kädet pystyyn ja pyytää anteeksi olemassaoloaan. Mutta kirjoitit mitä kirjoitit tai luit mitä luit minä en aio edelleenkään olla paavia vastaan, vaan edelleen pidän häntä suuressa arvossa. Noita kirjoittamiasi kohtia en muista koskaan otetun esille luterilaisessa kirkossa, mutta jos joku uskomaton haluaa aiheuttaa hajaannusta kristillisiin kirkkoihin, niin onhan ne hänen tietenkin tärkeää ottaa joka välissä esille.


      • E.-
        Lukija5 kirjoitti:

        katolilaisten kanssa luterilaisuutta vastustaessaan, niin tavallisen luterilaisen ei auta muu kuin nostaa kädet pystyyn ja pyytää anteeksi olemassaoloaan. Mutta kirjoitit mitä kirjoitit tai luit mitä luit minä en aio edelleenkään olla paavia vastaan, vaan edelleen pidän häntä suuressa arvossa. Noita kirjoittamiasi kohtia en muista koskaan otetun esille luterilaisessa kirkossa, mutta jos joku uskomaton haluaa aiheuttaa hajaannusta kristillisiin kirkkoihin, niin onhan ne hänen tietenkin tärkeää ottaa joka välissä esille.

        kuuluu suomalaisen yleissivistykseen tietää, mihin evlut kirkon opetus perustuu kirkkolain mukaan. Kirkko ei asiaa tietenkään mielellään kuuluttele, sehän voisi lisätä eroamista kirkosta. Parempi on vain puhua ympäripyöreän pehmoisia Jumalan lähellä olemisesta.

        Yleissivistys ei ole tasan jakautunut ihmisten kesken, ei edes uskontojen opeista. Hiljattain oli julkisuudessa tutkimus, jonka mukaan ateistit tietävät uskonnoista eniten.

        Kirkkolaki ja tunnustuskirjojen teksti eivät riipu siitä, onko ne keskustelussa mainitseva henkilö ateisti vai ei. Aloiteoikeus muutokseen on yksin kirkolla: "Kirkolla on yksinoikeus ehdottaa kirkkolakia kaikesta, mikä koskee ainoastaan kirkon omia asioita, sekä kirkkolain muuttamista ja kumoamista. Kirkon ehdotuksen tekee kirkolliskokous." (linkistäni)


    • Vatikaanin määräyksestä kirkon pedofiili-tapauksia ei saa ilmoittaa poliisille.
      Julkisuuteen tullut Irlannille määrätty nootti tarkoittaa että se on Vatikaanin yleinen kanta, joten Irlannin kirkko ei ole ainut nootin saaja.

      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Vaiettu salaisuus julki Näin Vatikaani suojeli pedofiilipappeja/art-1288363301854.html

      • bonifacius_VII

        "Vatikaanin määräyksestä kirkon pedofiili-tapauksia ei saa ilmoittaa poliisille."

        repiikö ne vaikka kielen irti sitten siltä pedofilian uhrilta vai tappaako ettei se itse ainakaan pysty ukisemaan mitään poliisille?


    • paskakirkko

      kauhea kirkko................

    • ei mitään uutisia

      Nuohan on kuultu jo aikoja sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe