Kysyisin ihan mielenkiinnosta, että osaatteko arvioida esimerkiksi ajattelemalla omaa henkilöhistoriaanne tai tuttavapiiriänne, että kuinka suuri osuus 16-50 vuotiaista hedelmällisistä naisista tällä hetkellä Suomessa on jonkin ehkäisymuodon käyttäjiä?
Iltalehdessä mainittiin viikonloppuna lukema, joka oli muistaakseni 80% -saattoi olla jopa korkeampi. Minulle tämä oli yllätys. Kuulosti liian suurelta osuudelta. Jos ajattelen itseäni ja tuttavapiiriäni nyt ja menneisyydessä, niin avo- tai avioliiton ulkopuolella arvioisin, että 30-50% 16-50 vuotiaista hedelmällisistä naisista ei edes ole seksuaalisesti aktiivisia, jolloin ehkäisy ei edes ole ajankohtainen asia. Tuntuu vain korkealta lukemalta että 80% olisi seksuaalisesti aktiivisia, kun itselläkin on edellisestä kerrasta 3 vuotta.
80% naisista käyttää ehkäisyä?
6
336
Vastaukset
- .
ikäsi, synt.vuotesi vai jokin luku vain?
Itse olen synt.v-60 ja olen edelleen seksuaalisesti aktiivinen, Mirenallinen nainen. - kyllä uskon
Minun on helppo uskoa tuo.
Jos ajatellaan, että viidennes naisista ei käytä ehkäisyä. He joko toivovat raskautta tai eivät ole seksuaalisesti aktiivisia tai sitten ovat niin typeriä, että joutuvat pian miettimään: tullako äidiksi vai tehdäkö abortti.
Jos viidennes naisista ei käytä ehkäisyä ja tulisi hetkessä raskaaksi, se tarkoittaisi että 16-50 vuoden välillä naiset ehtisivät saada lapsen teoriassa joka viides vuosi eli seitsemän lasta. Keskimääräinen lapsiluku on kuitenkin alle kaksi. Vuosittain toki tehdään liki 10 000 aborttia. - jadelletar
Ehkäisyä käytetään silloin kun harrastetaan seksiä. Mun tuntemistani hedelmällisistä naisista ei kukaan tällä hetkellä yritä raskautua joten 100% kaikki käyttävät ehkäisyä. Ehkäisyn käyttäminen ei tarkoita pelkästään pysyvää ehkäisyä kuten kierukkaa tai muuta vastaavaa.
- sari731
lasketteko myös kondomin mukaan tähän naisten käyttämään ehkäisyyn?
(vai onko se sitten miehen käyttämä ehkäisy?) - Tottakai..
sari731 kirjoitti:
lasketteko myös kondomin mukaan tähän naisten käyttämään ehkäisyyn?
(vai onko se sitten miehen käyttämä ehkäisy?)Jos on kondomi käytössä niin silloin käyttää ehkäisyä.
Eköis se ole naisena ihan luonnollistakin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523496Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512442- 1211247
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151220Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101119Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per65997- 46904
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019900- 40815
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt202731