Maalaismiehelle

Nyt ei onnitellakaan suotta
olet täyttänyt 80.vuotta.

Oli syksy, talvi tai mikä vaan
aina pähkäilyjäsi tarvitaan

14

475

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä kai minäkin yhtyä saan
      kun Ruuneperi onnea toivottaa

tulkoon vuosia aina vaan
      perässä varmasti tullaan.

• Puskasuleima

Surut pois ja kukka rintaan!

Kai Siä jatkat tääl meitin kans erelleenki. Kyl tääl on ruaho vihreempää ku airan takana. Sitäpaitti meet tarvitaaj just tommottii keskustelijoi ku Siä olet.

• Maalaismies*
        Puskasuleima kirjoitti:

Surut pois ja kukka rintaan!

Kai Siä jatkat tääl meitin kans erelleenki. Kyl tääl on ruaho vihreempää ku airan takana. Sitäpaitti meet tarvitaaj just tommottii keskustelijoi ku Siä olet.

Kova koulu tämä elämän koulu on ollut - ja on edelleen. Kovasti on pähkäillyttänyt siirtyminen yhden merkittävän ikäkynnyksen yli. Kai sitä nyt voi sanoa olevansa vanha ihminen, vanhus. Ei siinä auta, vaikka ystävälliset lähimmäiset lohduttavat sanomalla ettei ikinä uskoisi kun katsoo menoasi.

Olenko oppinut mitään tai edes jotakin vuosien saatossa? Mitä olen oppinut viitenä viimeisenä vuotena, joiden kuluessa olen lueskellut ja kirjoitellut palstalle? Ainakin tämä on pitänyt yhteyttä teihin päästämättä kirjoitustaitoakaan rapistumaan. Se ei ole lainkaan mikään turha juttu.

Teen aika paljon töitä tämän vanhenemiseni kanssa. Se tarkoittaa henkisen ja fyysisen kunnon ylläpitämistä, itsehoitoa. Yritän vaimoni kanssa yhteistuumin elämään ja asumaan itsenäisesti niin pitkään kuin on mahdollista.

Olen aika autistinen tyyppi. Se tarkoittaa, että vierastan esilläoloa. Vetäydyn kernaasti yksinäisyyteen. Kun vaimoni on samanlainen, viihdymme hyvin yhdessä puuhaillen kumpikin mieliharrastustemme parissa. Olen himolukijana kaikkiruokainen. Siihen kuuluu antiikin filosofiasta lähtien kirjoitukset tänne palstalle asti. Luen tosiaan mitä te palstaystävät tuumailette tästä elämisestä ja olemisesta. Filosofiaa sekin on.

Vaikea minun on yht'äkkiä hypätä pois palstalta. Ehkä käy niin, että vähitellen etäännyn lukijaksi. Luulen palstalta oppineeni suvaitsevaisuutta muita kirjoittajia kohtaan, niin nikillisiä kuin nikittömiäkin. Jotenkin on lujittunut käsitys siitä, että samassa paatissa mennään.

(Huomaan palstalla muitakin ketjuja, joissa kauniisti muistetaan vanhenemistani. Kiitän tässä yhteisesti kaikkia!)

• Maalaismies* kirjoitti:

Kova koulu tämä elämän koulu on ollut - ja on edelleen. Kovasti on pähkäillyttänyt siirtyminen yhden merkittävän ikäkynnyksen yli. Kai sitä nyt voi sanoa olevansa vanha ihminen, vanhus. Ei siinä auta, vaikka ystävälliset lähimmäiset lohduttavat sanomalla ettei ikinä uskoisi kun katsoo menoasi.

Olenko oppinut mitään tai edes jotakin vuosien saatossa? Mitä olen oppinut viitenä viimeisenä vuotena, joiden kuluessa olen lueskellut ja kirjoitellut palstalle? Ainakin tämä on pitänyt yhteyttä teihin päästämättä kirjoitustaitoakaan rapistumaan. Se ei ole lainkaan mikään turha juttu.

Teen aika paljon töitä tämän vanhenemiseni kanssa. Se tarkoittaa henkisen ja fyysisen kunnon ylläpitämistä, itsehoitoa. Yritän vaimoni kanssa yhteistuumin elämään ja asumaan itsenäisesti niin pitkään kuin on mahdollista.

Olen aika autistinen tyyppi. Se tarkoittaa, että vierastan esilläoloa. Vetäydyn kernaasti yksinäisyyteen. Kun vaimoni on samanlainen, viihdymme hyvin yhdessä puuhaillen kumpikin mieliharrastustemme parissa. Olen himolukijana kaikkiruokainen. Siihen kuuluu antiikin filosofiasta lähtien kirjoitukset tänne palstalle asti. Luen tosiaan mitä te palstaystävät tuumailette tästä elämisestä ja olemisesta. Filosofiaa sekin on.

Vaikea minun on yht'äkkiä hypätä pois palstalta. Ehkä käy niin, että vähitellen etäännyn lukijaksi. Luulen palstalta oppineeni suvaitsevaisuutta muita kirjoittajia kohtaan, niin nikillisiä kuin nikittömiäkin. Jotenkin on lujittunut käsitys siitä, että samassa paatissa mennään.

(Huomaan palstalla muitakin ketjuja, joissa kauniisti muistetaan vanhenemistani. Kiitän tässä yhteisesti kaikkia!)

Maalaismies* , äläpä tuollaisia puhu, ettäkö et kirjottelisi.
        Minusta on mukava viestejäsi lukea ja vaikka ei ikäeromme kovin suuri olekkaan, olet niin isällisen lempeä ja hyvän olon annat kirjoituksillasi.

Mistä muuten tuo Maalaimies nikkisi tulee, oletko, asutko maalla, muistelen että Viipurissa olet syntynyt, siis kaupunkilaisena, turhia utelen;)

Terveiset myös vaimollesi, teillä on varmasti hyvä olla kaksin, aina niin lämmöllä hänestä mainitset.
        Hyvää joulun odotusta sinnekin, kohta se on luonamme.

• Lorena*
        SkillaN kirjoitti:

Maalaismies* , äläpä tuollaisia puhu, ettäkö et kirjottelisi.
        Minusta on mukava viestejäsi lukea ja vaikka ei ikäeromme kovin suuri olekkaan, olet niin isällisen lempeä ja hyvän olon annat kirjoituksillasi.

Mistä muuten tuo Maalaimies nikkisi tulee, oletko, asutko maalla, muistelen että Viipurissa olet syntynyt, siis kaupunkilaisena, turhia utelen;)

Terveiset myös vaimollesi, teillä on varmasti hyvä olla kaksin, aina niin lämmöllä hänestä mainitset.
        Hyvää joulun odotusta sinnekin, kohta se on luonamme.

Iloa, valoa, elinvoimaa toivon päiviisi Omar Khaijamin helähtävien runon säkein jotka ohjeistavat asennoitumaan toiveikkaalla mielellä tulevaisuuteen.

"Kun vierii virta, aavikolla tuuli puhaltaa,
        niin päivistäno taas yksi katoaa.
        Mut milloinkaan en murehtinut päivää kahta:
        en päivää joka jäi jo taa, en päivää tulevaa."

• Lorena* kirjoitti:

Iloa, valoa, elinvoimaa toivon päiviisi Omar Khaijamin helähtävien runon säkein jotka ohjeistavat asennoitumaan toiveikkaalla mielellä tulevaisuuteen.

"Kun vierii virta, aavikolla tuuli puhaltaa,
        niin päivistäno taas yksi katoaa.
        Mut milloinkaan en murehtinut päivää kahta:
        en päivää joka jäi jo taa, en päivää tulevaa."

on tarttunt pieneen Susiin,
        siispä onnitteluuni liittyy poskipusiin!

Ja halauksin
        Susmorsian

• susmorsian kirjoitti:

on tarttunt pieneen Susiin,
        siispä onnitteluuni liittyy poskipusiin!

Ja halauksin
        Susmorsian

Ehkä myöhästyneet, mutta onnittelut kuitenkin,
        mukavalle maalaismiehelle.
        Onnentoivotuksin: Late Vaan

• LateVaan kirjoitti:

Ehkä myöhästyneet, mutta onnittelut kuitenkin,
        mukavalle maalaismiehelle.
        Onnentoivotuksin: Late Vaan

Pid lippus korkkial edelleski. Semne sanonta,ko: Ei ikkä mitat vuasist,vaa miälest nuarest mahta pittä paikkas snuunki kohdallas. Ann ajatukses luista samaa tahti.

• katleija4
        FlikklapsRaumalt kirjoitti:

Pid lippus korkkial edelleski. Semne sanonta,ko: Ei ikkä mitat vuasist,vaa miälest nuarest mahta pittä paikkas snuunki kohdallas. Ann ajatukses luista samaa tahti.

ONNITTELUT TANKAVAARILLE ja vielä pitempää ikää.

Liitteeksi pari suomalaista sananlaskua, joissa on totuus:
        - Ilta on aamua viisaampi. (vert. nuoruus ja vanhuus)
        - Ajatellessa ei mene aika hukkaan.

fanisi

• missä maalaismies ?
        katleija4 kirjoitti:

ONNITTELUT TANKAVAARILLE ja vielä pitempää ikää.

Liitteeksi pari suomalaista sananlaskua, joissa on totuus:
        - Ilta on aamua viisaampi. (vert. nuoruus ja vanhuus)
        - Ajatellessa ei mene aika hukkaan.

fanisi

Jossain ketjussa kiitteli menneistä vuosista ???

• 35+11
        missä maalaismies ? kirjoitti:

Jossain ketjussa kiitteli menneistä vuosista ???

oli tuo viesti.
        Toivottavasti Maalaismies* pysyy meillä 70 plussalla!

Eihän täällä kalenteri-ikä merkitse mitään,
        kypsän ihmisen vanheneminenkin on upeata ja kaunista.

• joku suostuttelemaan
        35+11 kirjoitti:

oli tuo viesti.
        Toivottavasti Maalaismies* pysyy meillä 70 plussalla!

Eihän täällä kalenteri-ikä merkitse mitään,
        kypsän ihmisen vanheneminenkin on upeata ja kaunista.

jatkamaan, joku jota mm. arvostaa...
        Vähänkös näitä hyvästejä on heitetty mutta palattu jo seuraavana päivänä.

• ei väliä tuleeko
        joku suostuttelemaan kirjoitti:

jatkamaan, joku jota mm. arvostaa...
        Vähänkös näitä hyvästejä on heitetty mutta palattu jo seuraavana päivänä.

Ai että oliko hyvä nimittelijä?

Sitten takasin kipin kapin.

Ystävät koolle joka nuppi

• mejoke

Edelläsi meen.
      perässäni tuut.
      ohitse et pääse

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      233
      1541
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1306
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      20
      1287
    4. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1187
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      968
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      940
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      905
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      880
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      861
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      835
    Aihe