Jedi-uskovaisuus pyrkii viralliseksi uskonnoksi

Jedi-uskovainen

Suomen Jedi-uskovaiset on panteistinen rekisteröimätön yhdistys joka ajaa Jedi-uskonnon laillistamista Suomessa. Jedi-uskonnossa uskotaan että on olemassa kaikkialla läsnäoleva Voima (The Force) jota Jedi-ritarit pystyvät hallitsemaan.

Raamatussa on todisteita tällaisen voiman olemassaolosta:

Jeesus opetti "Jumala on Henki" (Joh.4:24) ja kutsui Jumalaa myös "voimaksi" (Matt.26:64). Jumala on kaikkialla ja kaikessa läsnäoleva voima, tai henki. Ehkä kaikkein selvimmin Raamatun panteistinen jumalakuva käy ilmi Apostolien tekojen 17:sta kappaleesta. Siinä sanotaan suoraan että ihmiset ovat ja liikkuvat ja elävät jumalan sisällä:

"Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken. ... että he [ihmiset] etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet [Jumala] löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme" (Ap.t.17:24-28)

Tuollainen voima on siis Raamatun mukaan olemassa mutta katsotaanpa mitä Yoda opettaa Imperiumin vastaiskussa:

For my ally is the Force. And a powerful ally it is. Life creates it, makes it grow. Its energy surrounds us and binds us. Luminous beings are we.. not this crude matter. You must feel the Force around you. Here, between you... me... the tree... the rock... everywhere! Yes, even between this land and that ship!

Tämä on yhteensopiva Starwarsin energia/voima-virtaus ajattelun kanssa. Niiden joiden usko Voimaan (The Force) on suuri, heidän lävitsee virtaa suuri voimma. Tästä Raamattu todistaa Imperiumin vastaiskun kanssa yhdenmukaisesti:

Mark.5:30
Ja heti kun Jeesus itsessään tunsi, että voimaa oli hänestä lähtenyt, kääntyi hän väkijoukossa ja sanoi: "Kuka koski minun vaatteisiini?"

Luuk. 8:46
"Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta."

Luuk.6:19
"Ja kaikki kansa tahtoi päästä koskettamaan häntä, koska hänestä lähti voima, joka paransi kaikki."

Katsotaanpa sitten onko tämä yhdenmukainen StarWarssin kanssa. Yoda opettaa Imperiumin vastaiskussa:

"A Jedi's strength flows from the Force."

Jedi uskonnossa uskotaan että Paavi on Palpatine

http://keskustelu.suomi24.fi/node/3175244

Paavi on siis pahuuden henkivallan herran.

Jeesus, buddha, muhammed, nämä kaikki olivat Jedi-ritareita sillä he tunnustivat Voiman olemassaolon. Suomen Jedi-ritarien yhdyskunta ja Jedi-uskovaiset ry haluaa Jedi-uskonnon laillistamista, ja sen asettamista yhdenvertaiseen asemaan muiden uskontojen kanssa kouluissa, puolustusvoimissa, tuomioistuimissa jne. Käytännössä tämä toteutuu siten ettei yhtäkään uskontoa aseteta erityisasemaan lainsäännössä, mutta ei myöskään kielletä uskontoja.

Toivon että kaikki toimitte Jedi-uskonnon yleisen hyväksymisen ja uskonnonvapauden puolesta.
Voima olkoon kanssanne! May the force be with you.

Tässä osoitus siitä että jopa hampsteri voi olla jedi-uskova:
http://www.youtube.com/watch?v=_sAftKy-mTs

3

855

Äänestä

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      182
      1060
    2. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      80
      707
    3. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      682
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      591
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      549
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      540
    7. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      39
      531
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      530
    9. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      23
      513
    10. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      39
      507
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      288
      504
    12. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      499
    13. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      484
    14. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      42
      454
    15. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      153
      449
    16. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      436
    17. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      26
      430
    18. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      26
      427
    19. 21
      422
    20. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      415
    Aihe