Jedi-uskovaisuus pyrkii viralliseksi uskonnoksi

Jedi-uskovainen

Suomen Jedi-uskovaiset on panteistinen rekisteröimätön yhdistys joka ajaa Jedi-uskonnon laillistamista Suomessa. Jedi-uskonnossa uskotaan että on olemassa kaikkialla läsnäoleva Voima (The Force) jota Jedi-ritarit pystyvät hallitsemaan.

Raamatussa on todisteita tällaisen voiman olemassaolosta:

Jeesus opetti "Jumala on Henki" (Joh.4:24) ja kutsui Jumalaa myös "voimaksi" (Matt.26:64). Jumala on kaikkialla ja kaikessa läsnäoleva voima, tai henki. Ehkä kaikkein selvimmin Raamatun panteistinen jumalakuva käy ilmi Apostolien tekojen 17:sta kappaleesta. Siinä sanotaan suoraan että ihmiset ovat ja liikkuvat ja elävät jumalan sisällä:

"Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken. ... että he [ihmiset] etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet [Jumala] löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme" (Ap.t.17:24-28)

Tuollainen voima on siis Raamatun mukaan olemassa mutta katsotaanpa mitä Yoda opettaa Imperiumin vastaiskussa:

For my ally is the Force. And a powerful ally it is. Life creates it, makes it grow. Its energy surrounds us and binds us. Luminous beings are we.. not this crude matter. You must feel the Force around you. Here, between you... me... the tree... the rock... everywhere! Yes, even between this land and that ship!

Tämä on yhteensopiva Starwarsin energia/voima-virtaus ajattelun kanssa. Niiden joiden usko Voimaan (The Force) on suuri, heidän lävitsee virtaa suuri voimma. Tästä Raamattu todistaa Imperiumin vastaiskun kanssa yhdenmukaisesti:

Mark.5:30
Ja heti kun Jeesus itsessään tunsi, että voimaa oli hänestä lähtenyt, kääntyi hän väkijoukossa ja sanoi: "Kuka koski minun vaatteisiini?"

Luuk. 8:46
"Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta."

Luuk.6:19
"Ja kaikki kansa tahtoi päästä koskettamaan häntä, koska hänestä lähti voima, joka paransi kaikki."

Katsotaanpa sitten onko tämä yhdenmukainen StarWarssin kanssa. Yoda opettaa Imperiumin vastaiskussa:

"A Jedi's strength flows from the Force."

Jedi uskonnossa uskotaan että Paavi on Palpatine

http://keskustelu.suomi24.fi/node/3175244

Paavi on siis pahuuden henkivallan herran.

Jeesus, buddha, muhammed, nämä kaikki olivat Jedi-ritareita sillä he tunnustivat Voiman olemassaolon. Suomen Jedi-ritarien yhdyskunta ja Jedi-uskovaiset ry haluaa Jedi-uskonnon laillistamista, ja sen asettamista yhdenvertaiseen asemaan muiden uskontojen kanssa kouluissa, puolustusvoimissa, tuomioistuimissa jne. Käytännössä tämä toteutuu siten ettei yhtäkään uskontoa aseteta erityisasemaan lainsäännössä, mutta ei myöskään kielletä uskontoja.

Toivon että kaikki toimitte Jedi-uskonnon yleisen hyväksymisen ja uskonnonvapauden puolesta.
Voima olkoon kanssanne! May the force be with you.

Tässä osoitus siitä että jopa hampsteri voi olla jedi-uskova:
http://www.youtube.com/watch?v=_sAftKy-mTs

3

795

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1692
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1508
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      973
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      851
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      806
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      750
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      730
    Aihe