Zopinox

xonipots

Olen ymmärtänyt että Zopinox-niminen unilääke vaikuttaa samojen reseptorien kautta kuin bentsodiazepiinit vaikka se ei kai ole bentso? Onko sen vaikutus samanlainen kuin bentsoilla? Ja mitä bentsodiazepiinia se muistuttaa? Tenoxiako koska sekin on unilääke? Poistaako Zopinox ahdistusta kuten moni bentsodiazepiini???

22

8732

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ewhwe

      "Zopinoxin vaikuttava aine on tsopikloni. Tsopikloni on syklopyrrolonien ryhmään kuuluva unilääke.

      Tsopiklonia käytetään tilapäisen unettomuuden hoidossa. Se edistää uneen vaipumista, vähentää yöllisiä heräämisiä, sekä parantaa unen laatua unettomuudesta kärsivillä henkilöillä.
      Lääkäri on voinut määrätä tämän lääkkeen myös muun sairauden hoitoon kuin mitä tässä selosteessa on mainittu."
      Samaa ainetta kuin imovane eli nukahtamislääke.

      • .......

        ei todellakaan ole samaa ainetta kuin imovane.. :D elä tule neuvomaan tänne jos et oikeaa tietoa tiedä :D unilääkkeitä on erinlaisia niin se ei tarkota että vaikuttavat aineet on samoja :D


      • sh14
        ....... kirjoitti:

        ei todellakaan ole samaa ainetta kuin imovane.. :D elä tule neuvomaan tänne jos et oikeaa tietoa tiedä :D unilääkkeitä on erinlaisia niin se ei tarkota että vaikuttavat aineet on samoja :D

        Imovanen ja Zopinoxin vaikuttava aine on täsmälleen sama eli zopicloni, tenoxin vaikuttava aine taas on tematsemaapi ja esim. stilnoct ja Somnor kauppanimillä varustetun nukahtamislääkkeen vaikuttava aine zolpiden. Tematsepaamin puoliintumisaika on näistä aineista pisin, zolpidemin lyhyin, mutta kaikki lasketaan ns. nukahtamislääkkeiksi. Että näin.


    • Jaahaaas

      1. Vaikutus on hyvin erilainen
      2. Eipä juuri mitään.
      3. Tenox on rauhoittava unilääke, Zopinox "humauttaa" uneen.
      4. Eipä juuri. Toisaalta en ole pahemmin ollut tahallaan jalkeilla sen ottamisen jälkeen, niin on vaikea sanoa.

      Mielestäni se muistuttaa jollakin tapaa pienissä leikkauksissa käytettäviä lääkkeitä, tulee ainakin samanlainen olo.

      • xonipots

        eli voisiko Zopinoxin vaikutusta verrata ennemmin vaikka Levoziniin kuin Tenoxiin? Olen aikanaan käyttänyt kumpaakin, ja Tenox tosiaan rauhoittaa mukavasti ja väsyttää, Levozin puolestaan "tainnuttaa" uneen. En tykännyt Levozinista kun se pilasi seuraaavankin päivän aiheuttamalla pöhnäisen olon, Tenox paljon miellyttävämpi nukahtamislääke, mutta teho siitä katosi hyvin nopeasti vaikka noudatti tiukasti lääkärin ohjeita eikä edes käyttänyt päivittäin.


      • 34567890
        xonipots kirjoitti:

        eli voisiko Zopinoxin vaikutusta verrata ennemmin vaikka Levoziniin kuin Tenoxiin? Olen aikanaan käyttänyt kumpaakin, ja Tenox tosiaan rauhoittaa mukavasti ja väsyttää, Levozin puolestaan "tainnuttaa" uneen. En tykännyt Levozinista kun se pilasi seuraaavankin päivän aiheuttamalla pöhnäisen olon, Tenox paljon miellyttävämpi nukahtamislääke, mutta teho siitä katosi hyvin nopeasti vaikka noudatti tiukasti lääkärin ohjeita eikä edes käyttänyt päivittäin.

        Vaikutus erilainen. Zopinox ei yleensä aiheuta niin pitkää "pöhnää"


      • vierailija11
        xonipots kirjoitti:

        eli voisiko Zopinoxin vaikutusta verrata ennemmin vaikka Levoziniin kuin Tenoxiin? Olen aikanaan käyttänyt kumpaakin, ja Tenox tosiaan rauhoittaa mukavasti ja väsyttää, Levozin puolestaan "tainnuttaa" uneen. En tykännyt Levozinista kun se pilasi seuraaavankin päivän aiheuttamalla pöhnäisen olon, Tenox paljon miellyttävämpi nukahtamislääke, mutta teho siitä katosi hyvin nopeasti vaikka noudatti tiukasti lääkärin ohjeita eikä edes käyttänyt päivittäin.

        Levotzin hirveä lääke, pitkään käytettynä tulee alsheimerin taudin oireita. Kokemuksesta puhun, söin vuoden ja oikea jalkani vispas koko ajan lopettamisen jälkeen 1.5 vuotta, kiitos ei enään.


    • zopinoxman

      Kyllä zopinox eli imovane on tosiaan bentson-kaltainen lääke hyvinkin. Vaikutukseltaan muistuttaa eniten tenoxia. Vähentää ainakin mulla myös ahdistusta. Olen käyttänyt ko.lääkettä usko tai älä 14-vuotta. Aiheuttaa siis riippuvuutta. Mutta jos käyttö on kohtuullista ja lääkäkärin tai psykiatrin valvonnassa niin mikäettei.
      En ole huomannut muuta haittavaikutusta kuin tuon riippuvuuden, ja onko tuo sitten haittavaikutus? Auttaa ainakin nukkumaan. Muuten menisi järki.

    • Suositelkaa unilääke

      Kärsin suunnattomista uni- ja nukahtamisvaikeuksista. Suositelkaa jokin oikeasti tehokas lääke tähän vaivaan. Levozin ei sopinut henkilökohtaisesti ja esim. melatoniini oli kuin laastari avomurtumaan. Toimivatko nuo hypnoottiset bentsot kuten tsolpideemi ja tsopikloni todella vaikeissa tapauksissa? Vai mikä olisi oikeasti voimakas lääke? Dormicum? Anestesialääkkeitä kun tuskin silti määrättäisi.. :p

    • Suositelkaa unilääke

      Täällä sitä kukutaan taas toista päivää. Toissayönä nukuin 4-6 tuntia aika katkonaisesti valvottuani sitä ennen kaksi päivää. Eikö kukaan todella tiedä oikeasti vahvoja unilääkkeitä?

    • Yksinkertaista se on

      Suosittelen unettomuuden SYYN hakemista,enkä unilääkkeitä!
      Etsi syy siihen ja poista se syy niin saat unen!

      • Suositelkaa unilääke

        Kantasi on huomioitu.

        Osaisiko nyt joku ei-keittiöpsykologi vastata siihen mitä kysytään, eli suositella tehokasta lääkevalmistetta uniongelmiin?


      • Meullul
        Suositelkaa unilääke kirjoitti:

        Kantasi on huomioitu.

        Osaisiko nyt joku ei-keittiöpsykologi vastata siihen mitä kysytään, eli suositella tehokasta lääkevalmistetta uniongelmiin?

        On niin yksilöllistä. Minulla toimii zopinox. Tenox piristi eli valvotti yön ja alkoi toimimaan vasta seuraavana päivänä, opamox oli mieto mutta paradoksinen silti. Toimi yhden yön ja sitten toiminta muuttui piristäväksi ja sitten sitä taas silmät oli kuin pöllöllä.
        Melatoniini tuskin toimii kenelläkään oikeasti unettomalla, mutta mikäli ongelmana on että nukkumisen ajankohta aina vain hilautuu sinne 02-04 aamuun ja siitä seuraa ongelmia, ahdistaa kun aamu lähenee jne. Voisi sitä korjata vaikkapa sinne 23 tienoille, kunhan on itsellä vähänkään rotia tehdä niin.

        1mg tabu 5 osaan. Eli annoskoko 0.2mg. Otetaan 0.2 mg klo18 mieluiten syömisen yhteydessä. Seuraava 0.2 nukkumaan mennessä. Tämä korjaa unirytmin ja estää liian aikaisen heräämisen lääkkeen määrän vähenemisen vuoksi. Lääkärit hieman hassusti määrää tätä. Annoskoot on moninkertaisia elimistön tuottamiin määriin ja joillakin nuo pienet annokset toimivat paremmin.


      • Suositelkaa unilääke
        Meullul kirjoitti:

        On niin yksilöllistä. Minulla toimii zopinox. Tenox piristi eli valvotti yön ja alkoi toimimaan vasta seuraavana päivänä, opamox oli mieto mutta paradoksinen silti. Toimi yhden yön ja sitten toiminta muuttui piristäväksi ja sitten sitä taas silmät oli kuin pöllöllä.
        Melatoniini tuskin toimii kenelläkään oikeasti unettomalla, mutta mikäli ongelmana on että nukkumisen ajankohta aina vain hilautuu sinne 02-04 aamuun ja siitä seuraa ongelmia, ahdistaa kun aamu lähenee jne. Voisi sitä korjata vaikkapa sinne 23 tienoille, kunhan on itsellä vähänkään rotia tehdä niin.

        1mg tabu 5 osaan. Eli annoskoko 0.2mg. Otetaan 0.2 mg klo18 mieluiten syömisen yhteydessä. Seuraava 0.2 nukkumaan mennessä. Tämä korjaa unirytmin ja estää liian aikaisen heräämisen lääkkeen määrän vähenemisen vuoksi. Lääkärit hieman hassusti määrää tätä. Annoskoot on moninkertaisia elimistön tuottamiin määriin ja joillakin nuo pienet annokset toimivat paremmin.

        Vähän samoja huomioita. Tematsepaami ja oksatsepaami virkistävät, diatsepaami ja alpratsolaami eivät väsytä. Hydroksitsiini paradoksaalisesti korkeintaan kutittaa ja melatoniini ei tee sitten yhtään mitään.

        Tsopikloniko on voimakkain unensaantia edistävä valmiste? Raudan maku ei henkilökohtaisesti haittaa, huomaapa ainakin milloin vaikutuksen pitäisi alkaa.


      • Meullul
        Suositelkaa unilääke kirjoitti:

        Vähän samoja huomioita. Tematsepaami ja oksatsepaami virkistävät, diatsepaami ja alpratsolaami eivät väsytä. Hydroksitsiini paradoksaalisesti korkeintaan kutittaa ja melatoniini ei tee sitten yhtään mitään.

        Tsopikloniko on voimakkain unensaantia edistävä valmiste? Raudan maku ei henkilökohtaisesti haittaa, huomaapa ainakin milloin vaikutuksen pitäisi alkaa.

        Tehokkaimmasta päästä varmaankin olisi mirtazapiini, mutta sitä en suosittele pidempään käyttöön. Lääkkeen lopetuksessa tulee uniongelmat 10x pahempana ja ongelmat saattaapi kestää yli vuoden... On omakohtaisia kokemuksia.

        Varmaankin kannattaa korjata rytmiä, vaikka ei uskoisikaan että siitä olisi apua. Minulla tämä auttoi, mutta unet olivatkin luokkaa 2-4h/vrk. Tällä jopa 6h yhtenäistä unta. Eihän se paljoa ole, mutta joskus jopa nukahtaa uudelleen tunniksi heräämisen jälkeen.

        -päätä nukkumaanmenon ajankohta ja 8h siitä kello soimaan
        -ota melatoniinia pieni muru 5h ennen halutun nukkumisen ajankohtaa
        -mene sänkyyn tuntia aiemmin, ota unilääke lisäksi ja jatka muutama päivä toimivalla annostuksella.
        -kun rytmi alkaa korjaantumaan, vähennä unilääkettä mutta jatka melatoniinia

        Jos ei vain nukahda niin valvo seuraavaan iltaan, elä nuku päivällä. Mikäli kroppa menee unettomuudesta kierroksille, elä missään nimessä noudata tuota valvomisvinkkiä, ongelmat vain pahenevat. Itse kuulun tuohon ryhmään... Kierre pitää saada poikki ja siihen riittävä annos jotain toimivaa unilääkettä parin yön ajaksi.

        Olen yrittänyt pitää välipäiviä tsopiklonista heti kun annos alkaa menettämään tehoaan. Niinä päivinä rytmi menee sekaisin.

        Onko kenelläkään vinkata mitään tsopiklonin veroista nukahtamislääkettä, jota voisi vuorotella. Tsopiklonin annoksen nostaminen toki toimii, mutta on niin toimiva lääke, ettei sille tielle mielellään lähtisi.


      • Anonyymi
        Meullul kirjoitti:

        Tehokkaimmasta päästä varmaankin olisi mirtazapiini, mutta sitä en suosittele pidempään käyttöön. Lääkkeen lopetuksessa tulee uniongelmat 10x pahempana ja ongelmat saattaapi kestää yli vuoden... On omakohtaisia kokemuksia.

        Varmaankin kannattaa korjata rytmiä, vaikka ei uskoisikaan että siitä olisi apua. Minulla tämä auttoi, mutta unet olivatkin luokkaa 2-4h/vrk. Tällä jopa 6h yhtenäistä unta. Eihän se paljoa ole, mutta joskus jopa nukahtaa uudelleen tunniksi heräämisen jälkeen.

        -päätä nukkumaanmenon ajankohta ja 8h siitä kello soimaan
        -ota melatoniinia pieni muru 5h ennen halutun nukkumisen ajankohtaa
        -mene sänkyyn tuntia aiemmin, ota unilääke lisäksi ja jatka muutama päivä toimivalla annostuksella.
        -kun rytmi alkaa korjaantumaan, vähennä unilääkettä mutta jatka melatoniinia

        Jos ei vain nukahda niin valvo seuraavaan iltaan, elä nuku päivällä. Mikäli kroppa menee unettomuudesta kierroksille, elä missään nimessä noudata tuota valvomisvinkkiä, ongelmat vain pahenevat. Itse kuulun tuohon ryhmään... Kierre pitää saada poikki ja siihen riittävä annos jotain toimivaa unilääkettä parin yön ajaksi.

        Olen yrittänyt pitää välipäiviä tsopiklonista heti kun annos alkaa menettämään tehoaan. Niinä päivinä rytmi menee sekaisin.

        Onko kenelläkään vinkata mitään tsopiklonin veroista nukahtamislääkettä, jota voisi vuorotella. Tsopiklonin annoksen nostaminen toki toimii, mutta on niin toimiva lääke, ettei sille tielle mielellään lähtisi.

        stella


      • Anonyymi

        Höpö höpö.


    • Anonyymi

      Minulla ainakin ahdistus katoaa ja pelkotilat sekä unettomuus, vähemmän haittavaikutuksia kuin esim. Bentsoista tulee

    • Anonyymi

      Tos just pari pureskelim ja hittas aika lujaa näin näkyja puhuin tyynyille ja tölläsin 20min seinää ku se trippas vittun ja noidta myös tosi rauhallinen olo ja kaikki tumtu tosi hauskalata

    • Anonyymi

      Hyvä, ongelmaton lääke kun ei murehdi riippuvuutta. Sillä ei liene mitään väliä. Muistini on hyvä, olen käyttänyt yli 20 vuotta. Lääke on elämän ehto. Määrää ei saa korottaa.
      Ota 20 min ennen nukahtamisaikomusta tyhjään vatsaan 1 pilleri, lasillinen vettä perään.
      Kaikki tämä ilman omantunnon tuskia. Olet löytänyt siunatun lääkärin kuten minäkin.

    • Anonyymi

      Tiputa Zopinox puoleen. Voti yllättyä. Silläkin saa unen päästä kiinni.
      Tyhjään vatsaa ja reilusti vettä päälle ja heti pää tyynyyn.
      Ei tarvitse nostaa annosta, kun totuttelee välillä vähempään,

      • Anonyymi

        Itse käytin puolikasta ja nukuin paremmin kuin koskaan ja nousin virkeämpänä kuin koskaan. Ei heikennä niin paljon unennäkövaihetta kuin monet muut unilääkkeet, joka on lääkkeen vahva puoli.

        En kokenut mitään haittavaikutuksia. Lääkärit ei suostu määräämään unilääkkeitä, että niiden tuotanto lie lopetettu. Sen sijaan voi kokeilla lyhytvaikutteista masennuslääkettä, melatoniinia, valeriaanaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe