Heräsin tähän säälittävään todellisuuteen, kun joku todistaja kehuskeli, että on kavereita ympäri Suomea. Eikun, ympäri maailmaa!!!
Kysyin: "Jos eroaisit jehovan todistajista, niin kai ne olisivat edelleen ystäviäsi? Eivät kai ne välejä katkaisi? Eiväthän?"
Tuli 10 sekunnin hiljaisuus. JT selvästi mietti ankarasti asiaa. Ilme oli tyhjä kun hän tajusi, että hänellä ei ole sittenkään yhtään ystävää! Hänellä on satoja hänen USKONTONSA YSTÄVÄÄ, mutta jos hän eroaisi, ei hänelle jäisi kai yhtään niistä "ystävistä".
Noinhan se menee. Tällä yksinkertaisella päättelyllä (ja JT:n eronneen kohtelulla) olemme todistaneet, että JT:llä ei oikeastaan ole yhtään oikeaa ystävää. Voidaan puhua "ystävistä" (lainausmerkkejä käyttäen!), koska lahkosta eroamisen jälkeen häviävät "ystävät".
Miten kukaan haluaa olla tilanteessa, jossa vain kuuluminen lahkoon ratkaisee ystävyyssuhteet? On meinaan aika lapsellista! Kuin yläasteen tyttöjen "pissiskerho", johon pääsee vain Louis Vuittonin feikkilaukun omistava! Jengistä lentää ulos, jos ei ole enää "merkkilaukkua". Naurettavaa.
Aika pinnalista menoa tänä todistajien "ystävyys" -niminen sekoilu. Mitä mieltä sinä olet? Mihin häviävät todistajan "ystävyyssuhteet", kun eroanomus kilahtaa valtakunnansalin postilaatikkoon? Miksi ystävyyssuhteet ja läheiset välit eivät jatku? Ihmisten välistähän ystävyys on! Ei siihen ihonväri, sukupuoli tai uskonto vaikuta. Eihän?
Todistajalla ei ole ystäviä! Eihän?
34
554
Vastaukset 34
- laupias taivas
aika hyvä piikki jehovan lihaan!
juuri nämä "ystävyyssuhteet" ja eronneiden kohtelu ovat asioita, joita tosi-jehovankaan on vaikea aikuisen oikeasti perustella kunnolla.
todellakin, ystävyyssuhteet ovat ihmisten välisiä. Jos ihonvärillä, uskonnolla tai sukupuolella on jotain vaikutusta ystävyyteen, niin henkilö on rasisti. ja rasismi lienee jehovan todistajallekin aika anteeksi antamaton synti! - so lonely
ihmiset katosivat kun Puoliso kuoli ja leski jäi yksin .
Siis luterilainen yhteisö.
Kummallista käytöstä, kuin leskellä olisi rutto?
Minne ne kaikki ystävät kaikkosivat?- ateisti, JT:n ystävä
Olen ateisti ja minulla on ystäviä niin jehovan todistajien, ortodksien, katolisten ja juutalaisten joukosta.
Solmin ystävyyteni ihonväriin, sukupuoleen ja uskontoon katsomatta, koska en ole rasisti.
Minun ystävyyssuhteeni päättyävät sinä päivänä, kun itse kuolen. EIhän kuoleman jälkeen ole elämää! - hankiomaelämäsinäkin
ateisti, JT:n ystävä kirjoitti:
Olen ateisti ja minulla on ystäviä niin jehovan todistajien, ortodksien, katolisten ja juutalaisten joukosta.
Solmin ystävyyteni ihonväriin, sukupuoleen ja uskontoon katsomatta, koska en ole rasisti.
Minun ystävyyssuhteeni päättyävät sinä päivänä, kun itse kuolen. EIhän kuoleman jälkeen ole elämää!erota järjestöstä, jossa viihtyy.?
Miksi Sinua häiritsee jos joku on Jt?
Heitä on asukaslukuun nähden aika vähänkin....
Miksi he ovat piikki lihassasi, ja pohdit heidän ystävyyssuhteittensa tulevaisuutta? - God is my friend
hankiomaelämäsinäkin kirjoitti:
erota järjestöstä, jossa viihtyy.?
Miksi he ovat piikki lihassasi, ja pohdit heidän ystävyyssuhteittensa tulevaisuutta?ystäviäni.Joka kääntää selkänsä Jumalalle,
ei ole minunkaan ystäväni.
Yksinkertaista. - salaisuus?
evlut kanta.... pelkistä ihmissuhteista. Ei ne aina toimi.
- salaisuus?
hankiomaelämäsinäkin kirjoitti:
erota järjestöstä, jossa viihtyy.?
Miksi he ovat piikki lihassasi, ja pohdit heidän ystävyyssuhteittensa tulevaisuutta?vastauksessa palikat kohdallaan.....
- salaisuus?
God is my friend kirjoitti:
ystäviäni.Joka kääntää selkänsä Jumalalle,
Yksinkertaista.Jumalan ystävä? Millä perusteela jumala valitsee ystävänsä ja jos, niin miten se ilmenee?
- lue päivittäin.....
salaisuus? kirjoitti:
Jumalan ystävä? Millä perusteela jumala valitsee ystävänsä ja jos, niin miten se ilmenee?
Näillä palstoilla kävijät voisivat hyötyä siitä enemmän, että lukevat Raamattua ,sen
sijaan että kiukuttelevat täällä.
Raamattu on hyvä kirja.
Suomen lakiin on kelvannut siitä paljon asioita.
Kuten ettei saa tappaa, pahoinpidellä, varastaa jne. - laulu 91,sn
salaisuus? kirjoitti:
evlut kanta.... pelkistä ihmissuhteista. Ei ne aina toimi.
1. Tuo elämä mukanaan
niin usein tuskan ja kyyneleet,
vaan eivät vuoteni nää
oo hukkaan vierineet.
(Kertosäe)
2. Nuoruus jo kauaksi jäi,
koittanut on aika onneton.
Katseeni luon eteenpäin,
ain toivo kirkas on.
(KERTOSÄE)
Ei Luoja unohtaa voi,
vaan aina muistaa rakkauteni.
En milloinkaan jää yksin,
Jehova on rinnallani.
Hän aina pitää huolen
ja loppuun saakka on vierelläin,
Isä taivaan, Jumalani
ja Ystäväin.
Tämä Jehovan todistajien laulukirjassa oleva laulu on lempilauluni.
Se kertoo parhaasta Ystävästäni, Jehova Jumalasta. - ateisti, JT:n ystävä
God is my friend kirjoitti:
ystäviäni.Joka kääntää selkänsä Jumalalle,
Yksinkertaista.Ihminen voi olla Jumalan ystävä, mutta ei samalla ole Jehovan todistaja.
Eli jos henkilö eroaa todistajista, MUTTA ON EDELLEEN JUMALAN ystävä, niin onko hän sitten sinun ystäväsi edelleen? (Olettaen että olet JT) - Anonyymi00033UUSI
ateisti, JT:n ystävä kirjoitti:
Minun ystävyyssuhteeni päättyävät sinä päivänä, kun itse kuolen. EIhän kuoleman jälkeen ole elämää!Kuoleman jälkeen alkaa iankaikkisuus, joko taivaassa tai kadotuksessa
- Anonyymi00034UUSI
Minulla on tiedossa sama kohtalo,tosin JT:n taholta.
Olen exä ja poikani on JT. En ole nähnyt ja kuullut hänestä mitään 15vuoteen.
Olkoon.
Mutta takasin en mene.
Aikanaan kuolen, ehkä kotonani. Sinne mätänen,kunnes naapurit huomaavat,että asunnostani tulee mädän lihan haju.
Sitten minut hakee poliisi.
- Markku_Meilo
>>Tuli 10 sekunnin hiljaisuus. JT selvästi mietti ankarasti asiaa. Ilme oli tyhjä kun hän tajusi, että hänellä ei ole sittenkään yhtään ystävää! Hänellä on satoja hänen USKONTONSA YSTÄVÄÄ, mutta jos hän eroaisi, ei hänelle jäisi kai yhtään niistä "ystävistä".
Sama 'asennevamma' on tullut esille niissä puheluissa, joita olen vastaanottanut erilaisilta 'liberaaleilta' (lue sukulaisuussyistä jehovantodistajina esiintyviltä) jehovantodistajilta. Sama hiljaisuus syntyy kun heidän "minulle jehovantodistajuus on kuitenkin paras elämäntapa" -kommentiin esitän saman varauman myös samalla tavalla ajatteleville helluntailaisille, mormoneille ja vaikka adventisteille.- mielensäpahoittanut
missään porukoissa.Tuttavia on kullä tuhansittain.
Mitä se ystävyys sitten on ?
ei ainakaan pintapuolista kaveruutta.
Nykyään moni ihminen on hirveän yksinäinen....
vaikka onkin sukulaisia ja tuttavia ja pelikavereita ja tikkaporukoita
ja muuta mukavaa.
Yksinäiset roikkuu sitten netissä ja etsii sieltäkin Ystävyyttä.Aika laihoin tuloksin.... - Markku_Meilo
mielensäpahoittanut kirjoitti:
missään porukoissa.Tuttavia on kullä tuhansittain.
Mitä se ystävyys sitten on ?
ei ainakaan pintapuolista kaveruutta.
Nykyään moni ihminen on hirveän yksinäinen....
vaikka onkin sukulaisia ja tuttavia ja pelikavereita ja tikkaporukoita
ja muuta mukavaa.
Yksinäiset roikkuu sitten netissä ja etsii sieltäkin Ystävyyttä.Aika laihoin tuloksin....>>Mitä se ystävyys sitten on ?
Olisko kahden henkilön vilpitön/pyyteetön suhde. Jos suhteeseen liittyy ehtoja, kyseessä on tuttavuus. - Jeesus virvoittaa
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Mitä se ystävyys sitten on ?
Olisko kahden henkilön vilpitön/pyyteetön suhde. Jos suhteeseen liittyy ehtoja, kyseessä on tuttavuus.koska ihmiset eivät ole vilpittömiä, ja niillä on omia tarkoitusperiä
tuttavuuksienkin suhteen.
Minun ystävyyteni on katkolla eräitten kanssa koska he eivät kunnioita
päätöstäni pysyä raittiina.
Minun puolestani saavat juoda, mutta tulevat ovelle kaljakassin kanssa
notkumaan, tai soittelevat kännisiä puheluita,
toiveena saada minut ryyppyjengiin mukaan.
Oikea ystävä hyväksyy minun raittuteni eikä hauku
selän takana......
eivät siis olleetkaan Aitoja Ystäviä?
- Anonyymi00016
Kasteen jälkeen maailmalliset kaverit ja ystävät jäivät, koska niin piti tehdä. Kyllä heitä kaipasin ja nyt varsinkin, kun olen huomannut kuinka pinnallista ja jäykkiä "ystävyyssuhteet" on JT-sisarten kanssa. Olen jo pitkään tuskaillut, kuinka pitkäpiimäistä on viettää aikaa vain raamattua tutkien. Kaipaan ulos luontoon ja ihan minne vaan. Mainitsin alkukesästä "ystävilleni", että kun on näin upea ilma niin voitaisiin lähteä jonnekin ja tarkoitin ulos. Tämä eräs todella "mielenkiintoinen ystäväni" ehdotti, että mentäisiin heidän äitinsä luokse tutkimaan raamattua ja Vartiotornin yhtä tekstiä. Siis sisätiloihin mätänemään ja lukemaan. Wau! No menimme sitten. Olen aina ollut sosiaalinen, luova, urheilullinen ja ulospäinsuuntautuva ihminen. Urheilu piti jättää pois jo ennen kastetta, koska perhe ja seurakunta. No tietäjät tietää. Joka tapauksessa minulla ei ole mitään yhteistä näiden muumioutuneiden todistajien kanssa kuin seurakunta ja loputon tutkistelu ja möllöttäminen. Synnyin suurinpiirtein raamattu kädessä JT-perheeseen ja alkaa tökkimään kaikki se esittäminen. Jos jätän seurakunnan, niin minulle käy kuten siskolleni, jota pitää karttaa eikä yhteyttä saa pitää.
- Anonyymi00017
Eivät JT ole mitään todellisia ystäviä. He ovat tuttavia. Se on todettu monen JT kanssa.
- Anonyymi00018
Russell, joka perusti vartiotornin (ja uskonnon raamatuntutkjat) ei määrännyt ystävyyssuhteista.
Ensin tuli määräys, että erotetun kanssa ei saa kaveerata.
Sitten, ettei myöskään eronneen kanssa.
Kaiken aikaa on korostettu että ollaan jehovakanava, vartiotornissa on jehovan pöytä.- Anonyymi00020
Tuo on osa sitä jt:n sulkemista lahkon otteeseen, jossa tiedonsaanti, myös tiedonsaanti olisi suljettu pois vaihtoehtona, ja siten lahkon ote olisi pysyvämpi
Lahkon erotetut ja eronneet pystyvät yleensä kertomaan lahkosta semmoista tietoa, tietoa jota ei jt tiedä tai ole tullut ajatelleeksi, mutta joka saa harkitsemaan eroa, lahkon jättämistä. - Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Tuo on osa sitä jt:n sulkemista lahkon otteeseen, jossa tiedonsaanti, myös tiedonsaanti olisi suljettu pois vaihtoehtona, ja siten lahkon ote olisi pysyvämpi
Lahkon erotetut ja eronneet pystyvät yleensä kertomaan lahkosta semmoista tietoa, tietoa jota ei jt tiedä tai ole tullut ajatelleeksi, mutta joka saa harkitsemaan eroa, lahkon jättämistä.Järjestö pyrkii rajoittamaan tiedonsaantia nimenomaan siksi, että entiset todistajat yleensä ovat oikeassa ja puhuvat totta.
- Anonyymi00021
"sitä jt:n sulkemista lahkon otteeseen, jossa tiedonsaanti olisi suljettu pois vaihtoehtona, ja siten lahkon ote olisi pysyvämpi "
Niin, tuohan on osa ns. mielenhallintaa.
Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla. Mielenhallinta voi sisältää muun muassa tunteiden hallintaa, ajatusten hallintaa, käyttäytymisen hallintaa ja tiedonsaannin hallintaa
Uhri pitää manipuloijia ystävinään, joten hän ei osaa varautua. Manipuloijat ohjaavat uhrin valintoja haluamaansa suuntaan, mutta uhri on tietämätön prosessista.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta- Anonyymi00022
On niillä niitä:" hyvää päivää ja kirvesvartta"- ystäviä.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
On niillä niitä:" hyvää päivää ja kirvesvartta"- ystäviä.
Seurakunnassa kaikki eivät tietenkään ole kovin hyviä kavereita keskenään. Ei sellaista oikeastaan voi odottaakaan missään yhteisössä.
Varsinainen ongelma on, että ystävyys on ehdollista ja sidottu järjestöön. Jos et tottele hallintoelintä, myös ystävyys katkeaa. Ei sellainen ole oikeaa ystävyyttä, vaan saman kultin jäsenyyttä. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Seurakunnassa kaikki eivät tietenkään ole kovin hyviä kavereita keskenään. Ei sellaista oikeastaan voi odottaakaan missään yhteisössä.
Varsinainen ongelma on, että ystävyys on ehdollista ja sidottu järjestöön. Jos et tottele hallintoelintä, myös ystävyys katkeaa. Ei sellainen ole oikeaa ystävyyttä, vaan saman kultin jäsenyyttä.Minulta katosi ystävät kun lopetin tienraivauksen.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Minulta katosi ystävät kun lopetin tienraivauksen.
Tiukkapipoisimmat voivat pitää tienraivauksen lopettamista merkkinä hengellisestä heikkoudesta ja alkaa vältellä tuollaista henkilöä. Todistajissa esiintyy eräänlaista kevytkarttamista myös seurakunnan jäseniä kohtaan. Voidaan tervehtiä ja vaihtaa muutama sana, mutta muuten vältellään. Varsinainen karttaminen taas kohdistuu entisiin todistajiin, joille ei yleensä suoda edes tervehdystä.
- Anonyymi00025
Minä taas en päässyt ystävystymään 2 seisoskelevan jt:n kanssa kun rupesin puhelemaan verensiirtokiellosta, että verensiirto ei ole syömistä vaan elinsiirto, hoitotoimi ja rakkauden teko, ja että on julkaistu Herätkää, joka esittelee pikkulapsia värivalokuvin kertoen heidän kuolemastaan verensiirtokieltoon (tähän välähti järkytys naispuolisen kasvoilla) yms jolloin he rupesivat rinnakkain asettuen toistelemaan yhteen ääneen "poistu, poistu" kun yritin sanoa jotakin. Tuli mieleen että tuo oli ennakkoon opetettu käytöstapa.
Niin en saanut ystävystyä jt:ien kanssa. Ei edes ystävystyä, vaikka Raamattu suosittelee rakkautta. - Anonyymi00026
Nimenomaan, hyvin huomattu tosiasiassa ei ole ystäviä! Millainen ystävä on tälläinen ehdollinen ystävä?
- Anonyymi00027
Silmään fiilaaja.
- Anonyymi00028
Ehdollinen ystävyys lienee yleistä diktatuureissa ja fanaattisissa liikkeissä. Voidaan tavallaan olla ystäviä, mutta uskollisuus puolueelle, aatteelle tms. menee kuitenkin edelle. Näinhän asia JT-uskonnossakin on.
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ehdollinen ystävyys lienee yleistä diktatuureissa ja fanaattisissa liikkeissä. Voidaan tavallaan olla ystäviä, mutta uskollisuus puolueelle, aatteelle tms. menee kuitenkin edelle. Näinhän asia JT-uskonnossakin on.
Nimenomaan näin, ja Raamattu sanoo että vihollistakin pitäisi rakastaa, jos on vain huomannut, että ei usko järjestö nimiseen kulttiin niin jo silloin ystävyys katkeaa! On kyllä niin sysipaska uskonto!
- Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Nimenomaan näin, ja Raamattu sanoo että vihollistakin pitäisi rakastaa, jos on vain huomannut, että ei usko järjestö nimiseen kulttiin niin jo silloin ystävyys katkeaa! On kyllä niin sysipaska uskonto!
Järjestönpalvojia.
Raamattu ei kehoita palvomaan järjestöä.
Valtakunnansali.🏛 Siellä aina ystävä.👨💼💼📖💼📖👨💼
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4301873- 1501217
- 901131
- 1111110
- 681109
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku169950- 100773
- 45701
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50699En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57664