Helena Konttinen varoitti helluntailaisuudesta

Totuuden puolesta

Etsi käsiisi ja lue kokonaan ajatuksen kanssa tuon aikamme kuuluisimman profeetan alkuperäinen ilmoitus helluntailaisuudesta.

53

1667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edelleenkin

meedio- eli unissa saaraajat ja roomalaiskatolilaisuudessa löytyy sitten myös voodoo, vai mitä te sanottetästä:
      Helena Konttisen lut kirkko on nostanut evankelistan ja profeetan jalustalle asti ja siksi hän on tunnetuin.
      Toisena on sitten Hurja nainen Åkerblom! Hurmoksellisia kokouksia, harhaoppisuussyytöksiä, myymälävarkauksia, tappeluja, ampumavälikohtauksia, vääriä todistuksia, murhayrityksiä, lennokkaita pakoretkiä...

Eihän nää nykyajan julkkikset oo mitään tähän verrattuna.

http://lib.kokkola.fi/wiirilinna/mika nainen.htm

Helluntalaisuus ei ole mikään uskonto, vaan uudestisyntyneiden pyhien yhteisö:
      1.Korinttolaiskirje: 12:3
      Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

Helluntalaisilla ei ole meedio- eli unissasaarnaajia, ainut ongelma on kun he jatkuvasti hokevat herätys sanaa. Samoin tuntu puhuvan muidenkin vapaidensuuntien edustajat ja myös kirkon sisällä olevat herätysliikkeet. Airut lehti viljeleekin tuota herätys lustetta erikoisen paljon.

• Eivät halua

Että heidät liitetään mihinkään muuhun uskontoon vaan he haluavat erottua joukosta ja ovat "yhteisöjä tai uskonnollisia yhteisöjä" mutta uskontoja he tietysti silti ovat koska he käyttävät Raamattua ja lisäksi omia julkaisujaan.Helluntailaisuus eivätkä muutkaan uskonnolliset yhteisöt eivät kuitenkaan täytä lahkon tunnusmerkkejä.

• kanssa on
        Eivät halua kirjoitti:

Että heidät liitetään mihinkään muuhun uskontoon vaan he haluavat erottua joukosta ja ovat "yhteisöjä tai uskonnollisia yhteisöjä" mutta uskontoja he tietysti silti ovat koska he käyttävät Raamattua ja lisäksi omia julkaisujaan.Helluntailaisuus eivätkä muutkaan uskonnolliset yhteisöt eivät kuitenkaan täytä lahkon tunnusmerkkejä.

mennyt liiankin pitkälle. Helluntai seurakuntakin kirkollistuu, eikä se enää uskalla julistaa iäti kestävää Jumalan mielen mukaista parannus sanomaa. Tai olisiko niin, että julistajista on tullut teologeja ja sen nyötä sanomakin väljehtyi.

Apostolien teot:
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Helluntai seurakuntien oppi ei ole ihmisten mieltymysten mukainen ja sen perusta on oikea.

• 211229
        Eivät halua kirjoitti:

helluntailaisuus elää vielä menneisyydessä, sillä mm. nainen ei ole sovelias k.o. seurakunnan vanhimmistoon.
        Vanhimmisto on srk johtoryhmä ja siinä vanhimmisto useimmiten töydentää itse itseään ja se on srk naisilta suljettu alue. Nainen ei ole heidän mielestään vielä hengellisesti kypsä johtoryhmään ja vanha miesmäinen hallintomallijatkuu.
        Naisella on joissain srk mahdollisuus osallistua seurakunnan hallituksen työskentelyyn, mutta ei vanhimmistotyöskenmtelyyn.
        Helluntailaisuudessa menneisyyden kuvat ja paavalilaisuus paljolti hallitsevat seurakunnan toimintaa.

• kurinpidollisistakin
        211229 kirjoitti:

helluntailaisuus elää vielä menneisyydessä, sillä mm. nainen ei ole sovelias k.o. seurakunnan vanhimmistoon.
        Vanhimmisto on srk johtoryhmä ja siinä vanhimmisto useimmiten töydentää itse itseään ja se on srk naisilta suljettu alue. Nainen ei ole heidän mielestään vielä hengellisesti kypsä johtoryhmään ja vanha miesmäinen hallintomallijatkuu.
        Naisella on joissain srk mahdollisuus osallistua seurakunnan hallituksen työskentelyyn, mutta ei vanhimmistotyöskenmtelyyn.
        Helluntailaisuudessa menneisyyden kuvat ja paavalilaisuus paljolti hallitsevat seurakunnan toimintaa.

syistä. Seurakunta kuri ei naisilta onnistu, joten 1 Kor 14:35 on edelleenkin in.

"Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa."

Teve seurakunta on paras kasvupaikka ihmisille.

• 211229 kirjoitti:

>>Naisella on joissain srk mahdollisuus osallistua seurakunnan hallituksen työskentelyyn, mutta ei vanhimmistotyöskenmtelyyn

• näin on proffa sanoi
        kurinpidollisistakin kirjoitti:

syistä. Seurakunta kuri ei naisilta onnistu, joten 1 Kor 14:35 on edelleenkin in.

"Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa."

Teve seurakunta on paras kasvupaikka ihmisille.

srk:n kokouksen ja juoruilla penkeissä, niin että muut eivät kuule saarnaajan puhetta. Sitä se tarkoittaa. Että naiset useiten puhuivat kun muut yrittivät kuunnella.

• sumeista
        näin on proffa sanoi kirjoitti:

srk:n kokouksen ja juoruilla penkeissä, niin että muut eivät kuule saarnaajan puhetta. Sitä se tarkoittaa. Että naiset useiten puhuivat kun muut yrittivät kuunnella.

ajatuksista suora lainaus.

"Että naiset useiten puhuivat kun muut yrittivät kuunnella." Tuota se ei tarkoita, vaan sitä, että seurakunta ei ole mikään pyhäkoululuokka, vaan pyhien yhteisö jonne Pyhä Henki antaa erilaisia virkoja saadakseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön. Ilmeisesti naisten logiikka ei siihen sovi, koska Pakanain apostolikin sen kielsi.

• +08
        sumeista kirjoitti:

ajatuksista suora lainaus.

"Että naiset useiten puhuivat kun muut yrittivät kuunnella." Tuota se ei tarkoita, vaan sitä, että seurakunta ei ole mikään pyhäkoululuokka, vaan pyhien yhteisö jonne Pyhä Henki antaa erilaisia virkoja saadakseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön. Ilmeisesti naisten logiikka ei siihen sovi, koska Pakanain apostolikin sen kielsi.

mitä tuo lause tarkoittaa. Se koskee yleistä hälinää kun joku puhuu. Pitäisi kaikkien olla silloin hiljaa, eikä kysyä penkkiriveissä, vaan myöhemmin kotona mieheltään, koska noihin aikoihin naiset eivät kai saaneet opetusta, vaan ainoastaan miehet.
        Vai oletko professoria viisaampi??

• Jumalan -
        +08 kirjoitti:

mitä tuo lause tarkoittaa. Se koskee yleistä hälinää kun joku puhuu. Pitäisi kaikkien olla silloin hiljaa, eikä kysyä penkkiriveissä, vaan myöhemmin kotona mieheltään, koska noihin aikoihin naiset eivät kai saaneet opetusta, vaan ainoastaan miehet.
        Vai oletko professoria viisaampi??

valtakunnan opetusillaan. ja kirkosta on tullut kaiken pahan ja homomyönteisyyden pesäpaikka.

• sopu.pappa

Laitetaanpa puntariin Helena Konttinen saarnoineen ja
        touhuineen ja Ramatun ilmoitus, niin kevyesti nousee Konttinen kontteineen.
        Raamatun ilmoitukseen perehtynyt kyllä huomaa, ettei Helena ollut Jumalan
        Hengen innoittama, vaan jonkun muun hengen riivaama.

• Herätys lustetta ? Hmm minäkin viljelen paljon Herätystä rukouxessa ja katson jospa se sitten itää jonain päivänä : )

• Suomessakin
        savonarola kirjoitti:

Herätys lustetta ? Hmm minäkin viljelen paljon Herätystä rukouxessa ja katson jospa se sitten itää jonain päivänä : )

hyvinkin elinvoimaisina. Vieläkin Isä Jumala rakkaudessaan vetää jokaista puoleensa ja Pyhä Henki näyttää todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion. Ei siihen herätys jorinoita tarvita. Pelkkä raamatun oikein lukeminen riittää . Siis lukutaito enne kaikkea. Pyhä Henki näyttää todeksi synnin vanhurskauden ja tuomion. Ongelmana on, että jokainen oppi on olevinaan oikea, oli se sitten luterilaisuus, hindulaisuus, islam tai mikä muu tahansa. Ei ole tervettä tietoa mitä synti on. Mutta kun Jumalan Pyhä Henki näyttää todeksi synnin, niin ihmisen joutuu valinnan paikalle hän joko kääntyy tai paatuu. Miksi siihen pitää ängetä herätys teologiaa. Kysynkin mitä se herätyksen rukoileminen on saanut aikaan? No, ainakin sen, että kaikenlaiset perverssit himot ovat kansamme keskuudessa heränneet ja tämän on saanut aikaan herätys höpinät. Luulen, ettei tarvinne enää selitellä mikä mättää. Pietari kirjoitti. "Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne." Ainoastaa puhdasmielisten ajatuksia herättäen kehoittaa vaeltamaan eteen päin uskossa. Uskosta osattomille julistetaan ilosanomaa. Uskokoon tai olkoon uskomatta, sillä ei ole väliä uskooko hän vai eikö usko, mutta parannusta syntien anteeksi saamisen ehtona on saarnattava kaikkialla. Ei siihen mitään herätys höpinöitä tarvita. Joka julistetun sanoman uskoo ja kastetaan se pelastuu.

• lue Raamatusta Apt 1-3 luvut helluntaista ja sen jälkeisistä tapahtumista.
      Vertaa näitä tapahtumia siihen kirkkokuntaan ja sen opetukseen ja käytäntöön mihin itse kuulut.
      Kuinka paljon yhtäläisyyksiä löydät? Lue sitten 1 Kor 12-14 luvut. Kuinka monta yhtäläisyyttä löydät omasta ja seurakuntasi elämästä? Jos yhtäläisyyden loistavat poissaolollaan, tarkista uskosi ja seurakuntayhteytesi.

>>>Etsi käsiisi ja lue kokonaan ajatuksen kanssa tuon aikamme kuuluisimman profeetan alkuperäinen ilmoitus helluntailaisuudesta.

• lain alaisessa til.

Tutkikaapa Helena Konttisen opetusta, niin näätte ettei se raamatullista ollut.

"Silloin minulla juotettiin Jumalan vihan tulta. Jo ensimäisellä kerralla oli suulla-selittämätön tuska ja minulta turposi joka kohta, niin että menin ihan muodottomaksi. Siinä piti aina ensin tehdä se työ, mistä oli rangaistus; minä olin pyörittäväni separaattoria, peseväni astioita, kiilottavani kenkiäni, leipovani y.m., ja sitten täytettiin Jumalan vihan tulella, jota piti juoda, annettiin maistaa sitä täydellistä liekkiä, mitä tulee kadotuksessa.

Suunikin oli ihan auki ja hiukset nousivat pystyyn, ollen nekin täytetyt Jumalan vihan tulella, niin että se oli kamalata ja kauheata kaikille nähdä."
        Lainaus kirjasta:K. Sarlin, Eräs meidän aikamme profeetta, Sivu 330

"Tästä annettiin rangaistukseksi seuraavaa: Kun ensin juotettiin Jumalan vihan kalkilla, niin olin tullut niin hirmuisen näköiseksi, että vahtivat jott'en pääsisi sängystä pois. Aina kun seisaalleni nousin, he painoivat minut polvilleni, mutta sittenkin minä aivan koholla hypin ja tanssin sitä tanssilajia, mitä kansakoululla oli käytetty. Se ei ollut tavallista talonpoikaista tanssia, vaan semmoista mitä eräs läsnäolija oli nähnyt ja kuullut Viipurin tanssikoulussa. Minä löin kädelläni tahtia ihan säännön mukaan ja sitä nuottia rallatin, mutta siinä oli itku ja voivotus mukana.

Tämä tapahtui juuri sillä tavalla, kuin niiden vielä pitää kadotuksessa tanssia helvetin voivotuksen kanssa. Olin siinä vielä sanonut: Näin kestää ja on vahvuutta helvetin katkeruudessa ja tulen hirmuisuudessa; ne eivät väsy. Se mikä täällä on synnin himossa tehty, muuttuu siellä helvetin liekiksi ja Jumalan vihan hirmuisuudeksi, ja siitä voimasta siellä ihmiset samassa muodossa tanssivat ja hyppivät kadotuksessa.

Kolme miestä ei jaksanut hallita minua, kun koettivat pitää minua tilalla pitkälläni."
        Lainaus kirjasta: K. Sarlin, Eräs meidän aikamme profeetta, Sivu 331
        Alla lainauksia Armas Von Bellin kirjasta: Totuus unissasaarnaajista:

Helena Konttisen opetusta:

"Tähdissakin on asukkaita, jotka ovat ihmisen muotoiset, mutta ei niissä ole syntiä. Niillä on samanlaista kirkkautta kuin Kristuksella. Mitä kirkkaampi on tähti, sitä enemmän on siinä olentoja. Olen kuullut niiden puhettakin, joka vähä muistuttaa urkujen soittoa.

"Ylimmäinen Enkeli oli välikappaleena Aadamia luotaessa, joka tapahtui siten, että Jumala kutsui sielun henkimaailmasta ja valmisti sille ruumiin maan tomusta; ja kun se oli luotu, niin Jumala puhalsi siihen oman henkensä, ja niin ihminen tuli eläväksi sieluksi ja myöskin Jumalan suvuksi."

• k985wy
        lain alaisessa til. kirjoitti:

Tutkikaapa Helena Konttisen opetusta, niin näätte ettei se raamatullista ollut.

"Silloin minulla juotettiin Jumalan vihan tulta. Jo ensimäisellä kerralla oli suulla-selittämätön tuska ja minulta turposi joka kohta, niin että menin ihan muodottomaksi. Siinä piti aina ensin tehdä se työ, mistä oli rangaistus; minä olin pyörittäväni separaattoria, peseväni astioita, kiilottavani kenkiäni, leipovani y.m., ja sitten täytettiin Jumalan vihan tulella, jota piti juoda, annettiin maistaa sitä täydellistä liekkiä, mitä tulee kadotuksessa.

Suunikin oli ihan auki ja hiukset nousivat pystyyn, ollen nekin täytetyt Jumalan vihan tulella, niin että se oli kamalata ja kauheata kaikille nähdä."

"Tästä annettiin rangaistukseksi seuraavaa: Kun ensin juotettiin Jumalan vihan kalkilla, niin olin tullut niin hirmuisen näköiseksi, että vahtivat jott'en pääsisi sängystä pois. Aina kun seisaalleni nousin, he painoivat minut polvilleni, mutta sittenkin minä aivan koholla hypin ja tanssin sitä tanssilajia, mitä kansakoululla oli käytetty. Se ei ollut tavallista talonpoikaista tanssia, vaan semmoista mitä eräs läsnäolija oli nähnyt ja kuullut Viipurin tanssikoulussa. Minä löin kädelläni tahtia ihan säännön mukaan ja sitä nuottia rallatin, mutta siinä oli itku ja voivotus mukana.

Tämä tapahtui juuri sillä tavalla, kuin niiden vielä pitää kadotuksessa tanssia helvetin voivotuksen kanssa. Olin siinä vielä sanonut: Näin kestää ja on vahvuutta helvetin katkeruudessa ja tulen hirmuisuudessa; ne eivät väsy. Se mikä täällä on synnin himossa tehty, muuttuu siellä helvetin liekiksi ja Jumalan vihan hirmuisuudeksi, ja siitä voimasta siellä ihmiset samassa muodossa tanssivat ja hyppivät kadotuksessa.

Kolme miestä ei jaksanut hallita minua, kun koettivat pitää minua tilalla pitkälläni."
        Lainaus kirjasta: K. Sarlin, Eräs meidän aikamme profeetta, Sivu 331
        Alla lainauksia Armas Von Bellin kirjasta: Totuus unissasaarnaajista:

Helena Konttisen opetusta:

"Tähdissakin on asukkaita, jotka ovat ihmisen muotoiset, mutta ei niissä ole syntiä. Niillä on samanlaista kirkkautta kuin Kristuksella. Mitä kirkkaampi on tähti, sitä enemmän on siinä olentoja. Olen kuullut niiden puhettakin, joka vähä muistuttaa urkujen soittoa.

"Ylimmäinen Enkeli oli välikappaleena Aadamia luotaessa, joka tapahtui siten, että Jumala kutsui sielun henkimaailmasta ja valmisti sille ruumiin maan tomusta; ja kun se oli luotu, niin Jumala puhalsi siihen oman henkensä, ja niin ihminen tuli eläväksi sieluksi ja myöskin Jumalan suvuksi."

kieltävät naisia opettamasta evankeliumia?????

• eikä siellä
        k985wy kirjoitti:

kieltävät naisia opettamasta evankeliumia?????

juuri sisaria mainita muuta kuin avustajina. Nainen saa todistaa henkilökohtaisesta uskosta ja profetoida, sekä toimia evankelistajana. Mutta hän ei saa johtaa seurakuntaa, eikä opettaa. Ilmeisesti Taivaan Isällä on naisia kohtaan tullut luottamuspula. Paavali selitti asian hyvin loogisesti sanoen: Nainen petettiin ja mies joutui naisen kautta lankeemukseen. (luin tahallaan rivien välistä.)

• +980
        eikä siellä kirjoitti:

juuri sisaria mainita muuta kuin avustajina. Nainen saa todistaa henkilökohtaisesta uskosta ja profetoida, sekä toimia evankelistajana. Mutta hän ei saa johtaa seurakuntaa, eikä opettaa. Ilmeisesti Taivaan Isällä on naisia kohtaan tullut luottamuspula. Paavali selitti asian hyvin loogisesti sanoen: Nainen petettiin ja mies joutui naisen kautta lankeemukseen. (luin tahallaan rivien välistä.)

ai että SAA? Kiitos kun sinä sallit ja kerrot mitä nainen SAA tehdä! Ei saa opettaa?
        Avaisit nyt ensi alkuun edes sen Raamatun, niin siten voitaisiin keskustella. Nainenhan opettaa myös Raamatussa: Lemuelin äidin sanoja, jotka hänen äitinsä hänelle opetti: ei sovi kuninkaille viinin juonti...yms. Sananl.31.Poikani, sinä jonka synnytin, ....Koko sananl. 31 on naisen opetusta!
        Myös neitsyt Marian kiitosvirsi on NAISEN PUHETTA.Luuk1.

• sananlaskuja
        +980 kirjoitti:

ai että SAA? Kiitos kun sinä sallit ja kerrot mitä nainen SAA tehdä! Ei saa opettaa?
        Avaisit nyt ensi alkuun edes sen Raamatun, niin siten voitaisiin keskustella. Nainenhan opettaa myös Raamatussa: Lemuelin äidin sanoja, jotka hänen äitinsä hänelle opetti: ei sovi kuninkaille viinin juonti...yms. Sananl.31.Poikani, sinä jonka synnytin, ....Koko sananl. 31 on naisen opetusta!
        Myös neitsyt Marian kiitosvirsi on NAISEN PUHETTA.Luuk1.

Tottakai äidit ohjaa lapsiaan omien ajatustensa mukaan. Mutta kuningas Salomo siirsi äitinsä pois valtaistuimensa vierestä, kun hän rohkeni pyytää Ammonille Kuningas Daavidin pedin lämmittäjää vaimoksi.

• 960
        sananlaskuja kirjoitti:

Tottakai äidit ohjaa lapsiaan omien ajatustensa mukaan. Mutta kuningas Salomo siirsi äitinsä pois valtaistuimensa vierestä, kun hän rohkeni pyytää Ammonille Kuningas Daavidin pedin lämmittäjää vaimoksi.

ISRAELIN HALLITSIJA, JA KUNINGATAR. Pistäppääs nyt se suus jo kiinni.
        Ja jos haluat Salomosta alkaa keskustelemaan , niin ...HOH-HOH! Luopio-mies, joka luopui koko juutalaisuudestaan, palveli vaimojensa epäjumalia elämänsä lopussa, 2000 vaimoa, että revi siitä!!!

• 63245
        eikä siellä kirjoitti:

sanoit: "ei mainita kuin avustajina". Et ole edes Raamattua lukenut läpi!
        - Israelin kuningatar Atalja
        -Ilmestyskirjassa SEURAKUNNAN OPETTAJA, JA JOHTI SEURAKUNTAA, iISEBEL, vaikka olikin mennyt eksyksiin, KUTEN myös monet miesopettajat.
        -TUOMARI/profeetta/soturi Debora, joka toimi KOKO ISRAELIN TUOMARINA ELI JOHTAJANA. hÄNEN LAULAMANSA JA jAAELIN LAULAMA LAULU ON KIRJOITETTU RAAMATTUUN.

• Tapahtuiko lapsus?
        eikä siellä kirjoitti:

Niin ja Jumala itse syntyi naisesta tähän maailmaan.

• näki,
        960 kirjoitti:

ISRAELIN HALLITSIJA, JA KUNINGATAR. Pistäppääs nyt se suus jo kiinni.
        Ja jos haluat Salomosta alkaa keskustelemaan , niin ...HOH-HOH! Luopio-mies, joka luopui koko juutalaisuudestaan, palveli vaimojensa epäjumalia elämänsä lopussa, 2000 vaimoa, että revi siitä!!!

että hänen poikansa oli kuollut, nousi hän ja tuhosi koko kuningassuvun.

2Kun 11:1 Itse Saatana yritti tuhota Daavidin suvun juuri tuon ataljan kautta. Onneksi yksi pojista varjeltui, niin meillä kaikilla on Jeesus.

• sopu.pappa
        eikä siellä kirjoitti:

• naisille,
        sopu.pappa kirjoitti:

mutta sen opettaminen vain luotettaville veljille. Että revi siitä sitten.

• sitä vaan ihmettelen

Konttinen oli aikamme kuuluisin profeetta, kuinka hän sitten ei varoittanut ITSESTÄÄN?

• pelkäävät

arvostella helenan profetioita, koska kirkkoherra saren on sen kirjoittanut.

Tuo kontisen kirja, on ollut kirkolle erittäin hyvä lyömäase. Elävän uskon löytäneitä vastaan, etteivät vain uskovat menisi uskoontulon jälkeen kasteelle ja liittyisi muihin seurakuntiin.

Tuo kirja piti minuakin kirkon vankeudessa kunnes huomasin, että kyseessä on meedio. Heidän istunnoissaan tapahtuu noin.

En kehota ketään eroamaan kirkosta, mutta sen vain sanon: Kasteella käynnin jälkeen, kasteasiakaan ei ole mieltäni vaivannut.

• jaahans,
        pelkäävät kirjoitti:

arvostella helenan profetioita, koska kirkkoherra saren on sen kirjoittanut.

Tuo kontisen kirja, on ollut kirkolle erittäin hyvä lyömäase. Elävän uskon löytäneitä vastaan, etteivät vain uskovat menisi uskoontulon jälkeen kasteelle ja liittyisi muihin seurakuntiin.

Tuo kirja piti minuakin kirkon vankeudessa kunnes huomasin, että kyseessä on meedio. Heidän istunnoissaan tapahtuu noin.

En kehota ketään eroamaan kirkosta, mutta sen vain sanon: Kasteella käynnin jälkeen, kasteasiakaan ei ole mieltäni vaivannut.

että jotkut ovat pitäneet mahdollisesti kirkkoherroja (ei kai sentään kaikkia!) raamatullisen totuuden tuntijoina.

Mutta ihan asiaakin sanoen, kyllä noiden horrossaarnaajien tai muidenkin harhaoppisten lahkosaarnaajien tunnistaminen on vaikeata, varsinkin kun sellaiset asiat tulevat vastaan uskontien alkutaipaleella tai etsivässä vaiheessa olevalle. Ei silloin vielä osaa, tai pikemminkin muista rukoilla ja koetella

• Kiivaasti
        jaahans, kirjoitti:

että jotkut ovat pitäneet mahdollisesti kirkkoherroja (ei kai sentään kaikkia!) raamatullisen totuuden tuntijoina.

Mutta ihan asiaakin sanoen, kyllä noiden horrossaarnaajien tai muidenkin harhaoppisten lahkosaarnaajien tunnistaminen on vaikeata, varsinkin kun sellaiset asiat tulevat vastaan uskontien alkutaipaleella tai etsivässä vaiheessa olevalle. Ei silloin vielä osaa, tai pikemminkin muista rukoilla ja koetella

Täällä arvostelee toisia sisään lämpiäviä yhteisöjä mutta eivät huomaa että heillä on yhteisiä käytäntöjä ja uskomuksia keskenään hyvin paljon.Tämä naisten alistaminen on yksi niistä.Eihän sovi ollenkaan että nainen olisi miestään viisaampi, siitähän on loppujen lopuksi kysymys.Oli Raamatun aikoihin ja nämä uskonnolliset yhteisöt jatkavat tietysti sitä samaa koska sehän sopii oikein hyvin miehille tänä päivänäkin.Sellaisille miehille joilla on heikko itsetunto.Sellaisia yleensäkin kuuluu paljon juuri uskonnollisiin liikkeisiin koska siellä hekin ovat jotakin ainakin perheessä.

• nimellä,
        Kiivaasti kirjoitti:

Täällä arvostelee toisia sisään lämpiäviä yhteisöjä mutta eivät huomaa että heillä on yhteisiä käytäntöjä ja uskomuksia keskenään hyvin paljon.Tämä naisten alistaminen on yksi niistä.Eihän sovi ollenkaan että nainen olisi miestään viisaampi, siitähän on loppujen lopuksi kysymys.Oli Raamatun aikoihin ja nämä uskonnolliset yhteisöt jatkavat tietysti sitä samaa koska sehän sopii oikein hyvin miehille tänä päivänäkin.Sellaisille miehille joilla on heikko itsetunto.Sellaisia yleensäkin kuuluu paljon juuri uskonnollisiin liikkeisiin koska siellä hekin ovat jotakin ainakin perheessä.

olevassa raamattupiirissä ja lähes kaikki lut kirkkoon kuuluvat miehet ovat saaneet jo nais papeista tarpeekseen.
        Tosin miespastorienkin saarnat ovat akkamasia ja lapsellisia, että he sopisivat ainoastaan pyhäkoulu luokan johtoon. Kumpaan joukkoon kuulut.

• Pysyä erossa
        nimellä, kirjoitti:

olevassa raamattupiirissä ja lähes kaikki lut kirkkoon kuuluvat miehet ovat saaneet jo nais papeista tarpeekseen.
        Tosin miespastorienkin saarnat ovat akkamasia ja lapsellisia, että he sopisivat ainoastaan pyhäkoulu luokan johtoon. Kumpaan joukkoon kuulut.

Kummastakin joukosta.Minä ainakin pysyn.

• hyvä onkin
        Pysyä erossa kirjoitti:

Kummastakin joukosta.Minä ainakin pysyn.

jos aiot "pysyä erossa." Pysy todellakin omissa oloissasi ja opettele käytännön taitoja, esim. kirjoittamaan oikein ja sanat erilleen.

• Noin 99 prosenttia rotille tarjottavasta "ateriasta" on aitoa, hyvää ja korkeatasoista viljaa. 1 prosentti on tappavaa myrkkyä. Sitä ei rotta huomaa maukkaan viljan seasta vaan syö halukkaasti tarjolla olevaa ateriaa. Hyvältä näyttävä ja maistuva ruoka koituu sen kohtaloksi.

Käsitykseni mukaan Helena Konttinen oli unissasaarnaaja (horrokseen vaivuttuaan saarnasi ja ennusti). Raamattu ei tunne tällaisia tapoja saarnata ja profetoida. Ja mitä Raamattu ei tunne se meidän tulee hylätä, vaikka Konttisen puheista osa olisikin pitänyt paikkansa.

Harhaopettajien toimintaa tutkiessani olen paneutunut myös Helena Konttisen tapaukseen enkä neuvo ketään lukemaan hänen horrossaarnojaan.

• OH-HOH!

Miksi herjaat naisjulistajaa, joka on ollut uskollinen omassa kutsumuksessaan noina yli 100 v. sitten olleissa pimesissä ajoissa, silloin ei ollut miesevankelistoja, ei helluntailaisia suomessakaan. Ajat olivat ankeat ja pimeät.Ei ollut Helenalla korkeatasoista oppisivistystä, mikä profeettojen tuomitsija sinä olet? Oletko Pirkko Jalovaaraa suurempi parantaja-evankelista? Eipä ole nimesi minulle tuttu ainakaan. P.Jalovaara suosittelee tätä kirjaa, ja Pirkolla on profeetallinen armolahja, tiedän sen koska olen sen kokenut.Jalovaaran kokouksissa olen nähnyt helluntai-profeetankin. Kaikki kristilliseen apostoliseen tunnustukseen sitoutuvat ovat samaa suurta uskovien perhettä. "haluatko että kiellämme heitä" kysyivät opetuslapset Jeesukselta, kun näkivät heihin kuulumattomia julistajia. Eipä ole Raamatun sana sinulle vielä tullut tutuksi."jos joku ei ole teitä vastaan, hän on teidän puolellanne" oli vastaus. Toinen on sanut armon syntyä kaupunkiin jossa on mistä valita srk. Toiset asuu perähikiällä, missä ei ole mitään. 100 v. sitten ei ollut muuta kuin lut.kirkko. Helena syntyi 1800-luvulla.

• , mutta
        OH-HOH! kirjoitti:

Miksi herjaat naisjulistajaa, joka on ollut uskollinen omassa kutsumuksessaan noina yli 100 v. sitten olleissa pimesissä ajoissa, silloin ei ollut miesevankelistoja, ei helluntailaisia suomessakaan. Ajat olivat ankeat ja pimeät.Ei ollut Helenalla korkeatasoista oppisivistystä, mikä profeettojen tuomitsija sinä olet? Oletko Pirkko Jalovaaraa suurempi parantaja-evankelista? Eipä ole nimesi minulle tuttu ainakaan. P.Jalovaara suosittelee tätä kirjaa, ja Pirkolla on profeetallinen armolahja, tiedän sen koska olen sen kokenut.Jalovaaran kokouksissa olen nähnyt helluntai-profeetankin. Kaikki kristilliseen apostoliseen tunnustukseen sitoutuvat ovat samaa suurta uskovien perhettä. "haluatko että kiellämme heitä" kysyivät opetuslapset Jeesukselta, kun näkivät heihin kuulumattomia julistajia. Eipä ole Raamatun sana sinulle vielä tullut tutuksi."jos joku ei ole teitä vastaan, hän on teidän puolellanne" oli vastaus. Toinen on sanut armon syntyä kaupunkiin jossa on mistä valita srk. Toiset asuu perähikiällä, missä ei ole mitään. 100 v. sitten ei ollut muuta kuin lut.kirkko. Helena syntyi 1800-luvulla.

Hebrealaiskirje:
        13:7 Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa. >> Jakeen lisätiedot

Helenan kuolema oli todella hirveä. Mitään horros hengen helenalle antamaa lupausta ei toteutunut. Valheen henki orjuutti ja näyttää yhä ojuuttavan niitä, jotka tuota kirjaa lukevat. Kaikki, jotka sitä lukevat joutuvat lainalaiseen tilaan.

Itse olin lukenut tuon kirjan ja tiedän sen kirot. Samalla tavalla kuin Paavalinkin aikana, samoin nytkin: Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut. Tänään kirkkon on pakko pitää noitaa johtamassa rahavirtoja. Luin jostakin, että Sarenin kirja on jumalan lahja kirkon kirstuun. Kaikkien tulisi lukea Armas von Bellin kirjoittama kirja totuus unissasaarnaajista

(Apt 16:19-20) Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen.

Ja vietyänsä heidät päällikköjen eteen he sanoivat: "Nämä miehet häiritsevät meidän kaupunkimme rauhaa; he ovat juutalaisia

Helena Konttinen oli eksyttäjä ja Jalovaara vaan jatkaa tuota eksytystä

• 09889
        , mutta kirjoitti:

Hebrealaiskirje:
        13:7 Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa. >> Jakeen lisätiedot

Helenan kuolema oli todella hirveä. Mitään horros hengen helenalle antamaa lupausta ei toteutunut. Valheen henki orjuutti ja näyttää yhä ojuuttavan niitä, jotka tuota kirjaa lukevat. Kaikki, jotka sitä lukevat joutuvat lainalaiseen tilaan.

Itse olin lukenut tuon kirjan ja tiedän sen kirot. Samalla tavalla kuin Paavalinkin aikana, samoin nytkin: Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut. Tänään kirkkon on pakko pitää noitaa johtamassa rahavirtoja. Luin jostakin, että Sarenin kirja on jumalan lahja kirkon kirstuun. Kaikkien tulisi lukea Armas von Bellin kirjoittama kirja totuus unissasaarnaajista

(Apt 16:19-20) Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen.

Ja vietyänsä heidät päällikköjen eteen he sanoivat: "Nämä miehet häiritsevät meidän kaupunkimme rauhaa; he ovat juutalaisia

Helena Konttinen oli eksyttäjä ja Jalovaara vaan jatkaa tuota eksytystä

Helenan kuolema oli hirvittävä? hänhän kuoli ollessaan kävelemässä Parikkalan orpokodilta kotia kohti matkalla, 4-kymppisenä ilmeisesti sydänkohtaukseen (??). 1900 luvun alussa oli normaalia kuolla tuossa iässä, etenkin kun köyhään kotiin synytyneiden elämä oli rankkaa, jo 8-vuotiaasta asti työpalvelukseen laitettu. Voisitko perustella?

• uskoa.
        09889 kirjoitti:

Helenan kuolema oli hirvittävä? hänhän kuoli ollessaan kävelemässä Parikkalan orpokodilta kotia kohti matkalla, 4-kymppisenä ilmeisesti sydänkohtaukseen (??). 1900 luvun alussa oli normaalia kuolla tuossa iässä, etenkin kun köyhään kotiin synytyneiden elämä oli rankkaa, jo 8-vuotiaasta asti työpalvelukseen laitettu. Voisitko perustella?

• OH-HOH! kirjoitti:

En halunnut herjata enkä tuomita. Tuomarimme olkoon Herra. Konttisen toiminnassa oli kuitenkin monia seikkoja, jotka Raamatun ilmoituksen valossa saa kyseinalaistamaan hänen toimintansa raittiina julistajana.

Poimintoja kirjasta: Helena Konttinen - profeetta ja horrossaarnaaja.

Konttisen saamat ilmoitukset tulivat enkeleiltä:
        Horroksiin vaipuminen tapahtui näin: Kirkkaus leimahti ja HK näki kaksi enkeliä. Nämä pitivät käsissään kirjaa, josta saarna piti lukea. Useimmiten HK puhui sängyssä pitkällään; hänen kova äänensä kuului kilometrin päähän (näin väittää Sarlin). Myöhemmin HK alkoi puhua myös ”selvin päin”. Siinä vaiheessa häntä jo pidettiin profeettana. Aluksi piti olla horrospuhe, että ihmiset olisivat uskoneet Jumalan käyttävän naistakin Sanansa julistajana.

Konttisen horrostilasta:
        Joku lääkäri tuli Helsingistä neulan kanssa tutkimaan Helenan horrostilaa. Refleksit pelasivat, kun tämä oli tajuissaan, mutta eivät horrostilassa. Tohtoria kammottivat naisen silmät; ne olivat auki ja niiden päällä oli kalvo kuin kuolleella.

Konttisen opista:
        ”Me olemme otetut hänen lapsikseen kasteen armon kautta, kun olemme siinä Kristuksen päällemme pukeneet.” (s. 117). Horrostilassa Helenan käskettiin puolustaa lapsikastetta sen kieltäjille: ”Kun lapsi on syntynyt turmeluksen siemenestä, niin se kasteessa synnytetään katoamattomasta siemenestä Jumalan valtakunnan lapseksi vanhurskauteen. Mutta jos joku kasteen liitosta luopuu, niin hän kadottaa sen armon ja voiman, jonka sai kasteessa.” (s. 208) Hengellisesti kuolleen uudestisyntymistä HK nimittää henkikasteeksi. (s. 209) Helena ei hyväksy tällaista opetusta: ”Ei tarvitse muuta kuin uskoa että kasteessa on otettu autuaaksi”. (s. 110)

http://www.ilosanomapiiri.fi/mailis/opet/kontt.htm

• Aina -->
        jukka.finland kirjoitti:

En halunnut herjata enkä tuomita. Tuomarimme olkoon Herra. Konttisen toiminnassa oli kuitenkin monia seikkoja, jotka Raamatun ilmoituksen valossa saa kyseinalaistamaan hänen toimintansa raittiina julistajana.

Poimintoja kirjasta: Helena Konttinen - profeetta ja horrossaarnaaja.

Konttisen saamat ilmoitukset tulivat enkeleiltä:
        Horroksiin vaipuminen tapahtui näin: Kirkkaus leimahti ja HK näki kaksi enkeliä. Nämä pitivät käsissään kirjaa, josta saarna piti lukea. Useimmiten HK puhui sängyssä pitkällään; hänen kova äänensä kuului kilometrin päähän (näin väittää Sarlin). Myöhemmin HK alkoi puhua myös ”selvin päin”. Siinä vaiheessa häntä jo pidettiin profeettana. Aluksi piti olla horrospuhe, että ihmiset olisivat uskoneet Jumalan käyttävän naistakin Sanansa julistajana.

Konttisen horrostilasta:
        Joku lääkäri tuli Helsingistä neulan kanssa tutkimaan Helenan horrostilaa. Refleksit pelasivat, kun tämä oli tajuissaan, mutta eivät horrostilassa. Tohtoria kammottivat naisen silmät; ne olivat auki ja niiden päällä oli kalvo kuin kuolleella.

Konttisen opista:
        ”Me olemme otetut hänen lapsikseen kasteen armon kautta, kun olemme siinä Kristuksen päällemme pukeneet.” (s. 117). Horrostilassa Helenan käskettiin puolustaa lapsikastetta sen kieltäjille: ”Kun lapsi on syntynyt turmeluksen siemenestä, niin se kasteessa synnytetään katoamattomasta siemenestä Jumalan valtakunnan lapseksi vanhurskauteen. Mutta jos joku kasteen liitosta luopuu, niin hän kadottaa sen armon ja voiman, jonka sai kasteessa.” (s. 208) Hengellisesti kuolleen uudestisyntymistä HK nimittää henkikasteeksi. (s. 209) Helena ei hyväksy tällaista opetusta: ”Ei tarvitse muuta kuin uskoa että kasteessa on otettu autuaaksi”. (s. 110)

http://www.ilosanomapiiri.fi/mailis/opet/kontt.htm

ennen saarnaa, Helenan luona kuului supinaa aivan niinkuin profeetta ilmoitti. Jes. 8:19
        "Ja kun he sanovat teille:
        "Kysykää vainaja- ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?
        Noin tapahtui ja myös sarenkin sen kertoi jossakin kohtaa tuota kirjaa josta kirkko on sanonut sen olevan taivaan lahja lut kirkolle.
        Helenan silmistä sen verran vielä horroksessa ollessa tuli niihin aina kuolinkalvo. Ja jos olette katsoneet manaaja elokuvan niin siinä olevan riivauksessa olleen tytön silmissä oli juuri samallaiset kalvot silmien päällä.
        Kaiken lisäksi helenan ääni muuttui kokonaan toisenlaiseksi, jotkut tunnistivat tuon äänen edesmenneen pappinsa ääneksi. SE SIITÄ!

Toinen eksytys on jo rantautunut suomeen ja se on islam. Tallentakaa myös alla oleva viestiketju koneeseenne. Islam on myös "lut. kirkon suojeluksessa"
        uskovaisten ja muslimien yhteine... sopeutukaa!

• 0978
        Aina --> kirjoitti:

ennen saarnaa, Helenan luona kuului supinaa aivan niinkuin profeetta ilmoitti. Jes. 8:19
        "Ja kun he sanovat teille:
        "Kysykää vainaja- ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?
        Noin tapahtui ja myös sarenkin sen kertoi jossakin kohtaa tuota kirjaa josta kirkko on sanonut sen olevan taivaan lahja lut kirkolle.
        Helenan silmistä sen verran vielä horroksessa ollessa tuli niihin aina kuolinkalvo. Ja jos olette katsoneet manaaja elokuvan niin siinä olevan riivauksessa olleen tytön silmissä oli juuri samallaiset kalvot silmien päällä.
        Kaiken lisäksi helenan ääni muuttui kokonaan toisenlaiseksi, jotkut tunnistivat tuon äänen edesmenneen pappinsa ääneksi. SE SIITÄ!

Toinen eksytys on jo rantautunut suomeen ja se on islam. Tallentakaa myös alla oleva viestiketju koneeseenne. Islam on myös "lut. kirkon suojeluksessa"
        uskovaisten ja muslimien yhteine... sopeutukaa!

oppinsa ottaa!! Ensinnäkin manaaja-elokuva perustuu hyvin löyhästi katolisen saksalaisen syvästi uskonnollisen, katolisen, epilepsiaa sairastavan opiskelija-tyttöparan elämään. Sillä elokuvalla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Hänestä on tehty myös oikeampi, asiallinen elokuva. Se tyttö ei ollut riivattu, vaan sairasti epilepsiaa.

• vaihetuspäivät
        0978 kirjoitti:

oppinsa ottaa!! Ensinnäkin manaaja-elokuva perustuu hyvin löyhästi katolisen saksalaisen syvästi uskonnollisen, katolisen, epilepsiaa sairastavan opiskelija-tyttöparan elämään. Sillä elokuvalla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Hänestä on tehty myös oikeampi, asiallinen elokuva. Se tyttö ei ollut riivattu, vaan sairasti epilepsiaa.

mutta vielä enemmän pelkään kopioida/linkittää H.Konttisen profetiaa helluntailiikkeestä (kuumaa kamaa)?

• yrittivät
        vaihetuspäivät kirjoitti:

mutta vielä enemmän pelkään kopioida/linkittää H.Konttisen profetiaa helluntailiikkeestä (kuumaa kamaa)?

ajaa yhdestä nuoresta naisesta ulos riivaajia. Tuon tytön ääni oli hyvin möreä ja riivaustilassa ollessa hänen silmänsä olivat kuolinkalvon peittämät. Edes kolme miestä ei saanut häntä pidettyä paikoillaan. Helenaa täytyi seitsemän miehen pitää paikoillaan ja hänen äänensä muuttui seudun entisen rovastin äänetsi, näin ovat läsnäolijat kertoneet. Ja helenan silmät olivat kalvon peitossa.

Yritin löytää videota jossa Evankelista ajaa riivaaja henkiä ulos, yhdessä filmissä oli juuri helena konttisesta mainitut kalvon peittämät silmät.

• 67870
        yrittivät kirjoitti:

ajaa yhdestä nuoresta naisesta ulos riivaajia. Tuon tytön ääni oli hyvin möreä ja riivaustilassa ollessa hänen silmänsä olivat kuolinkalvon peittämät. Edes kolme miestä ei saanut häntä pidettyä paikoillaan. Helenaa täytyi seitsemän miehen pitää paikoillaan ja hänen äänensä muuttui seudun entisen rovastin äänetsi, näin ovat läsnäolijat kertoneet. Ja helenan silmät olivat kalvon peitossa.

Yritin löytää videota jossa Evankelista ajaa riivaaja henkiä ulos, yhdessä filmissä oli juuri helena konttisesta mainitut kalvon peittämät silmät.

Aikuisillekko pitää selittää että elokuvat eivät ole totta??!!
        Mielikuvituksellisia elokuvia tehdään peloittelemaan ihmisiä/teinejä. Tietty joku löyhä yhteys voi olla oikeisiin tapahtumiin, mutta yleensä elokuvakäsikirjoittaja tekee mielikuvituksellaan elokuvan johon lisätään dramatiikkaa, jotta saadaan katsojia peloteltua ja ihmisiä leffaan maksamaan heille.
        Vai silmät oli kalvon peitossa- ENTÄS SITTEN??

• ,ettei

kirkkoherra sarenin kirja saisi teitä harhauttaa.

• amen.

tallenna aloitus

• ja totta,
        amen. kirjoitti:

tallenna aloitus

mutta siitä huolimatta hän oli vääräprofeetta ja eksyttäjä.
        Juuda 1:11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!

• 563247
        ja totta, kirjoitti:

mutta siitä huolimatta hän oli vääräprofeetta ja eksyttäjä.
        Juuda 1:11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!

saaneelta mieheltä opetusta vastaan? Hurskaspa olet!
        Ja se nimi on Koorah eikä Koora.

• Koorah = Koora
        563247 kirjoitti:

Juuda 1:11 Koorah mainitaan nimellä Koora (KR 33/38).

• 0708
        Koorah = Koora kirjoitti:

Juuda 1:11 Koorah mainitaan nimellä Koora (KR 33/38).

uusin kirkkoraamattu kääntää tuon nimen kylläkin Korah.
        Mutta jos haluat tietää oikean nimen, niin lue hepreankielistä Raamattua.

• ,ettei
        563247 kirjoitti:

Hulluja puhut. Miten tuo minuun liittyy.

• luutamummo vaan

Kontinen, mikä se oli ihminen jolla yhtä kapea kyky kuin kaikilla muillakin.
      Onpa lapsellista pelotella jollakin kontisella.
      Kyllä nytkin uuspakanuuden rehottaessa löytyy vielä
      järkeviäkin ja Raamattua esimerkkinään pitäviä.

• kirjalla

peloittelee ihmisiä.

• henkien

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5604
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      53
      1695
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      21
      1173
    4. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      69
      1017
    5. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      987
    6. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      968
    7. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      918
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      57
      910
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      129
      906
    10. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      858
    Aihe