Sirdalud 4mg

Kipeä

Minulle määrättiin kyseistä lääkettä selkä- ja hartiakipuihin. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä lääkkeestä, onko auttanut? Tuleeko sivuvaikutuksia?

Kiitos, jos joku osaa auttaa!

46

115597

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tension nek.

      Alussa lääke useimpia väsyttää,sedatiivinen vaikutus vähenee käytettäessä lääkettä.
      Kannattaa ottaa ensimmäinen lääke illalla ennen nukkumaan menoa.
      Itselläni on juuri käytössä sama lääke,sekä lisänä tulehduskipulääke Vioxx,fysikaaliseen kunhan tulehdus menee ohitse ja tilanne rauhottuu,tulehtunutta lihastahan ei saa hieroa tms.
      Lu lääkkeestäsi lisää vaikkapa os. www.yliopistonapteekki.fi
      Paranemisia!

      • Merja

        Käyttämäsi lääke nimeltä Vioxx on poistunut markkinoilta ja mielestäni sinunkin olisi syytä hävittää lääkevalikoimistasi ky.tuote.Voit lukea aiheesta enemmän menemällä hakusanalla Vioxx...Sirdaludia itsekin käytän ja on ajanut asiansa kipulääkkeenä.


      • Mamba
        Merja kirjoitti:

        Käyttämäsi lääke nimeltä Vioxx on poistunut markkinoilta ja mielestäni sinunkin olisi syytä hävittää lääkevalikoimistasi ky.tuote.Voit lukea aiheesta enemmän menemällä hakusanalla Vioxx...Sirdaludia itsekin käytän ja on ajanut asiansa kipulääkkeenä.

        Miksi ihmeessä Vioxx lääke pitäisi hävittää, jos sitä kotona sattuu olemaan? mm. Celebra sisältää täsmälleen samaa vaikuttavaa ainetta kuin Vioxx. Taannoista aivoinfarkti riskiä on suuresti liioiteltu. Minusta on erittäin valitettavaa, että Vioxx vedettiin pois markkinoilta, kun täysin vastaavia on kuitenkin reseptivalmisteina saatavissa.Kommentteja asiasta kiitos!! T.Mamba.


    • sair.hoit

      Väsyttää aika rajusti etten itse voi syödä sitä kuin yö vasten.Lääkäri kertoi,että väsymys on naisilla tavallisempaa kuin miehillä-joku hormonaalinen juttu

    • Kipeä

      ..vastauksistanne ja pikaista tervehtymistä!

    • antsu

      Tiedoksi vain, että lääkärini ei uusinut reseptiäni, sillä Sirdalud ja mm. antihistam.
      eivät käy keskenään lainkaan.
      Otapa selvää tarkemmin asiasta.
      Itse en enää koske ko lääkkeeseen

      • kipeä

        Nyt en tainnut ihan ymmärtää pointtiasi? Voisitko tarkentaa?:)


      • tension.nek

        Kelle sinä viestisi osoitit?
        Minulle kaiketi,koska olen ainut,joka mainitsi täällä Sirdaludin yhteydessä toisen lääkkeen.
        Uskoisin fysiatrini nyt kuitenkin tietävän tämän asian paremmin,eli Vioxx ja Sirdalud tosiaan sopivat yhteen,niillä ei ole mitään kontraindikaatiota!
        Totta kai on olemassa lääkkeitä joiden kanssa Sirdalud joko ei sovi,tai sitä pitää käyttää varoen.
        Kuka täällä mistään antihistamiinista on kirjoittanut?Ei kukaan.Ja se,että Sirdaludei sovi JONKUN antihistamiinin kanssa yhteen,ei tosiaankaan tarkoita sitä,että se ei sopisi yhteen minkään lääkkeen kanssa,ehei.
        Joidenkin lääkkeiden tehoa Sirdalud voimistaa,joidenkin kanssa se ei taas muutoin sovi yhteen.
        Sirdaludin indikaatiot ovat laajat,sitä käytetääm moneen muuhunkin kuin niska/hartia-vaivaan.Esim. spastisuuteen.
        En tiedä millaiset lääketiet.tiedot omaat,itse olen alalla ja uskoisin tietäväni näistä lääkeasioistakin jotakin.


      • Anonyymi
        tension.nek kirjoitti:

        Kelle sinä viestisi osoitit?
        Minulle kaiketi,koska olen ainut,joka mainitsi täällä Sirdaludin yhteydessä toisen lääkkeen.
        Uskoisin fysiatrini nyt kuitenkin tietävän tämän asian paremmin,eli Vioxx ja Sirdalud tosiaan sopivat yhteen,niillä ei ole mitään kontraindikaatiota!
        Totta kai on olemassa lääkkeitä joiden kanssa Sirdalud joko ei sovi,tai sitä pitää käyttää varoen.
        Kuka täällä mistään antihistamiinista on kirjoittanut?Ei kukaan.Ja se,että Sirdaludei sovi JONKUN antihistamiinin kanssa yhteen,ei tosiaankaan tarkoita sitä,että se ei sopisi yhteen minkään lääkkeen kanssa,ehei.
        Joidenkin lääkkeiden tehoa Sirdalud voimistaa,joidenkin kanssa se ei taas muutoin sovi yhteen.
        Sirdaludin indikaatiot ovat laajat,sitä käytetääm moneen muuhunkin kuin niska/hartia-vaivaan.Esim. spastisuuteen.
        En tiedä millaiset lääketiet.tiedot omaat,itse olen alalla ja uskoisin tietäväni näistä lääkeasioistakin jotakin.

        Elvis?


    • tinteli

      joo se on sellainen lihas relaksantti,joka vähän väsyttää.kyllä se auttaa.

      • Nana

        Mulla nyt tämä lääkitys ja ei kyllä unettavia vaikutuksia ollenkaan, päinvastoin herään aamuyöstä mitä norm. en tee ja mitään rentouttavaa tuntemusta en ole tuntenut...ihmeellistä, onkohan lääkkeestä minulle apua ollenkaan!?!


    • IhmeMies

      Kannattaa ottaa sirdalud piikitettynä lihakseen. Suoneen ei voi vetää koska seurauksena voi olla halvaus!

      • Joan

        Hei,
        Itse en ole koskaan käynyt tällaisilla vastaavilla keskusteupalstoilla, mutta keskustelunne sai minut kertomaan oman kantani kyseisestä lääkkeestä. Hain googlesta tietoa kyseiseen Sirdalud lääkkeeseen ja päädyin tälle foorumille.
        Olen henkilökohtaisesti saanut myös alan koulutusta lääkintävoimistelijana ja nyt niskahartia kipuni ovat olleet aivan hirvittävät omasta taustastani riippumatta. Käyn fysikaalisessa hoidossa ja siihen sivuun määrättiin särkylääkettä (Miranax) ja yöksi Sirdaludia 1 tbl.
        Otin eilen illalla ensimmäisen tabletin Sirdaludia, jonka seurauksena sain yöllä harhakuvia, painajaisia ja aamulla mm. törmäsin bussin ulkopuolella olevaan peruutuspeiliin ja ylösnoustessa (bussista) löin pääni tolppaan.
        Ja vakuutan, ettei minulle 34 ikävuoteeni ole sattunut mitään vastaavanlaista, edes humaltuneessa tilassa.
        Työnteko on ollut käsittämättömän jähmeää; työntekoni vaatii nopeita ratkaisuja, vastuunalaista toimintaa.
        En enään ikinä koske kyseiseen lääkkeeseen! Soitettuani työpaikkalääkärilleni, joka kertoi nyt jälkeenpäin, että lääke saattaa toki aiheuttaa aistiharhoja, hahmotuskyvyn heikkenemistä ja huonoa oloa jne....päätin etten koske siihen lääkkeeseen enään koskaan.

        Käsittämätöntä, tee siinä sitten töitä kipeillä hartioilla pääkivun kera tai heikentyneellä hahmotuskyvyllä.
        Minä ainakin valitsen ensimmäisen vaihtoehdon ja jumppaan hartiani kuntoon, käyn hieronnassa!


      • Tune
        Joan kirjoitti:

        Hei,
        Itse en ole koskaan käynyt tällaisilla vastaavilla keskusteupalstoilla, mutta keskustelunne sai minut kertomaan oman kantani kyseisestä lääkkeestä. Hain googlesta tietoa kyseiseen Sirdalud lääkkeeseen ja päädyin tälle foorumille.
        Olen henkilökohtaisesti saanut myös alan koulutusta lääkintävoimistelijana ja nyt niskahartia kipuni ovat olleet aivan hirvittävät omasta taustastani riippumatta. Käyn fysikaalisessa hoidossa ja siihen sivuun määrättiin särkylääkettä (Miranax) ja yöksi Sirdaludia 1 tbl.
        Otin eilen illalla ensimmäisen tabletin Sirdaludia, jonka seurauksena sain yöllä harhakuvia, painajaisia ja aamulla mm. törmäsin bussin ulkopuolella olevaan peruutuspeiliin ja ylösnoustessa (bussista) löin pääni tolppaan.
        Ja vakuutan, ettei minulle 34 ikävuoteeni ole sattunut mitään vastaavanlaista, edes humaltuneessa tilassa.
        Työnteko on ollut käsittämättömän jähmeää; työntekoni vaatii nopeita ratkaisuja, vastuunalaista toimintaa.
        En enään ikinä koske kyseiseen lääkkeeseen! Soitettuani työpaikkalääkärilleni, joka kertoi nyt jälkeenpäin, että lääke saattaa toki aiheuttaa aistiharhoja, hahmotuskyvyn heikkenemistä ja huonoa oloa jne....päätin etten koske siihen lääkkeeseen enään koskaan.

        Käsittämätöntä, tee siinä sitten töitä kipeillä hartioilla pääkivun kera tai heikentyneellä hahmotuskyvyllä.
        Minä ainakin valitsen ensimmäisen vaihtoehdon ja jumppaan hartiani kuntoon, käyn hieronnassa!

        Eli eli, itse sain selän siihen kuntoon urheillessa että lekuri määräs 3x/päiväs burana 800, sirdaludia (2mg) vielä pahimpaan kipuun panacodia.

        Itselleni ei tullut koko setistä mitään sivuvaikutuksia, hieman unelias olo mutta ei sen kummempaa. Että joillekin sirdalud sopii, ja ainakin omasta puolesta voin sanoa että parhaiten auttanut.
        (26v,76kg,180cm). Alkoholijuomat oli syytä kyllä jättää väliin.


      • Mellu
        Joan kirjoitti:

        Hei,
        Itse en ole koskaan käynyt tällaisilla vastaavilla keskusteupalstoilla, mutta keskustelunne sai minut kertomaan oman kantani kyseisestä lääkkeestä. Hain googlesta tietoa kyseiseen Sirdalud lääkkeeseen ja päädyin tälle foorumille.
        Olen henkilökohtaisesti saanut myös alan koulutusta lääkintävoimistelijana ja nyt niskahartia kipuni ovat olleet aivan hirvittävät omasta taustastani riippumatta. Käyn fysikaalisessa hoidossa ja siihen sivuun määrättiin särkylääkettä (Miranax) ja yöksi Sirdaludia 1 tbl.
        Otin eilen illalla ensimmäisen tabletin Sirdaludia, jonka seurauksena sain yöllä harhakuvia, painajaisia ja aamulla mm. törmäsin bussin ulkopuolella olevaan peruutuspeiliin ja ylösnoustessa (bussista) löin pääni tolppaan.
        Ja vakuutan, ettei minulle 34 ikävuoteeni ole sattunut mitään vastaavanlaista, edes humaltuneessa tilassa.
        Työnteko on ollut käsittämättömän jähmeää; työntekoni vaatii nopeita ratkaisuja, vastuunalaista toimintaa.
        En enään ikinä koske kyseiseen lääkkeeseen! Soitettuani työpaikkalääkärilleni, joka kertoi nyt jälkeenpäin, että lääke saattaa toki aiheuttaa aistiharhoja, hahmotuskyvyn heikkenemistä ja huonoa oloa jne....päätin etten koske siihen lääkkeeseen enään koskaan.

        Käsittämätöntä, tee siinä sitten töitä kipeillä hartioilla pääkivun kera tai heikentyneellä hahmotuskyvyllä.
        Minä ainakin valitsen ensimmäisen vaihtoehdon ja jumppaan hartiani kuntoon, käyn hieronnassa!

        Hei Joan!
        Oli hyvä lukea kirjoituksesi. Otin tänään illalla ensimmäistä kertaa Sirdaludin ja olo on tosi outo. Hitaat liikkeet ja voimaton olo muutenkin sekä pyörryttää. Mietin että minkälainen yö on edessä. Minulle lääkäri määräsi näitä, kun niskani on kankea aivotärähdyksen johdosta. Taitaa olla viimeinen tabletti jonka otan, koska aivotärähdyksestä johtuen minulla on pyörryttävä olo muutenkin.
        Kirjoituksestasi ilmeni, että olit lyönyt pääsi, toivon ettei minulle käy samoin, koska lyötyäni pääni sain sen aivotärähdyksen.
        Tilaan ajan vyöhyketarapeutille ja hierojalle, niin saan itseni kuntoon ja jätän lääkkeet muille, jotka niitä kykenevät käyttää.


      • nyt jo väsyttään
        Mellu kirjoitti:

        Hei Joan!
        Oli hyvä lukea kirjoituksesi. Otin tänään illalla ensimmäistä kertaa Sirdaludin ja olo on tosi outo. Hitaat liikkeet ja voimaton olo muutenkin sekä pyörryttää. Mietin että minkälainen yö on edessä. Minulle lääkäri määräsi näitä, kun niskani on kankea aivotärähdyksen johdosta. Taitaa olla viimeinen tabletti jonka otan, koska aivotärähdyksestä johtuen minulla on pyörryttävä olo muutenkin.
        Kirjoituksestasi ilmeni, että olit lyönyt pääsi, toivon ettei minulle käy samoin, koska lyötyäni pääni sain sen aivotärähdyksen.
        Tilaan ajan vyöhyketarapeutille ja hierojalle, niin saan itseni kuntoon ja jätän lääkkeet muille, jotka niitä kykenevät käyttää.

        kun otin puolituntia sitte puolet 2mg sirdaludia


      • YogaKills
        nyt jo väsyttään kirjoitti:

        kun otin puolituntia sitte puolet 2mg sirdaludia

        Hei vaan. Minulle tämä lääke ei näytä toimivan. Relaxantti? Ensimmäisenä tuli mieleen että onkohan minulle jotain placeboa määrätty, nimittäin en huomaa että tämä toimisi mitenkään; sattuu jatkuvasti ja koko ajan. *kirosana*
        Niskani kanssa kipuilen ties monetta kuukautta ja buranat on syöty yms. sekä odotan parin viikon päästä olevaa fysioterapeutin vastaanottoa.
        Luulin että tämän asteen lääke toimisi mutta onhan tämä vtun ihmeellistä prkl. ihan totta alkaa syömään ihmistä.


      • toinenuhri
        Joan kirjoitti:

        Hei,
        Itse en ole koskaan käynyt tällaisilla vastaavilla keskusteupalstoilla, mutta keskustelunne sai minut kertomaan oman kantani kyseisestä lääkkeestä. Hain googlesta tietoa kyseiseen Sirdalud lääkkeeseen ja päädyin tälle foorumille.
        Olen henkilökohtaisesti saanut myös alan koulutusta lääkintävoimistelijana ja nyt niskahartia kipuni ovat olleet aivan hirvittävät omasta taustastani riippumatta. Käyn fysikaalisessa hoidossa ja siihen sivuun määrättiin särkylääkettä (Miranax) ja yöksi Sirdaludia 1 tbl.
        Otin eilen illalla ensimmäisen tabletin Sirdaludia, jonka seurauksena sain yöllä harhakuvia, painajaisia ja aamulla mm. törmäsin bussin ulkopuolella olevaan peruutuspeiliin ja ylösnoustessa (bussista) löin pääni tolppaan.
        Ja vakuutan, ettei minulle 34 ikävuoteeni ole sattunut mitään vastaavanlaista, edes humaltuneessa tilassa.
        Työnteko on ollut käsittämättömän jähmeää; työntekoni vaatii nopeita ratkaisuja, vastuunalaista toimintaa.
        En enään ikinä koske kyseiseen lääkkeeseen! Soitettuani työpaikkalääkärilleni, joka kertoi nyt jälkeenpäin, että lääke saattaa toki aiheuttaa aistiharhoja, hahmotuskyvyn heikkenemistä ja huonoa oloa jne....päätin etten koske siihen lääkkeeseen enään koskaan.

        Käsittämätöntä, tee siinä sitten töitä kipeillä hartioilla pääkivun kera tai heikentyneellä hahmotuskyvyllä.
        Minä ainakin valitsen ensimmäisen vaihtoehdon ja jumppaan hartiani kuntoon, käyn hieronnassa!

        Samanlaisia kokemuksia, harhakuvat säikäyttivät pahemman kerran.
        Minulla kuin olisi vierestä seurannut omaa unennäköä, oman pään sisällä.
        Lisäksi valvoin liki putkeen koko 3vrk kuurin ajan. Kesti vielä liki kaksi päivää sen jälkeen, että vaikutukset katosivat.


      • drtgnry
        toinenuhri kirjoitti:

        Samanlaisia kokemuksia, harhakuvat säikäyttivät pahemman kerran.
        Minulla kuin olisi vierestä seurannut omaa unennäköä, oman pään sisällä.
        Lisäksi valvoin liki putkeen koko 3vrk kuurin ajan. Kesti vielä liki kaksi päivää sen jälkeen, että vaikutukset katosivat.

        Itselle tuli harhanäkyjä Sirdaludista, näin sohvan alle ryömivän tarantella-hämähäkin. Sen jälkeen en ole ko. lääkettä uskaltanut käyttää.


      • Anonyymi
        YogaKills kirjoitti:

        Hei vaan. Minulle tämä lääke ei näytä toimivan. Relaxantti? Ensimmäisenä tuli mieleen että onkohan minulle jotain placeboa määrätty, nimittäin en huomaa että tämä toimisi mitenkään; sattuu jatkuvasti ja koko ajan. *kirosana*
        Niskani kanssa kipuilen ties monetta kuukautta ja buranat on syöty yms. sekä odotan parin viikon päästä olevaa fysioterapeutin vastaanottoa.
        Luulin että tämän asteen lääke toimisi mutta onhan tämä vtun ihmeellistä prkl. ihan totta alkaa syömään ihmistä.

        Eipä myöskään mitään vaikutusta


    • AnnaSpc

      Toista kertaa suhteellisen lyhyen ajan sisällä neurologi tätä määräsi. Molemmilla kerroilla kovasti väsyttää, ja kun pitäisi ottaa kolme kertaa päivässä niin onhan se hiukan vetämätön olo koko ajan silloin...Mutta höpöä tuo antihistamiinijuttu, titsanidiini joka on vaikuttava aine Sirdaludissa ei ole kontraindikoitu antihistamiiniin eli niillä EI ole vaikutusta toisiinsa. Ja tarkistinpa tämän vielä nyt neurologiltani kun kuulosti kummalta ja itse ole molemmilla kerroilla myös reseptimääräisiä antihistamiineja samaan aikaan koviin allergioihini käyttänyt.

      Ja tosiaan, tulehtunutta lihasta EI SAA hieroa eli jos lihakset ovat tulehtuneet ja Sirdaludia on siihen määrätty niin ei nyt ehkä ensimmäisenä kannata jättää lääkettä pois ja yrittää pelkällä esim. hieronnalla parantua vaan lienee parasta varmistaa asia lääkäriltä. Tulehtunutta lihasta hieromalla kun voi saada melkosta vahinkoa aikaan. Ei tuo Sirdalud ole ollenkaan paha lääke, kaikki lääkkeet eivät tietysti sovi kaikille mutta esim neurologisissa syissä voi olla että se on välttämätön ja sivuvaikutukset pitää vaan koittaa kestää...ja noita neurologisia syitä kun on vähän vaikea hieromalla muutenkaan hoitaa...

      • Mellu

        Hei!
        Selvennän vähän kirjoittamaani viestiä, jonka kirjoitin kun olin ottanut Sirdaludin ja olin "sekaisin" sen vaikutuksesta.
        Vyöhyketerapeutille menen lähipäivinä ja se ei aiheuta vahinkoa, vaan vyöhyketerapiahoito auttaa elimistöä korjaamaan epänormaalissa tilassa olevaa elintä. Vyöhyketerapiasta voi lukea vaikka netistä enemmän. Ja hieronta on asia erikseen, sinne menen vasta kun olen "normalisoitunut". Totta on että hieronnalla voi kyllä saada vahinkoa aikaan, muttei vyöhyketerapialla.
        Ja välttämättä en edes tarvitse hierojalla käyntiä, koska vyöhyketerapialla saadaan niskan lihaksetkin kuntoon.


      • siralud*2mg???!!!

        Hain sairaslomaa ja sain vain kolme päivää..niska hartia kipujen vuoksi, jotka aiheuttavat pyörrytystä ja hirveitä päänsärkyjä.
        lääkäri määräsi Tramadin'ia ja Sirdaludia ja luin käyttöohjeista, että esim tää Tramadin ei sovi muiden keskushermostoon vaikuttavien aineiden kanssa yhteen...Otin siis ekaksi yötä vasten sirdaludia ja nyt päivällä niska kipuun Tramadinia.En uskalla todellakaan ottaa kuin yhden kumpaakin. Niskakipu ei ainakaaan loppunut, mutta niskasta alkava päänsärky ei alkanut kuten se yleensä alkaa kun niskassa pistää kuin joku piikki.Perjantaina pitäs jo mennä töihin ja tiistaina lähdin kesken päivän töistä pyörrytyksen takia.Enhän millään voi olla perjantaina työkuntoinen kun teen todella tarkkaa työtä.
        Miten ihmeessä voin töissä popsia näitä lääkkeitä kun nyt olen ihan tokkurainen.


      • LHL81
        Mellu kirjoitti:

        Hei!
        Selvennän vähän kirjoittamaani viestiä, jonka kirjoitin kun olin ottanut Sirdaludin ja olin "sekaisin" sen vaikutuksesta.
        Vyöhyketerapeutille menen lähipäivinä ja se ei aiheuta vahinkoa, vaan vyöhyketerapiahoito auttaa elimistöä korjaamaan epänormaalissa tilassa olevaa elintä. Vyöhyketerapiasta voi lukea vaikka netistä enemmän. Ja hieronta on asia erikseen, sinne menen vasta kun olen "normalisoitunut". Totta on että hieronnalla voi kyllä saada vahinkoa aikaan, muttei vyöhyketerapialla.
        Ja välttämättä en edes tarvitse hierojalla käyntiä, koska vyöhyketerapialla saadaan niskan lihaksetkin kuntoon.

        Sirdaludista (samoilla linjojilla kun Joan ja Mellu),

        Mulla on ristiselkä krampissa ja pyysin lääkäriltä relaxanttia, sain sirdalud 4mg. Otin lääkkeen myöhään illalla ja verenpaineet romahti, tuli paha olo, pyörrytti, ja yöllä nukuin pari tuntia koska näin painajaisia ja tunsin tukehtuvani, lääkkeestä tuli ihan vainoharhainen olo... Kuulemma e-pillerit voivat vahvistaa sirdaludin tehoa. Itse en varmaan uskalla enää käyttää kyseistä lääkettä koska koksemus oli sen verran pelottava, poikaystäväni oli myös aika huolissan kun joutui vahtimaan mun hourailemista ja hysteeristä oloa/menoa joka johtui lääkkeen sivuvaikutuksista.

        Eli jos syötte e-pillereitä tai/ja on matala verenpaine kuin minulla, niin suosittelen että teillä on seuraa kun ekan kerran otatte sirdaludia - itse olisin varmaan kutsunut ambulanssin paikalle ellei poikakaveri olisi ollut paikalla.


    • <Tietoa>

      Syön sirdaludia lihastulehdukseen... Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa. Lääkäri ei ainakaan kieltänyt treeniä. Vaikuttaako sirdalud negatiivisesti lihasten korjautumiseen treenistä?

    • PäXnälud

      olen nauttinut sirdaludeja jäykän lihaksiston hoitamiseen. En ole huomannut minkäänlaisia sivuvaikutuksia tai kokenut väsymystä. Vain ihan pientä rentoa oloa ehkäpä pienta euforiaa :)
      Olen taas kuullut että toisista ihmisistä tulee velttoja ku sukkabootseista

    • seka

      toimii viinan kans kivasti..

    • luru

      kyllä siis auttaa selkärärkyihin. jos lihakset on jumissa ja kipeenä ni se toisiaan siis rentouttaa lihaksen ja aamulla on paljo parempi olo.

      • Veijonen

        Olen ns. huippu-urheilija joten kerron oman kommenttini. Olin autokolarissa ja poliisi sanoi että mene näyttämään lääkärille, huomenna on niska jumissa. Sain 2mg tabletteja sirdaludia ja otin ensin yhden ensimmäisenä iltana. Mikä ei tuntunut hirveästi. Kaksi seuraavana, tuntui enemmän. Ja kolme sitä seuraavana. Tuntui jo ihan "mukavana". Nämä kaikki siis ennen nukkumaanmenoa.

        Auttaa mukavasti myös nukahtamiseen. Seuraavana aamuna skarppina treeneihin ja ei mitään sivuoireita. Auttoi myös kun selkä oli vähän jumissa ja kipeä.


      • Inge
        Veijonen kirjoitti:

        Olen ns. huippu-urheilija joten kerron oman kommenttini. Olin autokolarissa ja poliisi sanoi että mene näyttämään lääkärille, huomenna on niska jumissa. Sain 2mg tabletteja sirdaludia ja otin ensin yhden ensimmäisenä iltana. Mikä ei tuntunut hirveästi. Kaksi seuraavana, tuntui enemmän. Ja kolme sitä seuraavana. Tuntui jo ihan "mukavana". Nämä kaikki siis ennen nukkumaanmenoa.

        Auttaa mukavasti myös nukahtamiseen. Seuraavana aamuna skarppina treeneihin ja ei mitään sivuoireita. Auttoi myös kun selkä oli vähän jumissa ja kipeä.

        Minulle on kirjoitettu Sirdaludia lihasjäykkyyteen
        (minulla on fibromyalgia). Nukahdan ja nukun hyvin
        Sirdaludín ansiosta (2mg), paljon kevyempi olo aamulla. Päinvastoin kuin esim. Triptylistä,jota kokeilin kerran; Olin kuin humalassa koko päivän.
        (Triptyl on mielialalääke).


      • Samoin.
        Inge kirjoitti:

        Minulle on kirjoitettu Sirdaludia lihasjäykkyyteen
        (minulla on fibromyalgia). Nukahdan ja nukun hyvin
        Sirdaludín ansiosta (2mg), paljon kevyempi olo aamulla. Päinvastoin kuin esim. Triptylistä,jota kokeilin kerran; Olin kuin humalassa koko päivän.
        (Triptyl on mielialalääke).

        Kirjaimellisesti samat kokemukset samoista valmisteista!


    • mulla

      Otin kerran illalla 4 millisen sirdaludin ja taju meni melkein heti pois. Nukuin niin sikeästi etten herännyt pissahätään ja pissasin sänkyyni...

    • sekaisin,

      oon tempassu tänään 2 burana 600mg ja 2 sirdaludia 2mg. ensimmäisen lääkkeen jälkeen nukahdin 4 h istuelteen. sen jälkeen heräsin puhelimen soittoon ja skarppasin keittämään kahvit. selkä oli vielä aivan sika kipeä joten otin siitä noin 2 h kuluttua toisen satsin. Nyt on olo ollut aika sekava. Oon tosi äkkipikainen luonne mutta nyt tuntuu että noin 5 metrin matka kettiöstä vessaan kestää puoliminuuttia? en normaalisti syö ikinä lääkkeitä, en tiedä onko vaikutusta asiaan. veljeni kyllä nauroi että nuohan lapsen annoksia, ei ne voi vaikuttaa noin? olen noin 175/83 lihaksikas mies

    • Mamba

      Sirdaludin yleisin sivuvaikutus on noin kahdessa tunnissa ohimenevä väsymys/uneliaisuus, mikäli lääkkeen käyttäjä ei ole jatkuvasti em. lääkettä käyttänyt.Terveisin. Mamba.

    • Tampereen poika

      Sain Mehiläisen lääkäriltä 19.3 vasemman käden puutumiseen Sirdalud Tabl 2MG N:o 30FOLx1 lääkettä 3 kertaa 1 tabl. vuorokaudessa. Lisänä Mpbic 15MG kipulääke 1/vrk. 4 päivää otin lääkkeet ja neljännen päivän iltana pyörryin ja kotiin kutsuttiin ambulanssi ja samalla mentiin Hatanpään ensiapuun. Lääkäri siellä totesi annoksen olleen liian suuri. Oksentelun jälkeen kunto parani ja lääkkeen ottaminen jäi. Itselläni on Diabeteksen lääkkeenä Avandia 1 tabl/vrk. Itse puutuminen ei ole vieläkään loppunut, mutta lääkettä en enää ota.

    • Tunnin tässä nyt odotellut, että koska alkaa vaikuttamaan... Yhden 4mg otin. Selkä on vähän särki niin sitä varten. Taisin saada samoja placeboja kun tuo yksi toinenkin..

      • Katriiiina

        Itseleni määräättiin 2 viikkoa sitten Sirdaludia niskan kramppiin, 1-3 tablettia päivässä. Lääke kyllä auttoi ja vei sen kamalan krampin pois (päähään ei kääntynyt ja käveleminen oli yhtä tuskaa, ei kestänyt tärähtelyä), mutta kyllä se myös väsytti tavattomasti. Olen joka aamupäivä lääkkeen oton jälkeen nukkunut n. 2 tuntia, lähes tiedottomana.

        Autoa ei kyllä kannata lääkkeen otettuaan lähteä ajamaan! Mieluummin kuitenkin olen muutaman päivän tokkurassa kuin kärsin niistä niskakivuista. Uskoisin, ettei lääkäri ole lääkettä turhaa määrännyt, mutta jos sivuvaikutukset häiritsee, niin kysykää lääkäriltä.


      • Keino
        Katriiiina kirjoitti:

        Itseleni määräättiin 2 viikkoa sitten Sirdaludia niskan kramppiin, 1-3 tablettia päivässä. Lääke kyllä auttoi ja vei sen kamalan krampin pois (päähään ei kääntynyt ja käveleminen oli yhtä tuskaa, ei kestänyt tärähtelyä), mutta kyllä se myös väsytti tavattomasti. Olen joka aamupäivä lääkkeen oton jälkeen nukkunut n. 2 tuntia, lähes tiedottomana.

        Autoa ei kyllä kannata lääkkeen otettuaan lähteä ajamaan! Mieluummin kuitenkin olen muutaman päivän tokkurassa kuin kärsin niistä niskakivuista. Uskoisin, ettei lääkäri ole lääkettä turhaa määrännyt, mutta jos sivuvaikutukset häiritsee, niin kysykää lääkäriltä.

        Sain kyseistä lääkettä kovaan selkäkipuun. No kivut lieveni sirdaludin ja kipulääkkeiden yhteisvaikutuksesta ja lopulta nyt viidennen sairauspäivän jälkeen ensikertaa ei satu ollenkaan. Sivuvaikutuksena aluksi huomasin väsymyksen. Melkein poikkeuksetta jos satuin makaamaan lääkkeenoton jälkeen nukahdin alta aikayksikön. Sitten alkoi ilmenee suonenvetoa vasemmassa jalassa aina lääkkeen vaikutuksen aikana. Viimeyönä heräsin koviin jalkakramppeihin ja jätin lääkkeen oton kokonaan nyt pois. Krampit loppui siihen paikkaan ja tosiaan uskon sen johtuneen sirdaludista, koska noita särkylääkkeitä olen ottanut vielä eikä niistä ole mitää haittaa ollut. Hyvä lääkehän tuo on oikeen käytettynä, mutta kumpi on sitten parempi sairas kipu selässä joka lamaannuttaa koko kropan vaiko suonenvetoa vasemmassa jalassa, joka hankaloitti kävelyä. Itse valitsen noista sen jälkimmäisen jos pitää valita. Nämä sivuoireethan on ihan tapauskohtaisia, mutta yleisin lienee se väsymys.


    • Kipuilijana A-I-N-A

      HuhHuh teidän kertomuksia! ;)

      Olen syönyt kyseistä lääkettä lähes jo kolme vuotta ja toki on ollut
      painajaisia ym, mutta TEHOKKUUS ON kaiken aa ja oo, Ja ettäse AUTTAA!!!

      Luulisi minullakin jo tämän kauan syömän ajan aikana tehokkus ja
      väsymys lääkkeen kanssa häipynyt, mutta ei! :D

      Otan 2mgx2 maksimissaan kerralla ja tuon Kolmasti päivässä, jos
      on "paha tilanne päällä"!
      Nukahdan kyllä jo 2mg/eli yhdestäkin aika pian..
      Huvittavaa kylläkin! ;);)

      Itsellä on diagnosoitu joskus suora niska ja niska/hartia aiheuttaa
      tosi usein oireita/ huimausta/puutumisia ym.

      Lisänä syön panacodia max.8tabl.päivä
      Joko kovaa lihassärkyyn/jumiin taikka
      hermokipuun!


      En uskokkaan, että kukaan huvikseen lähtee relaksantteja syömään ja
      olen myös kuullut, että joillekkin on se yhden tabletin syönnin jälkeen riittänyt
      ja mielummin sitten on ilman juuri näiden painajaisten ym. takia..

      Itse olen kuitenkin tyytyväinen sirdaludiin!!! :)

      Vahvana epäilyksenä on MS, Mutta..... mietitään!

    • KUU -UKKO.

      SIRDALUD JA SEKSI?

      Lääkäri määräsi 4mg x1 yöksi.Onkohan vaikutusta Seksiin eli sammuuko kynttilä? Tuleeko makuuhuoneessa hiljaista?
      Onko kellään kokemusta tai tietoa asiasta? Vastaa?

    • sdf

      auttaako päänsärkyyn?

      • Lievään ...

        Minulla se on auttanut lievään ja normaaliin toispuoliseen päänsärkyyn, mutta ei voimakkaaseen. Niska-hartiaseudun rentoutuminen on korostunut käytössäni. Migreeniin on oma lääkityksensä, ja Buranan 600 ja 800 mg (reseptillä) auttavat voimakkaaseen.


    • hyumko

      aika äkkiä kasvaa tolet ton sirdaludin kanssa. ekan kerran ku otin lääkettä, vähän väsytti mutta jo sitte seuraavina päivinä ei tunnu missään. harmi. olis kivaa olla vään rennommassa olotilassa...

    • fibrolainen

      Minulle se auttaa, mikään muu lääke ei sovi, Mirzapin ei käy olleenkaan, ei vaikuta kipuun olleenkaan. Tuttavani sai Sirdaludia selkäleikkauksen jälkeen, heti kova kipu häipyi. Itse en saa painajaisia, nukun kun tukki mikä on hyvä kun on fibromyalgia ollut lili 20vuotta, ja kovat kivut., ja pääasia että nimenomaan lihakset rentouttavat, koska siitä fibrossa on kyse, kihksien jäykkyys.

    • Anonyymi

      Aistiharhoja tuli ja pahoja pelkään vieläkin vaikka lääke loppui aikoja sitten.
      Sairastan sellkäytimen kahden nikaman välistä vikaa, joka tuo kipuja hartioille ja alaselkään. Lääkäri ei uusinut mutta toinen lääkäri uusi reseptin, en vain uskalla ottaa sitä.
      Ne aistiharhat olivat niin todellisia.

    • Anonyymi

      Onkohan tuo sirdalud oikeasti noin vahva lääke. Hieman epäilen. Tämä olisi loistokohde sokkotestille, lääke vai plasebo. Luulen ,että eräät voisivat nähdä hämähäkkejä, vaikka söisivät mynthonia. Trolli on trolli . 0,5 mg tätä ei vaikuta keneenkään sillä tavalla, että sen huomaisi. No, kadulla tämä on 1-2 €/kpl. t. Lääkäri

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe