Onkohan Tauno ihan uuvuksissa ?

Yx Pässi

Joulukiireet joulukiireet. Siivousta, lahjojen ostoa, paketointia, villasukkien kutomista etc. etc.......
Mä oon kuullut kauttarantain, että äijää viedään kuin pässiä narussa. Ei kerkiä edes glögiä nauttia.
Päinvastoin kuin täällä. Glögilasi nokan alla just nyt. En siivoa,en osta mitään, en osaa kutoa, en pane pakettiin paljon mitään. Viittiiköhän sitä edes syödä mitään ? Ei ainaskaan mitään ihraniskaista sikaa.

9

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miettijä.

      kukas tää tauno on?

      • Yx Pässi

        No se on Yx Tauno. Hyvin vaatimaton persoona, joka ei halua julkisuutta. Hänellä on myös kolme serkkua
        Erkki, Mauno ja Rauno. Kaikki myös Tauno tavoin julkisuutta kaihtavia. Ihan niinkuin allekirjoittanutkin.


    • *Tauno*

      Hirmu uuvuttavaa on marttahenkisen miehen elämä näin joulun alla. Olen kutonut kaikille serkuille ja muille tutuille (sullekin, kahdet) villasukkia yökaudet. Ensivuonna aloitan jo heinäkuussa ettei deadline yllätä.
      Olen laskeskellut että joulupaperia kuluu kolmisensataa metriä, lahjanarua reilu kilometri..
      Glögin suhteen olet hakoteillä. Kyllä ne yösydämmet niin rattoisasti menee glögiä siemaillen, tosin varovainen täytyy olla ettei silmukat karkaa.
      Sikaa en minäkään halua. Yksi sika per talous riittää vallan mainiosti.

      • Yx Pässi

        Ihan ite Tauno noussut kehiin. Puikot senkun kilisee ja glögi maistuu.Upeeta. Meillä (Eki,Rauski ja Maukka)
        on tekeillä von Huawein sukua käsittelevä kirja. Nyt on kasassa n. 1500 sivua. Saat sen sitten lahjaksi omistuskirjoituksin varustettuna. Pojat sano, että jos sulla liikaa kiirettä pukkaa niin sukat voi toimittaa myös heinäkuussa. Pidetään niitä,tottakai,silloinkin.
        Ai,että ei kunnon sika kiinnosta. Ajatteles nyt vähän. Iso,kyrmyniskainen karju. ? No, edes pieni vaaleanpunainen Putte-possu,vai mikä se oli ?


      • Yx Pässi kirjoitti:

        Ihan ite Tauno noussut kehiin. Puikot senkun kilisee ja glögi maistuu.Upeeta. Meillä (Eki,Rauski ja Maukka)
        on tekeillä von Huawein sukua käsittelevä kirja. Nyt on kasassa n. 1500 sivua. Saat sen sitten lahjaksi omistuskirjoituksin varustettuna. Pojat sano, että jos sulla liikaa kiirettä pukkaa niin sukat voi toimittaa myös heinäkuussa. Pidetään niitä,tottakai,silloinkin.
        Ai,että ei kunnon sika kiinnosta. Ajatteles nyt vähän. Iso,kyrmyniskainen karju. ? No, edes pieni vaaleanpunainen Putte-possu,vai mikä se oli ?

        yks Huawei päässy pesimään nurkkiin, mut onneks sain sen lakastua maton alle piiloon ennenku tuli vieras tupaan...
        Ajattelin ensin että olis kans ottanu jouluks porsaan mut ko ne kaikki oli pienempä kuin mä nii tyydyn kalkkunaan, sekin kalkattaa niinku entinen v....


      • Yx Pässi
        bar.sinistra kirjoitti:

        yks Huawei päässy pesimään nurkkiin, mut onneks sain sen lakastua maton alle piiloon ennenku tuli vieras tupaan...
        Ajattelin ensin että olis kans ottanu jouluks porsaan mut ko ne kaikki oli pienempä kuin mä nii tyydyn kalkkunaan, sekin kalkattaa niinku entinen v....

        En mäkään voi ottaa minkään valtakunnan sikaa. Ei pässit ja siat viihdy keskenään. Sikanauta vois menetellä ???


      • annikoo..
        Yx Pässi kirjoitti:

        En mäkään voi ottaa minkään valtakunnan sikaa. Ei pässit ja siat viihdy keskenään. Sikanauta vois menetellä ???

        No ..pässipossu...kuulostas ihan hyvältä...miltä maistuis


      • *Tauno*
        Yx Pässi kirjoitti:

        Ihan ite Tauno noussut kehiin. Puikot senkun kilisee ja glögi maistuu.Upeeta. Meillä (Eki,Rauski ja Maukka)
        on tekeillä von Huawein sukua käsittelevä kirja. Nyt on kasassa n. 1500 sivua. Saat sen sitten lahjaksi omistuskirjoituksin varustettuna. Pojat sano, että jos sulla liikaa kiirettä pukkaa niin sukat voi toimittaa myös heinäkuussa. Pidetään niitä,tottakai,silloinkin.
        Ai,että ei kunnon sika kiinnosta. Ajatteles nyt vähän. Iso,kyrmyniskainen karju. ? No, edes pieni vaaleanpunainen Putte-possu,vai mikä se oli ?

        Toki kun tästä virkoan, kudon loput kuusi paria. Sitten alkaa paperin krapina.
        Sukukirja? Kiitän jo etukäteen. Huawein suku on laaja ja monitahoinen, monessakin mielessä. Kansainvälisyydestä nyt puhumattakaan.
        No, jos pikkuisen Putte-possun ja ison, kyrmyniskaisen karjun väliltä pitää valita, toki se karju sitten.

        Ps. En silti ole homo.


    • hyviä villoja?

      Pitäisi saada sukkalankaa että voisi kutoa uusia sukkapareja ensi joulua varten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe