Xenical

Miija

Kertokaa kokemuksianne xenical laihdutuslääkkeestä. Lahduitteko? Kuinka nopeasti? Kiitoksia etukäteen :)

73

67768

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sai.hoit

      Olen syönyt n.nelisen kuukautta ja laihtunut n.10kg.Liikuntaa en ole varsinaisesti lisännyt mutta ruokailutottumukset muuttuvat pakosti jos ei huvita olla "öljyripulilla" koko ajan.Aion jatkaa vielä kun olen laihtunut toiset kymmenen kiloja ja sen jälkeen satunnaisesti vaikka lääke onkin kallis niin se on tuonut paljon hyviä asioita terveyden tilaani.Jos haluaa laihtua nopeasti niin tästä ei kyllä ole siihen hyötyä mutta ainakin painopudotus on pysyvää.En ole kertaakaan koko aikana alkanut lihoa uudelleen.

      • Utelias

        Mitä pakkauskokoja apteekissa on ko.lääkkestä ja paljonko maksavat? Kuulin, että ovat aika kalliita.
        Pitäisi laihduttaa terveydellisistä syistä, mutta valitettavasti en voi harrastaa liikuntaa sairauteni vuoksi.Kiitos vastanneille etukäteen ja hyvää kesää.


      • Miija
        Utelias kirjoitti:

        Mitä pakkauskokoja apteekissa on ko.lääkkestä ja paljonko maksavat? Kuulin, että ovat aika kalliita.
        Pitäisi laihduttaa terveydellisistä syistä, mutta valitettavasti en voi harrastaa liikuntaa sairauteni vuoksi.Kiitos vastanneille etukäteen ja hyvää kesää.

        42 kpl maksaa 54,76 ja 96 kpl 96,34. Niin ja ilman lääkärin määräystä niitä ei saa. Lääkettä otetaan kolme päivässä. Lisätietoa saat vaikka lukemalla täältä http://www.gastrolab.net/g4xenif.htm
        tai valmistajan sivuilta
        http://www.roche.fi/laakkeet/xenical.htm
        Minulle lääkäri ainakin määräsi suoraan tuon 96 kpl. Ota vain yhteyttä lääkäriin ja keskustele hänen kanssaan, toivotaan että apu löytyy.


      • Utelias
        Miija kirjoitti:

        42 kpl maksaa 54,76 ja 96 kpl 96,34. Niin ja ilman lääkärin määräystä niitä ei saa. Lääkettä otetaan kolme päivässä. Lisätietoa saat vaikka lukemalla täältä http://www.gastrolab.net/g4xenif.htm
        tai valmistajan sivuilta
        http://www.roche.fi/laakkeet/xenical.htm
        Minulle lääkäri ainakin määräsi suoraan tuon 96 kpl. Ota vain yhteyttä lääkäriin ja keskustele hänen kanssaan, toivotaan että apu löytyy.

        Olin puhelinyhteydessä aikaisemmin illalla lääkärini kanssa ja huomenna voin noutaa lääkkeeni apteekista.Hän soitti lähiapteekkiini puhelinreseptin minulle ko.lääkkeistä.
        Kiitos sinulle vastauksestasi ja ihanaa kesän odotusta :))
        Lämmöllä Sinulle Miija :))


      • Miija
        Utelias kirjoitti:

        Olin puhelinyhteydessä aikaisemmin illalla lääkärini kanssa ja huomenna voin noutaa lääkkeeni apteekista.Hän soitti lähiapteekkiini puhelinreseptin minulle ko.lääkkeistä.
        Kiitos sinulle vastauksestasi ja ihanaa kesän odotusta :))
        Lämmöllä Sinulle Miija :))

        Hyvä juttu, toivotan onnea :)) Mukavaa ja lämpöistä kesää sinullekkin utelias :))


      • Utelias...
        Miija kirjoitti:

        Hyvä juttu, toivotan onnea :)) Mukavaa ja lämpöistä kesää sinullekkin utelias :))

        Miija, millaisia tulokisia ja missä ajassa olet näillä lääkkeillä saanut aikaan.
        Itse olen nyt syönyt ko. lääkettä 2 päivää..vasta, mutta huomaa kyllä että lääke toimii :))
        Jos viitsit vielä vastata, kiitosta eukäteen SINULLE :)))


      • Miija
        Utelias... kirjoitti:

        Miija, millaisia tulokisia ja missä ajassa olet näillä lääkkeillä saanut aikaan.
        Itse olen nyt syönyt ko. lääkettä 2 päivää..vasta, mutta huomaa kyllä että lääke toimii :))
        Jos viitsit vielä vastata, kiitosta eukäteen SINULLE :)))

        Mä olen kaksi viikkoa nyt syönyt lääkettä ja noudattanut ruokavaliota. Kiloja on lähtenyt n. kolme ja puoli. Kilot lähtevätkin alussa suht hitaasti mutta lääke kyllä toimii ja senttejä on vyötäröltä lähtenyt ihan mukavasti :)
        Hidastahan tämä on mutta toimii :))


      • PÖMPERÖ

        Hei, mä olen syömishäiriöinen, en siis anorekstikko vaan se ahmatti joka paisuu kuin pullataikina. Oon kysynyt monelta lääkäriltä näitä laihdutulääkkeitä enkä ole saanut. S yynä kuulema ollu se syömishäiriö. Mutta jos ihminen vaa ahmii ja lihoo niin kai siihen nyt apua pitäis löytyä. Miten sä olet ne lääkkeet saanu hommattuu?


      • liikakiloinen

        Onko tämä sama tökötti kuin tää Kilo-stop vai mikä se nyt on?
        Sekin on mukalaihdutuslääke ja toimintatapa sama kuin tuolla mut minä en laihtunut kyllä kiloakaan.


      • liikakiloinen
        liikakiloinen kirjoitti:

        Onko tämä sama tökötti kuin tää Kilo-stop vai mikä se nyt on?
        Sekin on mukalaihdutuslääke ja toimintatapa sama kuin tuolla mut minä en laihtunut kyllä kiloakaan.

        Ei kun siis tarkoitin Allia.


      • -39 kg
        liikakiloinen kirjoitti:

        Ei kun siis tarkoitin Allia.

        Sama lääke kuin Alli, on vain tuplasti vahvempi ja sen vuoksi reseptillä.


      • lopsx
        Miija kirjoitti:

        Mä olen kaksi viikkoa nyt syönyt lääkettä ja noudattanut ruokavaliota. Kiloja on lähtenyt n. kolme ja puoli. Kilot lähtevätkin alussa suht hitaasti mutta lääke kyllä toimii ja senttejä on vyötäröltä lähtenyt ihan mukavasti :)
        Hidastahan tämä on mutta toimii :))

        Jos kahdessa viikossa lähtee kolme ja puoli kiloa, niin sehän on jo hirmu kova vauhti, eikä mitään hidasta!!


      • Anonyymi

        Hyvä apteekkiin ostamaan lääkettä vastaamalla helppo lääketieteellisiä kysymyksiä internetin kautta ja ne antaa reseptiä online sinulle heti, jos olet hyväksytty. http://medicineronline.net/


      • Anonyymi

    • Hoitsu

      Kokeilin aikaisemmin Xenicalia, en laihtunut ollenkaan. Ehkä se johtuu siitä, että syön jo muutenkin vähärasvaista ruokaa.

      • Miija

        Xenicalin kanssa pitääkin syödä vähärasvaista ruokaa. Ei välttämättä toimi kaikilla. Itse olen kyllä tosi tyytyväinen. Seuranta tällä hetkellä vielä kahden viikon välein niin on mukava huomata että lääke toimii. :)


      • pullA
        Miija kirjoitti:

        Xenicalin kanssa pitääkin syödä vähärasvaista ruokaa. Ei välttämättä toimi kaikilla. Itse olen kyllä tosi tyytyväinen. Seuranta tällä hetkellä vielä kahden viikon välein niin on mukava huomata että lääke toimii. :)

        Mikä on peruste reseptin saannille?Itselläni 15 ylimääräistä ja ikää 30 .
        Kaikenlaisia konsteja on kokeiltu mutten ole saanut laihdutusta kunnolla käyntiin....


      • Dr.
        pullA kirjoitti:

        Mikä on peruste reseptin saannille?Itselläni 15 ylimääräistä ja ikää 30 .
        Kaikenlaisia konsteja on kokeiltu mutten ole saanut laihdutusta kunnolla käyntiin....

        ...lääkäriltä tai käy valmistajan sivuilla. Ehtona on tietty painoindeksi, muistaakseni 28 tai niillä hujakoilla. Muista, että lääkehoito tukee elämäntapamuutoksen avulla saavutettavaa laihtumista, yksinään se ei ole ihmeratkaisu (eikä sellaista lääkettä ole vielä keksitty, lupasivat valmistajat mitä tahansa). Xenicalilla on kyllä oikeilla tieteellisillä tutkimuksilla (ei mitään luontaistuotteiden mutu-tutkimuksia tai ennen ja jälkeen kertomuksia) todistettuja laihtumista edistäviä vaikutuksia...

        Muista myös, että selkeän ylipainon suurin ongelma ei ole esteettiset haitat, vaikka se usein siltä ehkä tuntuukin. Ylipainoon liittyvät sairaudet, kuten diabetes II, korkea kolesteroli, metabolinen oireyhtymä, nivelvaivat jne. ovat se todellinen riskitekijä varsinkin vanhemmiten. Tsemppiä!


      • Ninna
        pullA kirjoitti:

        Mikä on peruste reseptin saannille?Itselläni 15 ylimääräistä ja ikää 30 .
        Kaikenlaisia konsteja on kokeiltu mutten ole saanut laihdutusta kunnolla käyntiin....

        Mun mielestä reseptiä ei saa kovin helposti, jos ylipaino on vain lievää. Itse sain reseptin eilen, ja minulla on painoindeksi noin 40, ja verenpaine koholla. Jos haluaa saada lääkkeelle Kelan korvauksen, niin mulle sanottiin että pitää ensin saada 4 kiloa tippumaan ruokavalion avulla. Itselläni tämä onnistui helposti, kahdessa viikossa :).


      • kaisa92761
        Dr. kirjoitti:

        ...lääkäriltä tai käy valmistajan sivuilla. Ehtona on tietty painoindeksi, muistaakseni 28 tai niillä hujakoilla. Muista, että lääkehoito tukee elämäntapamuutoksen avulla saavutettavaa laihtumista, yksinään se ei ole ihmeratkaisu (eikä sellaista lääkettä ole vielä keksitty, lupasivat valmistajat mitä tahansa). Xenicalilla on kyllä oikeilla tieteellisillä tutkimuksilla (ei mitään luontaistuotteiden mutu-tutkimuksia tai ennen ja jälkeen kertomuksia) todistettuja laihtumista edistäviä vaikutuksia...

        Muista myös, että selkeän ylipainon suurin ongelma ei ole esteettiset haitat, vaikka se usein siltä ehkä tuntuukin. Ylipainoon liittyvät sairaudet, kuten diabetes II, korkea kolesteroli, metabolinen oireyhtymä, nivelvaivat jne. ovat se todellinen riskitekijä varsinkin vanhemmiten. Tsemppiä!

        Acai Berry Laihdutuslääke - http://track.fi.acaiberry900.com/product/AcaiBerry-900/?uid=2484&sid=1012&pid=129&bid=advandec Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.


    • Lievään ylipainoon jämähtänyt

      Nyt kun on ensimmäisistä viesteistä aikaa kulunut, kiinnostaisi kuulla, laihduitteko ja paljonko. Sain itse reseptin vain pari päivää sitten ja otin tänään ensimmäisen lääkkeen.

      Itselläni on kaikista mahdollisista yrityksistä huolimatta paino pysynyt kuin liimattuna ylhäällä. Tutkitusti olen kuitenkin itse terveyden perikuva, kaikkia mahdollisia arvoja myöden. Joten nytpä on hyvä kokeilla orlistaatin toimivuutta tällaiseen "sitkisrasvaan".

      Tässä linkki lääkevalmistajan sivulle, suomenkielinen perinpohjainen selostus lääkkeestä ja sen haittavaikutuksista ja kuriositeettina mainittakoon, ettei sillä ole todettu interaktiota esim. alkoholin kanssa ;)

      http://212.67.202.38/~roche/files/spc/Xenical-spc.pdf

      • sira

        Aloitan Xenicalin maanantaina, reseptin sain tänään lääkäriltä. Täytyy käydä työterveyshoitajalla ottaa lähtöpainot ja sopimassa kontrollit. Jänskättää hieman että miten voin olla töissä asiakaspalvelussa jos se "öljyripuli" iskee. Ehkä sen voi estää olla syömättä rasvaista, mutta miten sen näin alussa "tietää" mihin se reagoi.. siis jos itse pitää tuotetta vähä rasvaisena ja sitten se ei olekkaan.. en tiedä voiko niin käydä.. Haluaisin että kirjoittelisitte enemmän kokemuksistanne..

        Tsemppiä ja itsekuria kaikille ;)


      • Lievään ylipainoon jämähtänyt
        sira kirjoitti:

        Aloitan Xenicalin maanantaina, reseptin sain tänään lääkäriltä. Täytyy käydä työterveyshoitajalla ottaa lähtöpainot ja sopimassa kontrollit. Jänskättää hieman että miten voin olla töissä asiakaspalvelussa jos se "öljyripuli" iskee. Ehkä sen voi estää olla syömättä rasvaista, mutta miten sen näin alussa "tietää" mihin se reagoi.. siis jos itse pitää tuotetta vähä rasvaisena ja sitten se ei olekkaan.. en tiedä voiko niin käydä.. Haluaisin että kirjoittelisitte enemmän kokemuksistanne..

        Tsemppiä ja itsekuria kaikille ;)

        Jep, noin viikon verran syöty lääkettä ja yhden kerran havaitsin, että tuli ihan oikeasti se "rasvaripuli". Jos on sulkijalihas kunnossa, ei ole hätäpäivää. Vaikka se näyttikin siltä, kuin muun ulosteen mukana olisi tullut käytettyä purilaisbaarin paistinrasvaa (ja se jäi hupaisasti kellumaan veden pinnalle, kuten rasva tuppaa tekemään..), ei se kuitenkaan omia aikojaan valunut sulkijalihasten läpi. Enkä joutunut erikseen sen takia lähtemään kaakelille.

        En ole varma, onko ulosteen värin muuttuminen oranssimmaksi kuluneen viikon aikana merkki siitä, että rasvaa jää imeytymättä, mutta joka tapauksessa olo on ollut ihan helppo, eikä ole tullut kiireellistä asiaa vessaan. Aika varmaan näyttää, laihtuuko tässä vai ei. Tällä hetkellä ei ehdi tehdä muuta kuin syödä lääkettä, ensi vuonna ehtii sitten jo kyttäillä syömisiään tarkemmin ja urheillakin.

        Edelleen peräänkuulutan niiden Xenicalia syöneiden kokemuksia, jotka ehtivät sitä pidemmän aikaa käyttää, toimiko vaiko ei ja millaisia oireita esiintyi!


      • Tyttönen Pullea
        Lievään ylipainoon jämähtänyt kirjoitti:

        Jep, noin viikon verran syöty lääkettä ja yhden kerran havaitsin, että tuli ihan oikeasti se "rasvaripuli". Jos on sulkijalihas kunnossa, ei ole hätäpäivää. Vaikka se näyttikin siltä, kuin muun ulosteen mukana olisi tullut käytettyä purilaisbaarin paistinrasvaa (ja se jäi hupaisasti kellumaan veden pinnalle, kuten rasva tuppaa tekemään..), ei se kuitenkaan omia aikojaan valunut sulkijalihasten läpi. Enkä joutunut erikseen sen takia lähtemään kaakelille.

        En ole varma, onko ulosteen värin muuttuminen oranssimmaksi kuluneen viikon aikana merkki siitä, että rasvaa jää imeytymättä, mutta joka tapauksessa olo on ollut ihan helppo, eikä ole tullut kiireellistä asiaa vessaan. Aika varmaan näyttää, laihtuuko tässä vai ei. Tällä hetkellä ei ehdi tehdä muuta kuin syödä lääkettä, ensi vuonna ehtii sitten jo kyttäillä syömisiään tarkemmin ja urheillakin.

        Edelleen peräänkuulutan niiden Xenicalia syöneiden kokemuksia, jotka ehtivät sitä pidemmän aikaa käyttää, toimiko vaiko ei ja millaisia oireita esiintyi!

        Sain lääkäriltäni ravitsemusterapeutin käyntikortin, numeroon saa soittaa kaikki kellä xenical. Alussa tuntui oudolta soittaa vieraalle, mutta häneltä olen saanut hyviä ohjeita ja tukea. Nyt jo kymmenen kiloa lähtenyt vajaassa vuodessa.


      • Lievään ylipainoon jämähtänyt
        Tyttönen Pullea kirjoitti:

        Sain lääkäriltäni ravitsemusterapeutin käyntikortin, numeroon saa soittaa kaikki kellä xenical. Alussa tuntui oudolta soittaa vieraalle, mutta häneltä olen saanut hyviä ohjeita ja tukea. Nyt jo kymmenen kiloa lähtenyt vajaassa vuodessa.

        Tyttönen Pullea, voisitko kertoa, millaisia oireita Sinulla on ollut lääkettä syödessäsi? Oletko huomannut, että miten otettuna se toimii parhaiten? Juuri ennen ruokaa vai ruoan jälkeen? Entä toimiiko se (kuten pakkauksessa väitetään) vaikka ottaisit sen tunnin ruokailun jälkeen? Onko uloste ollut eriväristä kuin normaalisti? Mitään muita oireita? Olen utelias!


    • isot-tissit

      hyvin ainakin mulla toiminut xenical,oon 2kk laihtunut 20kg

      • viikon syönyt ...

        Itse otan yhdestä kahteen tablettia ja kärsin syömästäni ruoasta, kerran en ole uskonut lääkkeen vaikutukseen, joka on sitä öljyistä valua =)


      • Kuuka

        Voisitko kertoa minulle minkälaista ruokavaliota olet noudattanut kun olet saanut noin hyvin painoa pois. Sain Xenical reseptin 19.12.06. mutta en lainkaan ruokavalio-ohjeita. Olen tosin ottanut lääkettä vasta vähän aikaa, mutta en ole huomannut ainakaan vielä minkäänlaisia oireita(esim. rasvaripuli)

        Kiitos vastauksesta jo etukäteen
        ja oikein Hyvää Joulu ja kevyttä Uutta Vuotta


      • cherifa

        miten sait niin nopeasti niin paljon??Ruokavalio,liikunta??vastaisit,kiitos.


    • mirlen

      Vaihdoin ruokavaliotani kevyempään jo ennenkuin menin lääkäriin.Aloin syömään niitä helmikuussa 2006 ja painoni vuoden lopussa oli pudonnut 18 kg.Otin yleensä vaan yhden tabletin päivässä,kun syön ainoastaan yhden lämpöisen aterian.Aloin lisäksi kävelemään, vaikka nyt talviaikaan se on jäänyt.Silti paino on pysynyt jo monta kuukautta samana,mutta siitä se laskee taas kun alan liikkumaan enemmän. Minä ainakin suosittelen kokeilemaan vaikka aika arvokkaita ovatkin, mutta eikös se oma terveys tule ensin.

      • mirlen

        Ei kyllä kannata lähteä ainakaan kauas kotikadulta lenkille, kun aloitatte lääkkeen syömisen. Voi käydä kuten eräälle miehelle, joka kirjoitti, kuinka raavas rasvaiseen ruokaan tottunut mies aloitti lenkkeilyn ja seuraukset varmaan tiedättekin. Siinä oli senkin miehen muutettava ruokailutottumuksia.Muistakaa muuten nauttia paljon vettä.On muuten ihana taas mahtua montaa numeroa pienempiin vaatteisiin, jotka jo aioin heittää pois. Tsemppiä vaan Teille kaikille ja kyllä ne siitä alkaa kilot kariseen. Älkää antako periksi.


      • minä itte
        mirlen kirjoitti:

        Ei kyllä kannata lähteä ainakaan kauas kotikadulta lenkille, kun aloitatte lääkkeen syömisen. Voi käydä kuten eräälle miehelle, joka kirjoitti, kuinka raavas rasvaiseen ruokaan tottunut mies aloitti lenkkeilyn ja seuraukset varmaan tiedättekin. Siinä oli senkin miehen muutettava ruokailutottumuksia.Muistakaa muuten nauttia paljon vettä.On muuten ihana taas mahtua montaa numeroa pienempiin vaatteisiin, jotka jo aioin heittää pois. Tsemppiä vaan Teille kaikille ja kyllä ne siitä alkaa kilot kariseen. Älkää antako periksi.

        Pannullinen kahvia aamulla ja ensimäinen ateria illalla klo:20. Nukkumaan kello 00.30 ja ylös klo:6.00. Välipalalla vettä ja tupakkaa. Tätä samaa kierrettä kestänyt viimeiset viisi vuotta. Pituus 190 ja paino pysynyt tasalukemassa 72kg. Silti tuntuu että olen elämäni kunnossa. Mitä nyt palelevat sormet ja varpaat jotka lämpiää iltasyönnin aikaan. ( lääkärit ainakin väittää pituus ja painoindeksini olevan kohdallaan, joka on tällä hetkellä 18.09 ) Korventaa kyllä aamuisin, mutta menee ohi lasillisella rasvatonta piimää. Mielestäni vanhojen laskelmien perusteella painoni kuuluisi olla 90? Ainoa rasva jota käytän on Floora ja kalasta saatava rasva (graavisuolattu lohi ), joka kylläkin väsyttää suurempina annoksina.


      • Jos on lievä ylipaino
        mirlen kirjoitti:

        Ei kyllä kannata lähteä ainakaan kauas kotikadulta lenkille, kun aloitatte lääkkeen syömisen. Voi käydä kuten eräälle miehelle, joka kirjoitti, kuinka raavas rasvaiseen ruokaan tottunut mies aloitti lenkkeilyn ja seuraukset varmaan tiedättekin. Siinä oli senkin miehen muutettava ruokailutottumuksia.Muistakaa muuten nauttia paljon vettä.On muuten ihana taas mahtua montaa numeroa pienempiin vaatteisiin, jotka jo aioin heittää pois. Tsemppiä vaan Teille kaikille ja kyllä ne siitä alkaa kilot kariseen. Älkää antako periksi.

        Miten lääkärit määräävät lääkettä? Mulla on 10-15kg ylimääräistä, lievä ylipaino (olen pitkä), laihtuminen tosi tiukassa vaikka liikun älyttömästi ja syön terveellisesti ym. Kehtaako painoindeksillä 28-29 mennä pyytämään lääkettä?!


      • syöppö
        Jos on lievä ylipaino kirjoitti:

        Miten lääkärit määräävät lääkettä? Mulla on 10-15kg ylimääräistä, lievä ylipaino (olen pitkä), laihtuminen tosi tiukassa vaikka liikun älyttömästi ja syön terveellisesti ym. Kehtaako painoindeksillä 28-29 mennä pyytämään lääkettä?!

        painoindeksi pitää olla vähintään 32.sit vielä kelan viisaiden päättäjien ansiosta seuraavista sairauksista vähintään 2.elikä sokeritauti.verenpainetauti.uniapnea.nivelrikko ja vielä että laihdutat 5% lähtöpainostasi(punnitaan terveyskeskukssa)3kk.aikana.helppoa eikö totta.elikä pitää olla tosi kipee.sit vielä jos haluat lääkkeestä peruskorvauksen kelalta pitää sen 3kk ajalla mennä uudestaan samalle vaakalle sinne terveyskeskukseen missä todetaan sinun laihtuneen se 5% ja lääkäri kirjoittaa sinulle B todistuksen ja reseptin jonka jälkeen juokset kelan konttoriin missä kelan virkailijatäti kirjoittaa sinun sairausvakuutuskortin takapuolelle numerosarjan jaeikun apteekkiin ostoksille.P.S.tämä ohje on vaan xenikal lääkettä varten jota käytän.


      • ei ihan mutta melkein....
        syöppö kirjoitti:

        painoindeksi pitää olla vähintään 32.sit vielä kelan viisaiden päättäjien ansiosta seuraavista sairauksista vähintään 2.elikä sokeritauti.verenpainetauti.uniapnea.nivelrikko ja vielä että laihdutat 5% lähtöpainostasi(punnitaan terveyskeskukssa)3kk.aikana.helppoa eikö totta.elikä pitää olla tosi kipee.sit vielä jos haluat lääkkeestä peruskorvauksen kelalta pitää sen 3kk ajalla mennä uudestaan samalle vaakalle sinne terveyskeskukseen missä todetaan sinun laihtuneen se 5% ja lääkäri kirjoittaa sinulle B todistuksen ja reseptin jonka jälkeen juokset kelan konttoriin missä kelan virkailijatäti kirjoittaa sinun sairausvakuutuskortin takapuolelle numerosarjan jaeikun apteekkiin ostoksille.P.S.tämä ohje on vaan xenikal lääkettä varten jota käytän.

        Painoindeksin pitää kyllä olla tuo mainitsemasi 32 reseptin saamiseksi, mutta nuo muut kriteerit koskee ainoastaan Kelan ERITYISkorvattavuutta.

        Syön itse xenicalia ilman erityiskorvauksia ja täytyy sanoa, että korkeasta hinnasta huolimatta olen onnellinen, ettei kohdallani nuo muut kriteerit täyty. Enkä siis pahemmin surkuttele sitä, ettei Kela katso minun tarvitsevan lääkettä niin kipeästi, että yhteiskunnan tulisi sitä sponssata.


      • mmaria-
        ei ihan mutta melkein.... kirjoitti:

        Painoindeksin pitää kyllä olla tuo mainitsemasi 32 reseptin saamiseksi, mutta nuo muut kriteerit koskee ainoastaan Kelan ERITYISkorvattavuutta.

        Syön itse xenicalia ilman erityiskorvauksia ja täytyy sanoa, että korkeasta hinnasta huolimatta olen onnellinen, ettei kohdallani nuo muut kriteerit täyty. Enkä siis pahemmin surkuttele sitä, ettei Kela katso minun tarvitsevan lääkettä niin kipeästi, että yhteiskunnan tulisi sitä sponssata.

        Torstaina ois aika lääkärille keskustelemaan näiden aloituksesta.
        Vähän jännittää, että tuleeko siitä mitään.
        Oma motivaationi on ainakin korkealla - olen valmis muuttamaan elämäntapojani ja nythän se on vielä pakillista, jonka uskon auttavan minua.

        Olisi mukava vaihtaa täällä aktiivisesti kokemuksia teidän muiden kanssa.


      • tytti-67
        mmaria- kirjoitti:

        Torstaina ois aika lääkärille keskustelemaan näiden aloituksesta.
        Vähän jännittää, että tuleeko siitä mitään.
        Oma motivaationi on ainakin korkealla - olen valmis muuttamaan elämäntapojani ja nythän se on vielä pakillista, jonka uskon auttavan minua.

        Olisi mukava vaihtaa täällä aktiivisesti kokemuksia teidän muiden kanssa.

        mmaria- halusi tietoja muiden xenicalin käytön kokemuksista...
        On niin monta ketjua,missä xenecalista puhutaan!Osa ihmisistä haluaa esittää lääkäriä omaavillaan lääketieteellisillään tiedoillaan,osa puhuu vaan omista kokemuksistaan.
        Aloitin itse tasan kaks vk sitten xenicalin käytön.Yks tbl/pv.Vatsa turposi,suolisto ei toiminut yhtään niin hyvin kuin norm.Viikon aikana paino nousi 2kg!!!
        Päätin reseptin käyttömäärästä kuitenkin lisätä yhden tbl lisää/pv.Vatsa alkoi toimia,pikkuhiljaa olen nyt samoissa painolukemissa kuin ennen lääkkeen aloitusta.Olo on kuitenkin kepoisempi...en ole pahemmin mittonut itseäni,kun ylipainoa on kosolti liikaa...kyllä ne tulokset TUNTUUKIN jossain vaan.(Ongelmani enemmänki rasvainen,kuin sokerinen ruoka).Ei rasvaripulia,mitä pelkäsin uhkailujen vuoksi.Huomaan kyllä ulosteesta et rasvaa tulee ulos jääden kellumaan pöntössä veden pinnalle,mitä monet muutkin lääkettä käyttäneet ovat kertoneet.
        Kerroin kyllä lääkärilleni nostaneeni annostusta ja hän hyväksyi asian ilman sen kummempia selittelyjä seuraavaa resptiä varten.Sain myös B-lausunnon lääkärintodistukseen.
        Ennen Xenecalin aloittamista olin kyllä jo pudottanut painoani n.7kg ihan vaan asennoitumalla,ettei tarvitse syödessään aina ahtaa itseään ähkyyn...mieluummin syö vähemmän,mut useamman kerran päivässä.
        No,tässä nyt odotellaan,mikä tuleman pitää.
        Miten sinulla menee?Millaisia tuloksia ja kokemuksia Xenicalista sulla,vaikka näinkin lyhyen käytön jälkeen...viikossakin tulee jo jotain tuntemuksia,kuten mulla turvotusta.Kerro ihmeessä...ollaan melkein samoilla lähtöviivoilla aloituksen suhteen!


      • mmaria-
        tytti-67 kirjoitti:

        mmaria- halusi tietoja muiden xenicalin käytön kokemuksista...
        On niin monta ketjua,missä xenecalista puhutaan!Osa ihmisistä haluaa esittää lääkäriä omaavillaan lääketieteellisillään tiedoillaan,osa puhuu vaan omista kokemuksistaan.
        Aloitin itse tasan kaks vk sitten xenicalin käytön.Yks tbl/pv.Vatsa turposi,suolisto ei toiminut yhtään niin hyvin kuin norm.Viikon aikana paino nousi 2kg!!!
        Päätin reseptin käyttömäärästä kuitenkin lisätä yhden tbl lisää/pv.Vatsa alkoi toimia,pikkuhiljaa olen nyt samoissa painolukemissa kuin ennen lääkkeen aloitusta.Olo on kuitenkin kepoisempi...en ole pahemmin mittonut itseäni,kun ylipainoa on kosolti liikaa...kyllä ne tulokset TUNTUUKIN jossain vaan.(Ongelmani enemmänki rasvainen,kuin sokerinen ruoka).Ei rasvaripulia,mitä pelkäsin uhkailujen vuoksi.Huomaan kyllä ulosteesta et rasvaa tulee ulos jääden kellumaan pöntössä veden pinnalle,mitä monet muutkin lääkettä käyttäneet ovat kertoneet.
        Kerroin kyllä lääkärilleni nostaneeni annostusta ja hän hyväksyi asian ilman sen kummempia selittelyjä seuraavaa resptiä varten.Sain myös B-lausunnon lääkärintodistukseen.
        Ennen Xenecalin aloittamista olin kyllä jo pudottanut painoani n.7kg ihan vaan asennoitumalla,ettei tarvitse syödessään aina ahtaa itseään ähkyyn...mieluummin syö vähemmän,mut useamman kerran päivässä.
        No,tässä nyt odotellaan,mikä tuleman pitää.
        Miten sinulla menee?Millaisia tuloksia ja kokemuksia Xenicalista sulla,vaikka näinkin lyhyen käytön jälkeen...viikossakin tulee jo jotain tuntemuksia,kuten mulla turvotusta.Kerro ihmeessä...ollaan melkein samoilla lähtöviivoilla aloituksen suhteen!

        ihanaa, että joku on suunnilleen samassa tilanteessa. aloitin tosiaan lääkkeet tämän viikon keskiviikkona, kun reseptin sain vasta tiistaina. rasvaripulista kärsin tänään hieman, kaikki pysyy sisällä, mutta maha siis sekaisin - johtuu suklaan syönnistä.

        Painoa olen koettanut pudottaa syksystä lähtien, huonolla menestyksellä ja tämä on vähän kuin viimeinen oljenkorsi. Alkupainoon nähden olisi jo kilo tässä parin päivän aikana hävinnyt ja ensimmäisen lääkkeen jälkeen olen juossut vessassa pissalla kyllä todella useasti. Auttoi ehkä sitten jotenkin aineenvaihduntaan. :>

        Turvotusta en ole oikeastaan huomannut, mutta ensi viikolla varmaankin tietää tarkemmin, miten keho lääkkeeseen reagoi.

        kiitos vastauksestasi, mukava vaihdella ajatuksia jonkun kanssa!


      • tytti-67
        mmaria- kirjoitti:

        ihanaa, että joku on suunnilleen samassa tilanteessa. aloitin tosiaan lääkkeet tämän viikon keskiviikkona, kun reseptin sain vasta tiistaina. rasvaripulista kärsin tänään hieman, kaikki pysyy sisällä, mutta maha siis sekaisin - johtuu suklaan syönnistä.

        Painoa olen koettanut pudottaa syksystä lähtien, huonolla menestyksellä ja tämä on vähän kuin viimeinen oljenkorsi. Alkupainoon nähden olisi jo kilo tässä parin päivän aikana hävinnyt ja ensimmäisen lääkkeen jälkeen olen juossut vessassa pissalla kyllä todella useasti. Auttoi ehkä sitten jotenkin aineenvaihduntaan. :>

        Turvotusta en ole oikeastaan huomannut, mutta ensi viikolla varmaankin tietää tarkemmin, miten keho lääkkeeseen reagoi.

        kiitos vastauksestasi, mukava vaihdella ajatuksia jonkun kanssa!

        Nyt mullakin alkaa tulla pientä ripulointia,ei pahaa onneksi!
        Se minua vaan kummastuttaa et vaikka paino ei ole pudonnut vielä kahden vk n lääkkeeen syönnin jälkeen,kuitenkin olo on paljon keveämpi ja "irtonaisempi"!!!
        Jotkut ovat pudottaneet painoa xenicalin avulla yli 30kg n 10kk, joten sinänsä se ei pitäis vaikea saavuttaa edes ilman lääkkeitä...n 3kg/kk!!!
        Kyllä me siihen pystytään,vai mitä!!!
        Liikutaan rempseästi,vaikka telkkaria katsoessa jotain hyödyllistä tehden ja ajatellen ainakin vähän,mitä suuhunsa pistää.
        Inhoan itse sellaista kidutuslaihdutusta...kidutaan ainakin siinä mielessä et pitää jokaisen suupalan kalorimäärä laskea,kuten esim painonvartioissa.Onneksi en niiden juttuihin ole koskaan alkanut,moni ystäväni kyllä, enkä mainittavaa kenenkään heidän tavoitteissaan ole nähnyt!
        Jos tämä xenical ja todella painonpudotukseen motivoitunut mieli ei mulle auta,niin olen tuomittu olemaan aina pullero...en kyllä enää usko siihen!Katsotaan,katsotaan ja ollaan kärsivällisiä/sinnikkäitä!!!! :)


      • Sansku
        syöppö kirjoitti:

        painoindeksi pitää olla vähintään 32.sit vielä kelan viisaiden päättäjien ansiosta seuraavista sairauksista vähintään 2.elikä sokeritauti.verenpainetauti.uniapnea.nivelrikko ja vielä että laihdutat 5% lähtöpainostasi(punnitaan terveyskeskukssa)3kk.aikana.helppoa eikö totta.elikä pitää olla tosi kipee.sit vielä jos haluat lääkkeestä peruskorvauksen kelalta pitää sen 3kk ajalla mennä uudestaan samalle vaakalle sinne terveyskeskukseen missä todetaan sinun laihtuneen se 5% ja lääkäri kirjoittaa sinulle B todistuksen ja reseptin jonka jälkeen juokset kelan konttoriin missä kelan virkailijatäti kirjoittaa sinun sairausvakuutuskortin takapuolelle numerosarjan jaeikun apteekkiin ostoksille.P.S.tämä ohje on vaan xenikal lääkettä varten jota käytän.

        Mun painoindeksi on 27,7 ja tänään sain reseptin, että kyllähän se on lääkäristä kiinni. Tsemppiä kaikille laihduttajille, toivottavasti tuloksia tulee! :)


    • xenical<3

      Hejj!
      Xenicalii syönyt nyt 4 pvää ja vast tänään alko toimii..heh.. en nyt muutenkaan syö paljoo rasvast ruokaa, mutta pönttö näyttää kylläkin sille, iuuu!

      Noh, ystävä toi xenicalii etelästä tuliaisiksi^^
      vaikken ehkä tarvitsekkaan.. paino indexini on huimat 19,5, mut kiinostaa vaan kokeilla mitä tuloksia tulee kuukauden kuurilla :P

      • pullukka-59

        mun pitäis alottaa tänään(aprillipäivänä heh-heh)xenicalin kokeilu.Pelottaa kun mulla on mahan kans aika paljon muutenkin ongelmia et miten pahaks mun maha menee tosta lääkkeestä.Ylipainoo on tosi paljon ja laihtuu pitäs kun jalat eivät enää kestä liikkuu.Olen laihduttanut kahdesti elämäni aikana:ensin 52 kiloa ja sit 90-luvulla n.60 kiloa.(tietty mä lihoin ton ekan laihtumisen jälkeen kaikki 52 kg takas).Kaikki vain on tulleet takas lisästen kans kun on tässä elämässä ollu niin hirveesti vastonkäymisiä ja mä syön aina suruuni!Haluaisin tietää onko kellekkään tullu niin pahoja vatsaoireita(ripulia,turvotusta,kipuja jne)et lääkkeen syöminen on pitänyt lopettaa???Vastatkaa ja kertokaa kokemuksianne!!!


      • äijä
        pullukka-59 kirjoitti:

        mun pitäis alottaa tänään(aprillipäivänä heh-heh)xenicalin kokeilu.Pelottaa kun mulla on mahan kans aika paljon muutenkin ongelmia et miten pahaks mun maha menee tosta lääkkeestä.Ylipainoo on tosi paljon ja laihtuu pitäs kun jalat eivät enää kestä liikkuu.Olen laihduttanut kahdesti elämäni aikana:ensin 52 kiloa ja sit 90-luvulla n.60 kiloa.(tietty mä lihoin ton ekan laihtumisen jälkeen kaikki 52 kg takas).Kaikki vain on tulleet takas lisästen kans kun on tässä elämässä ollu niin hirveesti vastonkäymisiä ja mä syön aina suruuni!Haluaisin tietää onko kellekkään tullu niin pahoja vatsaoireita(ripulia,turvotusta,kipuja jne)et lääkkeen syöminen on pitänyt lopettaa???Vastatkaa ja kertokaa kokemuksianne!!!

        Kannattaa tosiaan jättää rasvainen ruoka pois kun lääkettä syö. Itselläni ei paino ole kuukaudessa tipahtanut kun semmoiset 4kg, mutta liikuntaa en kykene lainkaan harrastamaan.

        Mikäli sattuu retkahtamaan ja syömään esimerkiksi pizzan, ranskalaisia, chipsejä tai muuta todella rasvaista (ja ottaa myös lääkkeen), kannatta vähän katsoa missä päästää pierut..voi meinaan tulla TODELLA pahanhajuinen öljyinen ylläripylläri housuihin.

        Ruoanlaitossakin rasva on se joka sitoo maut ja tuoksut...miettikääs miltä tuoksahtaa raikas öljy joka on käynyt koko ruoansulatusjärjestelmän läpi. :)

        Normaalilla ruokavaliolla ei mitään ongelmaa, mutta pitää tosiaan katsoa mitä suuhunsa panee. Kyseessä ei ole mikään ihmelääke, vaan laihdutusta ja ruokatottumuksia helpottava lääke. Tottakai se rasva mitä ulosteen mukana roiskuu pitkin pytynreunoja jää imeytymättä, mutta ei se ole kuitenkaan kun parisataa kaloria per päivä (10g rasvaa = 90 kcal) :)


      • nasanteri
        pullukka-59 kirjoitti:

        mun pitäis alottaa tänään(aprillipäivänä heh-heh)xenicalin kokeilu.Pelottaa kun mulla on mahan kans aika paljon muutenkin ongelmia et miten pahaks mun maha menee tosta lääkkeestä.Ylipainoo on tosi paljon ja laihtuu pitäs kun jalat eivät enää kestä liikkuu.Olen laihduttanut kahdesti elämäni aikana:ensin 52 kiloa ja sit 90-luvulla n.60 kiloa.(tietty mä lihoin ton ekan laihtumisen jälkeen kaikki 52 kg takas).Kaikki vain on tulleet takas lisästen kans kun on tässä elämässä ollu niin hirveesti vastonkäymisiä ja mä syön aina suruuni!Haluaisin tietää onko kellekkään tullu niin pahoja vatsaoireita(ripulia,turvotusta,kipuja jne)et lääkkeen syöminen on pitänyt lopettaa???Vastatkaa ja kertokaa kokemuksianne!!!

        onko sulla lähtenyt paino tippumaan hyvin?aloitin 9.6 syömään xenicalia,mulla ei ole ainakaan viellä mitään vessa juoksua maha toimii ihan normaalisti.mietinkin että jos nämä lääkkeet ei toimikkaan minulla vai meneekö siihen aikaa ennenkuin lääkeaineet alkavat vaikuttamaan...


    • nasanteri

      moikka!aloitin maanatina syömään zenicalia ja vieläkään ei ole tapahtunut mitään,kuinka kauan kestää että lääke aineet alkaa vaikuttamaan???

      • -30

        Minä olen syönyt ainetta kaksi viikkoa, painossa ei ole tapahtunut mitään. Kolme ensimmäistä päivää kärsin rasvaripulista, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään oireita. Tein jopa testin, että söin ravintolapitsan puolikkaan, mutta mitään ei tullut. Muutamat viimepäivät olen joutunut käymään usein pissalla ja janottanut kovasti, mutta en osaa sanoa mistä johtuu.

        Onneksi muutkin ovat odotelleet painon laskemista pari viikkoo, koska muuten ehkä olisi luopunut toivosta. Minulla tätä -30kg urakkaa vaikeuttaa se, etten voi harrastaa liikuntaa.


      • xenical
        -30 kirjoitti:

        Minä olen syönyt ainetta kaksi viikkoa, painossa ei ole tapahtunut mitään. Kolme ensimmäistä päivää kärsin rasvaripulista, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään oireita. Tein jopa testin, että söin ravintolapitsan puolikkaan, mutta mitään ei tullut. Muutamat viimepäivät olen joutunut käymään usein pissalla ja janottanut kovasti, mutta en osaa sanoa mistä johtuu.

        Onneksi muutkin ovat odotelleet painon laskemista pari viikkoo, koska muuten ehkä olisi luopunut toivosta. Minulla tätä -30kg urakkaa vaikeuttaa se, etten voi harrastaa liikuntaa.

        Olen syönyt noin viikon ja paino on lähtenyt putoamaan reippaasti. Lääkärini varoitti minua ettei heti tule tuloksia mutta eihän ne kilotkaan ole viikossa kertyneet joten malttia. Minä olen tosi onnellinen tästä lääkkeestä. Olen monien sairauksien vuoksi vuodessa lihonut 15 kg joten tämä on aivan mahdoton olo tila. Olen lääkkeen lisäksi pitänyt tarkkaa ruokavaliota jotta pääsisin tuloksiin. Luin että joku kirjoitti ettei vakuutusyhtiö korvaa näitä mutta en välitä siitäkään jos saan painoni kuriin. Tämä ylipainohan se vasta vaivoja ja sairauksia tuokin. Paljon onnea kaikille laihduttamiseen ja uuden ruokavalion löytymiseen.


      • Yritä vain
        -30 kirjoitti:

        Minä olen syönyt ainetta kaksi viikkoa, painossa ei ole tapahtunut mitään. Kolme ensimmäistä päivää kärsin rasvaripulista, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään oireita. Tein jopa testin, että söin ravintolapitsan puolikkaan, mutta mitään ei tullut. Muutamat viimepäivät olen joutunut käymään usein pissalla ja janottanut kovasti, mutta en osaa sanoa mistä johtuu.

        Onneksi muutkin ovat odotelleet painon laskemista pari viikkoo, koska muuten ehkä olisi luopunut toivosta. Minulla tätä -30kg urakkaa vaikeuttaa se, etten voi harrastaa liikuntaa.

        Kyllä tämä kannattaa. Eihän 30kg ole myöskään tullut kahdessa viikossa. Se pitää muistaa.Olen kokenut tämän neljän viikon aikana kaikki rasvaripulit joten tiedän mistä puhun. Lääkärini sanoi minulle myös ettei kannata heti odottaa tuloksia mutta minulla kyllä lähti heti putoamaan ja nyt on kuusi kiloa takana. Jos saan reseptin millä jatkaa niin kyllä minä vielä entisiin vaatteisiini mahdun. Sen olen päättänyt jos se on minusta kiini ja ei taas tule mitään järisyttävää takapakkia( lisä sairauksia).Usko sinäkin niin usko on puoli voittoa. Karamellit, suklaat yms. olen jättänyt tyystin kuten myös jäätelön, minimiin. Ja jos syön jäätelöä niin kyllä rasva lentää ja housuun menee, ei ehdi vessaan. rasva on niin kovaa myrkkyä ettei lähde pyykissäkään pois muuta ostan uusia housuja.


      • Vvhjvcbknn
        -30 kirjoitti:

        Minä olen syönyt ainetta kaksi viikkoa, painossa ei ole tapahtunut mitään. Kolme ensimmäistä päivää kärsin rasvaripulista, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään oireita. Tein jopa testin, että söin ravintolapitsan puolikkaan, mutta mitään ei tullut. Muutamat viimepäivät olen joutunut käymään usein pissalla ja janottanut kovasti, mutta en osaa sanoa mistä johtuu.

        Onneksi muutkin ovat odotelleet painon laskemista pari viikkoo, koska muuten ehkä olisi luopunut toivosta. Minulla tätä -30kg urakkaa vaikeuttaa se, etten voi harrastaa liikuntaa.

        Aloitin itse eilen... ja 15 minuutin välein kuselle... kusi irtoo päästä ;)


    • nasanteri

      maanantaina tuli viikko kun olen syönnyt xenicalia,ei ole ollut mitään kauheita rasvaripuli ongelmia ja olenkin koittanut vähän katsoa mitä syön.harmi kun täällä ei ole paljoakaan kirjoittajia.painoa mulla ei ole lähtenyt kuin 1,2kg mutta kaippa se tästä,mulla on todella paljon pudotettavaa tavoite olisi olla joskus vajaa 50kg hoikempi:)eli mulla on todella rankka urakka edessä.

      • R12

        laihdutus xenicalilla? Itse olen vasta aloittanut ja olisi kiva kuulla miten olet onnistunut? Minulla "vain" 10kg pudotettavana muiden terveysongelmien vuoksi. Toivottavasti tämä nyt onnistuu kun kaikki muut laihdutusyritykset ovat olleet yhtä tyhjän kanssa. Syön kyllä jo ennestään terveellisesti ja vähärasvaista ruokaa, joten en tiedä onko tämä lääke paras minulle. Karkit ovat minun suurin paheeni.


      • nasanteri
        R12 kirjoitti:

        laihdutus xenicalilla? Itse olen vasta aloittanut ja olisi kiva kuulla miten olet onnistunut? Minulla "vain" 10kg pudotettavana muiden terveysongelmien vuoksi. Toivottavasti tämä nyt onnistuu kun kaikki muut laihdutusyritykset ovat olleet yhtä tyhjän kanssa. Syön kyllä jo ennestään terveellisesti ja vähärasvaista ruokaa, joten en tiedä onko tämä lääke paras minulle. Karkit ovat minun suurin paheeni.

        mulla on pudonnut paino nyt noin 5kg.ihan tyytyväinen olen, en odottanutkaan mitään ihme pudotuksia.koitan katsoa kuitenkin mitä syön ja liikuntaakin olen lisännyt.nyt vaan porukka kertomaan lisää omista kokemuksista:)niin ja edelläänkään en kärsi niistä rasvaripuleista johtuen ehkä siittä että koitan välttää rasvaa,mutta huomaa kyllä jos syö jotakin rasvasta niin saa sitä sitten muutaman kerran vessassa käydäkkin.


    • chilla

      tervehdys kohtalotoverit (laihduttajat) oletteko ajatelleet että tämä xenical ei ehkä vaikuta niin tehokkaasti jos ruokavaliossa ongelmana on liiat hiilihydraatit? jos ruokavaliossa on paljon sokereita ja vaaleita jauhoja niin ei tämä lääke niihin auta... pitäisi vähentää niitäkin reippaasti!

      • jopjoojoo

        Mulla on kans ystävältä etelän hetelminä ko. lääkettä mutta mietin auttaako se jos ongelmana on sokeri ja liiallinen karkin ja makeiden syönti?


      • Xenacelin kannattaja
        jopjoojoo kirjoitti:

        Mulla on kans ystävältä etelän hetelminä ko. lääkettä mutta mietin auttaako se jos ongelmana on sokeri ja liiallinen karkin ja makeiden syönti?

        Lääke ei auta jos et aloita ruokavaliota. itse jätin kaikki suklaat ja pullat pois. Onneksi kasvaa maassa salaatteja ja tilliä jota saa käyttää runsaasti leivällä. Olen tosi tiukka ruoan suhteen. Aamupala on paahdettu ruisleipä pala jossa 2 tl kevyt markariiniä, salaattia ja tilliä runsaasti ja n. 30gr tavallista edam juustoa joka 24 % siis ei kevyttä. Ensin otan lääkkeen. Jos aamupäivällä on hankalaa syön tomaatti tai omenan. Päiväruoka on aivan tavallista ruokaa jota olen syöyt muulloinkin mutta taas ennen ruokaa lääke. Ja vettä joka välissä runsaasti. Ja iltapalaksi jotain ruisleipää paahdettuna ja vihannekia yms, kevyttä.Ja tällöinkin otan sen kolmannen lääkkeen.Olen huomannut että Xenocal hikoiluttaa ja janotta mutta mitään ripuli oireita ei ole ollut, päin vastoin aamulla saa ensimmäisenä tyhjentää koko vatsan ja on ihana olo. Kyllä minulla on ollut vähemmän näläntunnetta kun tämä lääkitys. Tästä olen onnellinen ja uskon että onnistun. Niin myös sinä jos jätät imelän vähiin...


      • Vähän...
        Xenacelin kannattaja kirjoitti:

        Lääke ei auta jos et aloita ruokavaliota. itse jätin kaikki suklaat ja pullat pois. Onneksi kasvaa maassa salaatteja ja tilliä jota saa käyttää runsaasti leivällä. Olen tosi tiukka ruoan suhteen. Aamupala on paahdettu ruisleipä pala jossa 2 tl kevyt markariiniä, salaattia ja tilliä runsaasti ja n. 30gr tavallista edam juustoa joka 24 % siis ei kevyttä. Ensin otan lääkkeen. Jos aamupäivällä on hankalaa syön tomaatti tai omenan. Päiväruoka on aivan tavallista ruokaa jota olen syöyt muulloinkin mutta taas ennen ruokaa lääke. Ja vettä joka välissä runsaasti. Ja iltapalaksi jotain ruisleipää paahdettuna ja vihannekia yms, kevyttä.Ja tällöinkin otan sen kolmannen lääkkeen.Olen huomannut että Xenocal hikoiluttaa ja janotta mutta mitään ripuli oireita ei ole ollut, päin vastoin aamulla saa ensimmäisenä tyhjentää koko vatsan ja on ihana olo. Kyllä minulla on ollut vähemmän näläntunnetta kun tämä lääkitys. Tästä olen onnellinen ja uskon että onnistun. Niin myös sinä jos jätät imelän vähiin...

        Moikka kaikkille yritttäjille. Olen nyt syönyt toista viikkoa ja vähän n. 4 kiloa on pudonnut paino. Olen pitänyt tiukkaa kuuria imelän ja rasvan suhteen. Nyt viikonloppuna söin oikein hullunlailla voissa paistettuja lettuja ja rasvaista pitzaa ja kyllä huomasi mitä on rasva. Kaksi kertaa hurahti rasvaa housuun asti ja vessassa piti olla aivan joka välissä. Huh, uskon kyllä kerralla että rasvainen ruoka ei ole hyväksi jos meinaa saada painoa pois. Ja, siitähän se läski on minullekin tullut, pullaa, suklaata ja paljon paljon hiilidiottisia ruokia niin kyllä vuodessa saa helposti 15 kg lisää läskiä. Nyt en anna periksi. Kaikki jätän tähän kokeiluun ja jatkan lääkkeen syömistä ruokavalion kanssa.En halua istua vessanpöntöllä kaiken aikaa. Siis yritämme yhdessä.


      • emma
        jopjoojoo kirjoitti:

        Mulla on kans ystävältä etelän hetelminä ko. lääkettä mutta mietin auttaako se jos ongelmana on sokeri ja liiallinen karkin ja makeiden syönti?

        Moi,
        itse syön kromia ja olen huomannut, että vähentää makeanhimoa. Ei edes tee mieli sulkaata, jota aiemin meni 50-200 g päivässä!


      • pH-laihduttaja
        Vähän... kirjoitti:

        Moikka kaikkille yritttäjille. Olen nyt syönyt toista viikkoa ja vähän n. 4 kiloa on pudonnut paino. Olen pitänyt tiukkaa kuuria imelän ja rasvan suhteen. Nyt viikonloppuna söin oikein hullunlailla voissa paistettuja lettuja ja rasvaista pitzaa ja kyllä huomasi mitä on rasva. Kaksi kertaa hurahti rasvaa housuun asti ja vessassa piti olla aivan joka välissä. Huh, uskon kyllä kerralla että rasvainen ruoka ei ole hyväksi jos meinaa saada painoa pois. Ja, siitähän se läski on minullekin tullut, pullaa, suklaata ja paljon paljon hiilidiottisia ruokia niin kyllä vuodessa saa helposti 15 kg lisää läskiä. Nyt en anna periksi. Kaikki jätän tähän kokeiluun ja jatkan lääkkeen syömistä ruokavalion kanssa.En halua istua vessanpöntöllä kaiken aikaa. Siis yritämme yhdessä.

        Huomasin, ettei lääkettä sovi ottaa jokaisella aterialla kolmea kertaa päivässä vaan sekaan on laskettava myös normaalia suolen sisältöä. Tällöin stabiloi mukavasti ja rasvaulosteet jäävät vähemmälle. Meinaan jos on koko ajan rasvaripulilla joutaa juoksemaan koko aika vessassa, ja esim urheileminen tulee täysin mahdottomaksi. Noloa jos vaikka kesken kuntosaliharjoittelun valahtaa housuun.


    • mamma21

      hei... lihoin raskauden aikana todella paljon, tällä hetkellä 178cm ja 108kg,painoindeksi on 34. imetys ei meinaa onnistua ja muutenkin laihduttaminen on aina ollut todella vaikeaa. olen aina ollut ylipainoinen ja nyt todella ylipainoinen.
      sairastin raskausdiabeteksen ja sain raskausmyrkytyksen. riskini sairastua aikuisiän diabeteseen on suuri.
      vauvani täyttää jouluna puoli vuotta ja niihin aikoihin ajattelin lopetella imetyksen kokonaan kun se nytkin on todella vaikeaa ja lapsi syö etupäässä korviketta. ajattelin että joulun jälkeen voisin harkita lääärillä käyntiä ja tämän lääkkeen hankintaa.
      onko siinä jotain ikärajaa? olenko liian nuori? (21v.) tuntuu että suurin osa on iältään 30-40 jotka tätä käyttää...
      luulen että saan hieman painoani laskettua ennen lääkkeen aloitusta mutta aiemmin kilot ovat tulleet vain takaisin.
      Mietin vaan lääkäreiden kommentteja. Kun tuntuu että ne määrää lääkkeitä vaan silloin kun joku alkaa olla hengenvaarassa. :) pitääkö mun odottaa että täytän 40 ennenkuin saan apua? polvet täs hajoo...

    • käytössä

      Moikka kaikille,

      ihanaa lukea teidän käyttäjien kommentteja ja kokemuksia.

      Oon itse laihduttanut ns. luonnonmenetelmällä (painonvartijat, nutrilett, oma painonhallinta) kohta likemmäs 30 kiloa ja olen lopulta normaalipainoinen. Mahtavaa sinänsä.

      Nyt olen tavattoman huolissani painon pitämisestä alhaalla. Ehkä en olekaan oppinut terveellisiä ruokailutottumuksia lopuksi ikää. Enkä kestäisi enää lihoa takaisin, laihdutusurakkaan meni pätkissä melkein 3 vuotta.

      Tämä on ehkä tavallaan asiatonta, mutta onko kukaan kokeillut ottaa Xenicalia vain esim kerran päivässä, yhdellä vähärasvaisella aterialla? Ja syödä sitten muilla aterioilla normaalisti? Tuleeko näitä rasvaripuleita silti? Onko hommassa kyse lääkeaineen pitoisuudesta veressä vai mahassa/suolistossa aterian tullessa sulatettavaksi, tietääkö kukaan?

      Että olisi pieni, edes henkinen tuki odottamassa viimeisen tiristyksen jälkeen. Ja nämä hinnat joita on esitetty täällä sivuilla, ovatko ne siis normaalihintoja, joilla tavallinen, ei-lihava asiakas saisi ostaa niitä apteekista? Olettaen että hänen ystävänsä suostuu pyydettäessä kirjoittamaan reseptin...

      Kiitti tiedoista:Jope

      • Oi Oi

        Lääke maksaa reilut 50 €/ kk joten ei ole halpaa. hita on kaikille sama jos lääkäri ei kirjoita B-lausuntoa kelalle ja sittenkään ei ole varmaa antaako kela erikoiskorvattan lääkkeen luvan.Itse olen syönyt tätä jo kuukauden ja tuloksia on tullut 6kg, olen tyytyväinen ja jatkan.Minulla on niin monta sairautta joten uskoisin saavani alennutksen, mutta sitä ei voi hakea heti. Tuloksia pitää tulla ensin.Tätä lääkettä suosittelen kaikille ylipainoisille sillä tästä on todella apua.


    • Big mama

      Hei!

      Aloitin lääkken syönnin torstaina. Ulosteessani tosiaan on sellaista oranssia mukana. Lisäksi suoleni tyhjenee useamman kerran päivässä ja pissalla juoksen tois usein, verrattuna entiseen. Omasta mielestäni en syö rasvaista ruokaa, mutta ainahan sitä piilorasava tulee. Enemmän olen perso makealle mutta koitan pitää nuo halut kurissa.
      Minä sain lisäksi sokeritasapainoon tarkoitettuja lääkkeitä, jotka ainakin ohjeen mukaan edes auttavat laihtumista.
      Olen toiveikas Xenicalista, vaikka monet sen lyttääkin. En omista vaakaa mutta vaatteeni kertovat sen kuinka onnistun tässä tehtävässä.
      Jos 3 kk päästä ei suuria mullistuksia, soitan lääkärille ja pyydän, josko saisin kokeilla muita laihdutuslääkkeitä.

      • Tuloksia

        Moi vaan. Itse olen syönyt neljä viikkoa ja kuusi kiloa on lähtenyt. Jopa ystävät sen jo huomaavat. Olen siitä tosi onnellinen. Minulla tuli vuodessa viisitoista kiloa kun sairastuin ja liikunnasta ei tullut mitään ja sen lisäksi olen puolitoista vuotta sairastanut Heligobakteeria joten olen ollut lujilla. Nyt olen siitä puhdas ja syön joka aamu ensimmäisenä maitohappobakteeri tabletin. Kestää pitkään ennenkuin suolen bakteeri kanta on kohdallaan. Minulla oli tyhjävatsasärkyä joten söin koko ajan kaurapuuroa yms. Ei mitään kasviksia voinut syödä. Siitä lihominen. Pyysin lääkäriltäni näitä lääkkeitä mutta en ole saanut kuin neljän viikon reseptin kerrallaan. Saitko sinä pitemmäksi ajaksi. Minulla on sairaskuluvakuutus mutta tätä se ei korvaa, vaikka on reseptilääke....Joka tapausessa ostan tätä niin kauan että vaatteet menee päälle ja jos lääkäri antaa reseptin. Onhan kyse myös mielenterveydestä kun tuntee itsensä niin rumaksi kun on paljon ylipainoa. Olen 58v. joten kyllä tässä ikäkin on esteenä ettei tahdo omin voimin paino pudota. Olen käynyt kuntosalilla ja ollut ruokavaliolla ennen tätä lääkettä ja ei mitään muttä nyt on tuloksia. Onnea sinullekin matkaan. Matka on kieltäymyksiä mutta kyllä kannattaa.


      • Big mama
        Tuloksia kirjoitti:

        Moi vaan. Itse olen syönyt neljä viikkoa ja kuusi kiloa on lähtenyt. Jopa ystävät sen jo huomaavat. Olen siitä tosi onnellinen. Minulla tuli vuodessa viisitoista kiloa kun sairastuin ja liikunnasta ei tullut mitään ja sen lisäksi olen puolitoista vuotta sairastanut Heligobakteeria joten olen ollut lujilla. Nyt olen siitä puhdas ja syön joka aamu ensimmäisenä maitohappobakteeri tabletin. Kestää pitkään ennenkuin suolen bakteeri kanta on kohdallaan. Minulla oli tyhjävatsasärkyä joten söin koko ajan kaurapuuroa yms. Ei mitään kasviksia voinut syödä. Siitä lihominen. Pyysin lääkäriltäni näitä lääkkeitä mutta en ole saanut kuin neljän viikon reseptin kerrallaan. Saitko sinä pitemmäksi ajaksi. Minulla on sairaskuluvakuutus mutta tätä se ei korvaa, vaikka on reseptilääke....Joka tapausessa ostan tätä niin kauan että vaatteet menee päälle ja jos lääkäri antaa reseptin. Onhan kyse myös mielenterveydestä kun tuntee itsensä niin rumaksi kun on paljon ylipainoa. Olen 58v. joten kyllä tässä ikäkin on esteenä ettei tahdo omin voimin paino pudota. Olen käynyt kuntosalilla ja ollut ruokavaliolla ennen tätä lääkettä ja ei mitään muttä nyt on tuloksia. Onnea sinullekin matkaan. Matka on kieltäymyksiä mutta kyllä kannattaa.

        Hei!

        Minä sain 3 kuukauden lääkkeet reseptille heti. Aloitin kuitenkin puolen kuun annoksella, sillä lääke on niin arvokas, ettei sitä kaappin osteta, jos käy niin ettei se sovikaan.
        Olen siis syönyt lääkettä reilun 2vkoa. Vaakaa en omista mutta vaatteistani, ainakin itse, olen huomannut, että jotakin on tapahtunut. Lisäksi katson tosi tarkkaan mitä suuhuni pistän.


      • simbo87
        Big mama kirjoitti:

        Hei!

        Minä sain 3 kuukauden lääkkeet reseptille heti. Aloitin kuitenkin puolen kuun annoksella, sillä lääke on niin arvokas, ettei sitä kaappin osteta, jos käy niin ettei se sovikaan.
        Olen siis syönyt lääkettä reilun 2vkoa. Vaakaa en omista mutta vaatteistani, ainakin itse, olen huomannut, että jotakin on tapahtunut. Lisäksi katson tosi tarkkaan mitä suuhuni pistän.

        moi kaikki. itse sain kans ton 3kk reseptin heti. ja aluksi tietenkin aloitetaan 2viikon lääkityksellä että tiedetään toimiiko/sopiiko lääke juuri sinulle:) nyt on mennyt 6pvä ku aloitin lääkkeiden syönnin. heti kyllä huomasi sen että vessassa pitää käydä hieman useammin:) tosin sekin riippuu siitä mitä sinne suuhunsa laittaa:D ja on jotenkin "kevyempi" olo vaikka on vasta mennyt 6pvä siitä kun aloitin lääkkeet. haluaisin tietää että minkä painoisia te olette olleet kun aloititte lääkityksen? ja mikä on nyt paino ja missä ajassa on lähtenyt painoa jos on. itse oon niin malttamaton et pitäisi heti näkyä tuloksia:D joten olis kiva tietää vähän jotain teiltä jotka olette kauemmin käyttänyt lääkettä:) kiitos jo etukäteen!


    • nita^

      tietääkö kukaa paljonko xenical maksaa virossa?? saa kuulemma ilman reseptiä sitä sieltä!

      • painoindeksi 42

        Aloitin eilen Xenicalin ja odottelin että koska se ripuli oikein alkaa.Vatsassa möyrii ja murisee ja ehkä vähän on ilmavaivoja mutta mitään ripulia tai rasvaa ei tule ulos.Syön ihan normaalia ruokaa jossa on siis normaalisti rasvaa. Illalla vedin taas jäätelöä puoli pakettia mutta mitään rasvaa ei tule ulos.Tuleeko tuo "ripulivaihe" vasta sitten kun lääkettä on syönyt jonkin aikaa vai?Onko kukaan laihtunut Xenicalilla ilman tuota rasvaripulia?


      • maijamin
        painoindeksi 42 kirjoitti:

        Aloitin eilen Xenicalin ja odottelin että koska se ripuli oikein alkaa.Vatsassa möyrii ja murisee ja ehkä vähän on ilmavaivoja mutta mitään ripulia tai rasvaa ei tule ulos.Syön ihan normaalia ruokaa jossa on siis normaalisti rasvaa. Illalla vedin taas jäätelöä puoli pakettia mutta mitään rasvaa ei tule ulos.Tuleeko tuo "ripulivaihe" vasta sitten kun lääkettä on syönyt jonkin aikaa vai?Onko kukaan laihtunut Xenicalilla ilman tuota rasvaripulia?

        Minä söin Xenicalia 2 vuotta ja olen ottanut tarvittaessa vieläkin. Paino putosi vuodessa 21 kg. Se rasvaripuli alkoi minulla noin kahden viikon kuluttua ja sitähän tuli. Miksi söit jäätelöä noin paljon jos aiot laihduttaa niin ruokavaliokin pitää muuttaa. Ei se lääke ole mikään ihmelääke että voi mässäillä ruualla. Jos ruoka sisältää yli 10g rasvaa vain silloin Xenical toimii. Finelin laskurista näkee arvot.


      • tiutiu112
        maijamin kirjoitti:

        Minä söin Xenicalia 2 vuotta ja olen ottanut tarvittaessa vieläkin. Paino putosi vuodessa 21 kg. Se rasvaripuli alkoi minulla noin kahden viikon kuluttua ja sitähän tuli. Miksi söit jäätelöä noin paljon jos aiot laihduttaa niin ruokavaliokin pitää muuttaa. Ei se lääke ole mikään ihmelääke että voi mässäillä ruualla. Jos ruoka sisältää yli 10g rasvaa vain silloin Xenical toimii. Finelin laskurista näkee arvot.

        Olen käyttänyt Xenicalia nyt 2 vko ja painoa on pudonnut 2,3 kg. Lähtötilanne 170/95 kg, ja ennen Xencalin aloittamista olin laihduttanut jo itsekseen 10 kg/6kk.
        Itselleni tästä lääkkeestä ei ole kauheasti hyötyä, koska syön muutenkin terveellisesti ja rasvatonta ruokaa: mulla ongelmana on lähinnä liian hiilihydraattipitoinen ruokavalio ja ne makeat herkut, jotka olen jättänyt pois.
        Ensimmäisenä viikkona maha toimi, mutta tokan viikon alussa tuli täydellinen stoppi eikä lukemat liikkunut suuntaan tai toiseen. Vasta kun tajusin JUODA tarpeeksi VETTÄ, alkoi mahakin toimimaan :)
        Syön n. pari tukevampaa ateriaa päivässä terveelliset, rasvattomat välipalat. Tukevimpien ruokailujen yhteydessä otan tabletin (yleensä aamupala päivällinen yhteydessä). Joskus saattaa mennä päivässä 3, joskus vain 1 tabletti.


    • 5034

      Liikuntaa ja oikeaa ruokavaliota on pidetty parhaana laihdutuslääkkeenä jo 6000 vuoden ajan. Kannattaa kokeilla, josko yhdiste toimisi vielä vuonna 2014:kin.

    • diplomiliikkuja

      Menkää lenkille niin ei tarvi syödä tuommosta Pas.aa. Rapiat 10km 5-6 kertaa viikossa niin varmaan laihdutte terveellisesti.

    • xenical120
      • Huijarit.vithun

        Missä täällä ja ketkä eivät vaadi lääkärin reseptiä?

        Vi#un mainostrolli...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe