Mitä mieltä olette arvon keskustelijat, voiko ateisti toimia pappina? Entäpä imaamina? Voisiko ateisti mielestänne toimia ns. maallikkosaarnaajana vaikkapa helluntaiseurakunnassa palkkaa vastaan?
Toivoisin perusteltuja vastauksia. Kiitos!
Saako ateisti toimia pappina?
10
553
Vastaukset
- Huhahhhhei
ainakaan en voisi. En kykenisi edes rahasta valehtelemaan julkisesti sellaisia määriä, mitä pappina tai saarnaajana oleminen vaatisi. Tai no... Niinhän sitä sanotaan että kaikilla on hintansa. Joten sopivaa tarjousta odotellessa. Helluntailaissaarnaajuus vaatisi kyllä jo niin kieroutuneen perverssiä huumorintajua, että en tiedä pystyisinkö siihen.
- Hei heikki
Ateistisia pappeja eli "leipäpappeja" on jo suurin osa papeista, he ovat vain yksinkertaisesti tajunneet teologian oppitunneilla että "vittu mitä paskaa".
- ...
Maailma on täynnä pappeja, joilta on mennyt usko jumaliin, mutta jotka eivät osaa tehdä muutakaan kuin jatkaa saarnaamista. Aihetta on maailmalla jopa tutkittu. Kun seurakuntalaiset eivät kerran huomaa eroa uskovan ja uskomattoman papin välillä, niin kaipa ne ovat ihan yhtä hyviä huuhaan levittäjiä.
- tyhmä kysymys
toimia leipäpappina. mitä hyötyä siitä olisi, kuulijat kuuntelisivat narria ja eivät itsekkään usoisi, jos uskoisivat he eivät tulisi kuuntelemaan tuollaista julistusta.
voisi olla melko tylsä duuni. kauanko itse jaksaisit olla ateistipappina. palkka ei ainakaan ole koivin innostava moiselle hujarille.- nainen 30v.
Onhan se ihan älytöntä että pappi saarnaa sellaisesta mihin ei itse usko! Luulisi sellaisen turmelevan sieluakin? Miten siis joku voi auttaa ihmisiä, jos ei itse usko siihen mistä puhuu? Eikö se ole tekopyhää? Luulisi että ateistipapit ovat todella turhautuneita ja eksyksissä? Miten ateistipappi voi saada ihmiset uskomaan ja tuntemaan rakkautta, jos ei hänestä sitä itsestään välity (ilman sanojakin ihmiset aistivat)
- On se mahdollista
Luin juuri eläkkeelle jääneen amerikkalaisen papin kirjan joka oli kääntynyt käännytettäviensä uskoon jo nuorena lähetyssaarnaajana mutta uskalsi kirjoittaa heille myönteisen kirjan vasta eläkkeellä vanhana miehenä.
- MrSmithy
Yhtä hyvin kuin helluntailainen vaapaa-ajattelijoiden puheenjohtajana. Eli siis ei voi. Mutta huvittaavaa on se, että papeissa on silti ateisteja. Niin lavea ja suvaitsevainen on jalo kansankirkkomme :)
- lintu vai kala ???
kansankirkkomme johon liitytäänkin sylivauvana . Vapaisiin suuntiin kuten Helluntailaisiinkin liitetään oman uskoontulon kautta ja siellä on säännöt mikä kuuluu kirkkoon, uskovaisille. Jokainen henkilönä elää itsenäisesti ja Raamattu on ohjenuorana. Jumala on armollinen ja kärsivällinen, mutta pysäyttää ja tuomitsee ajallaan. Kaatuu omaan mahdottomuuteensa olla ateisti evankelista. Kommunistivaltioissa on varsinkin niitä valtion puolesta.
- -
Ei laki sitä kiellä.
- Rekka-Pena
Vähän sama kuin musta mies haluaisi toimia Ku Klux Klanissa, järjen vastaista, eikö sinusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569