kynsisieni - myrkky ??

mikä poistaa sienen

Miten saa varpaan kynsistä sienikasvuston poistettua ?
- mitä myrkkyä käyttämällä ?
- onko ilman reseptiä saatavissa ?
- ei ole varaa mennä lääkäriin...
( - jostain uimahallista olen saanut varpaiden kynsiin kynsisienen..
valkoinen sieni -kasvusto kynsien alla.. )

- kyselee jaska

47

30454

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+13

      vocca, nalox, abicin pihlalakka - nää tuli heti esiin, kun googletin kynsisienen hoidon.

      en saa päähäni sen lääkkeen nimeä, jota telkkarissa mainostettiin yhdessä vaiheessa paljonkin. kysy apteekista, löytyykö reseptivapaita, itselläni ei ole kokemusta, mutta samaa oon epäillyt, tiedä sitten onko vain ihon kuivuus. uimahallit todellakin bakteeripesäkkeitä, ellei pese ja desifioi jalkojaan käynnin jälkeen kunnolla, pentuna oli varpaat täynnä syyliä ja kesti vuosia, ennen kuin kuivuivat pois. monet kuurit käytin, eipä tehonneet kunnes lopetin uimahallissa käymisen:/

      eikö sulla ole varaa terveyskeskuslääkäriin? taitaa olla 11euroa/kerta ja jotain päälle 20euroa vuodessa.

      • mikä poistaa sienen

        -- ei ole varaa terv. keskukseen. Eikä oikein lääkkeisiin.
        ( Olen työttömänä ja karenssissa, niin ei ole mitään tuloa. Enkä saa sosiaalitukea, enkä edes hehtaaritukea. Tai vero-alea. )

        -- Luin kanssa noita ohjeita ja eräs apu saattaisi olla urea. Pitäisi siis kusessa liuotta kynsiä ???

        Luulisi, että olisi niin kovat myrkyt olemassa ,joilla sienestä ( kynsisilsa ) pääsisi eroon.
        Ei nyt rikkihappoakaan kehtaisi käyttää, kun polttaa kaiken... jokin lievempi aine sopisi....
        ---- mutta mikä tehoaa silsaan ???

        -jaska


      • ,
        mikä poistaa sienen kirjoitti:

        -- ei ole varaa terv. keskukseen. Eikä oikein lääkkeisiin.
        ( Olen työttömänä ja karenssissa, niin ei ole mitään tuloa. Enkä saa sosiaalitukea, enkä edes hehtaaritukea. Tai vero-alea. )

        -- Luin kanssa noita ohjeita ja eräs apu saattaisi olla urea. Pitäisi siis kusessa liuotta kynsiä ???

        Luulisi, että olisi niin kovat myrkyt olemassa ,joilla sienestä ( kynsisilsa ) pääsisi eroon.
        Ei nyt rikkihappoakaan kehtaisi käyttää, kun polttaa kaiken... jokin lievempi aine sopisi....
        ---- mutta mikä tehoaa silsaan ???

        -jaska

        apteekista vaikka LAMISIL-nimistä lääkettä, ei ole hintaa paljon mitään.

        Täältä lisäinfoa
        http://www.yliopistonapteekki.fi


      • vain mainontaa
        , kirjoitti:

        apteekista vaikka LAMISIL-nimistä lääkettä, ei ole hintaa paljon mitään.

        Täältä lisäinfoa
        http://www.yliopistonapteekki.fi

        - ei noi lakat ja lamisiilit tehoa. Ei siis niissä ole tehoa.
        - paljon on noita mainostettuja, muka-muka lääkkeitä, mutta niistä ei ole apua.
        lamisilkin on täysin tehoton !!! olen kokeillut.

        ------------- onko kellään kokemusta ja tietoa kunnon aineista,
        millä tän hiton kynsisienen saa tapettua.
        Siis niin, että ihminen jää henkiin viel.


      • etikka auttaa usein
        mikä poistaa sienen kirjoitti:

        -- ei ole varaa terv. keskukseen. Eikä oikein lääkkeisiin.
        ( Olen työttömänä ja karenssissa, niin ei ole mitään tuloa. Enkä saa sosiaalitukea, enkä edes hehtaaritukea. Tai vero-alea. )

        -- Luin kanssa noita ohjeita ja eräs apu saattaisi olla urea. Pitäisi siis kusessa liuotta kynsiä ???

        Luulisi, että olisi niin kovat myrkyt olemassa ,joilla sienestä ( kynsisilsa ) pääsisi eroon.
        Ei nyt rikkihappoakaan kehtaisi käyttää, kun polttaa kaiken... jokin lievempi aine sopisi....
        ---- mutta mikä tehoaa silsaan ???

        -jaska

        etikkaa. Vanhat konstit voivat usein auttaa. Liotat jalkojasi vedessä johon lorautat etikkaa. Ja sitä ennen leikkaat ja hiot kyntesi lyhyeksi, peset hyvin kaikki sukkasi tai hankit uusia ja kengätkin pitäisi saada desifioitua tai hankkia uusia...


      • nappinappi
        etikka auttaa usein kirjoitti:

        etikkaa. Vanhat konstit voivat usein auttaa. Liotat jalkojasi vedessä johon lorautat etikkaa. Ja sitä ennen leikkaat ja hiot kyntesi lyhyeksi, peset hyvin kaikki sukkasi tai hankit uusia ja kengätkin pitäisi saada desifioitua tai hankkia uusia...

        Lamisil ja muut JALKAsienen hoitoon tarkoitetut valmisteet ei auta KYNSIsieneen. Apteekista ilman reseptiä saatavat pihkalakka, nalox yms. ovat PALJON kalliimpia kuin reseptivalmisteet. Eli kynsilakka tai tabletit suun kautta.

        Kynsisienen hoito voi vaatia jopa 3-6 kk lääkitystä. Joten lääkärille meno on paras vaihtoehto tässä. Kysy, jos paikallisessa tk:ssa pääset sairaanhoitajalle (yleensä ilmaista) ja voisiko hän diagnosoida ja vain pyytää lääkäriltä reseptiä. Sossusta voi kysellä maksaria reseptilääkkeille.


      • Anonyymi
        , kirjoitti:

        apteekista vaikka LAMISIL-nimistä lääkettä, ei ole hintaa paljon mitään.

        Täältä lisäinfoa
        http://www.yliopistonapteekki.fi

        noi on aivan tehottomia,,,,, pelkkää rahastusta noi itsehoito apteekki lääkkeet !!!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        vain mainontaa kirjoitti:

        - ei noi lakat ja lamisiilit tehoa. Ei siis niissä ole tehoa.
        - paljon on noita mainostettuja, muka-muka lääkkeitä, mutta niistä ei ole apua.
        lamisilkin on täysin tehoton !!! olen kokeillut.

        ------------- onko kellään kokemusta ja tietoa kunnon aineista,
        millä tän hiton kynsisienen saa tapettua.
        Siis niin, että ihminen jää henkiin viel.

        Lamisil vei sienet pois. Tulivat takaisin, koska diabetes


    • Abicin käyttäjäkokem

      Kysyjälle tiedoksi, että olen nyt IHAN ohjeiden mukaan käyttänyt keväästä asti Abicin 30% pihkalakkaa ja ei minkään näköistä muutosta kynsisieneen.

      En usko, että mikään muukaan pihkalakka sen paremmin toimisi. Jäljelle jää vaan antibioottikuuri, JOS haluaa kynsisienen pois ja katsoo hyöty/hinta/haitta-suhteen olevan antibioottikuuria varten järkevää.

    • Cognel

      Kuulin tarinan eräästä ihmisestä joka kyseisen asian sattuessa kohdalleen, oli revityttänyt irti kaikki varpaankyntensä. Itse saman asian kanssa ja lääkkeiden kanssa temppuillessani olen tullut siihen tulokseen, että vittuakos tässä enää...to hell with the purpre people....mä teen just ton ihan saman tempun...kaikki irti vaan. Sanonpahan vaan että oon asiasta kärsinyt jo ihan tarpeeks kauan. Ja kynsisienessä on aina se vaara että se voi tarrua myös ihan sormien kynsiinkin. Tää toimenpide vaan saattaa aiheuttaa pientä hetkellistä kärsimystä...poistattaminen on tietysti kiinni siitä kuinka kauan potilas saarinen jaksaa enää vaivaansa. Itse hermoni menettäneenä menen operaatioon.

    • sienikynsi

      Kynsisieneen ei auta oikein mikään.Itse söin pikän antibioottikuurin monta kuukautta ja ei auttanut. Eli tuo kynsien pois otattaminen ehkä viimeinen keino. Ja aina uimahalleissa ja yleisissä kosteissa tiloissa tossut jalkaan. Tosi inhottava vaiva kun ajattelee että voi tarttua käsienkin kynsiin.

      • Masselmi

        Nyt noin 3-4kk abicin pihkalakkaa käyttäneenä voin todeta että isovarpaan kynsi on alkanut hiljalleen parantua. Sively päivittäin pesun jälkeen pihkalakalla sekä aika ajoin kynnen hionta ohuemmaksi kynsiviilalla ovat auttaneet tähän ongelmaan.

        Kynsi on huomattavasti terveemmän näköinen sekä ns. sienirihmasto on lähes kokonaan hävinnyt.

        Jatkan hoitoa vuoden loppuun asti, ohjeen mukaan hoito voi kestää jopa 12kk.


      • Anonyymi

        Kasvaa yleensä ennemmin tai myöhemmin myös uusiin kynsiin


    • hopeaa

      sienilääkkeet on kovia myrkkylä joita en söisi. Yksi keino olisi ehkä hapettaa sieni hopeanitraatilla mutta kun sitä ei enää apteekista reseptivapaasti ole saatavana. Täysin turvallista ei hopeanitraattikaan ole,,,mutta ei sentään ole sisäisesti otettava sienimyrkky.

    • näin täällä

      70% alko ja teepuu-öljy.
      On tehonneet. Kynsisienen hoidossa on pitkäjänteisyys valttia. Jalat pestään päivittäin (liotetaan lämpöisessä vedessä, mihin on laitettu teepuuöljyä) ja kuivataan hyvin. Hiotaan kynnet, poistetaan niin paljon kuin mahdollista. Töpötellään tupolla viinasta kynnen päälle ja annetaan kuivua.
      Itse en pitkää sienikuuria popsi, johan siinä suolisto menee sekaisin ja sen myötä vastustuskyky heikkenee.

    • Jouko_

      Käytän pihkalakkaa kynsisieniini, ja kynsisienet kahdessa varpaassa on paranemaan päin. Olen käyttänyt lakkaa nyt 8 kk joka ilta, ja aina välillä leikannut pehmennyttä kynttä ja pinnalle kuivunutta lakkaa pois. Eli noin kerran viikossa leikannut/viilannut kynsiä ja joka päivä lakannut. Nyt toisen varpaan sieninen kynsi on jo ihan tynkä ja ilmeisesti irtoamassa. Alta kasvaa uutta kynttä, joka näyttää terveeltä.

      Ainakin tämän oman kokemukseni perusteella suosittelen pihkalakkaa kynsisieneen. Se tietysti vaatii säännöllistä hoitoa, eli jos jaksaa ryhtyä pitkäaikaisempaan päivittäiseen projeksiin, kannattaa. Omat kynsisieneni ovat olleet kohta kymmenen vuoden ajan tätä ennen muuttumattomia, joten ainakaan itsekseen eivät ole parantuneet.

      Lakka ei muuten ole erityisen kallista, noin kolmekymppiä / pullo, joka on minulla riittänyt kahden kynnen hoidossa nyt siis 8 kk. YTHS:stä sanottiin, että suun kautta syötävät sienilääkkeet ovat kalliita eikä hoito niillä ole aivan vaaratonta.

      (Jalkasieneen tarkoitetut voiteet EIVÄT siis toimi kynsisieneen, vaikka sellaista tietoa oli joskus liikkeellä.)

      • Eräs lääke

        Minulla on kuvailemasi tuloksen saanut käyttämällä Naloxia.


    • hinta reilu 20€

      Nailner-kynsi"tussi" toimii! Mutta pitää ottaa huomioon, että se isovarpaiden kynsien kasvatus ei ole hätäsen miehen/naisen hommaa. Kun kynsi on turmeltunut, sen kasvaminen kestää 1-2 vuotta! Itsellä nyt toinen kerta kun tussia käytän ja nyt on molemmat kynnet kasvaneet n. puoleenväliin saakka tervettä. Aikaa on kulunut n. 1,5 vuotta. Toinen tussi käytössä. Eli vaurioitunut kynsi on todella hidas starttaamaan tervettä kasvua. Mutta kärsivällisyys palkitaan...

      • koipeliini

        Kiitos mielenkiintoisista käyttäjäkokemuksista. Ostin pihkalakkapullon n. viikko sitten ja ohjeita noudattanut. Edelliset vastaukset loi uskoa tähän pitkään projektiin, jonka järkevyyttä ehdin jo epäillä. Pihkalakka värjää kynnen epämiellyttävän kellertäväksi ja silloin se vasta näyttääkin sieniseltä!
        Toivottavasti voin 6-9 kuukauden kuluttua kirjoittaa omasta myönteisestä käyttäjäkokemuksesta.


    • Juurikäytönaloittanut

      Auttoiko pihkalakka?

    • Paillo

      Käytin naloksia ,Voikkaan, pihkalakkaa,kaikkea mahdollista, mikä auttaisi kynsisieneen, mutta vielä vuodenkin jälkeen kynsisieni oli sitkeesti jaloissa.mutta sitten rohkaistunut menemään terveyskeskus lääkärille ja sitä kautta otettiin näyte jaloista ,olen tyytyväinen, lääkäri 20euroa, ja lääke 30euroa,minulta meni ennen naloksia hoitoon moninverroin enemmän rahaa,menkää lääkärille se on halvin ja tehokkain ,

      • Näytetty

        Eikös kynsisienilääkkeet rasita maksaa rankasti ja tulos ei ole varma sittenkään.


    • Tietoaon

      Tässä oiva apu kynsisieneen ja tepsii. Kylvetä jalkoja lämpimässä vedessä johon sekoitat tuoretta rosmariinia muutaman oksan, merisuolaa desi, etikkaa desi sekä fariinisokeria 3tl. Sen jälkeen kuivaat jalat. Ja laitat sukat jalkaan jotka on pesty etikkavedellä. Toistat kolmen viikon ajan.

      • MERLOONIKO

        hahhaha , buuuuuuhaaaaa , täyttä huuhaata jos on OIKEA kynsisieni siihen tuolla poppakonstilla ei todellakaan saa parannusta, ennemmin menee iho pilalle ja tulee muita tauteja, kuka tuolasta passkaa suoltaa?


    • Sienijalat

      Oliko tietoa vai huijausta?

    • Sidkeää

      Minäkin rohkaistuin kokeileen pihkalakkaa. Selvitin reseptivapaa tuotteiden erot. Osassa ureaa, treaöljyä ja muita eri öljyjä, vetyperoksidia ym.. Monissa vain yhtä näistä, joissskin kahta. Pihkalakasta löytyi ihan faktatietoa, mikä perustuu tutkimuksiin. Siksi päädyin siihen, 20€. Erittäin riittoisa. Ei tarvi kuin pieni pisara ja se leviää nätisti koko kynteen. Jos on paksua kynttä niin kunnon viilalla kerran viikossa hioo ohuemmaksi, silloin ainekin pääsee vaikuttaan syvemmälle.

      Olen vasta 3viikkoa käyttänyt. Yhden varpaan kellertävä leviäminen näyttää pysähtyneelle. Toisessa ikäväkseni levinnyt melko paljon (0.5cm alue). Ainetta pitää tököttöä kynnen kärjen alle ja sivuille.

      Monessa paikassa kritisoidaan, kun hoito kestää niin kauan. Mielestäni asennekysymys. Kai käytte suihkussa, pesette kasvoista meikit muut ihonhoito (ainakin naisilla), harjaatte hampaat..?
      Ottaa lakkailun osaksi iltarutiinia, aikaa menee n.5min. Alussa menee enemmän kun ährää, alkaa homma luistaa ja nopeasti saa tehtyä.

      Tulen kertomaan, kun toivon mukaista tulosta tulee.

      • Anonyymi

        Oliko pihkalakasta apua lopulta?


    • Anonyymi

      Oletteko varmoja edes siitä, että kyseessä on kynsisieni. Voihan se olla jotain muutakin. Kun itseäni vaivasi kynsisieni eräässä varpaassa, lääkärin mielestä siinä ei ollut sieni, mutta viereinen, terve kynsi, oli hänen mielestään kynsisienen saastuttama.

      Ok, söin määrättyä lääkekuuria, joka vei makuaistini täysin. Lopetin kuurin kesken, koska makuaisti on tärkeämpi, kuin jotkin hiton varpaan kynnet.

      Minusta on tärkeämpiäkin asioita, kuin jotkin hiton kynnet, joista lääkäritkään eivät tajua mitään.

      • Anonyymi

        Nykyään pihkalakka on on tekokas ja hyvän tuoksuinen kynsisienen hoitoaine. Laitan sitä joka suihkussakäynnin jälkeen. Hurjinkin jalkahiki ottaa pataan talkilla jaruokasoodalla. Talkkia sukkiin, ruokasoodaa kenkiin. Kyllä lähtee. Minulla oli pahimmat hajut ja kynsisieni.


      • Anonyymi

        Minullakin meni makuaisti kokonaan fungorinilla. Suu maistuu kissan p:ltä. Nyt pihkalakka ostettu.


    • Anonyymi

      Fungorin tabletit, niitä ainakin itse käytin. Useita kuukausiahan sitä joutui syömään, mutta kynsisieni poistui.

      Haittavaikutuksena oli ainoastaan makuaistin poistuminen, eli mikään ei maistunut miltään. Tokihan tuo haittavaikutus on palautuva, eli muutamassa viikossa tablettien lopettamisen jälkeen, kaikki maistui jälleen kuten ennenkin.

    • Anonyymi

      Miksi et hae oikeaa kuusenpihkaa metsästä? Ilmaista ja tehokasta! 😊

      • Anonyymi

        Kovat myrkyt on oltava kynsisieneen... ei nääs lähde noilla "apteekin huijausrohdoilla". yms. kivoilla jutuilla.
        Sisäisesti syötävät lääkkeet pilaa maksaa ja munaiset... siis vaarallisia..

        Kyllä jotain myrkkyä sienen tuhoon tarvitaan, esim. hapolla pitää polttaa ja heikentää sientä.
        Pihkakin on aika heikkoa. Mutta olen kokeillu. Ja Ei suurta vaikutusta ole ollu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovat myrkyt on oltava kynsisieneen... ei nääs lähde noilla "apteekin huijausrohdoilla". yms. kivoilla jutuilla.
        Sisäisesti syötävät lääkkeet pilaa maksaa ja munaiset... siis vaarallisia..

        Kyllä jotain myrkkyä sienen tuhoon tarvitaan, esim. hapolla pitää polttaa ja heikentää sientä.
        Pihkakin on aika heikkoa. Mutta olen kokeillu. Ja Ei suurta vaikutusta ole ollu.

        Samoja kokemuksia,, ja apteekki myy kalliilla heikkoja rohtoja, joista kynsisieni ei ole millään. se on bisnestä...
        Kokeilin näitä aineita,,vetyperoksia, etikkaa, suolaa, pihkaa, ja sillä pihkalla saa sukat sotkettua, mutta ei se pure kynsisieneen sekään.
        Tehokkainta on kai leikata sieni kasvua pois, laittaa näitä jo mainittuja eri aineita ja yrittää lannistaa se sieni. Ja onnistuu kai vähitellen, mutta voi mennä vuosia.


      • Anonyymi

        Hienoa,että joku osaa ajatella ihan omilla aivoillaan! Apteekkitavara on ylihinnoiteltua ja vaarallisempaa kuin yrtit,pihka ym.ihan oman luontomme antimia! Kannattaa avata aina tuoteseloste ja selvitellä mitä aineita käsikauppatuotteissa on niin havaitsee että itse voi vastaavat litkut tehdä ja paljon halvemmalla!!
        Itse en osta apteekista mitään koska teen kaiken itse mitä tarvitsen .


    • Anonyymi

      Kyllä se kynsisieni lähtee tabletteina otettavilla lääkkeillä, kuten esim. Fungorin.
      Tosin sitä pitää syödä monta kuukautta ja haittavaikutuksena, ainakin itselläni oli makuaistin menettäminen. Toki makuaisti palautui lääkkeen lopettamisen jälkeen.
      Niin, ja kynsisieni myös parani.

    • Anonyymi

      Tea tree pieni pullo... Ei ns. Poista mutta ei leviä.
      Ja puhdistan kynnenaluset saunan jälkeen ja sitä kynnen alle. Varvas kohti kattoa ja tujaus kynnen alle.

    • Anonyymi

      Tea tree eli teepuuöljy on ainoa joka tehoaa.

      • Anonyymi

        huijjausta, koska se on tehoton aine se teepuuöljy !!
        Samoin pihka ei tehoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huijjausta, koska se on tehoton aine se teepuuöljy !!
        Samoin pihka ei tehoa.

        Minulla on käytössä Abicin pihkalakka. Laitan kerran viikossa ja isovarpaiden kynsistä on jo yli puolet uutta tervettä kynttä. Tämä on pitkä projekti, vuosi on kulunut ja mennee vielä kuukausia ennekuin voin pihkalakan käytön lopettaa


    • Anonyymi

      Sain kynsisienen nopeasti ja vaivattomasti pois ilman reseptiä myytävällä 3 % vetyperoksidilla. Pienimmällä vesiväripensselillä pyörittelin kynnen alusta 2x viikossa iltaisin. Ei tarvinnut edes tuppoja käsittelyn jälkeen. Sen jälkeen kasvanut uusi kynsi oli kaikki tervettä. Tietysti kesti aikansa ennenkuin vaurioitunut kynsi oli kasvanut pois leikattavaan pituuteen. Sieni ei ole tullut uudestaan ja aine on riittoisaa ja halpaa.Suosittelen! Apteekin varsinaiset kynsisieniaineet eivät auta, eikä lääkäri suostunut kirjoittamaan varsinaisia kynsisienilääkkeitä, koska ovat niin myrkyllisiä.

      • Anonyymi

        Tiskin alta saa vahvempaakin vetyperoksidia.. Auttaa hyvin ainakin jalkasieneen, jokseenkin ikävän tuntuista tosin imeytyessään kunnolla kun alkaa hapettamaan sientä mutta kyllä sen kestää. Vahva alkoholi auttaa myös, mutta täytyy liottaa jonkin aikaa.


    • Anonyymi

      Jalkasieni ja kynsisieni on 2 eri asiaa.
      Jalkasienen hoitotoimenpiteet ennaltaehkäisevät leviämisen kynteen asti.
      Eli hoitamaton jalkasieni johtaa kynsisienen puhkeamiseen.
      Näissä ohjeissa on sekalaisesti vastailtu ja sekoitettu 2 eri asiaa ja niiden hoito.

    • Anonyymi

      Minusta etikka tehoaa laitat sitä kynnen päälle tietenkin se ei samana päivänä parane mutta jatka niin kauan kunnes toimii mua se autto

      • Anonyymi

        Sama juttu. Muutama tippa etikkaa talouspaperipalalle, joka on pari kertaa taiteltu n. kynnen kokoiseksi. Laastarilla kiinni. Pari kertaa viikossa vaihto. Märkään kynteen toimii parhaiten, kun happo imeytyy kynteen. Kehitin itse, kun luin, että sieni ei elä happamassa ympäristössä. Pieneen kynteen vähän hankala, mutta vanupuikolla voi tuputella etikkaa kanssa. Isovarpaan kynsi meni karsean näköiseksi, mutta kasvaessaan muuttui ihan sileäksi ja normaaliksi. Aluksi vähän innostuin, ja kynsivallikin otti osumaa johtuen varmaan liian väkevästä ja liiasta aineesta, mutta tauko ja rasvaus auttoi siihen. Toki pitää leikata kynttä ja kaivaa pehmeät kohdat kynnen alta pois, ja tuputella etikkaa sinnekin. Minulla ainakin toimi. Aikaa meni noin vuosi, eikä maksanut paljon.


    • Anonyymi

      Abicin pihkalakalla sain ukkovarpaan kynteen iskeneen sienen tapettua. Aikaa meni +1v. Laitoin lakkaa siten että otin aina ensin kynsilakanpoistoaineella vanhat lakat pois ja sittten uutta tilalle. Ja ennen uutta sivelyä, viilalla vähän kynnen pinnasta pois ja pituudesta kynsisaksilla tarvittaessa. Sivelyt kerran viikkoon, välillä 2:n vkon välein.

      Tyhmänä en laittanut toiseenkin ukkovarpaan kynteen lakkaa ja nyt minulla on sen kynnen hoito menossa. 3/4 uutta kynttä kasvanut, vaikuttaa hyvältä. Ja tällä kertaa olen sivellyt pihkalakkaa aina välillä muihinkin kynsiin varpaaissa, varmuuden vuoksi. Pihkalakka siis toimii, ainakin minulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe