Hyvää Joulua ja

mielenkiintoista uutta vuotta.

Maailma on muuttunut paljon vuoden aikana.

Kristinuskon osalta meillä Suomessa on tapahtunut muutosta vapaampaan ja tasa-arvoisempaan suuntaan, vaikkakaan ei omalähtöisesti vaan julkisen painostuksen vaatiessa sitä.

Afrikassa ja monissa vähemmän kehittyneissä maissa kristinusko on mennyt yhä pahempaan suuntaan.
Afrikasta tuttu noitien polttaminen saa jatkoa Haitista jossa kristityt syyttävät kolera-epidemiasta noitia ja 45 noitaa on tapettukin.
Voodoosta on tullut osa kristinuskoa ja voodoo-kirkkokunta pappeineen on hyväksytty kristillinen yhteisö.

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2010/12/1246213/haitissa-lynkattiin-noitia-koleran-vuoksi

19

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sariahm

      Hyvää joulua Pe-ku!
      Tein alempana aloituksen joulurauhasta,eipä vastauksia paljon herunut.
      Kertoo uskovan itsekkyydestä ja omahyväisyydestä paljon.
      Vietämme pikkutyttöni kanssa yhdessä joulua.10v.....Huomenna käymme mummin haudalla....

      Huomenna jaamme lahjat.
      Sitten joulusaunan jälkeen,Yhdessä oloa lähimpien kanssa.
      Tässä erään kerran tämä tytteli katseli partsilta tähtiä.
      Yksi oli isompi kuin muut,pohjantähti.
      Katseli sitä ja virkkoi:Äiti,onko tuo mummin tähti,tuo iso...
      Sanoin että on.
      Siitä ei ole paljon aikaa
      kun saatoimme mummin viimeiselle matkalle,
      ja toivotimme hyvää matkaa,sinne jonnekin.

      Vielä kerran hyvää joulua sinulle.
      T.Ent.leahim

      • ,,,,,,

        Valehtelit lapsellesi tähdestä?Kasvatatko häntä yleensä vahvaksi jalat maassa olevaksi.Oliko tämä poikkeustapaus? Toivottavasti.


    • Vetää taas ateistisia mielipiteitä lynkkauxesta niinkuin kaikki muissa keskiaikan noitavainiot. Ei sanakaan Kristinuskonnoista lehtiartikkelissä mutta meidän röntgenkatsoja peku näkee rivien taaxe mitä hän halua nähdä valheen silmillä. Uskovaiset pahoina ja saatana hyvänä.

      Miten voit saada tuo kristinuskox mirkan tavoin??? --> Syvästi uskonnollisessa Haitissa noin arviolta noin puolet kansasta harjoittaa voodooriittejä jossain muodossa. Voodoota saatetaan yhdistää myös muihin uskontoihin.

      Varmaan ateisti joka on kirjoittanut lehtartikkelin kun siinä lukee saatetaan tai voi olla tai melkein luulisin. Nanna ateistille on annettu : ) juu juuu Mix maailma valehtelee ????????????????????

      LUULETKO ETTÄ KRISTINUSKO ON TUO MUUT USKONTOIHIN MAAILMASSA ?? LUE NYT TARKKAAN MITÄ KAIKKI HAITISISSA LÖYTYY USKONTOJA ENNENKUIN AVAAT LEIPÄLÄRVI... jA ALAAT NÄIN JOULUNA VALEHTELEMAAN !

      • ........

        on usein sekoitus kristinuskoa ja pakanauskontoja. Näin myös Haitissa.


      • Lähes kaikki haitilaiset on kristittyjä ja noin puolet heistä harjoittaa voodoota osana kristinuskoa.
        Uutisotsikoiden kertomat noitavainot kuuluvat muutenkin kristinuskoon eikä voodoohon.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Haiti


      • todé*
        Pe.ku kirjoitti:

        Lähes kaikki haitilaiset on kristittyjä ja noin puolet heistä harjoittaa voodoota osana kristinuskoa.
        Uutisotsikoiden kertomat noitavainot kuuluvat muutenkin kristinuskoon eikä voodoohon.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Haiti

        ei ole RISTInuskoa, eikä Ristin Herra ole woodoo-jumala.

        Hyvää Joulua!


      • todé* kirjoitti:

        ei ole RISTInuskoa, eikä Ristin Herra ole woodoo-jumala.

        Hyvää Joulua!

        Kyllä voodoo kuuluu osana kristinuskoon.

        Aikoinaan kun valkoiset kristityt valloittivat Haitin niin alkuperäiset intiaanit 1-2 miljoonaa tapettiin sukupuuttoon koska eivät halunneet kääntyä kristityiksi.
        Tilalle tuotiin Afrikasta noin 800 000 orjaa jotka käännytettiin kristityiksi.
        Haitilaiset ovatkin nyt yksi maailman kristityimmistä kansoista.

        Kirjoitin "voodoon" yksöis-veellä ettei näyttäisi niin pahalta :)


      • todé*
        Pe.ku kirjoitti:

        Kyllä voodoo kuuluu osana kristinuskoon.

        Aikoinaan kun valkoiset kristityt valloittivat Haitin niin alkuperäiset intiaanit 1-2 miljoonaa tapettiin sukupuuttoon koska eivät halunneet kääntyä kristityiksi.
        Tilalle tuotiin Afrikasta noin 800 000 orjaa jotka käännytettiin kristityiksi.
        Haitilaiset ovatkin nyt yksi maailman kristityimmistä kansoista.

        Kirjoitin "voodoon" yksöis-veellä ettei näyttäisi niin pahalta :)

        suomalaisistakin (tai ainakin vielä jokunen vuosi sitten sanottiin), että olemme lähes kaikki tyyni perin juurin kristittyjä, Jumalan lapsia, kasteessa uudestisyntyneitä uskovia.

        Noh, lienee sielläkin kylmä, kun taas höpsöttelet kuin lämpimiksesi.

        Pakista kaipailen.


      • todé* kirjoitti:

        suomalaisistakin (tai ainakin vielä jokunen vuosi sitten sanottiin), että olemme lähes kaikki tyyni perin juurin kristittyjä, Jumalan lapsia, kasteessa uudestisyntyneitä uskovia.

        Noh, lienee sielläkin kylmä, kun taas höpsöttelet kuin lämpimiksesi.

        Pakista kaipailen.

        lutettavat tietolähteet kertoo, enkä siis lämpimikseni kirjoita.

        Olisi tosiaan lohduttavaa kuulla merkki Pakiksesta, ettei vaan olisi syönyt karvasmanteleita....ne kun on yhtä myrkkyä, kuten sienetkin.


      • todé*
        Pe.ku kirjoitti:

        lutettavat tietolähteet kertoo, enkä siis lämpimikseni kirjoita.

        Olisi tosiaan lohduttavaa kuulla merkki Pakiksesta, ettei vaan olisi syönyt karvasmanteleita....ne kun on yhtä myrkkyä, kuten sienetkin.

        - huomenna herkuitellaan.

        Noituus ja epäjumalanpalvelus sovi yhteen elävän Jumalan palveluksen kanssa, vaikka joku niin luotettavasti uskotteleekin. Tiedät kyllä, mistä on kysymys!


      • pakis_
        Pe.ku kirjoitti:

        lutettavat tietolähteet kertoo, enkä siis lämpimikseni kirjoita.

        Olisi tosiaan lohduttavaa kuulla merkki Pakiksesta, ettei vaan olisi syönyt karvasmanteleita....ne kun on yhtä myrkkyä, kuten sienetkin.

        karvasmanteli on minun herkkuani, njam. Jouluruuaksi olen varannut karvasmantelipötkön jääkaappiin vartoamaan joulun kunniaksi järjestettyä dineria ja gruusialaista erittäin tanniinista ja täyteliäistä punaviiniä, joka on luonteeltaan rodukas ja pitkä.(kuten nauttijakin:))

        Hyvää Joulua, palailen palstalle, jos karvasmanteli ei halkaise pötsiä.


      • pakis_
        todé* kirjoitti:

        suomalaisistakin (tai ainakin vielä jokunen vuosi sitten sanottiin), että olemme lähes kaikki tyyni perin juurin kristittyjä, Jumalan lapsia, kasteessa uudestisyntyneitä uskovia.

        Noh, lienee sielläkin kylmä, kun taas höpsöttelet kuin lämpimiksesi.

        Pakista kaipailen.

        kinkku on uunissa paistumassa:)

        Oikein mukavaa ja iloista Joulun aikaa.


      • to..
        pakis_ kirjoitti:

        karvasmanteli on minun herkkuani, njam. Jouluruuaksi olen varannut karvasmantelipötkön jääkaappiin vartoamaan joulun kunniaksi järjestettyä dineria ja gruusialaista erittäin tanniinista ja täyteliäistä punaviiniä, joka on luonteeltaan rodukas ja pitkä.(kuten nauttijakin:))

        Hyvää Joulua, palailen palstalle, jos karvasmanteli ei halkaise pötsiä.

        /vapaapäiviä jolloin voi syödä ja juoda - vaikka omia ominaisuuksiaan vastaavaa laadukasta viiniä.


      • pakis_ kirjoitti:

        karvasmanteli on minun herkkuani, njam. Jouluruuaksi olen varannut karvasmantelipötkön jääkaappiin vartoamaan joulun kunniaksi järjestettyä dineria ja gruusialaista erittäin tanniinista ja täyteliäistä punaviiniä, joka on luonteeltaan rodukas ja pitkä.(kuten nauttijakin:))

        Hyvää Joulua, palailen palstalle, jos karvasmanteli ei halkaise pötsiä.

        samoja nautintoja kuin mullakin, karvasmanteleita lukuunottamatta ja minä nautin lisäksi luonteeltaan rodukkaista ja pitkistä älyköistä, joskaan ulkonäöllä ei ole suurempaa merkitystä.


      • merihukka
        pakis_ kirjoitti:

        kinkku on uunissa paistumassa:)

        Oikein mukavaa ja iloista Joulun aikaa.

        Kaikille palstalaisille uskontoon ja mielipiteisiin katsomatta.

        Harrastin jokin tunti sitten pahimman laatuista materialistista hömpötötystä. Muuta kun en osaa ja toisin kun en pysty olemaan elossa.

        Söin parhaan porinaystäväni ja saunakaverini kanssa paistettua sianlihaa ja hirvenlihapaistia. Morsian laittoi paistin sekaan hieman sikaa, laakerinlehteä, pippuria ja jotain muuta.
        Bravuuriherkkua näiden lisäksi on kastaa ruisleipä paistiliemessä.

        Kaksin kun olemme, joulupukkia ei näkynyt. Odotin kyllä.


      • todé* kirjoitti:

        - huomenna herkuitellaan.

        Noituus ja epäjumalanpalvelus sovi yhteen elävän Jumalan palveluksen kanssa, vaikka joku niin luotettavasti uskotteleekin. Tiedät kyllä, mistä on kysymys!

        tuo vaden kielelle. Onkohan se noituutta?


      • todé*
        ekivaari kirjoitti:

        tuo vaden kielelle. Onkohan se noituutta?

        suolauskin oli onnistunut eli reilun vrk liotuksen jälkeen sienet olivat raikkaan makuisia. Noituudesta ei ole kyse, vaan puhtaasti gastronomiasta.


      • todé* kirjoitti:

        suolauskin oli onnistunut eli reilun vrk liotuksen jälkeen sienet olivat raikkaan makuisia. Noituudesta ei ole kyse, vaan puhtaasti gastronomiasta.

        Tarkoittanet kastraatiota.
        Kyllähän sienet voi tappaa vietit suolasssa liottamattakin ja harmaista aivonystyröistä jää jäljelle vain kalkkipilviä muistuttava pöllähdys, ainakin näin järjellisesti ajatellen, hakkematta näytöksi tieteellisiä dogumentaarioita asian tiimoilta.


      • mulle uutta tietoa
        merihukka kirjoitti:

        Kaikille palstalaisille uskontoon ja mielipiteisiin katsomatta.

        Harrastin jokin tunti sitten pahimman laatuista materialistista hömpötötystä. Muuta kun en osaa ja toisin kun en pysty olemaan elossa.

        Söin parhaan porinaystäväni ja saunakaverini kanssa paistettua sianlihaa ja hirvenlihapaistia. Morsian laittoi paistin sekaan hieman sikaa, laakerinlehteä, pippuria ja jotain muuta.
        Bravuuriherkkua näiden lisäksi on kastaa ruisleipä paistiliemessä.

        Kaksin kun olemme, joulupukkia ei näkynyt. Odotin kyllä.

        että ihminen syntyy tähdeksi taivaalle.Eikö hellarit uskokkaan uudestisyntymiseen Raamatun mukaan.Joku Sariahm sanoo että syntyy tähdeksi tai ainaki niin opetti lapselleen hmm?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe