Maailmankuvan muodostuminen

onko näin?

Maailmankuva ei muodostu ulkoa sisällepäin siis silmien kautta. Maailman kuva muodostuu sisältä ulospäin siis silmien kautta. Pallo on punainen ja pallo pomppii, vierii ja pyörii ym. Kaiken tämän voi nähdä ainoastaan sisältä ulospäin siis silmien kautta. Silmät on vain sitä varten, että ihminen voisi nähdä silmien kautta ulospäin eikä niin, että ihminen voisi nähdä ulkoa sisälle päin. Ihminen voi nähdä pallon silmät kiinni palloa kädessä pitäen ja kaikki tämän vuoksi koska aivot näkevät pallon aika silmät. Sama on nähtävissä silmät auki.

12

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 26.

      Sinähän outo heppu olet, jos sinulta jotain tulee silmistä ulospäin :)

      Meillä muilla kyllä valo menee silmistä sisäänpäin ja siellä aivot tulkitsevat sen mitä silmät näkevät.


      Tuleeko sulta jotain korvistakin ulos? Minulla tulee korviin paineaaltoja jotka osuvat tärykalvoon ja jonka aivot sitten tulkitsevat. Suun kanssa on päinvastoin.

      • näinhän se on

        Suunta on molemminpuoleista, mutta pääasiassa silmistä ulospäin. Ensin rekisteröidään tieto aivoon ja sen jälkeen tietoa syötetään ulopäin. Sama on muuten kuulonkin kanssa. Ääntä ei osaa tunnistaa, jos ei ole ensin rekisteröinyt äänen lähdettä. Erilaisia ääniä kuuluu koko ajan mutta niitä ei kuule, jos ääntä ei ole rekisteröity aivoon.


      • .

        Sen silimät hehkuu...
        Apuva!


      • niin,.

      • 24.
        niin,. kirjoitti:

        Osaako aivosi muodostaa kuvan?

        http://koti.mbnet.fi/oliver/stereo/st60.jpg

        http://koti.mbnet.fi/oliver/harhaa/piilokuvat/piilo04.gif

        Sellaista ei voi nähdä, mitä aivot ei näe. Jos aivot ei näe niin ihmiselle pitää kertoa mitä ihmisen on nähtävä. Viidakonkansa ei näe edes autoa. eivät osaa edes kertoa mitä näkevät. Auto on viidakonkansasta jonkinlainen eläin. Viidakonkansa vertaa auton muotoa eläinten muotoihin.

        Kerro toki lisää, että minäkin ymmärrän mitä ajat takaa.



      • näinhän se on kirjoitti:

        Suunta on molemminpuoleista, mutta pääasiassa silmistä ulospäin. Ensin rekisteröidään tieto aivoon ja sen jälkeen tietoa syötetään ulopäin. Sama on muuten kuulonkin kanssa. Ääntä ei osaa tunnistaa, jos ei ole ensin rekisteröinyt äänen lähdettä. Erilaisia ääniä kuuluu koko ajan mutta niitä ei kuule, jos ääntä ei ole rekisteröity aivoon.

        antiikin Kreikan viisaista selitti näkemisen siten, että silmistä lähtee jonkinlaisia säteitä, jotka muodostavat kuvan (hyvin pelkistäen sanottuna). Tämä teoria ei valitettavasti osaa vastata kysymykseen "miksei sitten voi nähdä pimeässäkin?"


      • T7

      • näin on
        niin,. kirjoitti:

        Osaako aivosi muodostaa kuvan?

        http://koti.mbnet.fi/oliver/stereo/st60.jpg

        http://koti.mbnet.fi/oliver/harhaa/piilokuvat/piilo04.gif

        Sellaista ei voi nähdä, mitä aivot ei näe. Jos aivot ei näe niin ihmiselle pitää kertoa mitä ihmisen on nähtävä. Viidakonkansa ei näe edes autoa. eivät osaa edes kertoa mitä näkevät. Auto on viidakonkansasta jonkinlainen eläin. Viidakonkansa vertaa auton muotoa eläinten muotoihin.

        Jos ei tietäisi miltä ankka ja jänis näyttäisi niin tuos kuva olisi vain jokin sotku, joka saattaisi muistuttaa jotakin muuta. Viidakonkansa näkisi auton samanlaisena. Auto näyttäisi joltakin sotkulta, mutta aivot muuttaisi auton näyttämään joltakin eläimeltä. Sellaista ei voi nähdä mitä aivot ei näe.


      • 20.
        näin on kirjoitti:

        Jos ei tietäisi miltä ankka ja jänis näyttäisi niin tuos kuva olisi vain jokin sotku, joka saattaisi muistuttaa jotakin muuta. Viidakonkansa näkisi auton samanlaisena. Auto näyttäisi joltakin sotkulta, mutta aivot muuttaisi auton näyttämään joltakin eläimeltä. Sellaista ei voi nähdä mitä aivot ei näe.

        Eihän se nyt miltään sotkulta näyttäisi, vaikkemme osaisikaan kuvailla sitä kovin tarkasti.

        Olen elämässäni nähnyt paljonkin asioita ensimmäistä kertaa, mutta eivät ne ensinäkemältäkään ole näyttäneet sotkuilta.


      • mitä tekevät?
        T7 kirjoitti:

        Kuulen ääniä pääni ulkopuolelta...

        Naapurista kuuluvat äänet saa erilaisia mielikuvia aikaiseksi. Voi sitä voihkinaa, litinää ja lätinää, ja sängyn kitinää.


      • T7
        20. kirjoitti:

        Eihän se nyt miltään sotkulta näyttäisi, vaikkemme osaisikaan kuvailla sitä kovin tarkasti.

        Olen elämässäni nähnyt paljonkin asioita ensimmäistä kertaa, mutta eivät ne ensinäkemältäkään ole näyttäneet sotkuilta.

        Sormituntumalla on erittäin vaikea pimeässä huoneessa saada kuvaa siitä mekanismista jolla rintsikat ovat lukittu naaraan selkäpuolelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      664
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      485
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe