Tiedoksi kiinnostuneille.
Muutama skeptikko kävi kuuntelemassa Matti Leisolan luentoa Itä-Suomen yliopiston kampuksella "elämän synnyn arvoituksesta". Koska tilaisuudessa ei Leisolalta ollut tilaisuutta kysellä tarkemmin, niin he lähettivät Leisolalle avoimen kirjeen sisältäen joukon kysymyksiä, joihin myös saivat häneltä vastaukset. Tuo "dialogi" (kysymykset & vastaukset) on luettavissa kokonaisuudessaan uusimmassa Skeptikko-lehdessä (5/2010).
Kysymykset koskivat tieteenfilosofiaa, elämän syntyä ja naturalistista metodologiaa. Leisolan vastauksissa toistui perinteinen naturalismikitinä, väitteet naturalismin uskonnollisesta luonteesta ja kyvyttömyydestä omaksua uusia asioita. Ainoa peruste molemmille väitteille näyttää edelleenkin olevan se, että metodologinen naturalismi ei ole tuottanut Leisolan maailmankuvaa riittävästi tukevia tuloksia.
Oletan, että Leisolan vastaukset tulevat nostattamaan kommentteja Skepsiksen palstalla, vielä niitä ei ollut.
Matti Leisola Skeptikko-lehdessä
0
161
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510612
- 817163
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445274- 624770
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella734484Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334023- 472928
- 362805
- 402360
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per362034