Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Yleisimmät työsuhdeautot

susosituimmat

Miksiköhän 2 suosituinta työsuhdeautoa ovat Volkswagen Passat ja Toyota Avensis? Mihin niiden suosio perustuu? Miksei esim. mukavaksi ja hiljaiseksi sanottu Citroen C5 kelpaa paljon ajaville kaupparatsuille?

29

1720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huonot kokemukset !

      ei saa sitikkaa vaikka tahtoisikin. On kuulemma niin huonot kokemukset aikaisemmilta vuosilta, että sitä ei meillä voi ottaa työsuhdeautoksi.

      • 5+5

        hitonko väliä niillä korjaus- ja huoltokustannuksilla on, nehän menee leasing-firman piikkiin. Jos hinnat kohoaa niin käyttäjä maksaa seuraavasta autosta enemmän. Ei siinä talous-osastolla ole mitään tekemistä.


    • Mainetta korjattava

      Eivät ranskalaiset kelpaisi minullekaan muuten kuin työsuhdeautoksi. Hyvähän niillä on ajaa, jos vain joku muu hoitaa ongelmat. Sitä "muuta" kuitenkin on vaikea löytää, kun yritysautoista vastaavat osaavat myös laskea. Ja kaupparatsullekin kaikkein tärkeintä on kuitenkin päästä perille, sillä takuuautollakin rokulipäivä on kallis juttu.

      • ekonotosi

        missään firmassa olla niin kaalipäitä että joku saippualootan näköinen avensis hankitaan työsuhdeautoksi? Suomalaisen yrittäjän luulisi tietävän että,japanin kaupassa hävitään vuosittain n. 1200milj.euroa valuuttaa.


      • Eksää tiedä?
        ekonotosi kirjoitti:

        missään firmassa olla niin kaalipäitä että joku saippualootan näköinen avensis hankitaan työsuhdeautoksi? Suomalaisen yrittäjän luulisi tietävän että,japanin kaupassa hävitään vuosittain n. 1200milj.euroa valuuttaa.

        tehdä Japanissa! EU:ssa valmistetaan. Työllistää tuhansia täällä euroopassa.


    • huonot ajat

      Joka firmassa eletään nyt tiukan euron aikoja. Siellä säästetään missä mahdollista. Valitaan pari yleisintä merkkiä, joista otetaan tarjoukset. Ei siinä paljoa käyttäjien mielipidettä kysytä. Työkalu mikä työkalu. Kyllä firmoissa osataan laskea, millä merkeillä kulut jäävät pienimmiksi. Ajakoon kukin sitten omilla rahoillaan millä haluavat.

    • 3.Passat alla

      C5 on monilla kieltolistoilla erittäin huonon laadun takia.
      Myös mm. liisarifirmat laskevat Citikoille muita paljon huonommat liisarihinnat
      johtuen juuri huonosta jälleenmyyntiarvosta.

      Romu mikä romu.

      VW Passat taas on peruslaadukas ja hyvä peli.
      Ei liian räikeä eikä vihastuta ketään mutta tarjoaa laadukas menoa.
      Siksi.

    • muuttumassa.
      • jfdljho

        omia mainosmiehiä. Nehän ne varmaan totuuden kertoo :)))


      • Esson baarista...
        jfdljho kirjoitti:

        omia mainosmiehiä. Nehän ne varmaan totuuden kertoo :)))

        Sinä siis uskot entisiä Esson baarin asiakkaita?


      • hälyt
        Esson baarista... kirjoitti:

        Sinä siis uskot entisiä Esson baarin asiakkaita?

        esson baarista? Esim. Lukuiset tutkimukset ja tilastot kertoo ranskalaisten autojen laatuongelmat. Ne kun ovat aina hännillä niissä. Miksei ne koskaan ole kärjessä? Hälytyskellojen pitäisi jo soida.


      • menneessä...
        hälyt kirjoitti:

        esson baarista? Esim. Lukuiset tutkimukset ja tilastot kertoo ranskalaisten autojen laatuongelmat. Ne kun ovat aina hännillä niissä. Miksei ne koskaan ole kärjessä? Hälytyskellojen pitäisi jo soida.

        Tilanne on muuttunut uusimman C5.n osalta oleellisesti.


      • shittiä edelleen
        menneessä... kirjoitti:

        Tilanne on muuttunut uusimman C5.n osalta oleellisesti.

        niin et sinäkään elä haavemaailmassa. Vikoja riittää uusimmassa mallissakin entiseen malliin. Omistajat ovat todella tuohtuneita kun luulivat että uuden C5:den laatu olisi vihdoin ja viimein parantunut mutta kun ei niin ei.


      • aja millä aja
        shittiä edelleen kirjoitti:

        niin et sinäkään elä haavemaailmassa. Vikoja riittää uusimmassa mallissakin entiseen malliin. Omistajat ovat todella tuohtuneita kun luulivat että uuden C5:den laatu olisi vihdoin ja viimein parantunut mutta kun ei niin ei.

        Minulla on japsien jälkeen jo toinen C5:nen ajossa.

        Kiitos kysymästä,ei ole kaduttanut ja hyvin on pelannut. Tuolla "Shitikka" palstalla mellastaa muutama tero, joiden ajatusmaailmaan ei mahdu, että joku voi pitää Citroenista. Saati ostaa sellaisen omalla rahalla ja vielä vaihtaa sen tyynesti toiseen samanlaiseen. Näin on kuitenkin käynyt. Vaan eipä sattunut silloin, kun olin vaihtamassa Avenssiksesta seuraavaan.


      • Päivittäin.
        shittiä edelleen kirjoitti:

        niin et sinäkään elä haavemaailmassa. Vikoja riittää uusimmassa mallissakin entiseen malliin. Omistajat ovat todella tuohtuneita kun luulivat että uuden C5:den laatu olisi vihdoin ja viimein parantunut mutta kun ei niin ei.

        Oletko sitä mieltä että auto on silloin hyvä jos merkkifoorumilla ei ole ainootakaan keskustelua viasta?
        Linkitä minulle sellainen merkkifoorumi. Kiitos.


      • sitikkasontaa
        Päivittäin. kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä että auto on silloin hyvä jos merkkifoorumilla ei ole ainootakaan keskustelua viasta?
        Linkitä minulle sellainen merkkifoorumi. Kiitos.

        ovat puhuneet ja haistattaneet paskat jollain sitikan romulla joten revi siitä selittelijä. Se on aina mukavaa lukea katkeria sitikkakuksien katkeria vuodatuksia kun hyvin tajuavat tilanteen mutta silti pitää inttää vastaan kun luonto ei anna myöten myöntää sitikan paskaa laatua.


      • revit?
        sitikkasontaa kirjoitti:

        ovat puhuneet ja haistattaneet paskat jollain sitikan romulla joten revi siitä selittelijä. Se on aina mukavaa lukea katkeria sitikkakuksien katkeria vuodatuksia kun hyvin tajuavat tilanteen mutta silti pitää inttää vastaan kun luonto ei anna myöten myöntää sitikan paskaa laatua.

        No et sitten viattomien autojen palstaa löytäny??
        Olen haastatellut kahta uusimmalla citikalla taksia ajavaa kuskia, kovin ovat olleet myönteisiä kommentit.
        Mersuja ja volvoja näiden mukaan suositaan syystä, että takseille on näillä merkeillä jatkuva erillinen huoltopäivystys.
        Ranskalaisten autojen laadusta, ym. ominaisuuksista tunnetusti tietää parhaiten se, jolla sellaista ei ole koskaan ollut.


      • 4 johtavaa
        revit? kirjoitti:

        No et sitten viattomien autojen palstaa löytäny??
        Olen haastatellut kahta uusimmalla citikalla taksia ajavaa kuskia, kovin ovat olleet myönteisiä kommentit.
        Mersuja ja volvoja näiden mukaan suositaan syystä, että takseille on näillä merkeillä jatkuva erillinen huoltopäivystys.
        Ranskalaisten autojen laadusta, ym. ominaisuuksista tunnetusti tietää parhaiten se, jolla sellaista ei ole koskaan ollut.

        josta selviää mm. että monien morkkaamia Toyotia on moninkertainen määrä takseina ranskalaisiin merkkeihin verrattuna.

        http://www.savonsanomat.fi/multimedia/archive/00143/autoliite_1506_143849a.pdf


    • Omega-3

      Ajelee ällöttävän oransseilla Opeleilla. Eikä edes vanhalla kunnon Omegalla, vaan "sport tuureriloilla"

    • kaupparatsu
      • tosi laadukas on joo

        Toyotan takaisinkutsu laajenee Eurooppaan
        Toyota aikoo kutsua Euroopassa takaisin kaksi miljoonaa autoa kaasupoljinongelman takia.

        Takaisinkutsu: Nyt Toyotan 3. sukupolven Priukset korjaamolle
        Valmistajan takaisinkutsu koskee Euroopassa lähes 50 000 uusinta Prius-mallisarjan autoa. Suomeen niitä oli rekisteröity tammikuun loppuun mennessä 332 kappaletta.

        Toyota maksaa miljoonasakot - jälleen uusi takaisinkutsu
        Toyotan Lexus GX 460 joutuu korjailtavaksi.
        Toyota aikoo maksaa Yhdysvalloissa yhtiöltä vaaditun 16,4 miljoonan dollarin (noin 12 miljoonaa euroa) sakon, kertoo Reuters. Rangaistusmaksun taustalla on Toyotan viivyttely turvallisuusongelmista ilmoittamisessa ja ongelmien piilottelu

        Toyota kutsuu yli 54.000 autoa takaisin itsestäänsyttymisvaaran takia.
        http://www.japantoday.com/jp/news/390671


      • totuus euroista
        tosi laadukas on joo kirjoitti:

        Toyotan takaisinkutsu laajenee Eurooppaan
        Toyota aikoo kutsua Euroopassa takaisin kaksi miljoonaa autoa kaasupoljinongelman takia.

        Takaisinkutsu: Nyt Toyotan 3. sukupolven Priukset korjaamolle
        Valmistajan takaisinkutsu koskee Euroopassa lähes 50 000 uusinta Prius-mallisarjan autoa. Suomeen niitä oli rekisteröity tammikuun loppuun mennessä 332 kappaletta.

        Toyota maksaa miljoonasakot - jälleen uusi takaisinkutsu
        Toyotan Lexus GX 460 joutuu korjailtavaksi.
        Toyota aikoo maksaa Yhdysvalloissa yhtiöltä vaaditun 16,4 miljoonan dollarin (noin 12 miljoonaa euroa) sakon, kertoo Reuters. Rangaistusmaksun taustalla on Toyotan viivyttely turvallisuusongelmista ilmoittamisessa ja ongelmien piilottelu

        Toyota kutsuu yli 54.000 autoa takaisin itsestäänsyttymisvaaran takia.
        http://www.japantoday.com/jp/news/390671

        suoraselkäisesti vikojen korjaamisesta mitä eurovalmistajat eivät tee vaan korjaavat salassa vikansa. Tästä kertoi 45 minuuttia ohjelmakin. Jollain euromerkeillä oli yllättävän vähän takaisinkutsuja ja on epäilty että ne korjaavat viat salaa määräaikaihuoltojen yhteydessä. Mm. eräs premiummerkki harrrastaa tätä asiantuntijan mukaan.


      • ja höpö höpö
        totuus euroista kirjoitti:

        suoraselkäisesti vikojen korjaamisesta mitä eurovalmistajat eivät tee vaan korjaavat salassa vikansa. Tästä kertoi 45 minuuttia ohjelmakin. Jollain euromerkeillä oli yllättävän vähän takaisinkutsuja ja on epäilty että ne korjaavat viat salaa määräaikaihuoltojen yhteydessä. Mm. eräs premiummerkki harrrastaa tätä asiantuntijan mukaan.

        Toyota on mm USA:ssa joutunut maksamaan miljoonien sakot korjauksista.

        Ja kyllähän Toyotan ylin johtokin on todennut että erittäin noloja nämä takaisinkutsut,
        ei siinä ole kyse tehtaan "suoraselkäisyydestä" vaan pakko raosta!

        Ota nyt ne toyota lasit pois päästä ja katso asioita niinkuin ne ovat


      • suorat sanat
        ja höpö höpö kirjoitti:

        Toyota on mm USA:ssa joutunut maksamaan miljoonien sakot korjauksista.

        Ja kyllähän Toyotan ylin johtokin on todennut että erittäin noloja nämä takaisinkutsut,
        ei siinä ole kyse tehtaan "suoraselkäisyydestä" vaan pakko raosta!

        Ota nyt ne toyota lasit pois päästä ja katso asioita niinkuin ne ovat

        realiteettit. Juuri tänään tuli tieto että taas on Toyota Suomen myydyin auto ja kohta tulee tieto että myös maailman myydyin joten kieri vaan siinä tuskassasi selittelijä.

        On aina nautinnollista ärsyttää oikein kunnolla noita katkeria tojovihaajia. Mitään ne mahda mahtitojon ylivoimalle. Louskuttavat vain vuodesta toiseen leukojaan ja häpäisevät itsensä perusteellisesti.


    • ranskiksissa

      Ainakin meillä esim. Citikan ja Renun leasing-vuokra verrattuna esim. samanhintaiseen Avensikseen on huomattavasti korkeampi ja tuo johtaa siihen että kukaan ei halua, tai itse asiassa edes saa esim. C5:sta työsuhdeautoksi vaikka suoranaista merkkikieltoa ei olekaan. Ymmärtääkseni korkea leasing-vuokra johtuu lähinnä heikosta jälleenmyyntiarvosta, joka on kuitenkin leasing-yhtiölle suurin yksittäinen auton kuluerä.

      • Ei ranskiksia

        Meillä esim 3 v/60 tkm dieselautojen liisingvertailu:
        C5 1.6 HDI Business ovh 30.900, leasinhinta 809 Eur/kk
        Passat 1.6 TDI ovh. 30.960, leasinghinta 630 Eur/kk
        Avensis 2.0 D4D LS ovh 30.200, leasinghinta 628 Eur/kk

        Joten ei tarvitse ihmetellä miksi rahoista vastaava ei halua Citikkaa työsuhdeautoksi -joka talousosasto tai työntekijä, joka joutuu maksamaan esim 60-80% leasinghinnasta kuten meillä. Citikan isolla liisinghinnalla on suora selitys: Citikan kulut 3 vuoden aikana ovat selkeästi suuremmat kuin Passatin tai Aven. Ja arvon pudotus on se suurin kulul.
        Ai niin, nuo hinnat olivat uusille autolle, päivätty 3.1.2011.


      • autoalalla
        Ei ranskiksia kirjoitti:

        Meillä esim 3 v/60 tkm dieselautojen liisingvertailu:
        C5 1.6 HDI Business ovh 30.900, leasinhinta 809 Eur/kk
        Passat 1.6 TDI ovh. 30.960, leasinghinta 630 Eur/kk
        Avensis 2.0 D4D LS ovh 30.200, leasinghinta 628 Eur/kk

        Joten ei tarvitse ihmetellä miksi rahoista vastaava ei halua Citikkaa työsuhdeautoksi -joka talousosasto tai työntekijä, joka joutuu maksamaan esim 60-80% leasinghinnasta kuten meillä. Citikan isolla liisinghinnalla on suora selitys: Citikan kulut 3 vuoden aikana ovat selkeästi suuremmat kuin Passatin tai Aven. Ja arvon pudotus on se suurin kulul.
        Ai niin, nuo hinnat olivat uusille autolle, päivätty 3.1.2011.

        Citroenin surkea laatu näkyy niin selvästi sen jälleenmyyntiarvossakin että se pitäisi paatuneimmankin sitikkahörhön tajuta mutta ovat näköjään niin kovakalloista porukkaat jotta faktat eivät niille pilvilinnoissa eläjille näköjään mene perille.


      • asian ydintä
        autoalalla kirjoitti:

        Citroenin surkea laatu näkyy niin selvästi sen jälleenmyyntiarvossakin että se pitäisi paatuneimmankin sitikkahörhön tajuta mutta ovat näköjään niin kovakalloista porukkaat jotta faktat eivät niille pilvilinnoissa eläjille näköjään mene perille.

        Ei tuon jälleenmyyntiarvon ja laadun kanssa ole mitään tekemistä. Enemmän on kyse mielikuvista ja markkinataloudesta. C5:lla on vielä vanha "rapea" maine, joka ei muutu muutamassa vuodessa. Samoin Toyotalla on vastaavasti päinvastainen maine kestävänä perusautona, joka sekään ei muutu muutamassa vuodessa, oli aihetta tai ei. Tämä uusin C5 pitää hintansa käytettynä jo paljon paremmin, kuin edelliset mallit. Ei liene kaukana aika, jolloin niidenkin leasinghinta asettuu taas lähelle kilpailijoita.


      • Höpö, höpö.
        asian ydintä kirjoitti:

        Ei tuon jälleenmyyntiarvon ja laadun kanssa ole mitään tekemistä. Enemmän on kyse mielikuvista ja markkinataloudesta. C5:lla on vielä vanha "rapea" maine, joka ei muutu muutamassa vuodessa. Samoin Toyotalla on vastaavasti päinvastainen maine kestävänä perusautona, joka sekään ei muutu muutamassa vuodessa, oli aihetta tai ei. Tämä uusin C5 pitää hintansa käytettynä jo paljon paremmin, kuin edelliset mallit. Ei liene kaukana aika, jolloin niidenkin leasinghinta asettuu taas lähelle kilpailijoita.

        on sitten TUV:in uusimmat tilastot taas kaikkien luettavissa. Eihän tästä sitikan C5:n hyvästä laadusta ole minkäänlaista näyttöä sielläkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe