Miksiköhän 2 suosituinta työsuhdeautoa ovat Volkswagen Passat ja Toyota Avensis? Mihin niiden suosio perustuu? Miksei esim. mukavaksi ja hiljaiseksi sanottu Citroen C5 kelpaa paljon ajaville kaupparatsuille?
Yleisimmät työsuhdeautot
29
1754
Vastaukset
- Huonot kokemukset !
ei saa sitikkaa vaikka tahtoisikin. On kuulemma niin huonot kokemukset aikaisemmilta vuosilta, että sitä ei meillä voi ottaa työsuhdeautoksi.
- 5+5
hitonko väliä niillä korjaus- ja huoltokustannuksilla on, nehän menee leasing-firman piikkiin. Jos hinnat kohoaa niin käyttäjä maksaa seuraavasta autosta enemmän. Ei siinä talous-osastolla ole mitään tekemistä.
- Mainetta korjattava
Eivät ranskalaiset kelpaisi minullekaan muuten kuin työsuhdeautoksi. Hyvähän niillä on ajaa, jos vain joku muu hoitaa ongelmat. Sitä "muuta" kuitenkin on vaikea löytää, kun yritysautoista vastaavat osaavat myös laskea. Ja kaupparatsullekin kaikkein tärkeintä on kuitenkin päästä perille, sillä takuuautollakin rokulipäivä on kallis juttu.
- ekonotosi
missään firmassa olla niin kaalipäitä että joku saippualootan näköinen avensis hankitaan työsuhdeautoksi? Suomalaisen yrittäjän luulisi tietävän että,japanin kaupassa hävitään vuosittain n. 1200milj.euroa valuuttaa.
- Eksää tiedä?
ekonotosi kirjoitti:
missään firmassa olla niin kaalipäitä että joku saippualootan näköinen avensis hankitaan työsuhdeautoksi? Suomalaisen yrittäjän luulisi tietävän että,japanin kaupassa hävitään vuosittain n. 1200milj.euroa valuuttaa.
tehdä Japanissa! EU:ssa valmistetaan. Työllistää tuhansia täällä euroopassa.
- huonot ajat
Joka firmassa eletään nyt tiukan euron aikoja. Siellä säästetään missä mahdollista. Valitaan pari yleisintä merkkiä, joista otetaan tarjoukset. Ei siinä paljoa käyttäjien mielipidettä kysytä. Työkalu mikä työkalu. Kyllä firmoissa osataan laskea, millä merkeillä kulut jäävät pienimmiksi. Ajakoon kukin sitten omilla rahoillaan millä haluavat.
- 3.Passat alla
C5 on monilla kieltolistoilla erittäin huonon laadun takia.
Myös mm. liisarifirmat laskevat Citikoille muita paljon huonommat liisarihinnat
johtuen juuri huonosta jälleenmyyntiarvosta.
Romu mikä romu.
VW Passat taas on peruslaadukas ja hyvä peli.
Ei liian räikeä eikä vihastuta ketään mutta tarjoaa laadukas menoa.
Siksi. - muuttumassa.
Nykyään näyttäis olevan eri sävelet...
http://www.autosompa.fi/uutiset?uutinen=citronin-myynti-on-vahvassa-kasvussa- jfdljho
omia mainosmiehiä. Nehän ne varmaan totuuden kertoo :)))
- Esson baarista...
jfdljho kirjoitti:
omia mainosmiehiä. Nehän ne varmaan totuuden kertoo :)))
Sinä siis uskot entisiä Esson baarin asiakkaita?
- hälyt
Esson baarista... kirjoitti:
Sinä siis uskot entisiä Esson baarin asiakkaita?
esson baarista? Esim. Lukuiset tutkimukset ja tilastot kertoo ranskalaisten autojen laatuongelmat. Ne kun ovat aina hännillä niissä. Miksei ne koskaan ole kärjessä? Hälytyskellojen pitäisi jo soida.
- menneessä...
hälyt kirjoitti:
esson baarista? Esim. Lukuiset tutkimukset ja tilastot kertoo ranskalaisten autojen laatuongelmat. Ne kun ovat aina hännillä niissä. Miksei ne koskaan ole kärjessä? Hälytyskellojen pitäisi jo soida.
Tilanne on muuttunut uusimman C5.n osalta oleellisesti.
- shittiä edelleen
menneessä... kirjoitti:
Tilanne on muuttunut uusimman C5.n osalta oleellisesti.
niin et sinäkään elä haavemaailmassa. Vikoja riittää uusimmassa mallissakin entiseen malliin. Omistajat ovat todella tuohtuneita kun luulivat että uuden C5:den laatu olisi vihdoin ja viimein parantunut mutta kun ei niin ei.
- aja millä aja
shittiä edelleen kirjoitti:
niin et sinäkään elä haavemaailmassa. Vikoja riittää uusimmassa mallissakin entiseen malliin. Omistajat ovat todella tuohtuneita kun luulivat että uuden C5:den laatu olisi vihdoin ja viimein parantunut mutta kun ei niin ei.
Minulla on japsien jälkeen jo toinen C5:nen ajossa.
Kiitos kysymästä,ei ole kaduttanut ja hyvin on pelannut. Tuolla "Shitikka" palstalla mellastaa muutama tero, joiden ajatusmaailmaan ei mahdu, että joku voi pitää Citroenista. Saati ostaa sellaisen omalla rahalla ja vielä vaihtaa sen tyynesti toiseen samanlaiseen. Näin on kuitenkin käynyt. Vaan eipä sattunut silloin, kun olin vaihtamassa Avenssiksesta seuraavaan. - Päivittäin.
shittiä edelleen kirjoitti:
niin et sinäkään elä haavemaailmassa. Vikoja riittää uusimmassa mallissakin entiseen malliin. Omistajat ovat todella tuohtuneita kun luulivat että uuden C5:den laatu olisi vihdoin ja viimein parantunut mutta kun ei niin ei.
Oletko sitä mieltä että auto on silloin hyvä jos merkkifoorumilla ei ole ainootakaan keskustelua viasta?
Linkitä minulle sellainen merkkifoorumi. Kiitos. - sitikkasontaa
Päivittäin. kirjoitti:
Oletko sitä mieltä että auto on silloin hyvä jos merkkifoorumilla ei ole ainootakaan keskustelua viasta?
Linkitä minulle sellainen merkkifoorumi. Kiitos.ovat puhuneet ja haistattaneet paskat jollain sitikan romulla joten revi siitä selittelijä. Se on aina mukavaa lukea katkeria sitikkakuksien katkeria vuodatuksia kun hyvin tajuavat tilanteen mutta silti pitää inttää vastaan kun luonto ei anna myöten myöntää sitikan paskaa laatua.
- revit?
sitikkasontaa kirjoitti:
ovat puhuneet ja haistattaneet paskat jollain sitikan romulla joten revi siitä selittelijä. Se on aina mukavaa lukea katkeria sitikkakuksien katkeria vuodatuksia kun hyvin tajuavat tilanteen mutta silti pitää inttää vastaan kun luonto ei anna myöten myöntää sitikan paskaa laatua.
No et sitten viattomien autojen palstaa löytäny??
Olen haastatellut kahta uusimmalla citikalla taksia ajavaa kuskia, kovin ovat olleet myönteisiä kommentit.
Mersuja ja volvoja näiden mukaan suositaan syystä, että takseille on näillä merkeillä jatkuva erillinen huoltopäivystys.
Ranskalaisten autojen laadusta, ym. ominaisuuksista tunnetusti tietää parhaiten se, jolla sellaista ei ole koskaan ollut. - 4 johtavaa
revit? kirjoitti:
No et sitten viattomien autojen palstaa löytäny??
Olen haastatellut kahta uusimmalla citikalla taksia ajavaa kuskia, kovin ovat olleet myönteisiä kommentit.
Mersuja ja volvoja näiden mukaan suositaan syystä, että takseille on näillä merkeillä jatkuva erillinen huoltopäivystys.
Ranskalaisten autojen laadusta, ym. ominaisuuksista tunnetusti tietää parhaiten se, jolla sellaista ei ole koskaan ollut.josta selviää mm. että monien morkkaamia Toyotia on moninkertainen määrä takseina ranskalaisiin merkkeihin verrattuna.
http://www.savonsanomat.fi/multimedia/archive/00143/autoliite_1506_143849a.pdf
- Omega-3
Ajelee ällöttävän oransseilla Opeleilla. Eikä edes vanhalla kunnon Omegalla, vaan "sport tuureriloilla"
- kaupparatsu
sillä se ollut laatutilastojen ykkösiä vuosikaudet ja valittu mm. Ruotsin turvallisimmaksi autoksi v. 2007.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Toyota Avensis Ruotsin turvallisin/1135231894175- tosi laadukas on joo
Toyotan takaisinkutsu laajenee Eurooppaan
Toyota aikoo kutsua Euroopassa takaisin kaksi miljoonaa autoa kaasupoljinongelman takia.
Takaisinkutsu: Nyt Toyotan 3. sukupolven Priukset korjaamolle
Valmistajan takaisinkutsu koskee Euroopassa lähes 50 000 uusinta Prius-mallisarjan autoa. Suomeen niitä oli rekisteröity tammikuun loppuun mennessä 332 kappaletta.
Toyota maksaa miljoonasakot - jälleen uusi takaisinkutsu
Toyotan Lexus GX 460 joutuu korjailtavaksi.
Toyota aikoo maksaa Yhdysvalloissa yhtiöltä vaaditun 16,4 miljoonan dollarin (noin 12 miljoonaa euroa) sakon, kertoo Reuters. Rangaistusmaksun taustalla on Toyotan viivyttely turvallisuusongelmista ilmoittamisessa ja ongelmien piilottelu
Toyota kutsuu yli 54.000 autoa takaisin itsestäänsyttymisvaaran takia.
http://www.japantoday.com/jp/news/390671 - totuus euroista
tosi laadukas on joo kirjoitti:
Toyotan takaisinkutsu laajenee Eurooppaan
Toyota aikoo kutsua Euroopassa takaisin kaksi miljoonaa autoa kaasupoljinongelman takia.
Takaisinkutsu: Nyt Toyotan 3. sukupolven Priukset korjaamolle
Valmistajan takaisinkutsu koskee Euroopassa lähes 50 000 uusinta Prius-mallisarjan autoa. Suomeen niitä oli rekisteröity tammikuun loppuun mennessä 332 kappaletta.
Toyota maksaa miljoonasakot - jälleen uusi takaisinkutsu
Toyotan Lexus GX 460 joutuu korjailtavaksi.
Toyota aikoo maksaa Yhdysvalloissa yhtiöltä vaaditun 16,4 miljoonan dollarin (noin 12 miljoonaa euroa) sakon, kertoo Reuters. Rangaistusmaksun taustalla on Toyotan viivyttely turvallisuusongelmista ilmoittamisessa ja ongelmien piilottelu
Toyota kutsuu yli 54.000 autoa takaisin itsestäänsyttymisvaaran takia.
http://www.japantoday.com/jp/news/390671suoraselkäisesti vikojen korjaamisesta mitä eurovalmistajat eivät tee vaan korjaavat salassa vikansa. Tästä kertoi 45 minuuttia ohjelmakin. Jollain euromerkeillä oli yllättävän vähän takaisinkutsuja ja on epäilty että ne korjaavat viat salaa määräaikaihuoltojen yhteydessä. Mm. eräs premiummerkki harrrastaa tätä asiantuntijan mukaan.
- ja höpö höpö
totuus euroista kirjoitti:
suoraselkäisesti vikojen korjaamisesta mitä eurovalmistajat eivät tee vaan korjaavat salassa vikansa. Tästä kertoi 45 minuuttia ohjelmakin. Jollain euromerkeillä oli yllättävän vähän takaisinkutsuja ja on epäilty että ne korjaavat viat salaa määräaikaihuoltojen yhteydessä. Mm. eräs premiummerkki harrrastaa tätä asiantuntijan mukaan.
Toyota on mm USA:ssa joutunut maksamaan miljoonien sakot korjauksista.
Ja kyllähän Toyotan ylin johtokin on todennut että erittäin noloja nämä takaisinkutsut,
ei siinä ole kyse tehtaan "suoraselkäisyydestä" vaan pakko raosta!
Ota nyt ne toyota lasit pois päästä ja katso asioita niinkuin ne ovat - suorat sanat
ja höpö höpö kirjoitti:
Toyota on mm USA:ssa joutunut maksamaan miljoonien sakot korjauksista.
Ja kyllähän Toyotan ylin johtokin on todennut että erittäin noloja nämä takaisinkutsut,
ei siinä ole kyse tehtaan "suoraselkäisyydestä" vaan pakko raosta!
Ota nyt ne toyota lasit pois päästä ja katso asioita niinkuin ne ovatrealiteettit. Juuri tänään tuli tieto että taas on Toyota Suomen myydyin auto ja kohta tulee tieto että myös maailman myydyin joten kieri vaan siinä tuskassasi selittelijä.
On aina nautinnollista ärsyttää oikein kunnolla noita katkeria tojovihaajia. Mitään ne mahda mahtitojon ylivoimalle. Louskuttavat vain vuodesta toiseen leukojaan ja häpäisevät itsensä perusteellisesti.
- ranskiksissa
Ainakin meillä esim. Citikan ja Renun leasing-vuokra verrattuna esim. samanhintaiseen Avensikseen on huomattavasti korkeampi ja tuo johtaa siihen että kukaan ei halua, tai itse asiassa edes saa esim. C5:sta työsuhdeautoksi vaikka suoranaista merkkikieltoa ei olekaan. Ymmärtääkseni korkea leasing-vuokra johtuu lähinnä heikosta jälleenmyyntiarvosta, joka on kuitenkin leasing-yhtiölle suurin yksittäinen auton kuluerä.
- Ei ranskiksia
Meillä esim 3 v/60 tkm dieselautojen liisingvertailu:
C5 1.6 HDI Business ovh 30.900, leasinhinta 809 Eur/kk
Passat 1.6 TDI ovh. 30.960, leasinghinta 630 Eur/kk
Avensis 2.0 D4D LS ovh 30.200, leasinghinta 628 Eur/kk
Joten ei tarvitse ihmetellä miksi rahoista vastaava ei halua Citikkaa työsuhdeautoksi -joka talousosasto tai työntekijä, joka joutuu maksamaan esim 60-80% leasinghinnasta kuten meillä. Citikan isolla liisinghinnalla on suora selitys: Citikan kulut 3 vuoden aikana ovat selkeästi suuremmat kuin Passatin tai Aven. Ja arvon pudotus on se suurin kulul.
Ai niin, nuo hinnat olivat uusille autolle, päivätty 3.1.2011. - autoalalla
Ei ranskiksia kirjoitti:
Meillä esim 3 v/60 tkm dieselautojen liisingvertailu:
C5 1.6 HDI Business ovh 30.900, leasinhinta 809 Eur/kk
Passat 1.6 TDI ovh. 30.960, leasinghinta 630 Eur/kk
Avensis 2.0 D4D LS ovh 30.200, leasinghinta 628 Eur/kk
Joten ei tarvitse ihmetellä miksi rahoista vastaava ei halua Citikkaa työsuhdeautoksi -joka talousosasto tai työntekijä, joka joutuu maksamaan esim 60-80% leasinghinnasta kuten meillä. Citikan isolla liisinghinnalla on suora selitys: Citikan kulut 3 vuoden aikana ovat selkeästi suuremmat kuin Passatin tai Aven. Ja arvon pudotus on se suurin kulul.
Ai niin, nuo hinnat olivat uusille autolle, päivätty 3.1.2011.Citroenin surkea laatu näkyy niin selvästi sen jälleenmyyntiarvossakin että se pitäisi paatuneimmankin sitikkahörhön tajuta mutta ovat näköjään niin kovakalloista porukkaat jotta faktat eivät niille pilvilinnoissa eläjille näköjään mene perille.
- asian ydintä
autoalalla kirjoitti:
Citroenin surkea laatu näkyy niin selvästi sen jälleenmyyntiarvossakin että se pitäisi paatuneimmankin sitikkahörhön tajuta mutta ovat näköjään niin kovakalloista porukkaat jotta faktat eivät niille pilvilinnoissa eläjille näköjään mene perille.
Ei tuon jälleenmyyntiarvon ja laadun kanssa ole mitään tekemistä. Enemmän on kyse mielikuvista ja markkinataloudesta. C5:lla on vielä vanha "rapea" maine, joka ei muutu muutamassa vuodessa. Samoin Toyotalla on vastaavasti päinvastainen maine kestävänä perusautona, joka sekään ei muutu muutamassa vuodessa, oli aihetta tai ei. Tämä uusin C5 pitää hintansa käytettynä jo paljon paremmin, kuin edelliset mallit. Ei liene kaukana aika, jolloin niidenkin leasinghinta asettuu taas lähelle kilpailijoita.
- Höpö, höpö.
asian ydintä kirjoitti:
Ei tuon jälleenmyyntiarvon ja laadun kanssa ole mitään tekemistä. Enemmän on kyse mielikuvista ja markkinataloudesta. C5:lla on vielä vanha "rapea" maine, joka ei muutu muutamassa vuodessa. Samoin Toyotalla on vastaavasti päinvastainen maine kestävänä perusautona, joka sekään ei muutu muutamassa vuodessa, oli aihetta tai ei. Tämä uusin C5 pitää hintansa käytettynä jo paljon paremmin, kuin edelliset mallit. Ei liene kaukana aika, jolloin niidenkin leasinghinta asettuu taas lähelle kilpailijoita.
on sitten TUV:in uusimmat tilastot taas kaikkien luettavissa. Eihän tästä sitikan C5:n hyvästä laadusta ole minkäänlaista näyttöä sielläkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631463Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271281Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151144- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että276922- 72915