Olen jo pikkutytöstä saakka narskutellut hampaitani, eli ainakin 15 vuotta. Ikää minulla on n. 25vuoden verran.
Kävin tänään hammaslääkärissä, ihan vain tarkastuksessa. Ja hammaslääkäri kysyi,että purenko hampaitani öisin yhteen. Srn kuulemma näkee hampaistani, että puren hampaitani TODELLA voimakkaasti:(. Kysyin sitten, että voiko sille tehdä mitään ja hän vastasi : "Voi,mutta ei vielä. Kiskoja ei noin nuorelle voi tehdä" tai jotai vastaavaa. En ymmärtänyt hänen vastaustaan, ja olen nyt miettinyt että mitä mahtoi tarkoittaa? Millaiset ne kiskot sitten on, on se kumma ku lapsille ja muillekkin voi laittaa yhen jos toisenlaisia purentakiskoja?!
Minkäikäisille näitä narskutuskiskoja sitten tehdään,jos olen vielä liian nuori??
Ja lisättäkön vielä sen verran, että tiedän itsekkin narskuttelevani hampaita tosi kovaa, koska hampaiden purupinnoilla näkyy jo ohuita halkeamia. Ja pari viimeistä vuotta olen jo narskutellut ilmeisesti aiempaa enemmän,koska olen alkanut öisin heräämään vihlovaan korvasärkkyyn muutamia kkertoja kuussa. Ja muita syitä tälle korvien vihlomiselle en keksi (tuntuu kuin puukolla joku viiltäisi korvien sisuksista..)
Hampaiden narskutus+kiskot
2
374
Vastaukset
- kkjjooh
Minulla on joskus ollu ne purentakiskot ja ne on tehty minulle kylllä reilun 20 vuoden iässä. Kävin yksityisellä ja hän ei kertonut edes että sitä ei voisi niin nuorelle tehdä. En usko että se on se syy. Kiskot on kyllä näppärä keksintö ja toivottavasti saat ne!!! Niistä on varmasti apua, jos vaan pystyt nukkua niiden kanssa. Niihin kyllä tottuu nopeasti. Minulla se ei tuottanut kun ensimmäisenä iltana nukkumaan alkaessa ongelmia.
- aloittaja taas
suositteliko se yksityinen niitä vai menitkö vai pyytämään moisia?
Mietiskelin tässä aamuyön pikkutunneilla ku en saanut unta,että voiko hammaslääkärin sanat iästäni tarkoittaa ku mul ei oo viel viisureita tullu ettei kannata vielä tehä moisia, voikohan se vaikuttaa?
Minulla myöskin Parodontiitti,hampaankiinnityskudossairaus,joskin ei vielä paha. Että luulisi senkin takia olevan hyvät noi kiskot et säästäis hampaita....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1462479Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot96994- 64871
- 60733
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273691Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18667Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637