Chevrolet Fleetside Pick-Up

Chevrolet Fleetside

Harkitsen Chevrolet Fleetside Pick-Up ostoa.
Eli tarkempina tietoina olisi Chevrolet Fleetside Pick-Up 1500 5.7 V8 4WD AT

Kiinnostaisi kuitenkin tietää kyseisten omistajien tietoja sen verren, että mitä on mm kulutus, päästöt & verot kyseisessä menopelissä?

Kuinka kyseinen menopeli reagoi suomen olosuihteisiin, että onko näitä jenkkirautoja mitään toivoa saada talvi pakkasilla käyntiin? (Foorumeilla ristiriitaisua tietoja) En kaipaa kuitenkaan pelkkää harraste autoa vaan käyttöln soveltuvaa menopeliä joka ei vaan sudi ja luistele meidän olosuhteissa.

Paljonko ne varaosat ja huollot maksavat näihin, kun niistäkin ollut aika ristiriitasia tietoja liikenenteessä?
Pitäisisikö tietää muuta mahdollista kuluista yms, ennen kun menee tälläsiä kauppoja tekemään?

6

3992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4x4sportside

      taas pitäis vuosmalli arvata,vai ? tommosta kun on tehty varmaan -70 luvulta asti.
      pääsääntöisesti amerikkalaiset autot lähtee talvella käyntiin ihan yhtä hyvin kun mikä muukin auto,kyllä siellä amerikassakin on talvisin lunta ja pakkasta.
      varaosia löytyy kohtuu hintaan ihan kotimaisistakin osakaupoista,mutta useimmiten tulee halvimmaksi tilata ne itse amerikasta.huolloista en ole ikinä maksanut mitään kun omalle työlle ei laske hintaa.polttoainetta tollasella vuoden -90 avolavalla menee ajotavasta ja kuormasta riippuen noin 10-17 litraa satasella.

      • Chevy Van

        Käyntiin ne lähtee varmasti ja niihin voi asentaa lämppärin. Osat ovat pääsääntöisesti halpoja, niitten asentaminen on saman hintaista kuin muihinkin. Mutta kulutukseksi ei missään tilanteessa, missään tapauksessa , edes dieselinä riitä 10 litraa sataselle, mieluimmin puhutaan bensanelivedon kohdalla 15-27 litraa sataselle. Joka nmuuta väittää tai uskoo, ei tiedä mitä väittää tai mihin uskoo.

        Kaksivetoisena diesel pick up saattaa mennä jopa hiukan alle kympillä matka-ajossa. Bensa 11 litrasta ylöspäin, mutta talvella sekalaisessa ajossa 15 litraa on jo hyvin. Tosin nuo lukemat eivät mitkään ole ihan älyttömiä autojen koko, paino, vetotapa ja moottorin tilavuus huomioon ottaen.

        Nimim. Yli kymmen talvea jenkkiautolla.


      • Chevrolet Fleetside
        Chevy Van kirjoitti:

        Käyntiin ne lähtee varmasti ja niihin voi asentaa lämppärin. Osat ovat pääsääntöisesti halpoja, niitten asentaminen on saman hintaista kuin muihinkin. Mutta kulutukseksi ei missään tilanteessa, missään tapauksessa , edes dieselinä riitä 10 litraa sataselle, mieluimmin puhutaan bensanelivedon kohdalla 15-27 litraa sataselle. Joka nmuuta väittää tai uskoo, ei tiedä mitä väittää tai mihin uskoo.

        Kaksivetoisena diesel pick up saattaa mennä jopa hiukan alle kympillä matka-ajossa. Bensa 11 litrasta ylöspäin, mutta talvella sekalaisessa ajossa 15 litraa on jo hyvin. Tosin nuo lukemat eivät mitkään ole ihan älyttömiä autojen koko, paino, vetotapa ja moottorin tilavuus huomioon ottaen.

        Nimim. Yli kymmen talvea jenkkiautolla.

        Empä huomannut mainita, mutta 80- lopun tai 90- alun menopelejä katsellut, kun ei ole kamalan hintavia vielä.

        Lähinnä tuli juuri tuo edellä mainittu mieleen, mahtaako saada osia, paljonko maksaa yms, mutta siihen tulikin nyt jonkunlainen vastaus. Eri keskustelu foorumeilla mitä selannut, ei tahdo ottaa selvää kun kun toiset sanovat ettei tarvi juuri muuta tehdä kun perushuollot, ja toiset kitisee kun on kallista pitää jatkuvan korjailun takia. Onko tämäkin nyt vain yksilöstä kiinni, vai pelkästään niiden puheita kellä ei koko jenkki autoa ole? Jenkkien sähköistä olen kyllä kuullut kritiikkiä..

        Polttoaine kulutuksen tiedot ollu ristiriitaisia, kun toinen sanoo toista, ja toinen toista, eikä tarkkoja tietoja löydy maantie/kaupunki ajosta. 15-27l/100 kuulostaa kyllä aika suolaiselta meidän maan polttoaine hinnoilla.

        Verotus muuttuu päästöjenmukaisiksi, joten olisi kiva tietää paljonko tälläinen sitten päästelee ku pellin alla on kuitenkin jotakin? Kiinnostaisi myös tietää tän hetkinen vero määrä, että kuinka kallista on sitten noin muuten pitää?


      • Chevy Van
        Chevrolet Fleetside kirjoitti:

        Empä huomannut mainita, mutta 80- lopun tai 90- alun menopelejä katsellut, kun ei ole kamalan hintavia vielä.

        Lähinnä tuli juuri tuo edellä mainittu mieleen, mahtaako saada osia, paljonko maksaa yms, mutta siihen tulikin nyt jonkunlainen vastaus. Eri keskustelu foorumeilla mitä selannut, ei tahdo ottaa selvää kun kun toiset sanovat ettei tarvi juuri muuta tehdä kun perushuollot, ja toiset kitisee kun on kallista pitää jatkuvan korjailun takia. Onko tämäkin nyt vain yksilöstä kiinni, vai pelkästään niiden puheita kellä ei koko jenkki autoa ole? Jenkkien sähköistä olen kyllä kuullut kritiikkiä..

        Polttoaine kulutuksen tiedot ollu ristiriitaisia, kun toinen sanoo toista, ja toinen toista, eikä tarkkoja tietoja löydy maantie/kaupunki ajosta. 15-27l/100 kuulostaa kyllä aika suolaiselta meidän maan polttoaine hinnoilla.

        Verotus muuttuu päästöjenmukaisiksi, joten olisi kiva tietää paljonko tälläinen sitten päästelee ku pellin alla on kuitenkin jotakin? Kiinnostaisi myös tietää tän hetkinen vero määrä, että kuinka kallista on sitten noin muuten pitää?

        Kuten edellä on mainittukin, osia saa ja ne ovat halpoja, jotkut eurooppalaisten ja japanilaisten autojen osien hintoihin tottuneille todella halpoja. Dieselmoottorin osat ovat suurinpiirtein saman hintaisia kuin muihinkin aikalaisiin. Joitakin osia vain menee tuplamäärä, koska on tuplamäärä sylintereitäkin.
        Omien kokemusten mukaan perusvarmoja autoja, joitten sähkötkin toimii, jos ne korjataan kunnolla silloin kun niissä on ongelmia. Mitään teippi/rosvoliitin patentteja niihin ei kannata rakennella. -80-90 Taitteen pickupit ovat melko kattavasti sinkittyjä, mutta siitä huolimatta niistä saattaa löytyä ruostetta, koska suojattu niitä ei yleensä ole.
        Ainakaan nelivetoa en bensakoneella huolisi, on nimittäin vääjäämättä syöppö. Auto painaa liki kaksi tonnia, 5.0-5.7 litrainen kone, automaattilaatikko ja kaksivetoista suuremmat renkaat = Ei voi olla kovin taloudellinen.
        Kaksivetoisena saattaa kulutus olla siedettävissä.
        Verotus on ollut samoilla perusteilla kuin muissakin ja on tietysti sitä jatkossakin, päästöjen puolesta eivät ole niinkään saastuttavia kuin monet muut, mutta verotuksen kannalta lienee niin, että paljon litroja -> paljon päästöjä -> enemmän veroa. Vakuutukset ovat yleensä aika halpoja.
        Sinuna yrittäisin etsiä dieselin ja takavedon, nelivetoisena ja/tai bensana keskittyisin sportside malleihin.


    • rs

      itelläni oli edellinen tollane blazer vm-87 5,7 efi. kulutus oli 14 - 18 litraa satasella. käymään lähti aina kun halusin. ajoin sillä 5 vuotta ja 110tuhatta kilometriä. myydessäni autolla oli ajettu 350 tuhatta. varaosia en tarvinnut enempää kun muutkaan autoihinsa. vaunua vedin sillä vajaa 30 tuhatta. olin autoon tyytyväinen joten en epäröi suositella. nykyään ajelen suburbanilla jossa on 6,5 litranen td. tällä olen 6 vuoden aikana ajanut reilu130 tuhatta. varaosahinnoista esimerkki tältä syksyltä. tuossa parilta tutulta meni laturi autoistaan ja tuli mieleen tarkastaa oman autoni osan hinta www.uscenter.fi sivustolta. omaani 98 euroa, volvo 850:n td 220, nissan vanette 240 euroa ja audi a6 td v6 moottorilla 450 euroa. joten tästä saa vähän esimakua hinnoista. tulpat oavt tietenkin kalleempia vaihtaa kun niitä tulee enemmän mutta varaosahinnat ovat todella kilpailukykyisiä kunhan viitsii vähän vaivautua katsomaan mistä ostaa. esimerkki tästä oman autoni abs antusi noin 6 vuoden takaa. metroauto vain koko laakeripaketti 1000 euroa, usparts koko laakeripaketti 650 euroa, muualla pelkkä anturi alle 150. ainoa kerta kun olen ollut pulassa tienpäällä autollani on tältä talvelta kun pakkaset tulivat ennen talvilaatua niin polttoaine hyhmettyi. vaunun vetoon molemmat ovat tosi makeita pelejä. on mukavasti tukevuutta ja tehoa hommaan. vetohommassa kuluttaa lähes saman kun tyhjänäkin. suosittelen jollei hiukan isompi polttoaineenkulutus peläytä

    • v,lfmdlöcmxsöl

      80-90 lukujen taitteen autot on valmistusmaasta riippumatta yksilöitä vikojen suhteen. kyseessähän ei ole uusi auto. ja kyllä yleensä jenkit lähtee talvipakkasilla varmemmin käyntiin koska on iso moottori niin sinne on yleensä laitettu myös isompi akku ja mitä pitoongelmiin tulee niin se on ihan renkaista kiinni hyvillä renkailla ei ole pidossa ongelmia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      91
      1661
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      183
      1254
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe