"Taistelun yksityiskohtainen kulku selviää Keusgenin kirjasta eikä sitä ole syytä yrittää referoida. Konekiväärimies Hein Severlohin nimi ansaitsee kuitenkin tulla mainituksi. Severloh oli maalaistalon poika Metzingenistä läheltä Celleä. Hän palveli Dieppessä vuonna 1942 ja myöhemmin itärintamalla tykistörykmentti 321:ssä ennen kuin hänen divisioonansa lähetettiin Normandiaan syksyllä 1943. Maalaistalon poikana hän ystävystyi ranskalaisiin siviileihin helposti kun hän järjesti yksikölleen elintarvikkeita maatiloilta. Hän oli eräänlainen yhdistelmä Sven Dufvasta ja Antti Rokasta. Omien sanojensa mukaan hänen luonteessaan oli sellainen piirre, että hän tulee vihaiseksi, jos hän huomaa että hänet aiotaan tappaa. Omaharannikolla amerikkalaisilla ilmiselvästi oli sellainen pyrkimys, ja Severloh tuli erittäin vihaiseksi. Hän lienee yksinään kaatanut toista tuhatta amerikkalaista konekiväärillään. Arvellaan hänen ampuneen n. 12 000 laukausta konekiväärillään kunnes se vaurioitui toimintakelvottomaksi sirpaleesta. Severloh jatkoi sotimistaan kiväärillään, kunnes haavoittui."
http://pelontorjunta.suntuubi.com/fi/Blogi/#heinseverloh
Saksan Antti Rokka
3
408
Vastaukset
- Omahan ranta
http://www.youtube.com/watch?v=Ou9rwE89KWQ&feature=related
Joskus muistaakseni 2004 tuli telkkarissa tästä " Rokasta" elokuva. - mää sano lammas
http://fi.wikipedia.org/wiki/Heinrich_Severloh
Heinrich Severloh (23. kesäkuuta1923, Metzingen - 14. tammikuuta 2006 Lachendorf) oli toisen maailmansodan aikana Saksan armeijan 352. jalkaväkidivisioonan sotilas. Hän oli syntynyt Metzingenissä lähellä Celleä maanviljelijän poikana. 352. Divisioona oli sijoitettu Normandiaan kesällä 1944. Hän oli konekivääriampujana ns. “Widerstandsnest 62”-nimisessä paikassa Omaha Beachilla jossa amerikkalaiset nousivat maihin osana Normandian maihinnousua. Hän tappoi tai haavoitti oman arvionsa mukaan Omaha Beachilla 2 000–2 500 amerikkalaissotilasta. Hänet tunnettiin englanninkielisissä julkaisuissa Omahan petona. Hän jäi läheisessä kaupungissa amerikkalaisten vangiksi ja vietti kolme vuotta Yhdysvaltain sotavankileireillä. Vapauteen päästyään hän asettui Saksaan, ja ystävystyi veteraanitapaamisessa David Silva -nimisen amerikkalaissotilaan kanssa, joka oli haavoittunut Severlohin ampumista luodeista. Luultavasti Severloh ampui myös Ernest Hemingway -nimistä sotilasta, joka oli maihin nousseiden amerikkalaisten joukossa. Severloh kuoli vuonna 2006.
Tässä parempi ja laajempi Wikituote Severlohista.
http://en.wikipedia.org/wiki/Heinrich_Severloh
http://www.google.fi/search?source=ig&hl=fi&rlz=&=&q= Heinrich Severloh&btnG=Google-haku&aq=f&oq= - Stroganov
ajatelkaapa hieman. Obama Beachin 6 km:n lohkolla oli vain 400 saksalaista torjumassa 34 000 amerikkalaista. Severlohin tukikohdassa oli 40 saksalaista ja niitä vastaan hyökkäsi lähes 5000 amerikkalaista.
Jukoliste - nuo sakemannit olivat kovempia kuin Kollaan ja Taipaleen veteraanit. Eikö totta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651586
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;187426- 26419