Ardinex

Kipuilija-76

Olen selkäkipuni takia syönyt ardinex- nimistä kipulääkettä. Nyt haluan eroon siitä, maksaa liikaa ja toleranssi on korkealla.
Olen hommannut satoja tabletteja ja bentsot vielä avuksi, otan ainakin kuukauden sairasloman ja äitini on luvannut auttaa minua, joten menen hänen luokse "irtaantumaan" lääkkeestä. Tiedän minkälaiset vieroitusoireet on edessä, mutta muulla tavoin ei oikein pääse lääkkeestä irti. Ja kerralla ei saa lopettaa missään tapauksessa.

Kysyisinkin, miten pitkään viekkarit suunnilleen kestävät? Olen syönyt lääkettä säännöllisesti n. 4 vuotta.

14

10741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipuileva myöskin

millaista annosta olet käyttänyt. Ja mitä satoja tabletteja, siis Ardinexiako???!!

Ei sairauslomaa niin vain oteta vai onko sinulle sellainen jo luvattu kirjoittaa?`Millä koodilla täsä tapauksessa?

Nähtävästi olet ennenkin lopettanut codeiinin kun tiedät millaiset vieroitusoireet on edessä. Onko selkäsi jo terve? Minkä kipulääkkeen sitten otat käyttöösi jos selkä kipuilee kovasti edelleenkin?

Käytin liki kolmen vuoden verran Panacodia (voi verrata A:n) kolarin aiheuttamien vammojen kipuihin, keskimäärin 2 gr/vrk, joskus 3 gr, lopetin lääkkeen kahdessa viikossa. Ilman sen suurempia vieroitusoireita.

• Kipuilija-76

Pahimmillaan päivässä menee 50 kpl, kuten sanoin tolet on nousseet. Selkä ei ole terve, on päiviä että hyvä kun pääsen sängystä ylös. Selkä on kuvattu ja sieltä löytyi kulumia ja 2 pullistumaa.

Sairasloman olen jo etukäteen pyytänyt lääkäriltäni. Saan sen fibromyalgian takia.

Selkää ja kuntoani aion ruveta hoitamaan oikealla liikunnalla ja voimistelulla. Saa jäädä tuo lääkkeiden syönti ennen kuin käy pahasti :(

• ll
        Kipuilija-76 kirjoitti:

Pahimmillaan päivässä menee 50 kpl, kuten sanoin tolet on nousseet. Selkä ei ole terve, on päiviä että hyvä kun pääsen sängystä ylös. Selkä on kuvattu ja sieltä löytyi kulumia ja 2 pullistumaa.

Sairasloman olen jo etukäteen pyytänyt lääkäriltäni. Saan sen fibromyalgian takia.

Selkää ja kuntoani aion ruveta hoitamaan oikealla liikunnalla ja voimistelulla. Saa jäädä tuo lääkkeiden syönti ennen kuin käy pahasti :(

mennä vieroitukseen sairaalaan? Käyttämäsi annos kun on ollut/on valtava. Lääkkeitä lienee sitten kirjoittanut useampi lääkäri, toistensa resepteistä tietämättä.....
        Tsemppiä vain lopetukseen, kuukausi ei taida kyllä riittää irtipääsyyn. Miten sitten jatko bentzojen kanssa? Riippuvuudesta toiseenko?

• noppamies
        ll kirjoitti:

mennä vieroitukseen sairaalaan? Käyttämäsi annos kun on ollut/on valtava. Lääkkeitä lienee sitten kirjoittanut useampi lääkäri, toistensa resepteistä tietämättä.....
        Tsemppiä vain lopetukseen, kuukausi ei taida kyllä riittää irtipääsyyn. Miten sitten jatko bentzojen kanssa? Riippuvuudesta toiseenko?

Ehdottaisin myös vierotusta sairaalassa, koska annos on mitä olet käyttänyt on valtava. Lisäksi ardinex sisältää codeiinin lisäksi ibuprofeenia 200mg per tabletti ja jos olet ottanut niitä päivässä 50 niin on ibuprofeenin turvalliset annokset mennyt rikki ja hurjasti ja se voi pahimmillaan aiheuttaa munuaisvaurioita. Joten suosittelen, että pikaisesti hankkiudut lääkärin ja selität tilanteet jotta munuaistesi kunto voidaan tarkistaa. Ei ole mikään leikin asia tuollainen ibuprofeeni annostus vuorokaudessa. Codeiini taas kun on opiaatti niin sillähän ei ole annosrajaa, jossa se rupeaisi olemaan haitallinen vaan sitä voidaan teoriassa lisätä vaikka kuinka paljon. Kuten sinä olet tehnyt kun toleranssi on kasvanut.

Ei ole tarkoitus pelästyttää, mutta oikeasti kuitenkin ibuprofeiinin yliannostukset ovat tosiaan munuaisille vaarallisia. Muistaakseni turvallinen vuorokausi annos on 3200mg ja sekin on jo yli normi suositusten. Enkä todellakaan revit tätä juttua mistään päästäni, vaan on ihan ammatillista tietämystä taustalla.

• noppamies
        noppamies kirjoitti:

Ehdottaisin myös vierotusta sairaalassa, koska annos on mitä olet käyttänyt on valtava. Lisäksi ardinex sisältää codeiinin lisäksi ibuprofeenia 200mg per tabletti ja jos olet ottanut niitä päivässä 50 niin on ibuprofeenin turvalliset annokset mennyt rikki ja hurjasti ja se voi pahimmillaan aiheuttaa munuaisvaurioita. Joten suosittelen, että pikaisesti hankkiudut lääkärin ja selität tilanteet jotta munuaistesi kunto voidaan tarkistaa. Ei ole mikään leikin asia tuollainen ibuprofeeni annostus vuorokaudessa. Codeiini taas kun on opiaatti niin sillähän ei ole annosrajaa, jossa se rupeaisi olemaan haitallinen vaan sitä voidaan teoriassa lisätä vaikka kuinka paljon. Kuten sinä olet tehnyt kun toleranssi on kasvanut.

Ei ole tarkoitus pelästyttää, mutta oikeasti kuitenkin ibuprofeiinin yliannostukset ovat tosiaan munuaisille vaarallisia. Muistaakseni turvallinen vuorokausi annos on 3200mg ja sekin on jo yli normi suositusten. Enkä todellakaan revit tätä juttua mistään päästäni, vaan on ihan ammatillista tietämystä taustalla.

Niin lisäys vielä, että normaali käyttäjä kyllä voisi saada hengityslamankin sinun vuorokautisesta ardinex annostuksesta, että kerteheitolla sitä ei voi vetää miten paljon tahansa, vaan siitä voi pahimmassa tapauksessa seurata hengityslama ja kuolema. Mutta, kuten ap:lle on käynyt on hänen sietokykynsä kasvanut vuosien aikana niin pystyy hän ottaman annoksia jotka muille ihmisille olisivat vaarallisia pitkänkin käytön jälkeen.

• Kipuilija-76
        noppamies kirjoitti:

Niin lisäys vielä, että normaali käyttäjä kyllä voisi saada hengityslamankin sinun vuorokautisesta ardinex annostuksesta, että kerteheitolla sitä ei voi vetää miten paljon tahansa, vaan siitä voi pahimmassa tapauksessa seurata hengityslama ja kuolema. Mutta, kuten ap:lle on käynyt on hänen sietokykynsä kasvanut vuosien aikana niin pystyy hän ottaman annoksia jotka muille ihmisille olisivat vaarallisia pitkänkin käytön jälkeen.

Olen nyt 2 viikkoa vierottautunut lääkkeestä. Olen lääkärin seurannassa, mutta äitini luona "vierottaudun".

Eli aloitin 3 päivää 12 tabua 8 pamia päivässä. Sitten 11 tabua jne. Olen menossa jo 8 kpl:ssa.

Olen huomannut että ei väsytä koko ajan. Lääkehimo on aika valtava, mutta kestettävä on.

• kannabiksella
        Kipuilija-76 kirjoitti:

Olen nyt 2 viikkoa vierottautunut lääkkeestä. Olen lääkärin seurannassa, mutta äitini luona "vierottaudun".

Eli aloitin 3 päivää 12 tabua 8 pamia päivässä. Sitten 11 tabua jne. Olen menossa jo 8 kpl:ssa.

Olen huomannut että ei väsytä koko ajan. Lääkehimo on aika valtava, mutta kestettävä on.

olisi vähemmän haittavaikutuksia.

• Kipuilija-76
        Kipuilija-76 kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Kutosessa mennään ja olen menossa terveystarkastukseen. Eiköhän tämä tästä :) Voin kertoa esim. munuaisten kunnon, jos jotain kiinnostaa.

• HooTL
        Kipuilija-76 kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Kutosessa mennään ja olen menossa terveystarkastukseen. Eiköhän tämä tästä :) Voin kertoa esim. munuaisten kunnon, jos jotain kiinnostaa.

Hirmuisesti TSEMPPIÄ sinulle!

Kerro, miten edistymisesi jatkuu.

Ja muista iloita edistymisestäsi!

• Oxyconttia
        HooTL kirjoitti:

Hirmuisesti TSEMPPIÄ sinulle!

Kerro, miten edistymisesi jatkuu.

Ja muista iloita edistymisestäsi!

Taisi aloittajan vieroitus epäonnistua.

• hommahoituu

kyllä sitä sairaslomaa vaa otetetaan kuha keksii hyvän syyn lääkärille vitu tyhmä..

• Nixubi

En käsitä näitä kodeiinilääkkeiden suurkuluttajien annostuksia. Kyseistäkin lääkettä 50kpl päivässä syöminen on täysin turhaa ja tuhlausta, koska 12-15kpl on ehdoton maksimi mitä elimistö pystyy vuorokauden aikana lääkeainetta hyödyntämään, sillä ei ole toleranssien kanssa mitään tekemistä ja tämä on fakta. Pelkän ibuprofeenin vuoksi taas kahmalokaupalla nauttiminen on sekin vähän pöljää, koska sitä on ko. lääkkeessä niin naurettavan vähän, lisäksi pitkässä käytössä se tulee saakutin paljon perusburanaa kalliimmaksi.

Yrittäkää nyt ihmiset selvittää käyttämienne lääkkeiden toimintatapaa, ennen kuin lähdette pystymetsästä annoksianne kasvattamaan.

• Wallesmanni

50kpl päivässä = 1500mg kodeiinia päivässä 10000mg ibuprofeenia. Voi ottaa vatsan päälle. ...

Onko kirjoittaja vielä elossa? Toivottavasti pääsit irti...

• Anonyymi

Menee noin kuukausi kun olet kokonaan kuivilla. Näitä ei pitäisi syödä yhtä jaksoisesti. Noin kuukausi ja sitten toinen lääke korvaamaan, britlofex tasoittamaan sydämen sykettä ja Magnesium rauhoittumaan kouristuksia. Muutama rauhoittava on ehdoton. Paljon voimia parantamiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8470
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2378
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2210
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      36
      1822
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1748
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1717
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      20
      1138
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe