Kun en saa tarpeeksi hellyyttä ym.

N___:

Suhteeni mieheen on muuten täydellinen, mutta koen etten saa tarpeeksi hellyyttä ja yhteisiä hetkiä. Ehkä seksiäkin. Nyt vasta ymmärrän miten kipeää tekee olla suhteessa vailla asioita jotka ovat yleensä aivan itsestään selvää.

Mies ei kuulemma petä, eikä mitään merkkejä sellaisesta olekaan. Haluaako sitten helvetti olla täysin ilman mitään?

Minä kaipaan myös sitä että kun ei nähdä niin soitellaan ja lähetellään viestiä.
En saa edes yhtä hyvän yön toivotusta.. Mies kyllä soittaa, mutta päivän viiveellä aina.
Ehkä yksi viesti per päivä jos ei nähdä ja yksi puhelu. Yleensä minä se aloitteen tekijä..

Vittu että ärsyttävää. Yleensä aina ennen tuo on ollut sen merkki että ei kiinnosta,
mutta nyt sitten kuitenkin toisaalta saan rakkauden tunnustuksia.
Muuten olisin jo nostanut kytkintä.

Jos "niiii-in rakastaa" ja daa-a, miehet, niin se pitää myös näyttää eikä vaan hokea.

80

11941

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ::::::::::::::::::::

Suoraan sanoen, en jäisi "suhteeseen", joka on tuollaista. Omakohtaisia kokemuksiakin löytyy vastaavanlaisesta.
      Itse en usko enää yhtään "puheisiin", jos teot ovat ihan muuta. Teot ratkaisevat. Luvata voi vaikka mitä, mutta jos todellisuus on ihan muuta, niin ei muuta kuin nosta kytkintä. Taustalla saattaa olla vaikka mitä, vaikka se "toinen nainen". Älä tuhlaa aikaasi tuollaiseen mieheen. Aika ei paranna, vaan luultavasti huonontaa suhteen vanhetessa.

Parempaa uutta vuotta!

• Tunnevamma

Jooo; "taustalla saatta olla vaikka mitä" mutta ei välttämättä ollenkaan se "toinen nainen". Elämä ei näääs ole niiin yksinkertaista. Tunnevammaisia on monenlaisia.

• Ding_Dong_2011

Itse olin seitsemän vuotta suhteessa miehen kanssa, joka sanoi haluavansa olla minun kanssani ja toivovansa pitkää, yhteistä tulevaisuutta. Mutta se parempi tulevaisuus tuntui olevan aina huomenna, ylihuomenna tai sitten kun.

Aloin itse ihmetellä, ettei tämä tunnu oikealta, mutta toinen vakuutti ja toisaalta osasi hetken pitää käytöksellään yllä toivetta paremmasta. Ja tämä ruokki suhteen jatkamisen haluani. Olen sitoutuvaa tyyppiä, joten panostin paljon suhteeseen.

Vaiherikkaiden vuosien kuluttua huomasin itse muuttuneeni. Luovuin liikaa omista tarpeistani, toiveistani ja odotuksistani. Koin olevani näiden asioiden kanssa yksin suhteessa. Tajusin miehen pelkäävän tulevaa, muutoksia ja itsensä likoon panemista. Lähipiirini alkoi kummastella sitä, etten ollut onnellinen, pohdiskelin jatkuvasti ääneen, miksi asiat menevät näin.

Viimeinen pisara oli keskustelu suhteen vakinaistamisesta ja perheen perustamisesta. Oli pakko sanoa, että miehen on etsittävä hoivaviettinen, aseksuaalinen nainen, joka ei halua perustaa perhettä tai on ohittanut perheen perustamisen iän. Sanoin haluavani säilyttää omassa elämässäni mahdollisuuden perheen perustamiseen.

Suhteen loppu olikin sitten suoraa luisua alaspäin. Opin suhteesta paljon, mutta minun olisi kannattanut lähteä aikaisemmin. Katkeruutta itseä kohtaan riitti puolisen vuotta.

Jokaisessa suhteessa on ylä- ja alamäkiä. Ne on kuitenkin osattava erottaa tunnevammaisuudesta, kylmyydestä, itsekeskeisyydestä, narsismista, asperger-piirteistä yms. Ajattelen nyt, ettei hyvää suhdetta tarvitse pohdiskella tai epäröidä. Annankin sen muille elämän ohjeeksi. Hyvä suhde etenee omalla painollaan; haasteista ja mahdollisuuksista pystytään puhumaan. Huomiominen, hellyys ja fyysinen kontakti erottavat parisuhteen ystävyydestä.

Ihmisten odotukset, näkemykset ja toiveet vaihtelevat parisuhteen suhteen. Tää vaikuttaa siihen, ettei voi antaa kovin yksiselitteisiä ohjeita näihin tilanteisiin. Mut luulen, että jokainen tuntee, onko suhteessa hyvä olla vai ei. Itse ajattelen, että yhdessä olemisen pitäs olla mutkatonta ja mukavaa, tietyllä tavalla stressitöntä. Tietty stressaaja- ja nipottajatyypit jaksaa jankuttaa, valittaa ja vaatia jatkuvasti, uuvuttavasti ja liikaa. Itse en lukeudu noihin tyyppeihin.

Mietin vain, mitä viestiketjun aloittaja tarkoittaa sillä, että suhde on muuten täydellinen. MIkä siitä suhteesta tekee täydellisen? Kumppanin ulkoinen olemus, status, omaisuus? Yhteiset tekemiset, arvot, tavoitteet tai intressit? Voitteko puhua asioista miehen kanssa?

• tutultapakuulostaa
        Ding_Dong_2011 kirjoitti:

Itse olin seitsemän vuotta suhteessa miehen kanssa, joka sanoi haluavansa olla minun kanssani ja toivovansa pitkää, yhteistä tulevaisuutta. Mutta se parempi tulevaisuus tuntui olevan aina huomenna, ylihuomenna tai sitten kun.

Aloin itse ihmetellä, ettei tämä tunnu oikealta, mutta toinen vakuutti ja toisaalta osasi hetken pitää käytöksellään yllä toivetta paremmasta. Ja tämä ruokki suhteen jatkamisen haluani. Olen sitoutuvaa tyyppiä, joten panostin paljon suhteeseen.

Vaiherikkaiden vuosien kuluttua huomasin itse muuttuneeni. Luovuin liikaa omista tarpeistani, toiveistani ja odotuksistani. Koin olevani näiden asioiden kanssa yksin suhteessa. Tajusin miehen pelkäävän tulevaa, muutoksia ja itsensä likoon panemista. Lähipiirini alkoi kummastella sitä, etten ollut onnellinen, pohdiskelin jatkuvasti ääneen, miksi asiat menevät näin.

Viimeinen pisara oli keskustelu suhteen vakinaistamisesta ja perheen perustamisesta. Oli pakko sanoa, että miehen on etsittävä hoivaviettinen, aseksuaalinen nainen, joka ei halua perustaa perhettä tai on ohittanut perheen perustamisen iän. Sanoin haluavani säilyttää omassa elämässäni mahdollisuuden perheen perustamiseen.

Suhteen loppu olikin sitten suoraa luisua alaspäin. Opin suhteesta paljon, mutta minun olisi kannattanut lähteä aikaisemmin. Katkeruutta itseä kohtaan riitti puolisen vuotta.

Jokaisessa suhteessa on ylä- ja alamäkiä. Ne on kuitenkin osattava erottaa tunnevammaisuudesta, kylmyydestä, itsekeskeisyydestä, narsismista, asperger-piirteistä yms. Ajattelen nyt, ettei hyvää suhdetta tarvitse pohdiskella tai epäröidä. Annankin sen muille elämän ohjeeksi. Hyvä suhde etenee omalla painollaan; haasteista ja mahdollisuuksista pystytään puhumaan. Huomiominen, hellyys ja fyysinen kontakti erottavat parisuhteen ystävyydestä.

Ihmisten odotukset, näkemykset ja toiveet vaihtelevat parisuhteen suhteen. Tää vaikuttaa siihen, ettei voi antaa kovin yksiselitteisiä ohjeita näihin tilanteisiin. Mut luulen, että jokainen tuntee, onko suhteessa hyvä olla vai ei. Itse ajattelen, että yhdessä olemisen pitäs olla mutkatonta ja mukavaa, tietyllä tavalla stressitöntä. Tietty stressaaja- ja nipottajatyypit jaksaa jankuttaa, valittaa ja vaatia jatkuvasti, uuvuttavasti ja liikaa. Itse en lukeudu noihin tyyppeihin.

Mietin vain, mitä viestiketjun aloittaja tarkoittaa sillä, että suhde on muuten täydellinen. MIkä siitä suhteesta tekee täydellisen? Kumppanin ulkoinen olemus, status, omaisuus? Yhteiset tekemiset, arvot, tavoitteet tai intressit? Voitteko puhua asioista miehen kanssa?

Ding_Dong_2011, kirjoituksesi perusteella voisit olla nykyiseni ex. Kuinka monta kertaa olenkaan miettinyt, että onneksi minulla on jo lapset. Tämän ihmisen kanssa en voisi jäädä odottamaan, mahtaisiko häntä joku päivä sittenkin kiinnostaa perheen perustaminen. Mutta koska minulla jo on perhe, voin nauttia tästä ajattomuudesta ja siitä, ettei ole paineita tulevaisuudesta. Itse etenen suhteissani todella nopeasti, ja tämä mies niin äärimmäisen hitaasti, että olen noin joka toinen viikko viimeisen 9kk harkinnut lähtöä. Minulla oli kuitenkin vaikeasti siedettäviä elämäntilannemuutoksia tuossa alkuaikoina niin paljon, että jokunen kuukausi sitten olin onnellinen siitä, ettei tilanteet parisuhdeasioissa edenneet niinkuin olisin halunnut. Se olisi todennäköisesti tuonut lisää stressiä jo ennestään hirveän stressaavaan tilanteeseen.

Ongelmia on kuitenkin, sillä haluan suhteen etenevän, vaikka siitä ei lapsia syntyisikään. Avioliiton kaltaisia haaveita minulla ei ole, sitoutuminen tulee mielestäni muualta (en ole aina ajatellut näin, mutta avioliittoni kariuduttua ymmärsin sen paremmin). Mutta ongelmia on esimerkiksi juuri läheisyyden suhteen, se on hänelle hyvin vaikeaa, vaikka hän onkin henkisessä yhteydessä kanssa ympäri vuorokauden. En aina tiedä, olemmeko vielä parisuhteessa vai ystävyyssuhteessa. Kun valitan aiheesta, asiat muuttuvat kyllä aina lämpimämpään suuntaan. Mutta välillä tuntuu, että vedän kivirekeä perässäni, että pitää pakottaa toinen siihen muutokseen. En kuitenkaan tykkää pakottamisesta, enkä vaatimusten asettamisesta, sillä minulla on tieto siitä, miltä tuntuu, kun asiat etenevät yhteiseen suuntaan pakottamatta. Ja mielestäni niin pitäisi ollakin.

No, moni varmasti miettii tässä jo, että miksi sitten pysyn tässä suhteessa. Tämä mies antaa minulle niin paljon sellaisia henkisiä asioita, joita moni vaimo ei uskalla edes haaveilla saavansa mieheltään. En myöskään olisi uskonut, että voisin koskaan sekä tehdä työtä, että päälle viettää vapaa-aikaa saman ihmisen kanssa. Mutta tämä ihminen on sellainen, jonka kanssa työnteko on todella hauskaa, eikä työ- ja vapaa-ajan täydellinen sekoittuminenkaan haittaa ollenkaan (olen aina ollut erittäin tarkka siitä, että työ- ja yksityisasiat pidetään erillään). Olemme toistemme parhaat ystävät ja teemme saumatonta yhteistyötä. Sanat eivät riitä kertomaan, miten tärkeää se on minulle. Hitaasti etenemisessä on myös se etu, että minulla on enemmän aikaa olla lasteni kanssa, kuin jos menisimme minun tahdissani. Hänessä on myös paljon sellaista hyvää ja mielenkiintoista, mitä en ole aiemmin kokenut, esimerkkinä vaikkapa se, miten suojeleva hän on (ja tämä koskee sekä minun että lasteni asioita).

Hänellä voi olla vaikeuksia fyysisen läheisyyden suhteen, mutta silloin kun sitä on, se on parempaa kuin mikään koskaan aiemmin. Odottamisen arvoista? Kyllä, vaikka se odottaminen on todella tuskaista, enkä todellakaan pysty sanomaan miten pitkään tällaista jaksan. Aika näyttää.

• surullinen hoitaja
        Tunnevamma kirjoitti:

Jooo; "taustalla saatta olla vaikka mitä" mutta ei välttämättä ollenkaan se "toinen nainen". Elämä ei näääs ole niiin yksinkertaista. Tunnevammaisia on monenlaisia.

Tapasin kolme vuotta sitten mukavan miehen ja rakastuin.Siitä alkoikin elämäni surullisin ajanjakso. Kuukauden päästä menimme kihloihin ,kumppanini ei kyennyt lainkaan rakastelemaan kanssani.Luulin aluksi että voin elää ilman,itkin joka ainoa ilta hänen kainalossaan.Koin itseni hylätyksi ja se tunne ei kadonnut Kestin kolme pitkää vuotta,erosimme jouluviikolla tunsin suunnatonta surua ja välillä vihaakin kun en kelvannut. Näin on parempi EN KESTÄNYT ENEMPÄÄ.Hän oli 54 vuotias ,tupakoi,ja ei huolehtinut kunnostaan Tällaista minulla .

• Kohtuuta odotuksii

Se että mies eina lähettele viestejä tai soita, ei yksinkertaisesti sovi kaikkien miesten toimintaan, kuitenkin on mitä turvallisin ja parhain kumppani. Niin hölmö en ole, että odottaisin jatkuvasti yhteydenpitoa.
        Mies joka jatkuvasti lirkuttelee puhelimessa ja lähettelee viestejä on mielestäni varsin kehno kaveri, sillä ei ainakaan ole kaikki kohdallaan. Tällaiseen lirkuttelijaäijään en luottaisi pätkääkään.
        Taidatte olla vain niin nuoria ja ymmärtämättömia, että ette ymmärrä luottamuksen merkitystä. Samaten tuo jatkuva puhelimen käyttö on myös kallista.

• Hoits-kukka
        surullinen hoitaja kirjoitti:

Tapasin kolme vuotta sitten mukavan miehen ja rakastuin.Siitä alkoikin elämäni surullisin ajanjakso. Kuukauden päästä menimme kihloihin ,kumppanini ei kyennyt lainkaan rakastelemaan kanssani.Luulin aluksi että voin elää ilman,itkin joka ainoa ilta hänen kainalossaan.Koin itseni hylätyksi ja se tunne ei kadonnut Kestin kolme pitkää vuotta,erosimme jouluviikolla tunsin suunnatonta surua ja välillä vihaakin kun en kelvannut. Näin on parempi EN KESTÄNYT ENEMPÄÄ.Hän oli 54 vuotias ,tupakoi,ja ei huolehtinut kunnostaan Tällaista minulla .

No jos sää oot hyvä hoitaja, niin olisit pannut lopettamaan käryttämisen, liikkumaan, syömään terveellisesti ja hoitamaan impotenttiaan jollakin tavalla. Itkemällä mikään vaiva ei parane eikä muutu paremmaksi, ei itseltäsi eikä muiltakaan. Itse en paljoakaan surisisi noin tyhmän jannun perään.

• Woih !

En miekään ole saanut ikinä, en lapsena vanhemmilta enkä siltä ihmiseltä, jonka luuli olevan sen kaikkein rakkaimman. 'Rakkaus' ja lempi on kuule ehdollinen juttu, sitä eivät saa kaikki, jos eivät osaa käyttäytyä oikein. Lakkaa siis olemasta oma itsesi ja muutu mieähen unelmaksi ja toiveeksi.

• siivoa suus

Mitäs itse teet saadaksesi hellyyttä? Ilkeilet? Vaadit rakkautta? Rakastat hänet tukehduksiin?
      Ei vain ole niin, että syyttä suotta tilanne tuommoiseksi kehittyy.
      Ainakaan sinun kielenkäyttö ei ansaitse hellyyden hitustakaan!

• vp

Emäntä on nyfomaani joten puulta maistuu.

• Autava

Meiilä ollu aika hiljasta jo vuosia
        joten olis käyttöä halukkaalle
        naiselle jota vois panna kunnolla
        Tai voi tulla avuksi jos sulla ei ota
        eteen tatpeeks usen ja voit inostua
        kun mä panen sitä edestä ja takaa
        mutenkin jos nymfo niin kaks miestä
        jaksaa tuplasti enemmän

• ,jlkjkogokg,

Ehkä minäkin miettisin kaksi kertaa.
      Monet kaukosuhteessa elävät joutuu olemaan kuukausia ilman mitään,eikä se ole vaikeaa jos oikeasti rakastaa.

• Hah !

Onko sulla(kin) lukilhäiriö ? Ei ollut ainakaan pelkästään seksistä kyse. Mutta tässähän se hyvin selviää; mieäs ei ymmärrä, mitä on hellyys, aktin kanssa sillä ei ole juurikaan mitään tekemistä.

• surullinen hoitaja

Missä se sellainen mies on

• Outoja tapahtuu
        Hah ! kirjoitti:

Onko sulla(kin) lukilhäiriö ? Ei ollut ainakaan pelkästään seksistä kyse. Mutta tässähän se hyvin selviää; mieäs ei ymmärrä, mitä on hellyys, aktin kanssa sillä ei ole juurikaan mitään tekemistä.

Tooota; mihin tästä on hävinnyt se kommentti, johon "Hah !" vastaa ?

• Werdi

Hellin huomioin kiihotan sua halus mukaan
      soitan lähetän text viestin
      Mitä muuta haluat

• 15

eroa ja katsele sellaista miestä jolta saa hellyyttä ja rakkautta, seksiäkin tarpeeksi, minä tässä olen puuttessa ja naiset ne valitta että ei saa mitään. mulle kyllä kelpaisi.

• myös ilman

täällä toinen 17v naimisis josta viimeiset 8 vuotta ilman fyysistä kosketusta ei edes halausta. erota vois, jos olisi helpommin tehty ku sanottu.

• kaipaan kipinää

Kuin myös..

Kaikki suhteessa periaatteessa hyvin, mutta läheisyys, kipinä ja fyysinen on "vähän" rempallaan...
      Mies ei ole "sillä tuulella" Näin vastaa aina käytännössä.

halaaminen, suutelu, kaikki!!! tapahtuu vain minun aloitteesta.
      Kännissä olisi aina kovasti kehumassa ja nuolemassa pillua ja muutenkin "romanttinen" mutten nykyään siedä miestä lähellänikään sen viiden kaljan jälkeen.. Tekopyhää romantiikkaa siinä vaiheessa

• whattodo

Ja kun miehelle siitä yritin puhua, niin "asia vaan on nyt näin". Ei voi teeskennellä mitään kuulema.
        Lisäksi haluaa yleensä olla iltaisin rauhassa ja tuijottaa TV'tä. Alkoholi kyllä muuttaa hänet puheliaaksi,
        mukavaksi ja läheisyys kiinnostaa.

• Ystäviä..?

Heippa.

Meillä myös sama homma sillä erotuksella, että mies on alkoholisti, nyt kuitenkin puolisen vuotta ottamatta ja mennään siis "päivä kerrallaan".. Mutta tosiaan en saa mieheltä minkään laista läheisyyttä, paitsi sillon kun haluaa seksiä eli n. kerran 2kk.. Sinä aikana kun mies ollut juomatta, on seksiä harrastettu yhteensä neljä kertaa, viimeisin eilen illalla, edellinen 2kk sitten ja sitä ennen myöskin n 2kk välin jälkeen.. Asumme eri kaupungeissa, mutta olen melko paljon hänen luonaan (aina kun ei ole kontaktitunteja koulussa).

Ajattelin jossain vaiheessa että olisi helpompaa silloin kun olen omassa kodissani, koska minun ei tarvitse miettiä mikä minussa vikana, tai mikä miehellä on ettei halua edes vahingossa koskea, mutta asiat kun eivät ole niin yksinkertaisia..

Hän ei myöskään halua kovinkaan paljon laittaa viestiä tai soitella joten minusta tuntuu välillä siltä että minun pitäisi vaan odottaa hänen yhteydenottoaan, etten häiritse häntä..

Haluttomuus hänen mukaansa johtuu hänelle määrätyistä mielialalääkkeistä ja kyllä oikeasti haluaa minua ja haluaa olla kanssani.. Mistä sen voisin oikeasti tietää, kun kiertää aina kaukaa, vähintään metrin päästä, etten pysty koskemaan? Tulee itselle aika kamala olo.. Ja monesti mietin miksi en kelpaa.. Suhde tuntuu aina välillä todellakin vain kaverisuhteelta ja olen sen miehelle sanonut ja tietysti se loukkaa, mutta toivon että sen avulla hän ymmärtäisi ajatella hetken asiaa minunkin kannaltani.

Sinä itse tiedät mikä on sinulle parasta, joten toivotan sinulle onnea ja jaksamista vaikeiden päätösten edessä :)

• seppo.haatanen

Aluksi Hyvää Uutta vuotta!mieskin kaipaa haluttavuutt,mutta nykyaikana pitäs olla sellainenj a tälläinen. nettiläinen en voi kuin toivoa sinulle onnea avioliittoon,itseltäni se on jo ohi.ei tässä ossoo sannoo mitään viisasta,joskus on parempi pysyä vaiti.kyllä sulle kirjoitellahalluan. rakastakaa toisianne! t.Seppo

• Ei koskaan enää

Seurustelin aika vastaavanlaisen naisen kanssa. Alkoholi oli se liikkeele paneva voima noissa seksiasioissa. Jos ei saanut alkoholia niin hyvinkin se kaksi kuukautta meni ennen seksiä.

Mietin noita samoja juttuja. Miksi toinen ei halua koskea ja kiertää kaukaa, ettei mitään kontaktia pääse syntymään edes vahingossa. Viestijuttukin kuulostaa samanlaiselta. Alussa jonkin verran soittelua, mutta muuttui pian viestittelyksi ja varsinkin niin päin, että hän ottaa yhteyttä. Lopulta tuntui, että viestitkin häiritsevat häntä.

Haluttomuuden syyt eivät myöskään oikein selvinneet, mutta hänkin söi mielialalääkkeitä. Tuo kosketusetäisyydeltä pois kiertäminen sai tuntemaan olon tosi ikäväksi.

Kaikenlaista toivoin minäkin, mutta ainoa toimiva juttu oli se, ettei seurustella. Tuo sinun kaverisi kuulostaa liian samanlaiselta tapaukselta. Pelkäänpä vain, että jos et halua satuttaa itseäsi vielä lisää niin sinun on lähdettävä.

• positiivisesti

voi voi....

• Aika radikaali idea

Mitä jos ruikuttasit sille miehellesi?
      Kokeiles, voi toimia yllättävän paljon paremmin kuin itkeminen jollain keskustelupalstalla....

• 9uoijl

mies sitä mies tota. Mies ajattelee teistä varmaan ihan samaa. Haette jotain ihmeellistä keino todellisuutta, jota ei teidän maailmassa tule edes ikinä olemaan. Surkuhupaisevaa luettavaa nämä teidän avauksenne..hohhoijaa

• On se vaikeaa..

Eipä ole pakko lueskella keskustelupalstoja jos tuntuu niin rasittavalta. Ilmeisesti nimimerkit "positiivisesti", "Aika radikaali idea" ja "9uoijl" ovat miehiä joilla ei itsetunto kohdillaan, koska pitää mollata muiden kirjoituksia. Jotkut todellakin ovat yksin ajatustensa kanssa ja kaipaavat YMMÄRTÄMISTÄ.

Tiedän, että joillekin se on kovin vaikeaa, mutta ihmiset hyvät ja pahat, yrittäkää edes. Tai jos ymmärtäminen on ylitsepääsemättömän vaikeaa, pitäkää mollaavat ajatuksenne ihan omassa päässänne.

• eifjesoif09823

tässä voi olla kaks syytä, joko sä oot liian riipuvainen,mustasukkanen että tarviit koko ajan huomiota mieheltäsi
      tai sit sun mies tarvii vaan omaa aikaa tarpeeksi ja sä pommitat sitä viesteillä ja soitoilla

• Ite kanssa oon vailla kaikkea hellyyttä,seksiä jane. asun mieheni kanssa kyllä yhessä ja sanoo rakastavansa jne. mutta en kuiteskaan saa tarpeeksi "tyydytystä"

• juuri_sinulle

1. keskustelkaa rakentavasti
      2. keskustelkaa ilman ennakkoasenteita
      3. ja ennen kaikkea puhukaa keskusteluissanne

• mitä haluat

Teidän molempien käytös on ihan tavallista ja normaalia. Toiveenne ovat silti erilaiset. Voit jäädä suhteeseen, jos totut miehesi käytökseen. Missään nimessä hän ei voi muuttua toisenlaiseksi. Tiedän sen, sillä haluan itsekin pitää etäisyyttä ja omia menoja. Liika läheisyys ahdistaa. Te voisitte kuitenkin löytää itsellenne paremmin sopivat puolisot.

• oiva40

Olet vaarmaan lukenut tai käynyt jotain avioliittoseminaareja tai vast. Puhumisen vaikeus on miehille vaikeeaa. Kyllä auton renkaista ym puhutaan mutta kun omista tunteista niin vaikeaa on. On helpompi laittaa hattu päähän ja lähteä ulos kävelylle. Itse olen ollut samanlainen. Ehkä lapsena opin kotoani miehen mallin. Ei puhuta vaan pussataan.... En ymmärtänyt aikanaan "karhun halausta" oli vain se mielessä. Ajattelin ,että kun kuuntelin yhtä Heikkiä kun hän puhui karhun haluksista ,ei taida miehellä enään herätä. Mutta loppujen lopuksi hän oli oikeassa. Kyllä se halaaminen on parempi kuin vain tempun tekeminen. Sen ymmärtää sitten kun on yksin, kun olin tunne vammainen. Miehillä (ehkä ei tosi miehillä niitäkin vielä ehkä on), välillä tuntuu sydänmessä pahalta, on ehkä haavoja. On helpompi olla "kova" naama kuin itkeä oman naisen kainalossa. Ehkä Göstä oli oikeassa laulussaan"liikaa sanoja":
        Sanat ei muuksi muuttuneet
        Sen huomata sain, kun tein mitä tahdoin
        Mä en usko unelmiin, niihin vaaleanpunaisiin
        Kun iltaisin palan halusta

Mun sanat ei nieluun juuttuneet
        Mä vaikenin vain ja minkä itsellein mahdoin
        Mies kun päättänyt on niin, mies suunsa pitää kii
        Ja aloittaa kaiken alusta …
        Ehkä me ollaan me miehet niin puupäitä, ettei huomata tilannetta, ennen kuin on liian myöhä.
        Siinä meni avioliitto ym.
        Yritä kahden kesken jutella. Älä aloita nyt puhutaan taikka se sanoi niin tai näin. Vaikka olisi ikäviä menneisyyden asioita, mistä kantaa ikuisia taakkoja. Parempi että vähän yrittää raottaa kuin sulkeutua vielä enemmän

• outoa.
        oiva40 kirjoitti:

Olet vaarmaan lukenut tai käynyt jotain avioliittoseminaareja tai vast. Puhumisen vaikeus on miehille vaikeeaa. Kyllä auton renkaista ym puhutaan mutta kun omista tunteista niin vaikeaa on. On helpompi laittaa hattu päähän ja lähteä ulos kävelylle. Itse olen ollut samanlainen. Ehkä lapsena opin kotoani miehen mallin. Ei puhuta vaan pussataan.... En ymmärtänyt aikanaan "karhun halausta" oli vain se mielessä. Ajattelin ,että kun kuuntelin yhtä Heikkiä kun hän puhui karhun haluksista ,ei taida miehellä enään herätä. Mutta loppujen lopuksi hän oli oikeassa. Kyllä se halaaminen on parempi kuin vain tempun tekeminen. Sen ymmärtää sitten kun on yksin, kun olin tunne vammainen. Miehillä (ehkä ei tosi miehillä niitäkin vielä ehkä on), välillä tuntuu sydänmessä pahalta, on ehkä haavoja. On helpompi olla "kova" naama kuin itkeä oman naisen kainalossa. Ehkä Göstä oli oikeassa laulussaan"liikaa sanoja":
        Sanat ei muuksi muuttuneet
        Sen huomata sain, kun tein mitä tahdoin
        Mä en usko unelmiin, niihin vaaleanpunaisiin
        Kun iltaisin palan halusta

Mun sanat ei nieluun juuttuneet
        Mä vaikenin vain ja minkä itsellein mahdoin
        Mies kun päättänyt on niin, mies suunsa pitää kii
        Ja aloittaa kaiken alusta …
        Ehkä me ollaan me miehet niin puupäitä, ettei huomata tilannetta, ennen kuin on liian myöhä.
        Siinä meni avioliitto ym.
        Yritä kahden kesken jutella. Älä aloita nyt puhutaan taikka se sanoi niin tai näin. Vaikka olisi ikäviä menneisyyden asioita, mistä kantaa ikuisia taakkoja. Parempi että vähän yrittää raottaa kuin sulkeutua vielä enemmän

Että aloittaja vuodattaa netissä parisuhde ongelmaansa,eikä keskustele siitä miehensä kanssa. Jos minulla olisi puolisoni kanssa ongelmia,niin kyllä hänen kanssaan ratkoisin ongelmat kahden kesken.

• turitar
        outoa. kirjoitti:

Että aloittaja vuodattaa netissä parisuhde ongelmaansa,eikä keskustele siitä miehensä kanssa. Jos minulla olisi puolisoni kanssa ongelmia,niin kyllä hänen kanssaan ratkoisin ongelmat kahden kesken.

....kun ongelma on juuri se, että mies ei puhu. :)
        Sitä yritstää niin epätoivoisesti selvittää mistä on kyse.

Minä...soitin ex-vaimolle, joka kertoi, että miehen ongelma on aina ollut se, ettei se puhu eikä tunteitaan näytä. Jutut kaatuvat sitten yksi toisensa jälkeen samasta syystä.

Ja minun jutut, ja kaatuvat yksi toisensa jälkeen omanlaisestaan syystä.

• Ding_Dong_2011
        turitar kirjoitti:

....kun ongelma on juuri se, että mies ei puhu. :)
        Sitä yritstää niin epätoivoisesti selvittää mistä on kyse.

Minä...soitin ex-vaimolle, joka kertoi, että miehen ongelma on aina ollut se, ettei se puhu eikä tunteitaan näytä. Jutut kaatuvat sitten yksi toisensa jälkeen samasta syystä.

Ja minun jutut, ja kaatuvat yksi toisensa jälkeen omanlaisestaan syystä.

Henkilökohtaisista asioista puhuminen ei ole helppoa, ei ainakaan ex-miehelleni. Hän kyl puhui harrastuksistaan ja työstään, mutta hän osasi kiertää syvällisemmät keskustelut. JOten on turha antaa reseptiksi, että jutelkaa, keskustelkaa ja puhukaa.

Exän keskustelukulttuurille annoinkin nimen, totuuden pyöreät laidat. Moni asia oli väljää, epätarkkaa, sumeaa, jopa vastuuta välttelevää. Hänen elämänasenteensa osoittautui sellaiseksi, että elämä todellakin kulkee virtana eteenpäin, ilman tavoitteita tai suurempaa suuntaa.

Ex pelkäsi koko ajan, että arvostelen häntä, vaikka en oikeasti arvostellut kuin suhteen lopussa. Mutta silloin sitä teimme molemmat. En o nalkuttajatyyppiä, en yhtään. Olen sitä mieltä, että jos nalkuttaa on pakko ja jatkuvasti, on nalkuttajan parasta katsoa peiliin ja kerätä rohkeus ja tehdä korjaus epäsopivaan tilanteeseen. Turha jäädä tilaan, jossa jatkuvasti tuntuu ukkovarpaan kynnen alla olevan tikku. On sulaa tyhmyyttä kerätä katkeruutta ja pahaa mieltä sieluunsa kätisemällä mitä typerämmistä asioista, kuten lattialla lojuvista sukista tai margariinipaketin asennosta jääkaapissa tai siitä, että puoliso ei kehu tekemääsi makaronilaatikkoa tai uutta paitaa tai kampausta. Sitä vastoin jokaisen parisuhteessa elävän olis pystyttävä kyllä puhumaan omista tunnoistaan, haaveistaan ja suunnitelmista. Miten muuten voidaan tulevaa rakentaa? Elämä ei ole virrassa kellumista, joskaan sitä ei saa eikä voikaan liikaa suunnitella.

Kuten esimerkistäni voitte lukea, exälläni oli huono itseluottamus. Ja hieman samaan viittaa myös se, että en rohjennut lähteä aikaisemmin. Mutta aina suhteessa on niitä puolia, tiettyä turvaa ja tukea, ja jotain yhteistä, joka pitää yhdessä, kunnes "kamelin selkä katkeaa" tai "viimeinen oljenkorsi menee virran mukana".

Vaikka vanhempieni parisuhdemalli ei olekaan ihanteellisin (paljon riitoja), on kotonani aina keskusteltu. Ja sitä odotan myös mahdolliselta mieheltäni. Mutta ongelmani lienee se, että olen liianitsenäinen ja vahva kestämään tätä itsekseni elämistä, ts. ei o pakko, jos ei sopivaa löydy. Tiedän tasan tarkkaan yksikseen elämisen raskaat puolet, mutta suosittelen niin miehiä kuin naisiakin hankkimaan elämään sellaista sisältöä, ettei ole ns. läheisriippuvainen tai täytyy sanoa, ettei muka osaa elää päivääkään yksin. Yksin eläminen vaatii henkistä vahvuutta ja kasvattaa. Kliseisesti voisi sanoa, että se, mikä ei tapa, se vahvistaa.

Tsemppiä kaikille, jotka pohtivat lähteäkö vai jäädä!

• tutultapakuulostaa
        Ding_Dong_2011 kirjoitti:

Henkilökohtaisista asioista puhuminen ei ole helppoa, ei ainakaan ex-miehelleni. Hän kyl puhui harrastuksistaan ja työstään, mutta hän osasi kiertää syvällisemmät keskustelut. JOten on turha antaa reseptiksi, että jutelkaa, keskustelkaa ja puhukaa.

Exän keskustelukulttuurille annoinkin nimen, totuuden pyöreät laidat. Moni asia oli väljää, epätarkkaa, sumeaa, jopa vastuuta välttelevää. Hänen elämänasenteensa osoittautui sellaiseksi, että elämä todellakin kulkee virtana eteenpäin, ilman tavoitteita tai suurempaa suuntaa.

Ex pelkäsi koko ajan, että arvostelen häntä, vaikka en oikeasti arvostellut kuin suhteen lopussa. Mutta silloin sitä teimme molemmat. En o nalkuttajatyyppiä, en yhtään. Olen sitä mieltä, että jos nalkuttaa on pakko ja jatkuvasti, on nalkuttajan parasta katsoa peiliin ja kerätä rohkeus ja tehdä korjaus epäsopivaan tilanteeseen. Turha jäädä tilaan, jossa jatkuvasti tuntuu ukkovarpaan kynnen alla olevan tikku. On sulaa tyhmyyttä kerätä katkeruutta ja pahaa mieltä sieluunsa kätisemällä mitä typerämmistä asioista, kuten lattialla lojuvista sukista tai margariinipaketin asennosta jääkaapissa tai siitä, että puoliso ei kehu tekemääsi makaronilaatikkoa tai uutta paitaa tai kampausta. Sitä vastoin jokaisen parisuhteessa elävän olis pystyttävä kyllä puhumaan omista tunnoistaan, haaveistaan ja suunnitelmista. Miten muuten voidaan tulevaa rakentaa? Elämä ei ole virrassa kellumista, joskaan sitä ei saa eikä voikaan liikaa suunnitella.

Kuten esimerkistäni voitte lukea, exälläni oli huono itseluottamus. Ja hieman samaan viittaa myös se, että en rohjennut lähteä aikaisemmin. Mutta aina suhteessa on niitä puolia, tiettyä turvaa ja tukea, ja jotain yhteistä, joka pitää yhdessä, kunnes "kamelin selkä katkeaa" tai "viimeinen oljenkorsi menee virran mukana".

Vaikka vanhempieni parisuhdemalli ei olekaan ihanteellisin (paljon riitoja), on kotonani aina keskusteltu. Ja sitä odotan myös mahdolliselta mieheltäni. Mutta ongelmani lienee se, että olen liianitsenäinen ja vahva kestämään tätä itsekseni elämistä, ts. ei o pakko, jos ei sopivaa löydy. Tiedän tasan tarkkaan yksikseen elämisen raskaat puolet, mutta suosittelen niin miehiä kuin naisiakin hankkimaan elämään sellaista sisältöä, ettei ole ns. läheisriippuvainen tai täytyy sanoa, ettei muka osaa elää päivääkään yksin. Yksin eläminen vaatii henkistä vahvuutta ja kasvattaa. Kliseisesti voisi sanoa, että se, mikä ei tapa, se vahvistaa.

Tsemppiä kaikille, jotka pohtivat lähteäkö vai jäädä!

Yksi mulle tärkeimmistä asioista siinä, miksi en lähde, on se, että kerrankin joku puhuu. Tämä oma ihmemieheni ei lähde pakoon sitä keskustelutilannetta, vaikka silminnähden hänellä on hyvin epämukava olla siinä tilanteessa. Olen itse sellainen, etten pakene kriisitilanteissa vaan jään ja seison paikallani kuin tukeva vuori, valmiina selvittämään vaikka miten vaikeita asioita. Minulla on aiempia kokemuksia vain ihmisistä, jotka joko lähtevät tilannetta pakoon (esim lähtemällä ulos talosta), sulkemalla suunsa kokonaan tai kääntämällä asia vitsiksi niin, ettei siitä itse asiasta koskaan oikeasti puhuta.

Ja nyt kerrankin vierelläni on joku, joka jää siihen ja jonka kanssa voi jutella ne asiat halki. Hän ei välttämättä puhu silloin omista tunteistaan, mutta jos osaa esittää sopivat kysymykset, joihin hänen on helpompi vastata, niin vastauksen saa aina. Esimerkki tällaisesta helpommasta kysymyksestä on vaikkapa oman luulon esille tuominen höystettynä kysymyksellä, olenko ihan väärässä? Siihen voi vastata kyllä tai ei, mutta ei ole pakko puhua miltä itsestä tuntuu, jos toinen ei kerran siihen kykene.

Se mikä tässä tilanteessa on mielenkiintoisinta, on, että tämän ihmisen kanssa jokainen riitatilanne on syventänyt tunteitani häntä kohtaan. Aiemmissa suhteissa riitely on vienyt voimia suhteessa jaksamisessa. Voiko tästä yleistää sen, että asioiden käsittely yhdessä on todellakin avain kestävään suhteeseen. (kaikki aiemmat suhteeni ovat kylläkin olleet pitkiä, mut ehkä tästä tulee se pisin?)

• Kolme kysymystä

Hyvin, hyvin harvat osaavat keskustelu- ja kommunikointitaitoja riittävästi eivätkä varsinkaan rakentavasti, missä niitä opetetaan. No. ihmisten asenteet estävät keskustelun useimmiten, toisten asenteet kun ovat vääriä, miksi. Puhuminen on vaikea laji ja kuunteleminen on vielä vaikeampi ja onko puhumisella mitään merkitystä, jos toinen ei edes ymmärrä mistä toinen puhuu.

• Tapio Kusilampi

se siitä.

• Lily_88

Elämä on liian lyhyt, eikä sitä kannata tuhlata siihen uskomukseen, että joku muuttuisi. Sinä et voi muuttaa ketään, kaikki on kiinni omasta halusta ja motivaatiosta muuttaa omaa käytöstään. Turha elää sellaisessa suhteessa, mistä ei saa sitä mitä oikeasti haluaa, rakkautta, lämpöä, läheisyyttä, ymmärrystä, tukea, lohdutusta puolin ja toisin. Koska se sama aika ja energiaa, minkä laitat nyt murehtimiseen tuohon mieheen, joka ei tee sitä mikä tekee sinut onnelliseksi ja minkä sinä ansaitset (me kaikki ansaitsemme), on kaikki pois siitä ajasta jolloin sinä voisit tavata sen miehen, joka oikeasti on valmis antamaan sen minkä haluat. Eikä se ole liikaa vaadittu, haloo! Jos mies oikeasti arvostaa naistaan ja on rakastunut, hän ainakin yrittää tehdä kaikkensa, jotta sinä olisit onnellinen ja tyytyväinen suhteessa. Niin nainenkin, joka oikeasti on rakastunut mieheen, no valmis antamaan ja panostamaan suhteeseen, jotta mies olisi onnellinen. Siitähän rakkaudessa on kyse!

Ja sitä paitsi itse mielummin elän yksin ja siinä uskomuksessa, että jonain päivänä löydän miehen, joka on valmis antamaan ja rakastamaan, niin paljon kuin minä häntä kohtaan. Sinkkuna ainakin minulla on rauha sisälläni, kun menen kotiin, ei tarvitse miettiä "Mitä helvettiä tuokin mies tekee tuossa"

• Tyhymä!!!

..on samanlainen tilanne. Mies pitää yhteyttä päivittäin mutta ei kosketa, ei silitä, ei mitään. Seksiä kyllä haluaa mutta ei osoita hellyyttä siinäkään, panemista se on. En kyllä tajua miksi tämmöseen suostun. Ja jos on vähän riitaa niin heti aktivoi profiilin treffi-palstalla. Taidan olla aika tyhmä kun tommoseen suostun! Mut en suostu enää...

• Kialin
        Tyhymä!!! kirjoitti:

..on samanlainen tilanne. Mies pitää yhteyttä päivittäin mutta ei kosketa, ei silitä, ei mitään. Seksiä kyllä haluaa mutta ei osoita hellyyttä siinäkään, panemista se on. En kyllä tajua miksi tämmöseen suostun. Ja jos on vähän riitaa niin heti aktivoi profiilin treffi-palstalla. Taidan olla aika tyhmä kun tommoseen suostun! Mut en suostu enää...

Meillä on sama tilanne, sillä erotuksella, että meillä on yhteinen lapsi. Siksi neuvoisin sinua lähtemään, ennen kuin on myöhäistä! Itse olen ihan umpikujassa ja viimeaikoina on alkanut ahdistaa iltaisin nukkumaan mennessä. Soimaan itseäni päivittäin, että menin tekemään lapsen itselleni sopimattoman miehen kanssa. En haluaisi silti jättää lastani vaille isää, sillä tiedän omasta kokemuksesta, että oma isä olisi ollut tosi tärkeä juttu nuorempana. Kyllähän häntä tapasin, joka toinen viikonloppu...

Ja mies hoitaa isän velvollisuutensa mainiosti, sillä saralla ei ole mitään valitettavaa. Mutta kun JOSKUS olisi kiva saada edes yksi halaus. Mies söi yli vuoden masennuslääkkeitä ja ajattelin, että niillä (tai masennuksella) saattaa olla vaikutusta asiaan. Emme ole harrastaneet seksiä viimeisen kahden vuoden aikana, kuin kymmenisen kertaa :O Siispä mies lopetti lääkkeet neljä viikkoa sitten, enkä ainakaan vielä ole eroa huomannut. Mutta kehotan vakavasti miettimään eroa, ennen kuin kahlitset itsesi pahemmin mieheen. Ero kirpaisee hetken, mutta tämä kiduttaa hitaasti, mutta varmasti hermoraunioksi.

• täälläkin
        Kialin kirjoitti:

Meillä on sama tilanne, sillä erotuksella, että meillä on yhteinen lapsi. Siksi neuvoisin sinua lähtemään, ennen kuin on myöhäistä! Itse olen ihan umpikujassa ja viimeaikoina on alkanut ahdistaa iltaisin nukkumaan mennessä. Soimaan itseäni päivittäin, että menin tekemään lapsen itselleni sopimattoman miehen kanssa. En haluaisi silti jättää lastani vaille isää, sillä tiedän omasta kokemuksesta, että oma isä olisi ollut tosi tärkeä juttu nuorempana. Kyllähän häntä tapasin, joka toinen viikonloppu...

Ja mies hoitaa isän velvollisuutensa mainiosti, sillä saralla ei ole mitään valitettavaa. Mutta kun JOSKUS olisi kiva saada edes yksi halaus. Mies söi yli vuoden masennuslääkkeitä ja ajattelin, että niillä (tai masennuksella) saattaa olla vaikutusta asiaan. Emme ole harrastaneet seksiä viimeisen kahden vuoden aikana, kuin kymmenisen kertaa :O Siispä mies lopetti lääkkeet neljä viikkoa sitten, enkä ainakaan vielä ole eroa huomannut. Mutta kehotan vakavasti miettimään eroa, ennen kuin kahlitset itsesi pahemmin mieheen. Ero kirpaisee hetken, mutta tämä kiduttaa hitaasti, mutta varmasti hermoraunioksi.

saiskin hellyyttä ja huomiota edes joskus, mutta ei. Seksiä sai vielä vähän aikaa sitten kerran viikossa tai kahdessa, nyt sitäkään ei ole saanut yli kuukauteen. Sitten kun saa, esileikki (imeskely) kestää varmaan tunnin ja puikotus 30 s, sitten lentää. Haluan sitä puikotusta, en imeskelyä... imeskely on joskus kivaa, mutta tarjolla on 99,9 % sitä ja puikotusta loput, vaihtaisin suhteet toisin päin.... Hulluksihan tässä tulee!

Mies on loistava isä, aivan upea lasten kanssa, mutta minut ohittaa kylmästi. Kukkia tai muita lahjoja saan aina merkkipäivinä, mutta en kosketusta! Okei, kosketuksen saan (pitää kättä hetken olkapäällä) ja antaa pienen pusun, mutta sitten voikin taas mennä katseleen telkkaria tai touhuaan lasten kanssa. Juu vali vali, mitä mussutan, toiset ei saa lahjoja eikä pusuja, mutta olisin mielelläni kainalossa vaikka elokuvan ajan, silloin tällöin, se riittäisi hyvin. Mutta ei, valittaa koko ajan, ettei ole hyvä olla eikä voi katsella elokuvaa kun olen niin lähellä ja tulee kuuma ja vaikka mitä, jotta siirtyisin kauemmas. Mua ei vois vähempää kiinnostaa elokuvat, nukahdan yleensä tosi nopeesti varsinkin jotain himskatin toimintaelokuvaa kattellessa... Olen puhunut asiasta monesti mutta se menee kuin kuuroille korville. Ottaisin siis mielelläni juttelua koskettelua, kuin tavaralahjan merkkipäivänä. Olen vedonnut kustannuksiinkin saitana ihmisenä, mutta tämäkin menee kuuroille korville, kait kun toinen ei ole saita. Mitä lienee.

Nyt olen kuitenkin ihan puhki, meidän ongelmat eikun lisääntyy ja mun henkinen pahoinvointi lisääntyy samalla. Samoin fyysinenkin, olen lihonut useamman kilon näiden ongelmien vuoksi. Laihduttaminen on täysin mahdotonta, koska on niin paha olla. Joskus olen syönyt lohdutukseksi, mutta siitäkin on jo kauan joten lihomista ei voi kait muuten selittää kuin stressillä. Stressitekijät pitäisi poistaa, mutta sepä ei olekaan niin helppoa.

On niin helppo sanoa, että jätä tollainen tai että lähde, kun ei se vaan ole niin helposti toteutettavissa. Yhteiset lapset, yhteinen asuntovelka, puolet elämästä oltu yhdessä. Kai sitä pitäis hakeutua hoitoon, kun on niin paha olla, mutta miksi sen pitäisi olla minä? En minä psyykkaa toista hulluuden partaalle. Muualla mun on hyvä olla, kotona ei.

Seuraava ehdotus on varmaankin että tee itse aloite. Voi kuinka monta kertaa olen saanut näpeilleni... siis niin monta kertaa että vaikka kuinka tekee mieli, niin en varmana anele enää.

• täysik.narttujellona
        täälläkin kirjoitti:

saiskin hellyyttä ja huomiota edes joskus, mutta ei. Seksiä sai vielä vähän aikaa sitten kerran viikossa tai kahdessa, nyt sitäkään ei ole saanut yli kuukauteen. Sitten kun saa, esileikki (imeskely) kestää varmaan tunnin ja puikotus 30 s, sitten lentää. Haluan sitä puikotusta, en imeskelyä... imeskely on joskus kivaa, mutta tarjolla on 99,9 % sitä ja puikotusta loput, vaihtaisin suhteet toisin päin.... Hulluksihan tässä tulee!

Mies on loistava isä, aivan upea lasten kanssa, mutta minut ohittaa kylmästi. Kukkia tai muita lahjoja saan aina merkkipäivinä, mutta en kosketusta! Okei, kosketuksen saan (pitää kättä hetken olkapäällä) ja antaa pienen pusun, mutta sitten voikin taas mennä katseleen telkkaria tai touhuaan lasten kanssa. Juu vali vali, mitä mussutan, toiset ei saa lahjoja eikä pusuja, mutta olisin mielelläni kainalossa vaikka elokuvan ajan, silloin tällöin, se riittäisi hyvin. Mutta ei, valittaa koko ajan, ettei ole hyvä olla eikä voi katsella elokuvaa kun olen niin lähellä ja tulee kuuma ja vaikka mitä, jotta siirtyisin kauemmas. Mua ei vois vähempää kiinnostaa elokuvat, nukahdan yleensä tosi nopeesti varsinkin jotain himskatin toimintaelokuvaa kattellessa... Olen puhunut asiasta monesti mutta se menee kuin kuuroille korville. Ottaisin siis mielelläni juttelua koskettelua, kuin tavaralahjan merkkipäivänä. Olen vedonnut kustannuksiinkin saitana ihmisenä, mutta tämäkin menee kuuroille korville, kait kun toinen ei ole saita. Mitä lienee.

Nyt olen kuitenkin ihan puhki, meidän ongelmat eikun lisääntyy ja mun henkinen pahoinvointi lisääntyy samalla. Samoin fyysinenkin, olen lihonut useamman kilon näiden ongelmien vuoksi. Laihduttaminen on täysin mahdotonta, koska on niin paha olla. Joskus olen syönyt lohdutukseksi, mutta siitäkin on jo kauan joten lihomista ei voi kait muuten selittää kuin stressillä. Stressitekijät pitäisi poistaa, mutta sepä ei olekaan niin helppoa.

On niin helppo sanoa, että jätä tollainen tai että lähde, kun ei se vaan ole niin helposti toteutettavissa. Yhteiset lapset, yhteinen asuntovelka, puolet elämästä oltu yhdessä. Kai sitä pitäis hakeutua hoitoon, kun on niin paha olla, mutta miksi sen pitäisi olla minä? En minä psyykkaa toista hulluuden partaalle. Muualla mun on hyvä olla, kotona ei.

Seuraava ehdotus on varmaankin että tee itse aloite. Voi kuinka monta kertaa olen saanut näpeilleni... siis niin monta kertaa että vaikka kuinka tekee mieli, niin en varmana anele enää.

Niin, kaikkea hyvää ei voi saada samassa paketissa ja voi miettiä,onko omassakaan paketissa kaikki vain hyvää.Miehessä on tosi paljon jo se, että jos hän kunnioittaa vaimoaan ja vielä työpäivän jälkeenkin jaksaa osoittaa rakkautta lapsilleenkin.Ei seksi ole aina helppoa miehillekään, on heilläkin masennusta, uupumusta,liiallisia paineita töissä, kuten naisillakin.Asioista toki pitää puolisoiden keskustella, ulkopuolinen asintuntijakin voi olla usein tarpeen.Nykyisessä,seksi-hekumaisessa,sfääreissä lentävän elämän raha,urapainotteisessa maailmassa taidetaan joka liiallisella seksi-ajattelulla,jopa niin,että laskee päivät,millon viimeksi oli seksiä - niin tehdä asiasta liiankin suuri numero.Ei silti,kyllähän ihminen seksiäkin tarvitsee, mutta välillä voi turvautua itsenäiseenkin mielikuvitukseen ja...naisellakin homma näin on hoidettu.Tietysti voi mies vaihtamallakin parata, mutta mieheksi voi sattua pelkkä satuileva,hurmaavan-viekas.pettävä panomies, ja onni kukoistaa hetken tai ainakin menee mutkikkaaksi.Sitte voi aatella, että kumpa ois pärjännyt entisen kanssa.Aina ihminen, mies ja nainen, voi muuttua ,olosuhteiden,terveyden yms.salliessa, pitkässäkin parisuhteessa parempaankin suuntaan.Käsivällisyyttä se varmaan monesti vaatii molemmilta!Mutta, jos lapsia on ja kaikki muuten ok, kantsii miettiä tarkasti, ennenkuin tekee päätöksiä /muutoksia

• yksintaas1111

kyllä, näin on..jos oikeasti rakastaa on valmis tekemään toisen onnelliseksi..meille tuli ero juuri tuosta syystä..en kokenut olevani tärkeä, ainutlaatuinen, RAKAS..sanoi kyllä joskus mutta teot oli muuta..nyt on rankkaa mutta uskon vielä löytäväni miehen, sen oikean minulle. hän löytäköön sen jolle vähempi riittää..

• JR-Testaa

Jos mieheltä ei heru läheisyyttä ja seksiä, niin vika on tietenkin miehessä.
      Mutta jos nainen käyttäytyy samoin ja ei halua seksiä, niin sehän on aivan normaalia...
      Se on sitä miehen ja naisen tasa-arvoa!

• ökjbök

Niin, paitsi että siinä normaalitilanteessakin on vika miehessä.

Ei ole sellaista tilannetta etteikö vika olisi vain ja ainoastaan miehessä.

AVAlla tuli kuukausi sitten ohjelma jossa oli jokin miespuolinen parisuhde-expertti kertomassa kuinka ongelmia pitäisi parisuhteessa ratkaista. Hän kertoi että ongelmatilanteissa jotka koskettavat kumpaakin, pitäisi aina lähteä "minä" tilanteesta. Eli jos mieheltä ei saa tarpeeksi seksiä, pitäisi naisen sanoa että "minä en ole tyytyväinen tähän tilanteeseen" ja että "minä haluaisin saada muutosta aikaiseksi tähän tilanteeseen."

Kun naisyleisöä kuvattiin, saatoin melkein kuulla kuinka naisen päähän jäi ainoastaan ensimmäinen lause soimaan, jälkimmäisen ja äärimmäisen tarkan lauseen pudotessa välittömästi unholaan.

Naiset kuvittelevat ettei heissä ole koskaan vikaa. Naiset ovat ainoastaan tyytymättömiä koska miehet ovat tehneet virheitä. Jos nainen haluaakin muutosta tilanteeseen, se tarkoittaa sitä ettei nainen itse halua muuttua, vaan miehen täytyy muuttua.

Naiselle sana kompromissi tarkoittaa naisen luettelemaa sopimusta jonka mies joko hyväksyy, tai nainen ottaa ja lähtee.

Jos mies tekee naiselle saman, hän on narsistinen tyranni ja psykopaatti, jota kaikkien naisten tulee karttaa.

Aloittajakin voisi miettiä että jos yhdessä asutaan, niin tarvitseeko sitä erossa ollessa soittaa päivässä useita kertoja ja lähettää turhia viestejä jotka maksavat rahaa. Tilanne ei ole varmasti muuttunut miksikään, vaikka päivä tai pari olisi väliä. Hellyyden puute on omanlaisensa ongelma, mutta siitä alkaa pikkuhiljaa hohto kadota jos toinen ripustautuu väkisin palloksi jalkaan ja vaatii kaikkea pelkästään itselleen.

• japaduu

kyllä sen viestin kerran puolessatoista päivässä pitää riittää.. ei ole mitään luottoa toiseen jos vaatii että kokoajan pitää viestitellä. Seksi ja läheisyys taas on eri. Jos saat läheisyyttä niin pidä mies. Seksiä voi saada muualtakin mutta jos mies rakastaa.. et varmaan saa kovin helpolla parempaa miestä. Mieti mikä sinussa on vikana jos miestä ei haluta..

• eisaanut

on hyvä syy erota jos ei saa....

• PAIKKA KYSYÄ . . .

Tämä on ihan "oikea" paikka hoitaa parisuhteen ongelmia ? Jospa hän on ihan tavallinen mies ja eikä mittaakkaan rakkauttaan sinuun sillä, montako viestiä päivän aikana laittaa. Jospa kuherruskuukausi onkin jo taaksejäänyttä elämää. Tarkistappas vähän itse, mitä ikäkautta elät ! No huh huh . . . olet lapsellinen.

• ei ymmärrä eipä

Tällaista on meilläkin, olen yrittänyt keskustella "rakentavasti",mutta yhteydenotot ovat yleensä minun puolelta, samoin sextailun aloittaminen, silti kehuu ja kuulemma rakastaa (yleensä sanoo muutaman oluen jälkeen)Olen vähentänyt yteyden ottoja, sieltä sitten tulee joskus "kulta" viestejä mutten enää edes aina vastaa.
        Olen vain päättänyt, että ollaan vaan, mutta haeskelen koko ajan toista samalla, jos ei kerran puhetta ymmärrä huom.olen toisen huomioon ottava halaileva ja yleensä yhteen ihmiseen sitoutunut ja yritän keskustella jos jokin vaivaa, mutta....

• jupsista jaa
        ei ymmärrä eipä kirjoitti:

Tällaista on meilläkin, olen yrittänyt keskustella "rakentavasti",mutta yhteydenotot ovat yleensä minun puolelta, samoin sextailun aloittaminen, silti kehuu ja kuulemma rakastaa (yleensä sanoo muutaman oluen jälkeen)Olen vähentänyt yteyden ottoja, sieltä sitten tulee joskus "kulta" viestejä mutten enää edes aina vastaa.
        Olen vain päättänyt, että ollaan vaan, mutta haeskelen koko ajan toista samalla, jos ei kerran puhetta ymmärrä huom.olen toisen huomioon ottava halaileva ja yleensä yhteen ihmiseen sitoutunut ja yritän keskustella jos jokin vaivaa, mutta....

Minäkin mietin jäisin vain odottamaan muutosta ja samalla toivoisin jonkun toisen tulevan.Tajusitn sitten, että eroan ensin kunnolla toisesta ja kärsin eron kivut ja haikeuden. Suhteesta toiseen hyppääminen ei auta asiaa, siinä jää se ensimmäinen suhde työstämättä ja uutta ihmistä kohtaan se on epäreilua.

• ahdistavaa tuskaa

Hellyyden puute suhteessa on kuin hidas kidutus kuolema. Jos mies ja suhde ei muutu, loppu on varma tai sitten joudut kylmettämään sydämesi niin että et enää halua läheisyyttä, josta seurauksena on viha miestäsi kohtaan. Itselläni vastaava tilanne naiseni kanssa ja nykyään asummekin jo erillään. Toivottavasti saat ratkaisun ongelmaasi ja jos saat hyvän ratkaisun kerro minullekin ;)

• 30v aviossa

Elän täysin samanlaisessa tilanteessa ja olen pähkäillyt että mistä on kyse. Kuitenkin mies kyllä sanoo rakastavansa ja tekee kaikkea kotona yms, mutta kahdenkesken ei meillä ole mitään...siis mitään mitä aviopuolisoiden välillä nyt yleensä on.
      '
      No mut, elämä on. Kaikkea ei voi saada. aikansa kutakin. Ehkä tälle joku päivä tulee päätös tavalla tai toisella.

• Kokemusta on

Itselläni aivan samanlaisia kokemuksia exän kanssa ja kun jälkikäteen on helppo olla jälkiviisas ja katsoa mistä se johtuu niin vanha sanonta pitää kyllä paikkansa - "sitä saa mitä tilaa".

Tee itse asiat niin hyvin kuin pystyt ja keskustellakin voi asioista, yleensä asiat on yksinkertaisia mutta niiden avaaminen ei ole helppoa. Moni asia löytyy peiliin katsomalla ja vaikka tällaiset foorumit ovat hyviä niin pitää olla selkärankaa tehdä asiat kotona eikä tulla tänne ruikuttamaan asioista. Niin se vaan on, ikävä kyllä!

Yhtään onnetonta parisuhdetta en toivo vaan kaikille aina hyvää ja iloisia hetkiä ja ne voimme vain itse ansaita!

• tuittutuire

Minä olen tehnyt itselleni hyvin kipeän päätöksen em. syistä.Alkuun oli kova ikävä, sattui ja epäröin jo tehneeni väärän päätöksen.Minulla oli onneksi siinä kohtaa vapaapäivä, joten vietin sitä surullisena nojatuolissa viltin alla; annoin surun tulla silloin kun sen aika oli. Kysyin mieheltä mitä mieltä hän oli päätöksestä, mutta vastausta ei tullut. Ynnäilin asioita ja ymmärsin, että johtukoon miehen "tunnevamma" mistä tahansa, niin minun on jatkuvasti paha olla. Tai oikeastaan se meni syklinä, jossa asioiden käsittely-yrityksen jälkeen oli muutama viikko hyvä olla ja sitten taas minulla oli paha olla. Mietin miksi näin on; mietin mikä minussa on vikana, mitä teen väärin, mitä pitäisi osata tehdä toisin, mikä ajattelussani on väärää, odotanko prinsessamaista kohtelua jne.
      Koko ajan siis mietin, miksi en kelpaa miksi en riitä, koska mies vaikutti välinpitämättömältä.

Vaatiminen...ei johda mihinkään hyvään. Siksi minäkin luovuin toiveistani ja odotuksistani ajatellen, että vika on vain minussa. Vasta miehen viettämä joulu ex-vaimon luona, lasten verukkeella, avasi silmät.Minä en saanut mitään viestiä enkä puhelua, vaikka jouluaattoilta on monelle hyvin tunnepitoinen ilta; itselle tärkeät ihmiset tulevat silloin vaistomaisesti mieleen ja heitä kaipaa.

Nyt alan pääsemään siihen, että olen helpottunut, kun minun ei tarvitse enää miettiä syitä. Silti hieman mietin...mies oli miehisen itsekeskeinen ja sulkeutunut...syistä joita en saanut koskaan tietää... Hän tulee varmaan kokemaan hylkäämisen kokemuksia vielä uudelleenkin, samoista syistä. Ymmärtämättä mikä menee pieleen.

Minäkään en ymmärrä mikä minulla menee pieleen. Varasin ajan psykiatrille, olen kokenut aika vaikeita asioita elämässä,joten ehkä niitä on aikaa alkaa purkamaan nyt keski-iässä eikä vain sivuuttaa. Sitten vasta, saatuani keinoja pärjätä paremmin ihmissuhteissa, saatan katsella vastaantulevia miehiä; miltä jonkun toisen kanssa keskustelu saattaisi tuntua, voisiko joku vielä koskettaa minua kuten mies parhaimmillaan osaa koskettaa.Nyt vähän tuntuu siltä, että en anna enää koskaan itselleni lupaa tutustua mieheen lähemmin, ehkä se osa elämää on eletty. Olen hyvä äiti, työ antaa minulle mahdollisuuksia kehittyä, liikunta antaa iloa ja energiaa, joten mitä siitä, jos läheisyyttä en enää koekaan.

• Minäminä10

Katso ensin peiliin ja tutkaile sisintäsi että oletko ansainnut moisia suosionosoituksia.
      Jos mielestäsi olet ansainnu niin jätä se äijä ja jos et niin tee asialle jotain.

• eitajuu

Viesti ja PUHELU päivään ei riitä??!!! Hahah eikai sitä nyt jumalauta kymmeniä kertoja päivässä tarvii yhteydessä olla, etenkään jos ei ole mitään uutta kerrottavaa! Kaikkee ne nykyajan naiset kuvitteleekin, huoh.

• Miehesi on ristin ottanut ja urhollisesti ristinsä kantaa,ilman rirkuteluja nai kun naitattaa nuku kun nukuta ja sillä siisti.Päivittäinen soittelu ja viestitely on hanurista. Hyvä yön toivottaminen kuluu hyvin tapoihin ,nainin päälle ei jaksa eikä aina muistakaa,jos puoli tuntia rumputaa sama akka kymmeniä vuosia.

• Veeenus

Lue kirja Jätä se!. Ja elämäsi helpottuu kummasti.

• Erosin

Huomioitko sinä miestäsi? Ehkä mies on kyllästynyt tekemään aina aloitteen ja olemaan se jonka pitää tehdä muutkin "työt" No vaikea sanoa tilanteestasi mitään, kun en näe koko kuvaa. Nämä eivät ole mustavalkoisia asioita. Kannattaisi varmaan puhua miehelle suoraan mitä tunnet ja ajattelet suhteestanne. Yritätte sitten yhdessä keksiä ratkaisun tilanteeseen. Pahinta on sellainen että molemmat miettivät yksinään että mitähän se toinen tekee ja sitten toinen vain yhtäkkiä päättää erota.

PUHUKAA KESKENÄNNE

• Isän

huomion ikävää, josta on jäänyt lapsena vaille. Kuulostaa osittain lapsen tarpeilta. Ehkä olisi viisasta alkaa tutustumaan miehen henkiseen puoleen, eikö se siitä normaalisti aloitetakin tutustuminen. Sieltä voisi kerrassaan löytyä upea ihminen. Vaatimalla ja nurisemalla et rakkautta saa, rakastamalla saat rakkautta. Et voi elää miehesi kautta. Etsi ja löydä elämänvoimasi muualta. Vain itsenäisillä ihmisillä on annettavaa toisille. Elämällä rakkaudessa, voit rakastaa, mutta mistä tätä antavaa rakkautta sitten saa? Nämä ovat niitä asioita joita käsitellään enemmän noilla hengellisillä palstoilla. Sanonpa vaan ettei mikään ole niin ihanaa kuin rakkaus ja siitä tuleva henkinen hyvinvointi.

• minäsnäsmä

Ei asiat suhteessa ikinä ole "itsestään selviä". Ei pitäs olla nuin vaativa. Kyllä miehellä on muutakin ajateltavaa kun sinä ja sun huomioiminen. Pitää ymmärtää myös että mies ei ajattele niinkun nainen, eli ne ei ajattele samalla tavalla. Jos se nyt ei sano jotain mitä odotat sillä on muuta ajateltavaa eikä se ymmärrä mitä odotat, Jos et juurta jaksaen selitä sille minkälaisia rakkaudentekoja odotat.

• vaativa

Niin, olet ilmeisesti ennenkin kohdannut niitä miehiä, jotka osaavat osoittaa tunteita?! Eli on niitä olemassa, eikä ne kait niin harvinaisia kun kirjoituksissa annetaan ymmärtää. Jos hän ei pysty täyttämään tunnevajettasi, niin älä tyydy vähempään mitä koet tarvitsevasi. Pidemmän päälle tulet vaan katkeraksi. Ehkä miehesi puolelta tunteet eivät ole niin vahvat. Nosta siis kytkintä ja uskalla vaatia mitä haluat! Tsemppiä, kävi miten kävi.

• joku vaan

avatkaa suunne ja keskustelkaa asioista,koska puhuminen auttaa(ehkä).kukaan ei ole ajatustenlukija.......

• Kaikilta ei aukea
        joku vaan kirjoitti:

avatkaa suunne ja keskustelkaa asioista,koska puhuminen auttaa(ehkä).kukaan ei ole ajatustenlukija.......

Juuuh, olet kyllä oikiassa. Mutta: immeisen ajatuksia ei voi lukea mutta ruumiin- / elekieltä voi. Ja no. tunteita voi näyttää ilman ainokaistakaan sanaa; hellien, hyväillen, hieroen, hiveltäen, pitäen kiinni, taputellen, rapsutellen, silitellen ... Tai päinvastoin; sulkeutuen itseensä, tekemättä, näkemättä, kokematta ... mitään yhteistä tai ylipäätään mitään ympäriltä, sulkeutuen omaan sisäiseen, pimeään maailmaan, jonka ovea eivät muut kykene raottamaan, lopettamaan itsekeskeistä, itsesäälistä möllötystä, joka tuhoaa ensin suhteen ja sitten möllöttäjän. Sellaiset ihmiset eivät puhu.

• Uuser

teillä on pieni lapsi, joka huutaa. Kyllä se helposti "lamaannuttaa" miehen kuin miehen :)

• eräs nainen

Sinäkin olet joskus syntynyt ja ollut pieni lapsi!!
        Et vaan nyt!! Sitä taida enää muistaa!!)).

• Tyhjiö tunteissa(ko)

No just, mieäs "lamaantuu" hetkellä ja tilanteissa, joissa pitäisi olla herkimmillään, että keksisi, miksi se pikkuinen itkee. Jos lapsen hoitaja lamaantuu, niin lapsella on entistä pahempi olla ja hän huutaa lisää. Itku on sinun syysi. Mun kummatkaan lapset eivät itkeneet vauvana juuri ollenkaan, ne luotti äitiinsä - ja varsinkin isänsä syliin.

• Jarmo2011

Minusta olisi vakisuhteessa melko rasittavaa lähetellä aina viestiä,tai soitella päivittäin.
      Ei siinä työnantajakaan varmaan hirmuisen iloinen olisi,jos vain roikkuisi puhelimessa lurittelemassa rakkaudentunnustuksia ´"liukuhihnan äärellä".

Enivei,tuosta tekstistä saa kuitenkin sen käsityksen,että mies ei ihan tosissaan kanssasi kyllä olekaan.
      Ja se on sitä paitsi tosi hankalaa lähetellä hyvänyön toivotuksia,jos oma oikea aviovaimo on siinä vierellä pyörimässä.

• :)

Jos suhde on muuten kunnossa, niin tässä kohtaa saattaisi auttaa vaikka hyvät ystävät. Voi se olla sitäkin. Ei tarvitse sekoittaa tätä heti pervosekstailuksi, vaan sanoisin että tässä tulaan näihin avioliiton perusjuttuihin ja miten saa liiton kestämään.

Paula sanoin

http://www.youtube.com/watch?v=i1XjN9k7aLw

• never again

Pakko kysyä. Miten hitossa te kaikki olette tutustuneet jossei mies/nainen puhu? En ymmärrä. Minä perustan kiintymykseni ihmiseen joka puhuu ja jonka kanssa voi keskustella. En aloita suhdetta sen perusteella, että kännissä on ollu ihan kivaa ja se on sillon tosi kiva. Jne. Kuulostaa siltä, että te ette oikeasti tunne näitä teidän kumppaneitanne. Miten te voitte elää siten, että olette aina hiljaa? Miten hommaatte kodin, sinne sisustuksen jos ette osaa puhua? Onhan miehellä mielipide autostakin, miksei keittiön verhoista?
      Se, että nainen jättää miehen sanomiset kuulematta on se mikä tappaa miehen halun mihinkään. Monesti myös masentuu arjesta. Mies ei osaa hakea apua, ei kehtaa, hänhän on MIES.
      Senkin olen elämäni varrella oppinut, että en enää koskaan, ikinä ota sellaista ihmistä rinnalleni joka syö jo useampaa vuotta mielialalääkkeitä. Se kertoo jo siitä, että ihminen on antanut periksi. Hän ei edes halua päästä eroon niistä tai siitä miksi niitä syö. OK, on niitäkin jotka syövät niitä toisiin kuin mielenterveyden vaivoihin. Mutta ne surkeat ihmiskohtalot jotka minä olen poistanut elämästäni olivat niitä, jotka eivät halua kuin pilleri jokaseen vaivaan ja saa olla. Ei heiltä saa tulevaisuutta. Kun ei ole hoidettu itseään kuntoon ja käsitelty asioita, ei edes osaa elää parisuhteessa. Kaveri suhteetkin ovat vaikeita. Puhuminen "ahdistaa"..koskettaminen "ahdistaa" jne. Sitten kun lääkkeiden kanssa otetaan vielä alkoholia niin siitä se soppa syntyykin. Toivon todella ettei kukaan joudu siihen rumbaan missä itse tovin vietin kumppanini kanssa. Opin kerrasta läksyni.
      Sitten me naiset annetaan miehille mahis tähän kaikkeen. Kun ei toista voi muuttaa, minä en mutta hän voi muuttaa itseään. Mutta me emme vaadi kun aina löydämme jonkun syyn miksi olla tälläisen ihmisen kanssa joka ei tyydytä kumminkaan omaa parisuhde haluamme. Me annamme näiden miehien käyttäytyä näin kun nielemme kohtalomma ja kaiken lisäksi..mies aina löytää uuden samalla käytöksellään.
      Minä kunnioitan itseäni niin paljon, että jos minä olen valmis tekemään töitä suhteeni eteen mutta toinen ei niin siinä olkoot. Siinä missä mies saa vaatia seksiä jokapäiväseksi ilokseen minäkin saan vaatia puhetta ja pussailua.
      Olen aikani antanut anteeksi, mutta en anna enää. Minullakin on oikeus saada sellainen parisuhde jossa todella olen tasavertainen kumppani, jonka kanssa voi keskustella ja elämän pystyy nitomaan yhteen. MUTTA kaikissa suhteissa pitää tehdä töitä. Eise vain solju vuosia eteenpäin pelkällä menemisellä, ne suhteet ja liitot tarvitsevat työtä. Varsinkin tässä maailman ajassa kun kaikki tuntuu olevan niin kertakäyttö kamaa.

• Keskustele asiasta miehesi kanssa kunnolla, jaa ajatuksesi ja pura sydäntäsi, jos sinusta tuntuu oikeasti noin pahalta olla kyseisessä suhteessa & tilanne ei parane, sitten kuuntelet sydäntäsi ja mietit mikä olisi paras ratkaisu.

• voi että lapsellista

En minäkään viitsi aina soitella tai lähetellä viestejä, sillä täytyyhän minun työni tehdä. Jotenkin tuntuu nuo odotuksesi aivan lapsellisen typeriltä.
      Eikä sitä aina tarvitse olla ihan vierekkäinkään, kyllä pitää olla jotakin omaa elämää harrastusta. Ei ihme, että suhteet ei kestä, kun vaatimukset ovat aivan mahdottomia. Kiertäisin sinut hyvin kaukaa ja juuri noiden vaatimustesi tähden.
      Koetahan järkiintyä.

• Ihan aikuisia tapoja

Jooo-o, toisaalta näin. Mutta mikä suhe se sellainen on, että toista ei muista ja huomioi ? Kohtuus kaikessa, mutta ei ole kohtuutonta vaatia omaa pariaan muistamaan jotakuinkin säännöllisesti, tahdin ja ajanhan voi yhdessä sopia. Jos toisen soittoon tai viestiin ei vaivaudu vastaamaan, niin mitä virkaa ja väliä suhteella on ?

• oli nainen

samanlainen,mut tuli selväksi että oli muita.Niin että naisille myös.Näyttäkää se jos välitätte miehestä.Mieskin huomaa jos ei välitetä ja senkin huomaa jos on muita.

• arto.sikanen

Pyyhin nuo entiset älyttömyydet pois. Ja yritän hyväksyä itseni ensin sellaisena kun olen. Eli mulla on liik.sairaus,mutta ei kovin paha . Olen entinen viinan väärinkäyttäjä, mutta raittiina 26 vuotta. Ehkä vielä onnistun, vaikka ikä on 54v ,sillä niin pitkään kun on elämää, on toivoa. Enpä ole hellyyttä paljon saanut,mutta en ole myöskään antanut. Joten jos jotain toivoo itselleen, anna ensin sitä toiselle. Joka päivä yritän opetella positiivista ajattelua, vaikeaa on,mutta vielä onnistun.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4363
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2006
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      61
      1667
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1353
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      959
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      913
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      889
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe