"Kuka sellaisen teorian on keksinyt, että maailman kaikkeus

olisi ollut tyhjä": Tällä perusteella ei ketään ole täällä olemassa, koska tyhjästä on hyvin huonoa
nyhjäistä! Materia on aina ollut! Samoin on Antimateriakin aina olemassa. Magneetti kentätkin ovat osa kehitystä meidän elämämme ylläpitäjinä. Alkeellisemmin on tunnettu Vesi ilma maa ja tuli vanhoissa
määritelmissä.

Toistan; jos materiaa ei ole ollutkoskaan olemassa, niin meitäkään ei ole täällä todellisuudessa ketään
olemassa. Siis kaikki on vain pahojen henkien hourailuja jotka unissaan koettavat jotan todistella?

5

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On olemassa asioita joista ei ole selvää ilmoitusta annettu korkeammalta taholtakaan, ja on tyydyttävä siihen kaikessa mitä on ilmoitettu pelastusahistoriaan liittyen.
      Ihmisen aivot ovat turhan pikkaiset käsittämään kokonaisvaltaisesti siis mm. äärettömyyttä, mehän ymmärrämme että kaikki päättyy johonkin aina, Jumalan olemus, ja luomistyöt. Siinä taitavat olla asiat jotka ovat tavalliselle kulkijalle hiukan hankalia ymmärtää.

      Mitä olisi äärettömyyteen päättyvän seinän jälkeen ?
      Jumalan olemusta on yritetty selittää filofisesti ikäänkuin sisältäpäin persoonallisuusasioita analysoitu.
      1 1 1 = 1 on käsittämätön asia, siis jumaluuden ilmentyminen kolmalla tavalla, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
      Tuo on kuitenkin totuus, eiole olemassa aikaa etteikö Kristus olisi ollut olemassa jo ennen luomistyön alkuja, JHWH "Minä olen se joka olen" oli Kristus myös, Apostolinen siunaus kulkee Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ei jehovan nimeen, esim. Itse olen ymmärtänyt Raamatun perusteella että kaikki mitä on tapahtunut luomistyötä myöten on Kristuksen hommia, koko Raamattu on kokonaan tuon välillä lihassakin näkyneen persoonalliosuuden ympärillä, koko vanhan testamentin uhripalvelus oli vertausta siitä mitä Kristus oli uhrina ja mitä Kristus tekee tänään ylipappina oikeassa pyhäkössä. Hebr 8-9.
      Jumala jos sellaista hakee saattaa löytyä jonkunlaisena olevaisena sitten vaikka jostakin Orionin takaa ja katselee poikansa duunaamista ja touhuja ? Käsittämätöntä. Jumaluus on tosi asia kuitenkin asiayhteydessä. Kol 2:9, Apt 17:29.
      Raamattu kertoo että Kristus toimi eläväisen Luojana. Maapallo saattaa olla hyvinkin 14 miljardia vuotta vanha ja kosmos, siellä tapahtui joitakin muutoksia planeettojen asentojen suhteen jossakin vaiheessa että elämä täällä on mahdollista. Luomiskertomus kertoo siis hyvinkin eläväisen luomisesta 6 000 vuotta sitten ja kosmos on ties vaikka kuinka vanha.
      Aina siellä jotakin alkeishiukkasta on varmaan pyörinyt, ihmiset ovat uhranneet paljon vaivaa ja rahaa kehittääkseen välineitä millä sinne päästä. Hirvee ressi onko kuussa vettä esim ?

      Jumala on ilmoittanut pelastushistoriassa kaikan tarpeellisen mitä tavallinen maajussi tarvitsee.
      Sen jokainen kokee ja tuntee Pyhän Hengen toiminnan itse itsessään.

      Jumala on sulkenut sanansa pelkiltä skeptikoilta. Ei helmiä sioille periaatteella, ei ne siitä mitään tajua rypee paskassa kaiken jalkoihinsa. Vilpittömälle tutkijalle joka hakee raamatusta sitä mitä tarkoituskin Raamattu avautuu.
      Huom;
      - Kriittinen saa olla ja pitää olla. Ei mitään hyötyä ole jos ei itse mieti, sisäistä ja tajua. Pelkkänä "joo moehenä" ei voi olla. Kriittinen siis saa olla ja pitääkin olla, mutta ei skeptikko joka tarkoittaa ettei periaatteellisesti voi koskaan hyväksyä kaikkea mitä eteen tulee ja tarjotaan vaan ainpa pyrkimys on saada kaiken kumottua keinolla millä hyvänsä.

      Raamaattu on ehtymätön kirja, mutta vilpitön tutkija saa jo ensilukemalta selvän käsityksen pelastusasioista, siitä mitä on kristinusko. Raamatunjakeita ja teologioita voi sitten käännellä ja väännellä ja pohtia koko elämänsä. Kerran kuulin kun 92 vuotias pastori oli innoissaan kun löysi yhdestä jakeesta jotakin uutta ja koko ikänsä pastorina toiminut. Erilaisia teologioita sitten aukeaa. Minulla kesti 8 vuotta kotona kokopäivätutkimista, monet kirjat ja kurssit ja kirjeet kunnes viimeinenkin oppirakennelma loksahti paikoilleen ja koin heureka ilmiön asiassa. Monilla on työ ja perhe ja rajoitettu ajankäyttö ja tyytyminen paljolti mitä kuulee kirkossa. Siksi Jumala onkin kiireisille varannut kokonaan yhden päivän viikossa lepäämiseen ja iloon läheisiensä parissa Jumalan asioissa. Jes 58:13-14.

      IKuisuudessa selviää paremmin mikä liittyy noihin käsittämättömiin asioihin. Tiede on mukavaa puuhaa turha tyyristä joskus, mutta ja ihminen aina hakee ja kiinnostuu siitä mitä ei ymmärrä, ei tyydy mitä on ilmoitettu.
      Jossakin määrin on tyydyttävä mitä on ilmoitettu.

      Minusta on hyvä luottaa että ihmisellä on suora yhteys Jeesukseen Kristukseen Ylipappiin tänään.
      Ei tarvita leeviläisiä aaronin jälkeläisiä kaapuinensa välittäjäksi ja paiskimaan sonnien ruhoja alttareille.

      Pelastuksen ehdot ovat minun ymmärtääkseni ja koko Raamattu on jo luettu kun toimii parhaan kykynsä mukaan näin: Ilm 14:12, Hebr 12:14.
      Siinä ole pelastuksen ehdot riippumatta piireistä missä raamattua luetaan.

      Hyvää tätä päivää
      jari

    • Ei kai sellaista ole kukaan koskaan väittänytkään, että olisi ollut totaalinen tyhjyys.

      Maailmankaikkeus olisi ollut jo olemassa ennen alkuräjähdystä, erilaisena vaan.

      On myös muistettava, ettei alkuräjähdysteoria ole teoria maailmankaikkeuden alkuperästä tai edes varsinaisesti maailmankaikkeuden synnystä (tapahtumista hetkellä nolla).

      Alkuräjähdysteoria ei pyri selittämään itse alkuräjähdystä tai sen syytä, vaan se pyrkii selittämään maailmankaikkeuden rakenteiden kehityksen alkuräjähdyksen jälkeen nykyisin havaittavaan muotoonsa.

      Alkuräjähdysteoria on siis teoria maailmankaikkeuden kehityksestä, ei sen synnystä.

      Käsitteet tuntuvat menevän useasti sekaisin, kun ihminen alkaa pohtia asioita, joista ei ole hajuakaan, edes peruskoulun oppimäärän edestä.

      • Näet olen tässä elämäni ehtoo puolella alkanut käsittää hieman enemmän näiden teorioiden syntyjä. Sanon sen aivan suoraan, että olet hyvällä hajulla noista tieteen julkaisuista, joista vielä melkomonet ovat
        vain teorioita,niin kauvan kunnes uutta tietoa ilmaantuu. Tuo Vimana tarinakin Indiasta on tieteiden haaran
        mukaan todistettu oikeaksi, jonka tiimoilta ilmaantuvat UFO aliaineen? Plus harmaineen? Raamatussa ei
        ole muuta mainintaa, kuin Hesekielin näky ikäänkuin päätteellä.

        Tämä Jääkausi ilmiökin on tieteellisesti todistettu oikeaksi, koska Meille tuntematon kivilaji on ilmaantunut
        maankuoren päälle 6000 - 10 000 metrin syvyydestä. Olen nähnyt kuvat kolmesta Telluksen eriosista
        olevista näytepaikoista. Geologit tuntevat ammattinsa. Luin tästä melko tuoreesta National Geoghraphic
        julkaisusta Egyptin erämaa aavikolta löytyneistä Valaiden ja muiden merielävien luuranrangoista, jotka
        Ajoittuvat Dinojen aikakausiin Garbon 14 mittauksilla.

        Tuosta Pölystä syntymiseen ilman materiaa on mielestäni järjetön ajatus, koska Kaiken valmistukseentarvitaan
        Materiaa, Joten tämän esityksen pohjana oli Big Bang Catolisen oppineen papin teorian mukaan. On myös
        anti-materia, joka liittyy samaan juoneen kuten, kuten Magneetitkin Pos ja nega. Ja juonena on se, että
        Maailman kaikkeus on jatkuvassa liikkeessä. Näin tosiasia on se, että kaikki elämän muodot perustuvat kieroliikkeille!

        Kyllä Uskon kiihkoiliat väittävät, että kaikki mitä luotu on on luotu tyjästä? Minä en pysty uskomaan tyhjästä
        syntymiseen, vaikka Olen joutunut näkemään Apollonnius Tyänalaisen Kaltaisen ilmiön, joka on minun
        oppimattomalle tutkialle järjen vastainen, Nät minähän en pysty käsittämään yliluonnollisia asioita.
        Muun muassa kidutus Helvetti kuuluu korvien välimaaston kuvitelmiin. Teolokian ammattilaiset ovat
        kertoneet erittäin helppotajuisesti, kuinka Ristiriitaisuus on syntynyt Juutalaisen Ja Hellenisti Raamatun
        kirjoittajien välille.

        Juutalaiset tunsivat vain Ge-Hennan. Hellenistien näkemys perustuu Homerokesen
        Ilia Oduceyn kuvailemaan Helvettiin, joka on kaikille vähääkään älyään käyttäville aivan satumainen tarina
        valtavasta Aabrahamin helmasta Rikkainene miehineen ja Lasaruksineen. Nät tässä tarinassa paljastuu
        Velj; Grimmin kaltainen satu. Voisin sanoa, että tämä on tehty pikkuälyisille uskon kappaleeksi, Josta nämä poloiset eivät luovuta yhtään mitään. Tämä lienee paras Evankeliumien väärennys sopivassa muodossa!


      • plä'äh!

        koulussa opetettiin alkuräjähdyksestä niin että "ei mikään" = "totaalinen tyhjyys" räjähti, eikä kuten sää väität.


      • tööt!

        humpuukia, johon uskotaan, koska ei haluta uskoa Jumalaa, joka kaiken loi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1757
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      231
      1405
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1011
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      895
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      755
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      735
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      37
      687
    8. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      674
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      26
      665
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      30
      664
    Aihe