Moro, onko ketään joka on syönyt dormicumeja unettomuuteen, uteliaisuuttani tahtoisin tietää kuinka pitkään?
Itse sain nyt kuukauden kuurin.
Dormicum
21
8263
Vastaukset
- .
ihan satunnaisesti.
Kuuri? Miksi kuuri? Aika outoa.yritetään katkaista vuosia jatkunut unettomuus ja lääkkeiden syömisen määrän lisääntyminen, nyt korvattiin useat lääkkeet dormicum 15mg:lla ja toimii loistavasti.
Nukun hyvin ja herään aamulla reippaana ilman unilääkekrapulaa.
Mitähän tässä lääkkeessä niin pelätään?- Vespaaaaaaaaaaaaaaaa
Maraton1970 kirjoitti:
yritetään katkaista vuosia jatkunut unettomuus ja lääkkeiden syömisen määrän lisääntyminen, nyt korvattiin useat lääkkeet dormicum 15mg:lla ja toimii loistavasti.
Mitähän tässä lääkkeessä niin pelätään?Amerikassa Halcion merkkisellä unilääkkeellä oli muka syy-yhteys henkirikokseen. Sen jälkeen Halcion ja Dormicum meni vaikeaksi saada. Itse sain 100 kerralla ennen. Nyt max 20, mitä apteekki toimittaa ulos. Tuo syy-yhteys unilääkkeeseen johti ylilyönteihin.
- Halcionista
Vespaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
Amerikassa Halcion merkkisellä unilääkkeellä oli muka syy-yhteys henkirikokseen. Sen jälkeen Halcion ja Dormicum meni vaikeaksi saada. Itse sain 100 kerralla ennen. Nyt max 20, mitä apteekki toimittaa ulos. Tuo syy-yhteys unilääkkeeseen johti ylilyönteihin.
Itsellä oli univaikeuksiin halcion useamman vuoden käytössä. Nukuin hyvin, ei krapulaa/pöhnää ikinä aamulla, vaan heräsin reippaana. Lääke oli välillä myyntikiellossa kun kuulemma (lekurin mukaan) aiheutti sivuvaikutuksena ns. liikemiehille tilanteita, et heräsivät aamulla normaalisti ja tekivät kauppoja/sopimuksia aamupäivästä eikä muistaneet niistä mitään iltapäivällä :D Itselläni ei ollut mitään ongelmia. Jopa puolikas riitti monesti. Nykyään Stilnot ja toimii yhtä hyvin. Muistelin vaan tuota Halcion lääkettä, että minulla se toimi juuri niinkun pitääkin, ei onglemia, ei väsymystä eikä pöhnää aamulla.
- K00K00
Maraton1970 kirjoitti:
yritetään katkaista vuosia jatkunut unettomuus ja lääkkeiden syömisen määrän lisääntyminen, nyt korvattiin useat lääkkeet dormicum 15mg:lla ja toimii loistavasti.
Mitähän tässä lääkkeessä niin pelätään?Mitäs lääkkeitä sulla on menny sitte ensiks?
- Käyttäjä6
Olen aika "koke ut" Domicumin käyttäjä - valitettavasti - , sillä olen joutunut käyttämään sitä varmaankin kohta lähes 20 vuotta!Aluksi se oli vain satunnaista työstressiin liittyvää unettomutta eli otin tabletteja silloin tällöin. Vuosien kuluessa joudin sitten ottamaan yhä useammin työstressin takia edelleenkin, mutta aina lomien ajat ja viikonloput menivät ilman nukahtamislääkkeitä ja ongelmia.
Joudin muutama vuosi istten uupumislomalle useaksi kuukaudeksi ja tämän jälkeen en ole päässyt uneen kuin satunnaisesti ilman Dormicumia. Minulla on myös käytössä pitkökestoinenkin unilä'ke, koska Dormicum voi aiheuttaa äkillisen heräämisen muutaman tunnin kuluttua uneen vaipumisesta.
En ole itse ainakaan (: huomannut, että lääke olisi aheuttanut sen suurempia muistionglemia tai muutakaan sekavuutta. Tietysti toivon, että pääisin siitä joskus eroon...- Käyttäjä6
Siis jatkoa edelliseen kirjoitukseeni... Olisi pitänyt lukea tekstini ennen sen lähettämistä, koska se nääyttääkin vilisevän painovirheitä tolkuttomasti! En laittaisi sitä kuitenkaan lääkkeiden syyksi (:
Niin, en tiedä, miksi Dormicumin käyttöä pelätään. Yksi syy voi tietysti olla se, että pitkäaikaisessa käytössä sen vaikutus saattaa heikentyä. Toisaalta yksi farmaseutti kysyy aina minulta, jos satun olemaan hänen asiakkaansa ostaessani Dormicumia, olenko huomannut muistamattomuutta herätessäni. Ilmeisesti lääkkeellä voi siis olla tuollainen vaikutus. Käyttäjä6 kirjoitti:
Siis jatkoa edelliseen kirjoitukseeni... Olisi pitänyt lukea tekstini ennen sen lähettämistä, koska se nääyttääkin vilisevän painovirheitä tolkuttomasti! En laittaisi sitä kuitenkaan lääkkeiden syyksi (:
Niin, en tiedä, miksi Dormicumin käyttöä pelätään. Yksi syy voi tietysti olla se, että pitkäaikaisessa käytössä sen vaikutus saattaa heikentyä. Toisaalta yksi farmaseutti kysyy aina minulta, jos satun olemaan hänen asiakkaansa ostaessani Dormicumia, olenko huomannut muistamattomuutta herätessäni. Ilmeisesti lääkkeellä voi siis olla tuollainen vaikutus.lääke sinulla menee dormicumin rinnalla, kun joskus heräilen jo viiden aikaan - tosin pirteänä.
- Käyttäjä6
Maraton1970 kirjoitti:
lääke sinulla menee dormicumin rinnalla, kun joskus heräilen jo viiden aikaan - tosin pirteänä.
Dormicumin rinnalle olen saanut lääkkeen nimeltä Mirtazapin Orion, annos 15 mg (joka on kai aika pieni).
- Triptylisti
Heipähei Maraton !
Ei kannata syödä noita pään sekottaja-lääkkeitä unettomuuteen. Itse olen kärsinyt 20 vuotta unettomuudesta. Kaikenlaisissa unitutkimuksissa jne olen käynyt ja kaikkia lääkkeitä kokeilin ja viimeksi tosiaan kokemukset triptylistä. kuten tuossa aiemmin kerroin.
Kokeile Melatoniinia (3-4 mg), ongelmani hävisivät kuin taikaiskusta. Illalla tuli uni simmuun, uskomattoman hyvät 9h yöunet kertaakaan heräämättä ja heräsin PIRTEÄNÄ. Ja Melatoniini ei tosiaan ole mikään pään-sekottaja-lääke vaan ihmisen itse tuottama hormooni- Triptylisti
moi !
Lisäksi pari vinkkiä mitkä toimivat ihan hyvin. Itse en käytä mitään mikä sisältää sokeria tai kofeiinia n. klo 17.00 jälkeen illalla (esim coca-cola). Sitä kun hörpäsee illalla pullollisen niin koko seuraava yö valvotaan. kaikki makeiset, suklaat, ym pois iltasella.
Ja edelleen korostaisin että älkää syökö niitä bentosodiatsepiini-lääkkeitä, ennen pitkää olette niistä riippuvaisia ja kohta vaikutus on päin vastainen ja aivot alkavat sulaa jne....
t: kaiken kokeillut - vierestä
Triptylisti kirjoitti:
moi !
Lisäksi pari vinkkiä mitkä toimivat ihan hyvin. Itse en käytä mitään mikä sisältää sokeria tai kofeiinia n. klo 17.00 jälkeen illalla (esim coca-cola). Sitä kun hörpäsee illalla pullollisen niin koko seuraava yö valvotaan. kaikki makeiset, suklaat, ym pois iltasella.
Ja edelleen korostaisin että älkää syökö niitä bentosodiatsepiini-lääkkeitä, ennen pitkää olette niistä riippuvaisia ja kohta vaikutus on päin vastainen ja aivot alkavat sulaa jne....
t: kaiken kokeillut"Takerrun" sinun yhteen lauseeseen, jonka olen myös nähnyt useilla palstoilla." Älkää syökä bentsoja, jäätte niihin koukkuun." Tämä asia minua askarruttaa, miksi ei saisi olla koukussa. Minäkin ikäni kärsinyt unettomuudesta ja kokeillut kymmenet lääkkeet, mitkä ovat pistäneet nupin täysin sekaisin. Nyt olen syönyt monta vuotta oksatsepaamia ja aioin syödä vaikka loppuelämäni. Se on ainut lääke, mikä minulle sopii. Poistaa ahdistusta ja antaa unta. Syön myös melatoniiniä ja nyt kokeilussa tryptofaani. Resepti on iteroitu (itse pyysin) ja sama lääkäri uusii lääkkeen. Jos minä pystyn elämään ahdistuksieni ja unettomuuteni kanssa oksatsepaamilla, niin sitten elän ja olen "koukussa". En sen pöljempi ole kuin ennenkään, päinvastoin. Miten lie aivoja pehmittäneet. Tuntuu vaan minusta, että sen lääkkeen ansiosta minä elän. Enkä millään pahalla tätä kirjoita, vaan haluan tietoa miksi ei saa jäädä koukkuun.
vierestä kirjoitti:
"Takerrun" sinun yhteen lauseeseen, jonka olen myös nähnyt useilla palstoilla." Älkää syökä bentsoja, jäätte niihin koukkuun." Tämä asia minua askarruttaa, miksi ei saisi olla koukussa. Minäkin ikäni kärsinyt unettomuudesta ja kokeillut kymmenet lääkkeet, mitkä ovat pistäneet nupin täysin sekaisin. Nyt olen syönyt monta vuotta oksatsepaamia ja aioin syödä vaikka loppuelämäni. Se on ainut lääke, mikä minulle sopii. Poistaa ahdistusta ja antaa unta. Syön myös melatoniiniä ja nyt kokeilussa tryptofaani. Resepti on iteroitu (itse pyysin) ja sama lääkäri uusii lääkkeen. Jos minä pystyn elämään ahdistuksieni ja unettomuuteni kanssa oksatsepaamilla, niin sitten elän ja olen "koukussa". En sen pöljempi ole kuin ennenkään, päinvastoin. Miten lie aivoja pehmittäneet. Tuntuu vaan minusta, että sen lääkkeen ansiosta minä elän. Enkä millään pahalla tätä kirjoita, vaan haluan tietoa miksi ei saa jäädä koukkuun.
samaa minäkin ihmettelen, vaikka kuinka lääkkeisiin jää koukuun, niin jos sitä tarvitsee elämän syrjässä kiinni pysymiseen, niin silloin niitä pitää syödä vaikka siihen koukkuu jäisikin.
On parempi olla bentsokoukussa kuin kaksi metriä mullan alla.
- Harzao
Mä vedän 6-packin kaljaa ja kourallisen imovaneja, hyvin tulee unta!
- Jaydee
Mä kysyisin noista dormareita et miten ne sulaa jos hihaan lyö?Fiman läpi vai voiks nykästä suoraan klikkikupista?
- Jaydee
Ja 2 xantut menee 2 kertaa päivässä siniset pamit ja panacodit,Tramal 50..
- saisi.apua
Hanuriksi meni kun sähköiseen reseptiin siirryttiin.
- farmaseutti
Ei oo mikään ihme ettei enää määrätä ja maksimi jako apteekista 20kpl kerralla;
taitaapi olla halutuin bentso kadulla xanorin lisäksi koska vain triatsolaami(halcion) ja midatsolaami (dormicum) on ainoat kaksi apteekin bentsoa joita voi käyttää suonensisäisesti ja käyttäjät maksaa 10-20e/ 15mg tabu... itse en ole tuota "viihdekäyttöä" bentsoilla ikinä ymmärtänyt. käyttäkää ne oikeaan vaivaan ja vain tarvittava määrä niin pääsette huomattavasti helpommalla elämässä ;) - Anonyymi
varoitus dormicumista. jotain 15 vuotta sitten ku olin Thaimaasta Suomeen tulossa suoralla lennolla ni ajattelin käydä apteekista jotain unilääkettä että saa nukuttua matkan ajan.Apteekkari antoi 5 kpl dormicum 15ml lääkettä ja vannotti että vain yksi pitää ottaa koneessa. no minähän nuorena ja tyhmänä 105 kiloa painaneena nuorena athleettisena mihenä ajattelin että aivan lapselliset neuvot ja että muka vain yksi riittäisi minulle,, no tietenki kun olin olevinaan kova jätkä ja tiesin muka enemmän kuin apteekkari ni rouhasin tietenkin koko levyn turpaan koneessa 5kpl ja mietin että mahtaakohan edes se määrä toimia.. no seuraavaksi joku läiski mua poskille,,mietin että missä helvetissä mä olen niin vähän aijan kuluttua sain tajuttua että olen koneessa ja helsingin kentällä.. olin nukkunut koko matka eli jotai 11 tuntia paikalla ilman liilkkumatta,siis hengitin tietysti.. lento emot käski lähteä koneesta ja kun nousin ylös ni olin aivan sekasin jalat eivät meinannut kantaa ollenkaan ja kävelin kentän tuloaulaan seinä pitkin,,sama jos olis ollut 5 promillen kännissä,, kaverit oli vastassa ja ensinmäinen kommentti oli että mitä vittua sä olet vetänyt,,no hän löhti heittää mut kotiin ja kotiin päästyäni kaveri jäi ala kertaan katsoman että saanko laitanko oven kiinni mut olin sen selkosen selälle jättänyt,,no kaveri tuli mun kotiin katsomaan niin olin toisen matkalaukun saanut avattu ja sitten olin rojahtanut aukinaisen laukun päälle ja nukuin siinä jo tyrmääntyneenä,, kaveri sitten tzekkas että hengitin ja olin suurinpiirtein kunnossa ja laittoi ovenkiinni ja lähti menemään. uskomatonta mutta nukuin niiden laukkujen päällä viellä jotain 15 tuntia... se oli eka kerta kun otin unilääkkeitä ja siksi en oikein niihin uskonutkaa ja olin idiootti😳olen varma siitä että ainoa miksi mun sydän ei pysähtynyt siitä lääke määrästä ni oli se että olin kovakuntoinen kaveri ja mikä tärkeintä en ollut ottanut yhtään alkoholia lähtöpäivänä, jos olisin ollut kännissä ja sama määrä dormicumia ni olen varma siitä että ei olisi sydän kestänyt ja helsinki- vantaalla olisi ollut kavereiden sijaan monosen auto odottamassa☠💀Olkoon tämä varotuksena teille jotka tykkäätte pelata noiden uni- rauhottavien lääkkeiden kanssa!!
- Anonyymi
Anteeksi mutta tarinasi hiukan nauratti siinä kohdassa kun sanoit nukkuneesi niiden laukkujen päällä 15 tuntia vaikka ymmärrän että tuo on ollut varmaan aika kauhea ja sekava kokemus. Mutta joo hyvä varoitus. Käyttöohjeita kannattaa noudattaa eikä omin päin annostella. Alkoholin / esim. opiaattien kanssa bentsoja ei tule käyttää. Käsittääkseni bentsoihin itsessään harvemmin kuolee vaikka ottaisikin isomman määrän (mitä en suosittele kellekään) mutta jos niitä yhdistelee esim yllämainittuihin aineisiin niin siinä on se vaaran paikka. Moni esim amerikkalais julkkis on kuollut bentsoja veressään vaan ollut kyllä muutakin veressä esim opiaatit.
Bentsoviekkarien sietämättömyyskin voi ottaa ihmisiä hengiltä. Noiden lääkkeiden kanssa kannattaa olla varovainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi mutta tarinasi hiukan nauratti siinä kohdassa kun sanoit nukkuneesi niiden laukkujen päällä 15 tuntia vaikka ymmärrän että tuo on ollut varmaan aika kauhea ja sekava kokemus. Mutta joo hyvä varoitus. Käyttöohjeita kannattaa noudattaa eikä omin päin annostella. Alkoholin / esim. opiaattien kanssa bentsoja ei tule käyttää. Käsittääkseni bentsoihin itsessään harvemmin kuolee vaikka ottaisikin isomman määrän (mitä en suosittele kellekään) mutta jos niitä yhdistelee esim yllämainittuihin aineisiin niin siinä on se vaaran paikka. Moni esim amerikkalais julkkis on kuollut bentsoja veressään vaan ollut kyllä muutakin veressä esim opiaatit.
Bentsoviekkarien sietämättömyyskin voi ottaa ihmisiä hengiltä. Noiden lääkkeiden kanssa kannattaa olla varovainen.joo,,todellakin avonaisen laukun päällä kotini lattialla nukuin viel sen 15 tuntia,,ja tämä tarina on tosi,, olen täysin varma siitä että jos olisin ottanut napin tai kaksi ni e olisi herännyt enään.. virheistä oppii...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle573471Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472826Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1482640Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572331Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572053- 1561724
- 761495
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231338Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381293- 241184