Narsistisempaa vuotta 2011!

46

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j.o.k.u.

Temppu oli ilmiselvästi tuo peilistä ulos pomppiva hovinarri.

Ja minä olin varmaan sitten se häijyn näköinen bitch siellä peilissä...
      Ei siellä muitakaan minun oloisia näkynyt ( jos sitä ohi viuhahtavaa tulikärpästä ei lasketa... )

Yxex oli aivan selkeästi tuo haudankaivaja. ( yxexin pimeä puoli...Näen sieluni silmin, miten se hymyillen kaivaa kuoppaa ja odottaa, että joku sinne kopsahtaa. >:D )

Hieno video!

Täytyy kyllä sanoa, että repesin nauramaan, kun se pikkutyttö juoksi sinne hautakuoppaan lopussa...
      Tuli eräs mainos mieleen, jolle jaksoin aina nauraa:

http://www.youtube.com/watch?v=afLYBScd5do

Enjoy! Moni varmaan muistaa tämän.

http://www.youtube.com/watch?v=XabpSQinqUw

Biisi vielä perään.

• lottamari<3

• Tässä keräilen palasia eilisestä

• :-D Jaa-a.
        Homma meni silleen että Lottis, joka tuli narsistileiriltä, nakitti mulle pikku homman; "And we'll dig a deep hole
        To bury the castle, bury the castle", poteroa kaivaessani tulin löytäneeksi portaalin ihmemaahan. Koska aikaa ei ole, j.o.k.u. hyppäsi sinne lapsena (lottamari heitti sulle nuken jonka kiireessäsi tipautit). Kyseessä on symbolinen homma, johon liittyy Temppu kohdassa 1:47 (But it was a trick)ja tiesin sun jättäneen lapsuuden taaksesi kun ilmestyit aikuisena 'bitch'inä sieltä taikapeilistä :)

Reitti ihmemaahan on avoin vain harvoille, siksi luosasin sen takaisin piiloon. Ei se linna olis siihen kuoppaan muutenkaan mahtunut ;)

Kohdassa 1:51 poseeraa pyörremyrsky :-P

Sienikeijuksi naamioitunut tyttö 1:54 on selvästi Tarua/Totta =)

Se keinu, jonka narut roikkuvat suoraan taivaasta...joskus on palattava takaisin alkuun, päästäkseen uudelleen eteenpäin elämässä..

• yxex kirjoitti:

:-D Jaa-a.
        Homma meni silleen että Lottis, joka tuli narsistileiriltä, nakitti mulle pikku homman; "And we'll dig a deep hole
        To bury the castle, bury the castle", poteroa kaivaessani tulin löytäneeksi portaalin ihmemaahan. Koska aikaa ei ole, j.o.k.u. hyppäsi sinne lapsena (lottamari heitti sulle nuken jonka kiireessäsi tipautit). Kyseessä on symbolinen homma, johon liittyy Temppu kohdassa 1:47 (But it was a trick)ja tiesin sun jättäneen lapsuuden taaksesi kun ilmestyit aikuisena 'bitch'inä sieltä taikapeilistä :)

Reitti ihmemaahan on avoin vain harvoille, siksi luosasin sen takaisin piiloon. Ei se linna olis siihen kuoppaan muutenkaan mahtunut ;)

Kohdassa 1:51 poseeraa pyörremyrsky :-P

Sienikeijuksi naamioitunut tyttö 1:54 on selvästi Tarua/Totta =)

Se keinu, jonka narut roikkuvat suoraan taivaasta...joskus on palattava takaisin alkuun, päästäkseen uudelleen eteenpäin elämässä..

Voisiko se 1:51 olla kuitenkin QoH?

• temppuilija kirjoitti:

Voisiko se 1:51 olla kuitenkin QoH?

Voisi hyvinkin olla, sydänrasioineen. Hyvä video, johdattaa jokaisen varmaan ihan omanlaiselle mielikuvamatkalle. :)

2:35 marionettinuket pisti ajattelemaan, ketä tai mitä itse hallitsee(illuusio vallasta-kopp-), ja kuka tai mikä itseä hallitsee..

Eli heiluttaako kissa häntää, vai häntä kissaa ;-)

• lottamari<3
        yxex kirjoitti:

Voisi hyvinkin olla, sydänrasioineen. Hyvä video, johdattaa jokaisen varmaan ihan omanlaiselle mielikuvamatkalle. :)

2:35 marionettinuket pisti ajattelemaan, ketä tai mitä itse hallitsee(illuusio vallasta-kopp-), ja kuka tai mikä itseä hallitsee..

Eli heiluttaako kissa häntää, vai häntä kissaa ;-)

Mitä jos sekä häntä, että kissa molemmat heiluttavat itseä? Minä luulen, että me olemme välillä marionettinukkeja, jotka sätkitään hännän heiluttamina sinne tänne, eikä tiedetä aina mikä meitä vie ja liikuttaa...

Tämän laulun sanat on yhtä käsittömättömät???

http://www.youtube.com/watch?v=1mVZ1PPR3Pw

• lottamari<3 kirjoitti:

Mitä jos sekä häntä, että kissa molemmat heiluttavat itseä? Minä luulen, että me olemme välillä marionettinukkeja, jotka sätkitään hännän heiluttamina sinne tänne, eikä tiedetä aina mikä meitä vie ja liikuttaa...

Tämän laulun sanat on yhtä käsittömättömät???

http://www.youtube.com/watch?v=1mVZ1PPR3Pw

Olet/olit ihanan epätietoinen..

• Totta/Tarua
      • suostut :D

Omien virheiden toistelu on oikeastaan aika hauskaa ... aina kun saa itsensä kiinni siitä.

• MajaMaja

Heräsin uudestaan lukemaan näitä. Miksei kukaan ole uskaltanut vastata, et näkee itsensä tuossa pikkutytytössä ja siinä isommassa esittäjässä, joka on valmis hautaamaan sen pienen maahan kun ei uskalla katsella? Ajattelin kaivella sen ylös ja katsella silmästä silmään :)

• Ehkä se on niin silmiinpistävää, ettei sitä ole haluttu tuoda esiin.
        Mutta nuo pienet mielenkiintoiset pätkät itse 'pääjuonen' ohessa ovat ne juttu, joista löytyy 'se juttu' ja näin mielestäni tässä narsismiyhteydessä asian laita on - mikään ei ole sitä miltä se näyttää :D

• MajaMaja
        temppuilija kirjoitti:

Ehkä se on niin silmiinpistävää, ettei sitä ole haluttu tuoda esiin.
        Mutta nuo pienet mielenkiintoiset pätkät itse 'pääjuonen' ohessa ovat ne juttu, joista löytyy 'se juttu' ja näin mielestäni tässä narsismiyhteydessä asian laita on - mikään ei ole sitä miltä se näyttää :D

Oli siinä paljon muutakin. Kuten se peiliin katsominen. Samoja virheitä joista kai mainitsit tuolla edellä. Ei niin. On kamalan vaikea muuttaa ja irrottaa itsensä. Jos lähden tästä löydän jo kohta samasta itseni tai pahemmasta.

• Hieno video temppuilija.

Minä nyt aion olla taas tylsä. Minusta se pikkulikka oli jokainen meistä. Nukke=salaisuus tai salainen minä, joka piilotetaan kuoppaan. Näkyville jää vain se herkkä ja etsivä (hyvä puoli) , joka kohtaa olevinaan muita kummajaisia. Jotka eivät siis ole sitä miltä näyttävät, vaan sitä mitä heistä halutaan näyttää tai osoiteaan olevan. Joilla on potentiaalia paljastaa likan salaisuudet. Ja likalle tulee kiire pelastaa nukkensa, jotta kaikki ei tule ilmi. Hyppää nukkeineen päivineen kuitenkin kuopaan, koskei kestä kohdata totuutta. Ja toiset lakaisee roskat maton alle, pois näkyvistä, ihan kuin niitä ei koskaan olisi ollutkaan.

Ei ole edes väliä, onko narsisti vai ei tuossa pikkulikan roolissa. Ihan jokainen syyyllistyy samaan. Ja lisäksi toisaalta me kaikki kannamme myös noita jokaista eri roolia vuorotellen. Eri elämän vaiheissamme.

• M.B.

Mmm.. ja usein meille lankeva rooli on hyvinkin riippuvainen siitä, mikä on toisten rooli samassa näytelmässä.. Ongelmia tulee jos kaikki tahtovat saman roolin ja sen saatuaan haluavat pysyttäytyä siinä vaikka väkisin.

Sellainenhan sopii tietenkin jos esim. parisuhteessa toinen aina määrää kaapin paikan ja toinen ei vastaavasti ole ikinä haaveillutkaan kaapin paikan määrittelystä... Roolit kohdillaan ja elämä sujuu kuin tanssi :D

• M.B. kirjoitti:

Mmm.. ja usein meille lankeva rooli on hyvinkin riippuvainen siitä, mikä on toisten rooli samassa näytelmässä.. Ongelmia tulee jos kaikki tahtovat saman roolin ja sen saatuaan haluavat pysyttäytyä siinä vaikka väkisin.

Sellainenhan sopii tietenkin jos esim. parisuhteessa toinen aina määrää kaapin paikan ja toinen ei vastaavasti ole ikinä haaveillutkaan kaapin paikan määrittelystä... Roolit kohdillaan ja elämä sujuu kuin tanssi :D

:D
        Minun sisäinen ja ulkoinen roolini vaihtuu jatkuvasti. Sehän on elämän suola; eikä käy aika pitkäksi :) Mutta rasittavaa se välillä on. "Hyvyys"-rooli on kaikkein raskain kanttaa. Siinä menee nimittäin metsään pahastikin luullessaan itsestään liikoja ja sitä myötä omaan kaivettuun kuoppaansa kaikkein parhaiten.

• M.B.
        elisakettu kirjoitti:

:D
        Minun sisäinen ja ulkoinen roolini vaihtuu jatkuvasti. Sehän on elämän suola; eikä käy aika pitkäksi :) Mutta rasittavaa se välillä on. "Hyvyys"-rooli on kaikkein raskain kanttaa. Siinä menee nimittäin metsään pahastikin luullessaan itsestään liikoja ja sitä myötä omaan kaivettuun kuoppaansa kaikkein parhaiten.

Hyvyysrooli lienee hankala.. sitä lähes automaationa kumpuavaa hyvyyttä kun oppii sosiaalisten suhteiden myötä suitsemaan ettei se hyö'y yli äyräiden samalla kun tasapainoilee sen kanssa, että mikä mahdollisesti vastaanottajan mielestä olisi sitä hyvyyttä..

Hankalaa olla ihminen ainakin jos ei muuta :)

Tarkoitusperät ovat heittäneet monesti häränpyllyä omasta aiotusta vastaanottajan palautteesta löytyvään.. Eli ristiin menee kuten laivat sumussa..

• M.B. kirjoitti:

Hyvyysrooli lienee hankala.. sitä lähes automaationa kumpuavaa hyvyyttä kun oppii sosiaalisten suhteiden myötä suitsemaan ettei se hyö'y yli äyräiden samalla kun tasapainoilee sen kanssa, että mikä mahdollisesti vastaanottajan mielestä olisi sitä hyvyyttä..

Hankalaa olla ihminen ainakin jos ei muuta :)

Tarkoitusperät ovat heittäneet monesti häränpyllyä omasta aiotusta vastaanottajan palautteesta löytyvään.. Eli ristiin menee kuten laivat sumussa..

"Eli ristiin menee kuten laivat sumussa."

Joo. Ei ole kivaa kuulla vastapuolen kommentointia jos ei korvia miellytä. Välittämän suusta kaikkein vähiten.

Hirveämpää joskus tulla toimeen tarkoitusperiensä tai rooliensa kanssa kuin sietää niiden muiden. Saahan sitä edes reippaasti joko kehua toista itse hämmentymättä tai haukkua natustella nautinnon äänellä jos ei muuta. Aattelepa omalle kohdalla.

Joskus sitä melkein toivoo, että olisi sittenkin mekaaninen robotti. Huonon päivän jälkeen siis. Ei velvotteita. Ei tunteita. Ei katumusta. Ei häpeää. Ei ahdistusta. Yhtälössäni alan päästä saapasjalkanarsistiksi. Sitä roolia en ole hinkuamassa vielä. Eli kaksi askelta taas taaksepäin...

• M.B.
        elisakettu kirjoitti:

"Eli ristiin menee kuten laivat sumussa."

Joo. Ei ole kivaa kuulla vastapuolen kommentointia jos ei korvia miellytä. Välittämän suusta kaikkein vähiten.

Hirveämpää joskus tulla toimeen tarkoitusperiensä tai rooliensa kanssa kuin sietää niiden muiden. Saahan sitä edes reippaasti joko kehua toista itse hämmentymättä tai haukkua natustella nautinnon äänellä jos ei muuta. Aattelepa omalle kohdalla.

Joskus sitä melkein toivoo, että olisi sittenkin mekaaninen robotti. Huonon päivän jälkeen siis. Ei velvotteita. Ei tunteita. Ei katumusta. Ei häpeää. Ei ahdistusta. Yhtälössäni alan päästä saapasjalkanarsistiksi. Sitä roolia en ole hinkuamassa vielä. Eli kaksi askelta taas taaksepäin...

Älä kiertele saappaita, vaan hyppää niihin, tanssahtele parit askelet ja sitten riisu ne :)

Tarkoitin tuolla häränpyllyllä sitä, että kun itse ensin aikoo hyvää, toinen vastaanottaa sen tasan tarkoituksellisena pahana ja antaa myös kuulla ajatuksensa..

Vaikka kyllähän ne tulkinnat on hallussa ihan itselläkin. Kaikkeen oppii. Alkaa sillä: Jos tuokin, niin kyllä minäkin - asenteella ja hupsista heijaa, uusiin saappaaisiin tuli hulahdettua kevyesti, niin kevyesti, jonka jälkeen kilvan tulkitaan toisen aikeita ja tarkoitusperät haukutaan pystyyn tahallisena vättyilynä vähintään..

Ja kohta on keskustelu sitä nimenomaan mitä ei ainakaan sanota :D Eli hankalaa vähintääkin...

• M.B. kirjoitti:

Älä kiertele saappaita, vaan hyppää niihin, tanssahtele parit askelet ja sitten riisu ne :)

Tarkoitin tuolla häränpyllyllä sitä, että kun itse ensin aikoo hyvää, toinen vastaanottaa sen tasan tarkoituksellisena pahana ja antaa myös kuulla ajatuksensa..

Vaikka kyllähän ne tulkinnat on hallussa ihan itselläkin. Kaikkeen oppii. Alkaa sillä: Jos tuokin, niin kyllä minäkin - asenteella ja hupsista heijaa, uusiin saappaaisiin tuli hulahdettua kevyesti, niin kevyesti, jonka jälkeen kilvan tulkitaan toisen aikeita ja tarkoitusperät haukutaan pystyyn tahallisena vättyilynä vähintään..

Ja kohta on keskustelu sitä nimenomaan mitä ei ainakaan sanota :D Eli hankalaa vähintääkin...

"Tarkoitin tuolla häränpyllyllä sitä, että kun itse ensin aikoo hyvää, toinen vastaanottaa sen tasan tarkoituksellisena pahana ja antaa myös kuulla ajatuksensa.."

Törmäsin juuri tähän tänään. Vitutti suoraan sanottuna vaikka ajattelin myös sitä hyvyys-roolin kantamisen mahdottomuutta. Mutta jätin asian siihen. Olisi ollut paljonkin sananvaihtoa toisen asianomaisen kanssa. Ajattelin sitten että oikeastaan mulla on tärkeämpiä hommia. Olisin voinut mennä itseeni siinä, missä menin liiallisuuksiin. Mutta...en vain jaksanut. No menenpä itseeni sitten tällä huumoripalstalla.

• M.B.
        elisakettu kirjoitti:

"Tarkoitin tuolla häränpyllyllä sitä, että kun itse ensin aikoo hyvää, toinen vastaanottaa sen tasan tarkoituksellisena pahana ja antaa myös kuulla ajatuksensa.."

Törmäsin juuri tähän tänään. Vitutti suoraan sanottuna vaikka ajattelin myös sitä hyvyys-roolin kantamisen mahdottomuutta. Mutta jätin asian siihen. Olisi ollut paljonkin sananvaihtoa toisen asianomaisen kanssa. Ajattelin sitten että oikeastaan mulla on tärkeämpiä hommia. Olisin voinut mennä itseeni siinä, missä menin liiallisuuksiin. Mutta...en vain jaksanut. No menenpä itseeni sitten tällä huumoripalstalla.

"huumoripalstalla" :DD Täällä viimeistään on hyvä mennä itseensä ja erityisesti huumorimielellä..

Oikeastaan harmi, että ei aina jaksa jakaa kaikkia oivalluksia itsestään muille, osin siksi, että täälläkin meno äityy väliin aika vakavaksi :)

Inuiittien ruokavalio on tieteellisesti todistettu terveelliseksi, muuten:

http://www.youtube.com/watch?v=EJkCZFsizqs&feature=grec_index

• M.B. kirjoitti:

"huumoripalstalla" :DD Täällä viimeistään on hyvä mennä itseensä ja erityisesti huumorimielellä..

Oikeastaan harmi, että ei aina jaksa jakaa kaikkia oivalluksia itsestään muille, osin siksi, että täälläkin meno äityy väliin aika vakavaksi :)

Inuiittien ruokavalio on tieteellisesti todistettu terveelliseksi, muuten:

http://www.youtube.com/watch?v=EJkCZFsizqs&feature=grec_index

:DD

Upea! Mutta oon sitä mieltä, ettei kaikkia kaloja kannatakaan onkia... :)

Eikä kaikkea lihaa syödä...

http://youtu.be/zK7ci6bU8bQ

• M.B.

• elisakettu kirjoitti:

Se äskeinen? =) (naminami sanoi kettu kun lampaan lihaa söi)

http://youtu.be/qT_n__vsguk

Jaa jaa. Täällä ne naiset popcornin tahdissa leipoo ja onkii ylisuuria kaloja ja pelaa metvurstifrisbeetä.. ;-D

• yxex kirjoitti:

Jaa jaa. Täällä ne naiset popcornin tahdissa leipoo ja onkii ylisuuria kaloja ja pelaa metvurstifrisbeetä.. ;-D

No mutta hei :) Missäs sinä olet piileskellyt? Nuo edelliset? Mulla taisi iskeä pieni piru päälle; mitä Mää sanoi:

"Oikeastaan harmi, että ei aina jaksa jakaa kaikkia oivalluksia itsestään muille, osin siksi, että täälläkin meno äityy väliin aika vakavaksi :)"

Mutta näähän onkin niitä kuuluisia sisäpiirin juttuja... ;)

• M.B.
        elisakettu kirjoitti:

No mutta hei :) Missäs sinä olet piileskellyt? Nuo edelliset? Mulla taisi iskeä pieni piru päälle; mitä Mää sanoi:

"Oikeastaan harmi, että ei aina jaksa jakaa kaikkia oivalluksia itsestään muille, osin siksi, että täälläkin meno äityy väliin aika vakavaksi :)"

Mutta näähän onkin niitä kuuluisia sisäpiirin juttuja... ;)

Huomenta senkin repolainen.. Söit sitten multa toisen takajalan.. jää saappaat täyttämättä tälle päivälle ja joudun odottamaan kunnes tilalle kasvaa uusi lampaanvillan kiharainen kinttu.. :)

• M.B. kirjoitti:

Huomenta senkin repolainen.. Söit sitten multa toisen takajalan.. jää saappaat täyttämättä tälle päivälle ja joudun odottamaan kunnes tilalle kasvaa uusi lampaanvillan kiharainen kinttu.. :)

Huomenta ittelles senkin karitsa :)

Kattopas saappaaseen uudestaan...on se siellä, tallella. Ja kauniimpana kuin koskaan.

http://youtu.be/KqJjOWC26x4

• elisakettu kirjoitti:

Kattopas saappaaseen uudestaan...on se siellä, tallella. Ja kauniimpana kuin koskaan.

• M.B.
        elisakettu kirjoitti:

*Rroikottaa luuta* jäks.. sun kauneusihanteet ovat hiukan laihanlaiset .. =D

*konkkaa yhellä jalalla Kirkan tahtiin kahvikuppi etukäpälissä*

Mutta hei, etukäpälillähän voi kanssa kävellä. Saa uutta näkökulmaa tuttuun ympäristöön ..

• elämän kevät
        elisakettu kirjoitti:

Omaa hyvyttään on helppo liioitella ja pahuuttaan vähätellä, toisten kohdalla sen ehkä näkee toisinpäin. Maailmanparantaminen tulee aloittaa itsestä.

• M.B.
        yxex kirjoitti:

Sä oot yxexä aika sydänten viljelijä :)

Vaikka itse kutsunkin niitä lentosuukoiksi...

• A
        elämän kevät kirjoitti:

Omaa hyvyttään on helppo liioitella ja pahuuttaan vähätellä, toisten kohdalla sen ehkä näkee toisinpäin. Maailmanparantaminen tulee aloittaa itsestä.

Tuo on useinkin suositeltava etenemisjärjestys. Mutta se ei tietenkään merkitse sitä, että maailman parantaminen tulisi rajoittaa itseensä. (Paitsi jos oma itse on koko maailma.)

• yxex kirjoitti:

• M.B. kirjoitti:

*Rroikottaa luuta* jäks.. sun kauneusihanteet ovat hiukan laihanlaiset .. =D

*konkkaa yhellä jalalla Kirkan tahtiin kahvikuppi etukäpälissä*

Mutta hei, etukäpälillähän voi kanssa kävellä. Saa uutta näkökulmaa tuttuun ympäristöön ..

Mää; tämä on on kyllä kuukauden selviytymismotto:

"Mutta hei, etukäpälillähän voi kanssa kävellä. Saa uutta näkökulmaa tuttuun ympäristöön .."

No niinpä piruvie voikin! *loikkii etukäpälillä riemuiten eteenpäin; hyvin jalat kantavat*

• elämän kevät
        A kirjoitti:

Tuo on useinkin suositeltava etenemisjärjestys. Mutta se ei tietenkään merkitse sitä, että maailman parantaminen tulisi rajoittaa itseensä. (Paitsi jos oma itse on koko maailma.)

Mutta ei ole hyvä sekään, että näkee toisen hyvyyden suurempana kuin se onkaan. Itse olen monesti kompastunut tähän, ensin pidän toista ihmistä kivana tyyppinä, mutta osoittautuukin vähemmän kivaksi. Ja myös toisinpäin, vähemmän kivalta tuntuva osoittautuukin kivaksi. Ne ennakkoluulot.. Nykyään epäilen kaikkea ja kaikkia ihan tasapuolisesti :D

• elisakettu kirjoitti:

Mää; tämä on on kyllä kuukauden selviytymismotto:

"Mutta hei, etukäpälillähän voi kanssa kävellä. Saa uutta näkökulmaa tuttuun ympäristöön .."

No niinpä piruvie voikin! *loikkii etukäpälillä riemuiten eteenpäin; hyvin jalat kantavat*

Hulluna komppaan tuota kirkan laulun ajatusta, ja joskus tekee mieli vain lähettää lentosuukko ilman isompia mutinoita ;)
        Aika naisenergiaa teistä säteilee määbää ja elisakettu! Kiva lukea dialogejanne :)

• A
        elämän kevät kirjoitti:

Mutta ei ole hyvä sekään, että näkee toisen hyvyyden suurempana kuin se onkaan. Itse olen monesti kompastunut tähän, ensin pidän toista ihmistä kivana tyyppinä, mutta osoittautuukin vähemmän kivaksi. Ja myös toisinpäin, vähemmän kivalta tuntuva osoittautuukin kivaksi. Ne ennakkoluulot.. Nykyään epäilen kaikkea ja kaikkia ihan tasapuolisesti :D

Ei se ole niin kauhean pelottavaa, jos omat ennakko-oletukset osoittautuvat vääriksi. :)

Hyötyäkin siitä on kahdenlaista. Sellaisesta oppii että ennakko-oletukset olivat sillä kerralla vääriä ja voi ne sitten korjata. Lisäksi täsä oppii sitten muistamaan että omat ennakko-oletukset voivat huomaamatta olla vääriä.

Epäileminen ja uskominen ovat molemmat tärkeitä asioita. Toinen niistä ilman toista aiheuttaa usein ongelmia.

Kiitos monista oikein hyvistä kirjoituksistasi. :)

*Haliruttaus*

• A kirjoitti:

Ei se ole niin kauhean pelottavaa, jos omat ennakko-oletukset osoittautuvat vääriksi. :)

Hyötyäkin siitä on kahdenlaista. Sellaisesta oppii että ennakko-oletukset olivat sillä kerralla vääriä ja voi ne sitten korjata. Lisäksi täsä oppii sitten muistamaan että omat ennakko-oletukset voivat huomaamatta olla vääriä.

Epäileminen ja uskominen ovat molemmat tärkeitä asioita. Toinen niistä ilman toista aiheuttaa usein ongelmia.

*Haliruttaus*

Minun on A ihan pakko kommentoida tähän:

"Epäileminen ja uskominen ovat molemmat tärkeitä asioita. Toinen niistä ilman toista aiheuttaa usein ongelmia."

Olen sitä mieltä että molemmat kannattaa säilyttää. Mutta usko on se kauniimpi osapuoli. Minä pidän kauneudesta, mutta hyväksyn rumuuden olemassaolon.

• elämän kevät
        A kirjoitti:

*Haliruttaus*

"Ei se ole niin kauhean pelottavaa, jos omat ennakko-oletukset osoittautuvat vääriksi. :)"

Ei sekään ole niin kamalaa jos epäilee kaikkea ja kaikkia jos on ollut liiankin luottavainen ja sinisilmäinen. Sitä kautta se tasapaino vähitellen löytyy. Liiasta avoimuudesta on saanut kärsiä, kun on olettanut että toinen ymmärtää eikä sitten ymmärräkään tai ymmärtää täysin väärin.

Miksi lähtökohtaisesti ajatellaan negatiivisesti? Ehkä pelon vuoksi.

• M.B.
        elämän kevät kirjoitti:

"Ei se ole niin kauhean pelottavaa, jos omat ennakko-oletukset osoittautuvat vääriksi. :)"

Ei sekään ole niin kamalaa jos epäilee kaikkea ja kaikkia jos on ollut liiankin luottavainen ja sinisilmäinen. Sitä kautta se tasapaino vähitellen löytyy. Liiasta avoimuudesta on saanut kärsiä, kun on olettanut että toinen ymmärtää eikä sitten ymmärräkään tai ymmärtää täysin väärin.

Miksi lähtökohtaisesti ajatellaan negatiivisesti? Ehkä pelon vuoksi.

Tai sen kaiken kiveen hakkaavan kokemuksen vuoksi.. Tulee sellainen: Kirves kaivoon ja kansi päälle - fiilis... eritoten jatkuvasta väärinymmärryksestä puolin ja toisin.

Epäileminen syö energiaa.. mutta jos kevyesti osaa epäillä, niin mikäpä siinä :)

• elämän kevät
        M.B. kirjoitti:

Tai sen kaiken kiveen hakkaavan kokemuksen vuoksi.. Tulee sellainen: Kirves kaivoon ja kansi päälle - fiilis... eritoten jatkuvasta väärinymmärryksestä puolin ja toisin.

Epäileminen syö energiaa.. mutta jos kevyesti osaa epäillä, niin mikäpä siinä :)

Niitä väärinymmärryksiä voi olla vaikea oikoa ja joskus jopa mahdotonta jos se on aiheuttanut jo liian suuren ketjureaktion ja pallo vierii vaan.. Lisäksi voi olla ettei ehdi edes miettiä kunnolla asioita, jos arkielämässä tulee koko ajan vastaan lisää haasteita. Tyyliin kun olet ratkomassa yhtä ongelmaa, tilalle tulee kolme lisää jne..

• M.B. kirjoitti:

Olisin itse pelon kannalla - negatiivisen ajattelun taustatekijänä. Eikös se pelon tunne ole sellainen primitiivireaktio, jonka tarkoitus on toimia ennakoivasti suojaavana tekijänä - 'kuudes aisti'. ;)

• .

Kun ei ajattele kenestäkään mitään vaan antaa jokaisen olla mitä hän on, niin silloin ei tarvitse luulotella ja kuvitella hänestä mitään. Kaikki kukat on tarkoitettu kukkiviksi, mutta kaikki eivät kelpaa poimittaviksi. Ennakkoluulot karisee pois, kun suhtautuu jokaiseen neutraalin hyväksyvällä tavalla. Suvaitsevaisuus on hyvyyttä kaikkia kohtaan, mutta liian suuret odotukset toisesta saavat meidät pettymään ja suvaitsemattomiksi.
      Minä en enää epäile ketään, enkä pety keneekään vaan annan jokaisen kohdalleni tulevan ihmisen olla se mitä hän on. Jokainen kohdalleni osuva ihminen opettaa ja kertoo minulle itsestäni jotain. Toivottavasti toimii toisinkin päin.

• Yläpeukku! :)

• Eläköön ennakkoluulot ja ennakkoajatukset! Ennen kaikkea, eläköön kaikki projektiot ja heijastava projektiivinen identifioituminen!

Ne ovat kuitenkin luonnollinen osa sitä mitä me olemme inhimillisinä olentoina. En voi kieltää itseltäni edellisiä, sillä silloin kieltäisin itseltäni sen kaikkein hienoimman asian, mikä tekee meistä ihmisiä -- mielikuvituksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1173
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      62
      1133
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      856
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      853
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      757
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      107
      649
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      93
      607
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      54
      588
    9. 78
      571
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe