Stargate -sarjat

Scifisti1977

Stargate SG-1, Stargate Atlantis ja Stargate Universe. Siinäpä mielestäni historian kolme parhaimmistoon kuuluvaa scifi tv-sarjaa. Suomen televisiokin sai viimein jatkettua Stargate SG-1:stä 6.kaudella ja ilmeisesti 7.kausi alkaa jossain vaiheessa tauon jälkeen. Olisi kyllä hyvä, jos 8.kauden alkaessa Suomen tv:hen saataisiin Stargate Atlantis samanaikaisesti. Sitten oltais oikealla "aikajanalla".

Itse olen nähnyt SG-1:sen sekä Atlantiksen kokonaan ja Universen ekan kauden ja mielestäni SG-1 on loistava, Atlantis jopa hieman parempi jos mahdollista. Stargate Universe on tyyliltään täysin erilainen ja siitä en osaa samalla tavalla tykätä, mutta hyvä sekin sarja on. Nyt kun pääsin töihin olen ostellut viimein dvd-bokseja ja juuri tilasin koko Stargate Atlantis -dvd boksin eli sen missä on kaikki 5 kautta. Aikaisemmin olen hommannut kaikki 10 SG-1 dvd-boksia ja elokuvat. Ensi kuussa olisi tarkoitus hommata vielä SGU:n 1. kausi.

Harmi vaan, että SGU jäi lopulta 2 kauteen. Toisaalta siinä ei ollutkaan samanlaista vauhtia ja seikkailuja vaan se keskittyi lähinnä ihmissuhteisiin ja draamaan. Moni stargate -fani ei ei pitänyt tyylinvaihdoksesta ja siksi sarjan katsojaluvut tippuivat. Ehkä saamme vielä tulevaisuudessa SGU elokuvan. Itse kyllä toivoisin SG-1 tai Atlantis elokuvaa mielummin.

Mutta melkoisen historian tämä Stargate on saanut aikaiseksi. Ensin 1994 elokuva, jonka jatkoksi 17 tuotantokautta (10 SG-1:stä, 5 SGA:ta ja 2 SGU) sarjoja sekä kaksi elokuvaa. Ei paha saavutus scifi-tyylilajilta! Ainakin henkilökohtaisesti suosikkisarjojani. SG-1 on se pääsuosikkini Richard Dean Andersonin huumorilla höystettynä! 9. ja 10. kaudetkin olivat SG-1:stä mukavaa katsottavaa, vaikka RDA ei paljoa niissä ollutkaan. Farscapesta tutut Ben Browder ja Claudia Black toivat SG-1 ryhmään mukavaa vaihtelua.

Kaikenkaikkiaan loistavia sarjoja! Mitäs mieltä täällä ollaan tästä sarjatrilogiasta?

Scifisti1977

45

3832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apo Fish

      Olen nähnyt vain SG-1:tä, enkä sitäkään kokonaan. Diggaan.

      Tv Viisi alkaa näemmä esittää tuota. Alusta, veikkaan.

      • Apo Fish

        Taitaakin olla niin, että esittävät vain Stargate-leffan lauantaina 9.1. Sarjoista en sano mitään.


      • non scifi
        Apo Fish kirjoitti:

        Taitaakin olla niin, että esittävät vain Stargate-leffan lauantaina 9.1. Sarjoista en sano mitään.

        Mistään scifistä ei oikein ole kyse, mutta ihan viihdyttävää fantasiahömppää.


    • YoB

      Stargate Universe oli ilmeisesti liian erilainen SG-1 -sarjan faneille. Itse pidin paljon sarjan synkkyydestä ja näyttelijävalinnoista, myöskään sarjan Galactica-vaikutteet eivät härinneet. Siksi tulikin suurena yllätyksenä sarjan jääminen kahteen tuotantokauteen. Omasta mielestäni katsottavin ja potentiaalisin scifi-sarja vähään aikaan.

      Atlantis oli aikaisempi Stargate-suosikkini ennen Universea, sopivasti toimintaa ja draamaa kuorrutettuna hyvällä taustatarinalla ja mielenkiintoiset pahikset.

      SG-1, se ensimmäinen ja joidenkin mielestä ainoa. Itse pidin Kurt Russellin tähdittämästä Stargate-elokuvasta, mutta sarjan sovittamisessa televisioon tehtiin omituisia muutoksia, jotka jaksoivat ihmetyttää etenkin alkukausilla. Edes uusien hahmojen tuominen sarjaan ei tasoa nostanut. Sarja oli selvästi suunnattu nuoremmille katsojille kuin myöhemmät Stargate-sarjat. Kaikki jaksot on silti tullut katsottua ja Suomen uusintakierroksen myötä vielä alkukaudet uusiksi, mutta ko. sarja ei vain nappaa kuten Atlantis ja Universe.

      • Scifisti1977

        Kuten sanoin, Atlantis on mielestäni myös jopa parempi kuin SG-1. AIka lähellä omassa arvosteluasteikossani toisiaan nämä ovat.

        Olen nähnyt tämän uuden Galactica sarjan ja onhan se hyvä. Mutta siihenkään en kauheammin syttynyt, vaikka tykkäsinkin. Ehkä pidän sitten vähän tällaisesta "lapsellisemmasta" scifistä. Universessa minua kiehtoi sen erilaisuus ja tietty se että siinäkin oli Tähtiportti (tietenkin) ja sen erilaisuus. SG-1:ssä oli kieltämättä muutamia tosi huonojakin jaksoja, mutta RDA onnistuu niissäkin pitämään mielenkiinnon yllä hauskalla huumorillaan. Atlantiksessa kun kerrottiin lisää "muinaisten" eli tähtiporttien rakentajien historiasta, oli mielenkiintoista.

        Sarjojen SG-1 ja Atlantis väliset ns. crossover-jaksot ja yleensäkin se, että sarjat pitivät yllä samaa mytologiaa jne oli minusta mukava mielenkiinnon ylläpitäjä. Esim. Atlantiksen 1. kaudessa kun he saavat tietoon että eräs "muinainen" tiedemies Janus rakensi aikakoneen (Before I Sleep) ja myöhemmin (samana vuonna) SG-1 -sarjassa 8.kauden tuplapäätösjaksossa (Moebius I & II) SG-1 käyttää sitä matkustaakseen 3000 vuotta menneisyyteen. Muita crossover -esimerkkejä voisi olla Richard Dean Andersonin (General O'Neill) useat vierailut Atlantis-sarjassa (esim. Atlantiksen 3.kauden tuplajakso (The Return I & II), Daniel Jacksonin vierailu Atlantiksen 5.kaudella (First Contact & The Lost Tribe) ja yksi helmijakso Atlantiksen 4.kaudelta (muistaakseni "Midway") missä Teal'c ja Ronon Dex ystävystyvät ensin tapeltuaan keskenään ja sitten hoidettuaan jaksossa esiintyneen uhan. SG-1:n 10.kaudella on hyvä jakso "The Pegasus Project", missä SG-1 vierailee Atlantiksessa. Hieno crossover sekin! :)

        SGU:ssakin vierailee joitakin SG-1:stä tuttuja hahmoja. Esimerkiksi pilottijaksossa sekä sarjan parissa myöhemmässä jaksossa General O'Neill ja myös Daniel Jackson sekä colonel Samantha Carter. Myös nämä crossover -jaksot olivat erityisen mielenkiintoisia SGU:ssa. En tiedä sitten 2.kauden vierailuista. Atlantiksen hahmoja kuullemma on ollut. Yhtään SGU:n 2.jaksoa en ole nähnyt.

        Pointtini kai oli tässä se, että jokaisessa Stargate -sarjassa on jotain mikä pitää mielenkiintoani yllä, vaikka en SGU:sta esimerkiksi samalla tavalla pidäkään kuin SG-1:stä ja Atlantiksesta. Kaikki ovat kelpo sarjoja kuitenkin. Myös se Battlestar Galactican uusi versio on hyvä.

        Taidanpa mennä jatkamaan Stargate -maratonia, joka on vapaa-ajallani päällä. Aloitin SG-1:stä katsomaan dvd:ltä alusta asti ja olen tällä hetkellä 4.kauden puolessa välissä. Kun pääsen 8.kauteen, aloitan Atlantiksen katselemisen. Eilen sain postissa Stargate Atlantis -sarjaboksin. Laatikko missä on kaikki 5 tuotantokautta suomitekstein...Ei kun katselemaan!

        Scifisti1977





        Paljon tällaisia pieniä tekijöitä, jotka pitivät yllä kiinnostukseni SG-1:een ja Atlantikseen


      • Scifisti1977
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Kuten sanoin, Atlantis on mielestäni myös jopa parempi kuin SG-1. AIka lähellä omassa arvosteluasteikossani toisiaan nämä ovat.

        Olen nähnyt tämän uuden Galactica sarjan ja onhan se hyvä. Mutta siihenkään en kauheammin syttynyt, vaikka tykkäsinkin. Ehkä pidän sitten vähän tällaisesta "lapsellisemmasta" scifistä. Universessa minua kiehtoi sen erilaisuus ja tietty se että siinäkin oli Tähtiportti (tietenkin) ja sen erilaisuus. SG-1:ssä oli kieltämättä muutamia tosi huonojakin jaksoja, mutta RDA onnistuu niissäkin pitämään mielenkiinnon yllä hauskalla huumorillaan. Atlantiksessa kun kerrottiin lisää "muinaisten" eli tähtiporttien rakentajien historiasta, oli mielenkiintoista.

        Sarjojen SG-1 ja Atlantis väliset ns. crossover-jaksot ja yleensäkin se, että sarjat pitivät yllä samaa mytologiaa jne oli minusta mukava mielenkiinnon ylläpitäjä. Esim. Atlantiksen 1. kaudessa kun he saavat tietoon että eräs "muinainen" tiedemies Janus rakensi aikakoneen (Before I Sleep) ja myöhemmin (samana vuonna) SG-1 -sarjassa 8.kauden tuplapäätösjaksossa (Moebius I & II) SG-1 käyttää sitä matkustaakseen 3000 vuotta menneisyyteen. Muita crossover -esimerkkejä voisi olla Richard Dean Andersonin (General O'Neill) useat vierailut Atlantis-sarjassa (esim. Atlantiksen 3.kauden tuplajakso (The Return I & II), Daniel Jacksonin vierailu Atlantiksen 5.kaudella (First Contact & The Lost Tribe) ja yksi helmijakso Atlantiksen 4.kaudelta (muistaakseni "Midway") missä Teal'c ja Ronon Dex ystävystyvät ensin tapeltuaan keskenään ja sitten hoidettuaan jaksossa esiintyneen uhan. SG-1:n 10.kaudella on hyvä jakso "The Pegasus Project", missä SG-1 vierailee Atlantiksessa. Hieno crossover sekin! :)

        SGU:ssakin vierailee joitakin SG-1:stä tuttuja hahmoja. Esimerkiksi pilottijaksossa sekä sarjan parissa myöhemmässä jaksossa General O'Neill ja myös Daniel Jackson sekä colonel Samantha Carter. Myös nämä crossover -jaksot olivat erityisen mielenkiintoisia SGU:ssa. En tiedä sitten 2.kauden vierailuista. Atlantiksen hahmoja kuullemma on ollut. Yhtään SGU:n 2.jaksoa en ole nähnyt.

        Pointtini kai oli tässä se, että jokaisessa Stargate -sarjassa on jotain mikä pitää mielenkiintoani yllä, vaikka en SGU:sta esimerkiksi samalla tavalla pidäkään kuin SG-1:stä ja Atlantiksesta. Kaikki ovat kelpo sarjoja kuitenkin. Myös se Battlestar Galactican uusi versio on hyvä.

        Taidanpa mennä jatkamaan Stargate -maratonia, joka on vapaa-ajallani päällä. Aloitin SG-1:stä katsomaan dvd:ltä alusta asti ja olen tällä hetkellä 4.kauden puolessa välissä. Kun pääsen 8.kauteen, aloitan Atlantiksen katselemisen. Eilen sain postissa Stargate Atlantis -sarjaboksin. Laatikko missä on kaikki 5 tuotantokautta suomitekstein...Ei kun katselemaan!

        Scifisti1977





        Paljon tällaisia pieniä tekijöitä, jotka pitivät yllä kiinnostukseni SG-1:een ja Atlantikseen

        Näistä vierailevista tähdistä vielä..meinasin melkein unohtaa, että Colonel Samantha Carterhan on Stargate Atlantiksen pääosissa sarjan 4.kaudella. Hän on nimittäin Atlantiksen johtaja 4.kaudella! Hyvä kausi..ehkä paras Atlantiksen kausi mielestäni.

        Scifisti1977


      • Scifisti1977 kirjoitti:

        Kuten sanoin, Atlantis on mielestäni myös jopa parempi kuin SG-1. AIka lähellä omassa arvosteluasteikossani toisiaan nämä ovat.

        Olen nähnyt tämän uuden Galactica sarjan ja onhan se hyvä. Mutta siihenkään en kauheammin syttynyt, vaikka tykkäsinkin. Ehkä pidän sitten vähän tällaisesta "lapsellisemmasta" scifistä. Universessa minua kiehtoi sen erilaisuus ja tietty se että siinäkin oli Tähtiportti (tietenkin) ja sen erilaisuus. SG-1:ssä oli kieltämättä muutamia tosi huonojakin jaksoja, mutta RDA onnistuu niissäkin pitämään mielenkiinnon yllä hauskalla huumorillaan. Atlantiksessa kun kerrottiin lisää "muinaisten" eli tähtiporttien rakentajien historiasta, oli mielenkiintoista.

        Sarjojen SG-1 ja Atlantis väliset ns. crossover-jaksot ja yleensäkin se, että sarjat pitivät yllä samaa mytologiaa jne oli minusta mukava mielenkiinnon ylläpitäjä. Esim. Atlantiksen 1. kaudessa kun he saavat tietoon että eräs "muinainen" tiedemies Janus rakensi aikakoneen (Before I Sleep) ja myöhemmin (samana vuonna) SG-1 -sarjassa 8.kauden tuplapäätösjaksossa (Moebius I & II) SG-1 käyttää sitä matkustaakseen 3000 vuotta menneisyyteen. Muita crossover -esimerkkejä voisi olla Richard Dean Andersonin (General O'Neill) useat vierailut Atlantis-sarjassa (esim. Atlantiksen 3.kauden tuplajakso (The Return I & II), Daniel Jacksonin vierailu Atlantiksen 5.kaudella (First Contact & The Lost Tribe) ja yksi helmijakso Atlantiksen 4.kaudelta (muistaakseni "Midway") missä Teal'c ja Ronon Dex ystävystyvät ensin tapeltuaan keskenään ja sitten hoidettuaan jaksossa esiintyneen uhan. SG-1:n 10.kaudella on hyvä jakso "The Pegasus Project", missä SG-1 vierailee Atlantiksessa. Hieno crossover sekin! :)

        SGU:ssakin vierailee joitakin SG-1:stä tuttuja hahmoja. Esimerkiksi pilottijaksossa sekä sarjan parissa myöhemmässä jaksossa General O'Neill ja myös Daniel Jackson sekä colonel Samantha Carter. Myös nämä crossover -jaksot olivat erityisen mielenkiintoisia SGU:ssa. En tiedä sitten 2.kauden vierailuista. Atlantiksen hahmoja kuullemma on ollut. Yhtään SGU:n 2.jaksoa en ole nähnyt.

        Pointtini kai oli tässä se, että jokaisessa Stargate -sarjassa on jotain mikä pitää mielenkiintoani yllä, vaikka en SGU:sta esimerkiksi samalla tavalla pidäkään kuin SG-1:stä ja Atlantiksesta. Kaikki ovat kelpo sarjoja kuitenkin. Myös se Battlestar Galactican uusi versio on hyvä.

        Taidanpa mennä jatkamaan Stargate -maratonia, joka on vapaa-ajallani päällä. Aloitin SG-1:stä katsomaan dvd:ltä alusta asti ja olen tällä hetkellä 4.kauden puolessa välissä. Kun pääsen 8.kauteen, aloitan Atlantiksen katselemisen. Eilen sain postissa Stargate Atlantis -sarjaboksin. Laatikko missä on kaikki 5 tuotantokautta suomitekstein...Ei kun katselemaan!

        Scifisti1977





        Paljon tällaisia pieniä tekijöitä, jotka pitivät yllä kiinnostukseni SG-1:een ja Atlantikseen

        Katson myös Stargatet viime vuonna. Koko marraskuu meni Stargate SG-1 katsoessa, jouluna sitten jatkettiin Stargate Atlantiksella ja Stargate Universeäkin on tullut katsottua. Aluksihan Stargate oli melko heikko sarja. Aikoinaan kun se alkoi tulla suomen televisiosta jätin sen pääosin katsomatta koska toiselta kanavalta tuli parempaa samaan aikaan. Ja menikin kauan ennenkuin tuli sarjat lopulta hommattua koska oli huonot käsitykset koko sarjasta.

        Mutta kyllähän se parani koko ajan. Coa'uldien lisäksi sai kivaa vaihtelua Replicaattoreista. Ja ateisti kun olen niin lopun uskonnolliset fanaatikot saivat kivasti verenpaineen nousemaan :D

        Baalista tuli yksi tv-historian upeimpia pahiksia. Pirullisen kiero ja juonikas tapaus. Hänen vehkeilyjään oli kerrassaan ilo katsoa.

        Stargate Atlantiskin oli hieno vaikkakaan Wraithit eivät suuremmin kiinnostaneet.

        Stargate Universe alkoi vaisusti. Alus oli niin rähjäinen ja masentava ettei moista fiilistä ole tullut vastaan sitten Earth 2 sarjan jälkeen. Mutta kun vieraan galaksin salaisuudet alkavat paljastua niin välillä sekin lupailee jotain hienoa. Ja monta kivaa cliffhangeria on ollut.

        Ei tämä nyt lähellekään suosikkejani Babylon 5:sta ja Star Trek TNG:tä noussut mutta ylitti silti roimasti ennakko-odotukset.


    • Scifisti1977

      Tässä pari päivää sitten kuulimme ikävän uutisen, että Stargate -brandy on sitten tullut tiensä päähän..ainakin nykyisten tekijöiden osalta. Stargate Universe loppuu 2. kauteen eikä SG1-, SGA -tai SGU- elokuvia ole tulossa. Ne on haudattu ja kuopattu. Ehkä joskus 10 vuoden päästä jotkut haluavat herättää vielä homman uudestaan eloon ja tekevät leffan tai jotain. Mutta nyt se on loppu!

      Ikäväähän se on ja täytyy myöntää että kaikki sarjat ja elokuvat nähneenä hieman surettaa. Tänä keväänä mulla oli ihan erityinen Stargate -maratoni. Katsoin kaikki SG1:n 10 kautta ja leffa tietty, katsoin SGA:n kaikki 5 kautta ja tällä hetkellä olen katsomassa SGU:n ekaa kautta ja reilu puolet katsottu. On kyllä hyviä sarjoja! Onneksi omistan sentään DVD:nä kaikki. Pitää vielä sitten SGU:n 2.kausi hankkia kun se ilmestyy.

      Pidin eniten SGA eli Stargate Atlantiksesta, hyvänä kakkosena originaali SG1- sarja. Ei tuo SGU eli Stargate Universekaan mikään huono ollut. Erilainen, realistinen, synkkää draamaa.

      Mutta nyt se on ohi. Pitää nostalgisoida katsomalla DVD:tä ja tietty mennä eteenpäin ja keskittyä uusiin sarjoihin. Voisi katsella millainen tämä Sanctuary olisi, tai Dollhouse tai jo vanha Dead Zone -sarja. Pitääpä katsella!

      Scifisti1977

    • nörd

      Brad Wright sanoi että joku fiksu tyyppi varmaan keksii Tähtiportin aika nopeesti koska nää sarjat toi ihan hirveesti rahaa MGMlle että tuskin ihan kokonaan on kuollut Tähtiportti. Suurin ongelma on se että MGMn johto muuttui ja expertit uudistaa koko yrityksen. Huonona puolena päälle viikko sitten ne möi näitten sarjojen settejä Vancouverissa.

    • Scifisti1977

      Niinpä. Sanoinkin, että loppu nykyisten tekijöiden osalta. Toivottavasti joku osaisi jatkaa vaikka uudella elokuvalla tätä juttua. Settien myyminen ei välttämättä ole paha, jos vaikka uusi leffa olisi juonelta sopiva. Vaikka että Tähtiportti olisi siirretty uuteen paikkaan (uusi setti) ja Maan avaruusalukset ovat parantuneet (uudet setit avaruusaluksille). Mutta sen näkee sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan tai ei tuo.

      Nyt ainakin voidaan DVD:ltä nauttia sarjoista! :)


      Scifisti1977

    • scifimimmi

      Jäin kaipaamaan sitä SGA elokuvaa.. :-(

    • reiska9999

      Mikä toi tänä kesänä näytetty SG-1 kausi oli? 6. epäilisin, mutta haluaisin varmistaa, ennen kuin meen kauppaan ja ostan loput.

      -Reiska

    • Scifisti1977

      Onko tänä kesänä tullut Stargate S-1:stä? Eikös 6.kausi ollut joskus viime vuonna jo menossa? Viime vuoden toukokuussa alkoi 6.kauden jaksot Subilla.

      No voihan se olla että 6.kausi on esitetty. Siinähän ryhmän neljäntenä henkilönä oli se Jonas Quinn, joka siis korvasi Daniel Jacksonin. 6.Kauden viimeinen jakso oli nimeltään Full Circle ja siinä käytiin Abydos planeetalla ja Anubis lopussa tuhosi sen. Kaikki Abydosin asukkaat ehtivät kuitenkin "nousta" olemassaolon toiselle tasolle ja Skaara sai heittää O'Neillille vielä lopulliset hyvästit.

      Mikäli jakso oli tuollainen, sitten oli kyse 6.kaudesta.

      7.Kausi alkaa siitä, kun tuttu hahmo palaa takaisin...

      Scifisti1977

    • reiska9999

      Kuullostaa siltä, että 6. kautta ei ei tänä kesänä näytetty tai ei näytetty loppuun asti.

      SGA oli kanssa ihan hyvä (mulla on kaikki kaudet) kuten myös SGU kausi 1. Kakkoskautta odottelen jo innolla!!!

      Mitäs mieltä olet Fireflystä?

      -Reiska

    • Scifisti1977

      En ole Fireflytä kattellut kun ehkä muutaman jakson. Ei oikein sytyttänyt minua. Ehkä pitäs uudemman kerran joskus alkaa katsomaan. Mutta se scificowboy -meininki ei innostanut oikein. Monien mielestä myös Farscape on loistava sarja...mä en oikein siihen nukkepelleilyyn innostunut. Toki siinä oli muutamia hyviä jaksoja mitä olen nähnyt (aika vähän jaksoja olen nähnyt) mutta suurin osa meni vähän yli.

      Mun suosikkeja ovat Stargate -sarjat yli muiden ja sitten tulee Star Trek -sarjoista Enterprise, Voyager ja Next Generation. Uudelleen masteroitu originaali Star Trek -sarjakin menettelee nykyään, mutta ne alkuperäiset tehosteet originaalissa...yäk...:D

      Wikipedian mukaan Tähtiportin 6.kauden jaksot alkoivat toukokuussa 2010. Jos ei vielä ole sitä kautta päästy loppuun, vaan vaikka puolet esitetty ja se on nyt tauolla. 6. kauden tunnet siitä, että Daniel Jacksonia eli sitä arkeologia ei ole mukana siinä, vaan Jonas Quinn on siinä ryhmän 4.jäsenenä. Jos SG-1 ryhmä oli ilman Jacksonia niin 6.kausi on menossa.

      Sellaista!

      Scifisti1977

    • 14vsgpoika.

      Itse aloitin juuri toissapäivänä katsomaan taas kertaalleen katsomaan SG-1'stä, ja aion katsoa kaikki 10 kautta. On tullut jo 2 kertaa kaikki 10 kautta nähtyä, mutta kun on niin perkuleen hyvä sarja että ei siihen kyllästy!

      Surullista että sarjan piti loppua, olisivat saaneet tehdä lisää, ainakin 5 tuotantokautta. Itse en olisi kyllästynyt sarjaan, vaikka kuinka olisi juoni ollut tylsä, kunhan vain sarja olisi pyörinyt pidempään.

      Onko kolmannesta elokuvasta mitään uutta tietoa? Wikipedian mukaan huhtikuussa ilmoitettiin että elokuvaa ei tule? Toivottavasti tämä ei pidä paikkaansa :(.

      Paras sarja, jota on ikinä tehty.

      • Scifisti1977

        Elokuvia ei ole tulossa..ainakaan näiltä samoilta tekijöiltä. Nehän ovat jo purkaneet Satrgate SG-1, Atlantiksen ja Universen ne setitkin. Eli ei ne olis purkaneet, jos leffoja olis tulossa.

        Siispä tähän tietoon Stargate maailma on tullut loppuunsa. Mutta luultavasti joskus vuosien päästä joku taas keksii että tostahan vois lypsää taas lisää rahaa ja kehittää jonkun uuden juonen leffaan ja setit rakennetaan erilaisiksi jne. Saapa nähdä!

        Mutta nuo suunnitellut elokuvat on lopullisesti peruttu. Valitettavasti.

        Scifisti1977


    • nörd

      näissä sarjoissa on se ongelma että yhen jakson tekeminen maksaa hirveesti, muistaakseni miljoonia. ne kyllä saa rahan takasi moninkertaisena mutta jos yhtiöllä on raha ongelmia niin ei ne ihan tuosta vaan voi tehä. elokuvista ne saa nopeemmin rahat takasi

    • reiska9999

      Aloinpa ostaa ja kotsoa Stargate SG1-sarjaa. Nyt on menossa jo 6. tuotantokausi...

    • fgdfgdf

      osan tekeminen maksaa millin, pitäs torssonen laittaa tutaa, niin maksas murtoosan :P

    • m

      Olen seurannut Stargatea siitä lähtien, kun sitä alettiin Suomessa esittämään. Atlantis on paras ja sitten tulee SG-1. Universeä en ole nähnyt ollenkaan. Ostin keväällä Atlantiksen kaikki kaudet DVD:llä ja siinä meni kivasti pari kuukautta, kun kaikki kävi läpi. SG-1:kin oli kiva hankkia. Ainakin alkupään jaksot on jo aika hyvin unohtunut.

    • Scifimummo

      Mitä nämä "setit" on joita on myyty?
      (en ymmärrä tätä kieltä, olisi kiva jos joku selittäisi)

      • Scifisti1977

        Setit, siis lavasteet. Esimerkiksi Tähtiportti- päämaja Cheynne -vuoren sisällä. Kaikki ne käytävät jne on jouduttu lavastamaan eli rakentamaan puusta jne ja maalaamalla niin että näyttäisi oikeasti siltä että ollaan maan alla jossain päämajassa. No nämä lavasteet eli setit on purettu. Samoin Stargate Atlantis -sarjan se päämaja eli Atlantis -lavasteet/setiti on purettu tai myyty jne. Joten vähän hankala kuvata mitään uutta jos kaikki lavasteet eli setit on myyty tai purettu.

        Ne pitää rakentaa uusiksi tai luoda kokonaan uudet lavasteet.

        Selvensikö? :)

        Scifisti1977


    • Scifimummo

      Kiitos, selvensi!

      Voi harmin paikka. No noiden purkaminen on sitten selvä loppuminen, siltä kuulostaisi.. :-(

      Harmin paikka. Olisin vielä katsonut toiset 10 5 tuotantokautta sekä SG-1;stä että SGA;ta. :-/

      Nyt odottelen sitä universen toista tuotantokautta jossa olisi ne suomitekstit. On vaan vissiin loppunut joka paikasta. Pelkällä englannilla en pärjää, pitää olla tekstit.

      • Scifisti1977

        Hyvä, että selvensi! :)

        Minulla on myös kaikista Stargate -sarjoista suomitekstitykselliset version ja siitä SGU:sta suomiboksi eka kaudesta. Minun mielestä SGU:n 2.kauden suomiboksia ei ole tullutkaan. Mutta sellainen boksi on olemassa, mikä voidaan tilata jostain nettikaupasta ja siinä on suomitekstitykset. Mutta siis se ei ole suomenkielinen se itse boksi. Eli kannessa ei lue " 2. tuotantokausi", vaan "complete second season". Esim tuolta discshopista voisi tilata, mutta maksaa aika hunajaa..noin 50 euroa...huh.

        Odottelen, että josko se 2.kausi ilmestyisi vielä suomiboksina. Aion ostaa sen.

        Onhan se ikävä, että setit on purettu ja myyty. Mutta toisaalta, jos sarjaan tulee jossain muodossa vielä jatkoa joskus, voidaan sitten rakentaa uudet tuoreemmat setit ja näin se maailma menee eteenpäin kun sielläkin tapahtuu edistystä. En tiedä.

        Mutta nautitaan dvd:stä. :)


    • Scifimummo

      Nuo on näköjään loppuneet joka verkkokaupasta nuo stargate universen toisen tuotantokauden boksit :-( Seuraan ja ostan kyllä heti kun saan suomiteksteillä.

      Mutta hakukoneeseen (discshopissa) kirjoittaessani stargate -- kone tarjosi sellaista kun STARGATE ATLANTIS PROJEKT eli olisiko tässä nyt sitten se uusi SG-A leffa... ???!! jippii!! Kuvaa, hintaa ja itse leffaa ei ollut vielä tarjolla mutta tulossa taitaa olla.. hihkutaanko yhdessä?

      • Scifisti1977

        Elokuvia ei edelleenkään ole tulossa. En tiedä mikä toi Project on, mutta esim netissä ei ole siitä mitään tietoa. Mutta elokuva se ei varmasti ole. Viime vuonna ei ole mitään sellaista elokuvaa ilmestynyt. Missään ei ole siitä tietoa. EI.

        Kyllä leffat on hyllytetty. Sitä paitsi sen ekan Atlantis leffan nimi piti olla Stargate: Extinction. Mutta siitä ei tullut mitään.

        Siis, ei ole leffoja tulossa.


      • 99+1=100
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Elokuvia ei edelleenkään ole tulossa. En tiedä mikä toi Project on, mutta esim netissä ei ole siitä mitään tietoa. Mutta elokuva se ei varmasti ole. Viime vuonna ei ole mitään sellaista elokuvaa ilmestynyt. Missään ei ole siitä tietoa. EI.

        Kyllä leffat on hyllytetty. Sitä paitsi sen ekan Atlantis leffan nimi piti olla Stargate: Extinction. Mutta siitä ei tullut mitään.

        Siis, ei ole leffoja tulossa.

        David Hewlett ilmoitti muutama viikko sitten twitterissään, että pelasti osan SGU:n setistä ja kirjotti stoorin siihen. Kuvauksien pitäis alkaa Helmikuussa, eli SGU-leffa on tekeillä :)


      • Scifisti1977
        99+1=100 kirjoitti:

        David Hewlett ilmoitti muutama viikko sitten twitterissään, että pelasti osan SGU:n setistä ja kirjotti stoorin siihen. Kuvauksien pitäis alkaa Helmikuussa, eli SGU-leffa on tekeillä :)

        Ei ole tulossa mitään virallista elokuvaa. Pelkästään Hewletin oma "amatöörielokuva". Siis ei koko näyttelijäkaartia, ei hienoja efektejä, ei sitä mitä yleensä scifiltä odotetaan. SGU -leffaa (virallista siis) EI OLE tulossa.

        GateWorld.net tweettasi:
        "To all those e-mailing me today, @dhewlett is not makin an SGU movie. He's making his own sci-fi movie using Destiny sets, which he owns."

        Aika selkeästi sanottu. Ei uusia SG-elokuvia siis.


    • nettifliksi

      Netflixissä on myös tuo SG-1 ja Atlantis. Aloitin katsomaan alusta, kun nyt voi vihdoin katsoa loppuun ilman että SUB lopettaa kesken näyttämisen.

      • Scifisti1977

        Joo, mulla on ollut jo pitkän aikaa SG-1:n kaikki 10 kautta sekä Atlantiksen kaikki 5 kautta suomitekstein varustettuina DVD:llä. Ostellut aikanaan. Joten ei tartte Netflixejä tai mitään.


      • nettifliksi
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Joo, mulla on ollut jo pitkän aikaa SG-1:n kaikki 10 kautta sekä Atlantiksen kaikki 5 kautta suomitekstein varustettuina DVD:llä. Ostellut aikanaan. Joten ei tartte Netflixejä tai mitään.

        No kirjoitin ihan vain vinkiksi muille, koska ensimmäinen kuukausi on ilmainen Netflixissä.


      • Scifisti1977
        nettifliksi kirjoitti:

        No kirjoitin ihan vain vinkiksi muille, koska ensimmäinen kuukausi on ilmainen Netflixissä.

        Jees, sen tiesin myös. Ainoa ongelma on, että netflix palvelu pitää maksaa pankki- tai luottokortilla jos sitä haluaa katsoa pidempäänkin. Itsellä esim ei ole eikä tule olemaan pankkikorttitunnuksia netissä. Jos voisi maksaa paperilla saatavalla laskulla niin sit vois harkita. Mutta ei niin ei.


    • uusille katsojille

      Alunperin tuli katsottua vain yksittäisiä jaksoja Stargatesta. Vasta myöhemmin ostin Stargaten Atlantis boxit ja sitten innostuinkin sarjasta ja katsoin kaikki kaudet niin Atlantiksesta kuin Stargatestakin.

      SG: Atlantis tuntui loistavalta. Vasta jälkikäteen kuitenkin saattoi huomata että Atlantiksen ideat oli lähes suoraan kopioitu SG1:sen 8-10 kausilta.

      Mutta loistava sarja kokonaisuudessaan. Nuo elokuvat ovat aika turhia verrattuna sarjaan jossa juoni toimi paremmin.

      Universen kohdallakin oli odotukset korkealla mutta lopulta innostus hävisi. Liiallinen teinimäisyys tuntui häiritsevän eikä ohjelman luonnekkaan enää ollut yhtä mielenkiintoinen ideastaan huolimatta.

      Uusille katsojille suosittelisin Stargate: Atlantiksen boxeja tai alkuperäisen sarjan kahta ensimmäistä kautta.

      • Scifisti1977

        Heh huomasitkos, että SG1:n 8.-10.kaudet esitettiin yhtäaikaa Atlantiksen 1.-3. kausien kanssa? Eli näin ollen luonnollisesti oli tiettyä jatkuvuutta ja yhtenäisyyttä koska samassa universumissa oltiin. :D


    • Juice1987

      SG1 ja Atlantis olivat/ovat loistavia, mutta Universestä en pitäny, toisen kauden puoleenväliin asti jaksoin kattoa.
      SG1:n kattelinki tässä ihan lähimenneisyydessä, ja Atlantis on parhaillaan menossa :)

      • nettifliksi

        Kauan on kestänyt katsoa tätä SG1:stä, aloitin alusta 22.1 katsoen jakson pari illassa Netflixistä ja nyt olen menossa tuotantokaudella 9 ja osa 10. Tämän jälkeen vielä Atlantis.


      • Scifisti1977
        nettifliksi kirjoitti:

        Kauan on kestänyt katsoa tätä SG1:stä, aloitin alusta 22.1 katsoen jakson pari illassa Netflixistä ja nyt olen menossa tuotantokaudella 9 ja osa 10. Tämän jälkeen vielä Atlantis.

        Kannattaisi seurata SG1:sen 8. kauden alusta lähtien Atlantiksen 1. kautta ja siitä sitten kaudet rinnakkain. Eli SG1:n 8. kausi yhtäaikaa Atlantiksen 1. kauden kanssa, SG1:n 9.kausi Atlantiksen 2. kauden kanssa ja SG1:n 10.kausi Atlantiksen 3.kauden kanssa. Sitten lopuksi Atlantista 4. ja 5.kausi. Ne kun on tehty tuolla tavoin ja esitettiin rinnakkain aikanaan.


      • Scifisti1977
        nettifliksi kirjoitti:

        Kauan on kestänyt katsoa tätä SG1:stä, aloitin alusta 22.1 katsoen jakson pari illassa Netflixistä ja nyt olen menossa tuotantokaudella 9 ja osa 10. Tämän jälkeen vielä Atlantis.

        Ainiin ja Se ORI -tarina joka on alkoi siinä SG1:n 9.kaudessa ei pääty SG1:n 10.kauteen, vaan "Stargate - The Ark Of Truth" -elokuvaan. Sitä seuraa vielä "Stargate - Continuum" -elokuva. Muista katsoa nekin.


      • nettifliksi
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Ainiin ja Se ORI -tarina joka on alkoi siinä SG1:n 9.kaudessa ei pääty SG1:n 10.kauteen, vaan "Stargate - The Ark Of Truth" -elokuvaan. Sitä seuraa vielä "Stargate - Continuum" -elokuva. Muista katsoa nekin.

        Näinhän se taisi olla, en vain muistanut että mistä asti nuo meni rinnakkain? No, ehkä kannattaisi aloittaa nyt suoraan tuon Atlantiksen katsominen ja sitten Atlantis 2-kausi ja tuo SG-1 9-kausi rinnakkain loppuun.

        Olen joskus vuosia sitten jomman kumman noista elokuvista katsonut ja sekavalta vaikutti, koska SUB:ilta olin seurannut SG1:stä hajanaisesti vain tuotantokauteen 5. asti.


    • nettifliksi

      Ihmemies MacGyver tulee nyt telkusta ja siinä näkyy olevan Teal'c:ia asittävä hemmo? :) Enpä tajunut että jo tuolta asti on näytellyt Richard Dean Andersonin kanssa?

      Star Gate Atlantin toista kautta olen katsomassa ja pidän tätä jotenkin mielenkiintoisempana kuin SG-1. Nuo aaveet vihollisina on vähän ilettävimpiä kuo Goauldit, lisäksi niiden aluksetkin vinkuvat kuin hyttyset, ärsyttäviä :)

      • Mavys

        Ja pienenä infona Don S. Davis oli Daba Elcarin stunttimies Macgyverissä


      • nettifliksi
        Mavys kirjoitti:

        Ja pienenä infona Don S. Davis oli Daba Elcarin stunttimies Macgyverissä

        Nuo onkin aavistuksen saman näköisiä?

        Huomenna lähtee viimeinen SG Atlantis kauden katsominen Netflixissä.


    • nettifliksi

      Tänä iltana viimeinen jakso Stargate Atlantiksesta Netflixin kautta. Vähän haikee fiilis kun näin hyvä sarja tulee katsottua loppuun :/ Edellinen Vegas jakso oli huippu, jäi hyvin soimaan päähän tuo Johnny Cashin biisi! Mutta kauan tätä ja SG1- sarjaa kesti katsoakkin :)

      http://www.youtube.com/watch?v=f524MVX0xWk

    • helpful1

      Nicely, this is my very first visit for your weblog! we are a collection of volunteers http://howtopleaseaman.org/ and beginning a model new initiative in http://fantasticdecks.com/ a collection throughout the same niche. Your weblog http://boatbuildingplans.org/ provided us helpful data to work on. you got executed a http://growingmushrooms.org/ http://growingmushrooms.org/ marvellous job!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe