FemCap

Melody91

www.femcap.com

Onko kukaan kokeillut/ajatellut kokeilevansa? Olisiko sinusta luotettava (yhdistettynä spermisidiin)?

Olen vakituisessa parisuhteessa, mutta olen kuitenkin suhteellisen nuori vielä, täyttämässä 20. Olen vahvasti päättänyt, etten koske hormonaalisiin ehkäisymenetelmiin, mutta pelkkä kondomikin alkaa välillä maistua puulta :D

Mitä yleensäkin olette mieltä?

15

3325

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A

      Ajattelin kokeilla. Syön tällä hetkellä pillereitä, ja jatkan niitä huhtikuuhun asti jottei maaliskuun rantalomani menisi pilalle tiputteluvuodon takia. Itsekin olen ollut parisuhteessa jo pidemmän aikaa ja suhtaudun Femcapiin sillä asenteella, että jos ehkäisy nyt sitten sattuisi pettämään, niin ei se mitään. Vahinko olisi iloinen asia. Mua vaivaa krooninen migreeni, ja haluaisin jättää pillerit pois, koska migreenihän saattaa johtua vaikka niistä. Käytän kuukuppia, joten voisin kuvitella sopeutuvani Femcapiin myös. Jos päätät kokeilla, ilmoittele miten sujuu. Mitä olen lukenut englanninkielisiltä sivuilta, ihmisillä on ollut erittäin positiivisia kokemuksia.

      • Melody91

        Voisi tuo olla kuitenkin kokeilemisen arvoinen. :) Ehkäisyhän ei koskaan ole 100% varmaa, käyttivät sitten pillereitä tai mitä vain. Tulisi kuitenkin varmaan halvemmaksikin kuin kondomit ja mahdollistaisi spontaanimman seksin ainakin toisinaan. Luulen kuitenkin että ''opetteluvaiheessa'' käytämme edelleen kondomia varmuuden vuoksi. Ei se raskaaksi tuleminen maailmanloppu olisi, mutta en siihenkään vielä tällä ikää tähtää...


      • __eräsvain__
        Melody91 kirjoitti:

        Voisi tuo olla kuitenkin kokeilemisen arvoinen. :) Ehkäisyhän ei koskaan ole 100% varmaa, käyttivät sitten pillereitä tai mitä vain. Tulisi kuitenkin varmaan halvemmaksikin kuin kondomit ja mahdollistaisi spontaanimman seksin ainakin toisinaan. Luulen kuitenkin että ''opetteluvaiheessa'' käytämme edelleen kondomia varmuuden vuoksi. Ei se raskaaksi tuleminen maailmanloppu olisi, mutta en siihenkään vielä tällä ikää tähtää...

        Heips! Olisi kiva kuulla muidenkin femcap kokemuksia enemmän... Olen lueskellut lähinnä ruotsinkielisiä ja englanninkielisiä foorumeita ja lukenut ko. kapineesta vain hyvää. Muutaman suomalaisenkin kokemuksia olen lueskellut... Itse tilasin femcapin saksasta... Saa nähdä koska tulee. :) Luulisin ettei varmasti tule olemaan ongelmia ainakaan asettamisessa sillä käytän kuukuppia ja lukemani mukaan femcapin käyttö on jopa helppoa. Minulle kuukupin käyttö oli helppoa heti alusta asti. Nyt käyttänyt pelkästään kuppia jo n.7 vuotta. Suosittelen kaikille sitäkin :) Tulen kertomaan kokemuksia femcapista kunhan saan ensin sen itselleni.


    • mnbvxccvbn

      Älkää nyt ainakaan ilman spermisidejä sitä käyttäkö tai ehkäisyteho on liian alhainen...

      • __eräsvain__

        Joo ei tietenkään kukaan saa luulla, että se riittäisi ehkäisyksi yksinään ilman spermisidejä :) Itsekin tilasin muistaakseni contragel nimistä. ( sisältää vain luonnollisia ainesosia)


    • s

      Olen käyttänyt FemCapia nyt noin vuoden. Tilasin kapineen Saksasta, tuli n. kahdessa viikossa. Minä sekä kumppanini olemme erittäin tyytyväisiä siihen! Paikalleen asettaminen oli aluksi hieman haasteellista, mutta sujuu nyt helposti enkä voi enää kuvitellakaan palaavani hormonaaliseen ehkäisyyn.

    • __meikävaan__

      Kyllä vain... :) Helpolta tuntuu nyt tuo käyttäminen.. Alussa oli vähän vaikeampaa mutta kauan en edes ole sitä käyttänyt ja nyt sujuu jo hyvin :D Harmi vaan kun spermisidiä ei saa suomesta :(

    • _eräsvain_

      Olenpa unohtanut kertoa kokemuksistani. Olen nyt vuoden käyttänyt onnistuneesti femcappia. Käytän sen kanssaa contragel nimistä geeliä joka on luonnonmukaisista ainesosista tehty. Minulla ei ole ainakaan ollut mitään ongelmaa femcapin kanssa. Suosittelen lämpimästi myös muille! :) Itseäni kiinnostaisi että ovatko muut käyttäjät ostaneet uuden heti vuoden käytön jälkeen niinkuin suositus on vai oletteko käyttäneet pidempäänkin sitä? Omassa femcapissani ei näyttäisi olevan juuri mitään vikaa joten en tiedä jaksaisinko vielä uutta tilata.

    • asfalkfja

      Hei! Sain juuri oman FemCapini. Tilasin pienimmän mahdollisen, kuten ohje neuvoi, mutta nyt olen hieman epävarma "hattuni" sopivuudesta. Haluaisinkin kuulla teiltä muilta käyttäjiltä, kuinka napakka istuvuus omallanne on emättimen seinämiin nähden. Pitäisikö kauluksen olla tiukasti kiinni seinämässä myös vatsan puolelta?

    • Skeptikko

      Ei toiminut FemCap minulla. En itse asiassa ymmärrä miten se voisikaan toimia, kun nyt olen sitä koittanut ja katsellut anatomisia kuvia muista lähteistä kuin FemCapilta. Koekäytössä ensin vaikutti, että pysyy paikallaan oikein hyvin, mutta yhdynnän päätyttyä kuppi oli kääntynyt täysin ympäri. Kamala ongelmahan siitä seurasi.
      Olkaa siis ihmiset skeptisiä ja muistakaa, että ehkäisytyypin (oli se sitten mikä tahansa) sopivuus on yksilöllinen asia! Itse en aio enää FemCupiin palata, sillä omassa käytössäni sen toiminta osoittautui erittäin epävarmaksi.

    • adlstjnqwiuq

      Femcap on toiminut o.k.: se on ehkäissyt raskauksia ja kun se on paikallaan, sitä en tunne minä eikä mies. Paikalleen asettaminen vaatii hieman effortia, mutta ilmeisesti se on napsahtanut aina kohdalleen ja ollut oikean kokoinen, kun ei ole tapahtunut tuollaisia nurinpäin kääntymisiä kuten Skeptikolla (onkohan hänellä ollut liian isokokoinen käppi?). Poisottaessa saa käppiä hieman riuhtoa - se on imukupin tavoin kiinni - mutta onneksi siinä on lenkki, josta voi vetää. Mahdollisuus pitää käppiä paikallaan 48 tunnin ajan on kätevä näin etäsuhteessa. Käytän myös kontrageeliä.

    • Mistä?

      Voisitteko mainostaa sen verran, että kertoisitte ostopaikan osoitteen? Haluan ostaa euromaasta, niin ei tarvitse punnan tai kruunun kursseja laskea.

    • mimma34

      katso www.barriermethods.com

    • Miämiä

      Olen käynyt läpi yleisimmät hormonaaliset ehkäisymenetelmät nuorena, joista aiheutuneista sivuvaikutuksista johtuen parisuhteeni päättyi eroon ja minä viiden vuoden selibaattiin. Seksi ei yksinkertaisesti tuntunut enää rahan ja vaivan arvoiselta.

      Oireisiin kuului mielialanvaihteluita, aggressiivisuutta, masennusta, ahdistuneisuutta, toistuvia virtsatie- ja hiivasienitulehduksia, emättimen kuivuutta, arkuutta, yhdyntäkipuja, haluttomuutta, painon kertymistä keskivartalolle, hiustenlähtöä. Minulla on perinnöllinen verenpainetauti. Verenpaineeni on ollut koholla noin kymmenvuotiaasta saakka, joka ilmenee mm. nukahtamisvaikeuksina, päänsärkyinä, huminana korvissa ja lievinä näköhäiriöinä. Olen ollut kilpaurheilija, enkä ole elintavoillani kyennyt vaikuttamaan taipumukseen riittävästi. Suvussani äitini puolelta n. 50 % on kokenut sydän- tai aivohalvauksen ennen 50 vuoden ikää, mukaan lukien äitini. Isovanhemmistani kolme on kuollut nuorena sv-sairauksiin.

      Ensimmäiset e-pillerit minulle annettiin tämä tietäen, saatesanoin "eihän monikaan ole niiden aiheuttamaan veritulppaan KUOLLUT". Seuraava gynekäynti, 19-vuotiaana, johti pillerimerkin vaihtoon ja verenpaineseurantaan kotona. Vuosi pillereillä oli nostanut painetta niin, että edessä olisi nyt ollut verenpainelääkitys. Kilpirauhanen testattiin myös lihomisen vuoksi. Olin kuvitelmassa, ettei muita ehkäisyvaihtoehtoja kondomin lisäksi ole synnyttämättömille naisille OLEMASSA. Mies ei suostunut käyttämään kumia ja itsellänikin esiintyy ärsytystä sekä hankauksesta lateksin kanssa että tyypillisistä spermisideistä, joita spärdäreissä on... joten kaunistelin kotimittauksen tuloksia hieman. Näin jatkui viitisen vuotta, pillerimerkki vain vaihtui. Viimeinen oli ehkäisyrengas (joka "lieviä" sivuvaikutuksia lukuun ottamatta oli kiva käyttää). Heräsin vasemman puolen raajojen puutumiseen ja hirvittäviin kipuihin. Haluaisin sanoa, että lopetin siihen, mutta todellisuudessa lopetin, sillä seksikin loppui. Olin kuin vanha ja vihainen mummo 24-vuotiaana.

      Saman ikäiselle ystävälleni kävi huonommin: aivohalvaus e-pillereistä. Toipui onneksi.

      Raivokohtaukset, joiden aikana olin nähnyt punaista ja menettänyt muistini, loppuivat heti. Oman hormonitoiminnan palautumiseen meni noin vuosi, samoin kuin masennuksen ja itsetuhoisten ajatusten väistymiseen. Verenpaine laski takaisin lievästi koholla olevaan haarukkaan. Hiukset tuuhenivat, paino putosi ja libido palasi takaisin (voimakkaaksi). Läheisriippuvaisessa ja väkivaltaiseksi muuttuneessa suhteessa oli kuitenkin tapahtunut psyykkistä tuhoa ja niinpä yritän vakituisessa parisuhteessa oloa uudelleen vasta nyt kolmekymppisenä.

      Kondomeilla mentiin ensin, jotka liukkarin kanssa ok, mutta jos unohtunut tai ei laitettu tarpeeksi, vagina ärtyy, punoittaa ja turpoaa umpeen. Miehelläkään ei ole hauskaa, sillä esinahka on tästä johtuen revennyt.

      Kerron tämän kaiken siksi, että kuulin Femcapista vasta äskettäin. Miksei Suomessa puhuta pessaareista lainkaan?? Kiukuttaa suuresti, kun tiedän kuinka paljon on muitakin, jotka ovat hormonaalisesta ehkäisystä kärsineet -- estrogeenin ympäristövaikutuksista puhumattakaan. Tässä iässä e-pillereitä ei onneksi enää tuputeta, mutta ikävä kyllä myös kuparikierukka on poissuljettu mm. runsaiden kuukautisten ja kohtukramppien vuoksi. Vaihtoehdot ovat todella vähissä!

      Tai itseasiassa eivät ole, jos satut asumaan jossain muussa länsimaassa kuin Suomessa. Tilasin Femcapin Ruotsista. Googlaamalla .se-päätteellä ja ruosteisellakin suomenruotsilla onnistuu. Pidän tärkeänä myös sitä, että cervixpessaarin kanssa käytettävä spermisidi (välttämätön) koostuu luonnollisista ainesosista. Käytän maitohappobakteeriin perustuvaa Contrageliä, jolla tulisi kai olla suosiollisia vaikutuksia mm. hiivatulehdustaipumukseen. Täydellinen ei ole tämäkään, sillä mies on nyt hiivatulehduksen saanut. Mahdollisesti minulta piilevänä, minuun liittymättä tai erilaisista siirtymävaiheessa käyttämistämme kondomeista, liukkareista tai leluista johtuen. Voi olla, että pH-tasapainon muutos ja ensimmäinen limakalvokontakti vuosien tauon jälkeen laukaisi oireet. Muut sairaudet on suljettu pois.

      Femcap sopii erityisen hyvin, jos on käyttänyt kuukuppia ja tuntee oman anatomiansa sekä luonnollisen kiertonsa. Paikoilleen asettaminen vaatii avoimen asennon, mutta helpottuu nopeasti. (Kiihottuneessa tilassa perille yltäminen voi olla vaikeaa). Eniten vaatii huomiota, että kuppi on paikoillaan, lierit oikein päin ja spermisidi säilynyt sen sisällä. Jos kohdunsuun nipukka on tuntoherkkä ja/tai kookas, oikea paikka varmistuu painelemalla myös femcapin läpi.

      Femcap voi olla paikoillaan lähes kaksi vuorokautta. Ihanteellinen viikonloppusuhteessa siis. Mahdollistaa spontaaniuden ja luonnollisen rakastelun. Valtava plussa! Kumia voi käyttää ohella, jos ovulaation aikana jännittää. Hinta on pitkässä juoksussa edullinen. Miinuksia: saatavuus, myös kontrageelin, jota kuluu paljon. Voi tuntua yhdynnässä vähän, yleensä kuitenkaan ei.

    • Vierailijamyös

      Hei!
      Olisiko joku kiinnostunut ostamaan edullisesti vaikkapa kokeilukappaleeksi täysin käyttämättömän, avaamattomassa paketissa olevan FemCapin, koko 26 mm? Paketissa "Shelf Life 2017-05" eli päiväystäkin jäljellä. Tilasin joskus netistä Saksasta, mutta jäi kokeilematta ja nyt en enää tarvitse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe