Kysymyksiä: Mitä tapahtuu rajan toisella puolella?

Utelias ihminen

Kertoisitteko asiasta lukeneet tai muuten paremmin tietävät ensimmäisistä hetkistä kuoleman jälkeen, että mitä silloin tapahtuu?

Onko niin, että siellä on joku tuttava tai sukulainen maanpäällisestä elämästä vastassa? Jostain luin, että sielu saa nukkua ensimmäiset ajat siellä toisella puolella ja sitten tulee katsomaan omia hautajaisiaan. Onko tämä totta?

Mitä siellä toisella puolella sitten tehdään, kun sinne on päästy ja käyty läpi omaa elämää? Syödäänkö siellä niin kuin maan päällä vai ovatko kaikki tuollaiset maalliset tarpeet poissa? Saako sielu jotain tehtäviä siellä rajan takana? Minä haluaisin auttaa maanpäälle jääviä sitten, kun aikani tulee toiselta puolelta käsin. Tai sitten tehdä jotain "työtä" mahdollisesti siellä rajan takana...työtä tai tutkimusta, joka sopisi minulle. Eihän siellä varmaan toimettomanakaan olla?

Minua vaivaa myös uudestisyntymisasia. Missä vaiheessa täytyy syntyä uudestaan maan päälle?

Nyt tuli paljon kysymyksiä, ja en ole tätä palstaa ennne lukenut niin en tiedä, sopivatko nämä tänne. Mutta kertokaa se, mitä tiedätte tai minkä käsityksen olette saaneet!

35

1964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sj

      Mitä voimakkaammin kokee aineelliset halunsa, niin sitä voimakkaampia ne ovat myös rajan takana. Ei ole muuta kuolemaa kuin oman henkensä kieltäminen. Eikä sekään ole lopullinen, sillä siitäkin unesta herätään.

    • Katso nimimerkki "...":n kirjoituksia.
      http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/tid:3493 sort_name:"..."?sort=created&perpage=25&term_keywords=

      Hän lienee kirjoitellut viimeksi 2008, aktiivisemmin 2006-2007, joten etsi aloituksia ja muita viestejä pääasiassa noilta vuosilta. Minä olen saanut häneltä paljon koskien kuolemankokemuksia.

    • sj

      Lue Peter Richelieu:n kirja, Sielun matka, niin tiedät jo aika paljon asiasta joka sinua nyt kiinnostaa.

      • Peter Richeliun kirjoittaman teoksen lukenut ehkä kolme kertaa. Tosiaan vaikuttavaa ja myös uskottavaa (valaisevaa) tietoa heti ns. kuoleman jälkeen.


    • Memmoth

      Kuoleman jälkeen on joku vastassa. Hän antaa sinulle mahdollisuuden valita: Joko jäät tähän maailmaan "vahtimaan" muita ihmisiä tai siirryt seuraavaan maailmaan valon tuolle puolen. Siitä mitä valon tuolla puolen on ei osaa kukaan kertoa, mutta aikanaan sieltä on mahdollisuus syntyä uudelleen tähän maailmaan. Tänne jääneet henget aikanaan vedetään valon tuolle puolen, mutta tuota aikaa ei kukaan osaa sanoa.

    • kuolematon sielu

      ilmeisesti ollaan sukupuolettomia ja aineettomia "olentoja" siellä.
      Aikaakaan siellä ei ole mutta jos maan ajassa mitataan niin karmasta riippuen siellä olo aika voi vaihdella
      muutamasta päivästä tuhanteen vuoteen.

    • Tapahtuu:

      Kuoleman jälkeen ihmisen sielu siirtyy joko taivaaseen Jumalan luo tai helvettiin saatanan(eli paholaisen luo). Kun ihminen kuolee sielu lähtee irti ruumiista ja menee iankaikkisuuteen. Jeesukseen uskovat menevät taivaaseen ja Jeesuksen sovitustyön torjuneet kadotukseen. Olisi äärimmäisen tärkeää, että tulisit tuntemaan Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisena vapahtajanasi ja syntiesi sovittajan. Raamatun lukeminen kannattaa aloittaa Uudesta Testamentista. Jumala on antanut meille ihmisille sanansa, jotta oppisimme tuntemaan millainen on Jumala. Mistä kaikki on lähtöisin ja minne kaikki kerran palaa. Seuraavassa olen poiminut joitakin tärkeitä Raamatun paikkoja:

      Johanneksen evankeliumi:
      8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."

      Johanneksen evankeliumi:
      14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      Jesaja:
      55:7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.

      Apostolien teot:
      16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

      Tässä olisi vielä muutomia todistuksia. Tavalliset ihmiset kertovat mitä heille tapahtui kun he kuolivat.

      http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=11794

      http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=11219

      He died and was on his way to hell. God's grace saved him
      http://www.youtube.com/watch?v=LBu5V_-M2Dc&feature=related

      ps. ihminen ei synny uudesti tänne maan päälle. Vaan sielu siirtyy iankaikkisuuteen kuoleman hetkellä. Olisi tärkeää että alkaisit lukemaan Raamattua ja menisit seurakuntayhteyteen vaikkapa Helluntaiseurakuntaan.

      Jumalan siunausta elämääsi
      T: eräs Jeesuksen Kristuksen oma

      • Jeesuksen oma

        että Jeesus on Jumala, joka syntyi tänne maanpäälle, sovittaakseen kaikkien Häneen uskovien synnit kuolemalla ristillä. Jumala on pyhä ja ainoa rankaisu synnille voi olla kuolema. Jumala kuitenkin on rakastanut ihmistä niin paljon, että lähetti ainoan poikansa Jeesuksen Kristuksen maan päälle, jotta jokainen joka Häneen uskoo pelastuisi.
        Kaikki ihmiset ovat jo syntymästään syntisiä, se on seuraus Aatamin syntiin lankeemuksesta. Jumala tiesi, ettei ihminen itse voi voittaa kuolemaa, joten Hän lähetti Poikansa. Poika sikisi Pyhästä Hengestä, joten Hän ei ollut osallinen perisynnistä (vanhemmilta periytyvästä synnistä, johon ihminen on osallinen väistämättä). Uudessa testamentistä voimme lukea kuinka Jeesus rakasti ihmistä niin paljon, että TÄYSIN synnittömänä Hän kuoli meidän edestämme.
        Kun ottaa Jeesuksen elämäänsä vapahtajanaan, uudestisyntyy hän ylhäätä ja saa Pyhän Hengen sisimpäänsä, se on Jeesuksen Henki, joka johdattaa, opettaa, neuvoo ja rohkaisee tämän maallisen taipaleen aikana :)
        Siunausta sinulle ystävä ja rukoilen, että saisit kokea Jeesuksen armon ja rakkauden omassa elämässäsi!


      • Westsider

        Jeesus antoi kaikkein tärkeimmän ohjeen, sanoessaan: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle,
        on synnyttävä uudesti ylhäältä" (Jumalan lapseksi)
        Vain Jumalan lapset pääsevät Jumalan valtakuntaan, Jumalan tykö, ja vain Jeesuksen kautta ja hänessä.
        Pelastusvarmuus on tärkeä, se on Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen. Jos se puuttuu, silloin puuttuu kaikki, mitä tarvitaan pelastukseen.

        Parannus, syntien tunnustaminen, syntisen rukous, syntielämän hylkäys, uskovien yhteys, Raamatun luku.
        Aloita Johanneksen evankeliumista, sitten Paavalin kirjeet jne


    • Efraim

      Miksi aloittaa uudesta testamentista miellumin vanhasta uuteen etkö usko vanhaan testamenttiin sitten?

    • Sitä ei ihmistä tiedä kukaan,Jeesuksessa uskovat siirtyvät toiseen elämään,ylistämään pelastuksesta Jeesusta kristusta,palvelemme yksin häntä.

      • amelouk

        Pitääkö heti kuoleman jälkeenkin alkaa heti suorittamaan jotain. Eikö kuollut saakaan levätä rauhassa? Mitä silloinhan kuolemaa ei edes ole.


      • amelouk kirjoitti:

        Pitääkö heti kuoleman jälkeenkin alkaa heti suorittamaan jotain. Eikö kuollut saakaan levätä rauhassa? Mitä silloinhan kuolemaa ei edes ole.

        kuoleman jälkee on palkan maksi,odota viimeistä tuomiota,siellä vastaavat mitä on jättänyttekemättä,kanssa ihmiselle"lähimäisellesi" siitä olet itse vastuussa.


    • Eikiitosjeesus

      Kuoltuaan ihminen orgaaninen aines pääsee taivaaseen - hiilidioksidina, ja loppu säilyy ja liukenee mineraaleiksi. Hyväksy se niin pääset helpommalla. The End.

    • ihmettelenpähänvain

      Miksi näitä vuosia vanhoja lankoja nostellaan?

      • vastailenpahanvain

        Tämä on sitä uudestisyntymistä


      • Matkakertomuksista

        Aihe on jatkuvasti hyvin ajankohtainen. Tasan sata prosenttia ihmisistä kuolee. Kaikki eivät tosin halua tietää mitään tuonpuoleisesta, vaan panostavat sokkotreffeihin.

        Ei minulla ole omakohtaisia kokemuksia, vain sairaalahenkilökunnan kertomuksia sisareni viime päivistä, joista välittyi jonkinlaisia viitteitä pahaan paikkaan mahdollisesti joutumisesta.

        Kirjoja aiheesta olen lukenut varmaan toistakymmentä. Kirjoista välittyy varsin selkeä kaava:

        Kaikki sydänpysähdyksen ja elvytyksen kokeneet eivät koe tai ainakaan kerro kuolemanrajakokemuksestaan.

        Yleensä tilanne alkaa yllättäen. Henkilö tarkkailee sivusta, kun hoitohenkilökunta touhuaa hyvin kiireisesti jonkun potilaan kimpussa. Jossakin vaiheessa tulee oivallus, että "tuossahan on minun ruumiini, mutta minä olen täällä sivummalla tai katon rajassa katselemassa". Kivut ovat poissa ja vointi tuntuu aivan erinomaiselta. Kuulee ja näkee, mitä tapahtuu, mutta ei voi viestiä elävien kanssa.

        Siten kuuluu jotain surinaa tai kilinää (joku on verrannut sitä tuulikellon ääneen) ja alkaa nopeutuva siirtyminen läpi seinien ja kattojen kohti pimeää tunnelia, jonka toisessa päässä häämöttää kirkas valo.

        ...Jatkuu seuraavassa kirjoitelmassa...


      • Matkakertomuksia
        Matkakertomuksista kirjoitti:

        Aihe on jatkuvasti hyvin ajankohtainen. Tasan sata prosenttia ihmisistä kuolee. Kaikki eivät tosin halua tietää mitään tuonpuoleisesta, vaan panostavat sokkotreffeihin.

        Ei minulla ole omakohtaisia kokemuksia, vain sairaalahenkilökunnan kertomuksia sisareni viime päivistä, joista välittyi jonkinlaisia viitteitä pahaan paikkaan mahdollisesti joutumisesta.

        Kirjoja aiheesta olen lukenut varmaan toistakymmentä. Kirjoista välittyy varsin selkeä kaava:

        Kaikki sydänpysähdyksen ja elvytyksen kokeneet eivät koe tai ainakaan kerro kuolemanrajakokemuksestaan.

        Yleensä tilanne alkaa yllättäen. Henkilö tarkkailee sivusta, kun hoitohenkilökunta touhuaa hyvin kiireisesti jonkun potilaan kimpussa. Jossakin vaiheessa tulee oivallus, että "tuossahan on minun ruumiini, mutta minä olen täällä sivummalla tai katon rajassa katselemassa". Kivut ovat poissa ja vointi tuntuu aivan erinomaiselta. Kuulee ja näkee, mitä tapahtuu, mutta ei voi viestiä elävien kanssa.

        Siten kuuluu jotain surinaa tai kilinää (joku on verrannut sitä tuulikellon ääneen) ja alkaa nopeutuva siirtyminen läpi seinien ja kattojen kohti pimeää tunnelia, jonka toisessa päässä häämöttää kirkas valo.

        ...Jatkuu seuraavassa kirjoitelmassa...

        Pimeän tunnelin jälkeen saapuu ihmeelliseen valoon kauniiseen puutarhaan tai ruohikkoisille kummuille. Ensimmäisinä vastaanottajina on usein aikaisemmin kuollut lähisukulainen tai maanpäällisessä elämässä ollut merkityksellinen ihminen. Lapsilla, joilla ei ole kuolleita lähiomaisia, voi vastaanottajana olla lemmikkieläin. Niin että saapumisessa outoon paikkaan on jotakin tuttua odottamassa.

        Olotila ja paikka ei ole tätä luomakuntaa ja universumia, vaan jotakin aivan muuta, jossa on aivan erilaiset luonnonlait ja erityisesti aikaulottuvuus.

        Oma olotila on jonkinlainen läpikuultavahko henkihahmo. Jotkut lääkärit ovat tehneet tarkkojakin havaintoja kuolemanjälkeisestä kehosta. Aistimaailma ylittää huikeasti kaiken tämänmaailmanpuoleisen. Näköaistimusta voisi verrata ehkä sotilaslentäjien laajennettuun todellisuuteen. Näkökenttä on jokasuunnassa täysi pallo (360 astetta kertaa 360 astetta). Oma kehokaan ei ole tiellä. Ja rajaton zoomausmahdollisuus kaukaisuudesta mikroskooppiseen. Havaintoaallonpituusalue on huomattavasti laajempi ja uusia värejä on runsaasti enemmän kuin täällä puolen.

        Kuuloaistimusmaailma on tätä nykyisyyttä huomattavasti parempi ja laajempi ja absoluuttinen sävelkorva vaikuttaa vakio-ominaisuudelta.
        Keskustelussa ei tarvitse tyytyä äänen käyttöön, vaan voi viestiä suoraan mielestä mieleen (mieliin) telepaattisesti ja tarkasti.

        Painovoima on jollakin tavoin valinnainen suure: voi kävellä pitkin maata tai leijua ilmassa tai siirtyä mielennopeasti paikasta toiseen.

        Joillekin elämäänpalautettaville näytetään (esittäjänä on kirkas valo-olento tai useampia) kertaus omasta elämänhistoriasta painottuen erityisesti suhteisiin lähimpiin ihmisiin, joissa kohdin voisi jatkossa yrittää toimia ainakin hieman lähimmäisrakkaudellisemmin.

        Kirkas valo-olento, jolla on muistikirja, tarkistaa kirjastaan, oliko tämän henkilön jo aika kuolla, vai lähetetäänkö takaisin jatkamaan elämää. Paluu tähän kehollisen elämään tapahtuu yleensä elvytyshenkilökunnan defibrillaattorin sähköiskulla.

        ...(jatkunee ehkä joskus)...


    • kuolemaitse

      Kun ihminen kuolee, niin se kuolee... Ei kuoleman jälkeen ole mitään tietoisuutta, ei ole mitään taivaselämää eikä myöskään mitään helvettiä. Jos ihminen on evoluution tulos, niin eihän mitään sielua voi olla olemassa. Sieluhan yhdistetään aina jotenkin Jumalan luomistyöhön, eli ei evoluutio voi luoda mitään sielua, mikä sitten menisi kuoleman jälkeen joko taivaaseen tai helvetttiin. Oletetaan, että jos olisi Jumala, joka olisi luonut ihmisen ja sielun, niin minua on monesti ihmetyttäny sellanen asia, jos joku ihminen olisi kiduttaja ja kiduttaisi ihmisiä, niin eikö Jumala tuomitsisi kaikkien uskomusten mukaan, tälläisen sielun helvettiin..? Siis haloo..? Kiduttaja tuomitsee kiduttajan,,? Mitä eroa on kiduttajalla ja kiduttajalla..? Ero tietysti on siinä, että Jumala kiduttaa uskomusten mukaan iänkaiken ja miljoonia sieluja, kun ihminen kiduttaa vain hetken ja ehkä parhaimmillaan joitakin satoja tai tuhansia, kuten saddam hussein teki. Toinen mikä askarruttaa... Miten sielu, mikä olisi henki, voisi tuntea kipua, jos se pystyy mennä esimerkiksi seinän läpi, niinkuin jotkut antaa ymmärtää. Kolmas juttu, mikä askarruttaa, on siinä, että kun kuule noita "kummitusjuttuja" niinkuin, kerran luin, kuinka sotaaikana moni kertoi nähneensä kaatuneita sotilaita... Ja vielä sotilasasuissaan..? Hetkinen..? Eihän tälläisellä sotilasasulla voi olla asusielua, mikä olisi kuolleen yllä nähtävillä..? Tämän kuolleenhan pitäisi kaiken järjen mukaan ilmestyä alasti..? Kuolemankokemukset..? tuhannet ihmiset kertovat, kuinka he ovat kuolleet ja herätetty takaisin elämään lääketieteen avulla, niin lukuisat kertovat, kuinka he menevät kohti valoa, missä on aina joku ottamassa heitä vastaan.. Olkoon Jeesus tai joku muu, mutta aina on joku vastassa siellä valossa. Eräs kiinalainen kuolemantutkija, no olkoon vaikka Shiang Johung Jhang, kun en osaa tulkita kiinan kirjaimia, niin tämä mielestäni paljastaa oikein, mistä siinä on oikeesti kysymys..? Ihan yksin kertaisesti, kysymys ei ole kuolemankokemuksesta, vaan kysymys on syntymän kokemuksesta... Siinähän tullaan valoon ja aina on joku ottamassa vastaan ja se kokemus jää tottakai aivojen sopukoihin ja silloin kun jotain traagista tapahtuu, silloin ne pulpahtaa esiin, niinkuin esim. Kerrotaan, kuinka elämä menee filminä muutamassa sekunnissa, kun jotain pahaa on tapahtumassa. Eli mitään sielua tai kuolemanjälkeistä elämää, EI OLE. Kun ihminen kuolee, niin se on myös kuollut.

      • Hip-hip

        ajatusprosesseille huraa. Ajatukset yli kaiken.


    • kuolemaitse

      Niin se piti vielä kertoa, mutta unohdin, mutta kerron sen nyt... Eli kun ihminen on "kuollut" niin se ei ole 100 % kuollut, vaan kliinisesti kuollut, jonka voi vielä herättää eloon, koska aivoissa on vielä vähäistä toimintaa ja silloin näitä "kuolemankokemuksia" ihminen kokee, jolloin tälläiset syntymäkokemukset, mitkä pulpahtavat sieltä jostain mielensyövereistä esiin ja kaikki ovat kokeneet syntymän. Jos ihminen olisi 100% kuollut, ei häntä enään olisi pystytty millään keinolla saada takaisin elämään ja tämä on täyttä totta. Jokainenhan sen tietää kun ihminen kuolee "oikeesti" ei sitä enään voida saada heräämään.

      • Ajattelun-riemuvoitto

        Niinkö olet ajatellut, että syntymämuisto on hyvä selitys? Mitenkäs ajattelusi suhtautuu siihen, että kulkeminen synnytyskanaalin tiukan lihaisten seinämien läpi yhä säkkipimeässä, seinämien painautuessa 90 asteen kulmassa naamaa ja suljettuja silmiä vasten, on ehkä hiukan erilainen kokemus kuin koko ajan näkevä kulkeminen eteenpäin menevä kulkeminen kohti valoa "seinämien" ollessa etäällä? Kun synnytyksen jälkeen vihdoin ollaan ulkona sairaalalamppujen valossa, ei silloinkaan nähdä mitään valoon johtavaa tunnelia. Vai kuljitko itse naama edellä jonkun huomattavan pitkän kanaalin läpi, joka edetessäsi laajeni pienestä pisteestä ja jonka päässä näit kenties äitisi odottamassa, valoa loistavana ja lämmöntunteessa?


      • paskantava

        Istun juuri iltapaskalla. Paras paikka lukea hauskoja iltatarinoita uskontojen palstoilta. Mietinkin juuri monenko asteen kulmassa jöötiä pukkaa tunnelista ulos. Noin 90? Minkähänlaisella vekottimella sais kulman tarkkaan mitattua?


      • realismi

        Ei ole tieteellistä tai havaintoihin perustuvaa tietoa, missä vaiheessa koetaan KRK.

        Vaihtoehdot
        1. kun aivotoiminta hiipuu
        2. kun laitteet piirtää suoraa viivaa
        3. kun aivotoiminta alkaa elpymään

        Jos tähän löytyisi havainnolliset todisteet, se voisi vastata moneen kysymykseen.


      • Vahva-tahto
        realismi kirjoitti:

        Ei ole tieteellistä tai havaintoihin perustuvaa tietoa, missä vaiheessa koetaan KRK.

        Vaihtoehdot
        1. kun aivotoiminta hiipuu
        2. kun laitteet piirtää suoraa viivaa
        3. kun aivotoiminta alkaa elpymään

        Jos tähän löytyisi havainnolliset todisteet, se voisi vastata moneen kysymykseen.

        Tämähän johtuu tietenkin vain siitä, että kun tahto on tarpeeksi vahva, ei mikään todiste käy todisteesta, milloinkaan. Nuoren maan kreationistit evoluution suhteen, materialistit tietoisuuden jatkumisen suhteen...


      • realismi
        Vahva-tahto kirjoitti:

        Tämähän johtuu tietenkin vain siitä, että kun tahto on tarpeeksi vahva, ei mikään todiste käy todisteesta, milloinkaan. Nuoren maan kreationistit evoluution suhteen, materialistit tietoisuuden jatkumisen suhteen...

        Tällä hetkellä ei ole mitään todisteita, joten ei voida ryhtyä väittelemään todisteen todistavuudesta, eli sun vittuilusi on perusteetonta. Vähempiälyiset hörhöt ovat levitelleet noita juttuja, että "KRK koetaan, kun aivotoiminta on lakannut", vaikka ei ole tietoa, onko näin. Heillä näet ei ole älyä pohtia sen pidemmälle aihetta, vaan kiirehtivät "todisteitaan" maailmalle. Fakta on edelleenkin se, että ei ole tietoa, missä vaiheessa ja milloin KRK tapahtuu. Jos se pystytään todistamaan, niin sitten muuttuu keskustelunkin luonne. Jatketaan sitten tuolla sun linjallasi, mikäli on aihetta.


      • Vahva-tahto
        realismi kirjoitti:

        Tällä hetkellä ei ole mitään todisteita, joten ei voida ryhtyä väittelemään todisteen todistavuudesta, eli sun vittuilusi on perusteetonta. Vähempiälyiset hörhöt ovat levitelleet noita juttuja, että "KRK koetaan, kun aivotoiminta on lakannut", vaikka ei ole tietoa, onko näin. Heillä näet ei ole älyä pohtia sen pidemmälle aihetta, vaan kiirehtivät "todisteitaan" maailmalle. Fakta on edelleenkin se, että ei ole tietoa, missä vaiheessa ja milloin KRK tapahtuu. Jos se pystytään todistamaan, niin sitten muuttuu keskustelunkin luonne. Jatketaan sitten tuolla sun linjallasi, mikäli on aihetta.

        Kirjoituksesi ei suorastaan osoita itsesi kuuluvan mihinkään älykkyyden tähtikaartiin, mutta jätettäköön älykkyytesi arviointi sikseen. Todisteita tietoisuuden jatkumisesta aivotoiminnan ja aivotoiminnan edellytysten lakkaamisen jälkeen (aivorefleksejä myöten) on kyllä kosolti, mutta ei tietenkään sellaiselle, joka ei jossakin asiassa suvaitse ainoatakaan todistetta todisteeksi, olipa osoitus kuinka selvä tahansa. Aina tullaan kumoamattomissa olevasti vetoamaan johonkin piilossa olevaan, havaintojen ulkopuolelle jäävään aivotoimintaan, koska usko ja tahto on, että tietoisuus on vain aivotoimintaa. Tämä ei poikkea mitenkään siitä, kuinka nuoren maan kreationistit esittävät Jumalan asettaneen fossiilit maahan vain hämäykseksi.


      • skeptokraatti
        Vahva-tahto kirjoitti:

        Kirjoituksesi ei suorastaan osoita itsesi kuuluvan mihinkään älykkyyden tähtikaartiin, mutta jätettäköön älykkyytesi arviointi sikseen. Todisteita tietoisuuden jatkumisesta aivotoiminnan ja aivotoiminnan edellytysten lakkaamisen jälkeen (aivorefleksejä myöten) on kyllä kosolti, mutta ei tietenkään sellaiselle, joka ei jossakin asiassa suvaitse ainoatakaan todistetta todisteeksi, olipa osoitus kuinka selvä tahansa. Aina tullaan kumoamattomissa olevasti vetoamaan johonkin piilossa olevaan, havaintojen ulkopuolelle jäävään aivotoimintaan, koska usko ja tahto on, että tietoisuus on vain aivotoimintaa. Tämä ei poikkea mitenkään siitä, kuinka nuoren maan kreationistit esittävät Jumalan asettaneen fossiilit maahan vain hämäykseksi.

        Sun älykkyyden tasollasi olet jäävi kritisoimaan kenenkään älyä. Ja vielä älyttömämmäksi menee, että yrität vaikuttaa keskusteluun suoltamalla perättömiä väitöksiä toisten älystä. Sorrut vittuiluun, kun sulla ei ole muuta annettavaa.

        Kyse ei ole uskosta ja tahdosta, vaan reaalimaailman havainnoista. Kun reaalimaailma ja uskomusmaailma asetetaan vastakkain, niin miksi uskomusmaailma kokee aina rökäletappion? Toistaalta kyllä ymmärrän teikäläisten kroonisen vitutuksen ja vittuilutarpeen. Kyllähän se ajan mittaan alkaa vituttamaan, kun julistetaan uskomuksia mukafaktoina ja sitten reality check lyö vasten kasvoja.

        Joko esität niitä todisteita, vai oletko jättäytynyt pysyvästi tuolle vähempiälyiselle vittuilutasolle?


      • Ovenpielistä-sisään
        skeptokraatti kirjoitti:

        Sun älykkyyden tasollasi olet jäävi kritisoimaan kenenkään älyä. Ja vielä älyttömämmäksi menee, että yrität vaikuttaa keskusteluun suoltamalla perättömiä väitöksiä toisten älystä. Sorrut vittuiluun, kun sulla ei ole muuta annettavaa.

        Kyse ei ole uskosta ja tahdosta, vaan reaalimaailman havainnoista. Kun reaalimaailma ja uskomusmaailma asetetaan vastakkain, niin miksi uskomusmaailma kokee aina rökäletappion? Toistaalta kyllä ymmärrän teikäläisten kroonisen vitutuksen ja vittuilutarpeen. Kyllähän se ajan mittaan alkaa vituttamaan, kun julistetaan uskomuksia mukafaktoina ja sitten reality check lyö vasten kasvoja.

        Joko esität niitä todisteita, vai oletko jättäytynyt pysyvästi tuolle vähempiälyiselle vittuilutasolle?

        Heeh... palataanpas noin kolme kirjoitusta ylöspäin, jossa teit näyttävän sisääntulon lausumalla "Vähempiälyiset hörhöt ovat levitelleet noita juttuja... Heillä näet ei ole älyä pohtia...." Kun sitten asiasta hivenen huomautetaan, että sisääntulonsa perusteella kyseinen henkilö ei osoita kuuluvansa suorastaan mihinkään älykkyyden tähtikaartiin, niin mitä tapahtuu? Hän pahoittaa katkerasti mielensä ja rupeaa syyttämään "vittuilusta".

        No näitähän on nähty. Maailma on koominen paikka.


    • Lapsena hukkuin ja olin kuolleena noin neljä minuuttia ennen elvytystä. Rajan toisella puolella ei ollut mitään. Mutta mielenkiintoista tässä asiassa tai aiheessa on se, että esimerkiksi monen sadan vuoden kuluttua, me niin sanottu tavalliset ihmiset eivät ole olleet olemassa ollenkaan erilaisina yksilöinä. Ei enää ole muistoja meistä, ei kukaan voi todistaa että me olemme olleet olemassa henkilöinä, vaan tuntemattomana osana ihmisyyttä.

    • Yleisiä-piirteitä
    • skeptokraatti

      Minkä rajan? Miten tämä raja on todettu? Näytöt? Havainnot? Voiko sitä mitata tai tutkia?

      • kysy_vielä_jotain

        Voiko kysymyksesi rajallisuutta mitata vai onko se mittaamaton. Entä jos joku kuitenkin näkee sen rajallisena - rajoittuneena. Jos myös vastaus on rajaton, onko sitä näyttöä. Jos ei ole rajoja kuka sen silloin näkee, mistä se silloin alkaa ja mihin se päättyy jos se on rajaton


    • touqucuin

      En ole käynyt rajan takana,mutta rajalla olin. ei siellä ole vaihtoehtoja,pimeä tai valoisa puoli(et sä sitä pysty valitseen) Minut vaan elvytettiin ennenku näki sen.Luultavasti en kertois mitään,raja on ylittämätön.Sen sanon,kuolemassa ei ole mitään pelottavaa,vaan tapa millä se tapahtuu.

    • KuolematonSjutustelee

      Uskovaiset puhuvat taivaasta. Kun hopealanka katkeaa niin sielu menee tuonpuoleiseen ja se on tuossa vieressä -verhon takana. Tuonpuoleinen eli astraalimaailma koostuu tasoista joille sielu pääsee, henkisesti kehittynyt yksilö aika korkealle tasolle, rosvo saa majailla matalalla tasolla. Suorastaan kellarissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe