Hinnat romahtaa euroopan tasolle. Nyt kannattaa ajaa nykyinen auto loppuun. Tarpeeksi moni kun päättää näin tehdä, aikataulu voi jopa aikaistua.
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/auto-ja-verotus/neuvoston-direktiivi-henkiloautojen-verotuksesta
Autovero poistuu 1.1.2016
48
2390
Vastaukset
- tiedetään jo
Tuo 1.1.2016 -kuvitelma perustuu jo hylättyyn direktiiviehdotukseen, jota ei enää vuosiin ole käsitelty. Siitä ei kyllä tule yhtään mitään, kun jopa nekin jäsenmaat, joilla ei ole tällä erää autoveroa vastustivat ihan periaatteellisista syistä sitä, että joku veromuoto kokonaan kiellettäisiin. Päiväuniahan aina voi nähdä.
- a.u.t.o.i.l.i.j.a.
No voi paska. Totuus on että corollani on jo ihan loppu. Elättelin toiveita 90 luvun carinasta mutta olkoon..
- uusi vuosi
Ehdotuksessa sanottiin, että autoverodirektiivi tulee voimaan viimeistään 31.12.2006. Ei tullut, eikä tule vastakaan. Vähissä on autoveroaiheet, kun vuosien takaisilla asioilla joutuu sumuttamaan.
- Vanhassa vara paremp
a.u.t.o.i.l.i.j.a. kirjoitti:
No voi paska. Totuus on että corollani on jo ihan loppu. Elättelin toiveita 90 luvun carinasta mutta olkoon..
Jos ajat vanhoilla autoilla, joudut autoveron laskiessa vain enemmän maksumieheksi. Nykyisinkin saa alle 5000 €:n tosi hyviä vaihtoautoja, joilla ajaa vielä minimaalisin korjauksin 10 vuotta.
Tulevaisuudessa tämä on laiha lohtu, sillä enemmän ja enemmän veroja kerätään käyttömaksuina, oli alla uusi tai vanha ja ajoit tai et. Uuden kalliin auton omistaminen tulee ehkä nykyistä hiukan halvemmaksi mutta käytetyn vanhan auton omistaminen nykyistä kalliimmaksi.
Siinä sinulle samba. Ja sen uuden arvokin laskee nopeasti, kun on kovat käyttömaksut. Siksi tämä sopii erityisen hyvin autokauppiaille. Tavara kiertää ja kauppa käy, kun käyttäjät eivät mielellään maksa kallista veroa arvottomasta autosta vaikka se vielä hyvin tomisikin. Siksi ne käyttömaksut ovat autokaupappiaille ja auton valmistajille niin mieluisia. - ostolakko pitää
Autoverotuksen muutokset on edelleen joulukuussa päivätyn paperin mukaan EU:n lainsäädäntötyössä. Lisäksi verotuksen harmonisointi etenee ja sitä ei pysäytä yksi Suomi. Myöskään kaksinkertaista verotusta EU ei salli, joten sumuryhmällä pitää kiirettä kumota näitä väittämiä TL:n, Kauppalehden ja muuutamilla muilla foorumeilla.
- Vähän taustaa
Jos Suomi ei poista autoveroa itse, niin EU kyllä tekee sen. Juuri tuo mainittu direktiiviehdotus kaatui kalkkiviivoilla parin maan vastustukseen.
Ehdotuksen kaatuminen tapahtui ennen Lissabonin sopimuksen voimaantuloa (siis EU:n vanhalla hallintorakenteella) ja ennen Kreikan sotkua. Nykyinen hallintomalli antaa vähemmän mahdollisuuksia sooloilulle ja kokemukset Kreikasta taas nopeuttavat EU:n yhteisen vero- ja talouspolitiikan kehittymistä.
Tässä tilanteessa taloudellisesti täysin järjettömälle autoverolle ei oikein voi povata kovin ruusuista tulevaisuutta. Liikenteen verotus muodostuu tulevaisuudessa omistamisen verotuksesta, jolla ohjataan hankkimaan uusia autoja ja polttoaineverotuksesta. Moottoritie- ja "ruuhka"maksut ovat ehkä mahdollisia, mutta eivät Suomen olosuhteissa kovin järkeviä. - Lissabonin sopimus
Vähän taustaa kirjoitti:
Jos Suomi ei poista autoveroa itse, niin EU kyllä tekee sen. Juuri tuo mainittu direktiiviehdotus kaatui kalkkiviivoilla parin maan vastustukseen.
Ehdotuksen kaatuminen tapahtui ennen Lissabonin sopimuksen voimaantuloa (siis EU:n vanhalla hallintorakenteella) ja ennen Kreikan sotkua. Nykyinen hallintomalli antaa vähemmän mahdollisuuksia sooloilulle ja kokemukset Kreikasta taas nopeuttavat EU:n yhteisen vero- ja talouspolitiikan kehittymistä.
Tässä tilanteessa taloudellisesti täysin järjettömälle autoverolle ei oikein voi povata kovin ruusuista tulevaisuutta. Liikenteen verotus muodostuu tulevaisuudessa omistamisen verotuksesta, jolla ohjataan hankkimaan uusia autoja ja polttoaineverotuksesta. Moottoritie- ja "ruuhka"maksut ovat ehkä mahdollisia, mutta eivät Suomen olosuhteissa kovin järkeviä.Veroista kyllä päätetään YKSIMIELISESTI Lisaabonin sopimuksen jälkeenkin. Tilanne ei ole mitenkään muuttunut, paitsi että on yhä kovempi paine kerätä verotuloja riittävästi. Varmuudella tulee johtamaan ainakin kulutusverojen nousuun.
- Jep jep
Lissabonin sopimus kirjoitti:
Veroista kyllä päätetään YKSIMIELISESTI Lisaabonin sopimuksen jälkeenkin. Tilanne ei ole mitenkään muuttunut, paitsi että on yhä kovempi paine kerätä verotuloja riittävästi. Varmuudella tulee johtamaan ainakin kulutusverojen nousuun.
Suomen tapaisten häiriköiden touhuilu on huomattavasti vaikeampaa nykyään. Lisäksi talousongelmat ovat selvästi nopeuttamassa unionin yhtenäistämiskehitystä. Ihan samoilla pykälillä, millä on mahdollista tulevaisuudessa laittaa Kreikka ruotuun, on mahdollista laittaa myös Suomi ruotuun.
Yksilän talouden kannalta autoverossa ei ole mitään järkeä. Kansantaloudellisesti autovero on järjetön. EU:n kannalta autovero on vahingollinen vapaalle kaupalle = vahingollien taloudelle. MIksi autoveroa jatkettaisiin? - päinvastoin
Jep jep kirjoitti:
Suomen tapaisten häiriköiden touhuilu on huomattavasti vaikeampaa nykyään. Lisäksi talousongelmat ovat selvästi nopeuttamassa unionin yhtenäistämiskehitystä. Ihan samoilla pykälillä, millä on mahdollista tulevaisuudessa laittaa Kreikka ruotuun, on mahdollista laittaa myös Suomi ruotuun.
Yksilän talouden kannalta autoverossa ei ole mitään järkeä. Kansantaloudellisesti autovero on järjetön. EU:n kannalta autovero on vahingollinen vapaalle kaupalle = vahingollien taloudelle. MIksi autoveroa jatkettaisiin?Kreikka pannaan rutuun pakottamalla sen kansantalous positiiviseksi mm verojen korotuksilla. Aika ontuvaa verrata Kreikkaan Suomen kansantaloutta, joka on EU:n parhaiden tasolla kaikesta huolimatta, olipa mittari mikä tahansa.
Suomessa verorotus hoidetaan Suomen kansantalouden ja sen velanoton ja maksukyvyn puitteissa. Veroaste tulee kyllä nousemaan, mutta Suomi vastaa velvoitteistaan, EU:n tarvitsematta asiaan puuttua.
Eikä autovero Suomesta ainakaan sen takia poistu, ettei KPy:llä ole hallussaan alkeitakaan kansantalouden faktoista. - dfgdfgdrfgfg
Vähän taustaa kirjoitti:
Jos Suomi ei poista autoveroa itse, niin EU kyllä tekee sen. Juuri tuo mainittu direktiiviehdotus kaatui kalkkiviivoilla parin maan vastustukseen.
Ehdotuksen kaatuminen tapahtui ennen Lissabonin sopimuksen voimaantuloa (siis EU:n vanhalla hallintorakenteella) ja ennen Kreikan sotkua. Nykyinen hallintomalli antaa vähemmän mahdollisuuksia sooloilulle ja kokemukset Kreikasta taas nopeuttavat EU:n yhteisen vero- ja talouspolitiikan kehittymistä.
Tässä tilanteessa taloudellisesti täysin järjettömälle autoverolle ei oikein voi povata kovin ruusuista tulevaisuutta. Liikenteen verotus muodostuu tulevaisuudessa omistamisen verotuksesta, jolla ohjataan hankkimaan uusia autoja ja polttoaineverotuksesta. Moottoritie- ja "ruuhka"maksut ovat ehkä mahdollisia, mutta eivät Suomen olosuhteissa kovin järkeviä.Itseäni ainakin kiinnostaa autoissa kustannukset pitkällä tähtäimellä. Jos auton omistaminen muuttuu nykyistäkin kalliimmaksi, ei hankintahinnalla ole suurempaa merkitystä ja autosta kannattaa pikemminkin luopua kokonaan kuin ostaa uutta autoa. Toisaalta, itse en tällä hetkellä maksaisi yli 5 tonnia autosta. Jos autovero poistuisi tänään, en maksaisi silti euroakaan yli 5 tonnia autosta. Ei kalliimpi auto muuttuu euroakaan kannattavammaksi autoveron poistumisen jälkeenkään. Itse asiassa, jos käyttö- ja omistusveroja nostetaan, kallis auto on entistäkin kannattamattomampi sijoitus sen jälkeen.
- taustaa myös
Vähän taustaa kirjoitti:
Jos Suomi ei poista autoveroa itse, niin EU kyllä tekee sen. Juuri tuo mainittu direktiiviehdotus kaatui kalkkiviivoilla parin maan vastustukseen.
Ehdotuksen kaatuminen tapahtui ennen Lissabonin sopimuksen voimaantuloa (siis EU:n vanhalla hallintorakenteella) ja ennen Kreikan sotkua. Nykyinen hallintomalli antaa vähemmän mahdollisuuksia sooloilulle ja kokemukset Kreikasta taas nopeuttavat EU:n yhteisen vero- ja talouspolitiikan kehittymistä.
Tässä tilanteessa taloudellisesti täysin järjettömälle autoverolle ei oikein voi povata kovin ruusuista tulevaisuutta. Liikenteen verotus muodostuu tulevaisuudessa omistamisen verotuksesta, jolla ohjataan hankkimaan uusia autoja ja polttoaineverotuksesta. Moottoritie- ja "ruuhka"maksut ovat ehkä mahdollisia, mutta eivät Suomen olosuhteissa kovin järkeviä.Juuri näin.
- dqwdsasda
Ei ole kovinkaan pitkä aika ko. asian hautajaisista, 7.3.2015 komissio peruuttanut http://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/HIS/?uri=CELEX:52005PC0261#2015-03-07_WDW_byCOM
Ja onhan Sovjet Finland kuuliaisesti toteuttanut koko ajan muita direktiivin vaatimia asioita.
JÄTETÄÄN ne autot kauppaa, niin rekisteröintivero poistuisi pikaisella aikataululla...
- mentaarikko
Noinhan sitä puuhasteltiin vuonna 2005, mutta eihän siitä mitään tullut, eikä ole enää edes vireillä tuommoista.
Tuon olisi pitänyt astua lainsäädännössä voimaan viimeistään 2006 loppuun mennessä. Eipä tullut edes mtään esitystä lainsäädännön muuttamiseksi.
Täyttä fuulaa!
EUROOPAN YHTEISÖJEN KOMISSIO |
Bryssel 5.7.261
KOM(2005) 261 lopullinen
2005/0130 (CNS)
Ehdotus
NEUVOSTON DIREKTIIVI
henkilöautojen verotuksesta
(komission esittämä){SEK(2005) 809}17 artikla Saattaminen osaksi kansallista lainsäädäntöä
Jäsenvaltioiden on saatettava tämän direktiivin noudattamisen edellyttämät lait, asetukset ja hallinnolliset määräykset voimaan viimeistään 31 päivänä joulukuuta 2006. Niiden on toimitettava komissiolle viipymättä kirjallisina nämä säännökset sekä kyseisiä säännöksiä ja tätä direktiiviä koskeva vastaavuustaulukko.
Näissä jäsenvaltioiden antamissa säädöksissä on viitattava tähän direktiiviin tai niihin on liitettävä tällainen viittaus, kun ne virallisesti julkaistaan. Jäsenvaltioiden on säädettävä siitä, miten viittaukset tehdään.
Jäsenvaltioiden on toimitettava tässä direktiivissä tarkoitetuista kysymyksistä antamansa keskeiset kansalliset säännökset kirjallisina komissiolle.- länsimaan tietäjä
Ehdotuksen mukaiselle autoveron poistumiselle oli 10 vuoden siirtymäaika. Jos ehdotus vielä jostakin syystä käsiteltäisiin, tarkoittaisi se autoveron poistumista joskus 2020-luvulla. Poistamisasiaa ei kylläkään enää käsitellä.
- asia selvä.
länsimaan tietäjä kirjoitti:
Ehdotuksen mukaiselle autoveron poistumiselle oli 10 vuoden siirtymäaika. Jos ehdotus vielä jostakin syystä käsiteltäisiin, tarkoittaisi se autoveron poistumista joskus 2020-luvulla. Poistamisasiaa ei kylläkään enää käsitellä.
Taitaa poistua nopeammin kuin vasta vuonna 2015, sillä autokauppa on kohta taas jumissa ja käytettyjä tuodaan yksityisesti yhä enemmän.
- olet humalassa
asia selvä. kirjoitti:
Taitaa poistua nopeammin kuin vasta vuonna 2015, sillä autokauppa on kohta taas jumissa ja käytettyjä tuodaan yksityisesti yhä enemmän.
Autokaupan uusien autojen tilauskirjat on tänä päivänä pullollaan. Toimitusajat rajoittavat uusien rekisteröintiä, mutta myynti nousee tänäkin vuonna taas huimasti viime vuodesta.
- tottaamen
olet humalassa kirjoitti:
Autokaupan uusien autojen tilauskirjat on tänä päivänä pullollaan. Toimitusajat rajoittavat uusien rekisteröintiä, mutta myynti nousee tänäkin vuonna taas huimasti viime vuodesta.
Siitä pitää huolen kohonnut polttoaineiden hinta ja eu:n talouskrisi.
Lisäksi tuleva korkojen nousu ja autoveron poisto pitävän kauppaa jäissä. - mutka matkassa
asia selvä. kirjoitti:
Taitaa poistua nopeammin kuin vasta vuonna 2015, sillä autokauppa on kohta taas jumissa ja käytettyjä tuodaan yksityisesti yhä enemmän.
Jumissa tuntuu autokauppa olevan. Alku ainakin on lupaava:
"Tammikuussa 2011 rekisteröitiin 20 211 uutta ajoneuvoa, joista autoja oli 15 306. Ensirekisteröinnit kasvoivat 15,5 prosenttia edellisvuoden vastaavaan kuukauteen verrattuna. Uusia henkilöautoja rekisteröitiin tammikuussa 13 784, mikä on 11,3 prosenttia enemmän kuin viime vuonna."
- marionhyvä
Mutta en vaihdakkaan. Kyllä nämä nykyiset vielä toiset 5v toimivat.
Meinasin myös äänestää Soinia. Protestiksi.
Mutta en äänestäkkään. Soinin päähokema on väärä. Oikeasti se on missä Suomi siellä ongelma. Ainakin näin autoveropalstalla kun ollaan.- jerubi
Soini on kyllä maininnut että Suomessa ei vaivauduta noudattamaan sellaisia EU:ssä ohjeistettuja asioita joista olisi kansalle hyötyä, kuten autoveron alennus. Suomi siis poimii rusinat pullasta tai pitäisikö sanoa että poimii koiranpaskat kertakäyttölautaselle.
- näin meillä...
jerubi kirjoitti:
Soini on kyllä maininnut että Suomessa ei vaivauduta noudattamaan sellaisia EU:ssä ohjeistettuja asioita joista olisi kansalle hyötyä, kuten autoveron alennus. Suomi siis poimii rusinat pullasta tai pitäisikö sanoa että poimii koiranpaskat kertakäyttölautaselle.
Niih...meillä on kyllä kaikki eu.n määräämät tai sallimat verot käytössä ilman siirtymäaikoja mutta jo jotain veroja määrätään eu:n taholta laskettavaksi tai poistettavaksi niin siirtymäajan perässäkin on siirtymäaika...kymmenen vuotta ei niihin riitä. Ensimmäisenä oltiin ottamassa etanolisotkubensa käyttöön, kun ei tällä nykyisellä autokannalla saada muuten päästöjä alemmaksi...koetetaan sitten näin.... vaikka suurimpaan osaan liikenteessä olevista autoista tämä liete ei käy...vaikka niin väittävätkin.
Onkohan kukaan muuten laskenut paljonko valtio häviäisi jos autovero poistuisi....tai paljonko voittaisi..??
- .............
Ajan vanhalla.Tuohon 2016 mennessä koko EU on jo kaatunut ja Suomessa ajellaan häkäpönttöautoilla...
- mun.auto.ei.kestä
Tapahtuu paljon aiemmin.
- odot
Autovero poistuu 2015 aikana . Valtio ei ole enää 2016 veroa 5 vuotis budjetissa tulouttanut. Hankitahinnasta veroa aletaan pudottamaa varmaankin erissä 2013 - 2015 aikana.
- hahhaaaaa
Älä yritä, tuo on omaa keksimääsi ja täyttä tuubaa.
Kunnat laativat 5-vuotisbudjetin, mutta valtiolla ei edes ole mitään 5-vuotisbudjettia - se sinun tuloutuksistasi!
Koko väite on täysin idioottinen kun hallitus laatii budjetin ja sen toimikausi on 4 vuotta. Kuinka hallitus voisi laatia budjetin, josta se ei itse vastaisi?
Vähän älykkäämpiä provoja, pyydän! - Voi juku
Mikä autovero? Ei sellaista ole ollut enään aikoihin.
- Markka takaisin
No tuohon menneesä Suomessa on palattu Markkaan, joka on devaltoitunut yli 30 prosenttia. Eli se Avensiksen hinta on silloin nykyrahan mukaan semmonen vajaa 50 000 euroa, hitusen vähemmän jos hankintavero tosiaan on poistettu.
- kunaali
Ihan kuin yhtäkkiä talous rippuisi pelkästään autoilun verotuksesta? Suomessa euroopan vanhimpia oleva autokanta. Olikohan keski-ikä pari vuotta sitten 12vuotta. Eli nyt varmaan 13-14 vuotta vanhoja autoja. Pikkasen eri päästönormeilla varmaan menty siihen aikaan? Tämän mainitsen sillä että ei ole hyvin perusteltua väittää verotuksen ohjaavan uusien autojen hankintaan.
Jos katsastellaan verotusta yleensä ja jonkun yhden alueen verotusta, olkoon se nyt autoilu, niin saadaanko verot nostamalla isompi veropotti kerättyä? Tuntuu että halukkuus hankkia uusi auto on onnistuttu torppaamaan veroilla. Toteutumaton autokauppa ei veropottia kerrytä, olkoonkin kuinka suuri vero tahansa. Lisäksi autokanta vanhenee ja kunto huononee.
Uudet autot päästöfilttereineen ja laitteineen ovat vieläpä semmosia että uutena toimivat niinkuin pitää 0-100-150tkm, mutta sitten on kanavat tukossa ja saastuttaminen kahta kauheempaa ja sitä myötä myös auton toimivuus. Vikavalot palaa ja kulku huonoa. Puhun esim dpf, egr -ja muut hienot keksinnöt autoissa.
Muutenkin autoverotus on naurettavaa ja selkeesti jonkun asiasta mitään tietämättömän keksimää. Lisävarusteiden verotus esim mersun hinnastossa, jota juuri luin, niin miten joku eri materiaalin sisälistoissa lisää CO2-päästöjä? hahah. Tai mikään mitä varustelistalta löytyy, miten lisää CO2-kulutusta? Hinnassa ilmoitettu lisävarusteen aiheuttamasta lisääntyneestä CO2-päästöistä verolisä, joka muuten on luokkaa kymmeniä % varusteen hinnasta. Eli ei myydä varmaan lisävarusteita tässä maassa paljoa? Miksi vitussa? Ketä haitta jos ihmiset laittaa lisävarusteita autoihinsa? Keksisivät edes järkeviä juttuja sen tähden etteivät näyttäisi niin pässeiltä kun ovat. Alan asiantuntijat virkoihin eikä niin kun nyt. Ministeripaikatkin arvotaan palkintoina nuorille pelleille. Mistä nekin tuntee palkintosa ansaitsevansa. Ei ole kokemusta sen enempää elämästä, kun normaalista työelämästä millään alalla, niin semmosia ihmisiä päättää asioita. - fiskaali...
Kyllä talous riippuu voimakkaasti juuri verotuksesta. Miksi autojen verotus olisi poikkeus? Samalla tavalla jokainen verotuskohde voitaisiin poistaa yksittäin, sen jälkeen ei olisi enää verotusta ollenkaan!
Autot nyt vain ovat tuontitavaraa ja myrkkyä kauppataseelle ja kansantaloudelle.- molimoanähnyt
Suomen autokannalle myrkkyä on hinnat jotka on euroopa jopa maiman koreinmat
Siksi autokantamme on EU-maiden vanhin, kuin ihmiset ei pysty uusimaa autojaan.Jos hankintahinta vero poistuu,niin myynti vähintään tuplaantuisi ja toisi valtiolle enempi verotuloa autoista ja liisääntyvis alan työpaikoist. - realisti2
molimoanähnyt kirjoitti:
Suomen autokannalle myrkkyä on hinnat jotka on euroopa jopa maiman koreinmat
Siksi autokantamme on EU-maiden vanhin, kuin ihmiset ei pysty uusimaa autojaan.Jos hankintahinta vero poistuu,niin myynti vähintään tuplaantuisi ja toisi valtiolle enempi verotuloa autoista ja liisääntyvis alan työpaikoist.höpö höpö. jos hankintavero tippuu niin käyttöverot nousee, silloin vahoilla autoilla
ajavat lopettaa autoilun.. eivät suinkaan osta uudempaa autoa.. ja maksavat o e !! - Mualiman kallein
realisti2 kirjoitti:
höpö höpö. jos hankintavero tippuu niin käyttöverot nousee, silloin vahoilla autoilla
ajavat lopettaa autoilun.. eivät suinkaan osta uudempaa autoa.. ja maksavat o e !!Lähimmät Suomea korkeammat autojen hinnat löytyvät niinkin kaukaa kuin Norjasta ja Tanskasta.
- ertw22
Oikein hauskaa kun joku viitsii kaivaa tällaisia vanhoja ketjuja esiin. Tässäkin ketjussa ollaan suorastaan liikuttavan varmoja siitä, että autovero poistuisi vuoden 2016 alussa. Nyt kun hallitus on julkaissut budjettikehyksensä vuosille 2015-2018, niin luulisi että jos tuona aikana poistettaisiin miljardin euron tulolähde, niin siitä ehkä mainittaisiin jossain sivulauseessa. Mutta ehkä eivät hallituksessa ja ministeriöissä tunne asioita yhtä hyvin kuin tällä palstalla?
- päästö
Valtio pyrki budjettiesityksessä vauhdittamaan vielä autokauppaa , ilmoittamalla 200 mijoonan tuloveron lisäyksestä vuonna 2016 alkaen henkilö ja pakettiauto kaupasta, jota vielä tarkennetaan myöhemmin. Autovero poistuu 2015 loppuun mennessä. Veronpoiston myötä atokanta alkaa uusiutua vähintään tuplavauhdilla , joka lisää valtiolle tuloja alan työpaikkoina, ivestuonteina ja veroina vähitään lisää sen 200 milj, / v. Tärkeintä Suomen kodalla hoitaa vanhentunut autokanta EU-trektiivin edellyttämälle tasolle, joka on euroopan jopa maailman vanhin.
- autoton 56
Tätämenoa ollaan kohta siinä tilanteessa että autoveroa maksaa kaikki 18v vaikka ei omistaisikaan autoa, kuten yleveroakin.
- vero poistuu 2015
Veromuutos käynnistyy jo 2015 alusta, kun kun takseilta ja muilta verovapauden saajilta hakemusoikeus ensivuodelle on jo päättynut . Vero poistuu ensivuoden alusta lienee kaikilta muiltakin hankitahinnassta.
- ssgjy
Siis joo ei vaarinhousut. Hallitushan on tehnyt periaatepäätöksen taksien ja kai myös invalidien autoverotuen lopettamisesta. Tämähän tarkoittaa autoverotuksen veropohjan laajentamista. Tuskinpa vaan hallitus olisi niin tyhmä että se ryhtyisi tällaiseen poliittisesti vaikeaan rypemiseen vielä juuri vaalien alla, jos tarkoitus olisi heti kohta sen jälkeen poistaa koko autovero. Hanke veropohjan laajentamiseksi osoittaa aivan selvästi, että päinvastoin hallitus on kiinnostunut pitämään yllä autoveroa ja saamaan siitä tuottoa.
Toistaiseksi ei näköjään mitään hallituksen esitystä kylläkään ole annettu, joten nähtäväksi jää poistuuko taksien alennus vielä vuoden 2015 aikana.
Ihmettelen kyllä joidenkin logiikkaa ja politiikan tuntemusta. - veron hautajaiset
ssgjy kirjoitti:
Siis joo ei vaarinhousut. Hallitushan on tehnyt periaatepäätöksen taksien ja kai myös invalidien autoverotuen lopettamisesta. Tämähän tarkoittaa autoverotuksen veropohjan laajentamista. Tuskinpa vaan hallitus olisi niin tyhmä että se ryhtyisi tällaiseen poliittisesti vaikeaan rypemiseen vielä juuri vaalien alla, jos tarkoitus olisi heti kohta sen jälkeen poistaa koko autovero. Hanke veropohjan laajentamiseksi osoittaa aivan selvästi, että päinvastoin hallitus on kiinnostunut pitämään yllä autoveroa ja saamaan siitä tuottoa.
Toistaiseksi ei näköjään mitään hallituksen esitystä kylläkään ole annettu, joten nähtäväksi jää poistuuko taksien alennus vielä vuoden 2015 aikana.
Ihmettelen kyllä joidenkin logiikkaa ja politiikan tuntemusta.Takseille annettin vielä 2015 v. 4000€ plautusta,joten kokonais veronpoisto on lopullisesti 1.1.2016. viite, lll luku REKISTÖRÖINTIVEROJEN POISTAMINEN
8 artikla, voimassapidon kieltäminen
Jäsenvaltiot eivät saa1 päivästä tammikuuta 2016 alkaeen pitää voimassa rekisteröntiveroja.
Tämä tarkiotaa autoveron hautajaisia viimeistään 31.12.2015 - seseew
veron hautajaiset kirjoitti:
Takseille annettin vielä 2015 v. 4000€ plautusta,joten kokonais veronpoisto on lopullisesti 1.1.2016. viite, lll luku REKISTÖRÖINTIVEROJEN POISTAMINEN
8 artikla, voimassapidon kieltäminen
Jäsenvaltiot eivät saa1 päivästä tammikuuta 2016 alkaeen pitää voimassa rekisteröntiveroja.
Tämä tarkiotaa autoveron hautajaisia viimeistään 31.12.2015Niinpä niin. Kyllä VÄÄRÄKIN "tieto" on paree kuin ei mitään tietoa.
Kuten melkein kaikki tietävätkin, tuota autoverodirektiiviä ei ole hyväksytty eikä enää kohta 10 vuoteen edes käsitelty komission työryhmissä. Kovin se on syvälle haudattu. - nappa
seseew kirjoitti:
Niinpä niin. Kyllä VÄÄRÄKIN "tieto" on paree kuin ei mitään tietoa.
Kuten melkein kaikki tietävätkin, tuota autoverodirektiiviä ei ole hyväksytty eikä enää kohta 10 vuoteen edes käsitelty komission työryhmissä. Kovin se on syvälle haudattu.Muttei ole poistettu VIREILLÄ olevien DIREKTIIVI ehdotusten listalta !!!!
Huolimatonta porukka siellä komissiossa kun on unohtanut tyrmätyn ehdotuksen vireillä olevien listaan.
Kumma kun listalle ei ole jäänyt muita tyrmättyjä direktiivi ehdotuksia.
Noinkohan nopeasta hyväksynnästä olisi sovittu markkinahäiriöiden pelossa Tanskan, Suolen jne.. änkyrien kanssa? - sgtjh
nappa kirjoitti:
Muttei ole poistettu VIREILLÄ olevien DIREKTIIVI ehdotusten listalta !!!!
Huolimatonta porukka siellä komissiossa kun on unohtanut tyrmätyn ehdotuksen vireillä olevien listaan.
Kumma kun listalle ei ole jäänyt muita tyrmättyjä direktiivi ehdotuksia.
Noinkohan nopeasta hyväksynnästä olisi sovittu markkinahäiriöiden pelossa Tanskan, Suolen jne.. änkyrien kanssa?Noita "poistamattomia" riittää vaikka millä mitalla. Ja koko EU:n historian ajalta. Ne vain kuolevat pystyyn.
- De Gröna
Me vihernatsit vastustamme autoveron poistoa. Onkin tärkeää että sossuun mennään ratikalla ja sen jälkeen yliopistolle kuuntelemaan luentoa taidehistoriasta ja valmistutaan maisteriksi alalle jota ei ole. Sitten maistellaan punaviiniä ja keksitään miten muiden elämää voitaisiin kurjistaa.
- niivarmaaa
1.4.juttuja
- oravanpyörä pillu
Joko taas se laskee ja vidud se mihkään laske, palkkoihin korotusta sillä siitä selvitään!
- Vituiksimeni
Helppoa ja selvää:Jos auotvero poistuu,korvataa se jollakin muulla eikä kansalainen säästä sentin senttiä,sehän on huomattu jo ajat sitten.
Katselin juuri vaihtoautoa vanhan tilalle toista käytettyä ja totesin ajoneuvoveron perusvero hiilidioksidipäästön olevanniin sitä luokkaa missä autovakuutus jää kirkkaasti kakkoseksi.
Autoilu muuttui todella kalliiksi tämän vuoden alusta enkä ihmettele suurien autojen kauppaamisen innokkuutta.
Ja mites kävi viinan hinnalle kun EU sen määräsi ihmekyllä halvemmaksi?Hinta laskettiin kovan nurinan jälkeen jolloin saatiin aikaa kulumaan ja sitten,kerrankin elämässäni,suomi teki jotain sellaista jonka EU kielsi!Nosti viinan hinnan vielä korkeammalle pienin kertakorotuksin kuin mitä se oli ennen EU määräystä.
Tällaisessa paskaläävässä siis elämme.- DuunariTimo
Juu, ajoneuvoverolappu tuli juuri ja persujen järjestämä ajoneuvoveron korotus tapahtuu taas ensi vuonnakin, kohtuulliset 20% lisää, en jaksanut tutkia paljonko nousi jo tänä vuonna viime vuodesta.
- öljasdf
Ei mennyt ennustus isosti pieleen.
- RahastusEU
Toivottavasti saadaan uusi hallitus ja omaan taskun vetäjät loppu
ura ,koska Suomen köyhillä menee todella huonosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833