Suburban vai Excursion?

Capricella_ajelen

Dieseli Suburban tai Excursion hakusassa. Auto tulee kevyeen ajoon, peräkärryä tarvitsen muutaman kerran vuodessa. Hintaluokka 10 000 - 20 000 €. Tuohon hintaluokkaan taitavat mahtua kaikki Suburbanit ja muutamia noin 300 tkm ajettuja Excursioneita. Neliveto auton pitää olla, koska autolla liukasteluun olen kyllästynyt. Kokemusta jenkeistä on kyllä, mutta noista malleista kumpaakaan en ole ajanut. Kumpaa raati suosittelee (ja MIKSI), mielellään omiin kokemuksiin perustuen? Mitään "osta Excursion, koska se on paremman näköinen" -kommentteja en kaipaa.

7

3621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TJ

ottaisin Excursionin. On tekniikaltaan vahvempi ja varmempi kun Suburban.
      Chevyssä paljon enempi pieniä vikoja: PMD, lauhdutinputket, alipainepumppu ja hihnankiristin.
      Fordista pikkuviat puuttuu.
      Kuluvia osia, kuten palloja ja napoja menee molempiin.
      Subbe taasen on ajoltaan ja käytöltään pehmeämpi ja henkilöautomaisempi.
      Kummallakin pärjää, oma valinta olisi Excursion em. syistä

• 3+3

Jenkit itse sanoo, että Ford tekee aina parhaat. F-250:ssä moottorilla elinikäinen takuu mm.

• Anonyymi

Eliniköinen takuu? Ehkä siihen saakka kun se särkyy.

• Anonyymi

vittumitäpaskaa.

• .

ei kokemusta kummastakaan, mutta CSI tutkijoilla on työautona Ford Excursion. Sen peruusteella mä valitsisin

• Molemman kokenut

"Jos itse valkkaisin ottaisin Excursionin. On tekniikaltaan vahvempi ja varmempi kun Suburban.
      Chevyssä paljon enempi pieniä vikoja: PMD, lauhdutinputket, alipainepumppu ja hihnankiristin.
      Fordista pikkuviat puuttuu.
      Kuluvia osia, kuten palloja ja napoja menee molempiin."

No tässä tullaan siihen, että kun Chevyyn on nuo yllämainitut asiat korjattu, niin varsin todennäköisesti edessä on huolettomia kilometrejä. Se voi olla totta, että Fordista puuttuu pikkuviat, mutta ison vian osuessa kohdalle Fordin korjaaminen on kalliimpaa kuin Chevyn.
      Vaikka Excursionissa oleva tekniikkaa alkaa olla jo niin ikään vanhaa ( 7.3 PS), niin on se yhä liian tuoretta Suomessa korjattavaksi. Suburbania osaa korjata huomattavasti useampi paikka, kuin Excursionia ja tietäjiä löytyy enemmän.

• jfbiodfoig

excursion, mutta kannattaa tsekata tosi tarkkaan, jos huono sattuu kohdalle niin on muuten pikkasen kallis korjata eikä oikein korjaamoilla tunnu olevan oikein hajua tuollaisen mm. polttoainesyöttö puolesta. jos ottaa huonomma halvemman niin kannattaa varata jokunen tonni remontteihin.

jenkeissä f-sarjalaisilla ja excuilla vetävät paljon ja lämpimässä vireistetyllä helposti pamauttavat kannentiivisteen, mahdollisesti koko koneen, aika huonoon happeen.

excursion on myös tosi paljon isompi kuin sevy. ei ram kelpaisi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      109
      1609
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      12
      1163
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      950
    4. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      64
      788
    5. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      782
    6. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    7. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      71
      731
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      45
      700
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      641
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      58
      637
    Aihe