"tripodien aika"

fudge

Kuka muistaa jotain tästä sarjasta, milloin sitä on esitetty ja löytyiskö joitain hyviä sivustoja?

-kiitos

25

14999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sukka
    • Born66

Oliko tuo sarja silloin "Triffit" tai "Triffidien aika" tms. Ranskalaista tuotantoa oli kuitenkin ja `todella`laadulla tehtyä!!

USA/Hollywood ei ole koskaan kyennyt vastaavaan!!!
      Ei asteikolla 1 - 100.
      Ei koskaan!!!!

• Sukka

Sarjan nimi oli suomennettuna Tripodien aika. Ihan niin kuin alkuperäisessä otsikossa lukeekin. Perustui saman nimisiin scifi-kirjoihin.

Kuten ylempänä olevasta linkistä voi todeta, niin kyseessä ei ollut ranskalainen tuotanto, vaan englantilainen.

• triffidien ajan...

...tähän aivan eri pätkään nimeltään tripodien aika!!

• Mik

Kyseinen sarja tuli muistaakseni joskus vuoden 1984 tienoilla ( /- muutama vuosi).

• muistan

OIhh.. muistan jotenkin. Lapsena katsottiin ja pelättiin. Taisi olla niitä isoja kasveja tms.?

• Vekku

Loistavaa tietoa Tripodien Ajasta.

http://www.bbc.co.uk/cult/ilove/tv//tripods/index.shtml

• ???

Triffidien kapinan muistan kyllä, jossa oli ne lihansyöjäkasvit (olin silloin yläasteella), mutta tää taitaa olla ihan jokin toinen sarja? Vai?

• ninni

kannatta lukea!!!

• Siruli

Joo..Itsekkin seurasin sarjaa ja tuli luettua nuo kirjatkin.. Meni vaan vähän aikaa ennen kun hokasin mistä täällä puhutaan. Kaikkea kivaa sitä onkaan tullu telkusta lapsuusaikana...
        Nykyään ei tuu muuta kun sontaa.

• Teuvo Rusina

Tuli ykköseltä tai kakkoselta vuonna 1988-1989 suomessa, jos oikein muistan. Oli silloin aika jännittävä sarja. Kirjota googlessa hakusanaks tripods niin kyllä niitä sivuja löytyy.

• paja

Kolmosta ei silloin tainu ollakkaan. Olin silloin ala-asteella kun ko sarja tuli ja vuosi on ollu about 88-90
        Eikös siinä ollu niitä kolmijalkasia aluksia jotka oli he****n korkeita.
        Muistaako kukaan yhtä toista sarjaa joka tuli samoihin aikoihin. Siinä oli muistaakseni joku Larry Luihu niminen tyyppi ja sitten sellanen nuori poika joka lenteli makuuhuoneella ja ohjas sitä makkaria jollain pöytälampulla ympäri ämpäriä. Yhdessä jaksossa oli jotain punaisia olioita ja kun niitä löi miekalla niin ne kahdentu ja sitten niitä oli joka paikka täynnä

• kooklaaja
        paja kirjoitti:

Kolmosta ei silloin tainu ollakkaan. Olin silloin ala-asteella kun ko sarja tuli ja vuosi on ollu about 88-90
        Eikös siinä ollu niitä kolmijalkasia aluksia jotka oli he****n korkeita.
        Muistaako kukaan yhtä toista sarjaa joka tuli samoihin aikoihin. Siinä oli muistaakseni joku Larry Luihu niminen tyyppi ja sitten sellanen nuori poika joka lenteli makuuhuoneella ja ohjas sitä makkaria jollain pöytälampulla ympäri ämpäriä. Yhdessä jaksossa oli jotain punaisia olioita ja kun niitä löi miekalla niin ne kahdentu ja sitten niitä oli joka paikka täynnä

http://www.imdb.com/title/tt0389599/

mahtanet tarkoittaa tätä.

• Susan

Kyselin samaa juttua tuolla mtv 3 sivuilla. Mun lemppari sarja. Tuli muistaakseni 86 kun olin tokalla luokalla ja pikkuveli pelkäs kun "isäntiä"näytettiin ruudussa. Haluisin kovasti nähdä sen uudelleen!

• tripodi
        Susan kirjoitti:

Kyselin samaa juttua tuolla mtv 3 sivuilla. Mun lemppari sarja. Tuli muistaakseni 86 kun olin tokalla luokalla ja pikkuveli pelkäs kun "isäntiä"näytettiin ruudussa. Haluisin kovasti nähdä sen uudelleen!

kyllä muistan minäkin, lapsi olin kun sarjaa näytettiin, tripodien pelko jäänyt päällimmäisenä mieleen... karmivaa:)

• Sisu666
      • Tarjei the Terrible

Hmmh... Tässä on nyt seonnut kaksi saman aikakauden sarjaa keskenään.

Sekä Tripodien Aika, että Triffidien aika on esitetty suomen TV:ssä joskus 80 luvun alkupuolella.

Muistaisin että Triffidien aika on elokuva joka kertoo lihansyöjäkasveista :)

Tripodien aika puolestaan on sarja joka kertoo kolmijalkaisista roboteista - tripodeista - ja niitä käyttävistä muukalaisista.

Paljoa en sarjasta muista, mutta kovasti isoja ja "pelottavia" ne robotit olivat. Ja niiden muukalaisten kaupungit oli sellaisia kupoleita, ja jostain syystä ne vangitsivat ihmisiä ja laittoivat niiden päähän jonkinlaisen merkin. Muistan yhden jakson huipentuneen kuvaan missä sellainen robotti oli juuri astumassa jonkun jannun päälle :P

...

Kovasti hajanaisia muistikuvia mutta olkoon... Toivottavasti selvensi.

• Tarjei the Terrible
    • Ja näiden

Sarjojen piti jatkua sillon 80-luvun paikkeilla ensimmäisen tuotantokauden jälkeen, mutta eipä jatkunut.

Taitaa käydä meidän galactican toiselle tuotantokaudelle sama juttu.

• friikki-76

missä oli samankaltaisia robotteja kuin Galacticassa (alkuperäinen, joka pieksee uuden roska-Galactican mennen tullen)? Käsien paikalla taisi olla jotain koukunkaltaista.

• Colossa

Kuulemma Tripodien Ajasta tehdään elokuva tänä vuonna. Odotan mielenkiinnolla. Toivottavasti se tulee Suomeenkin ;)

• Itse en odota

kovinkaan innolla (korkeintaan pelonsekaisella kauhulla). Tuotantolafkana nimittäin tulee olemaan Disney, joka jo aiemmin tänä vuonna meni munimaan, riemusta kiljuen, Edgar Rice Burroughsin John Carterin. Vaikka alustavien tietojen perusteella ohjaajaksi onkin palkattu Alex Proyas (The Crow, Dark City), ei se silti takaa mitään automaattista onnistumista (kyseinen lafka kun on tunnettu überärsyttävistä maneereistaan ja periaatteistaan). Pahoin pelkään että lopputuloksena on kaikin puolin yltiölaskelmoivaa perussont... kauraa, kaikkine hollywoodkliseineen ja tietysti kaikin puolin umpipoliittisen korrekti kalkkuna. Siis, täysin särmätön kokoperheen lässytys (Itsepäinen pässinpää Disney kun ei näytä oppivan mitään virheistään vaan kerjäämällä kerjää uutta floppia).

• merkuuria

mmie mustan ton sarjan.oli kiintoisa.siitä onolemasa muistskseni myös kitrjasarja.ootko lukenut.kaivapa kirjastosta. ootkos nyt seuranut triffidien kapinaa, joka alkoi viime yönä.kato se osoitteesta ruutu,fi, jos jäi nauhottamatta ta jotain..kiintoisa sekin...

• kbkbikb
      • <<<<

TOI CRASH TULLU VARMAA 90-2000 L TAITTEESSA JOSSAI KOULUTEEVEESSÄ

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3874
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2599
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      42
      2558
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2345
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      29
      2148
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1779
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1623
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      301
      1505
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      46
      1468
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1467
    Aihe