Tekeekö mitään? Noitahan näköjään saa jo tuhanteen euroon. Muuten olisi kätevä tomonnen lavallinen auto niin saisi tavaroitakin kuskattua.
Ford P100
12
4055
Vastaukset
- 20v+
Aika roisen näköisiä alkavat olla tuon ikäiset lähentelevät iältään 20 vuotta.Suomessa lienee noillakin vielä hieman kysyntää,sillä Suomessahan on EU:n vanhin autokanta.Kiitos päättäjiemme jotka pitävät autoilulla kansantaloutta likimain pystyssä.Kori näissä alkaa olla valmista kauraa,mutta jos poikkeuksen löydät niin miksei noilla kesäkelissä ajele,pelkkä takavetohan takaa rauhallisen talvimenon kieli keskellä suuta joten en ympärivuotiseen käyttöön enää nykypäivänä suosittele.
- Täh??
Millä planeetalla ja missä ajassa oikein elät?Kesäkelissä?Taidat olla joku silkkiperse paviaani joka ei ymmärrä muuta vetotapaa kuin käteen---?
Ei ole olemassa kuin etu vetoisia autoja joilla voi selvitä ympärivuoden,ja tietysti neli ja kuusi vetoiset?
On siinä ja oikein viisas mies ja neuvonantaja,omistatko edes autoa tai ajokorttia?Et ainakaan auton ajamisesta ymmärrä yhtään mitään,kyllä normaali järjellä varustettu ihminen selviää etu-taka tai ihan millä vedolla tahansa ympärivuoden!
Eipä se p100 mikään huono ostos ole alustassa transit osaa ja sierran osatkin sopii, eli osia saa vielä halvalla jos tarvitsee korjata (ei maksa varaosat ja huollot tuhansia euroja niinkuin valtion yliverotetuissa uusissa autoissa)Osta uusi auto maksat turhaa veroa valtion kassaan ja jälleenmyyntiarvo tippuu silmissä,vanhassa autossa säästää melkein joka asiassa ja jos olet teeseitsemies vieläkin enemmän! - raatokaveri
Täh?? kirjoitti:
Millä planeetalla ja missä ajassa oikein elät?Kesäkelissä?Taidat olla joku silkkiperse paviaani joka ei ymmärrä muuta vetotapaa kuin käteen---?
Ei ole olemassa kuin etu vetoisia autoja joilla voi selvitä ympärivuoden,ja tietysti neli ja kuusi vetoiset?
On siinä ja oikein viisas mies ja neuvonantaja,omistatko edes autoa tai ajokorttia?Et ainakaan auton ajamisesta ymmärrä yhtään mitään,kyllä normaali järjellä varustettu ihminen selviää etu-taka tai ihan millä vedolla tahansa ympärivuoden!
Eipä se p100 mikään huono ostos ole alustassa transit osaa ja sierran osatkin sopii, eli osia saa vielä halvalla jos tarvitsee korjata (ei maksa varaosat ja huollot tuhansia euroja niinkuin valtion yliverotetuissa uusissa autoissa)Osta uusi auto maksat turhaa veroa valtion kassaan ja jälleenmyyntiarvo tippuu silmissä,vanhassa autossa säästää melkein joka asiassa ja jos olet teeseitsemies vieläkin enemmän!Kyllähän tollasella iänvanhalla "raadolla" kuten P 100:lla ajella voi kunhan sen HÄPEEN kestää . Edellinen kirjottaja onkin mitä ilmeisemmin AUTOTALLIMIES jolta muija on jo ajat sitten lähteny kun mies ei ole autotallista tullut
pois useampaan vuoteen.Tälläisiä ihmistyyppejähän Suomessa on jonkin verran jotka ostelevat "raatoihin" osia ja haaskaavat niihin sen mitä suurinpiirtein tienaavat ja viettävät aikansa autotallissa raadon kanssa,kun pitäisi viettää aikaa muijankin kanssa.Sitten kun muija on lähteny eivät yksinkään ollessaan mieti koskaan miksi Suomessa on mm.EU:n vanhin autokanta,vastustavat vielä ylensä lisäksi koko autokannan uudistumista kun nykyautot on niin hyviä ettei ekaan 500.000 tarvi juuri mitään tehdä. Ei tälläinen ihmistyyppi kaipaa elämäänsä ylensä muuta kuin tämän autonraadon ,autotallissa jos joskus tulee mieleen nainenkin niin siinä ohimennen voi tempaista käteen
paskarasvakäsillä ei kulu turhaa aikaa pesuihin ym. ja aina on se kaveri siinä vierellä eikä tarvi autotallista minnekkään välillä lähteä. Työmaalla ruokatunnit ja muu vapaa-aika kuluu kavereille kehuessa miten taas sen ja sen paikan värkkäsin kuntoon tai virittelin sitä sun tätä,työkavereihin ei luonnollisesti kuulu ne jotka puhuvat nykypäivään suuntautuvista asioista,eikä varsinkaan ne jotka heittävät juttua mm.naisista.Autojen korjaaminen,ajaminen.virittely jne..... täyttää koko elämän. Tunnistatko tästä itsesi ?????? - 20v+
raatokaveri kirjoitti:
Kyllähän tollasella iänvanhalla "raadolla" kuten P 100:lla ajella voi kunhan sen HÄPEEN kestää . Edellinen kirjottaja onkin mitä ilmeisemmin AUTOTALLIMIES jolta muija on jo ajat sitten lähteny kun mies ei ole autotallista tullut
pois useampaan vuoteen.Tälläisiä ihmistyyppejähän Suomessa on jonkin verran jotka ostelevat "raatoihin" osia ja haaskaavat niihin sen mitä suurinpiirtein tienaavat ja viettävät aikansa autotallissa raadon kanssa,kun pitäisi viettää aikaa muijankin kanssa.Sitten kun muija on lähteny eivät yksinkään ollessaan mieti koskaan miksi Suomessa on mm.EU:n vanhin autokanta,vastustavat vielä ylensä lisäksi koko autokannan uudistumista kun nykyautot on niin hyviä ettei ekaan 500.000 tarvi juuri mitään tehdä. Ei tälläinen ihmistyyppi kaipaa elämäänsä ylensä muuta kuin tämän autonraadon ,autotallissa jos joskus tulee mieleen nainenkin niin siinä ohimennen voi tempaista käteen
paskarasvakäsillä ei kulu turhaa aikaa pesuihin ym. ja aina on se kaveri siinä vierellä eikä tarvi autotallista minnekkään välillä lähteä. Työmaalla ruokatunnit ja muu vapaa-aika kuluu kavereille kehuessa miten taas sen ja sen paikan värkkäsin kuntoon tai virittelin sitä sun tätä,työkavereihin ei luonnollisesti kuulu ne jotka puhuvat nykypäivään suuntautuvista asioista,eikä varsinkaan ne jotka heittävät juttua mm.naisista.Autojen korjaaminen,ajaminen.virittely jne..... täyttää koko elämän. Tunnistatko tästä itsesi ??????Todella upea näkemys edellisellä kirjoittajalla,KESKUUDESSAMME on SUOMESSA "autotallimies". Metet mihin tahansa työmaaruokalaan niin sieltähän löytyy oma kuppikuntansa AUTOTALLIMIEHET autoja korjataan ja viritellään 100% ajasta aina ruokatunnit ym.vapaa aika mukaanlukien.Näihin pöytäkeskusteskusteluihin ei UUSIEN autojen omistajat ole tervetulleita pääasiassa käsittääkseni siksi että ollaan tyhmiä kun ei osata
näitä vanhoja 70-80 luvun "romuja" korjata.Uusi auto on kaikella tavalla näille AUTOTALLIMIEHILLE kuin punainen vaate espanian härälle,ja tyhmyys senkun tiivistyy kun otat esille mm.asian Suomen EU:n vanhimmasta autokannasta.Vastaan on tullut asia että POPULISMIA tuon esille,ei sitä kukaan usko että Suomi on viimeisellä sijalla.Täysverinen AUTOTALLIMIES ei usko muuhun kuin Suomen ykköstilaan autohommissa ja tallista ei vapaa-aikana poistuta naisen tai minkään muunkaan takia. Kehuminen motti remontin teosta tai viritelystä kuuluu AUTOTALLIMIEHEN peruspiirteisiin. - TÄYSVERINEN
20v+ kirjoitti:
Todella upea näkemys edellisellä kirjoittajalla,KESKUUDESSAMME on SUOMESSA "autotallimies". Metet mihin tahansa työmaaruokalaan niin sieltähän löytyy oma kuppikuntansa AUTOTALLIMIEHET autoja korjataan ja viritellään 100% ajasta aina ruokatunnit ym.vapaa aika mukaanlukien.Näihin pöytäkeskusteskusteluihin ei UUSIEN autojen omistajat ole tervetulleita pääasiassa käsittääkseni siksi että ollaan tyhmiä kun ei osata
näitä vanhoja 70-80 luvun "romuja" korjata.Uusi auto on kaikella tavalla näille AUTOTALLIMIEHILLE kuin punainen vaate espanian härälle,ja tyhmyys senkun tiivistyy kun otat esille mm.asian Suomen EU:n vanhimmasta autokannasta.Vastaan on tullut asia että POPULISMIA tuon esille,ei sitä kukaan usko että Suomi on viimeisellä sijalla.Täysverinen AUTOTALLIMIES ei usko muuhun kuin Suomen ykköstilaan autohommissa ja tallista ei vapaa-aikana poistuta naisen tai minkään muunkaan takia. Kehuminen motti remontin teosta tai viritelystä kuuluu AUTOTALLIMIEHEN peruspiirteisiin."Autotallimies" ei nyt niinkään keskustele polittisista valinnoista kuten mainetsemastasi EU:vanhimmasta autokannasta joka Suomessa on.Pikku koneen virittely ym.auton muuttaminen tehdas aikojen jälkeen on "autotallimiehen" ykkös juttu.Mottiremppa johonkin 70-80 luvun autoon tuo ison ORGASMIN samanlaista mielihyvää tuskin kotona saa jos siellä vielä vaimo olisikin.Karvalakkiin vetäminen toki helpottaa kun esileikki/jälkilämmitystä ei tarvi miettiä vaan pääsee taas heti kiini itse asiaan.Kaikkia "perkeleitä" pariksi minuutiksi tuleekin mieleen kun näitten Sylinterien/Mäntien kanssa touhuilee!
- niin...
Täh?? kirjoitti:
Millä planeetalla ja missä ajassa oikein elät?Kesäkelissä?Taidat olla joku silkkiperse paviaani joka ei ymmärrä muuta vetotapaa kuin käteen---?
Ei ole olemassa kuin etu vetoisia autoja joilla voi selvitä ympärivuoden,ja tietysti neli ja kuusi vetoiset?
On siinä ja oikein viisas mies ja neuvonantaja,omistatko edes autoa tai ajokorttia?Et ainakaan auton ajamisesta ymmärrä yhtään mitään,kyllä normaali järjellä varustettu ihminen selviää etu-taka tai ihan millä vedolla tahansa ympärivuoden!
Eipä se p100 mikään huono ostos ole alustassa transit osaa ja sierran osatkin sopii, eli osia saa vielä halvalla jos tarvitsee korjata (ei maksa varaosat ja huollot tuhansia euroja niinkuin valtion yliverotetuissa uusissa autoissa)Osta uusi auto maksat turhaa veroa valtion kassaan ja jälleenmyyntiarvo tippuu silmissä,vanhassa autossa säästää melkein joka asiassa ja jos olet teeseitsemies vieläkin enemmän!No kyllähän noissa takavetoisissa avolavoissa perä on aika kevyt. Niin se on Sierrassakin ja tuskin P100:n takapää ainakaan paremmin tiessä pysyy. Risteyksistä on pakko lähteä hiiitaaastii, koska jos muuta yrittää renkaat vaan sutivat. Jäisellä alustalla jää tasaisellakin kiinni, jos joku on pudottanut sytkärin eturenkaan eteen...
Painonjakaumaa voi tietysti korjata sitomalla muutaman hiekkasäkin lavan takakulmiin, mutta se taas hankaloittaa lavan hyötykäyttöä.
Jos tuonikäisen normikuntoisen Fordin ostaa niin on PAKKO olla tee-se-itse mies. Ei se kuluneiden osien vaihtaminen uusiin vielä mitään, mutta ruostekorjaukset on sellainen savotta että niiden teettämistä ulkopuolisella ei rahamieskään pysty maksamaan...
Jos ei välttämättä avolavaa tarvitse, niin mun mielestä paljon parempi ratkaisu on ostaa vaikka joku tonnin farmari. Mielellään jotakin vähän vähemmän herkästi maatuvaa merkkiä. - 5
raatokaveri kirjoitti:
Kyllähän tollasella iänvanhalla "raadolla" kuten P 100:lla ajella voi kunhan sen HÄPEEN kestää . Edellinen kirjottaja onkin mitä ilmeisemmin AUTOTALLIMIES jolta muija on jo ajat sitten lähteny kun mies ei ole autotallista tullut
pois useampaan vuoteen.Tälläisiä ihmistyyppejähän Suomessa on jonkin verran jotka ostelevat "raatoihin" osia ja haaskaavat niihin sen mitä suurinpiirtein tienaavat ja viettävät aikansa autotallissa raadon kanssa,kun pitäisi viettää aikaa muijankin kanssa.Sitten kun muija on lähteny eivät yksinkään ollessaan mieti koskaan miksi Suomessa on mm.EU:n vanhin autokanta,vastustavat vielä ylensä lisäksi koko autokannan uudistumista kun nykyautot on niin hyviä ettei ekaan 500.000 tarvi juuri mitään tehdä. Ei tälläinen ihmistyyppi kaipaa elämäänsä ylensä muuta kuin tämän autonraadon ,autotallissa jos joskus tulee mieleen nainenkin niin siinä ohimennen voi tempaista käteen
paskarasvakäsillä ei kulu turhaa aikaa pesuihin ym. ja aina on se kaveri siinä vierellä eikä tarvi autotallista minnekkään välillä lähteä. Työmaalla ruokatunnit ja muu vapaa-aika kuluu kavereille kehuessa miten taas sen ja sen paikan värkkäsin kuntoon tai virittelin sitä sun tätä,työkavereihin ei luonnollisesti kuulu ne jotka puhuvat nykypäivään suuntautuvista asioista,eikä varsinkaan ne jotka heittävät juttua mm.naisista.Autojen korjaaminen,ajaminen.virittely jne..... täyttää koko elämän. Tunnistatko tästä itsesi ??????Mitä oikein ajat takaa !!!
Maailma ei pyöri napasi ja arvojesi ympärillä.
- a< a< ad va
p100 on erillisrunko eli se on ihan yks vitun hailee paljonko sitä ruostetta on korissa, auto on silti käyttökelpoinen
- 3
P100 on ihan käyttökelpoinen werme niin enne kuin nytkin, tosin ei sovellu egoherkille kulutussopuleille.
- joskus ollut
P 100 tarkoitta sataa paskaa.
- 3x VOLVO S80
On se hyvä peli tuo P100. On niin helppoa heittää lavalle alumiinitikkaat ja muuta rakennustavaraa. Ei tarvitse yhtään häpeä sillä ajella kylillä remontti vaatteet yllä.
Halpakin se on... maksaa saman verran kuin S80 dieselin määräaikaishuolto.
Ruosteelle P100 on arka. Varsinkin bensatankki ja lavan takakulmat. Mutta on helppo paikata, kun siinä on järeä oma runko. Lavan saa helposti irroitettua 6 kpl M10 ruuvit vaan irti ja kahteen mieheen lavan voi nostaa vaikka lattialle pystyyn korjattavaksi.... on siitäkin kokemusta. Kulutus osia saa helposti tarvike liikkeistä edullisesti. Joka vanhan P100 ostaa joutuu kyllä kaikenlaista itse nikkaroimaan. Mutta jos löytää ruosteettoman yksilön, niin kyllä niitä perus Fordin osia helpolla ja edullisesti vielä jaksaa vaihtaa, mutta isot mätäviat vie kyllä remontti halut vaikka taitoakin olisi. Ruosteella on se paha vika, että se ei koskaan lopu vaikka kuinka yrittää huolella leikata mädät pois ja hitsata uutta peltiä, niin vuoden päästä jostain taas alkaa tulla uusia ruostekukkia. P100 -90 2.0 bensa ollut omistuksessa vuodesta 1999. Tallissa on myös uudehko Fiat Ducato, mutta määrätyissä hommissa P100 on paljon mukavampi kuin umpi paku ja pääomaa kun ei ole paljoakaan kiinni, niin ei tarvi enään sääliä autoa. Tekniikka on erittäin vahvaa ja yksinkertaista. Bensamalleissa alkuperäinen juuttuvakurkkuinen kaasari kannattaa heittää menemään ja hankkia korvauskaasari vanhanaikaisella käsiryypyllä, niin ei tarvitse kiukutella käyntihäiriöiden kanssa.
- ei tee
Minä en tee tuollasella mitään kun pitää kuljettaa itsen lisksi 4 henkilöä. Tila auto parempi mulle.
En osaa sanoa teetkö sinä sillä mitään. Riippuu sun tarpeesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869