Cittari jäi nuoska lumeen.

Siinä se taas nähtiin. 15cm märkää lunta ja sitymaasturi kuopais kerran niin siinä istui. Eikö se ole suurta kusetusta kun auto myydään nelivetona ja 2 pyörää vetää? Senverran olin herrasmies että tarjosin köydenpäätä sitymaasturikuskille. HUOM! tämä ei ole provoa!
Ilmoita


Tarjosit kuskille köyttä. Törkeä tyyppi, olisit mieluimmin vetänyt auton irti.
Ilmoita
Oliko kenties Honda CR-V? Ihan vain tiedoksi : on nelivetojärjestelmiä jotka toimii tosi hyvin ja on tuollaisia jotka on lähes naurettavia. Eikä tarvitse olla kiinteä sen nelivedon toimiakseen loistavasti.

Sekin sun on hyvä tietää että suurin osa cittarin näköisistä autoista on nykyään pelkkiä edestä raapivia. Miksi ostaa moista autoa? Naapuri ei erota onko neliveto vai vajaaveto, paitsi juuri silloin kun on tullut pari hiutaletta lunta ja jää siihen.
2 VASTAUSTA:
Viikonloppuna Helsingissä ja tänään Hämeenlinnassa. Tiet paksussa nuoskassa, vajaavetoiset peruutteli mäkiä alas kun pitoa ei ollut. CR-V:llä ei ollut missään tilanteessa ongelmia.

Kateellisten panettelua, ettei CR-V:llä pärjää. Jos CR-V:n saa tiellä tai yleensä liikennealueella jäämään kiinni niin vika on kuskissa. Eri asia, jos lähdetään auraamattomille metsä- tai peltoteille. Mutta CR-V onkin citymaasturi.
10+16 kirjoitti:
Viikonloppuna Helsingissä ja tänään Hämeenlinnassa. Tiet paksussa nuoskassa, vajaavetoiset peruutteli mäkiä alas kun pitoa ei ollut. CR-V:llä ei ollut missään tilanteessa ongelmia.

Kateellisten panettelua, ettei CR-V:llä pärjää. Jos CR-V:n saa tiellä tai yleensä liikennealueella jäämään kiinni niin vika on kuskissa. Eri asia, jos lähdetään auraamattomille metsä- tai peltoteille. Mutta CR-V onkin citymaasturi.
KYLLÄHÄN SE NÄIN ON ETTÄ PITÄÄ PATHFINDER OLLA PISTE
+Lisää kommentti
Ei ole provo, mutta et kuitenkaan raaski mainita auton merkkiä ja mallia?

Jumitilanteessa kannattaa laittaa pyörät suoraan ja peruuttaa omissa urissa. Sitten uutta etenemisyritystä. Perusasiaa, mutta voi tottumattomalta jäädä hoksaamatta.
Ilmoita
Uskon tuon kyllä! Minäkin ajoin tuossa yhtenä päivänä töistä tullessani risteyksessämme auran tekemään nietokseen, pohja otti kiinni ja auto seisahtui siihen. Jos olisi ollut alla etuvetoinen auto, olisi luultavasti pitänyt hakea lapiota. Minä vain painoin vähän enemmän kaasua ja ajoin eteenpäin pihaamme ja putsasin sitten risteyksen.

Niin ja autoni on Grand Vitara DDiS...
9 VASTAUSTA:
Täällä vajaavetoisten tai melkein pakkonelivetoisten omistajat haukkuvat mm. Hondan CR-V:tä leikkinelivedoksi, jolla jää katukiven korkuiseen lumeen kiinni. Onko oikeasti kanttia

a) CR-V:n tai vastaavan omistajalla kertoa, missä ja milloin on jäänyt kiinni
b) näiden tosinelivetomiesten kertoa, missä on nähnyt oikeasti leikkinelivedon pulassa

Aloitan saman tien: lunta oli auraamattomalla peltotiella 25-30cm. Puskin CR-V:llä vajaat 100m kunnes oma usko loppui - tieura katosi valkoiseen tasaiseen peltoon. Peruuttelin pois ja liian reunalla putosin osittain ojaan. Kaikki neljä pyörää ilmassa ja auto pohjallaan hangella. Traktorin perässä tultiin pois.

Sen sijaan normaaleilla ajoreiteillä samanlaisissa tilanteissa ei Honda ole edes miettinyt vaan on mennyt!
HondaMIES! kirjoitti:
Täällä vajaavetoisten tai melkein pakkonelivetoisten omistajat haukkuvat mm. Hondan CR-V:tä leikkinelivedoksi, jolla jää katukiven korkuiseen lumeen kiinni. Onko oikeasti kanttia

a) CR-V:n tai vastaavan omistajalla kertoa, missä ja milloin on jäänyt kiinni
b) näiden tosinelivetomiesten kertoa, missä on nähnyt oikeasti leikkinelivedon pulassa

Aloitan saman tien: lunta oli auraamattomalla peltotiella 25-30cm. Puskin CR-V:llä vajaat 100m kunnes oma usko loppui - tieura katosi valkoiseen tasaiseen peltoon. Peruuttelin pois ja liian reunalla putosin osittain ojaan. Kaikki neljä pyörää ilmassa ja auto pohjallaan hangella. Traktorin perässä tultiin pois.

Sen sijaan normaaleilla ajoreiteillä samanlaisissa tilanteissa ei Honda ole edes miettinyt vaan on mennyt!
"Aito" 4-vetoinen x-type on jäänyt muutaman kerran jumiin jopa tasaisella. Noloin tilanne kun ei päässyt peruuttaen ulos autopesusta talvella kun kynnyksellä oli pieni nyppylä johon etupyörät jäi ja voima katosi takapyöristä pihan jäätiköllä. Talvella autotalliinkin ajaessa useasti etupyörien päästyä sisälle takapyörät jäävät jäiselle luiskalle sutimaan ja eteneminen pysähtyy. Mökiltä tullessa jäi ristiriipuntaan pienessä painaumassa. Eli näin toimii aito planeettavaihteistolla tehty jatkuva 4-veto kun ei ole lukkoja/luistonestoja. Kaikista noista tilanteista olisi etuvedosta tehdyllä "leikki" 4-vedolla selvinnyt. Jumiin jääneitä cittareita ei tule mieleen kuin HRV kun tuli märälle savipellolle Deffarin perässä. Deffari tuli poiskin mutta HRV jouduttiin hinaamaan, syynä kuitenkin renkaat, ei neliveto. Kaikki pyörät kylläkin pyöri mutta kun tierenkaan kuvio tukossa niin eihän se mihinkään edennyt.
HondaMIES! kirjoitti:
Täällä vajaavetoisten tai melkein pakkonelivetoisten omistajat haukkuvat mm. Hondan CR-V:tä leikkinelivedoksi, jolla jää katukiven korkuiseen lumeen kiinni. Onko oikeasti kanttia

a) CR-V:n tai vastaavan omistajalla kertoa, missä ja milloin on jäänyt kiinni
b) näiden tosinelivetomiesten kertoa, missä on nähnyt oikeasti leikkinelivedon pulassa

Aloitan saman tien: lunta oli auraamattomalla peltotiella 25-30cm. Puskin CR-V:llä vajaat 100m kunnes oma usko loppui - tieura katosi valkoiseen tasaiseen peltoon. Peruuttelin pois ja liian reunalla putosin osittain ojaan. Kaikki neljä pyörää ilmassa ja auto pohjallaan hangella. Traktorin perässä tultiin pois.

Sen sijaan normaaleilla ajoreiteillä samanlaisissa tilanteissa ei Honda ole edes miettinyt vaan on mennyt!
Samalla CR-V:llä menossa kahdeksas vuosi. Pari kertaa olen jäänyt pehmeään lumeen jumiin, kun renkaiden pito loppui. mutta peruuttelemalla ja ajolinjoa uudelleen etsimällä on päästy pois. Sama on tapahtunut oikealla mekaanisesti kytkettävällä nelivetoautolla.
CR-V:n neliveto ei ole paras mahdollinen, mutta sillä pärjää kun sen ominaisuudet tietää.
Ihanneauto kirjoitti:
Samalla CR-V:llä menossa kahdeksas vuosi. Pari kertaa olen jäänyt pehmeään lumeen jumiin, kun renkaiden pito loppui. mutta peruuttelemalla ja ajolinjoa uudelleen etsimällä on päästy pois. Sama on tapahtunut oikealla mekaanisesti kytkettävällä nelivetoautolla.
CR-V:n neliveto ei ole paras mahdollinen, mutta sillä pärjää kun sen ominaisuudet tietää.
C-rv:llä olen kyllä pärjännyt mökkitiellä 20-25 sentin lumessa hyvin ja jos ajan ojaan tai
pellolle missä joidenkin mielestä auton pitäisi vielä kulkea niin en syytä siitä autoa vaan itseäni
kuljettajana. Auto käyttö tarpeen mukaan minulle c-rv riittää mainiosti ja jos pelto tai metsä hommiin
rupean niin sitten joku muu. Kyllä sen nyt varmaan jokainen ymmärtää että lukollinen neliveto vie autoa paremmin kuin c-rv:n järjestelmä mutta onko siihen tarvetta minulla ei ainakaan.
ceeärvee kirjoitti:
C-rv:llä olen kyllä pärjännyt mökkitiellä 20-25 sentin lumessa hyvin ja jos ajan ojaan tai
pellolle missä joidenkin mielestä auton pitäisi vielä kulkea niin en syytä siitä autoa vaan itseäni
kuljettajana. Auto käyttö tarpeen mukaan minulle c-rv riittää mainiosti ja jos pelto tai metsä hommiin
rupean niin sitten joku muu. Kyllä sen nyt varmaan jokainen ymmärtää että lukollinen neliveto vie autoa paremmin kuin c-rv:n järjestelmä mutta onko siihen tarvetta minulla ei ainakaan.
Olen omistanut nissan king capin, siinä kolmipyörä veto, kerran jäin kiinni kitka renkailla nuoskalumeen, sen jälkeen ostin oikeat talvirenkaat (nokian nastat) enkä kiinni ole jäänyt. Kerran näin tapauksen, jossa crv veti vaunua ja jäi kiinni kesällä saveen, no otti vaunun irti ja pääsi pois, viereisellä kaverilla oli lantikan freelander, peruutti sen vaunun eteen ja veti vaunun pois!
nelivedot kirjoitti:
Olen omistanut nissan king capin, siinä kolmipyörä veto, kerran jäin kiinni kitka renkailla nuoskalumeen, sen jälkeen ostin oikeat talvirenkaat (nokian nastat) enkä kiinni ole jäänyt. Kerran näin tapauksen, jossa crv veti vaunua ja jäi kiinni kesällä saveen, no otti vaunun irti ja pääsi pois, viereisellä kaverilla oli lantikan freelander, peruutti sen vaunun eteen ja veti vaunun pois!
Outlander jäi tienhaaran lumipenkkaluiskaan eli ojanviisteeseen. bmw x3 repi ylös ja kaikenkukkuraksi outlanderkuski painoi vahingossa jarrua, tuli nahkoineen. Eli kaikkea sattuu.
HondaMIES! kirjoitti:
Täällä vajaavetoisten tai melkein pakkonelivetoisten omistajat haukkuvat mm. Hondan CR-V:tä leikkinelivedoksi, jolla jää katukiven korkuiseen lumeen kiinni. Onko oikeasti kanttia

a) CR-V:n tai vastaavan omistajalla kertoa, missä ja milloin on jäänyt kiinni
b) näiden tosinelivetomiesten kertoa, missä on nähnyt oikeasti leikkinelivedon pulassa

Aloitan saman tien: lunta oli auraamattomalla peltotiella 25-30cm. Puskin CR-V:llä vajaat 100m kunnes oma usko loppui - tieura katosi valkoiseen tasaiseen peltoon. Peruuttelin pois ja liian reunalla putosin osittain ojaan. Kaikki neljä pyörää ilmassa ja auto pohjallaan hangella. Traktorin perässä tultiin pois.

Sen sijaan normaaleilla ajoreiteillä samanlaisissa tilanteissa ei Honda ole edes miettinyt vaan on mennyt!
On ihan yhtä tyhjän kanssa ilmoitella jotakin lumen syvyyksiä, ja niiden perusteella kehua oman autonsa etenemiskykyä. On aivan eri asia ajaa 30 cm:n kevyessä pakkaslumessa jonka alla on kuiva soratie, kuin samanlaisessa lumessa jonka alla on peilikiiltävä jääpinta tai 30 cm:n raskaassa ja tiiviissä nuoskalumessa.

Ja niin, armeija-aikana jäin Sisu E11T:llä metsäautotiellä jumiin noin 30 cm:ä paksuun hankeen. Rengakoko ja maavara on vähän eriluokkaa kuin sittareilla ja kaikki kuusi pyörää saa tarvittaessa pyörimään samaan tahtiin, mutta niin vaan lapiota tarvittiin ajoneuvon liikkeelle saattamiseen. Jos olisi yksi CRV saatu paikalle, sillä olisi varmaan vetänyt 12 tonnisen Sisun kevyesti liikkeelle...

Tuolla intissä näki aika hyvin, ettei se jokapyörävetokaan ihmeitä tee jos ei renkaiden ja maan välillä ole riittävää kitkaa. Ilman ketjuja ei Sisuillakaan kannattanut talvella kovin pahaan paikkaan yrittää ja UAZit, G-Mersut, Land Cruiserit sun muut pikkuautot olivat ihan leikkikaluja.
jäi. kirjoitti:
On ihan yhtä tyhjän kanssa ilmoitella jotakin lumen syvyyksiä, ja niiden perusteella kehua oman autonsa etenemiskykyä. On aivan eri asia ajaa 30 cm:n kevyessä pakkaslumessa jonka alla on kuiva soratie, kuin samanlaisessa lumessa jonka alla on peilikiiltävä jääpinta tai 30 cm:n raskaassa ja tiiviissä nuoskalumessa.

Ja niin, armeija-aikana jäin Sisu E11T:llä metsäautotiellä jumiin noin 30 cm:ä paksuun hankeen. Rengakoko ja maavara on vähän eriluokkaa kuin sittareilla ja kaikki kuusi pyörää saa tarvittaessa pyörimään samaan tahtiin, mutta niin vaan lapiota tarvittiin ajoneuvon liikkeelle saattamiseen. Jos olisi yksi CRV saatu paikalle, sillä olisi varmaan vetänyt 12 tonnisen Sisun kevyesti liikkeelle...

Tuolla intissä näki aika hyvin, ettei se jokapyörävetokaan ihmeitä tee jos ei renkaiden ja maan välillä ole riittävää kitkaa. Ilman ketjuja ei Sisuillakaan kannattanut talvella kovin pahaan paikkaan yrittää ja UAZit, G-Mersut, Land Cruiserit sun muut pikkuautot olivat ihan leikkikaluja.
No sehän on päivänselvää ettei umpihangessa mihinkään pääse jossei ole varusteet kunnossa.

Mutta G-mersulla voit kuitenkin ajaa vaikka etelänavan poikki, kunhan se on oikein varusteltu. Eli oikeastaan se mitä kaupasta saatava maasturi on, on hyvä aihio jos haluaa äärirajoille mennä. Maastureilla jäätikkötutkimusta paljon tehdäänkin, niihin yleensä laitetaan jo matracksit, tai sitten semmoiset noin 50 tuumaiset renkaat, joilla voidaan ajaa hyvin matalilla paineilla.

Mutta vakiona, ei maasturilla tieltä paljon kestä poiketa. Tai sen mitä kestää, pitää olla varsin harkittua. Toisinsanoen jos ajat maasturin talvella syvään lumiseen ojaan, se yleensä jää sinne siinä missä henkilöautokin.
nelivedot kirjoitti:
Olen omistanut nissan king capin, siinä kolmipyörä veto, kerran jäin kiinni kitka renkailla nuoskalumeen, sen jälkeen ostin oikeat talvirenkaat (nokian nastat) enkä kiinni ole jäänyt. Kerran näin tapauksen, jossa crv veti vaunua ja jäi kiinni kesällä saveen, no otti vaunun irti ja pääsi pois, viereisellä kaverilla oli lantikan freelander, peruutti sen vaunun eteen ja veti vaunun pois!
Oliko joku vetoakseli poikki kun kolmella vain veti? Ei kyllä normaalisti sillä lailla toimi edes King cap.
+Lisää kommentti
SIis hondan CR-V niin sanottu "Neli-veto" on aika halpa. en ole asiaan perehtynyt, mutta olen nähnyt ja kuullut ettei CR-V ole kunnon nelikko kun teho ei jakaudu kunnolla kaikille pyörille. Freelander 1:SSÄ nelikkon olen "ymmärtänyt" automaattiseksi ettei se ole erikseen kytkettävä eli aika paska jossain "ERITTÄIN" mutasilla metsätiellä kun nelikkon voima jakaantuu automaattisesti eikä manuaalisesti. Jos vetää esimerkiksi jonkun kärryn jostain mutaselta jyrkältä mäestä voi olla ongelmia. Asia ei ole "Fakta" vaan Oma Logiikka".
1 VASTAUS:
Kunnon neliveto on käsittämätömän harvinainen jopa nk. maastureissa. Niinkin legendaarisia "maastureita", kuin Land ja Range Rover ei ymmärtääkseni ole koskaan toimitettu akselilukoilla. Ei siis ensimmäistäkään kappaletta!!

Nyt tule yleensäkään mieleen kuin Wrangler Rubicon ja G-mersu, joissa tehtaalta lähtiessä oikeat lukot edessä ja takana. Grand Cherokeen Quadra Drivet voi vielä laskea mukaan kunnon nelivedoksi, koska kykenevät siirtämään 100% vedosta mille tahansa pyörälle. Vaikka QD:n akselilukot muistuttavatkin perusluistonrajoittimia siinä, että vaativat sutaisun toimiakseen, kyseessä on kuitenkin automaattisesti kytkeytyvät 100% lukot.

Siinäpä ne kunnon nelivedot taitavat olla. Euroopasta itään ei ole vielä tehty yhtään maastokelpoista nelikkoa.
+Lisää kommentti
15 cm lunta ja maasturi jää kiinni. Ei oo todellista. Viime talvena tuli ajelluksi monet kerrat sellaista parinkymmenen sentin hankea ihan vaan Renault Kangoolla. Hyvin meni, kaunis auton levyinen ura jäi kun etupuskuri aurasi päällimmäisen viisi senttiä edellään.

Kyllähän se vika on ratin ja penkin välissä jos auton maavaraa matalampi hanki pysäyttää. Näkeehän sen kaupungillakin, että nykytekniikka hoitaa kuskin virheitä niin kauan kuin pystyy. Sitten kun ei enää pysty, kuski on neuvoton. Ilman tekniikan avustusta osaava kuski vie saman auton paljon pidemmälle.
Ilmoita
Muutama vuosi sitten jäin kodin takapihalle kevät talvella jumiin Mitsu pajerolla.
Piti kokeilla miten kulkee n.35 cm umpihangessa isoilla mud terrain renkailla.
Kohta oli kaikki pyörät ilmassa ruopimassa tyhjää, kun lumi pakkautui pohjan alle.
Vähän piti lapiohommia tehdä, että pääsi taas liikkeelle.
Ilmoita
EI CITYTRAKTOReILLA jakoa kun painan SUbaru Imprezalla menee ja turbo huutaa.. Monesti jääneet maasturimiehet ihmettelemään valoista kun tykitän
1 VASTAUS:
Mikä siinä turbossa?
+Lisää kommentti
2 x 2 on paska. Kunnon 4 x 4 on poikaa.
Ilmoita
Renkaistahan tuo on paljon kiinni. Vaikka on neliveto ja alla mäkrää sohjoa ja jäätä, niin ei siitä mihinkään lähdetä jos renkaat ei pidä. Kesärenkailla tai keksieuroopan kitkoilla on aika helposti kiinni vaikka kaikki renkaat vetää.
Ilmoita
Isälä oli aikoinaan WV Trasporter 4x4 sychro doppel oli muuten lukot kumallekin akselille ja aika peto menemään, miten lie näissä "muka maastureissa" nykyään.
Ilmoita
No muka maastureissa on parhaimmillaan pois kytkettävät ESP:t ja silti toimivat sähköiset "lukot", eli jarruilla toimivat. Samoin on manuaalinen keskustasauslukko, jolla saa 50/50 kiinteästi akseleille. Mökillä on talvella käyty auraamattomia teitä sellaisella, jumiinkin on silloin tällöin jääty, kun pakkaantuu pohjan alle lunta niin, ettei renkat enää ota edes maahan kunnolla, mutta se kuuluu asiaan, oli kuinka kova auto tahansa alla. Mutta aika pienellä kaivamisella matka on aina jatkunut, kun tuntee auton ja tietää mistä kohtaa kaivaa lumet pois. Renkaat on myös erittäin tärkeät, huonolla pinnalla noilla maantie kumeilla on paha mennä, jos ei ole pakkaslunta pelkästään, kuvio on tukossa heti. Mutta pääsee niilläkin. Sitten vielä ylivoimaisesti suurin tekijä: kuski. On muuten mökkitiellä noustu 30-40cm vanhassa hangessakin ojasta takaisin ilman lapiota nykyisellä, 2 pyörää ojassa käytännössä ilmassa siis, 2 lumella tien päällä, olipa suuntakin vielä ylämäkeen. Ristiriipunnastakin nousee siedettävästi. Nuo ojat tulee tuollaisessa hangessa tutuksi, erittäin hankala ohjattavuus tukevassa hangessa kun vauhdilla puskee. Auto nykyään siis Q 2 AUT diesel 4WD. Loistava 4-veto tuon hintaiseksi peliksi. Helmoista muutamia muovilärpäkkeitä menetetty, mutta se on nykymuoviautojen ongelma. Samoja asiota koettu mökkiteillä mm. aikanaan n. vm 1995 4-veto Hiace, 2003 jatkuva nelivetoisella Subaru Foresterilla ja välissä Nissanin X-Trail 4 vedolla. Asia ei ole paljoa noiden välillä muuttunut, kun tuntee auton ja sen rajat, pärjää niillä melko samalla tavalla. Mutta nykyinen on kokonaisuudessaan paras, ylivertainen maantiellä, dieseln vääntö mökkitiellä korvaamaton. Subarussa heikoin lenkki oli muuten ahtamaton bensakone ja järkyttävä kulutus. Sitä sai huudattaa talvella hangessa ja vetohommissa aivan päättömästi.
Ilmoita
Ei helkatti..Millasia kuskeja täällä oikeen on. Itse eräharrastajana on menty jopa Ford Mondeolla 20cm hangessa, ilman jumeja. Turha sitä autoa on kaikesta syyttää. "Leikkinelarilla" pitää osata lukea ajolinjoja ja käyttää sitä pedaalia siellä alhaalla ;) Morkulaa vaan niin kyllä menee paksummassakin hangessa. Hyvähän on jos tiet on "tuttuja" eli tietää pahimmat montut yms...

Vaikka olisi neliveto tai leikkineliveto, en suosittele menemään umpihankeen, jossa esimerkiksi on erilaisia kerrostumia, jos ei tunne autoaan ja OMIA ajotaitojaan.

Kannattaa etsiä laaja alue, (tasainen) missä on lunta, ilman haaverin vaaraa. Siellä voi koittaa miten auto etenee lumessa ja miten kaasua&rattia pitää käskyttää. Mutta varovasti sitten...
Ilmoita
Kävelyhommiksi meni vm 2006 duuni-Defenderilläkin. Lumilautapojat oli lapioneet lunta kasaan, niin että reilun auton levyinen ajoväylä oli puoliksi "tukossa". Katsoin, että kyllähän tuosta nyt mennään heittämällä. Hidasnelikko keskitasauslukolla ja en päässyt edes kasaan asti, kun alkoi luistonesto ja abs päristä. siinä suti ristikkäin, toinen eestä ja toinen takaa. oli pakko ottaa ihan kuvia, että eihän tätä usko kukaan. Sama tulos kaikilla muillakin vetotavoilla. En ollut uskoa, että voi jäädä tuollaiseen paikkaan, jossa renkaat upposi lumeen ehkä 10 cm. Renkaat ei vaan pidä, vaikka ovat järkyttävät korkeaprofiiliset Hakkapeliitat. Tosin jo edellistalvena huomasin, ettei etene lumessa lähellekään samaan tapaan kuin omat siviili nelikkokikottimet. Ei tolla uskaltaisi kesälläkään saveen tai muuten märkään näreeseenkään mennä. Että sellainen maastureiden kuningas meillä! Ihan turha ilman akselillukkoja.... Jos osaisin liittää kuvia tänne, niin laittaisin.
2 VASTAUSTA:
Lataa kuvat aijaa.com palveluun ja kopsaat osoitteen tänne.
tahtoo nähdä kirjoitti:
Lataa kuvat aijaa.com palveluun ja kopsaat osoitteen tänne.
Tässäpä nämä:

http://www.aijaa.com/m51nqR ja http://www.aijaa.com/aOPqgW
+Lisää kommentti
Käytännön vinkki: kun ns. osa-aikainen neliveto meinaa jäädä sutimaan yksi apukeino saada voimanjako heräämään on jarrupoljin. Toimii, olipa kyseessä sitten visko- tai haldexkytkimeen tai torsenpyörästöön perustuva voimanjako tai avoimella tasauspyörästöillä toimiva ratkaisu. Kaasua ja samanaikaisesti kohtuudella jarrua ja kas kummaa, mennään taas. Samalla keinolla ns. kolmivetoisesta tulee nelivetoinen. Vaatii vain hieman luonnetta tallata jarrua samalla kun auto meinaa istahtaa...

Jos kaikki pyörät ovat ilmassa, ei tämäkään keino tietenkään auta. Se on lapion tai hinausavun tai vinssin paikka sitten.
Ilmoita
Ei ole apua Defen kanssa, TC ABS vilkuttelee kun auto itsessään yrittää jarruttaa ja luistonestokin aivan yliherkkä. Kunpa olis edes nappi, jolla sais noi "apuvälineet" pois päältä.... lisää lukkoja huutaa! Outoa on, ettei edes taka-akselilla tunnu olevan viskoa?? En ole jaksanut enempää tapausta tutkia, kun ei muutenkaan ole mikään nautinto ajella....
Ilmoita
lada niva, ja taas mennään
3 VASTAUSTA:
Ei se Lada niveakaan mikään autuaaksi tekevä laitos ole, lukkoja ei ole muualla kuin ovissa joten se siitä.
Tosion2 kirjoitti:
Ei se Lada niveakaan mikään autuaaksi tekevä laitos ole, lukkoja ei ole muualla kuin ovissa joten se siitä.
ja tuon lisäksi heikko moottori erillisjousitus
6+16 kirjoitti:
ja tuon lisäksi heikko moottori erillisjousitus
Mikä vika erillisjousituksessa on?
+Lisää kommentti
2.7l V6 automaatti tuollaisella olen nyt ajellut ja varsin mainio autohan tuo on, pientä miinusta lienee tuo bensan menekki mutta kyllä sen kestää, 4-veto ja täys nahka sisustus, ilmastointi ja nuo muut normaalit varusteet. Venettä tuolla kesällä kuljetan myös ja ei siinä mitään tuskaa ole sillä tehoa on 175hp ja vääntäkin 24kg joten kyllä tuolla pärjää. Lähtee kuin rusakko makuulta kun hieman vain käskee, ei jää 15cm eikä paksumpaankaan lumeen kiinni.
2 VASTAUSTA:
Pitää olla kuitenkin melko suuri vene minkä peräpeiliin tuon laitat, vai meneekö se keskimoottorina.
Onko karvanopat?
+Lisää kommentti
Syvässä lumessa ajaminen aika sama kuin ajaisit pehmeässä hiekassa, eli käytettävä kierroksia reilusti, toisin sanoen anna sutia kunnolla!
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Cittari jäi nuoska lumeen.

Siinä se taas nähtiin. 15cm märkää lunta ja sitymaasturi kuopais kerran niin siinä istui. Eikö se ole suurta kusetusta kun auto myydään nelivetona ja 2 pyörää vetää? Senverran olin herrasmies että tarjosin köydenpäätä sitymaasturikuskille. HUOM! tämä ei ole provoa!

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta