Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. (Ef 2:8-9)
Lahja ei ole palkkio työstä eikä voittopalkinto hyvästä kilvoituksesta.
Mutta nyt, kun olen pelastettu, minä voin Jeesuksen omana olla pelastamassa muita
"pelastaakseni edes muutamia heistä". Room 11:14
Ja jos olen uskollinen siinä, mihin Pelastajani minut on asettanut,
saan kerran palkan, minulla on aarre taivaissa, ja päässäni on voittajan kruunu.
Mutta voi käydä niinkin, että en saavuta mitään näistä, vaan kaikki tekemiseni onkin ollut oljista.
Ja silloin tekeleistäni ei jää jäljelle mitään, kun niitä arvioidaan palkintotuomioistuimen edessä.
Mutta tällä asialla ei ole mitään tekemistä pelastuksen ja iankaikkisen elämän kanssa.
Iankaikkisen elämän sain lahjaksi tulemalla Jeesuksen tykö. (Joh 5:40)
Ja siitä asti minä olen pelastettuna turvassa siinä lammastarhassa, jonka ahdas portti on Jeesus,
jonka omia lampaita ei mikään voima eikä valta voi Hänen kädestään ryöstää.
Pelastus on Jumalan lahja
4
160
Vastaukset
Ilomme ei saa kuitenkaan sumentaa silmiämme siltä vaaralta, joka meitä uhkaa.
Se päivittäinen vaara on synti, joka niin helposti meidät kietoo. Heb. 12:1.
Perkele ei ole lakannut vaanimasta ja houkuttelemasta jokaista uskovaa syntiin.
"Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin
kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä." 1.Pietarin kirje 5:8
Otithan aloittaja tämänkin huomioon luvatessasi ehkä hieman liian henkisellä
yksipuolisuudella ja huokeudella kaikki taivaan tavarat kaikille kiinnostuneille.
Pelastus on varattu kaikille niille, jotka pysyvät "vahvana pysyy loppuun asti".
Matteuksen evankeliumi:
10:22 "Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka
vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu."
.- +
En luvannut aarretta kaikille, en voittopalkintoa kaikille, en kruunua kaikille.
Heb 12:1 puhuu juoksukilpailusta.
Tuon kilpailun voittopalkinto jää todellakin saavuttamatta, jos "synti kietoutuu" meihin. Silloin matkan teko käy hitaaksi, emmekä tule voittajana maaliin. Suora lainaus Novumin kommentaarista tämän jakeen kohdalla:
'Urheilijat haluavat vapautua kaikesta, mikä haittaa ja estää hyvää suoritusta, ja meidänkin tulee tehdä samoin. "Syntiä" verrataan väljään vaatteeseen, joka kietoutuu juoksijan jalkoihin ja estää hänen eteenpäin pääsyään.'
1 Piet 5:8 taas puhuu taistelulajista. Vastustajamme on perkele.
Ja jotenkin minä näen tällä keskustelupalstalla paljon sellaista
rauhattomuutta, epäsopua ja riitaisuutta uskovien välillä, josta perkele on hyvin iloinen.
Jos se saa meidät taistelemaan keskenään, niin ei sen sitten enää tarvitse kuin naureskella.
Ja valitettavasti olen huomannut, että se, joka uskaltautuu eturintamalle,
joutuu kummasti tulituksen kohteeksi takana olevien omiensa toimesta.
Eli kysymyksessä on todellakin perkeleen erittäin kavalat juonet.
Vastustakaamme sitä. Siis yhdessä vastustakaamme sitä, ei toisiamme.
Matt 10:22 liittyy valtakunnan evankeliumiin. Jeesus puhuu Israelilaisillle ja Israelin kaupunkien läpikäymisestä. Noista ajoista Jeesus puhuu myös luvussa 24. Ja edelleen selvästi Israelin kansalle, joka joutuu kaikkien kansojen vihattavaksi. Laittomuus pääsee lopullisesti valtaan, kun itse laiton astuu näyttämölle. Silloin ollaan ahdistuksen ajassa, joka johtaa siihen, että jokainen, joka kieltäytyy pedon merkistä, tapetaan. Silloin vain se, joka vahvana pysyy tuohon loppuun saakka, pelastuu. Mutta nämä loppuun asti vahvoina pysyvät ja sen kautta pelastuvat eivät ole nykyisen armotalouskauden uudestisyntyneitä kristittyjä.
- Kiitos pelastuksesta
saa tulla sellaiseksi, kuin Jeesus.
- +
Raamattu nimittää saatanaa tämän maailman ruhtinaaksi ja jumalaksi.
Mutta meidät on siirretty saatanan vallasta, Jumalan rakkaan Pojan valtakuntaan, pimeydestä Valoon.
Ja koska me emme enää ole maailmasta, joskin maailmassa, niin maailma vihaa meitä muukalaisia.
Ja niin meillä on taistelu. Ei ihmisiä eli lihaa ja verta vastaan, vaan pimeyden valtiaita vastaan.
Sitä kovempi, mitä edempänä hengellisellä rintamalla olemme. Mutta jos pysymme sillä paikalla,
johon Hän on meidät kutsunut, niin saamme uskollisuudesta aikanaan palkan.
Meidät kruunataan/seppelöidään voittajina, ja saamme vieläpä voittopalkinnon.
Maailman ja sen ruhtinaan lisäksi on sitten vielä kolmas vihollinen. Oma lihamme. Se ei jalostu eikä pyhity. Sen tulee kuolla. Meidän vanha ihmisemme on Hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi, sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. Sillä minkä kuoli, sen kuoli synnille kerralla / kerta kaikkiaan. Niin tekin pitäkää totena, että olette synnille kuolleet, mutta elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa.
Me olemme siis jo kuolleet ja haudattut, ja nousseet ylös haudasta uuteen ja ikuiseen elämään, joka on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa. Ja tähän iloon ja riemuun haluamme toisetkin johdattaa kertomalla heille ilosanoman siitä, että tämän maailman ruhtinaalla ei enää ole oikeutta hallita kuninkaana ketään ihmistä. Elämän ruhtinaalla on nyt oikeus kaikkiin ihmisiin. Tämä vallankaappaus tapahtui 2000 vuotta sitten.
Tuo vapautusoperaatio merkitsi Vapauttajallemme kuoleman kaiken kauheuden läpikäymistä: ”Nyt minun sieluni on järkytetty; ja mitä pitäisi minun sanoman? Isä, pelasta minut tästä hetkestä. Kuitenkin: sitä varten minä olen tähän hetkeen tullut.” Taivaasta kuuluu ääni. Jeesus jatkaa: ”Nyt on tämän maailman tuomio. Nyt tämän maailman ruhtinas heitetään ulos. Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni.”
Jeesuksen kuolemantuomio täytti minun ja koko maailman tuomion. Jeesus kuoli meidän kuolemamme.
Yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet; ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
Minä olen jo Jeesuksen kuolemassa kuollut ja noussut kuolleista. Siirretty kuolemasta elämään. Saatanan vallasta Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan.
Olemme kuitenkin ahtaalla kaikin tavoin täällä maailmassa. Mutta Jeesus kehotti meitä olemaan turvallisella mielellä. Miksi. Siksi, että Hän on jo voittanut maailman. Hän on jo kukistanut perkeleen.
Mutta toisaalta Raamattu kertoo, että jotkut on katsottu arvollisiksi kärsimään Jeesuksen tähden ja kokemaan marttyyrikuoleman. Näille Jeesus lupaa Elämän kruunun. Mutta ei kaikille ole tätä osaa varattu. Voittopalkintoja ja kruunuja on monia erilaisia.
Meidät pelastetaan Jumalan vihasta. Jeesukseen uskovat on siis temmattu tuuliin ja pilviin, kun alkaa se ahdistuksen aika, jolloin tulee tapahtumaan, että jokainen, joka kieltäytyy pedonmerkistä ja valitsee herrakseen Jeesuksen, tulee kärsimään marttyyrikuoleman. Silloin ollaan siinä kohdassa lopunaikojen tapahtumissa, josta Jeesus sanoi: Ja joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
Mutta hiuskarvaakaan ei meidän päästämme putoa, ellei Jumala sitä salli. Olkaamme turvallisella mielellä. Jumala on tehnyt eläviksi meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme. Olemme armosta pelastetut. Pelastetut uskon kautta. Ja pelastus kaikista ahdistuksista ja vaivoista, joita tässä olen Raamatun pohjalta tuonut esille, on meitä paljon lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman511858- 391469
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761385Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊911213Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1611114Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee2051046- 891036
Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s21956Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?72955- 82881