Toyota Land Cruiser HJ61

???

Hankin taannoin HJ 61:n ja nyt kun olen lukenut näitä palstoja niin mihinkähän olen käteni lykännyt.Pitääkö paikkansa että männät "oksentaa" renkaansa 2-3sadan tuhannen sisään ja sen jälkeen kallis remontti?

53

11883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu.

      Toyotan koneessa on tyyppivika, mutta kysyppäs offipalstalta miten se tarkalleen menee.

      http://www.offipalsta.com/

      Toyotistithan väittää HJ:tään aina ikuiseksi, mutta totuushan on, että Toyotan dieseleissä on omat tyyppivikansa ihan kuten muissakin.

    • kokemusta on

      mitään männänrekaita oksenna, aja vaan, kyllä se kestää! sanokoon cittarimiehet mitä vaan.

      • ???

        olihan vaihtoehtona Mitsubishi Pajero mutta jotenkin sillähetkellä tuntui tuo Toyota varmemmalta ,eihän näistä tiedä.Toki jos kone poksahtaa niin kait nuo Afrikan pojat sen huolii?


    • tietoo..

      Oikeampi kilometrimäärä on kyllä 400-600 tonnia, onko se sitten paha jos joutuu puolen miljoonan välein koneen kunnostamaan? Uusilla tuskin pääse tuotakaan määrää, kingkäppien koneista menee laakerit jo sadassa tonnissa...

      • Tietäjä.

        Jopas tuli kova puolustus nyt kun toijotasta jotain paukahti.

        Mitsusta kun paukkuu kansi kerran 400 tonniin, niin tojomiehille se on hirvitys. Nyt kun on jo yleisesti tiedossa että tojotakin tarvitsee aika kalliin remontin samoille kilometreille, niin ei se enää olekkaan vakavaa.

        Ei sillä, itse olen samaa mieltä, ei se ole vaarallista, mutta pitäis silti lopettaa tuo höpötys ja ylistys. Ei ne uudetkaan löysiä ole, Nissan on harvinainen poikkeus. Monien uudehkojen autojen moottoreilla on hyvin huolettomia kilometrejä tiedossa. Ne on suunniteltu ja simuloitu jo suunnitteluvaiheessa paljon paremmin mitä vanhat. Tulevaisuudet viat ovat enempi elektronisia. Ennen ongelma oli juurikin enempi mekaaninen, kun autoja kehitettiin vanhan ajan periaatteilla. Nykyään esimerkiksi dieselmoottorin kehitykseen, tehdas käyttänee noin 5 vuotta, suunnittelun aloituksesta lopulliseen tuotteeseen. Siinä välissä on aika monta sataatuhatta kilometriä testiä- Esim japanilaiset, kuten Mitsun suunnitteluyksikössä, robotti ajaa autoa 24h vuorokaudessa testirataa läpi, näin voidaan tutkia mikä kestää, mikä ei.

        Kyllä muutkin osaavat tehdä hyviä autoja, kuin vain tojota. Tojotan kestävyys illuusiohan on järjestelmällisellä markkinoinnilla luotu maailmanlaajuinen mielikuva. Ei tojota suomessa aikanaan kestävyydellä liitänyt, Land Cruiseriakin pidettiin vuoden 80 TM:n vertailussa aika henkilöautona G-mersuun verrattuna, ei siis niinkään autona jolla lähdetään maastoon. Mutta mukavuus toi sille testivoiton.

        Siinä on hyvä esimerkki siitä, miten samoja tuotteita puolustetaan eri aikoina eri uskomuksin.


      • 9+8
        Tietäjä. kirjoitti:

        Jopas tuli kova puolustus nyt kun toijotasta jotain paukahti.

        Mitsusta kun paukkuu kansi kerran 400 tonniin, niin tojomiehille se on hirvitys. Nyt kun on jo yleisesti tiedossa että tojotakin tarvitsee aika kalliin remontin samoille kilometreille, niin ei se enää olekkaan vakavaa.

        Ei sillä, itse olen samaa mieltä, ei se ole vaarallista, mutta pitäis silti lopettaa tuo höpötys ja ylistys. Ei ne uudetkaan löysiä ole, Nissan on harvinainen poikkeus. Monien uudehkojen autojen moottoreilla on hyvin huolettomia kilometrejä tiedossa. Ne on suunniteltu ja simuloitu jo suunnitteluvaiheessa paljon paremmin mitä vanhat. Tulevaisuudet viat ovat enempi elektronisia. Ennen ongelma oli juurikin enempi mekaaninen, kun autoja kehitettiin vanhan ajan periaatteilla. Nykyään esimerkiksi dieselmoottorin kehitykseen, tehdas käyttänee noin 5 vuotta, suunnittelun aloituksesta lopulliseen tuotteeseen. Siinä välissä on aika monta sataatuhatta kilometriä testiä- Esim japanilaiset, kuten Mitsun suunnitteluyksikössä, robotti ajaa autoa 24h vuorokaudessa testirataa läpi, näin voidaan tutkia mikä kestää, mikä ei.

        Kyllä muutkin osaavat tehdä hyviä autoja, kuin vain tojota. Tojotan kestävyys illuusiohan on järjestelmällisellä markkinoinnilla luotu maailmanlaajuinen mielikuva. Ei tojota suomessa aikanaan kestävyydellä liitänyt, Land Cruiseriakin pidettiin vuoden 80 TM:n vertailussa aika henkilöautona G-mersuun verrattuna, ei siis niinkään autona jolla lähdetään maastoon. Mutta mukavuus toi sille testivoiton.

        Siinä on hyvä esimerkki siitä, miten samoja tuotteita puolustetaan eri aikoina eri uskomuksin.

        Mitä helvetin väliä?? Itellä on Jeep v8-bensakoneella. Nyt mittarissa 190-tuhatta. Hyvä jos kestää vielä 100-tonnia. Onhan siinäkin jo ajamista. Perkele, paalaimeen vaan ja vähempi ajettu Jeeppi tilalle.


      • 1+6=?
        9+8 kirjoitti:

        Mitä helvetin väliä?? Itellä on Jeep v8-bensakoneella. Nyt mittarissa 190-tuhatta. Hyvä jos kestää vielä 100-tonnia. Onhan siinäkin jo ajamista. Perkele, paalaimeen vaan ja vähempi ajettu Jeeppi tilalle.

        Jeeppisi V8 kehrää kuin leijona vielä seuraavan 100tkm jälkeenkin. Kokemuksesta tiedän.


      • hoojiiii
        Tietäjä. kirjoitti:

        Jopas tuli kova puolustus nyt kun toijotasta jotain paukahti.

        Mitsusta kun paukkuu kansi kerran 400 tonniin, niin tojomiehille se on hirvitys. Nyt kun on jo yleisesti tiedossa että tojotakin tarvitsee aika kalliin remontin samoille kilometreille, niin ei se enää olekkaan vakavaa.

        Ei sillä, itse olen samaa mieltä, ei se ole vaarallista, mutta pitäis silti lopettaa tuo höpötys ja ylistys. Ei ne uudetkaan löysiä ole, Nissan on harvinainen poikkeus. Monien uudehkojen autojen moottoreilla on hyvin huolettomia kilometrejä tiedossa. Ne on suunniteltu ja simuloitu jo suunnitteluvaiheessa paljon paremmin mitä vanhat. Tulevaisuudet viat ovat enempi elektronisia. Ennen ongelma oli juurikin enempi mekaaninen, kun autoja kehitettiin vanhan ajan periaatteilla. Nykyään esimerkiksi dieselmoottorin kehitykseen, tehdas käyttänee noin 5 vuotta, suunnittelun aloituksesta lopulliseen tuotteeseen. Siinä välissä on aika monta sataatuhatta kilometriä testiä- Esim japanilaiset, kuten Mitsun suunnitteluyksikössä, robotti ajaa autoa 24h vuorokaudessa testirataa läpi, näin voidaan tutkia mikä kestää, mikä ei.

        Kyllä muutkin osaavat tehdä hyviä autoja, kuin vain tojota. Tojotan kestävyys illuusiohan on järjestelmällisellä markkinoinnilla luotu maailmanlaajuinen mielikuva. Ei tojota suomessa aikanaan kestävyydellä liitänyt, Land Cruiseriakin pidettiin vuoden 80 TM:n vertailussa aika henkilöautona G-mersuun verrattuna, ei siis niinkään autona jolla lähdetään maastoon. Mutta mukavuus toi sille testivoiton.

        Siinä on hyvä esimerkki siitä, miten samoja tuotteita puolustetaan eri aikoina eri uskomuksin.

        Muuten hyvä, mutta niissä mitsun paskoissa ei tunnu kestävän kannet edes 100tkm. Kakkos koppane Pajero siisti ja ihan hyvä maastossa. Mikään ei vain ole niin hyvä ja komea kuin HJ61


    • toyotahj61

      Älä lue näitä suoli24 juttuja.. Täälähän kirjoittelee kaikki valopäät mitä mailmasta löytyy. mulla on parasta aikaa pihassa 200hv hj61 33" reinkailla ja tuolla 200hv tehoilla ajettu nyt 100tkm eikä kuluta edes öljyä tms nesteitä. mittarissa reilu 600tkm, jos toyotassasi on kori runko kunossa niin ei sulla oo mitää aihetta paniikkiin. Vakio "hojakkaa" et saa ajamalla räjäytettyä kovinkaa helposti.

      • ???

        on täysin vakio,kilometrejä rapiat 200t.Autolla ajettu tiellä ojien välissä,kori lähes kuin uusi ,niin kuin runkokin.Kait nuo viri hommatkin vähän konetta kuluttaa,mutta eikös tuosta moottorista oteta venekäytössä enemmänkin kuin 200 hummaa?


      • 67ir67i
        ??? kirjoitti:

        on täysin vakio,kilometrejä rapiat 200t.Autolla ajettu tiellä ojien välissä,kori lähes kuin uusi ,niin kuin runkokin.Kait nuo viri hommatkin vähän konetta kuluttaa,mutta eikös tuosta moottorista oteta venekäytössä enemmänkin kuin 200 hummaa?

        300hv versio löytyy tosta moottorista venekäytössä


    • trololololollolololl

      siis onks sulla alle 200tkm ajettu hj? Kateeks käy, saat huoletonta ajoa vielä 3-400tkm ennenkun mitään tarvii tehdä. itsellä 550tkm ajettu ja käy kuin uusi mutta ne männänrengasurat tarvis tarkistaa, ne voi edullisesti sorvata mersun renkaille jollei ole levinnyt liikaa. Se kannattaa tehdä tai tarkistaa tarve n 450-550tkm ajetuissa niin pääsee halvalla. Jos kone poikii niin voi joutua koneistamaan ja uusimaan männät, se ei ole järkevää kun tuskin tulee ajettua sitä 500tkm mitä uudet kestää. Tai uudet on vahvistettuja ja kestää enemmän. Kannattaa siis huoltokorjata ennekuin hajoaa. Sama on vaihteiston 5 rattaat, tarkista että öljyä on tarpeeksi äläkä vedätä 5 vaihteella, se on ylivaihde.Öljyt myös karkaa v. ja jakov. välillä ja se kannattaa korjata, letku täyttöroppujen välille

      • ???

        Kyllä kilometrit pitää kutinsa,autoa on hyvin pidetty ,ainoa ruostepaikka löytyy takapuskurin kiinnityksistä puskurinosalta .Miten tuon vaihde/jakolaatikon välisen vuodon voi todeta?Entä mikä öljy tuohon vaihde laatikkoon oikeen kuuluu kun siitäkin ollaan sitä mieltä että väärällä öljyllä synkrorenkaat antautuu.Jos tietoa löytyy joltain ylipäänsä mitä öljyä eri kohteisiin tulee niin laittaisiko infoo.Tuo mäntähomma on kyllä mielenkiintoinen mutta sitä ei kait voi todeta muuten kuin mukit irti?En rupea vielä tuota HJ:tä hehkuun mutta ei se hullummalta tunnu mutta autohan se vaan on.


    • Aika hyvälle vaikutta tuo sinun lantikka. (kateeks käy) Itellä 600tkm mittarissa mutta huollettu aina ajallaan.
      Pienellä investoinnilla isosäästö. Elikkäs HUOLLA ja nauti tulevista kilometreistä.

      • jssdäo23

        Itte tulee hj:llä ajettua vuoteen joku 50-60tkm ja vaihdan laatikoiden/perien öljyt kerran vuodessa moottoriöljyt menee noin 15tkm välein vaihtoon. Mittarissa on nyt pikkusta vaille 600tkm ja auto ollut meillä uudesta asti. Runkoa on pari kertaa jouduttu hitsailemaan leimalle mutta muita peltitöitä ei ole ollut Ohjauksen niveliä on muutamia vaihdeltu vuosien saatossa ja 2 kertaa on kytkin vaihdettu. Auto on nähnyt todella kovaa vetotyötä ikänsä(3500kg koukku) ja matka jatkuu edelleen moitteitta. Kyllä mun mielipide on maastureista että sanoo kuka vain ja mitä vain niin toyota land cruiser hj60/61 on maastureiden kunkku. Vaikkakin tänäpäivänä vanhaa tekniikkaa mutta väliäkös sillä kun auto toimii paremmin kun junien vessat!


      • kuningas-HJ-miehet
        jssdäo23 kirjoitti:

        Itte tulee hj:llä ajettua vuoteen joku 50-60tkm ja vaihdan laatikoiden/perien öljyt kerran vuodessa moottoriöljyt menee noin 15tkm välein vaihtoon. Mittarissa on nyt pikkusta vaille 600tkm ja auto ollut meillä uudesta asti. Runkoa on pari kertaa jouduttu hitsailemaan leimalle mutta muita peltitöitä ei ole ollut Ohjauksen niveliä on muutamia vaihdeltu vuosien saatossa ja 2 kertaa on kytkin vaihdettu. Auto on nähnyt todella kovaa vetotyötä ikänsä(3500kg koukku) ja matka jatkuu edelleen moitteitta. Kyllä mun mielipide on maastureista että sanoo kuka vain ja mitä vain niin toyota land cruiser hj60/61 on maastureiden kunkku. Vaikkakin tänäpäivänä vanhaa tekniikkaa mutta väliäkös sillä kun auto toimii paremmin kun junien vessat!

        Eiköhän nyt kuitenkin ole niin, että maasturien kunkkuja ovat sellaiset legendat kuin herrasmiespelit Range Rover ja Mercedes-Benz G tai työkalut Land Rover Defender ja Jeep Wrangler. Noin esimerkiksi.

        Ei se kunkku nyt ainakaan mikään v***n Toyota HJ ole. Eikä sitä voi mitenkään verrata edellisiin.

        Itselläni on Pajero, mutten todellakaan ole niin sokea, että siitä huolimatta kuvittelisin ajavani kunkulla. Jos olisi rahaa, sitten ajaisin kunkulla, eli RR:lla tai G:llä, mutta toistaiseksi nyt ihan vaan paskalla Pajerolla, ihan samoin kuin tekin ajatte vanhoilla paskoilla HJ:lla. Se on totuus.

        Miettikää nyt hiukan itsekin..


      • tyujdtyu
        kuningas-HJ-miehet kirjoitti:

        Eiköhän nyt kuitenkin ole niin, että maasturien kunkkuja ovat sellaiset legendat kuin herrasmiespelit Range Rover ja Mercedes-Benz G tai työkalut Land Rover Defender ja Jeep Wrangler. Noin esimerkiksi.

        Ei se kunkku nyt ainakaan mikään v***n Toyota HJ ole. Eikä sitä voi mitenkään verrata edellisiin.

        Itselläni on Pajero, mutten todellakaan ole niin sokea, että siitä huolimatta kuvittelisin ajavani kunkulla. Jos olisi rahaa, sitten ajaisin kunkulla, eli RR:lla tai G:llä, mutta toistaiseksi nyt ihan vaan paskalla Pajerolla, ihan samoin kuin tekin ajatte vanhoilla paskoilla HJ:lla. Se on totuus.

        Miettikää nyt hiukan itsekin..

        No löytyykös range rooverista jeepistä tai muista, tasauspyörastön lukkoja, mekaanista vinssiä, neljän litran turbo kuutosta... Hj:sta löytyy kaikki jo vakiona


      • tragikomediaa!
        tyujdtyu kirjoitti:

        No löytyykös range rooverista jeepistä tai muista, tasauspyörastön lukkoja, mekaanista vinssiä, neljän litran turbo kuutosta... Hj:sta löytyy kaikki jo vakiona

        Heh, tää menee yhä hauskemmaksi! Rakkaus ikiomaan mussukka-HJ:hin on niin suuri, että ymmärrys ympäröivään maailmaan hämärtyy.

        Jokainen selvästä päästä ajatteleva nimittäin tietää, että löytyy lukkoja, vinssin saa kaikkiin ja jokaiseen saa sellaisen koneen, että tehoton ja väännötön vanhanaikainen kutosdieseli vaan naurattaa. =)

        Keksikääs vielä lisää hauskoja juttuja! =)

        Vai härkitäänkö vielä vähän:

        Mitäs luulette, kun otetaan vm. -89 Range, Defender, G, Wrangler ja HJ ja lähdetään maastoon. Mikähän tippuu ekana joukosta? Taitaa olla kunkku. =)

        Ja kaikki siis vuosimallia -89. Jos otettaisiin uudemmat mukaan, tilanne tulisi vieläkin selvemmäksi. Ja kyllä, sekin olisi ihan reilua, sillä HJ:han on kunkku, kaikkien maasturien kuningas ikään katsomatta!


      • tollo..
        tyujdtyu kirjoitti:

        No löytyykös range rooverista jeepistä tai muista, tasauspyörastön lukkoja, mekaanista vinssiä, neljän litran turbo kuutosta... Hj:sta löytyy kaikki jo vakiona

        Jeepistä löytyy lukkoja tarvittaessa joka nurkkaan. Googlaa vaikka Wrangler Rubicon tai Quadra Drive 2.


      • hoojiiii
        kuningas-HJ-miehet kirjoitti:

        Eiköhän nyt kuitenkin ole niin, että maasturien kunkkuja ovat sellaiset legendat kuin herrasmiespelit Range Rover ja Mercedes-Benz G tai työkalut Land Rover Defender ja Jeep Wrangler. Noin esimerkiksi.

        Ei se kunkku nyt ainakaan mikään v***n Toyota HJ ole. Eikä sitä voi mitenkään verrata edellisiin.

        Itselläni on Pajero, mutten todellakaan ole niin sokea, että siitä huolimatta kuvittelisin ajavani kunkulla. Jos olisi rahaa, sitten ajaisin kunkulla, eli RR:lla tai G:llä, mutta toistaiseksi nyt ihan vaan paskalla Pajerolla, ihan samoin kuin tekin ajatte vanhoilla paskoilla HJ:lla. Se on totuus.

        Miettikää nyt hiukan itsekin..

        mie oisin ihan hiljaa kun verrataan pajeroa lantikkaan :) työnnellään ne pajerot tonne jokkeen katiskaksi vaa ;)


      • Anonyymi
        kuningas-HJ-miehet kirjoitti:

        Eiköhän nyt kuitenkin ole niin, että maasturien kunkkuja ovat sellaiset legendat kuin herrasmiespelit Range Rover ja Mercedes-Benz G tai työkalut Land Rover Defender ja Jeep Wrangler. Noin esimerkiksi.

        Ei se kunkku nyt ainakaan mikään v***n Toyota HJ ole. Eikä sitä voi mitenkään verrata edellisiin.

        Itselläni on Pajero, mutten todellakaan ole niin sokea, että siitä huolimatta kuvittelisin ajavani kunkulla. Jos olisi rahaa, sitten ajaisin kunkulla, eli RR:lla tai G:llä, mutta toistaiseksi nyt ihan vaan paskalla Pajerolla, ihan samoin kuin tekin ajatte vanhoilla paskoilla HJ:lla. Se on totuus.

        Miettikää nyt hiukan itsekin..

        G(ay) mersu ja roverin romu maasturien kuninkaallisia?? onko sulla edes ajokorttia vielä? ainakaan autoista ei näköjään mitään omaa kokemusta :-D


      • Anonyymi
        tollo.. kirjoitti:

        Jeepistä löytyy lukkoja tarvittaessa joka nurkkaan. Googlaa vaikka Wrangler Rubicon tai Quadra Drive 2.

        Vielä kun sais leiman konttorilla. Jeep synkin susipaska katsastustilastoissa.


      • Anonyymi
        jssdäo23 kirjoitti:

        Itte tulee hj:llä ajettua vuoteen joku 50-60tkm ja vaihdan laatikoiden/perien öljyt kerran vuodessa moottoriöljyt menee noin 15tkm välein vaihtoon. Mittarissa on nyt pikkusta vaille 600tkm ja auto ollut meillä uudesta asti. Runkoa on pari kertaa jouduttu hitsailemaan leimalle mutta muita peltitöitä ei ole ollut Ohjauksen niveliä on muutamia vaihdeltu vuosien saatossa ja 2 kertaa on kytkin vaihdettu. Auto on nähnyt todella kovaa vetotyötä ikänsä(3500kg koukku) ja matka jatkuu edelleen moitteitta. Kyllä mun mielipide on maastureista että sanoo kuka vain ja mitä vain niin toyota land cruiser hj60/61 on maastureiden kunkku. Vaikkakin tänäpäivänä vanhaa tekniikkaa mutta väliäkös sillä kun auto toimii paremmin kun junien vessat!

        Juu,totta puhut,tuossa nyt kaks 61 ajokuntoisia,60 varaosina,no tuli kyse turboista,suomesta ei oikein löytyny,no löytypä saksasta,mut kiinan pojan tekemä,nyt tuossa paikallaan,ja hyvin kävi,ja hinta 140 ekee,hiluxiin tilattiin samalla 130 ekee,saas nähdä, kauanko rallattaa,,


    • Lant Cruiseri

      Ja paskanmarjat, sanon minä. Huoltaa aina oikeissa kohti, niin ei tarvii pelätä tuommosta ongelmaa. Meillä on Land Cruiser ja hyvin on kestänyt 250 000 km. Ja vedetty hevoisperäkärryä. On alettu tosin harkita vaihtoa.

      • molololoo

        Mitenkäs sää männänrengasuria olet huollellut?
        Mikä tossa cruiserissa niin muita harmittaa kun aina joku on piipittämässä kuinka huono se on, silti omistajat on tyytyväisiä.


      • Hehe.
        molololoo kirjoitti:

        Mitenkäs sää männänrengasuria olet huollellut?
        Mikä tossa cruiserissa niin muita harmittaa kun aina joku on piipittämässä kuinka huono se on, silti omistajat on tyytyväisiä.

        Ei minua harmita. Enempi harmittaa ylimieliset omistajat jotka marisee kaikille muille kuinka paras heidän HJ:nsa on, ja kuinka heidän autonsa ovat aivan peestä.

        Ja toisekseen, Toyota miehet on niin kovia leuhkimaan luotettavuudella, että ottanee päähän kun joku tuo esille, että on Toyotassakin vikansa?

        No ei sillä, itse pidän Toyotaa hyvänä autona, tässäkin talossa niitä on ollut useita ja varmaan tulee olemaankin. Mutta silti en kyllä lähde ollenkaan tuohon trollaamiseen ja höpöttämiseen, jolle ei kuitenkaan sitten löydy mitään järkipohjaa.


    • Hoojii

      Supinsurmalle on pakko sanoo että Land Cruiser ei ole Lantikka tässä lainaus slck:n sivuilta "
      Hep,

      Yhdistyksen internetpalvelujen koordinointityöryhmä on kokouksessaan 10.6.2007 yksimielisesti päättänyt, että kaikki otsikossa mainittuun aiheeseen liittyvä kuittailu tulee jatkossa laittaa tähän topicciin. Syynä asiaan on se, että Suomen Kielen Virallisen Lempinimi&Lyhennetoimiston kanta oli Lantikka-sanan tarkoituksen olevan selkeästi kaksijakoinen kansalaisryhmästä riippuen. Lisäksi asia on mm. aiheuttanut asiatonta kohinaa myynti-ilmoituksiin.

      Joka kieltoa rohkenee uhmata, joutuu vaihtamaan Tojotaansa aidon Lantikan kelvottomia, pienimmästäkin kuormituksesta porsivia voimansiirron osia teon räikeydestä riippuvaisen prosenttimäärän.

      Ja muistakaa valittaa säännöllisesti, niin topicci pysyy ylhäällä ja yhä enemmän ihmisiä saadaan näin vinssattua ylös tietämättömyyden suosta näkemään valon!

      Ylläpito"

      Ja sitte muista ei oo kokemusta, joten mitään muuta merkkiä en hauku/arvostele, mutta ittellä on ollu HJ60 kuus vuotta n.35000km/vuosi ja isällä HJ61 ja sillä n. 40000km/vuosi. Kummallakin on kokonaisuudessaan ajettu yli 700 000km, eikä vielä ole tekniikassa ilmennyt probleemia, korihan tietysti hieman kukkii :D

    • Herätys

      Aikahan tuon näyttää mutta HJ60/61 mallista on vahvasti tulossa klassikko tähän maailmaan.Kaikki merkit viittaa vahvasti siihen.Tälläkin hetkellä autoja hankkii kaukoviisaat harrastajat jotka tietää että huippuyksilöiden hinnat ovat koko ajan menossa ylöspäin ja se vetää myöhemmin jopa metsäaihioiden hintoja ylös.Iso osa autoista tietysti häviää ,siirtyy offiin yms. muille rakentelijoille.Joistakin autoista vaan tulee jostain syystä sellaisia että ne kiinnostaa tulevia sukupolvia.Eihän kukaan uskonut -70 luvulla,että esim. Kuplasta tulee sellainen harrastekohde ja klassikko, mitä se tänä päivänä on.

    • 4*4

      Joku tuolla jo kerkesi ylistämään range roveria. itsellä ollut v8 ruisku vogue ja ne vanhat ruostuu käsiin ja uusissa ei ole ulosjoustoa. Varaosatkin maksaa aivan saatanasti. gr parol on kansivikainen jo syntyessään. nivan jakoloota on kiinitetty päi v:tä. mitsusta ei vissiin tartte sanookkaan mitää!

      Kaikista näistä omakohtaista kokemusta. tässä sitten hj:tä odotellessa. onko muita perusvikoja joita pitäis ottaa huomioon kun sellaisen haen syksyllä?

    • 4x4 quadradrive

      Uusi Land Cruiser on varmaan pätevä peli, mutta se on niin härskisti ulkomuotonsa puolesta matkittu Jeepistä, että en sillä kehtaisi ajaa. Ennemmin se kiinalainen LC:n kopio, merkin voit googlata. Siltä ei ihmeitä tarvitsekaan odottaa.

      • maastiristi1

    • onhan se

      On jo vähän aikaa mietityttänyt miksi Land Cruiserit nousevat tolkuttomiin hintoihin Millogin huutokaupoissa verrattuna esim.nettiauton hintoihin.Osaisiko joku valaista asiaa?Auto on varmasti hintansa arvoinen osti sen kummasta tahansa.

    • Maasturihörhö

      Turhaa se on pöpistä, mikä on paras missäkin lajissa. Kuskissa ja käytössä se ero tulee.

      Ei minulla aikoinaan porsinut Mitsussa kansi, vaikka kiristetty 2.5TD IC koneena olikin. Uitettuakin sitä tuli niin syvällä, ettei Bertta tai Hoijjakka-miehet viitsineet siitä tulla.
      Nivalla menin etuperän psksta kiinnityksestä huolimati sinne, mihin Tojomiehetkin. Ja samaan paikkaan pääsin rikkomaan, kuin Tojotatkin.

      Jeepi GC Quadralla oli paras etenijä koskaan, jos maavarasta ei tullut kyse, eikä RR:kaan porsinut tekniikka, kuin kerran.

      Nyt alla Y61 Patrol täyden koneremontin käyneenä ja ne akilleen kantapäät korjattuna ja hyvin kukkuu.

      Mutta vuosien ja vuosien offikokemusten perusteella voin sanoa, että Tojon tekniikka murroksia lukuunottamatta kestää enemmän väärinkäyttöä, kuin mitkään muut merkit yhteensä. Ainut kone, joka edes lähelle on päässyt, on RR:n V8, jota voi kaasu pohjassa luukuttaa saman, kuin Tojojen dieseleitä.

      Niitä Tojon murroksia rikotaan Susukin 1,3 koneellakin :)

      Eli kaikki on Suskaa lukuunottamatta käyty läpi ja normikäytössä kaikki pelaa, siellä ääripäässä ne erot tulee ja sekin on paljon käyttäjästä kiinni.

    • On se rankkaa..

      Kaikissa hyvät ja huonot puolensa. Ne, jotka kehuvat sokeasti omaa ajokkiaan ovat huonon itsetunnon omaavia kädettömiä mulkvisteja, ja he jotka väittävät HJ: sarjalaisia autoja huonoiksi / löyhiksi ovat puolestaan kateellisia ja kädettömiä mulkvisteja. Totuushan on se, että JOKA IKINEN auto on yhtä kaikki oma yksilönsä, on nimittäin niin että kaksi niin ajomäärältään kuin varusteiltaan ja vuosimalliltaan täysin identtistä HJ:täkin voivat olla aivan kuin kaksi erilaista marjaa. Mahtuuhan 500 000 kilometriin aika monenlaista autonpitäjää ja kuljettajaa. Edellinen kaveri puhui järjen äänellä: se on käyttäjästä kiinni.

      On vain niin kovin ikävää, että Toyota Land Cruiser HJ61 otsikon alta esiin ponnistaa 4X4 lehden vuosikertatilaajia isojen molojensa kanssa pilaamaan asialliseen autoon aloitetun asiallisen keskustelun. Wannabe välineurheilijat.

    • hj:sti.

      Itse omistan juurikin kuusykkösen ja tuo kulkine on jo toinen samaa mallia omassa omistuksessa ja todellakin on näin että vanhan auton kunto riippuu pitkälle auton "elin historiasta" edellinen 61 oli koriltaan rungoltaan täysin mätä ja kerran vaivauduin sen leimaamaan, hitsata sai viikon että leima tuli. Tekniikka autossa pelasi suht koht normaalisti mitä nyt sähköt reistaili ruosteesta johtuen. Nykyinen hj on taas koriltaa rungoltaan valio yksilö mutta moottori kaipaisi ehkä remonttia koska paras veto vakio säädöillä on kateissa, mittarissa n.530tkm. Paljon olen tähänkin laitteeseen kulutus osaa uusinut mutta luotettavuus on todellakin legendaarisessa maineessa. Elikkä 2 samanlaista autoa joiden ikäero on vain 2 vuotta mutta molemmat täysin eri kuntoisia.

      • hj varma valinta

        Itsellä HJ 60 -81, mittarissa 700000. Koneelle ei ole tehty muuta kuin männänrenkaat vaihdettu, kun yksi rengas meni poikki.

        Ainut ongelma on, että ei huomattu ajoissa öljyn siirtymistä ylempää vaihdelaatikkoon alemmasta. Nyt siihen on laitettu jo aikaa sitten letku täyttöproppujen välille, se tasaa öljyt. Mutta 4-vedolla kuuluu voimansiirrosta kova lonksunta eikä sitä viitsi käyttää kuin hätätilanteessa, kun auto on jäänyt kiinni takavedolla. Oletan että jakolaatikko on ollut kuivana ja mennyt osittain piloille.

        Kori ruostuu tietenkin takapäästä, samoin runko, mutta niihiin auttaa hitsaus.

        On luotettava auto.


    • xtoyotanissan

      noita vanhoja romuja on viela saatavissa austraaliassa halvalla.....loma reissullex

    • reissumiesse

      toyotan lantaläjä sano vaan gRRRRRkilingrrrrrrrrpum ku ajo normaalisti ja kone levis

    • pipari521

      ei pidä paikkaansa mul v89 ajettu ainakin 600000 eikä tety mtään kori vaan aika valmis tekniikka kunnossa

    • mikis

      Tuttava kasaa pojalleen uutena ostamaansa hj 61 700 tuhannen kohdalla sylinterien hoonaus nyt mittarissa 1300 tuhatta (huollettu hyvin dokumentit toyotan huollossa) kestää vielä pitkään.Perushorjaukseen osia(alkuperäisiä) 12 tuhannella eurolla-

    • Toyota mies

      VOI VITTU TOYOTA LAND CRUISER EI OLE MIKÄN LANTIKA

      LANTIKA = LAND ROVER

      jos edes perus asiat ensin haltuun!!!!!!!!!!

      • KZJ90

        NÄIN ON!


    • onse61

      Yks piirre hojossa on se että vaikka olen rikkonut sen monta kertaa mettään niin aina on päässyt ajamalla kotio.

    • vagabondi

      Vanhemmista Land Cruisereista en tiedä, mutta pari vuotta sitten julkastun katsastustilaston mukaan Land Cruser oli 3 vuotiaitten sarjassa vähävikaisin, 5 vuotiaissa toiseksi vähävikaisin ja 8 vuotiaissa kolmanneksi vähävikaisin kaikista automalleista. Että silleen.

      Siellä missä autoja käytetään koko ajan maastossa, ja surutta, eli arabimaissa, ovet kiesit 85% Toyotoja, enimmäkseen HiLuxeja ja Land Cruisereita. Kaakkois-Aasiassa näyttävät olevan uusista isoista autoista 90% näitä samoja. Tiibetissä ja muuallla Kiinan maaseudulla käytännössä kaikki poliisiautot ovat uusia Land Cruisereita. Onko kysymys markkinoinnista vai käytännön kokemuksesta?

    • kakka auto

      auto on aivan kakka jonin lantikkaa koittaa ahdistella minua seksualisesti ei vattu JONI.

      • saq73738383

        Saku draagracing on ihan paskaa


    • saabudydydydy

      Taitaa olla kateellinen Saab mies kirjottelemassa...

    • 4 x 4

      Jos perse kestää niin laita iso G Saksasta?

      • 102030405060

        Ei se sen kestävämpi G ole, lienee jopa päinvastoin.

        Mutta hyvä alusta, jne. G:ssä toki on, jos offipeliä mielii rakentaa.


    • johtotäh

      Minun G:n mittarissa on nyt noin 960000km eikä konetta ole avattu.Öljysuodattimen jalka vuotaa ajoittain muta tiivistten vaihdolla selviää. Kylmä käynnistys on heikkoakun pakkasta -15 väljää ilmeisesti pumpussa

      • Hj61

        Aivan paska g on


    • Anonyymi

      Sain HJ61 jossa pikkuvika toimiakseen.Mietin paljonko arvo mahtanee olla.

    • Anonyymi

      Muistaakseni noin 360,000km mittarissa.Olisi turbodiesel hj61 kaupan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe