Toyota Land Cruiser HJ61

Hankin taannoin HJ 61:n ja nyt kun olen lukenut näitä palstoja niin mihinkähän olen käteni lykännyt.Pitääkö paikkansa että männät "oksentaa" renkaansa 2-3sadan tuhannen sisään ja sen jälkeen kallis remontti?
Ilmoita


Toyotan koneessa on tyyppivika, mutta kysyppäs offipalstalta miten se tarkalleen menee.

http://www.offipalsta.com/

Toyotistithan väittää HJ:tään aina ikuiseksi, mutta totuushan on, että Toyotan dieseleissä on omat tyyppivikansa ihan kuten muissakin.
Ilmoita
mitään männänrekaita oksenna, aja vaan, kyllä se kestää! sanokoon cittarimiehet mitä vaan.
1 VASTAUS:
olihan vaihtoehtona Mitsubishi Pajero mutta jotenkin sillähetkellä tuntui tuo Toyota varmemmalta ,eihän näistä tiedä.Toki jos kone poksahtaa niin kait nuo Afrikan pojat sen huolii?
+Lisää kommentti
Oikeampi kilometrimäärä on kyllä 400-600 tonnia, onko se sitten paha jos joutuu puolen miljoonan välein koneen kunnostamaan? Uusilla tuskin pääse tuotakaan määrää, kingkäppien koneista menee laakerit jo sadassa tonnissa...
4 VASTAUSTA:
Jopas tuli kova puolustus nyt kun toijotasta jotain paukahti.

Mitsusta kun paukkuu kansi kerran 400 tonniin, niin tojomiehille se on hirvitys. Nyt kun on jo yleisesti tiedossa että tojotakin tarvitsee aika kalliin remontin samoille kilometreille, niin ei se enää olekkaan vakavaa.

Ei sillä, itse olen samaa mieltä, ei se ole vaarallista, mutta pitäis silti lopettaa tuo höpötys ja ylistys. Ei ne uudetkaan löysiä ole, Nissan on harvinainen poikkeus. Monien uudehkojen autojen moottoreilla on hyvin huolettomia kilometrejä tiedossa. Ne on suunniteltu ja simuloitu jo suunnitteluvaiheessa paljon paremmin mitä vanhat. Tulevaisuudet viat ovat enempi elektronisia. Ennen ongelma oli juurikin enempi mekaaninen, kun autoja kehitettiin vanhan ajan periaatteilla. Nykyään esimerkiksi dieselmoottorin kehitykseen, tehdas käyttänee noin 5 vuotta, suunnittelun aloituksesta lopulliseen tuotteeseen. Siinä välissä on aika monta sataatuhatta kilometriä testiä- Esim japanilaiset, kuten Mitsun suunnitteluyksikössä, robotti ajaa autoa 24h vuorokaudessa testirataa läpi, näin voidaan tutkia mikä kestää, mikä ei.

Kyllä muutkin osaavat tehdä hyviä autoja, kuin vain tojota. Tojotan kestävyys illuusiohan on järjestelmällisellä markkinoinnilla luotu maailmanlaajuinen mielikuva. Ei tojota suomessa aikanaan kestävyydellä liitänyt, Land Cruiseriakin pidettiin vuoden 80 TM:n vertailussa aika henkilöautona G-mersuun verrattuna, ei siis niinkään autona jolla lähdetään maastoon. Mutta mukavuus toi sille testivoiton.

Siinä on hyvä esimerkki siitä, miten samoja tuotteita puolustetaan eri aikoina eri uskomuksin.
Tietäjä. kirjoitti:
Jopas tuli kova puolustus nyt kun toijotasta jotain paukahti.

Mitsusta kun paukkuu kansi kerran 400 tonniin, niin tojomiehille se on hirvitys. Nyt kun on jo yleisesti tiedossa että tojotakin tarvitsee aika kalliin remontin samoille kilometreille, niin ei se enää olekkaan vakavaa.

Ei sillä, itse olen samaa mieltä, ei se ole vaarallista, mutta pitäis silti lopettaa tuo höpötys ja ylistys. Ei ne uudetkaan löysiä ole, Nissan on harvinainen poikkeus. Monien uudehkojen autojen moottoreilla on hyvin huolettomia kilometrejä tiedossa. Ne on suunniteltu ja simuloitu jo suunnitteluvaiheessa paljon paremmin mitä vanhat. Tulevaisuudet viat ovat enempi elektronisia. Ennen ongelma oli juurikin enempi mekaaninen, kun autoja kehitettiin vanhan ajan periaatteilla. Nykyään esimerkiksi dieselmoottorin kehitykseen, tehdas käyttänee noin 5 vuotta, suunnittelun aloituksesta lopulliseen tuotteeseen. Siinä välissä on aika monta sataatuhatta kilometriä testiä- Esim japanilaiset, kuten Mitsun suunnitteluyksikössä, robotti ajaa autoa 24h vuorokaudessa testirataa läpi, näin voidaan tutkia mikä kestää, mikä ei.

Kyllä muutkin osaavat tehdä hyviä autoja, kuin vain tojota. Tojotan kestävyys illuusiohan on järjestelmällisellä markkinoinnilla luotu maailmanlaajuinen mielikuva. Ei tojota suomessa aikanaan kestävyydellä liitänyt, Land Cruiseriakin pidettiin vuoden 80 TM:n vertailussa aika henkilöautona G-mersuun verrattuna, ei siis niinkään autona jolla lähdetään maastoon. Mutta mukavuus toi sille testivoiton.

Siinä on hyvä esimerkki siitä, miten samoja tuotteita puolustetaan eri aikoina eri uskomuksin.
Mitä helvetin väliä?? Itellä on Jeep v8-bensakoneella. Nyt mittarissa 190-tuhatta. Hyvä jos kestää vielä 100-tonnia. Onhan siinäkin jo ajamista. Perkele, paalaimeen vaan ja vähempi ajettu Jeeppi tilalle.
9+8 kirjoitti:
Mitä helvetin väliä?? Itellä on Jeep v8-bensakoneella. Nyt mittarissa 190-tuhatta. Hyvä jos kestää vielä 100-tonnia. Onhan siinäkin jo ajamista. Perkele, paalaimeen vaan ja vähempi ajettu Jeeppi tilalle.
Jeeppisi V8 kehrää kuin leijona vielä seuraavan 100tkm jälkeenkin. Kokemuksesta tiedän.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Tietäjä. kirjoitti:
Jopas tuli kova puolustus nyt kun toijotasta jotain paukahti.

Mitsusta kun paukkuu kansi kerran 400 tonniin, niin tojomiehille se on hirvitys. Nyt kun on jo yleisesti tiedossa että tojotakin tarvitsee aika kalliin remontin samoille kilometreille, niin ei se enää olekkaan vakavaa.

Ei sillä, itse olen samaa mieltä, ei se ole vaarallista, mutta pitäis silti lopettaa tuo höpötys ja ylistys. Ei ne uudetkaan löysiä ole, Nissan on harvinainen poikkeus. Monien uudehkojen autojen moottoreilla on hyvin huolettomia kilometrejä tiedossa. Ne on suunniteltu ja simuloitu jo suunnitteluvaiheessa paljon paremmin mitä vanhat. Tulevaisuudet viat ovat enempi elektronisia. Ennen ongelma oli juurikin enempi mekaaninen, kun autoja kehitettiin vanhan ajan periaatteilla. Nykyään esimerkiksi dieselmoottorin kehitykseen, tehdas käyttänee noin 5 vuotta, suunnittelun aloituksesta lopulliseen tuotteeseen. Siinä välissä on aika monta sataatuhatta kilometriä testiä- Esim japanilaiset, kuten Mitsun suunnitteluyksikössä, robotti ajaa autoa 24h vuorokaudessa testirataa läpi, näin voidaan tutkia mikä kestää, mikä ei.

Kyllä muutkin osaavat tehdä hyviä autoja, kuin vain tojota. Tojotan kestävyys illuusiohan on järjestelmällisellä markkinoinnilla luotu maailmanlaajuinen mielikuva. Ei tojota suomessa aikanaan kestävyydellä liitänyt, Land Cruiseriakin pidettiin vuoden 80 TM:n vertailussa aika henkilöautona G-mersuun verrattuna, ei siis niinkään autona jolla lähdetään maastoon. Mutta mukavuus toi sille testivoiton.

Siinä on hyvä esimerkki siitä, miten samoja tuotteita puolustetaan eri aikoina eri uskomuksin.
Muuten hyvä, mutta niissä mitsun paskoissa ei tunnu kestävän kannet edes 100tkm. Kakkos koppane Pajero siisti ja ihan hyvä maastossa. Mikään ei vain ole niin hyvä ja komea kuin HJ61
+Lisää kommentti
Älä lue näitä suoli24 juttuja.. Täälähän kirjoittelee kaikki valopäät mitä mailmasta löytyy. mulla on parasta aikaa pihassa 200hv hj61 33" reinkailla ja tuolla 200hv tehoilla ajettu nyt 100tkm eikä kuluta edes öljyä tms nesteitä. mittarissa reilu 600tkm, jos toyotassasi on kori runko kunossa niin ei sulla oo mitää aihetta paniikkiin. Vakio "hojakkaa" et saa ajamalla räjäytettyä kovinkaa helposti.
2 VASTAUSTA:
on täysin vakio,kilometrejä rapiat 200t.Autolla ajettu tiellä ojien välissä,kori lähes kuin uusi ,niin kuin runkokin.Kait nuo viri hommatkin vähän konetta kuluttaa,mutta eikös tuosta moottorista oteta venekäytössä enemmänkin kuin 200 hummaa?
??? kirjoitti:
on täysin vakio,kilometrejä rapiat 200t.Autolla ajettu tiellä ojien välissä,kori lähes kuin uusi ,niin kuin runkokin.Kait nuo viri hommatkin vähän konetta kuluttaa,mutta eikös tuosta moottorista oteta venekäytössä enemmänkin kuin 200 hummaa?
300hv versio löytyy tosta moottorista venekäytössä
+Lisää kommentti
siis onks sulla alle 200tkm ajettu hj? Kateeks käy, saat huoletonta ajoa vielä 3-400tkm ennenkun mitään tarvii tehdä. itsellä 550tkm ajettu ja käy kuin uusi mutta ne männänrengasurat tarvis tarkistaa, ne voi edullisesti sorvata mersun renkaille jollei ole levinnyt liikaa. Se kannattaa tehdä tai tarkistaa tarve n 450-550tkm ajetuissa niin pääsee halvalla. Jos kone poikii niin voi joutua koneistamaan ja uusimaan männät, se ei ole järkevää kun tuskin tulee ajettua sitä 500tkm mitä uudet kestää. Tai uudet on vahvistettuja ja kestää enemmän. Kannattaa siis huoltokorjata ennekuin hajoaa. Sama on vaihteiston 5 rattaat, tarkista että öljyä on tarpeeksi äläkä vedätä 5 vaihteella, se on ylivaihde.Öljyt myös karkaa v. ja jakov. välillä ja se kannattaa korjata, letku täyttöroppujen välille
1 VASTAUS:
Kyllä kilometrit pitää kutinsa,autoa on hyvin pidetty ,ainoa ruostepaikka löytyy takapuskurin kiinnityksistä puskurinosalta .Miten tuon vaihde/jakolaatikon välisen vuodon voi todeta?Entä mikä öljy tuohon vaihde laatikkoon oikeen kuuluu kun siitäkin ollaan sitä mieltä että väärällä öljyllä synkrorenkaat antautuu.Jos tietoa löytyy joltain ylipäänsä mitä öljyä eri kohteisiin tulee niin laittaisiko infoo.Tuo mäntähomma on kyllä mielenkiintoinen mutta sitä ei kait voi todeta muuten kuin mukit irti?En rupea vielä tuota HJ:tä hehkuun mutta ei se hullummalta tunnu mutta autohan se vaan on.
+Lisää kommentti
Aika hyvälle vaikutta tuo sinun lantikka. (kateeks käy) Itellä 600tkm mittarissa mutta huollettu aina ajallaan.
Pienellä investoinnilla isosäästö. Elikkäs HUOLLA ja nauti tulevista kilometreistä.
6 VASTAUSTA:
Itte tulee hj:llä ajettua vuoteen joku 50-60tkm ja vaihdan laatikoiden/perien öljyt kerran vuodessa moottoriöljyt menee noin 15tkm välein vaihtoon. Mittarissa on nyt pikkusta vaille 600tkm ja auto ollut meillä uudesta asti. Runkoa on pari kertaa jouduttu hitsailemaan leimalle mutta muita peltitöitä ei ole ollut Ohjauksen niveliä on muutamia vaihdeltu vuosien saatossa ja 2 kertaa on kytkin vaihdettu. Auto on nähnyt todella kovaa vetotyötä ikänsä(3500kg koukku) ja matka jatkuu edelleen moitteitta. Kyllä mun mielipide on maastureista että sanoo kuka vain ja mitä vain niin toyota land cruiser hj60/61 on maastureiden kunkku. Vaikkakin tänäpäivänä vanhaa tekniikkaa mutta väliäkös sillä kun auto toimii paremmin kun junien vessat!
jssdäo23 kirjoitti:
Itte tulee hj:llä ajettua vuoteen joku 50-60tkm ja vaihdan laatikoiden/perien öljyt kerran vuodessa moottoriöljyt menee noin 15tkm välein vaihtoon. Mittarissa on nyt pikkusta vaille 600tkm ja auto ollut meillä uudesta asti. Runkoa on pari kertaa jouduttu hitsailemaan leimalle mutta muita peltitöitä ei ole ollut Ohjauksen niveliä on muutamia vaihdeltu vuosien saatossa ja 2 kertaa on kytkin vaihdettu. Auto on nähnyt todella kovaa vetotyötä ikänsä(3500kg koukku) ja matka jatkuu edelleen moitteitta. Kyllä mun mielipide on maastureista että sanoo kuka vain ja mitä vain niin toyota land cruiser hj60/61 on maastureiden kunkku. Vaikkakin tänäpäivänä vanhaa tekniikkaa mutta väliäkös sillä kun auto toimii paremmin kun junien vessat!
Eiköhän nyt kuitenkin ole niin, että maasturien kunkkuja ovat sellaiset legendat kuin herrasmiespelit Range Rover ja Mercedes-Benz G tai työkalut Land Rover Defender ja Jeep Wrangler. Noin esimerkiksi.

Ei se kunkku nyt ainakaan mikään v***n Toyota HJ ole. Eikä sitä voi mitenkään verrata edellisiin.

Itselläni on Pajero, mutten todellakaan ole niin sokea, että siitä huolimatta kuvittelisin ajavani kunkulla. Jos olisi rahaa, sitten ajaisin kunkulla, eli RR:lla tai G:llä, mutta toistaiseksi nyt ihan vaan paskalla Pajerolla, ihan samoin kuin tekin ajatte vanhoilla paskoilla HJ:lla. Se on totuus.

Miettikää nyt hiukan itsekin..
kuningas-HJ-miehet kirjoitti:
Eiköhän nyt kuitenkin ole niin, että maasturien kunkkuja ovat sellaiset legendat kuin herrasmiespelit Range Rover ja Mercedes-Benz G tai työkalut Land Rover Defender ja Jeep Wrangler. Noin esimerkiksi.

Ei se kunkku nyt ainakaan mikään v***n Toyota HJ ole. Eikä sitä voi mitenkään verrata edellisiin.

Itselläni on Pajero, mutten todellakaan ole niin sokea, että siitä huolimatta kuvittelisin ajavani kunkulla. Jos olisi rahaa, sitten ajaisin kunkulla, eli RR:lla tai G:llä, mutta toistaiseksi nyt ihan vaan paskalla Pajerolla, ihan samoin kuin tekin ajatte vanhoilla paskoilla HJ:lla. Se on totuus.

Miettikää nyt hiukan itsekin..
No löytyykös range rooverista jeepistä tai muista, tasauspyörastön lukkoja, mekaanista vinssiä, neljän litran turbo kuutosta... Hj:sta löytyy kaikki jo vakiona
tyujdtyu kirjoitti:
No löytyykös range rooverista jeepistä tai muista, tasauspyörastön lukkoja, mekaanista vinssiä, neljän litran turbo kuutosta... Hj:sta löytyy kaikki jo vakiona
Heh, tää menee yhä hauskemmaksi! Rakkaus ikiomaan mussukka-HJ:hin on niin suuri, että ymmärrys ympäröivään maailmaan hämärtyy.

Jokainen selvästä päästä ajatteleva nimittäin tietää, että löytyy lukkoja, vinssin saa kaikkiin ja jokaiseen saa sellaisen koneen, että tehoton ja väännötön vanhanaikainen kutosdieseli vaan naurattaa. =)

Keksikääs vielä lisää hauskoja juttuja! =)

Vai härkitäänkö vielä vähän:

Mitäs luulette, kun otetaan vm. -89 Range, Defender, G, Wrangler ja HJ ja lähdetään maastoon. Mikähän tippuu ekana joukosta? Taitaa olla kunkku. =)

Ja kaikki siis vuosimallia -89. Jos otettaisiin uudemmat mukaan, tilanne tulisi vieläkin selvemmäksi. Ja kyllä, sekin olisi ihan reilua, sillä HJ:han on kunkku, kaikkien maasturien kuningas ikään katsomatta!
tyujdtyu kirjoitti:
No löytyykös range rooverista jeepistä tai muista, tasauspyörastön lukkoja, mekaanista vinssiä, neljän litran turbo kuutosta... Hj:sta löytyy kaikki jo vakiona
Jeepistä löytyy lukkoja tarvittaessa joka nurkkaan. Googlaa vaikka Wrangler Rubicon tai Quadra Drive 2.
kuningas-HJ-miehet kirjoitti:
Eiköhän nyt kuitenkin ole niin, että maasturien kunkkuja ovat sellaiset legendat kuin herrasmiespelit Range Rover ja Mercedes-Benz G tai työkalut Land Rover Defender ja Jeep Wrangler. Noin esimerkiksi.

Ei se kunkku nyt ainakaan mikään v***n Toyota HJ ole. Eikä sitä voi mitenkään verrata edellisiin.

Itselläni on Pajero, mutten todellakaan ole niin sokea, että siitä huolimatta kuvittelisin ajavani kunkulla. Jos olisi rahaa, sitten ajaisin kunkulla, eli RR:lla tai G:llä, mutta toistaiseksi nyt ihan vaan paskalla Pajerolla, ihan samoin kuin tekin ajatte vanhoilla paskoilla HJ:lla. Se on totuus.

Miettikää nyt hiukan itsekin..
mie oisin ihan hiljaa kun verrataan pajeroa lantikkaan :) työnnellään ne pajerot tonne jokkeen katiskaksi vaa ;)
+Lisää kommentti
Ja paskanmarjat, sanon minä. Huoltaa aina oikeissa kohti, niin ei tarvii pelätä tuommosta ongelmaa. Meillä on Land Cruiser ja hyvin on kestänyt 250 000 km. Ja vedetty hevoisperäkärryä. On alettu tosin harkita vaihtoa.
2 VASTAUSTA:
Mitenkäs sää männänrengasuria olet huollellut?
Mikä tossa cruiserissa niin muita harmittaa kun aina joku on piipittämässä kuinka huono se on, silti omistajat on tyytyväisiä.
molololoo kirjoitti:
Mitenkäs sää männänrengasuria olet huollellut?
Mikä tossa cruiserissa niin muita harmittaa kun aina joku on piipittämässä kuinka huono se on, silti omistajat on tyytyväisiä.
Ei minua harmita. Enempi harmittaa ylimieliset omistajat jotka marisee kaikille muille kuinka paras heidän HJ:nsa on, ja kuinka heidän autonsa ovat aivan peestä.

Ja toisekseen, Toyota miehet on niin kovia leuhkimaan luotettavuudella, että ottanee päähän kun joku tuo esille, että on Toyotassakin vikansa?

No ei sillä, itse pidän Toyotaa hyvänä autona, tässäkin talossa niitä on ollut useita ja varmaan tulee olemaankin. Mutta silti en kyllä lähde ollenkaan tuohon trollaamiseen ja höpöttämiseen, jolle ei kuitenkaan sitten löydy mitään järkipohjaa.
+Lisää kommentti
Supinsurmalle on pakko sanoo että Land Cruiser ei ole Lantikka tässä lainaus slck:n sivuilta "
Hep,

Yhdistyksen internetpalvelujen koordinointityöryhmä on kokouksessaan 10.6.2007 yksimielisesti päättänyt, että kaikki otsikossa mainittuun aiheeseen liittyvä kuittailu tulee jatkossa laittaa tähän topicciin. Syynä asiaan on se, että Suomen Kielen Virallisen Lempinimi&Lyhennetoimiston kanta oli Lantikka-sanan tarkoituksen olevan selkeästi kaksijakoinen kansalaisryhmästä riippuen. Lisäksi asia on mm. aiheuttanut asiatonta kohinaa myynti-ilmoituksiin.

Joka kieltoa rohkenee uhmata, joutuu vaihtamaan Tojotaansa aidon Lantikan kelvottomia, pienimmästäkin kuormituksesta porsivia voimansiirron osia teon räikeydestä riippuvaisen prosenttimäärän.

Ja muistakaa valittaa säännöllisesti, niin topicci pysyy ylhäällä ja yhä enemmän ihmisiä saadaan näin vinssattua ylös tietämättömyyden suosta näkemään valon!

Ylläpito"

Ja sitte muista ei oo kokemusta, joten mitään muuta merkkiä en hauku/arvostele, mutta ittellä on ollu HJ60 kuus vuotta n.35000km/vuosi ja isällä HJ61 ja sillä n. 40000km/vuosi. Kummallakin on kokonaisuudessaan ajettu yli 700 000km, eikä vielä ole tekniikassa ilmennyt probleemia, korihan tietysti hieman kukkii :D
Ilmoita
Aikahan tuon näyttää mutta HJ60/61 mallista on vahvasti tulossa klassikko tähän maailmaan.Kaikki merkit viittaa vahvasti siihen.Tälläkin hetkellä autoja hankkii kaukoviisaat harrastajat jotka tietää että huippuyksilöiden hinnat ovat koko ajan menossa ylöspäin ja se vetää myöhemmin jopa metsäaihioiden hintoja ylös.Iso osa autoista tietysti häviää ,siirtyy offiin yms. muille rakentelijoille.Joistakin autoista vaan tulee jostain syystä sellaisia että ne kiinnostaa tulevia sukupolvia.Eihän kukaan uskonut -70 luvulla,että esim. Kuplasta tulee sellainen harrastekohde ja klassikko, mitä se tänä päivänä on.
Ilmoita
Joku tuolla jo kerkesi ylistämään range roveria. itsellä ollut v8 ruisku vogue ja ne vanhat ruostuu käsiin ja uusissa ei ole ulosjoustoa. Varaosatkin maksaa aivan saatanasti. gr parol on kansivikainen jo syntyessään. nivan jakoloota on kiinitetty päi v:tä. mitsusta ei vissiin tartte sanookkaan mitää!

Kaikista näistä omakohtaista kokemusta. tässä sitten hj:tä odotellessa. onko muita perusvikoja joita pitäis ottaa huomioon kun sellaisen haen syksyllä?
Ilmoita
Uusi Land Cruiser on varmaan pätevä peli, mutta se on niin härskisti ulkomuotonsa puolesta matkittu Jeepistä, että en sillä kehtaisi ajaa. Ennemmin se kiinalainen LC:n kopio, merkin voit googlata. Siltä ei ihmeitä tarvitsekaan odottaa.
1 VASTAUS:
Land Cruiserista saa kiihkotonta tietoa Merkkikerhon keskustelufoorumilta
http://www.slck.net/
+Lisää kommentti
On jo vähän aikaa mietityttänyt miksi Land Cruiserit nousevat tolkuttomiin hintoihin Millogin huutokaupoissa verrattuna esim.nettiauton hintoihin.Osaisiko joku valaista asiaa?Auto on varmasti hintansa arvoinen osti sen kummasta tahansa.
Ilmoita
Turhaa se on pöpistä, mikä on paras missäkin lajissa. Kuskissa ja käytössä se ero tulee.

Ei minulla aikoinaan porsinut Mitsussa kansi, vaikka kiristetty 2.5TD IC koneena olikin. Uitettuakin sitä tuli niin syvällä, ettei Bertta tai Hoijjakka-miehet viitsineet siitä tulla.
Nivalla menin etuperän psksta kiinnityksestä huolimati sinne, mihin Tojomiehetkin. Ja samaan paikkaan pääsin rikkomaan, kuin Tojotatkin.

Jeepi GC Quadralla oli paras etenijä koskaan, jos maavarasta ei tullut kyse, eikä RR:kaan porsinut tekniikka, kuin kerran.

Nyt alla Y61 Patrol täyden koneremontin käyneenä ja ne akilleen kantapäät korjattuna ja hyvin kukkuu.

Mutta vuosien ja vuosien offikokemusten perusteella voin sanoa, että Tojon tekniikka murroksia lukuunottamatta kestää enemmän väärinkäyttöä, kuin mitkään muut merkit yhteensä. Ainut kone, joka edes lähelle on päässyt, on RR:n V8, jota voi kaasu pohjassa luukuttaa saman, kuin Tojojen dieseleitä.

Niitä Tojon murroksia rikotaan Susukin 1,3 koneellakin :)

Eli kaikki on Suskaa lukuunottamatta käyty läpi ja normikäytössä kaikki pelaa, siellä ääripäässä ne erot tulee ja sekin on paljon käyttäjästä kiinni.
Ilmoita
Kaikissa hyvät ja huonot puolensa. Ne, jotka kehuvat sokeasti omaa ajokkiaan ovat huonon itsetunnon omaavia kädettömiä mulkvisteja, ja he jotka väittävät HJ: sarjalaisia autoja huonoiksi / löyhiksi ovat puolestaan kateellisia ja kädettömiä mulkvisteja. Totuushan on se, että JOKA IKINEN auto on yhtä kaikki oma yksilönsä, on nimittäin niin että kaksi niin ajomäärältään kuin varusteiltaan ja vuosimalliltaan täysin identtistä HJ:täkin voivat olla aivan kuin kaksi erilaista marjaa. Mahtuuhan 500 000 kilometriin aika monenlaista autonpitäjää ja kuljettajaa. Edellinen kaveri puhui järjen äänellä: se on käyttäjästä kiinni.

On vain niin kovin ikävää, että Toyota Land Cruiser HJ61 otsikon alta esiin ponnistaa 4X4 lehden vuosikertatilaajia isojen molojensa kanssa pilaamaan asialliseen autoon aloitetun asiallisen keskustelun. Wannabe välineurheilijat.
Ilmoita
Itse omistan juurikin kuusykkösen ja tuo kulkine on jo toinen samaa mallia omassa omistuksessa ja todellakin on näin että vanhan auton kunto riippuu pitkälle auton "elin historiasta" edellinen 61 oli koriltaan rungoltaan täysin mätä ja kerran vaivauduin sen leimaamaan, hitsata sai viikon että leima tuli. Tekniikka autossa pelasi suht koht normaalisti mitä nyt sähköt reistaili ruosteesta johtuen. Nykyinen hj on taas koriltaa rungoltaan valio yksilö mutta moottori kaipaisi ehkä remonttia koska paras veto vakio säädöillä on kateissa, mittarissa n.530tkm. Paljon olen tähänkin laitteeseen kulutus osaa uusinut mutta luotettavuus on todellakin legendaarisessa maineessa. Elikkä 2 samanlaista autoa joiden ikäero on vain 2 vuotta mutta molemmat täysin eri kuntoisia.
1 VASTAUS:
Itsellä HJ 60 -81, mittarissa 700000. Koneelle ei ole tehty muuta kuin männänrenkaat vaihdettu, kun yksi rengas meni poikki.

Ainut ongelma on, että ei huomattu ajoissa öljyn siirtymistä ylempää vaihdelaatikkoon alemmasta. Nyt siihen on laitettu jo aikaa sitten letku täyttöproppujen välille, se tasaa öljyt. Mutta 4-vedolla kuuluu voimansiirrosta kova lonksunta eikä sitä viitsi käyttää kuin hätätilanteessa, kun auto on jäänyt kiinni takavedolla. Oletan että jakolaatikko on ollut kuivana ja mennyt osittain piloille.

Kori ruostuu tietenkin takapäästä, samoin runko, mutta niihiin auttaa hitsaus.

On luotettava auto.
+Lisää kommentti
noita vanhoja romuja on viela saatavissa austraaliassa halvalla.....loma reissullex
Ilmoita
toyotan lantaläjä sano vaan gRRRRRkilingrrrrrrrrpum ku ajo normaalisti ja kone levis
Ilmoita
ei pidä paikkaansa mul v89 ajettu ainakin 600000 eikä tety mtään kori vaan aika valmis tekniikka kunnossa
Ilmoita
Tuttava kasaa pojalleen uutena ostamaansa hj 61 700 tuhannen kohdalla sylinterien hoonaus nyt mittarissa 1300 tuhatta (huollettu hyvin dokumentit toyotan huollossa) kestää vielä pitkään.Perushorjaukseen osia(alkuperäisiä) 12 tuhannella eurolla-
Ilmoita
VOI VITTU TOYOTA LAND CRUISER EI OLE MIKÄN LANTIKA

LANTIKA = LAND ROVER

jos edes perus asiat ensin haltuun!!!!!!!!!!
1 VASTAUS:
NÄIN ON!
+Lisää kommentti
Yks piirre hojossa on se että vaikka olen rikkonut sen monta kertaa mettään niin aina on päässyt ajamalla kotio.
Ilmoita
Vanhemmista Land Cruisereista en tiedä, mutta pari vuotta sitten julkastun katsastustilaston mukaan Land Cruser oli 3 vuotiaitten sarjassa vähävikaisin, 5 vuotiaissa toiseksi vähävikaisin ja 8 vuotiaissa kolmanneksi vähävikaisin kaikista automalleista. Että silleen.

Siellä missä autoja käytetään koko ajan maastossa, ja surutta, eli arabimaissa, ovet kiesit 85% Toyotoja, enimmäkseen HiLuxeja ja Land Cruisereita. Kaakkois-Aasiassa näyttävät olevan uusista isoista autoista 90% näitä samoja. Tiibetissä ja muuallla Kiinan maaseudulla käytännössä kaikki poliisiautot ovat uusia Land Cruisereita. Onko kysymys markkinoinnista vai käytännön kokemuksesta?
Ilmoita
auto on aivan kakka jonin lantikkaa koittaa ahdistella minua seksualisesti ei vattu JONI.
1 VASTAUS:
Saku draagracing on ihan paskaa
+Lisää kommentti
Taitaa olla kateellinen Saab mies kirjottelemassa...
Ilmoita
Jos perse kestää niin laita iso G Saksasta?
1 VASTAUS:
Ei se sen kestävämpi G ole, lienee jopa päinvastoin.

Mutta hyvä alusta, jne. G:ssä toki on, jos offipeliä mielii rakentaa.
+Lisää kommentti
Minun G:n mittarissa on nyt noin 960000km eikä konetta ole avattu.Öljysuodattimen jalka vuotaa ajoittain muta tiivistten vaihdolla selviää. Kylmä käynnistys on heikkoakun pakkasta -15 väljää ilmeisesti pumpussa
1 VASTAUS:
Aivan paska g on
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyota Land Cruiser HJ61

Hankin taannoin HJ 61:n ja nyt kun olen lukenut näitä palstoja niin mihinkähän olen käteni lykännyt.Pitääkö paikkansa että männät "oksentaa" renkaansa 2-3sadan tuhannen sisään ja sen jälkeen kallis remontti?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta