Ikisinkku

Ikää mittarissa 28 vuotta ja ei naista löydy elämääni. Se tosin vaikuttaa asiaan että lapsuuteni ja nuoruuteni kokemuksen vaikuttavat vieläkin elämiseeni varsinkion jos kyse on naisista. Olen arka, ujo, huono sosiaalisesti ja itsetuntoni on heikko. Asiat on kyllä aivan pahummasta mahdollisesta kehittyneet parempaan mutta paljon on vielä tehtävää. Viestiä saa ja lähestyä jos kiinnostusta löytyy.

51

2895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lonely1976

      Nuorihan sinä olet vielä minuun verrattuna ja jos sinulta löytyy ystäviä tai kavereita, niin mahdollisuutesi eivät ole ollenkaan mahdottomat löytää joku. Minulla ikää on mittariin tullut jo n.35-vuotta ja olen ollut yksieläjänä koko ikäni, enkä todellakaan enää usko löytäväni ketään naista rinnalleni. Ei tämän ikäisenä enää opi seurustelemaan, kun ei ole koskaan päivääkään seurustellut, yrityksiä on ollut, mutta niiden seurauksena olen menettänyt vakituisen työpaikkani, rahani useaan otteeseen, joko hyväksikäyttämällä hyväuskoisuuttani tai vain varastamalla minulta joko rahaa tai omaisuuttani. Minua on naisten taholta uhkailtu sekä fyysisesti että henkisesti, on uhattu, milloin poliisilla, käräjäoikeudella tai vain väkivallalla, ilman perusteltua syytä. En ole itse koskaan uhkaillut naisia tai muutenkaan käyttäytynyt sopimattomasti tai väkivaltaisesti, olen vain törmännyt vääriin naisiin. Ystäviä ei ole yhtään, joulun ja uudenvuoden vietin yksin kotonani, välit sukulaisiin ja vanhempiin ovat jo sen verran etääntyneet, etten halua viettää juhlapyhiä jatkuvan pelon alla riidoista ja kriiseistä, joita nämä päivät tuovat esiin. Vuosi vuodelta pyhäpäivät menettävät merkityksensä elämässäni ja niistä tulee vain normaaleja päiviä elämässäni. En väitä, että se on helppoa viettä juhlat yksinään, päin vastoin, välillä se tuntuu, kuin sydän revittäisiin irti ja suolaa kaadettaisiin haavoihin, kun seuraa perheiden tai seurustelevien parien valmistautumista pyhien viettoon ja tietää, ettei sellaista onnea tule koskaan omalle kohdalle, vaikka sitä joskus haaveilikin tapahtuvaksi. Voin vain sanoa, että elämä nykyisellään tuntuu kylmältä ja tyhjältä, ei yhtään elämisen arvoiselta, en osaa enää haaveilla mistään, kaikki positiivisuus kohdallani ja tulevaisuudeltani tuntuvat vain utopistiselta huuhaalta. Olen näiden naiskokemusteni vuoksi jo kroonisesti katkeroitunut ja se kyllä näkyy minusta, en osaa iloita mistään ja päivät ovat toistensa kopioita, päivät käyn töissä ja illat olen kotona, käyn vain pakolliset kauppakäynnit ja pysyn suurimman osan ajastani sisätiloissa. Työn jälkeen voi olla päiviäkin, etten puhu kenellekään, kun ei ole ketään kenelle puhuisi. Eli jos joku, reippaasti alle kolmikymppinen ruikuttaa, ikä- tai sinkkuuskriisissään ystävien ympäröimänä, että elämä on ohi, niin odottakaapa vain kun olette samassa tilassa kuin minä tämän ikäisenä, vasta sitten sinulla on ongelma. Sen vaan sanon, että omalla kohdallani, voin vain syyttää itseäni, en ketään muuta, jos ja jos, ne viisaat sanat, mutta niin merkityksettömät nyt, kunhan sitten joskus kuolen, vapaudun tästä itse järjestämästäni vankilasta -toivottavasti.

      • dfghkjhgfds

        "Eli jos joku, reippaasti alle kolmikymppinen ruikuttaa, ikä- tai sinkkuuskriisissään ystävien ympäröimänä, että elämä on ohi, niin odottakaapa vain kun olette samassa tilassa kuin minä tämän ikäisenä,"

        On ala-arvoista mitätöidä toisen ihmisen tunteet ja kokemukset. Tässä ei ole kyse vertailusta tai kilpailusta siitä, kenellä menee huonoiten. Pahansuopuus voi tuoda sinulle hetken helpotusta tuskaasi, mutta ei se oikein ole.

        Katkeruus on se lopullinen keino ajaa naiset pois.

        Muuta elämääsi. Aloita siitä että hankit kavereita, netin kaveripalstoilta, harrastuksista. Mutta ensin muuta asennetta myönteisemmäksi. Asenteesi on varmaan se joka ajaa ihmiset luotasi.


      • ...........
        dfghkjhgfds kirjoitti:

        "Eli jos joku, reippaasti alle kolmikymppinen ruikuttaa, ikä- tai sinkkuuskriisissään ystävien ympäröimänä, että elämä on ohi, niin odottakaapa vain kun olette samassa tilassa kuin minä tämän ikäisenä,"

        On ala-arvoista mitätöidä toisen ihmisen tunteet ja kokemukset. Tässä ei ole kyse vertailusta tai kilpailusta siitä, kenellä menee huonoiten. Pahansuopuus voi tuoda sinulle hetken helpotusta tuskaasi, mutta ei se oikein ole.

        Katkeruus on se lopullinen keino ajaa naiset pois.

        Muuta elämääsi. Aloita siitä että hankit kavereita, netin kaveripalstoilta, harrastuksista. Mutta ensin muuta asennetta myönteisemmäksi. Asenteesi on varmaan se joka ajaa ihmiset luotasi.

        Bitterin juttu oli kuin omasta elämästä, paitsi että kavereita kyllä on ja olen vielä vanhempi. Mutta entä sitten kun on kavereita? Joskus nähdään ja soitellaan, mutta yhtä tyhjää se elämä silti on. Kavereilla on omat elämänsä eikä tässä iässä enää hengata samalla lailla tiiviisti kuin nuorena. Eikä se todellakaan ole auttanut ainakaan minulla naisten saamisessa tai pikemminkin saamattomuudessa mitenkään.


      • dfghkjhgfds
        ........... kirjoitti:

        Bitterin juttu oli kuin omasta elämästä, paitsi että kavereita kyllä on ja olen vielä vanhempi. Mutta entä sitten kun on kavereita? Joskus nähdään ja soitellaan, mutta yhtä tyhjää se elämä silti on. Kavereilla on omat elämänsä eikä tässä iässä enää hengata samalla lailla tiiviisti kuin nuorena. Eikä se todellakaan ole auttanut ainakaan minulla naisten saamisessa tai pikemminkin saamattomuudessa mitenkään.

        Ihan yksin ilman kaverin kaveria olevat miehet ovat tunnetusti naisten silmissä epäilyttäviä. Siihen liittyy pelko miehen katkeruudesta ja naisvihasta, ja varmaan ihan aiheestakin. Naiset haluavat normaalin miehen, jonka kanssa muutkin ihmiset tulevat toimeen.


      • .......
        dfghkjhgfds kirjoitti:

        Ihan yksin ilman kaverin kaveria olevat miehet ovat tunnetusti naisten silmissä epäilyttäviä. Siihen liittyy pelko miehen katkeruudesta ja naisvihasta, ja varmaan ihan aiheestakin. Naiset haluavat normaalin miehen, jonka kanssa muutkin ihmiset tulevat toimeen.

        No minä tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa ja omaan aika laajan kaveripiirin, vaikka vain katkeruuteni ylittää naisvihani.


      • dfghkjhgfds
        ....... kirjoitti:

        No minä tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa ja omaan aika laajan kaveripiirin, vaikka vain katkeruuteni ylittää naisvihani.

        Käsittämätöntä, ettei mies, joka vihaa naisia, löydä naista...


      • Lonely1976
        dfghkjhgfds kirjoitti:

        Käsittämätöntä, ettei mies, joka vihaa naisia, löydä naista...

        On se vaan hyvä, että näillä saiteilla käyvät vain Äiti Teresan -kaltaiset pyhimykset, jotka heti kavahtavat, jos joku on "hiukankin" katkeroitunut kohtelustaan suhdemarkkinoilla. Heti ollaan sormi pystyssä kritisoimassa selkäänsä saaneen asennetta. Kyllä se jokaisella hymy hyytyy kun yritys yrityksensä jälkeen luu vain jää käteen tai pahimmassa tapauksessa toisen toiminnasta rahavaikeudet tai jopa fyysinen vamma. Kysympähän vain, kuka kykenisi olemaan tuntematta edes pienintäkään vihantunnetta ja katkeruutta moisen kohtelun jälkeen? Ne jotka muuta väittävät, valehtelevat. Kuten kirjoituksessani annoin ymmärtää, tästedes pyrin keskittymään vain itseeni, enkä enää tuhlaa voimavarojani mahdottomaan, eli haikailuun omasta perheestä. Yritän päästä ajan kanssa pahimmista vihantunteista, enkä enää noteeraa joidenkin sukulaisten parisuhde-uteluihin.


      • 11+15
        Lonely1976 kirjoitti:

        On se vaan hyvä, että näillä saiteilla käyvät vain Äiti Teresan -kaltaiset pyhimykset, jotka heti kavahtavat, jos joku on "hiukankin" katkeroitunut kohtelustaan suhdemarkkinoilla. Heti ollaan sormi pystyssä kritisoimassa selkäänsä saaneen asennetta. Kyllä se jokaisella hymy hyytyy kun yritys yrityksensä jälkeen luu vain jää käteen tai pahimmassa tapauksessa toisen toiminnasta rahavaikeudet tai jopa fyysinen vamma. Kysympähän vain, kuka kykenisi olemaan tuntematta edes pienintäkään vihantunnetta ja katkeruutta moisen kohtelun jälkeen? Ne jotka muuta väittävät, valehtelevat. Kuten kirjoituksessani annoin ymmärtää, tästedes pyrin keskittymään vain itseeni, enkä enää tuhlaa voimavarojani mahdottomaan, eli haikailuun omasta perheestä. Yritän päästä ajan kanssa pahimmista vihantunteista, enkä enää noteeraa joidenkin sukulaisten parisuhde-uteluihin.

        Pitäis kyllä ymmärtää ottaa jokainen ihminen yksilönä eikä koko toisen sukupuolen edustajana.
        Mullakin on kolmesta viimeisestä miessuhteesta huonot kokemukset (sekä henkisesti että fyyfisestikin yhdestä) ja ei silti tulis mieleen katkeroitua koko miessukupuolelle. Ennemminkin pitää miettiä, että millä perusteella olen miehet valinnut kun aina käy huonosti.


      • Lonely1976
        11+15 kirjoitti:

        Pitäis kyllä ymmärtää ottaa jokainen ihminen yksilönä eikä koko toisen sukupuolen edustajana.
        Mullakin on kolmesta viimeisestä miessuhteesta huonot kokemukset (sekä henkisesti että fyyfisestikin yhdestä) ja ei silti tulis mieleen katkeroitua koko miessukupuolelle. Ennemminkin pitää miettiä, että millä perusteella olen miehet valinnut kun aina käy huonosti.

        Bitter
        Onhan tuosta viime kirjoituksesta jo vierähtänyt aikaa, olen jo saanut vihantunteitani laskettua, mutta valitettavasti krooninen katkeruus on jäänyt jäljelle. Olen tämän vuoden aikana erakoitunut vieläkin pahemmin, harrastukseni ovat kutistuneet tv:n töllöttämiseen ja netissä surffailuun, eli luottamukseni kanssaihmisiin on mennyt, siltikin minulla olisi halu jakaa ajatuksiani ja tunteitani muiden kanssa -naistenkin-, mutta kokemani vastoinkäymiset ovat sulkeneet suuni. Tämä kaikki kokemani sekä haluni läheisyyteen ahdistavat minua. Olen yrittänyt kuitenkin vuoden aikana hankkia ystäviä, mutta ei ketään kiinnosta seurani. Tarpeeksi pitkään kun on elänyt yksin, ilman ystäviä tai naisseuraa, ilman mitään kasvattavaa sosiaalista verkostoa, niin kuin tähän 36-vuoteen asti, elämätöntä elämää takanaan, kukapa sellaista ihmistä huolisi lähelleen? Eihän sellaisella ihmisellä olisi mitään tarjottavaa kenellekään, keskustelut olisivat vaivaannuttavia, eivätkä johtaisi mihinkään, riittää kun keskustelen silloin tällöin isäni kanssa. Ei hänelläkään ole yhtään ystävää ja hän on ollut sairaseläkkeellä jo 20 vuotta, valitellut vaan suureen ääneen vaivoistaan ja siitä mitenkä me muut aliarvioimme hänen rajoitteitaan ja kipujaan, mitä me perheenjäsenet emme koskaan ole tehneet. Hänen puheensa pyörivät joko tuon tai parin muun asian ympärillä eivätkä ne koskaan johda mihinkään, eikä hänkään pääse irti vanhoista asioista vaan juuttuu niihin niin kuin minäkin, joten näen vanhuuteni peilikuvana isässäni, sillä erotuksella, että hän on edelleen naimisissa äitini kanssa ja hänellä on kaksi lasta, minulla niin ei tule koskaan olemaan.


      • 19+9

        "Eli jos joku, reippaasti alle kolmikymppinen ruikuttaa, ikä- tai sinkkuuskriisissään ystävien ympäröimänä, että elämä on ohi, niin odottakaapa vain kun olette samassa tilassa kuin minä tämän ikäisenä, vasta sitten sinulla on ongelma."

        Tämän saman voi sanoa sinulle joku 45v mies.Se on aina mistä asiaa katsoo.


      • Käteen vaan
        dfghkjhgfds kirjoitti:

        "Eli jos joku, reippaasti alle kolmikymppinen ruikuttaa, ikä- tai sinkkuuskriisissään ystävien ympäröimänä, että elämä on ohi, niin odottakaapa vain kun olette samassa tilassa kuin minä tämän ikäisenä,"

        On ala-arvoista mitätöidä toisen ihmisen tunteet ja kokemukset. Tässä ei ole kyse vertailusta tai kilpailusta siitä, kenellä menee huonoiten. Pahansuopuus voi tuoda sinulle hetken helpotusta tuskaasi, mutta ei se oikein ole.

        Katkeruus on se lopullinen keino ajaa naiset pois.

        Muuta elämääsi. Aloita siitä että hankit kavereita, netin kaveripalstoilta, harrastuksista. Mutta ensin muuta asennetta myönteisemmäksi. Asenteesi on varmaan se joka ajaa ihmiset luotasi.

        Eikä noilla kummallakaan vielä edes oikeasti huonosti mene. Itse olen jo 43 enkä ole koskaan nussinut, jos ei paria sessiota ammattilaisen kanssa lasketa.


      • M, 28
        11+15 kirjoitti:

        Pitäis kyllä ymmärtää ottaa jokainen ihminen yksilönä eikä koko toisen sukupuolen edustajana.
        Mullakin on kolmesta viimeisestä miessuhteesta huonot kokemukset (sekä henkisesti että fyyfisestikin yhdestä) ja ei silti tulis mieleen katkeroitua koko miessukupuolelle. Ennemminkin pitää miettiä, että millä perusteella olen miehet valinnut kun aina käy huonosti.

        Sinullakin naisena se etu, että todellakin pääset valitsemaan miehiä. Miehillä useinkaan ei ole hirveästi varaa valita. Toki iskuyrityksiä voi tehdä kenelle tahansa, mutta kun pyydät sataa sinkkunaista treffeille, heistä alle 10 lähtee ja näistä alle kymmenestä toisille treffeille mennään hyvällä tuurilla yhden kanssa.. noh.. sanotaanko näin, että siinä jo mielellään vie asiaa pidemmälle vaikka ei naiseen olisi ihastunut tai edes kunnolla kiinnostunut.
        Toisinsanoen, aivan tavalliset naiset voivat parisuhdemarkkinoilla valita todella vapaasti juuri sellaisen miehen kuin haluavat, tarjontaa on varmasti. Aivan normaaleille miehille taas, tarjontaa ei juuri ole, joten tyydytään siihen jolle kelpaa.


      • sdsdg

        Hetkinen, en muista kirjoittaneeni tätä tänne... kenties olet minun kloonini.
        Sanasta sanaan kuin omasta päästäni ja ikäkin lähes täsmää (33v), paitsi ettei ole edes pahemmin niitä seurusteluyrityksiäkään päässyt tyntymään kun naiset on tylyttäneet heti kättelyssä siinä ollessani parinkympin tienoilla jolloin viitsin vielä aktiivisesti juosta treffeillä. Sairastuin myös itsetuhoiseen masennukseen tämän jatkuvan naisten hyljeksinnän johdosta.

        Nyt kyllä muka ihmetellään sinkkuuttani jokapaikassa ja huomaan ärsyyntyväni ihan järjettömästi aina kun puhetta tulee minun parisuhdestatuksestani. Ja vielä kahta kauheampi jos kyselijänä on nainen, triplasti jos vielä esittää olevansa minusta kiinnostunut. Eli juu, senverran taidan olla jo päästäni vialla ettei homma tosiaankaan enää onnistu vaikka mahiksia olisikin kiinnostuneiden naisten muodossa. Kun se meni pilalle jo tuossa 10v sitten niin se meni. Kohtalon ivaksiko tätä nyt sanoisi?

        Tänäänkin oli vähän haikea ja masentunut päivä jo muutenkin, sitten vielä työkaverit jaksoivat muistuttaa töistä lähtiessä naisettomuudestani pukuhuoneessa kysellen että odottaakos siellä kotona emäntä yms. Ja alkoi masentaa tuplasti kun tuli taas mieleen koko asia. Vitun naiset ja parisuhde mihin mulla ei ole mitään asiaa. Saatana.


    • On mulla kavereita. Nykynen paikkakunta jolla asun on tosin sen verran pieni asukasluvultaan ja tqarjonnaltaan että suurin osa on lähtenyt muualle. Ei mun asenteessa mielestäni ole mitään vikaa. Eniten elämääni on vaikuttanut isäni alkoholin käyttö josta seurasi sitten erinäisiä asioita. Itse olen absolutisti ja ei tule baareissa pyörittyä. Treenaaminen on mulle tärkeä asia jota tulee tehtyä joka päivä eri lajeissa. Niissä on kavereita ja löpinöitä. Miesten kanssa keskustelu onnistuu kyllä ja varmaan naistenkin kanssa jos tehdään ensimmäinen lähestyminen.

      • tiger40

        Hei kuule, olet nuori vielä ja vaikutat mukavalta ihmiseltä.
        Oma tarinani on sellainen että jo 40 ikävuoteen saanut sontaa niskaan jo ihan riittävästi, olisi aika saada jo hieman auringonpaistetta, mutta jo katkeroituneena haluan antaa sinulle toivoa paremmasta elämästä sillä se sinulla on vielä edessä.
        Minut on joskus raiskattu aika ikävällä tavalla ja silti menin sen jälkeen vielä naimisiinkin, eikä musta tullut edes rasisti vaikka olisi siihen ollut kaikki puitteet. Tein 2 ihanaa lasta. Erosin lasteni isästä viinan ja väkivallan vuoksi ja elin sen jälkeen muutaman vuoden yksin.
        Tapasin tämän hetkisen mieheni (josta jo eroprosessi käynnissä), tosin hän päätti vaihtaa minut useampaan 20. Hänellä sellainen ikävä "vaiva" joka ajaa miestä nuorempien naisten syliin. Hän myös onnistui jollain kierolla pelillä viemään suurimman osan taloudellisesta asemastani.
        Mutta nyt siltikin että elämäni on ollut yhtä sirkusta, aion nostaa pääni tästä tomusta kuin fenix lintu ja tarttua kirjan sivuun ja kääntää uusi luku elämässäni.
        Älä siis sinäkään lannistu, vielä se elämäsi rakkaus tulee luoksesi ja kun se tulee, tulee se kuin salama kirkkaalta taivaalta.
        Minullekin on tuolla jossain se elämäni viimeinen elämäni rakkaus, en vain sitä tiedä vielä.
        Juuri nyt annan kaiken jakamattoman aikani lapsilleni.


    • No mie

      Piti miettiä sekunti että olenko minä kirjoittanut tämän:D Joo ei muuta kuin tervetuloa kerhoon. Jos asut Turussa niin vuokrataan kerhotilat kimpassa. Siellä voitais rakennella vaikka lennokkeja ja muuta, joka täyttäisi elämämme sisällön niin että jonkun ajan päästä emme edes osaisi kaivata mitään naisia. Joskus vois ottaa oluttakin ja saunoa kunnolla, vaikka mun luona. Pane harkintaan!

    • Edelleen ollaan sinkkuna. Alkaa ottamaan päähän ja alkaa kaipaamaan läheisyyttä.

    • petofi

      Tosiasia vaan on se, että jotkut ihmiset, niin miehet kuin naiset mutta useammin miehet, eivät elämänsä aikana koskaan ole suhteessa. Suhtautuminen tuohon vaihtelee, jotkut katkeroituvat, toiset pääsevät asian yli. Kuitenkin, tuollaiset lässytykset: "Jokaiselle on joku", "Kyllä sinäkin jonkun löydät" yms on kuin kaataisi suolaa haavaan kun tietää, että nuo ovat vain tyhjiä sanoja ja noin ei vaan tule tapahtumaan.

      Omasta mielestäni ns ikisinkkuja tulisi pikemminkin kannustaa ajattelemaan, että sitä suhdetta ei koskaan tule joten yhtä hyvin voi lopettaa murehtimisen ja alkaa elämään elämäänsä eikä suinkaan alkaa antamaan jotain typeriä neuvoja, että tee niin tai tee näin niin sieltä se sinun elämäsi rakkaus astuu elämääsi.

      • sdfghjklwertgyhujkil

        " Omasta mielestäni ns ikisinkkuja tulisi pikemminkin kannustaa ajattelemaan, että sitä suhdetta ei koskaan tule joten yhtä hyvin voi lopettaa murehtimisen ja alkaa elämään elämäänsä eikä suinkaan alkaa antamaan jotain typeriä neuvoja, että tee niin tai tee näin niin sieltä se sinun elämäsi rakkaus astuu elämääsi. "

        Näin se on. Ja jo siksikin näin kun naiset kasantuvat omaa lukumääräänsä pienemmän miesjoukon käyttöön, eikä siksi läheskään kaikille miehille voi kertakaikkiaan riittää mistään naista. Puhumattakaan siitä että alkuun p/s-jutuissa syrjään ajautunut mies ajautuu ajan kuluessa yhä enemmän näistä kuivioista syrjään. Ja hänestä tulee naisille täydellinen turn-off jo pelkästään tämän naisasioissa vähäisen kokemuksensa vuoksi ja sen myötä kun hänellä ei ole naisia


    • nanni

      Mä olen 18 vuotias nainen ja en kanssa ole koskaan seurustellut eikä mulla oo ollu pienintäkään juttua ikinä, oon jo menettäny toivoni mutta ku selailin noita tekstejä ni mietin että ehkä mun pitäs oottaa vielä se 10 vuotta ennenku heitän kirveen kaivoon ottaa vaan niin päähän ku kaikilla kavereeillani on onnelinen parisuhde, tosin ei voi tietää onko mullekkaan ketään tarkoitettu.

    • Ei sulla nanni ole kiire suhteen hankkimisessa vielä. Kait kaikille on joku tarkotettu tai jokin. Kestää vaan jonkin aikaa että se osuu kohdalle.

    • Pää pystyyn, mies

      Todella harmillista.
      Tunnen aika monia joilla on tuo sama tilanne tai tilanne sinne päin.

      Olen samoja ikiä ja joskus vaikka suhteissa on oltu niin nyt sinkkuus on kestänyt jo varsin pitkään.

      Ehdottomasti kannattaa nauttia elämästään eikä antaa tuon asian ainakaan pidätellä itseä.
      Kaikki mahdollisuudet tilaisuudet kannattaa käyttää hyväksi jos toinen osapuoli vain kiinnostaa ja samoin kannattaa harkita ulkomailta naisen hankintaa.

      Ainakin itsellä nuo läheisyyden kaipaus (jota ei pidä sekoittaa seksiin kuten jotkut naiset aina väittävät miehistä) niin tulee tietynlaisina "aaltoina" jotka menee sitten taas ohi kun tajuaa mitä halajaa ja miten vaikeaa sitä on saada.

      Niin ja minullakin on kriteerini, kannattaa pitää sinunkin.

      Veikkaan että olet vastuuntuntoinen kaveri, tai ainakin näin äkkiseltään vaikuttaa siltä.
      unohda itsetunnot ja muut höpötykset. Kunnioita itseäsi ja eikös spollejen pitäisi olla vähän päsmäreitäkin. ;)

      Jatka treenailua ja kokeile suurempia ympyröitä (kaupunkeja) jos pystyt. Samoin suosittelen käymään baarissa. Alkoholia suosittelen nauttimaan kohtuudella (tuskin kieltäydyt ruokaoluestakaan?).

      Se että löytyykö "joku", ehkä löytyy.
      Sitä "oikeaa"?

      En enää usko sellaisiin lässytyksiin tarpeeksi naisten ajatus ja tunnemaailmaa kokeneena ja nähneenä.

      Se on vitsi. joten voit ottaa rennosti.

      • Gat Gera

        Ei se enää myöhemmällä iällä onnistu vaikka miten koittaisi olla avoin ja positiivinen, vuosien saatossa estoisuus se vaan lisääntyy ja ympärillä oleva lasipallo joka pitää muut loitolla tulee vaan paksummaksi ja paksummaksi.

        Veikkaan että monen "sosiaalisesti estoisen" naisettoman tyypin lapsuudesta löytyy joku mullistava syy siihen miksi nykyään ollaan sellaisia kun ollaan.

        Omalla kohdallani lienee selvin syy sinkkuuteeni lapsuudessa kokemani turhan aikainen altistus seksijutuille, kun vanhempiani ei pätkääkään kiinnostanut keskenään pelehtiessään nukuinko omassa sängyssäni vai heidän vieressään. Oikeen malliesimerkki miten vanhemmat aliarvioi lapsia ja olettaa niiden olevan täysin kuuroja ja sokeita.

        Saatan olla hieman katkera naisille mutta eniten huomaan kuitenkin loppupeleissä syyttäväni vanhempiani jotka olisivat voineet toimia paremminkin hommassaan.


      • Pää pystyyn, mies
        Gat Gera kirjoitti:

        Ei se enää myöhemmällä iällä onnistu vaikka miten koittaisi olla avoin ja positiivinen, vuosien saatossa estoisuus se vaan lisääntyy ja ympärillä oleva lasipallo joka pitää muut loitolla tulee vaan paksummaksi ja paksummaksi.

        Veikkaan että monen "sosiaalisesti estoisen" naisettoman tyypin lapsuudesta löytyy joku mullistava syy siihen miksi nykyään ollaan sellaisia kun ollaan.

        Omalla kohdallani lienee selvin syy sinkkuuteeni lapsuudessa kokemani turhan aikainen altistus seksijutuille, kun vanhempiani ei pätkääkään kiinnostanut keskenään pelehtiessään nukuinko omassa sängyssäni vai heidän vieressään. Oikeen malliesimerkki miten vanhemmat aliarvioi lapsia ja olettaa niiden olevan täysin kuuroja ja sokeita.

        Saatan olla hieman katkera naisille mutta eniten huomaan kuitenkin loppupeleissä syyttäväni vanhempiani jotka olisivat voineet toimia paremminkin hommassaan.

        Voi olla, tarkoitin lähinnä avoin ja positiivinen itseä kohtaan.
        Olin nuorempana estoisempi ja se vaikutti siten että ei heti tullut hankittu tyttöystävää. Syynä oli se että tytöt eivät oikeastaan huomioineet minua koskaan.

        Mutta myöhemmin kun avauduin niin totuus on se että estoisuutta alkoi tulla sen jälkeen taas kun huomasin että mikä naisia mehissä viehättää ja miten he toimivat parinvalinnassa sekä suhteissa.

        En osaa asettaa itseäni tuollaisen sosiaalisesti estoisen tyypin päähän koska vaikka olen itse syrjäänvetäytyvä ja tunnen usein ulkopuolisuuttakin niin osaan olla hyvin sosiaalinen sekä tulen naisten kanssa hyvin toimeen. Siis noin tuttavina ja kavereina.

        Jos tuosta sinun jutusta päättelee jotain niin varmaan tarvitaan joitakin naksahduksia ja kliksahduksia omassa päässä jotta pääset estoista eroon ainakin siihen pisteeseen että suhde olisi mahdollinen.

        Itselläkin on niitä tosiaan omasta takaa ja sitten on vielä ne estot jotka ovat tulleet naisten huonosta kohtelusta sekä siitä mitä olen naisista oppinut. En mitään hyvää oikeastaan.

        Valitettavasti kukaan tuskin pelastaa miestä hädässä ellei hän itse tee niin. Maailma ja naiset toimivat vain niin.

        Useimmilla tuntemillani miehillä joilla on "ongelmia" naisten kanssa on estoja johtuen mm. koulukiusaamisesta tai ujosta ja hiljaisesta luonteesta tai vaatimattomuudesta joka miesten tapauksessa ei naisten mielessä heitä komista lainkaan.

        Itsekunnioitusta ei pidä koskaan unohtaa.


    • Lonely1976

      Bitter

      Minulle ei ole vieläkään selvinnyt, miksi me miehet -myöskin naiset- kaipaamme läheisyyttä ja seuraa vastakkaisesta sukupuolesta, vaikka olemme saaneet niskaamme sontaa kärrytolkulla? Kyllä se minullakin on syvällä sisimmässäni vaikken haluaisikaan sitä kaiken kokeneena myöntääkään. Mutta, kun puuttuu oikeat työkalut alkaa rakentaa itseään paremmaksi ihmiseksi, niin itsetunnoltaan ja supliikiltaan, voi tehtävä olla vaikea tai mahdotonkin. Kaikista eniten toivoisin itselleni vain tällä hetkellä mielenrauhaa, vapaana kaikesta negatiivisesta ajattelusta ja huonosta itsetunnosta, ehkä sitten voisi olla jotain toivoakin tulevaisuuden suhteen.

    • Kait mä olen kohtalaisen vastuuntuntoinen, vaikea itse arvioida asiaa. Mahdollisesti suurempia asuinpaikkoja yuloossa kuin nykyinen paikka tai sitten ei. En käytä lainkaan alkoholia. Tuon takia en viitti käydä baareissa enkä yksinäni jota joutusin tekemään nykyisessa asuinpaikassa. Mun lapsuus, nuoruus ja varhais aikuisuus meni pilalle lapsuuden isän alkoholismin ja siitä seuranneitten asioiden takia. Vaivaa vielä minua tällä hetkellä huonona sosialisuutena, ujoutena, vetäytymisenä omiin oloihin ja muina samankaltaisina asioina. Petrausta on tapahtunut alku tilanteesta mutta paljon on vielä matkaa jäljellä.

    • On mulla ehkä ollu muutaman kerran mahdollisuus päättää sinkkuus. En vaan osaa tulkita naisten tarkotuksia ja signaaleja mahdollisesta kiinnostuksesta. Varmaan ainakin yksi tilanne on ollu mahdollinen lopettaa sinkkuus mutta sekin on tullut möhlittyä, tosin tilanteessa ei sanottu sanakaan vaan arvioni perustuu tekoihin. Se on jääny harmittamaan pahimpana mokana elämässäni ja harmittaa varmasti lopun elämääni. Muista tilanteista en osaa sanoa mitään. Joutuu vaan jossittelemaan jos ois tehnyt tilanteessa toisin, jos ois elänyt toisenlaisen elämän, jos ois saanut paremman lapsuuden, ja kaikkea muuta jos.

    • taiteilija4

      En tarvitse naista, minulle musiikki ja kitaransoitto on rakkauteni.

    • Olipas mielenkiintoista ja koskettavaa analyysiä tässä kejussa. Laitetaanpas tähän hieman naisnäkökulmaakin.

      Minä olen ikisinkku 30 nainen, en ruma enkä läski, enkä normaalisti mikään erityisen ujokaan. Suurin ongelmani taitaa olla se, että kun joku mies osoittaa kiinnostusta, niin en hitto vie osaa suhtautua siihen luontevasti. Menen ihan sekaisin ja lukkoon ja mykäksi ja ennen kuin saan koottua itseäni sen vertaa että saisin hymyn naamalleni tai jonkun sanan suustani ulos, on mies jo häipynyt ajatellen että "v*ttu mikä ylimielinen kana". Tiedän kyllä että vaikutan tylyltä, mutta kun en yksinkertaisesti OSAA käyttäytyä järkevästi tuollaisessa tilanteessa.

      Ja näin käy silloin ja vain silloin kun minua lähestyvä mies on mielestäni kiinnostava. Minulla on aika paljon miehiä ihan vain kavereina ja näiden seurassa käytökseni on toisinaan aika ronskiakin. Mutta annas olla kun joku puoleensavetävä mies liittyy siihen seuraan. En pysty edes katsomaan kohti. :(

    • Ikisinkku1982

      Hei!

      Mikä neuvoksi. Kohta 32 vee enkä ole ikinä ollut parisuhteessa. Olen ihan ok näköinen, mutta en silti kelpaa. Seksi kyllä kelpaa monelle, mutta minua usein jätetään heti sen jälkeen. Ahdistaa! Haluan perhettä ja rakastua. En tiedä mikä minussa on vikana. Parisuhde hiukan pelottaa, en yhtään tiedä millaista se on, mutta olen silti niin kateellinen niille onnellisille pariskunnille.... Apua!

      • jännämies

        Etsisit tasoistasi seuraa, siitä se lähtee;)


      • apua tulee :)

        Virhe oli että vaikka seksi oli hyvä jopa täydellinen ja ihanteellinen te ette puhuneet ollenkaan. Se oli heikoin kohta kun toinen ei tiennyt toisesta mitään. Toinen epäili että toinen on varattu ja käyttää toista vain seksin mielessä kun taas toinen ajatteli että toinen on kyllästynyt seksiin ja sen takia alkoi kieltäytyä seksistä. Siinä tunteet voivat helposti kaariutua vääriin vesiin jopa kiville. Näin se varmasti tapahtui. Olisi pitänyt keskustella rohkeammin, kertoa omia ajatuksia. Mutta virheitä kyllä sattuu kun on liian vahvat tunteet.


      • 8 + 19

        Älä hyppää sänkyyn ehti - jos mies välittää susta niin se myös jaksaa jonkin aikaa odottaa..


    • 14+2

      Se on täällä savossa aina vaikeeta saada seuraa ellei pyöri baareissa.

    • Jos ei pyöri baareissa tai paljoa muuallakaan, on ujo ja hiljainen sekä pieni asuinpaikka sekä ulkonäköpaineita niin aika vaikeaa on tuo seuransaanti ainakin omalla kohdalla. Ei ole vieläkään sinkkuus mihinkään muuttunyt eikä ole luottoa tulevaisuudenkaan suhteen siihen että se muuttuisi. Onneksi on sentään treenit, liikunta ja penkkiurheilu niin saa elämäänsä edes jonkinlaista sisältöä ja muuta ajateltavaa.

      • Naisasialooseri.

        Sinähän olet, kuten minäkin, loistava esimerkki siitä, että salilla treenaamalla ja muulla urheilulla taso ei nouse yhtään.

        Tuo salijuttu on laajasti käytetty"shaming tactic"miehille. Usealle naisettomalle miehelle on sanottu, että sinun pitää mennä salille, nostella painoja ja hankkia lihaksia tai jos on ylipainoinen niin käsketty muuten urheilemaan ja laihduttamaan.


      • Nörtti_N

        "Jos ei pyöri baareissa tai paljoa muuallakaan, on ujo ja hiljainen sekä pieni asuinpaikka sekä ulkonäköpaineita niin aika vaikeaa on tuo seuransaanti ainakin omalla kohdalla."

        Eli jos ei tapaa naisia missään, niin ei voi mitään juttuja tullakaan. Ja ei, se tilanne ei tosiaan itsestään muutu, nainen ei tipu taivaasta sun eteen.

        Ainoo miten voit tavata naisen on mennä jonnekin missä on naisia ja jutella siellä ihmisille. Vähintään kerran viikossa, mieluiten kaksi. Ei tarvii olla baari, sosiaaliset harrastuksetkin käy. Kyllä, se on ujolle aluksi yhtä helvettiä, mut ei käy tasan nallekarkit maailmassa.

        Pahoittelen sarkastista sävyä, mutta oon sen verran usein saanut paskaa niskaani mulle itsestäänselvyyksien sanomisesta, että vähän tylsistyneenä jo toistan. Mut ei oo itsestäänselviä nämä neuvot kaikille.

        Toki voit tehdä niin kuin palstavakkarit ja linnoittautua sinkkubunkkeriisi vieläkin tiiviimmin. Sieltä sitten huudella "atm=atm=atm" ja "naisen on huoria" palstalla vuodesta toiseen. Sitä en kyl suosittele.


      • Naisasialooseri.
        Nörtti_N kirjoitti:

        "Jos ei pyöri baareissa tai paljoa muuallakaan, on ujo ja hiljainen sekä pieni asuinpaikka sekä ulkonäköpaineita niin aika vaikeaa on tuo seuransaanti ainakin omalla kohdalla."

        Eli jos ei tapaa naisia missään, niin ei voi mitään juttuja tullakaan. Ja ei, se tilanne ei tosiaan itsestään muutu, nainen ei tipu taivaasta sun eteen.

        Ainoo miten voit tavata naisen on mennä jonnekin missä on naisia ja jutella siellä ihmisille. Vähintään kerran viikossa, mieluiten kaksi. Ei tarvii olla baari, sosiaaliset harrastuksetkin käy. Kyllä, se on ujolle aluksi yhtä helvettiä, mut ei käy tasan nallekarkit maailmassa.

        Pahoittelen sarkastista sävyä, mutta oon sen verran usein saanut paskaa niskaani mulle itsestäänselvyyksien sanomisesta, että vähän tylsistyneenä jo toistan. Mut ei oo itsestäänselviä nämä neuvot kaikille.

        Toki voit tehdä niin kuin palstavakkarit ja linnoittautua sinkkubunkkeriisi vieläkin tiiviimmin. Sieltä sitten huudella "atm=atm=atm" ja "naisen on huoria" palstalla vuodesta toiseen. Sitä en kyl suosittele.

        No sieltähän se toinen todella usein kätetty"shaming tactic"tuli sinun suustasi!

        Eli AT-miehelle monesti sanotaan, että sinun pitää käydä ulkona ja ihmisten ilmoilla enemmän. Ei se auta mitään, vaikka niissä baareissa sun muissa tapahtumissa kävisi joka päivä, jos ei ole syntynyt naisia viehättäväksi mieheksi.

        Ei se mätä elintarvike mene sen paremmin kaupaksi olipa se hyllyssä esillä tai varastossa piilossa.


      • 12 + 18
        Naisasialooseri. kirjoitti:

        Sinähän olet, kuten minäkin, loistava esimerkki siitä, että salilla treenaamalla ja muulla urheilulla taso ei nouse yhtään.

        Tuo salijuttu on laajasti käytetty"shaming tactic"miehille. Usealle naisettomalle miehelle on sanottu, että sinun pitää mennä salille, nostella painoja ja hankkia lihaksia tai jos on ylipainoinen niin käsketty muuten urheilemaan ja laihduttamaan.

        Kyllä se treenaaminen nostaa pojoja, mutta ei niissä kaikkein tärkeimmissä asioissa.


      • 6 + 8
        Naisasialooseri. kirjoitti:

        No sieltähän se toinen todella usein kätetty"shaming tactic"tuli sinun suustasi!

        Eli AT-miehelle monesti sanotaan, että sinun pitää käydä ulkona ja ihmisten ilmoilla enemmän. Ei se auta mitään, vaikka niissä baareissa sun muissa tapahtumissa kävisi joka päivä, jos ei ole syntynyt naisia viehättäväksi mieheksi.

        Ei se mätä elintarvike mene sen paremmin kaupaksi olipa se hyllyssä esillä tai varastossa piilossa.

        Kyllä se autaa. Joka kerran analysoit lisää itseäsi ja muita niin alat oppimaan miten peli toimii.
        Se ei ole niinkään ketä sinä olet vaan enemmänkin - ei tietystikään määrättömästi - mitä sinä teet.


      • Naisasialooseri. kirjoitti:

        Sinähän olet, kuten minäkin, loistava esimerkki siitä, että salilla treenaamalla ja muulla urheilulla taso ei nouse yhtään.

        Tuo salijuttu on laajasti käytetty"shaming tactic"miehille. Usealle naisettomalle miehelle on sanottu, että sinun pitää mennä salille, nostella painoja ja hankkia lihaksia tai jos on ylipainoinen niin käsketty muuten urheilemaan ja laihduttamaan.

        Kyllä tuo treenaaminen ja muu urheilu kannattaa vaikka sillä ei mahdollisesti naisia tapaa. Saa energiaa päiviin, jaksaa paremmin, pysyy terveempänä ja kun lajissa / lajeissa kehittyy niin itseluotamuskin kehittyy pikku hiljaa.

        Se on tietysti ihan jokaisen ihmisen valinta miten aikansa viettää mutta kyllä salilla käynti ja muu urheilu kannattaa oman kokemuksieni perusteella.


    • kllk

      En vielä sinuna alkaisi synkistelemään, että koskaan ei löydy naista. Sitten kun olet yli nelikymppinen ja tilanne ei ole muuttunut niin sitten voi sanoa, että se on game over. Mutta sinullahan on siihen vielä pitkä aika.

      • Naisasialooseri.

        Kyllä, mutta ei se tilanne tule mihinkään muuttumaan. Luehan vaikka tuo postaamani 53-vuotiaan neitsytmiehen tarina. Se on nuoremman AT-miehen tulevaisuus.


      • Game over

        Näin vittu on.


      • Eihän tietysti mun ikäni puolesta ole vielä kiire. Tuppaa vaan kertymään ajan myötä asiasta suurempi ja suurempi taakka joka sitten vaivaa. Sama pätee varmaan muissakin mahdollisissa asioissa että nekin kertyisivät isommiksi pienestä alusta..


      • fakkitt
        massmonster82 kirjoitti:

        Eihän tietysti mun ikäni puolesta ole vielä kiire. Tuppaa vaan kertymään ajan myötä asiasta suurempi ja suurempi taakka joka sitten vaivaa. Sama pätee varmaan muissakin mahdollisissa asioissa että nekin kertyisivät isommiksi pienestä alusta..

        Heh joo, sitä samaa saisseahan sanottiin jo 10v sitten. "Olet niin nuori kaikki mahikset vielä blablabla". Asiat ei ole tuossa 10 vuodessa muuttuneet miksikään, miten ne muka muuttuisivat seuraavankaan 10 vuoden aikana? Ja kuten sanottua tuo asia alkaa painamaan aina vaan enemmän ja enemmän, saattaapa stoppi tulla jossain vaiheessa vastaan kun tarpeeks pohjalle vajoaa ja saa kuunnella muiden stressiä ja masennusta aiheuttavaa ivailua/ihmettelyä/painostusta asiasta.


      • Naisasialooseri.
        fakkitt kirjoitti:

        Heh joo, sitä samaa saisseahan sanottiin jo 10v sitten. "Olet niin nuori kaikki mahikset vielä blablabla". Asiat ei ole tuossa 10 vuodessa muuttuneet miksikään, miten ne muka muuttuisivat seuraavankaan 10 vuoden aikana? Ja kuten sanottua tuo asia alkaa painamaan aina vaan enemmän ja enemmän, saattaapa stoppi tulla jossain vaiheessa vastaan kun tarpeeks pohjalle vajoaa ja saa kuunnella muiden stressiä ja masennusta aiheuttavaa ivailua/ihmettelyä/painostusta asiasta.

        Itsekkään en ole viimeisen kymmenen vuoden aikana muuttunut yhtään.


    • Kyllä tuota läheisyyttäkin kaipaisi enkä puhu nyt pelkästään seksuaalisesta kanssakäymisestä. Kyllä tuo puutos aiheuttaa myös jonkinlaisia oireita. Kädestä pitäminen ja halaus auttaisi mutta se on toivottava että tulevaisuudessa tuollaisia asioita tapahtuisi ja saisi olotilaansa sekä tuntemuksiaan paremmaksi. Pienin askelin tai sipsutuksin kohti parempaa päivää / aikaa kohti mieluusti menisi. Odotellessa niin sanottua päivitystä kuten tietokoneohjelmissa.

    • Wildndfree

      Täällä kirjoittaa 30-v nainen, ja voin kokemuksesta kertoa, että aiemmat parisuhteeni ja vähemmän parisuhteet ovat olleet niin epäonnistuneita, että todellakin olen päättänyt luopua ajatuksesta että vielä edes yrittäisin seurustella kenenkään kanssa. Kaikki eivät valitettavasti löydä 'sitä oikeaa '. Tiedän, kuulostaa tyhmältä, mutta näin asia nyt vain on. On paljon parempi pitää kaikki miespuoliset, ehkäkin kandidaatit, vain ja ainoastaan kavereina, ja that's it. Kun muuten ihmissuhteeni ovat kunnossa, minulla on kiva koti, iso perhe, paljon kavereita jne jne, jos nyt joku ukkeli tuohon tulisi, niin voi apua... En ole ollut mitenkään sitoutumiskammoinen, mutta aiemmat kokemukset ovat sen tehneet nyt. Olen villi ja vapaa!

    • Täytyy sanoa että kirjoittelujen perusteella minulle yllättävän moni ei koskaan ole seurustellut elämänsä aikana. Toisekseen yllättävän moni ihminen on myös neitsyt mutta siitä ei kyleensä kerrota tai valehdellaan. Hivenen helpottaa se etten ole täysin outo tapaus muiden ihmisten joukossa vaan samanlaisia ihmisiä on muitakin.

    • Yksinäinen245

      Saman tilantten. olen kans urheilullinen ja terveet elänäntavat omaava eli en juo polta tai mitään muutakaan.ikää on muutama vuos vähemmän.aikaa menee salilla jossa käyn 4-5 viikoon kävelylenkit ja työpäälle.olemukseltani olen herrasmies olen rehti oikeudenmukainen,kohtelias ja otan muiden tunteet huomioon ottava sekä lojaali.olen myös arka,ujo hiljainen ja itseluottamuskaan ei kovin hyvä vaikka vähän parantunut .en myöskään ole kovin keskustelemaan.liittyyy varmaan ujouteen. varsinkin naisten kanssa kun tiedän että on kavereita jotka osaa jutella tosi hyvin keskustella ja vakuuttavia joka itseltä puuttuu jota olen koittanut parantaa.tossa saanu seurata kun kavereitten tilanteet vaihtuu jatkuvasti mutta ei itellä ole muuttunut moniin vuosiin mihinkään eli ainakaan 10 vuoteen joten alkunperäisen tekstin kirjoittajaa hyvin.aika turhauttavaa ku ei tule muutosta.liikun muutenkin kyllä yleisillä paikoilla kun hoidan päivällä asioita enkä makaa vaa sohvaperunana kotona vaan josta tuskin olisi hyötyä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe