Armeija ahdisti liikaa. Sivariin. Saako vapautuksen helposti?

PääHajooo

Eli tiivistettynä:

Perhe painosti armeijaan menemistä ja kutsunnoissa ajattelin, että "ehkä se nyt sitte vois mennäkki". Eli mut määrättiin tähän 2011 Tammikuun erään ja noin vuos tässä tuli ahdistuttua ihan helvetisti ku intti läheni pikkuhiljaa. Tosiaaki perheen puolelta sen verran kovaa painostusta asiaan et ollu tosi päätä hajottavaa koko ajan. Viime perjantaina sitte hätäillen ilmottauduin sivariin. Turha mun niitä syitä on kummemmin alkaa luettelemaan, että miksi en halua armeijaan. Se on varmaa, että mulla ei pää armeijaa kestä, joten pakkohan se oli sinne sivariin vaihtaa. Eli nyt ku on sivari edessä, ni etenki faija on helvetin pettyny (joo, kyllä, sillä asialla on mulle aika iso merkitys), eli hajottaa koko tääki asia ihan yhtä paljo ku ajatus siitä armeijaa menemisest.

Täs on jo niin pitkää joutunu vittuuntumaa ja ahdistumaa, ja se sivarii vaihto ei sitä helpota. Siis vittu että vituttaa jumalauta...

Saako ennen sivaria tässä vaiheessa ihan samoin perustein hakee vapautusta eli C:n papereita, ku armeijan suhtee? Että menisin lekurille kertomaa täst rumbast ja sen aiheuttamast infernaalisen paskast olost ja sillä hoituis? Jos jollain kel on kokemuksii tälläsest vastaavanlaisest (vapautus ennen sivaria) ja osais sanoo miten ois hyvä hoitaa tällänen homma, ni arvostaisin jos sais asiallisii vastauksii tähän.

Tuntuu et pää hajoais osii...
Kiitos jo etukäteen. (Paitsi teille, jotka tulee trollaamaa tänne inttiylistykel/haukuil. Voitte mun puolest tunkee haarukan anukseenne.)

93

13288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parantaa...

      anna ajan parantaa.

      • neuvo

        Neuvoisin varaamaan ajan lääkäriin. Hän varmaankin arvioi tarvitaanko erikoislääkärin lausunto (psykiatri) ja tekee tarvittaessa lähetteen tai kirjoittaa itse lääkärinlausunnon.
        Mene puolustusvoimien sivuille ja katso sieltä oman aluetoimistosi asiakaspalvelun aukiolo ja soita sinne => saat neuvoja miten toimia. (Mahd. lääkärinlausuntokin täytyy toimittaa aluetoimistoon)
        Mahdollinen lyykkäyspäätös on vuoden - 2 vuotta ja sitten tilanne tarkistetaan.
        Muistelehan oliko paikkakuntasi kutsunnoissa mukana Aikalisä - Time Out ohjaajia. Jos oli, ota yhteys heihin. Heiltä saat tarkempia neuvoja oman paikkakuntasi toimintatavoista ja ennen kaikkea ulkopuolista näkökulmaa ja tukea tilanteeseesi.
        Onnea matkaan.


      • ?????????
        neuvo kirjoitti:

        Neuvoisin varaamaan ajan lääkäriin. Hän varmaankin arvioi tarvitaanko erikoislääkärin lausunto (psykiatri) ja tekee tarvittaessa lähetteen tai kirjoittaa itse lääkärinlausunnon.
        Mene puolustusvoimien sivuille ja katso sieltä oman aluetoimistosi asiakaspalvelun aukiolo ja soita sinne => saat neuvoja miten toimia. (Mahd. lääkärinlausuntokin täytyy toimittaa aluetoimistoon)
        Mahdollinen lyykkäyspäätös on vuoden - 2 vuotta ja sitten tilanne tarkistetaan.
        Muistelehan oliko paikkakuntasi kutsunnoissa mukana Aikalisä - Time Out ohjaajia. Jos oli, ota yhteys heihin. Heiltä saat tarkempia neuvoja oman paikkakuntasi toimintatavoista ja ennen kaikkea ulkopuolista näkökulmaa ja tukea tilanteeseesi.
        Onnea matkaan.

        nykyään tuntuu olevan hyvinkin paljon näitä kavereita,jotka sanovat,että pää hajoo.Aika kummallista,aikoinaan kun itse olin intissä,niin ei tunnettu tällaisia "pää hajoo" tapauksia - itse en koskaan kuullut tai nähnyt mitään tällaista.

        Mitenkä muuten ajattelit pärjätä työelämässä,jos nyt olet noin herkkä että pää ei kestä yhtä 6kk. intissä - joka tänä päivänä on siis hyvin helppo paikka.


      • Ferghaeil
        ????????? kirjoitti:

        nykyään tuntuu olevan hyvinkin paljon näitä kavereita,jotka sanovat,että pää hajoo.Aika kummallista,aikoinaan kun itse olin intissä,niin ei tunnettu tällaisia "pää hajoo" tapauksia - itse en koskaan kuullut tai nähnyt mitään tällaista.

        Mitenkä muuten ajattelit pärjätä työelämässä,jos nyt olet noin herkkä että pää ei kestä yhtä 6kk. intissä - joka tänä päivänä on siis hyvin helppo paikka.

        Militarismin vastustus lisääntyy koska tietoisuutemme siirtyy rauhanomaisempaan suuntaan. Ennen huhuttiin että eikö pää kestä tappaa kristittyjä, tänään ollaan menty sen yli ja ei jatketa enään samanlaista toimintaa. (Rooma) Ennen huhuttiin eikö pää kestä tappaa vammaisia lapsia, tänään heitä hoidetaan. (Natsiaika)

        Jos et tajua mitä on meneillään niin tulet tajuamaan sen jossain vaiheessa. Jos kiinnostaa ottaa selvää mikä sinä olet ja mikä sinä olet tässä maailmassa, internetti on vapaa, laita vain hakusana ja löydät perille jos ei sitten sinua pelota, kuten arvelen sinulle käyvän.


      • heh heh
        Ferghaeil kirjoitti:

        Militarismin vastustus lisääntyy koska tietoisuutemme siirtyy rauhanomaisempaan suuntaan. Ennen huhuttiin että eikö pää kestä tappaa kristittyjä, tänään ollaan menty sen yli ja ei jatketa enään samanlaista toimintaa. (Rooma) Ennen huhuttiin eikö pää kestä tappaa vammaisia lapsia, tänään heitä hoidetaan. (Natsiaika)

        Jos et tajua mitä on meneillään niin tulet tajuamaan sen jossain vaiheessa. Jos kiinnostaa ottaa selvää mikä sinä olet ja mikä sinä olet tässä maailmassa, internetti on vapaa, laita vain hakusana ja löydät perille jos ei sitten sinua pelota, kuten arvelen sinulle käyvän.

        mutta sodat ovat ja pysyvät niinkauan kuin on ihmisiä.


      • Pala696
        heh heh kirjoitti:

        mutta sodat ovat ja pysyvät niinkauan kuin on ihmisiä.

        Miksi kieltää ihmisen perustunteita niin kuin agressio? Olen huomannut, että moni sivari yrittää kieltää nämä tunteet ja loppujen lopuksi kun joku asia alkaa vituttamaan tarpeeksi agressio purkaantuu väärällä tavalla ja meininki on kuin pikku lapsella.

        Älkää väärin ymmärtäkö. Ei armeejassakaan mitään salaisuuksia jaeta tämän osalta, mutta ne jotka ovat sen laitoksen läpäisseet, voivat ainakin myöntää että vitutus kynnys kasvoi. Omalta osaltani opin käyttämään hyödyksi pahimmat höyryt ja purkamaan ne esim. liikuntaan oikealla tavalla.

        Isommassa mittakaavassa on aina pyrittävä rauhanomaisiin ratkaisuihin, mutta ihminen on aina ihminen ja teot sen mukaiset.


      • Jumala-suuri I
        ????????? kirjoitti:

        nykyään tuntuu olevan hyvinkin paljon näitä kavereita,jotka sanovat,että pää hajoo.Aika kummallista,aikoinaan kun itse olin intissä,niin ei tunnettu tällaisia "pää hajoo" tapauksia - itse en koskaan kuullut tai nähnyt mitään tällaista.

        Mitenkä muuten ajattelit pärjätä työelämässä,jos nyt olet noin herkkä että pää ei kestä yhtä 6kk. intissä - joka tänä päivänä on siis hyvin helppo paikka.

        Se pää hajoaa siksi, että tuo ei ole oma tahto. Armeijamussutus kusenhajuisine selityksineen on typerää tässä aihepiirissä. Jos sinun sukupolvesi EI ole omaa tahtoa omannut, niin liekkö se nykysukupolven vika? Työelämässä pärjää hyvin jos vain työ on intressien mukaista, nykyään onneksi työnantajakin ymmärtää olla kyselemättä aivopesun perään ja onpa se lie laitontakin, eli tuo työelämävertaus on paskaa. Kyllä sitä armeijassakin lusmutaan ja opitaan lusmuamaan. Sivari sentään tekee yhteiskunnan eteen jotain (suora rahallinen hyöty) konkreettista, eikä tuhlaa verovaroja siihen että isot lapset saa leikkiä sotaa. Eli mene itseesi patriootti.


      • efwqgr4
        Jumala-suuri I kirjoitti:

        Se pää hajoaa siksi, että tuo ei ole oma tahto. Armeijamussutus kusenhajuisine selityksineen on typerää tässä aihepiirissä. Jos sinun sukupolvesi EI ole omaa tahtoa omannut, niin liekkö se nykysukupolven vika? Työelämässä pärjää hyvin jos vain työ on intressien mukaista, nykyään onneksi työnantajakin ymmärtää olla kyselemättä aivopesun perään ja onpa se lie laitontakin, eli tuo työelämävertaus on paskaa. Kyllä sitä armeijassakin lusmutaan ja opitaan lusmuamaan. Sivari sentään tekee yhteiskunnan eteen jotain (suora rahallinen hyöty) konkreettista, eikä tuhlaa verovaroja siihen että isot lapset saa leikkiä sotaa. Eli mene itseesi patriootti.

        meillehän on tarjolla täysin intressiemme mukaista työtä eikös juu? Jokaiselle nuorelle miehelle, jonka pää hajoaa ajatuksesta 6kk leikkipalveluksesta on tietenkin tarjolla juuri se unelmien työpaikka, jossa ei ikäviä työtehtäviä ole?

        Hieno ajatusmaailma. Miten mahtaa olla todellisuus...


      • pelle mikä pelle
        Jumala-suuri I kirjoitti:

        Se pää hajoaa siksi, että tuo ei ole oma tahto. Armeijamussutus kusenhajuisine selityksineen on typerää tässä aihepiirissä. Jos sinun sukupolvesi EI ole omaa tahtoa omannut, niin liekkö se nykysukupolven vika? Työelämässä pärjää hyvin jos vain työ on intressien mukaista, nykyään onneksi työnantajakin ymmärtää olla kyselemättä aivopesun perään ja onpa se lie laitontakin, eli tuo työelämävertaus on paskaa. Kyllä sitä armeijassakin lusmutaan ja opitaan lusmuamaan. Sivari sentään tekee yhteiskunnan eteen jotain (suora rahallinen hyöty) konkreettista, eikä tuhlaa verovaroja siihen että isot lapset saa leikkiä sotaa. Eli mene itseesi patriootti.

        tekstiä,ihan selvä lusmuilija joka alkaa itkeen jos joku tulee naaman eteen jotain käskemään.


      • ... ...
        pelle mikä pelle kirjoitti:

        tekstiä,ihan selvä lusmuilija joka alkaa itkeen jos joku tulee naaman eteen jotain käskemään.

        Et näytä hyvää esimerkkiä sinäkään. Moni sivari saa tästä päänaukomisesta lisää todisteita että heidän valintansa oli oikea.


      • x alokas
        ????????? kirjoitti:

        nykyään tuntuu olevan hyvinkin paljon näitä kavereita,jotka sanovat,että pää hajoo.Aika kummallista,aikoinaan kun itse olin intissä,niin ei tunnettu tällaisia "pää hajoo" tapauksia - itse en koskaan kuullut tai nähnyt mitään tällaista.

        Mitenkä muuten ajattelit pärjätä työelämässä,jos nyt olet noin herkkä että pää ei kestä yhtä 6kk. intissä - joka tänä päivänä on siis hyvin helppo paikka.

        Varmaan oppimalla sen työelämän sivarista :D vuosi putkeen samaa duunii ja aivan varmasti valmistaa paremmin, kuin armeijan iso poikamiesboksi ( jossa jostain syystä puheenaiheet ovat yläasteikäistä pissa,kakka,pieru tasoa).

        Niin oppiihan siellä outoa täsmällisyyttä (heräätkö itse kotonasi 10 min ennen töihinlähtöä) ja kunnioittamaan auktoriteetteja huvittavin ja teatraalisin tavoin.

        Kaiken lisäksi armeijassa on erittäin vahvasti esillä eri työtehtävissä olevien välinen stereotypioiden paisuttama kitka. Tätä näkee työelämässäkin ikävä kyllä, mutta miksi ihmeessä oppia se väkisin armeijasta.


      • zafdghyjloöhugshfjhu
        heh heh kirjoitti:

        mutta sodat ovat ja pysyvät niinkauan kuin on ihmisiä.

        sodat ovat ja pysyvät niinkauan kuin on ihmisiä jotka haluavat sotia
        ja vallata

        jos kaikki ihmiset näyttäisivät vain punaista valoa armeijoille
        ja armeijoille maksettavalle rahalle
        niin ei sitä sotaa voisi hirveästi olla...

        toki ei se ole edes mahdollistakaan koska
        oikea maailma ei toimi näin


      • Anonyymi
        ????????? kirjoitti:

        nykyään tuntuu olevan hyvinkin paljon näitä kavereita,jotka sanovat,että pää hajoo.Aika kummallista,aikoinaan kun itse olin intissä,niin ei tunnettu tällaisia "pää hajoo" tapauksia - itse en koskaan kuullut tai nähnyt mitään tällaista.

        Mitenkä muuten ajattelit pärjätä työelämässä,jos nyt olet noin herkkä että pää ei kestä yhtä 6kk. intissä - joka tänä päivänä on siis hyvin helppo paikka.

        Onks ihme että teiä sukupolvi tappaa itteensä vitun kohaa vauhtia


    • Puujalka6969

      Elämä on vaikeaa ja ahdistavaa. Jos ei edes kestä pientä palaa armeejaa, kannattaako edes yrittää?
      Olisiko peilin tarkastelun hetki paikallaan?

      • Ole ihminen

        Mikset jatka elämääsi antaen erilaisuudelle tilaa. Kun annat erilaisuudelle tilaa, et enään ole tuhoavainen kuin nyt olet. Voisit puhua muille ilman taistelua, olla ystäviä ja tukea toisia, mutta jos haluat vihata, veri tulee virtaamaan ja sinä olet siellä se miekka kädessä seisomassa pientareella odottaen kunniaa. Lopeta siis tuhoavaisuus mihin olet nyt astunut tai seisot siellä yksin kun muut ovat kuolleita kun omalla miekalla, omalla kädellä olet ne vienyt kuolemaan.


      • Puujalka6969
        Ole ihminen kirjoitti:

        Mikset jatka elämääsi antaen erilaisuudelle tilaa. Kun annat erilaisuudelle tilaa, et enään ole tuhoavainen kuin nyt olet. Voisit puhua muille ilman taistelua, olla ystäviä ja tukea toisia, mutta jos haluat vihata, veri tulee virtaamaan ja sinä olet siellä se miekka kädessä seisomassa pientareella odottaen kunniaa. Lopeta siis tuhoavaisuus mihin olet nyt astunut tai seisot siellä yksin kun muut ovat kuolleita kun omalla miekalla, omalla kädellä olet ne vienyt kuolemaan.

        Mikset itse anna erillaisuudelle tilaa? Miksi nostat itsesi tasolle ja puhut minulle kuin mielipiteeni olisi jotenkin vähempi arvoinen? Mistä tiedät etten tietäisi jostain mistä sinä et tiedä? Mitä jos tiedän että pelkällä tuella ystävä kaatuu vain uudestaan? Mitä jos tiedän että ystäväni ei koskaan pysy pystyssä ellei hän itse taistele itseensä pientareen päälle ja nosta miekkaansa koholle? Mitä jos tiedän että ystävät tukevat toisiaan niin ettei heidän tarvitse toisiensa perään kokoajan katsoa, mutta silti avun tarpeen tullen kykenevät nostamaan kuomansa olalleen ja kantamaan turvaan? Ehkä myös saatan tietää, mikä on oikeaa luottamusta. Ehkä tiedän että jos yksin tulen seisomaan pientareella, keskellä tuhoa ja ruumiita, seison siinä ystävieni ansiosta, niiden jotka jaksoivat nostaa minut siihen. Ehkä myös tiedän, että jos olen vienyt heidät kuolemaan, he ovat luottaneet minuun ylikaikkien muiden. Ehkä he haluavat että elän. Ehkä. Ehkä.

        Mutta ken tietää? Sinäkö? Millä perusteella? Sillä että olet ihminen? Niin olen minäkin. Sillä että olet erilainen? Niin minäkin. Sinä olet parempi? Siihen en ota kantaa. Minä tiedän etten ole parempi. Tiedätkö sinä?


      • :|:
        Puujalka6969 kirjoitti:

        Mikset itse anna erillaisuudelle tilaa? Miksi nostat itsesi tasolle ja puhut minulle kuin mielipiteeni olisi jotenkin vähempi arvoinen? Mistä tiedät etten tietäisi jostain mistä sinä et tiedä? Mitä jos tiedän että pelkällä tuella ystävä kaatuu vain uudestaan? Mitä jos tiedän että ystäväni ei koskaan pysy pystyssä ellei hän itse taistele itseensä pientareen päälle ja nosta miekkaansa koholle? Mitä jos tiedän että ystävät tukevat toisiaan niin ettei heidän tarvitse toisiensa perään kokoajan katsoa, mutta silti avun tarpeen tullen kykenevät nostamaan kuomansa olalleen ja kantamaan turvaan? Ehkä myös saatan tietää, mikä on oikeaa luottamusta. Ehkä tiedän että jos yksin tulen seisomaan pientareella, keskellä tuhoa ja ruumiita, seison siinä ystävieni ansiosta, niiden jotka jaksoivat nostaa minut siihen. Ehkä myös tiedän, että jos olen vienyt heidät kuolemaan, he ovat luottaneet minuun ylikaikkien muiden. Ehkä he haluavat että elän. Ehkä. Ehkä.

        Mutta ken tietää? Sinäkö? Millä perusteella? Sillä että olet ihminen? Niin olen minäkin. Sillä että olet erilainen? Niin minäkin. Sinä olet parempi? Siihen en ota kantaa. Minä tiedän etten ole parempi. Tiedätkö sinä?

        aika pahasti...

        Sä oot ku mustalainen, jolle samassa vankilassa lusinut on sen ystävä, vaikka se olis tappanu sun kaikki siskot.

        Tiedät varmaan senkin, että olet tyhmempi kuin minä, mutta helvetin hyvä että tiedät, vaikken olekaan ystäväsi.


      • Puujalka6969
        :|: kirjoitti:

        aika pahasti...

        Sä oot ku mustalainen, jolle samassa vankilassa lusinut on sen ystävä, vaikka se olis tappanu sun kaikki siskot.

        Tiedät varmaan senkin, että olet tyhmempi kuin minä, mutta helvetin hyvä että tiedät, vaikken olekaan ystäväsi.

        Provoosi voin sanoa että, mustalainenkaan ei pidä sellasta ystävänään joka on lähipiirinsä murhannut. Ehkä se on vain sinun ajatuksen juoksuasi.

        Jos vastaukseni idea meni nuppisi ohitse, jo se kertoo omastasi älykkyysosamäärästä.
        Mutta helvetin hyvä että tiedät olevasi minua viisaampi.


      • :|:
        Puujalka6969 kirjoitti:

        Provoosi voin sanoa että, mustalainenkaan ei pidä sellasta ystävänään joka on lähipiirinsä murhannut. Ehkä se on vain sinun ajatuksen juoksuasi.

        Jos vastaukseni idea meni nuppisi ohitse, jo se kertoo omastasi älykkyysosamäärästä.
        Mutta helvetin hyvä että tiedät olevasi minua viisaampi.

        minä olen vitun tyhmä, mutta mistä sinä tiedät, että olen sinua viisaampi?

        Kerroppa se ideasi nyt niin, että minäkin sen ymmärrän, vai leikitkö salaperäistä?


      • Puujalka6969
        :|: kirjoitti:

        minä olen vitun tyhmä, mutta mistä sinä tiedät, että olen sinua viisaampi?

        Kerroppa se ideasi nyt niin, että minäkin sen ymmärrän, vai leikitkö salaperäistä?

        En tiedä, itsehän juuri kirjoittelit että tiedän, että sinä tiedät, että minä tiedän olevani tyhmempi, eikös se meinaa silloin että olet fiksumpi?

        Jos kerron, opitko mitään? Kerro sinä mikä minun idea on, niin korjaan jos tulkinnassasi on puutteita.


    • Turhaa touhua

      Vapautuksen voi saada sieltä sivarin terveyskeskuksestakin. Omassa erässäni oli yksi päivä jolloin ilmoitettiin että kaikki joilla ei pää kestä, tervetuloa saamaan vapautus lääkäriltä. Aika harva sinne meni hakemaan.

      Sinuna jos et löydä hyvää lääkäriä menisin ensimmäisenä tai toisena päivänä sinne keskuksen terveyspuolelle pyytämään lykkäystä tai riippuen millainen lääkäri siellä on nykyään saatat saada suoraan vapautuksen.

    • 15

      Tsemppiä vaan. Ei se armeijan käynti tai käymättömyys ole enää mikään iso juttu, sitä paisuttelee vaan omassa pääkopassa helposti kärpäsistä härkäsiä. Ite olen nyt yli kolmekymppinen ja armeijasta tai sen käynnistä ei ole kukaan työnantaja ole ollut kiinnostutut. Itsekkin tressasin aikanaan armeijaan menoa ja ajattelin, että käydään tässä vaikka tämä kuukausi ja sitten, että käydäämpä vielä toi toinenkin kuukausi ja jne, niin lopulta olin saanut siihen auikaan sen pakollisen 8 kk:tta käytyä. Itsellä on paljon tuttuja ja kavereita jotka ovat keskeyttäneet armeijan, jokunen jopa pari kertaa ja saaneet vapautuksen rauhanajan palveluksesta. Ihan hyviä miehiä heistä kaikista on tullut. Ei se armeija tee miehiä. Serkkupojalla oli rento asenne, kun joutu menemään toisen kerran keskeytyksen jälkeen inttiin, niin se oli sanonu, että hän ajelee jo samana iltana takaisin ja niin oli tullut vaikka isänsä oli epäillyt, että ei kai ne ihan saman iltana sentään päästä. Isänsä kertoi itse tämän asian. Turha tressi pois, kylläs sitä vapautusta saa jos haluaa, mutta kannattaa käydä jos aikoo valtiolle tai muualle töihin semmoisiin tehtäviin jossa katsotaan varusmiespalveluksen tai siviilipalveluksen suorittaminen yhdeksi kriteeriksi.

    • Jos ei ole suorittanut armeija niin vanhat konstikäyttön kansalaisluottamus pois.äänestysoikeus sosiaaliturva ja niin edelleen.

      • paaapuli

        Oikein! Suomalaisista melkein puolet on surkeita lusmuilijoita jotka eivät laita tikkua ristiin Suomen puolesta. Otetaan pois (melkein) kaikilta naisilta kansalaisluottamus ja äänioikeus ja sosiaaliturva, tuommoisia laiskimuksia ei pitäisi suvaita. Kun mahdollisuus on mennä Suomea puolustamaan niin pitäisi kaikkien naisten olla tukka putkella hyökkäämässä menoon mukaan.


    • savpr 1/05

      Miten meinasit selvitä elämän muista haasteista jos et selviydy sivarista jossa käytännössä istutaan luennoilla (=koulu), urheillaan (=normaalin elämän toiminto), autetaan vanhuksia tms sosiaalityötä (=työharjoittelu).

      Vaikka miten pää hajois ni kyllä nyt helvetti pitää olla rohkeutta edes yrittää eikä luovuttaa jo ennen yrittämistä. Mistä tiedät vaikka siellä armeijassa/sivarissa ois helpompaa mitä siviilissä kun on valmiiksi määritellyt vuorokausirytmit ja tekemiset eikä tartte ite huolehtia käytännössä mistään? Ja siellä saa ilmaista psykiatrin apua varuskuntahenkilöstöön kuuluvalta papilta/psykologilta...

      • fman1

        ymmärrän isääsi täysin, nyky armeija on sama kuin rippikoulu ja jätkä itkee armeijaan menosta kuin tytöt. jos tuollaiset olisivat aikoinaan sodassa olleet niin tämäkin teksti tulisi nyt venäjäksi.


      • Jumalanne I
        fman1 kirjoitti:

        ymmärrän isääsi täysin, nyky armeija on sama kuin rippikoulu ja jätkä itkee armeijaan menosta kuin tytöt. jos tuollaiset olisivat aikoinaan sodassa olleet niin tämäkin teksti tulisi nyt venäjäksi.

        OIi sitä kieltäytyjiä ennenkin, niistä vain ei puhuta. Monet karkasi jopa ruotsiin ja muualle.. Kannattaisi varmaan tutkia asiaa ennen kuin huutelee kaiken maailman paskaa ilmoille. Mistä näitä vajaaälyisiä paskanaamoja tulee? No armeijasta tietenkin. Aivopesu on tehnyt tehtävänsä.


      • Että Zillai
        fman1 kirjoitti:

        ymmärrän isääsi täysin, nyky armeija on sama kuin rippikoulu ja jätkä itkee armeijaan menosta kuin tytöt. jos tuollaiset olisivat aikoinaan sodassa olleet niin tämäkin teksti tulisi nyt venäjäksi.

        Itse sain C-paperit melkeen 10v sitten kun halusin.Armeija on niiiiiin ajan tuhlausta kuin olla ja voi.
        Ja niille jotka väittää että jos ei armeijaa käy ni ei tuu pärjäämään työelämäs tms..Ni ne voi imasta paskaa suun täytee!!! Itellä elämä hyvin vaikka en ole armeijaa käynyt.Kävin kyllä pyörähtämässä siellä aikoinaan:-)
        Ja minusta löytyy miestä enemmän kuin monesta sellaisesta joka on armeijan käynyt! Kyllä kai sitä osaa pyssyllä tarpeen tullen ampua eikä siihen puolta vuotta tarvitte tuhlata olemalla armeijassa..Ja jos sota joskus syttyis meidän olemassa olon aikana niin veikkaampa että pärjäisin tantereella paremmin kuin moni sellainen joka armeijan on käynyt.
        En nyt sitä tällä meinaa että armeija ois pahasta(vaikka kirjoitin että:"Armeija on niiiiiin ajan tuhlausta kuin olla ja voi"mutta ei ole pahastakaan jos sitä ei käy!


    • C-Mies

      Minä sain C:n paperit armeijasta. Tosin minulla kävi "tuuri" kun äitini kuoli 2kk ennen palvelukseen astumista niin vetosin masennukseen ja sain ihan heittämällä c paprut.

      Tosin olin jo aikaisemmin ollut pari vuotta lykkäyksessä. Mutta sanot vaan että ahdistaa, masentaa ja tiedät varmaksi että et tule siellä pysymään järjissäsi. Ihmiset ovat erilaisia. Jos oikeasti niin pahalta tuntuu niin hae ihmeessä C-papereita. Ei minun kaverini ole ketään nauranut minulle vaikka C-paperit sainkin. Päinvastoin tuntuivat välillä olevan kateellisia kun ei tarvinnut vuotta siellä kärsiä.

    • ...

      Armeijassa ei muuten mitään, mutta ei innosta viettää puolta vuotta pienessä tilassa MIESTEN KESKEN, ilman mitään omaa rauhaa.
      Sinnehän menisi onnesta soikeena jos niin monen naisen kanssa vois tuon ajan viettää -- keksittäisiin varmasti akviteetteja joka illaksi, mikäs siinä olisi tyttöjen kanssa rymytä metsissä.

      Mutta ei...

      • temmu

        Inttiin meno kuuluu joka miehen perusoikeuksiin ja kunnioitus isänmaata ja sotaveteraaneja kohtaan. Kaikki sivarit ja totaalikieltäytyjät voisi mun puolesta lähettää ruotsiin asumaan kun siellä on niitä hengenheimolaisia. Kyllä siellä omaa rauhaa saa aina palveluksen loputtua. Sitä voi mennä vaikka puita halailemaan jos siltä tuntuu, että pää hajoaa. Intissä kun on niin helppoa. Ei tarvitse itse ajatella mitään. Aivot narikkaan ja harmaata päälle. 6kk menee nopesti.

        On niitä naisiakin intissä ja samaan telttaan on mahdollisuus päästä jos vain heitä löytyy samasta komppaniasta.


      • Siinäpä
        temmu kirjoitti:

        Inttiin meno kuuluu joka miehen perusoikeuksiin ja kunnioitus isänmaata ja sotaveteraaneja kohtaan. Kaikki sivarit ja totaalikieltäytyjät voisi mun puolesta lähettää ruotsiin asumaan kun siellä on niitä hengenheimolaisia. Kyllä siellä omaa rauhaa saa aina palveluksen loputtua. Sitä voi mennä vaikka puita halailemaan jos siltä tuntuu, että pää hajoaa. Intissä kun on niin helppoa. Ei tarvitse itse ajatella mitään. Aivot narikkaan ja harmaata päälle. 6kk menee nopesti.

        On niitä naisiakin intissä ja samaan telttaan on mahdollisuus päästä jos vain heitä löytyy samasta komppaniasta.

        Huomaa; " Ei tarvitse itse ajatella mitään. Aivot narikkaan ja harmaata päälle."

        Siinäpä se onkin; Meille intellektuelleille tämä ei olekkaan niin yksiseliteistä.


      • .............
        temmu kirjoitti:

        Inttiin meno kuuluu joka miehen perusoikeuksiin ja kunnioitus isänmaata ja sotaveteraaneja kohtaan. Kaikki sivarit ja totaalikieltäytyjät voisi mun puolesta lähettää ruotsiin asumaan kun siellä on niitä hengenheimolaisia. Kyllä siellä omaa rauhaa saa aina palveluksen loputtua. Sitä voi mennä vaikka puita halailemaan jos siltä tuntuu, että pää hajoaa. Intissä kun on niin helppoa. Ei tarvitse itse ajatella mitään. Aivot narikkaan ja harmaata päälle. 6kk menee nopesti.

        On niitä naisiakin intissä ja samaan telttaan on mahdollisuus päästä jos vain heitä löytyy samasta komppaniasta.

        Jos ne aivot löytyy niin niitä ei noin helposti saa narikkaan.


      • Jos aivot löytyy
        ............. kirjoitti:

        Jos ne aivot löytyy niin niitä ei noin helposti saa narikkaan.

        niin se onkin sitten RUK:n paikka. Suomi tarvitsee fiksuja res.upseereita, ei sivareita eikä muita luusereita.


      • :|:
        Jos aivot löytyy kirjoitti:

        niin se onkin sitten RUK:n paikka. Suomi tarvitsee fiksuja res.upseereita, ei sivareita eikä muita luusereita.

        rukin käyneet penikat ne on niitä suurimpia sivareitten rakastajia.

        Sivarit ja totaalit vittuun ja tilalle vapaaehtoinen asepalvelus.


    • nnnova

      Olen sitä mieltä, että aika naurettavaa muilta, perheeltä tai keneltä vaan, alkaa painostamaan armeijaan. Ei se armeija ole se, mikä niin sanotusti miehen tekee. Eihän sivari ole lainkaan huonompi vaihtoehto! Eikä sekään ole häpeä, jos kokee, että "pää hajoo" tai ei jaksa. Ihan turha siinä on ihmisten tulla urputtamaan, että voi kun nykyajan nuoret ovat liian herkkiä tai velttoja jne...sellaiset eivät tajua, miltä todellinen ahdistus tuntuu.

      Pidä siis rohkeasti pääsi, ja jos tuntuu ettet jaksa, niin rohkeasti vain lääkärin juttusille!

      • humanteri1

        ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä armeijaan, nykyajan vetkulat saisivat vähän raitista ilmaa ja ei pääkopassa niin paljoa ahdistaisi. Voi niitä aikoja kun miehet olivat rautaa, nykyään naiset pärjäävät intissä paremmin kuin pullamössöpoijaat, on aikoihin eletty.


      • :|:
        humanteri1 kirjoitti:

        ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä armeijaan, nykyajan vetkulat saisivat vähän raitista ilmaa ja ei pääkopassa niin paljoa ahdistaisi. Voi niitä aikoja kun miehet olivat rautaa, nykyään naiset pärjäävät intissä paremmin kuin pullamössöpoijaat, on aikoihin eletty.

        naiset jotka sinne menee, menee sinne vapaaehtoisesti. Näitä ei todellakaan voi verrata sinne väkisin pakotettuihin vellipersevenkuloihin. Mutta vertaus kuvaa hyvin, miten perseestä koko asevelvollisuusjärjestelmä on.


      • rautainenmies1
        :|: kirjoitti:

        naiset jotka sinne menee, menee sinne vapaaehtoisesti. Näitä ei todellakaan voi verrata sinne väkisin pakotettuihin vellipersevenkuloihin. Mutta vertaus kuvaa hyvin, miten perseestä koko asevelvollisuusjärjestelmä on.

        miten olis muutto ahvenanmaalle sivarit, nekrut, ym homppelipoijjaat, ei teitä tarvittu 40 luvulla eikä tarvita tänä päivänäkään.


      • ASFdddddffff
        rautainenmies1 kirjoitti:

        miten olis muutto ahvenanmaalle sivarit, nekrut, ym homppelipoijjaat, ei teitä tarvittu 40 luvulla eikä tarvita tänä päivänäkään.

        Siinä vasta on kunnon homoromantiikkaa kun ollaan poijjaitten kanssa viikkoleirillä; luonto, hikiset miehet ja isot aseet.
        Tässähän ihan innostuu heteromieskin!


      • Ja sinä luulet

        että ahdistus tai että pää hajoo on terveelle ihmiselle normaali olotila. Minun mielestä jos tuolta tuntuu niin poju on sairas jos ei suorastaan hullu. Tuollaiset pitäisi hoitaa systeemin ulkopuolelle vaikka krematorion kautta.


    • nähty ja koettu

      mitä enempi nettiä ja telkkua tollotatte ja luette julkkumullkkulehtiä sitä enempi ne vaikuttavat teihin ja muokaavaat teitä sekä seksuaalisuuttanenne vaikuttavat siihen ylikorostavat. vetkuloiksi, kuria tottelemattomiksi (kun kasvatus on nykyään pelleilyä) homppeleiksi sun muiksi . mahdollisimman paljon kun jää ilman näitä vaikutteita niin mitä jää käteen. no se metsien kasvatti joka käy armeijan ja meneen naimisiin jatkaa sukua kasvattaa tekee työtä.eikä annna muiden vaikuttaa valintoihinsa

      • Good work

        Korostat tottelevaisuuttaa ja sitä että ei anna muiden vaikuttaa valintoihinsa. Siinä on ristiriita, mutta taidat olla sen verran fiksu että tajusitkin sen.


    • Black-Wolf89

      Itsellä oli sama juttu yli 08 vuonna. Armeija ei ollut mua varten, siirryin auttamaan ihmisiä eli siviilipalvelukseen. Kellään muulla ei ole sanavaltaa siihen, mitä olet tekemässä. Ajan kanssa vanhempasi ymmärtää kyllä ja hyväksyy asian. Itse suoritin siviilipalveluksen viime vuoden joulukuussa. Joillakin on vakaamus, oon miettiny aika paljon intti hommaa. Tajuaakohan ihmiset, että jos käyt intin myyt sielus sotaan samalla. Jos sota tulis, voin jopa lyödä vetoa että suurin osa armeijan käyneistä pakenee sitä, koska historia ja dokumentit on näyttänyt esimerkin minkälaista se on.

      • :|:

        on samanlaisia paskahousuja kuin sinä. Syy on asevelvollisuudessa. Oikea armeijahan on vain 1/5 reservistä, jokka puolustaa maata jos tarve on. Varsinainen armeijan tehtävä on kuitenkin säilyttää rauha ja itsenäisyys. Siihen ei mitään velttomulkkuja tarvita. Sivarit ovat pelkkiä pelkureita ja perseenpyyhkijöitä, mutta syy näitten paskakasojen kyykyttämiseen ei ole armeija, vaan asevelvollisuuslaki, jonka ovat kansanedustajamme säätäneet.


      • Luulen että
        :|: kirjoitti:

        on samanlaisia paskahousuja kuin sinä. Syy on asevelvollisuudessa. Oikea armeijahan on vain 1/5 reservistä, jokka puolustaa maata jos tarve on. Varsinainen armeijan tehtävä on kuitenkin säilyttää rauha ja itsenäisyys. Siihen ei mitään velttomulkkuja tarvita. Sivarit ovat pelkkiä pelkureita ja perseenpyyhkijöitä, mutta syy näitten paskakasojen kyykyttämiseen ei ole armeija, vaan asevelvollisuuslaki, jonka ovat kansanedustajamme säätäneet.

        Tavja Halosella on osuutta tähänkin asiaan. Akka oli Suomelle täydellinen katastrofi.


    • Stroganov

      ...toisaalta kyllä Suomelle riittää nykytilanteessa sekin että 80%:lla on vielä sen verran henkistä ja ruumiillista kapasiteettia että he suorittavat asepalveluksen. Mutta muista, että sinua ei ole vielä vapautettu iäisiksi ajoiksi asepalveluksesta. Olet nostoväessä ja jos tilanne niin vaatiin niin sinut voidaan kouluttaa myöhemmin sotilaaksi sinulta mitään kysymättä. Kysymys on vain nyt siitä, että tilanne ei ole niinsanotusti vielä "päällä".

      Voimia sinulle ja tsemppiä.

      • :|:

      • Imbesilli2169
        :|: kirjoitti:

        vitun tyhmä puhuu paskaa. Mistä vitusta näitä imbesillejä oikein sikiää???

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071438

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071446

        Mutta eikö tuo....
        "Jokainen miespuolinen Suomen kansalainen on asevelvollinen sen vuoden alusta, jona hän täyttää 18 vuotta, sen vuoden loppuun, jona hän täyttää 60 vuotta, jollei jäljempänä toisin säädetä.

        Asevelvollisuuden suorittamiseen kuuluu varusmiespalvelus, kertausharjoitus, ylimääräinen palvelus ja liikekannallepanon aikainen palvelus sekä osallistuminen kutsuntaan ja palveluskelpoisuuden tarkastukseen.

        Asevelvollinen on palveluksessa taikka kuuluu reserviin tai varareserviin.

        Asevelvollisen oikeuksia ei saa tämän lain nojalla rajoittaa enempää kuin palvelusvelvollisuuden suorittaminen, sotilaallisen järjestyksen ylläpito sekä asevelvollisten ja muiden henkilöiden turvallisuus välttämättä vaativat."
        ja tuo....
        "Ylimääräisen palveluksen tarkoituksena on vallitseva häiriötilanne ja sen vaatimukset huomioon ottaen harjoittaa ja täydentää siviilipalvelusvelvollisten siviililuonteisiin tehtäviin liittyviä kriisivalmiuksia siten, että siviilipalvelusvelvolliset ovat toimintakykyisiä ja määrättävissä liikekannallepanon aikaiseen palvelukseen.

        Tasavallan presidentti voi päättää normaaliolojen vakavassa häiriötilanteessa tai poikkeusoloissa valtioneuvoston esityksestä, että siviilipalveluskeskus voi määrätä siviilivarantoon kuuluvia siviilipalvelusvelvollisia ylimääräiseen palvelukseen.

        Palvelus voidaan määrätä alkamaan heti.

        Ylimääräistä palvelusta koskevan päätöksen kestoon ja peruuttamiseen samoin kuin ylimääräisestä palveluksesta vapauttamiseen ja kotiuttamiseen sovelletaan asevelvollisuuslain 83–85 §:ää. Vapauttamis- ja kotiuttamispäätöksen tekee siviilipalveluskeskus."

        ... Meinaa juuri sitä, että hommaa löytyy kyllä jokaiselle kriisitilanteessa.

        Sitten viellä...

        "Asevelvollisuuden suorittamisesta rauhan aikana terveydellisistä syistä vapautettu siviilipalvelusvelvollinen voidaan yleisen liikekannallepanon aikana määrätä 24 §:ssä tarkoitettuun palveluskelpoisuustarkastukseen sekä määrätä palvelukseen, jos hänet todetaan palveluskelpoiseksi."

        ... Meinaa sitä, että lähetään sinne nostoväkeen.


      • :|:
        Imbesilli2169 kirjoitti:

        Mutta eikö tuo....
        "Jokainen miespuolinen Suomen kansalainen on asevelvollinen sen vuoden alusta, jona hän täyttää 18 vuotta, sen vuoden loppuun, jona hän täyttää 60 vuotta, jollei jäljempänä toisin säädetä.

        Asevelvollisuuden suorittamiseen kuuluu varusmiespalvelus, kertausharjoitus, ylimääräinen palvelus ja liikekannallepanon aikainen palvelus sekä osallistuminen kutsuntaan ja palveluskelpoisuuden tarkastukseen.

        Asevelvollinen on palveluksessa taikka kuuluu reserviin tai varareserviin.

        Asevelvollisen oikeuksia ei saa tämän lain nojalla rajoittaa enempää kuin palvelusvelvollisuuden suorittaminen, sotilaallisen järjestyksen ylläpito sekä asevelvollisten ja muiden henkilöiden turvallisuus välttämättä vaativat."
        ja tuo....
        "Ylimääräisen palveluksen tarkoituksena on vallitseva häiriötilanne ja sen vaatimukset huomioon ottaen harjoittaa ja täydentää siviilipalvelusvelvollisten siviililuonteisiin tehtäviin liittyviä kriisivalmiuksia siten, että siviilipalvelusvelvolliset ovat toimintakykyisiä ja määrättävissä liikekannallepanon aikaiseen palvelukseen.

        Tasavallan presidentti voi päättää normaaliolojen vakavassa häiriötilanteessa tai poikkeusoloissa valtioneuvoston esityksestä, että siviilipalveluskeskus voi määrätä siviilivarantoon kuuluvia siviilipalvelusvelvollisia ylimääräiseen palvelukseen.

        Palvelus voidaan määrätä alkamaan heti.

        Ylimääräistä palvelusta koskevan päätöksen kestoon ja peruuttamiseen samoin kuin ylimääräisestä palveluksesta vapauttamiseen ja kotiuttamiseen sovelletaan asevelvollisuuslain 83–85 §:ää. Vapauttamis- ja kotiuttamispäätöksen tekee siviilipalveluskeskus."

        ... Meinaa juuri sitä, että hommaa löytyy kyllä jokaiselle kriisitilanteessa.

        Sitten viellä...

        "Asevelvollisuuden suorittamisesta rauhan aikana terveydellisistä syistä vapautettu siviilipalvelusvelvollinen voidaan yleisen liikekannallepanon aikana määrätä 24 §:ssä tarkoitettuun palveluskelpoisuustarkastukseen sekä määrätä palvelukseen, jos hänet todetaan palveluskelpoiseksi."

        ... Meinaa sitä, että lähetään sinne nostoväkeen.

        sivarit ym vajakit ja siviilit eivät puutu aseelliseen maanpuolustukseen missään tilanteessa.

        Ne nostoväkes voit työntää perseesees.


      • Imbesilli2169
        :|: kirjoitti:

        sivarit ym vajakit ja siviilit eivät puutu aseelliseen maanpuolustukseen missään tilanteessa.

        Ne nostoväkes voit työntää perseesees.

        Missä lukee ettei sivarit osallistu kriisitilanteeseen millään lailla? Lukeeko laissa niin? Missä kohtaa?

        "Asevelvollisuuden suorittamisesta rauhan aikana terveydellisistä syistä vapautettu siviilipalvelusvelvollinen voidaan yleisen liikekannallepanon aikana määrätä 24 §:ssä tarkoitettuun palveluskelpoisuustarkastukseen sekä määrätä palvelukseen, jos hänet todetaan palveluskelpoiseksi."

        On aika selvä miten menetellään.


      • :|:
        Imbesilli2169 kirjoitti:

        Missä lukee ettei sivarit osallistu kriisitilanteeseen millään lailla? Lukeeko laissa niin? Missä kohtaa?

        "Asevelvollisuuden suorittamisesta rauhan aikana terveydellisistä syistä vapautettu siviilipalvelusvelvollinen voidaan yleisen liikekannallepanon aikana määrätä 24 §:ssä tarkoitettuun palveluskelpoisuustarkastukseen sekä määrätä palvelukseen, jos hänet todetaan palveluskelpoiseksi."

        On aika selvä miten menetellään.

        missään ei määrätä aseelliseen palvelukseen ketään muita kuin asevelvollisia. Sivarit ovat kieltäytyneet tästä velvollisuudesta ja suorittaneet sen korvaavan siviilipalveluksen.

        Kysy muijallatas jos et ite älyä.


      • Imbesilli2169
        :|: kirjoitti:

        missään ei määrätä aseelliseen palvelukseen ketään muita kuin asevelvollisia. Sivarit ovat kieltäytyneet tästä velvollisuudesta ja suorittaneet sen korvaavan siviilipalveluksen.

        Kysy muijallatas jos et ite älyä.

        Muija ei tiedä näistä tuon taivaallista, mutta sinä näköjään tiedät. Missä lukee ettei määrätä?

        Tuossakin pätkässä lukee, että jos on aikanaan terveyteensä vedoten kieltäytynyt varusmies palveluksesta, hänet uudelleen punnitaan, jos käsky käy... Kuinkas ollakkaan ollaankin jo asevelvollinen, lyhyen koulutuksen kautta.

        Kriisitilanteessa muille sivareille, jotka pääsee tästä seulasta läpi, keksitään koulutuksensa mukaisia tehtäviä.

        Eli vaikka eturintamalle et joudukkaan, silti joudut olemaan siviilikohteissa heittopussina.


      • :|:
        Imbesilli2169 kirjoitti:

        Muija ei tiedä näistä tuon taivaallista, mutta sinä näköjään tiedät. Missä lukee ettei määrätä?

        Tuossakin pätkässä lukee, että jos on aikanaan terveyteensä vedoten kieltäytynyt varusmies palveluksesta, hänet uudelleen punnitaan, jos käsky käy... Kuinkas ollakkaan ollaankin jo asevelvollinen, lyhyen koulutuksen kautta.

        Kriisitilanteessa muille sivareille, jotka pääsee tästä seulasta läpi, keksitään koulutuksensa mukaisia tehtäviä.

        Eli vaikka eturintamalle et joudukkaan, silti joudut olemaan siviilikohteissa heittopussina.

        vapautettu rauhan ajaksi.

        Sivareilta on suorastaan suljettu portti asepalvelukseen.

        Lisäksi sivariin ei mennä/määrätä mistään terveydellisistä syistä, vaan sinne pitää olla vakaumus, joka estää aseellisen palveluksen.

        Ja minkähän takia pitää kutsua vajaakuntoset ja sivarit aseisiin, kun ei ole suurimmalle osalle reserviäkään aseita saati muita varusteita.

        Sinä olet vaan näitä hulluja, jokka näkee kiihkeitä unia siitä että pääsisivät teloittamaan aseistakieltäytyjiä, eikö niin? Sekin on lainvastaista:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1991/19911083
        .


      • Imbesilli2169
        :|: kirjoitti:

        vapautettu rauhan ajaksi.

        Sivareilta on suorastaan suljettu portti asepalvelukseen.

        Lisäksi sivariin ei mennä/määrätä mistään terveydellisistä syistä, vaan sinne pitää olla vakaumus, joka estää aseellisen palveluksen.

        Ja minkähän takia pitää kutsua vajaakuntoset ja sivarit aseisiin, kun ei ole suurimmalle osalle reserviäkään aseita saati muita varusteita.

        Sinä olet vaan näitä hulluja, jokka näkee kiihkeitä unia siitä että pääsisivät teloittamaan aseistakieltäytyjiä, eikö niin? Sekin on lainvastaista:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1991/19911083
        .

        "Tilapäiseen työntekoon voidaan 25 §:n 2 momentin nojalla määrätä jokainen 23 §: ssä tarkoitetulla alueella asuva tai oleskeleva henkilö, joka on täyttänyt 15 vaan ei 65 vuotta. Tilapäiseen työntekoon määrätty voidaan tarvittaessa velvoittaa käyttämään omia työvälineitään.

        Tilapäiseen työntekoon määrättyä ei saa pitää vastoin tahtoaan työssä kauempaa kuin 12 työpäivää. Pakottavasta syystä aikaa voidaan pidentää enintään 12 työpäivällä. Tilapäiseen työntekoon määrätyn oikeuksista ja velvollisuuksista on lisäksi voimassa, mitä valmiuslaissa on työvelvollisesta säädetty."

        Ainut asia jonka löysin, aiheeseen edes vähän liittyen. Missään ei puhuttu voiko niitä sivareita pistää palvelukseen, mutta missään ei myöskään lukenut, että olisi "suorastaan suljettu portti".

        Eipä siellä lukenut myöskään mitään aseistakieltäytyjien teloituksesta.

        Viimoinen nostoluokka (sivarit ja vajaakuntoiset) revitään sieltä perseestä, kun kaikki muu reservi on jo kulutettu.


      • :|:
        Imbesilli2169 kirjoitti:

        "Tilapäiseen työntekoon voidaan 25 §:n 2 momentin nojalla määrätä jokainen 23 §: ssä tarkoitetulla alueella asuva tai oleskeleva henkilö, joka on täyttänyt 15 vaan ei 65 vuotta. Tilapäiseen työntekoon määrätty voidaan tarvittaessa velvoittaa käyttämään omia työvälineitään.

        Tilapäiseen työntekoon määrättyä ei saa pitää vastoin tahtoaan työssä kauempaa kuin 12 työpäivää. Pakottavasta syystä aikaa voidaan pidentää enintään 12 työpäivällä. Tilapäiseen työntekoon määrätyn oikeuksista ja velvollisuuksista on lisäksi voimassa, mitä valmiuslaissa on työvelvollisesta säädetty."

        Ainut asia jonka löysin, aiheeseen edes vähän liittyen. Missään ei puhuttu voiko niitä sivareita pistää palvelukseen, mutta missään ei myöskään lukenut, että olisi "suorastaan suljettu portti".

        Eipä siellä lukenut myöskään mitään aseistakieltäytyjien teloituksesta.

        Viimoinen nostoluokka (sivarit ja vajaakuntoiset) revitään sieltä perseestä, kun kaikki muu reservi on jo kulutettu.

        jos on aloittanut siviilipalveluksen, niin sen jälkeen inttiin ei enää voi vaihtaa.

        Kuolemantuomio on voimassa vain roistovaltioissa.

        Reserviä ei kuluteta, koska Suomen armeija on olemassa vain rauhaa turvaamassa. Jos tänne rüssä hyökkää, niin turha siinä on muuta tehdä kuin nostaa äkkiä kädet pystyyn, etteivät säre paikkoja.

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010120312807249_ul.shtml

        .


      • Imbesilli2169
        :|: kirjoitti:

        jos on aloittanut siviilipalveluksen, niin sen jälkeen inttiin ei enää voi vaihtaa.

        Kuolemantuomio on voimassa vain roistovaltioissa.

        Reserviä ei kuluteta, koska Suomen armeija on olemassa vain rauhaa turvaamassa. Jos tänne rüssä hyökkää, niin turha siinä on muuta tehdä kuin nostaa äkkiä kädet pystyyn, etteivät säre paikkoja.

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010120312807249_ul.shtml

        .

        Aivan mutta lukeeko siellä, ettei siviilipalveluksen suorittanutta voi laittaa suorittamaan varusmies palvelusta kriisin edessä? Itse en ainakaan sellaista löytänyt.


      • :|:
        Imbesilli2169 kirjoitti:

        Aivan mutta lukeeko siellä, ettei siviilipalveluksen suorittanutta voi laittaa suorittamaan varusmies palvelusta kriisin edessä? Itse en ainakaan sellaista löytänyt.

        aseelliseen palvelukseen voidaan määrätä vain asevelvollisia. Sivarit on kieltäytyneet siitä ja suorittaneet sen korvaavan siviilipalveluksen. Siviilipalvelusmies on siviilipalvelusvelvollinen kunnes täyttää 50 vuotta, jonka jälkeen on pelkkä siviili. Ne nostoväet ym varannot eivät ole tästä maailmasta, joten niistä on ihan turha höpistä.


      • :|:
        Imbesilli2169 kirjoitti:

        Aivan mutta lukeeko siellä, ettei siviilipalveluksen suorittanutta voi laittaa suorittamaan varusmies palvelusta kriisin edessä? Itse en ainakaan sellaista löytänyt.

        tämä aihe ei kiinnosta minua pätkääkään.

        Siirry sinäkin tuonne asepalstalle vittuilemaan. Siellä joku paskahousu yllyttää aseitten omistajia palauttamaan sotilaspassejaan jonnekin toimistoon.


      • Imbesilli2169
        :|: kirjoitti:

        tämä aihe ei kiinnosta minua pätkääkään.

        Siirry sinäkin tuonne asepalstalle vittuilemaan. Siellä joku paskahousu yllyttää aseitten omistajia palauttamaan sotilaspassejaan jonnekin toimistoon.

        Sivarien kanssa on mukava postailla. Minua ei kiinnosta mitkään asepalstan vajakit.

        Mutta harmillista että mielenkiintosi loppui, pitääkin jatkaa seuraavaan aiheeseen.


      • Marsmars
        :|: kirjoitti:

        tämä aihe ei kiinnosta minua pätkääkään.

        Siirry sinäkin tuonne asepalstalle vittuilemaan. Siellä joku paskahousu yllyttää aseitten omistajia palauttamaan sotilaspassejaan jonnekin toimistoon.

        Hopi hopi aivoja kehittämään ja pois trollaamasta.


    • saunan taakse vaan

      Onhan se hyvä että nykyajan velliperseisille pullamössönuorille on tarjolla jotain koiran hommia jos prinsessahipiä ja pieni pää ei kestä armeijan suorittamista. Saapahan kunnolliset nuoret miehet keskittyä omaan asepalvelukseen ilman että tarvitsee koko porukkaa hidastavia, kyvyttömiä itkijöitä raahata perässä.

      • Onnea kersantille

        armeijaan. Se on todellisuudessa tosi rento paikka. Sivariaika on pidempi, kun armeija. Ei varmaan pää hajoo siellä. Oma on päätöksesi mut suosittelen silti armeijaa, koska siellä tutustuu moniin ikäkavereihin ja joistakin voi tulla monikymmenvuotinen kaveri. Sit kun olet valmis menemään, ni pientä pohjakuntoa kannattaa hommata, ni kaikki on kun lasten leikkiä. Jos tietäisit miten helppoa se on, niin haluisit mennä niin pian, kun mahdollista. Aloittaja vaikutta terävälle ja siksi uskoisin, että hakee alun helppouden huomattuaan vähintään aliupseerikouluun.


      • Rehtori69
        Onnea kersantille kirjoitti:

        armeijaan. Se on todellisuudessa tosi rento paikka. Sivariaika on pidempi, kun armeija. Ei varmaan pää hajoo siellä. Oma on päätöksesi mut suosittelen silti armeijaa, koska siellä tutustuu moniin ikäkavereihin ja joistakin voi tulla monikymmenvuotinen kaveri. Sit kun olet valmis menemään, ni pientä pohjakuntoa kannattaa hommata, ni kaikki on kun lasten leikkiä. Jos tietäisit miten helppoa se on, niin haluisit mennä niin pian, kun mahdollista. Aloittaja vaikutta terävälle ja siksi uskoisin, että hakee alun helppouden huomattuaan vähintään aliupseerikouluun.

        Vitun sivari HOMO. mee armeijaan. HINTTI


      • Jumalanne I
        Rehtori69 kirjoitti:

        Vitun sivari HOMO. mee armeijaan. HINTTI

        Kumma että nämä armeijajuntit jaksaa mainostaa tuota homo-sivari käsitettä, vaikka todellisuudessa taitaa se oma heteroseksuaalisuus olla vähän hakusessa, kun pitää poikain kanssa leirillä homostella. Noh, mikäs sen paremmin nostaa ryhmähenkeä kuin pieni kullin imeminen leirillä. Itellä todellisuudessa ei ole mitään armeijatyyppejä tai sivareita vastaan, eikä edes totaaleja tai vapautuksen saaneita. Käsittämätöntä on sekin, että enemmin nämä "armeijahomot" hyväksyy sellaisen joka saa vapautuksen kokonaan, kuin sellaisen joka siviilipalveluksen muodossa saa vapautuksen. Sivari siis OIKEASTI tekee yhteiskuntamme eteen jotain järkevää; ei leiki sotaa. Ja siihen puolustusvoima pelotteeseen en voi muuta tehdä kuin nauraa, nykyvässykät ja rivipaskiaiset ei sotaa ratkaise. Jos tänne ryssä tulloo, niin ei siinä enää rivissä seisominen auta. Pitäisi olla paremmat resurssit ilmatorjuntaan, ilmavoimiin ja muutenkin kalustomme on puutteellinen. Kyllä se ryssä jyrää vaan meitin yli ja rankasti jos haluaa, tosin USA:lla voisi olla sanomista asiaan, kuten muillakin EU mailla. Eli sieltä se oikea "pelote" tulee.

        NYT HINTIT kuuntelee sitten tarkasti; kumpikaan VAARINI, sodan käyneitä ihmisiä EI arvostelleet ratkaisuani kun kävin siviilipalveluksen. Olivat kiinnostuneita asiasta ja hyväksyivät sen. Toinen oli armeija (sota) aikanaan etulinjassa ja toinen sissi. Ja ei, se sivari ei ole perseiden pyyhkimistä tai vastaavaa. Yhteiskunnan eteen voi tehdä monia asioita ja se ei rajoitu ahteripuolelle, vaikka te homot armeijatyypit niin luulette?


      • Penaksiidi
        Jumalanne I kirjoitti:

        Kumma että nämä armeijajuntit jaksaa mainostaa tuota homo-sivari käsitettä, vaikka todellisuudessa taitaa se oma heteroseksuaalisuus olla vähän hakusessa, kun pitää poikain kanssa leirillä homostella. Noh, mikäs sen paremmin nostaa ryhmähenkeä kuin pieni kullin imeminen leirillä. Itellä todellisuudessa ei ole mitään armeijatyyppejä tai sivareita vastaan, eikä edes totaaleja tai vapautuksen saaneita. Käsittämätöntä on sekin, että enemmin nämä "armeijahomot" hyväksyy sellaisen joka saa vapautuksen kokonaan, kuin sellaisen joka siviilipalveluksen muodossa saa vapautuksen. Sivari siis OIKEASTI tekee yhteiskuntamme eteen jotain järkevää; ei leiki sotaa. Ja siihen puolustusvoima pelotteeseen en voi muuta tehdä kuin nauraa, nykyvässykät ja rivipaskiaiset ei sotaa ratkaise. Jos tänne ryssä tulloo, niin ei siinä enää rivissä seisominen auta. Pitäisi olla paremmat resurssit ilmatorjuntaan, ilmavoimiin ja muutenkin kalustomme on puutteellinen. Kyllä se ryssä jyrää vaan meitin yli ja rankasti jos haluaa, tosin USA:lla voisi olla sanomista asiaan, kuten muillakin EU mailla. Eli sieltä se oikea "pelote" tulee.

        NYT HINTIT kuuntelee sitten tarkasti; kumpikaan VAARINI, sodan käyneitä ihmisiä EI arvostelleet ratkaisuani kun kävin siviilipalveluksen. Olivat kiinnostuneita asiasta ja hyväksyivät sen. Toinen oli armeija (sota) aikanaan etulinjassa ja toinen sissi. Ja ei, se sivari ei ole perseiden pyyhkimistä tai vastaavaa. Yhteiskunnan eteen voi tehdä monia asioita ja se ei rajoitu ahteripuolelle, vaikka te homot armeijatyypit niin luulette?

        Mikä tuossa intin käymisessä nyt on niin vaikeaa? Ei ollut ainakaan 70-luvulla ja olen kuullut, että nykyisin on vielä iisimpää. Kai sitä nyt sen verran voi tinkiä omista mielihaluistaan, että voi moisen homman hoitaa.
        Armeijan tarkoitus selvinnee kovakalloisimmallekin ottamalla käteen joku historiankirja ja selailemalla sitä.


      • Kärsimys ==?==
        Penaksiidi kirjoitti:

        Mikä tuossa intin käymisessä nyt on niin vaikeaa? Ei ollut ainakaan 70-luvulla ja olen kuullut, että nykyisin on vielä iisimpää. Kai sitä nyt sen verran voi tinkiä omista mielihaluistaan, että voi moisen homman hoitaa.
        Armeijan tarkoitus selvinnee kovakalloisimmallekin ottamalla käteen joku historiankirja ja selailemalla sitä.

        Tue militarismia ja tuet kuolemaa, tuet sitä että joskus käyt tappamassa ystäväsi, perheesi tai läheisesi valtion nimissä hakiessasi kunniaa joita merkitään natsojen puolessa. Tapa perheesi joka ei tukenut militarismia niin saat rauhanpalkinnon. Tue militarismia ja edistät sitä että tappamiset pysyy.

        Jos kiinnostaa tietää mitä tappaminen on, katso tätä kuvaa, näet mitä kärsimystä voit luoda teoillasi joita teit kunnian (natsojen) eteen ja niissä mielissä jossa ajattelit tekeväsi oikein, mutta tekosi olikin päinvastainen ja kätesi olivat sen jälkeen veressä ja itkit vieressä kuinka saatoit riistää hengen henkilöltä joka katsoi sinua odottaen että olisit armollinen, mutta halusit kuitenkin kokeilla koska luulit että asiat kääntyy parempaan päin kun painat liipaisinta. Olisi ollut mahdollisuus suunnata ihmisiä vastustamaan sotia, mutta koska olet heikko vastustamaan, menit sinne mihin muutkin lampaat menivät.

        http://viralpolitics.com/wp-content/uploads/2008/02/iraq_woman_son.jpg


      • :|:
        Kärsimys ==?== kirjoitti:

        Tue militarismia ja tuet kuolemaa, tuet sitä että joskus käyt tappamassa ystäväsi, perheesi tai läheisesi valtion nimissä hakiessasi kunniaa joita merkitään natsojen puolessa. Tapa perheesi joka ei tukenut militarismia niin saat rauhanpalkinnon. Tue militarismia ja edistät sitä että tappamiset pysyy.

        Jos kiinnostaa tietää mitä tappaminen on, katso tätä kuvaa, näet mitä kärsimystä voit luoda teoillasi joita teit kunnian (natsojen) eteen ja niissä mielissä jossa ajattelit tekeväsi oikein, mutta tekosi olikin päinvastainen ja kätesi olivat sen jälkeen veressä ja itkit vieressä kuinka saatoit riistää hengen henkilöltä joka katsoi sinua odottaen että olisit armollinen, mutta halusit kuitenkin kokeilla koska luulit että asiat kääntyy parempaan päin kun painat liipaisinta. Olisi ollut mahdollisuus suunnata ihmisiä vastustamaan sotia, mutta koska olet heikko vastustamaan, menit sinne mihin muutkin lampaat menivät.

        http://viralpolitics.com/wp-content/uploads/2008/02/iraq_woman_son.jpg

        turvaa meidän rauhan, eikä tapa yhtään mitään.

        Sinä olet ainut uhka yhteiskuntarauhalle, mutta sinäkin olet niin mitätön paskaläjä, että ketään ei kiinnosta.

        Jos Mette Mannosella olisi tissit ja lyhemmät hiukset, niin se olis napakymppi.


      • Pastilli-Peku
        Kärsimys ==?== kirjoitti:

        Tue militarismia ja tuet kuolemaa, tuet sitä että joskus käyt tappamassa ystäväsi, perheesi tai läheisesi valtion nimissä hakiessasi kunniaa joita merkitään natsojen puolessa. Tapa perheesi joka ei tukenut militarismia niin saat rauhanpalkinnon. Tue militarismia ja edistät sitä että tappamiset pysyy.

        Jos kiinnostaa tietää mitä tappaminen on, katso tätä kuvaa, näet mitä kärsimystä voit luoda teoillasi joita teit kunnian (natsojen) eteen ja niissä mielissä jossa ajattelit tekeväsi oikein, mutta tekosi olikin päinvastainen ja kätesi olivat sen jälkeen veressä ja itkit vieressä kuinka saatoit riistää hengen henkilöltä joka katsoi sinua odottaen että olisit armollinen, mutta halusit kuitenkin kokeilla koska luulit että asiat kääntyy parempaan päin kun painat liipaisinta. Olisi ollut mahdollisuus suunnata ihmisiä vastustamaan sotia, mutta koska olet heikko vastustamaan, menit sinne mihin muutkin lampaat menivät.

        http://viralpolitics.com/wp-content/uploads/2008/02/iraq_woman_son.jpg

        Siinä on taas klassinen Sivari pitkätukka, joka kuvittelee että sodat loppuu kun ne kieltää. Varmaan olit viellä polttelemassa pilveä eduskunnan edessä, kun kuvittelit että sillä saat jotain aikaiseksi? Saataisiin stereotypiat täytettyä.

        Armeeja, poliisit, oikeus- ja järjestyselimet ovat välttämättömiä tämän yhteiskunnan kannalta ja niin pitkään kun ne ovat oikeiden henkilöiden käsissä, niin yhteiskunta voi elää rauhassa.

        Vielä lisäksi...
        Kuvien, pelejen ja elokuvien katsominenhan vastaa täysin samaa tunnetta mikä tulee kun "vetää liipasimesta", varsinkin kun joku idiootti raapustaa provo tarinan "Jos kiinnostaa tietää mitä tappaminen on, katso tätä kuvaa..."

        Vittu näitä ihmisiä.


      • :|:
        Pastilli-Peku kirjoitti:

        Siinä on taas klassinen Sivari pitkätukka, joka kuvittelee että sodat loppuu kun ne kieltää. Varmaan olit viellä polttelemassa pilveä eduskunnan edessä, kun kuvittelit että sillä saat jotain aikaiseksi? Saataisiin stereotypiat täytettyä.

        Armeeja, poliisit, oikeus- ja järjestyselimet ovat välttämättömiä tämän yhteiskunnan kannalta ja niin pitkään kun ne ovat oikeiden henkilöiden käsissä, niin yhteiskunta voi elää rauhassa.

        Vielä lisäksi...
        Kuvien, pelejen ja elokuvien katsominenhan vastaa täysin samaa tunnetta mikä tulee kun "vetää liipasimesta", varsinkin kun joku idiootti raapustaa provo tarinan "Jos kiinnostaa tietää mitä tappaminen on, katso tätä kuvaa..."

        Vittu näitä ihmisiä.

        asevelvollisuusjärjestelmää. Jos jatkuvasti istuisi vankilassa pari tuhatta aseistakieltäytyjää, niin tilanne olisi kestämätön ja asevelvollisuudesta olisi luovuttava pikapikaa ja siirryttävä vapaaehtoiseen asepalvelukseen.

        Nämä sivarit jotka mölisevät Suomen armeijan lakkauttamisesta, että tulisi maailmaan ikuinen rauha, niin yrittävät vain peitellä sitä tosiasiaa, että ovat oikeasti vain pelkkiä paskahousuja ja pelkureita, eivätkä omaa minkäänlaista vakaumusta, joka estäisi aseellisen palveluksen.


      • Seli seli...
        Kärsimys ==?== kirjoitti:

        Tue militarismia ja tuet kuolemaa, tuet sitä että joskus käyt tappamassa ystäväsi, perheesi tai läheisesi valtion nimissä hakiessasi kunniaa joita merkitään natsojen puolessa. Tapa perheesi joka ei tukenut militarismia niin saat rauhanpalkinnon. Tue militarismia ja edistät sitä että tappamiset pysyy.

        Jos kiinnostaa tietää mitä tappaminen on, katso tätä kuvaa, näet mitä kärsimystä voit luoda teoillasi joita teit kunnian (natsojen) eteen ja niissä mielissä jossa ajattelit tekeväsi oikein, mutta tekosi olikin päinvastainen ja kätesi olivat sen jälkeen veressä ja itkit vieressä kuinka saatoit riistää hengen henkilöltä joka katsoi sinua odottaen että olisit armollinen, mutta halusit kuitenkin kokeilla koska luulit että asiat kääntyy parempaan päin kun painat liipaisinta. Olisi ollut mahdollisuus suunnata ihmisiä vastustamaan sotia, mutta koska olet heikko vastustamaan, menit sinne mihin muutkin lampaat menivät.

        http://viralpolitics.com/wp-content/uploads/2008/02/iraq_woman_son.jpg

        HAHAHA!!! Jos sä kuvittelet, että armeijassa opetetaan muuta tappamiseen liittyvää kuin aseenkäyttöä ja sekin maalitauluun, niin erehdytpä homppeli pahan kerran... Sä vain olet luuseri lammas, joka luulee olevansa jotain erikoista kun määkii muiden neitihomojen laumassa omaa surkeuttaan ja saamattomuuttaan...hahah


      • Kyl teis sivareis
        Jumalanne I kirjoitti:

        Kumma että nämä armeijajuntit jaksaa mainostaa tuota homo-sivari käsitettä, vaikka todellisuudessa taitaa se oma heteroseksuaalisuus olla vähän hakusessa, kun pitää poikain kanssa leirillä homostella. Noh, mikäs sen paremmin nostaa ryhmähenkeä kuin pieni kullin imeminen leirillä. Itellä todellisuudessa ei ole mitään armeijatyyppejä tai sivareita vastaan, eikä edes totaaleja tai vapautuksen saaneita. Käsittämätöntä on sekin, että enemmin nämä "armeijahomot" hyväksyy sellaisen joka saa vapautuksen kokonaan, kuin sellaisen joka siviilipalveluksen muodossa saa vapautuksen. Sivari siis OIKEASTI tekee yhteiskuntamme eteen jotain järkevää; ei leiki sotaa. Ja siihen puolustusvoima pelotteeseen en voi muuta tehdä kuin nauraa, nykyvässykät ja rivipaskiaiset ei sotaa ratkaise. Jos tänne ryssä tulloo, niin ei siinä enää rivissä seisominen auta. Pitäisi olla paremmat resurssit ilmatorjuntaan, ilmavoimiin ja muutenkin kalustomme on puutteellinen. Kyllä se ryssä jyrää vaan meitin yli ja rankasti jos haluaa, tosin USA:lla voisi olla sanomista asiaan, kuten muillakin EU mailla. Eli sieltä se oikea "pelote" tulee.

        NYT HINTIT kuuntelee sitten tarkasti; kumpikaan VAARINI, sodan käyneitä ihmisiä EI arvostelleet ratkaisuani kun kävin siviilipalveluksen. Olivat kiinnostuneita asiasta ja hyväksyivät sen. Toinen oli armeija (sota) aikanaan etulinjassa ja toinen sissi. Ja ei, se sivari ei ole perseiden pyyhkimistä tai vastaavaa. Yhteiskunnan eteen voi tehdä monia asioita ja se ei rajoitu ahteripuolelle, vaikka te homot armeijatyypit niin luulette?

        jotai tyttömäistä on. Sellaisia sipsuttelijoitahan ne homot normaalisti on - ihania puppeleita, niii.


    • vastaajat?

      Hyvin tiesit etukäteen...
      Paljon olet saanus "keskustelua" lue "jankuttamista puolesta /vastaan". Hirmu vähän asiallisia neuvoja tilanteeseen. MUTTA se ei tainnut yllättää.
      Hyvät jatkot.

      • :|:

        kommentti. Pitäisit turpas kiinni jos ei ole mitään asiallista sanottavaa. Aloittajan pää on niin pahasti hajonnut, ettei siitä ollut edes keskustelemaan, saati palvelukseen. Sinä vielä toivottelet hyviä jatkoja tyypille jonka pää on hajonnut - sairasta huumoria.


      • mutta kuitenkin
        :|: kirjoitti:

        kommentti. Pitäisit turpas kiinni jos ei ole mitään asiallista sanottavaa. Aloittajan pää on niin pahasti hajonnut, ettei siitä ollut edes keskustelemaan, saati palvelukseen. Sinä vielä toivottelet hyviä jatkoja tyypille jonka pää on hajonnut - sairasta huumoria.

        :I: Kehoittaisin sinuakin pikimmiten varaamaan ajan lääkärille. Sun ASIALLINEN keskustelu on ollut aika vähissä, kun sitä asiallisuutta ei ole näkynyt ollenkaan. Kommenteistasi päätellen sun on koko ajan tosi paha olo.
        Toivotan kuitenkin sinulle hyvät jatkot (ilman sairasta huumoria). Toivotaan että tuo sunkin angstis jonakin kauniina päivänä helpottaa... edes vähän. Niin kauan kun on elämää, on myös toivoa!


      • :|:
        mutta kuitenkin kirjoitti:

        :I: Kehoittaisin sinuakin pikimmiten varaamaan ajan lääkärille. Sun ASIALLINEN keskustelu on ollut aika vähissä, kun sitä asiallisuutta ei ole näkynyt ollenkaan. Kommenteistasi päätellen sun on koko ajan tosi paha olo.
        Toivotan kuitenkin sinulle hyvät jatkot (ilman sairasta huumoria). Toivotaan että tuo sunkin angstis jonakin kauniina päivänä helpottaa... edes vähän. Niin kauan kun on elämää, on myös toivoa!

        ja sinä toivottaisit hyvät jatkot, niin vetäisin sua turpaan. Kuitenkin sillai ihan hellästi vaan, koska hoidon tarpeessahan sinä olet muutenkin.

        Eikä minulla ole paha olo. Sinulle vaan todellisuus on täysin vieras ulottuvuus. Kaikki mikä on totta, on sinulle näkymätöntä. Elät jossain satumaassa, jossa homppelit vaan toivottelee toisilleen hyvää jatkoa ja sillei...


      • :|:
        :|: kirjoitti:

        ja sinä toivottaisit hyvät jatkot, niin vetäisin sua turpaan. Kuitenkin sillai ihan hellästi vaan, koska hoidon tarpeessahan sinä olet muutenkin.

        Eikä minulla ole paha olo. Sinulle vaan todellisuus on täysin vieras ulottuvuus. Kaikki mikä on totta, on sinulle näkymätöntä. Elät jossain satumaassa, jossa homppelit vaan toivottelee toisilleen hyvää jatkoa ja sillei...

        pistin tonne rähinän kytemään:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9607598/thread
        Menkää kaikki sinne vittuilemaan minulle ja muille. Katotaan mitä tulee. Siellä on kovin herkkähipiäistä ja tosikkoa porukkaa ja sensuuri vielä syvemmältä ku täällä. Eli tuon vitjan on aloittanut joku velliperse, joka haluaa luovuttaa sotilaspassinsa...


      • Marsmars
        :|: kirjoitti:

        pistin tonne rähinän kytemään:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9607598/thread
        Menkää kaikki sinne vittuilemaan minulle ja muille. Katotaan mitä tulee. Siellä on kovin herkkähipiäistä ja tosikkoa porukkaa ja sensuuri vielä syvemmältä ku täällä. Eli tuon vitjan on aloittanut joku velliperse, joka haluaa luovuttaa sotilaspassinsa...

        Miten aseenkantolupa liittyy sivareihin? Vinkki: ei oikeastaan mitenkään.


      • :|:
        Marsmars kirjoitti:

        Miten aseenkantolupa liittyy sivareihin? Vinkki: ei oikeastaan mitenkään.

        liittyy sivareihin? Vinkki: Ei oikeastaanmitenkään.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012613073056_uu.shtml

        Muutenkin.. esität täällä jotenkin ylivertaista älykkyyttä. Silti kyselet typeriä. - Enemmän tuo vitja tuolla liippaa asevelvollisuutta, kuin nämä perseenpyyhintäkeskustelut täällä.


    • no niin...

      Ai sä oletkin vielä jutkuhomo???

    • Ylä -yykky

      Eikö hvetä?

      Viheltää jossakin muuallakun maastossa.
      Päässä viheltä.
      Aa bee cee ja joku kävelee....

      T: Pstk Ker.

    • kovimmat

      pommit ne onkin niitä, jotka ei alistu muiden komenneltavaksi!!!! Aseen käyttö on hyödyksi, mutta millä tyylillä ja mihin/kenen tarkoitukseen. Itellä meinas pää hajota jo riparissa, kun ei saanut mm. valvoa (puhua hiljaa.) Kaikenmaailman aikataulut, voi prkl. Onneksi en olekaan mies.

    • Armeijassa ollut

      C:n papereita jaetaan nykyään aivan turhan helposti. Sen kyllä ymmärrän jos on joku vamma joka estää armeijassa olon. Ei mikään "että mua masentaa".

      • Ajatteleppa ite

        Olin armeijassa muutaman viikon, lähinnä seuranta aikeissa, meininki on tyhmintä ja oikeasti järjettömintä mitä on. Siellä Skappareina ihmisiä joilla varmasti Äo on toukan luokkaa.

        Armeijasta ei ole mitään hyötyä, älä mene jos et halua, siellä pääosin vain rikotaan ihmisoikeuksia. Paskaa sataa niskaa kaatamalla, ja mitä varten? Koulutuksessa ei ole mitään edes sotaan liittyvää, osaan ampua paremmin aseilla koska olen harastaja, kova intti äijä tulee haastaa riitaa niin vedän turpaan. Töissä menee hyvin ja 5 tonnii tulee kuussa liksaa.

        En ole viellä kuullut yhtäkään hyvää syytä käydä armeijaa.

        * Liikunta ? voit siviilissäkin harrastaa.
        *Isänmaallisuus? Voit puollustaa maatasi vaikka et olisi käynyt armeijaa.
        *Perhe? Suojelet heitä paremmin kotona kuin rintamalla.
        *Isi? Isi pakottii intiin? kuka tässä nössö on kun vanha pieru ajattelee puolestasi?
        *työ ? Töitä saat aivan yhtä helposti ellet helpomminkin vaikka sivarin käyneenä.
        *Et ole mies? Olet mies jos vain olet mies, ei se intti jo miehestä kahta kertaa miestä tee. Siellä suurin osan on pikku poikia joilla Ao 90 . Pieru, kakka,pissa,tissi vitsien tasolla.


    • dwdddw

      Kertokaa mitä se intti muka sitten tuhoaa? mitä negatiivisia asioita? Itse olen pienestä asti ihaillut sotilaita sun muita sankareita. kävin armeijan ja olisin voinut suorittaa vaikka venäjän 2v intin joka venäläistenki mielestä on liian lyhyt, jatkaa sitten armeijalla töitä siel. Ei oo 6kk paha aika...

    • 1+1=11

      Kannattaa ottaa myös huomioon, että Jussi Halla-ahokin on sivari JA siltikin yksi tärkeimmistä henkilöistä Suomen tulevaisuuden kannalta..

      tietty jotkut ääliöt tahtovat vain tahallaan ymmärtää hänen sanomansa väärin

    • Intin käynyt

      Täytyy sanoa tästä varusmiespalveluksen suorittamisesta.....

      - kaikki koulutus ei ole koulutusta vain tykinruuaksi ja kiväärimiehiksi
      - jo hakuvaiheessa voi toivoa joukko-osastoja joihin itse toivoo ja kannattaakin valita niitä joista katsoo olevan hyötyä /kiinnostusta itselle.... esim lääkintä, kuljetus,

      Kaikenkaikkiaan jos ei sopeudu vanhempien, koulun , rippikoulun ... vaatimuksiin ja säntöjen noudattamiseen.......ei kyllä tule sopeutumaan yhteiskuntaankaan.

      Karkkipäivä on kiva........ mutta yhteiskunnassa et voi toimia aina oman fiilikesesi ja halujesi mukaan ilman vastuuta ja sopeutumista tiettyihin yhteisen edun mukaisiin rajoituksiin.. ( Lait / Asetukset )

      Jos ei pää kestä varusmiespalveluksen suorittamista... ei pääsi kestä tulevaa työelämääkään.......

    • Jashoo...

      Itse jätin intin kesken kolmen ja puolen viikon jälkeen ja silti pää kesti 11 kuukautta siviilipalvelusta..

      Erikoista. (?)

    • Silmät auki

      Nykyaikana tasa-arvoa korostetaan ja siihen pyritään monissa asioissa. Onkohan kukaan tuonut esille aidosti varteenotettavia argumentteja siitä, miten ainoastaan sukupuolen perusteella voidaan velvoittaa/määrätä ihminen tekemään vastentahtoista palvelusta? Tämähän sotii jo YK:n ihmisoikeuksien julistusta vastaan, jonka Suomikin on allekirjoittanut. Erinäisiä täysin irrelevantteja seikkoja toistetaan aina uudelleen: "koska miehet ovat fysiikaltaan vahvempia", jne. Naisetkin voivat palloilla vaikkapa päiväkodissa vuoden palveluksen merkeissä. Raskauden vetäminen kyseiseen keskusteluun mukaan osoittaa ÄO:n jääneen alle kengän numeron. Kannatan vapaaehtoista asepalvelusta ja puolustusjärjestelmän ylläpitoa. Pakoilla ja velvoitteilla harvoin saadaan ihmisistä motivaatiota kaivettua. Aikamme maan päällä muuttuvat ja niiden mukana myös maailmankuva, asenteet, arvot sekä yhteiskunta. Siitä, miten joku asia on nyt, ei voida päätellä sitä, miten sen pitäisi olla. "Muutamia" satoja vuosia sitten ihmisiä vielä tapettiin uskon nimissä, poltettiin noitina ja kivitettiin hengiltä. Näistä on pitkälti päästy ja myös nykyiseen asepalvelukseen tulee muutoksia.

      Yleistäminen on myös erittäin halveksuttavaa.

    • olen harkinnut reservin kieltäytymistä, ei sota yhtä viestimiestä kaipaa, koti uskonto ja isänmaa -fraasi ei päde enää - Suomi lakkasi olemasta vuonna 1995

    • Rieppis

      Tämän kirjoituksen kirjoittaa äiti jonka poika aloitti armeijan heinäkuussa 2012.Ensinnäkin armeija oli poikani haave jo useita vuosia ennen armeijaan astumista ja itsekkin jotenkin "konservatiivisena" ihmisenä olin sitä mieltä että tokihan se käydään.No,palvelukseen astuttiin ja alokas aika sujui ihan hyvin.Kunto oli alussa heikko ja paikat kipeinä mutta muuten mieliala oli hyvä ja hiljainen poika tuntui muuttuneen reippaan sosiaaliseksi.Tämän huomion teimme kotijoukkojen kanssa.Mutta valatilaisuuden jälkeen kun valalomilta palattiin palvelukseen,tehtiin siirtoja joissa poikani joutui alokasajan tuvasta ihan toiseen sakkiin.Ja silloin tapahtui muutos.Tässä tuvassa kaveri jäi ulkopuoliseksi ja "simputtaminen" tupakaverien puolelta alkoi.Kaikki "paska"hommat laitetaan toistuvasti hänen kohdalleen ja jatkuvaa irvistelyä porukan taholta.Nyt on keskeyttämispäätös tullut useasti ilmoille ja en tällä hetkellä tiedä miten käy.Poikani kertoo olevansa hyvin pettynyt armeijaan ja siitä ennakkoon annettuun vääristeltyyn kuvaan hymyilevistä,talvisodan henkisistä kaverisuhteista.Todellisuus on ihan muuta.Menneinä vuosina kun armeijaa käytiin pysyi sama tupa alusta loppuun ja todellakin syntyi hyviä kaverisuhteita mutta näin ei enää tänäpäivänä ole.Mikä hullua mielestäni,alokasaikana otetaan tupakuvat ja lopulta kuitenkin olet aivan erikavereiden kanssa suurimman ajan armeijassa olosta.No,olen ainakin oppinut sen että toisen poikani kohdalla en tule mitenkään vaatimaan armeijaan menoa vaan jos tahtoo sivariin niin sen saa riemuiten tehdä,tai vaikka ryhtyä totaalikieltäytyjäksi niin sekin sopii.Ja jos armeijan valitsee niin ei ainakaan tykkimieheksi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe