siviilipalveluksen työpaikka?

hgdjfjdkfdlykttdk

Siviilipalveluksen mahdollisuuksista löytyi harmillisen vähän materiaalia netistä ,joten päätin sortua tälle palstalle ja kysyä jos joku tietäis.
Niin tuo siviilipalvelus kiinnostaisi henkilökohtaisesti enemmän kun armeija. Ja niistä työpaikoista missä sen suorittaa, tuolla sivarikeskus.fi -sivulla oli lista jostain sopimuksen tehneistä laitoksista, mutta ne kaikki oli vain etelä-suomesta. Onko ne ainoita paikkoja missä sen voi suorittaa? Eli voiko sen palveluksen suorittaa täällä kotoisemmassa pohjois-suomessa, vaikka paikallisella seurakunnalla tai lähikaupunkien (Oulun tai Kemin) jossain laitoksessa? Hain kyllä tuntikausia intternetistä tietoa mutta ei löytyny. Olisi mukavempaa asua kotona/majoituspaikka olisi lähellä kotipaikkaa ja olisi mukavempi suorittaa siviilipalvelus kotoisemmissa maisemissa kun lähteä tuonne etelään jonka menosta tällainen maalaispoika ei oiken pidä.
Ja itse ajattelen että sivari on yhtä hyvä palvelus kansan hyväksemme kuin armeijakin. Itse ajattelin ottaa siviilipalveluksen jämerästi, enkä "ahdistavasti" niinkuin jotkin ääritapaukset.

4

3134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivari3

      Jos katot kaikki paikat ja laitat postitoimipaikkakunnat niin löytyy pitkälista esim. Oulusta. Mitä itse silloin etsin Pohjois-suomesta paikkaa niin ainakin Oulun poliisilaitoksella (vissiin jotain sakkokamera pompelien tietojen käsittelemistä) ja ouksissakin oli jossain vaiheessa avoinna sairaalan apteekissa paikka. Kemissä ja oulussa näyttäis kanssa olevan hoitokodeissa paikkoja.

      Kannattaa etsiä paikka ja tehdä sinne sopimus jo ennen kuin menet Lapinjärvelle, silloin saat kaks maanantaita vapaaksi (pidennetty viikonloppu). Jos et ole saanut paikkaa ennen kuin menet Lapinjärvelle niin ne maanantait pitää olla Lapinjärvellä ja soitella mahdollisista palvelupaikoista.

      Jos et saa sivaripaikkaa ennen kuin koulutusjakso loppuu niin silloin sinun täytyy jäädä sivarikeskukseen niin kauaksi aikaa kunnes löydät paikan (siivousta, ruuanlaittoa, haravointia, lumen pukkuuta jne jne.) tai lykätä palvelusta.

      • vhjdkjdkjjf

        niin jos siviilipalveluspaikka sattuu saamaan lähialueelta, niin voiko käytännössä niinkun asustaa kotosalla?


      • sivari4
        vhjdkjdkjjf kirjoitti:

        niin jos siviilipalveluspaikka sattuu saamaan lähialueelta, niin voiko käytännössä niinkun asustaa kotosalla?

        Jos sivaripaikalla ei ole tarjota asuntoa ja se palveluspaikalle passaa niin voit asua kotona (mikäli vuokra kämppä niin sivaripaikka maksaa vuokran, veden ja sähköt). Jos taas sivaripaikalla on tarjota asunto, mutta et ota sitä vastaan ja asut kotona niin kela maksaa asunnot, mutta tästä en ole ihan varma (kannattaa kysyä kelasta tarkemmin).


    • Anonyymi

      Siviilipalvelusvelvollisen voi ottaa melkein mikä vaan voittoatavoìttelematon taho, eli kunnat, järjestöt seurakunnat yms, ei kuitenkaan puolueet eikä tietty yritykset. Niiltä, joilla ei ole aiemmin ollut sivaria, se vain vaatii vähän enemmän byrokratiaa. Kannattaa siis vain rohkeasti kysellä paikasta mihin olisi kiinnostunut menemään, vaikkei sitä löytyisi mistään listasta. Itsekin menin aikoinaan oma lukion rehtorin puheille ja pääsin sinne sivariin.

      Kotona voi tosiaan asua, yleensä palveluspaikat on vaan tyytyväisiä ettei tarvitse lähteä hommaamaan sivariin kämppää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe