Herran sana puhdas ja aito

KariHenrik

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ps. 19:9
Herran sana on puhdas ja aito, se pysyy iäti. Herran säädökset ovat lujat, ne ovat oikeita kaikki.
Ps. 111:7
Kaikki, mitä hän tekee, on oikein, ja se pysyy, hänen säädöksensä eivät muutu.

Uskon siis, että psalmit ovat tänä päivänä voimassaolevaa ja kallista Jumalan sanaa. Psalmeissa on myös paljon Herralle laulamisesta, virsistä, ylistämisestä ja kiittämisestä. Nekin pysyvät, ja juuri tämän apostoli Paavalikin vahvistaa (Ef 5:19 ja Kol. 3:16,17). Uskon myös, että Paavali oli ja on Herran apostoli loppuun saakka. Apostoli Paavalin kirjoitukset ovat yhtä lailla minulle kallista Jumalan sanaa.

Nyt on palstalla yksi kirjoittaja esittänyt arvionsa psalmeista näin:

"Se on Saatanan selitystä Paavalille. Psalmien kehotus oli voimassa siloin, kun Jumala ei vielä tuota valittua kansaa ollut paaduttanut."

Mitä tästä ajattelen? En muuta kuin että kirjoittaja ei usko psalmien olevan lujaa, iäti pysyvää, puhdasta ja aitoa Herran sanaa, jotka ovat oikeita kaikki. Eihän hän ajattele kaikkien Paavalien kirjoitustenkaan olevan Herran pysyvää, puhdasta ja aitoa sanaa. Tällainen kirjoittaja valikoi. Hän on valikoinut Paavalistakin sen, mikä hänen käsityksiinsä sopivat. Psalmit ja Paavalin Raamatussaan säilyttävät ihmiset ovat hänelle pelivarauskovia tai jotakin muuta rumempaa. Mutta toisinkin päin voisi sanoa: sellainen, joka valikoi, jättää pelivaraa. Ehkä tällainen ihminen ei uskalla uskoa todeksi koko Raamattua - enää.

Minä uskon Raamattuun Jumalan sanana. Joka ei usko samoin, ei vain usko. Tällaisistakin lähtökohdista pitäisi silti voida keskustella, monenkirjavasti ja vastakkaisia mielipiteitäkin esittäen, kunhan kunnioitus keskustelukumppania kohtaan säilyy. Pilkka ei rakenna.

Paavali oli Kristuksen seuraaja. Paavali ei ole itse tuo vääryyden ihminen, josta hän kirjeissään
kirjoittaa. En usko, että Jumala olisi laittanut Paavalin kirjoituksiin valhetta ihmisiä eksyttääkseen, koska Jeesus sanoo fariseuksille vanhoista pyhistä kirjoituksista:

"Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. (Mark. 12:24)

Kun Jumala Vanhassa Testamentissa on uskollinen, kuinka Hän ei olisi sitä Uuden Testamentin kirjoituksissa? Minä uskon, että Jumala on luotettava niin sanassaan ja kuin kaikissa teoissaankin.

Ps. 103:17
Mutta Herran armo pysyy ajasta aikaan, se on ikuinen niille, jotka pelkäävät ja rakastavat häntä. Polvesta polveen ulottuu hänen uskollisuutensa.

Kysymys ei ole vain kirjoitusten tietämisestä vaan tietämisestä ja tuntemisesta. Kun etsii Jumalaa, Jumala lupaa antaa itsensä löytää, ja silloin myös pyhä kirjoitus avautuu. Paavalin kirjoitukset ovat Jumalan käsialaa, Jumalan tahdosta syntyneitä. Pyhän Hengen kautta niissä on Jumalan voima. Jumalan luonne pysyy ja valkenee jokaiselle, joka Hänen sanaansa rakastaen tutkii. Mutta ei niille, jotka Hänen sanaansa vastaan kieroilevat ja sitä repivät.

46

1479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sanan tutkiminen tulkoon myös teoiksi Jumalan kunniaksi jokaiselle, joka uskonsa ja toivonsa laittaa Jeesukseen Kristukseen.

Uudesta liitosta haluan sanoa, että Jeesus ei suinkaan lopettanut näillä sanoillaan ehtoollista, kuten palstalla on väitetty:

"Jeesus lopetti ehtoollisen tähän: 'Ja minä sanon teille; tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa'."

vaan asetti sen pysyväksi ja oikeudenmukaiseksi liitoksi hänen sovintoveressään kaikkien kansojen pelastukseksi. Jeesus ilmoitti noilla sanoillaan opetuslapsille oman lähestyvän kuolemansa. Hänen verensä olisi oleva tuo elämän antava viini ja Hänen ruumiinsa elämän leipä. Jeesus ei itse joisi tämän jälkeen viiniä ennen kuin taivaassa mutta Jeesus jättikin ehtoollisen seuraajilleen, uskon vahvistukseksi.

Koska Jumala ei tehnyt liittoaan ja sovintoaan vain läsnäolevan 12 alkuperäisen opetuslapsen kanssa vaan koko maailman kaikkien kansojen ihmisten ja niiden sukupolvien kanssa, ei myöskään ehtoollinen ole voinut lakata, koska

Ps. 119:138
      Oikeudenmukaiseksi olet säätänyt liittosi, se liitto pysyy.
      Hepr. 13:8
      Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti.

Biblia 1. Joh. 5:6-8
      Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus. Todistajia on näin kolme: Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Jeesuksen veri toi sovinnon Jumalan ja ihmiskunnan välille, ja jokainen joka uskoo Jeesukseen ja syö Kristuksen ruumiin ja juo Hänen verensä, on pelastuva. Kaikki kolme todistajaa maan päällä ovat yhä Jumalan työkaluja, uskon kautta. Saatanan työkaluja niistä tulee vain sanan halveksijoille.

Jumalan sana on annettu valoksi ja pelastukseksi kaikille kansoille maan ääriin saakka. Sinulle ja minulle. Kun emme tutki sanaa kierolla mielellä, silloin Jeesus ei sano meille näin:

"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta." (Joh. 5:39)

Sillä mehän jo uskomme Häneen ja Hän on tullut tykömme ja me olemme halunneet tulla Hänen tykönsä. Kiitos Jumalalle, kiitos Pojalle Jeesukselle!

• ***Biblia 1. Joh. 5:6-8
        Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus. Todistajia on näin kolme: Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.****

Eräs entinen ystävämme on vaan korvannut veren omatekemällään ahtalla portilla, joka on pohjimmiltaan hänen omia tekojaan, joista hän muistaa vielä kerskata. kerskaus omista teoistaan on looginen jatko armon halveksimiselle ja suoranaiselle vihalle.

• esti sinulta tuomasta tätä Jeesuksen ilmoitusta kirjoitusten tutkijoista sellaisena, kuin hän on sen ilmoittanut:

"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytyvän
        iankaikkisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.

Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
        En minä ole ihmisten kiitosten tarpeessa. Minä tunnen teidät:
        teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.
        Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä
        olette vastaanottavaisia.

Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne
        ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ainoalta Jumalalta."

Kun Jumala antoi Saatanalle käskyn koetella sinua ihmispelolla, siihen päättyi sinulta kyky jatkaa kilvoittelua löytämälläsi totuuden tiellä sen päätepisteeseen saakka.

Ja aloitit ihmisten kunnian kärkkymisen Semper. Fideliksestä alkaen.

• hh.
        Devoit kirjoitti:

***Biblia 1. Joh. 5:6-8
        Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus. Todistajia on näin kolme: Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.****

Eräs entinen ystävämme on vaan korvannut veren omatekemällään ahtalla portilla, joka on pohjimmiltaan hänen omia tekojaan, joista hän muistaa vielä kerskata. kerskaus omista teoistaan on looginen jatko armon halveksimiselle ja suoranaiselle vihalle.

Ylpeys on paha synti.

Sananl. 18:12

Ylpeys vie ihmisen perikatoon, kunnian tie käy nöyryyden kautta.

• hh.
        hh. kirjoitti:

Ylpeys on paha synti.

Sananl. 18:12

Ylpeys vie ihmisen perikatoon, kunnian tie käy nöyryyden kautta.

En tarkoita sinua.D.

• juu.
        TeuvoSuni kirjoitti:

esti sinulta tuomasta tätä Jeesuksen ilmoitusta kirjoitusten tutkijoista sellaisena, kuin hän on sen ilmoittanut:

Kun Jumala antoi Saatanalle käskyn koetella sinua ihmispelolla, siihen päättyi sinulta kyky jatkaa kilvoittelua löytämälläsi totuuden tiellä sen päätepisteeseen saakka.

Daniel 5

20 Mutta kun hänen sydämensä ylpistyi ja hänestä tuli röyhkeä ja ylimielinen, hänet syöstiin alas kuninkaalliselta valtaistuimelta ja hänen arvoasemansa otettiin häneltä pois. [Dan. 4:27,34]

Hes. 28

13 Olit Eedenissä, Jumalan puutarhassa, ja sinua koristivat kalliit kivet, karneolit, topaasit ja kalsedonit, krysoliitit, onyksit, jaspikset, safiirit, turkoosit ja smaragdit. Pukusi oli kullalla kirjailtu. Jo syntyessäsi oli kaikki valmiina.:

14 Kerubiksi minä sinut tein, sädehtiväksi vartijaenkeliksi, sinä olit pyhällä vuorella, käyskentelit välkehtivien kivien keskellä. [2. Moos. 25:20; Jes. 14:13]

Jesaja 14

13 Etkö juuri sinä sydämessäsi sanonut: "Minä tahdon nousta taivaisiin! Minä pystytän valtaistuimeni Jumalan tähtiä korkeammalle, minä tahdon istua jumalten vuorella kaukana pohjoisessa,

.

• Uud. kom.

580 virsi.
        1.
        Oi kuningasten kuningas,
        sä maan ja taivaan valtias,
        myös tähän maahan silmäs luo
        ja armos runsaat lahjat suo.

2.
        On meidän kansa vähäinen
        ja vähäinen on voima sen,
        vaan mitä mahtavinkaan vois,
        jos et sä, Herra, voimaa sois.

3.
        On edessäsi tuhkaa vain
        maailman mahti voimakkain.
        Kun viittaat, korkein alenee
        ja alhaisinkin ylenee.

4.
        Vaan tehtäviisi valitset
        useinkin pienet, alhaiset,
        niin että heissä näkyisi
        vain sinun suuri voimasi.

5.
        Näin muinoin kansa pienoinen
        sai hoitaa tulta totuuden,
        ja köyhä seutu Juudean
        on synnyinpaikka Korkeimman.

6.
        Suo, Herra, meille Henkesi,
        tee meissä armotyötäsi.
        Pois väärät pyyteet karkota
        ja rakkauteen kasvata.

7.
        Tee kansastamme kansasi
        ja sinun palvelijasi.
        Sen töitäsi suo toimittaa
        ja kunniaasi julistaa.

Julius Krohn 1869. Uud. komitea 1937. Virsikirjaan 1938. Uud. komitea 1984.

• hh. kirjoitti:

En tarkoita sinua.D.

Vilipitön :)

• palstalainen.
        TeuvoSuni kirjoitti:

esti sinulta tuomasta tätä Jeesuksen ilmoitusta kirjoitusten tutkijoista sellaisena, kuin hän on sen ilmoittanut:

kirjoittamaan Kirjoituksia kunnioittaen, etkä jatka niiden halventamista?

• edes hitunen.
        TeuvoSuni kirjoitti:

"Ja aloitit ihmisten kunnian kärkkymisen..."

Siinäpä on mies, joka puhuu kunnian kärkkymisestä! Kunpa sinusta löytyisi edes hitunen Jeesuksen mielenlaadusta.

• Olen puhunut.
        TeuvoSuni kirjoitti:

Herjasi loppuu äkisti. Jumala ei anna armoaan iäti turhaan käytettäväksi.

• juuri kuin kirjoitit

"Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. (Mark. 12:24)"

Kielletään kirjoitukset ja kielletään Jumalan voima ja siitä ne ongelmat alkavat. Aletaan epäilemään Jumalan uskollisuutta. Jumala on kuitenkin luotettava, uskollinen ja varma.

"Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä."

Tämä on vain niin päivän selvä asia uskossa ja siltikin ihmetyttää että miksi jotkut kylvävät epäilyksen siemeniä Jumalan uskollisuutta ja varmuutta vastaan - hänen sanansa suhteen.

Totuudellista oli kirjoituksesi. Jumalan sana on puhdasta. Ei hän sanallaan ketään eksytä väitti kuka mitä tahansa.

• Lyhyesti kommentoid.

Monet tutkivat kirjoituksia, mutta Jumalan sana ei silti monellekaan kelpaa kokonaan niin, kuin se on kirjoitettu. Jumalan sana on selkeää, seitsenkertaisesti puhdistettua. Siitä ei voi ottaa mitään pois, ei lisätä, eikä sitä voi muuttaa. Jumala varjelee sanaansa. Sanan on uskossa sulauduttava sydämeemme.

Jotka ovat eksyneet Jumalan sanasta, ovat eksyneet omissa sydämmissänsä. Eli eksytys on heissä itsessänsä, ei Jumalan sanassa, tietenkään.

• Kun eräät vanhoillislestadiolaiset lähettivät sinusta ukaasin musiikkiopiston
      rehtorille, uhaten otta lapsensa pois soittotunneiltasi, jos kirjoittelusi ei
      raamattukeskustelussa muutu.

Ja kun olivat jostakin saaneet tietoonsa minkälainen yhteys sinulla oli
      erääseen siikajokiseen mieheen.

Ja muuttuihan se - kertaheitolla, kun näyttävästi aloit pyydellä anteeksi
      väärämielisiltä niitä totuuden sanoja, jotka hetken tottuuden tietä kulkiessasi
      olit oppinut tuntemaan. Aloittaen samalla kiihtyvällä vaudilla poistella kirjoituksiasi.

Kaikki tämä vain ihmispelon tähden, vaikka raamattukeskusteluun tullessasi
      ilmoitit, että Jumala kutsuu sinua nyt viimeisen kerran, eikä sinulla ole enää
      varaa antaa tämän kutsun mennä hukkaan.

Oletko nyt onnellinen, kun olet onnistunut vetämään pois totuuden tieltä ne
      kaikki kuusi ystäväänikin, jotka tuon tien kirjoitusteni kautta löysivät?

Viimeisenä sortui viettelyysi Outi, jonka kautta uskoin Pyhän Hengen näyttävän
      todeksi, ettei kasteen uusiminen ole välttämättä Hengen herjausta, jos ihminen
      sitä katuu ja vilpittömästi lähtee etsimään uuutta alkua elämäänsä Jeesuksen
      opetuksia seuraten.

Pitikö tämän kaiken käydä toteen vain siksi, ettei Kristukselta tehtävän ja Hengen
      saaneella voi olla maan päällä ainuttakaan ystävää, kun kaikki otetaan pois:

"Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden. Mutta edes hiuskarva päästänne mene
      hukkaan. Pysykää lujina, niin voitatte omaksenne elämän."

Koska et vieläkään ole täysin varma siitä, mitka kirjoituksesi ovat Saatanan tahdon
      mukaisia, joita ei tarvitse jälkikäteen poistaa, olet viisaana miehen päätynyt ovelaan ratkaisuun:

Aloitat jokaisen avauksesi kolmelle rivillä pelkkiä viivoja, jotka ainoastaan jäävät jäljelle, jos Saatana poistokäskyn antaa. Niin kuin on antanut jo kymmenille kirjoituksillesi.

En ole sinulle osastasi kateellinen enkä katkera, vaan hyvin surullinen:

"Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

• jop-

>>>Kaikki tämä vain

• vain rusinat?

Sinulle ei kelpaa KOKO RAAMATTU, vaan pudottelet suuren osan ELÄMÄN LEIVÄSTÄ ja noukit rusinoita pullasta. Miksi?

• 17

Ensin se oli Armi, joka ne ystäväsi vietteli pois totuudesta mutta nyt se onkin KariHenrik.
        Aina vähän sen mukaan, miten sinulle parhaiten sopii.

Vähän niin kuin tuo "lestadiolaisukaasi".
        Asiahan ei ollut ollenkaan noin, mutta sinulle sopii paremmin vääntää asia näin päin.

Ja kumma valta se on KariHenrikillä, kun Outinkin vietteli pois totuudesta vaikkei ole missään yhteydessä ollut.
        Mutta viis siitä mikä oikea totuus on, ethän sinä sitä etsi.

• vain rusinat? kirjoitti:

Sinulle ei kelpaa KOKO RAAMATTU, vaan pudottelet suuren osan ELÄMÄN LEIVÄSTÄ ja noukit rusinoita pullasta. Miksi?

eivät Saatanan maket rusinat sovi, vaan ne on noukittava sieltä pois.

Miksi sinun elämän leipäsi on tässä:

"Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää.
        Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä,
        mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

Eikä tässä:

"Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta Poika pysyy. Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita."

"Joka tietää, mitä on tehtävä, mutta ei tee, se luetaan hänelle synniksi."

• .-.
        TeuvoSuni kirjoitti:

"Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää.

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä,

Eikä tässä:

"Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta Poika pysyy. Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita."

"Heitin vain huulta"

• RAAMATTU ON TOTTA
        TeuvoSuni kirjoitti:

Eikä tässä:

Miksi sinulle ei kelpaa KOKO RAAMATTU?
        Etkö tosiaan tiedä, että KOKO RAAMATTU ON TOTTA?

• RAAMATTU ON TOTTA
        TeuvoSuni kirjoitti:

Eikä tässä:

Miksi sinulle ei kelpaa KOKO RAAMATTU?
        Etkö tosiaan tiedä, että KOKO RAAMATTU ON TOTTA?

• jop.

332
        1.
        Herraa hyvää kiittäkää,
        iloiten ylistäkää,
        luodut kaikki laulakaa
        Luojan suurta kunniaa!

2.
        Pyhät, suuret, korkeat
        työnsä on ja oikeat,
        suuri herrautensa
        maassa on ja taivaassa. 3.
        Kiitos Jumalallemme
        soikoon sydämestämme
        virsin, lauluin, psalttarein,
        harpuin, huiluin, kantelein.

4.
        Kaikki, joissa henki on,
        kiittämään jo tulkohon
        Herraa hyvää riemulla,
        halleluja halulla!

Jesper Swedberg 1694. Suom. 1700. Virsikirjaan 1701. Uud. Julius Krohn 1880.

• skreivi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Eikä tässä:

Jumalalle mieluisia tekoja:

"Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut."

Jaak. 2: 14-26

2:14 "Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

2:15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla

2:16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?

2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?

2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?

2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;

2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

2:24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

2:25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?

2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut."

Mutta kaikkista hyvistä teoistasi kuuluu kiitos YKSIN Jumalalle, sillä ei yksikään ihminen itsessään ole hyvä, vaan hyvät teot ilmentävät ainoastaan Kristusta hänessä.

• ewgretrtyulkjnhgf

Miksi herjaat?

• palstalainen.

Sinun ei kannata sitten mennä kalaan tulevana suvena, koska katkeruus vie kalatkin vedestä.

• mitä tämä Jumalan Aamokselle antama ilmoitus paadutetulle kansalle tarkoitti:

"Vie pois minun luotani virsiesi pauhu! En halua kuulla sinun harppujesi helinää.

Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus kuin ehtymätön puro."

Mutta kun hän sydämessään asuvan Saatanan enkelin johdatuksessa alkoi
      järjestellä lopun ajan seurakuntien virkoja ja toimituksia, toi sinne Saatana
      myöskin nuo virret, hengelliset laulut ja soitot. (3. Erinomainen ilmestys)

Koska Paavali itsekin tiesi, kun synnin orjaksi jäi, minkälaista lohtua ne tällaisten
      totuudesta osattomien ihmisten elämään tuovat.

Olethan varmasti tietoinen siitä, minkälaista lohtua toi kuningas Saulille Daavidin
      soitot silloin, kun Jumalan Henki oli hänestä lähtenyt, ja Saatanan henki tilalle tullut?

• punnitsija.

Toistelet vain noita massapostejasi, joilla kiroat ja sadattelet lähimmäisiäsi, muutellen tosiasioita ja Saatanaasi hokien. Olet kevyttä tavaraa Herran Jeesuksen silmissä, vailla mitään arvoa, väärän mielenlaatuisi ja Jumalan sanaa herjaavien kirjoitustesi johdosta.
        En anna parannuskehotusta, koska niin paatunut olet, ettet siihen kykene Herran Jeesuksen mielen mukaisesti.
        Ei muuta.

• jop.

Eikö Luoja oo siunannut sävelkorvalla ja laulunlahjalla. TS.

• matkaa jatketaan

>>>Tällainen kirjoittaja valikoi. Hän on valikoinut Paavalistakin sen,

• .-.

332
        1.

Herraa hyvää kiittäkää,
        iloiten ylistäkää,
        luodut kaikki laulakaa
        Luojan suurta kunniaa!

2.
        Pyhät, suuret, korkeat
        työnsä on ja oikeat,
        suuri herrautensa
        maassa on ja taivaassa.

3.
        Kiitos Jumalallemme
        soikoon sydämestämme
        virsin, lauluin, psalttarein,
        harpuin, huiluin, kantelein.

4.
        Kaikki, joissa henki on,
        kiittämään jo tulkohon
        Herraa hyvää riemulla,
        halleluja halulla!

Jesper Swedberg 1694. Suom. 1700. Virsikirjaan 1701. Uud. Julius Krohn 1880.

• jhgg

Mutta ihminen ei ole, eikä noita sanoja sanomalla puhtaammaksi tule.

• SE ON

"HERRAN SANA ON PUHDAS JA AITO" TIETYSTI EI JUMALASSA ole MITÄÄN LIKAA EPÄPUHTAUTTA
        SAASTAA jne, VAAN SE ON MEISSÄ IHMISISSÄ ja se pysyy ihmisissä JOTKA TAISTELEVAT JUMALAA JA
        HÄNEN OMIAAN VASTAAN, AAMEN.

Enkä sano vihassa ketään ihmistä kohtaan VAAN JUMALAN PYHÄSSÄ VIHASSA SYNTISAASTAA VASTAAN
        vääriä SANOMIA VASTAAN JOILLA JOHDETAN IHMISIÄ VAIN IANKAIKKISEENN EROON JUMALASTA.

• näin se on
        SE ON kirjoitti:

"HERRAN SANA ON PUHDAS JA AITO" TIETYSTI EI JUMALASSA ole MITÄÄN LIKAA EPÄPUHTAUTTA
        SAASTAA jne, VAAN SE ON MEISSÄ IHMISISSÄ ja se pysyy ihmisissä JOTKA TAISTELEVAT JUMALAA JA

Enkä sano vihassa ketään ihmistä kohtaan VAAN JUMALAN PYHÄSSÄ VIHASSA SYNTISAASTAA VASTAAN
        vääriä SANOMIA VASTAAN JOILLA JOHDETAN IHMISIÄ VAIN IANKAIKKISEENN EROON JUMALASTA.

ole Jumalan pyhää vihaa - lihallista syntistä vihaa tunnet lähimmäisiäsi kohtaan. Lakkaa valehtelemasta ihmisparka. Sinulla ei ole rauhaa, melskaat täällä juuri sen takia, että sinulla on paha olla oman itsesi takia, ei muiden ihmisten kohtalon takia.

• on juuri niin kuin
        näin se on kirjoitti:

ole Jumalan pyhää vihaa - lihallista syntistä vihaa tunnet lähimmäisiäsi kohtaan. Lakkaa valehtelemasta ihmisparka. Sinulla ei ole rauhaa, melskaat täällä juuri sen takia, että sinulla on paha olla oman itsesi takia, ei muiden ihmisten kohtalon takia.

sanoin.
        Ja tiedätkö mitä teet kun sanot Jumalan PYHITTÄMÄÄ epäpuhtaaksi?

Koeta itse siellä sydämessäsi tutkia omaa tilaasi minä tiedän omani, että Jeesus on sen saanut
        puhdistaa ahtaasta portista kun sain JUmalan armosta sisälle käydä.

Ja miksi täällä olen niin Jumalan tahdosta niitä varten joille Jumala saa puhua.

Joten kaikki te joille Jumala saa puhua te ymmärrätte mikä Jumalasta on SIIHEN ei kukaan ihminen
        voi vaikuttaa, mutta siihen voi ja tuleekin ihminen vaikuttaa, että JUMALA EDELLEEN saa puhua, sillä HÄN PUHUU vain niille joilla on särkynyt sydän, murtunut mieli jotka näkevät ja tuntevat etteivät voi
        paremmiksi ja pyhemmiksi tulla ja jotka näkevät MINÄ HUKUN ellei JUMALA minua armahda.
        TEILLE kuuluu hyvää sillä olette TODELLAKIN silloin JUMALAN HUOMAAN OTTAMIA.
        Kulkekaa tie loppuun anoen etsien Jumalan armoa JUMALAA niin olette sen kohtaava ja silloin
        saatte kokea, tulla elämään todeksi sen mitä on JUMALAN ARMO, MITÄ ON JUMALAN RAUHA SYDÄMESSÄ.
        JA VIELÄKIN enemmän tulette perimään iankaikkisen elämän Jumalan luona.

• taks,
        SE ON kirjoitti:

Jos mahdollista laittaisitko vähän isommalla että mekin näkisimme sen, mitä olet sanomassa.

• ggj.
        on juuri niin kuin kirjoitti:

sanoin.
        Ja tiedätkö mitä teet kun sanot Jumalan PYHITTÄMÄÄ epäpuhtaaksi?

Koeta itse siellä sydämessäsi tutkia omaa tilaasi minä tiedän omani, että Jeesus on sen saanut
        puhdistaa ahtaasta portista kun sain JUmalan armosta sisälle käydä.

Ja miksi täällä olen niin Jumalan tahdosta niitä varten joille Jumala saa puhua.

Joten kaikki te joille Jumala saa puhua te ymmärrätte mikä Jumalasta on SIIHEN ei kukaan ihminen
        voi vaikuttaa, mutta siihen voi ja tuleekin ihminen vaikuttaa, että JUMALA EDELLEEN saa puhua, sillä HÄN PUHUU vain niille joilla on särkynyt sydän, murtunut mieli jotka näkevät ja tuntevat etteivät voi
        paremmiksi ja pyhemmiksi tulla ja jotka näkevät MINÄ HUKUN ellei JUMALA minua armahda.
        TEILLE kuuluu hyvää sillä olette TODELLAKIN silloin JUMALAN HUOMAAN OTTAMIA.
        Kulkekaa tie loppuun anoen etsien Jumalan armoa JUMALAA niin olette sen kohtaava ja silloin
        saatte kokea, tulla elämään todeksi sen mitä on JUMALAN ARMO, MITÄ ON JUMALAN RAUHA SYDÄMESSÄ.
        JA VIELÄKIN enemmän tulette perimään iankaikkisen elämän Jumalan luona.

Tänne asti näkyy kuinka on saastainen "morsiuspukusi"

• kun tämäkin sana
        ggj. kirjoitti:

Tänne asti näkyy kuinka on saastainen "morsiuspukusi"

on totta,"15. Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen. 16. He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sille he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia."

Joten jos tahdot saastaisuudestasi pois päästä niin tee parannus.

• hh.
        kun tämäkin sana kirjoitti:

on totta,"15. Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen. 16. He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sille he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia."

Joten jos tahdot saastaisuudestasi pois päästä niin tee parannus.

>Joten jos tahdot saastaisuudestasi pois päästä niin tee parannus.

• Raamatun auktoriteetti vain korostuu kun lukee tuon "pahuuden kaksikon" mellastusta palstalla.
      Heille Raamattu on vain ase toisen päähän lyömiseen.

Ymmärrän heitä katslelessani Jeesuksen vertauksen, etteivät "terveet" tarvitse parantajaa. Eipä niin kun heiltä puuttuu sairaude tunto.

Tällaisten eksytysten keskellä täytyy Ramaatamun auktoriteetti piää ehdottomana. suni on Raamattuun turvaavalle kuin paratiisin käärme, joka kuiski Eevalle: "Onko Jumala todella sanonut niin"..

Jeesus sanoi:"Ei kukaan tule luokseni, ellei minun Taivaallinen Isäni vedä häntä ja tosiaan eksytte kun ette lue ja ota lukemastanne vaaria. Jokainen tajuaa että Keesus tarkoitti Raamattua, eikä sunin punaista kirjaa tms riivaajahenkien sanelemaa sepustusta.

• ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Niin, sanoihan Jeesus näinkin:

Matt. 24:35
        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa."

Niin katoavat myös kaikki punaiset kirjat ym. Mutta Jumalan sana ei katoa. Se on puhdas ja aito, luja, luotettava ja horjumaton.

Sinuakin tahdon kannustaa edelleenkin tutkimaan juuri sillä luottamuksen asenteella sanaa. Ja siitä rukouksin ammentamaan. Silloin sitä avataan.

• 049
        KariHenrik kirjoitti:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Niin, sanoihan Jeesus näinkin:

Matt. 24:35
        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa."

Niin katoavat myös kaikki punaiset kirjat ym. Mutta Jumalan sana ei katoa. Se on puhdas ja aito, luja, luotettava ja horjumaton.

Sinuakin tahdon kannustaa edelleenkin tutkimaan juuri sillä luottamuksen asenteella sanaa. Ja siitä rukouksin ammentamaan. Silloin sitä avataan.

211,
        1.
        Oi Herra, kiitos sanastasi,
        taas kylvit meihin siemenen.
        Niin korjaa kerran pelloltasi
        myös sato satakertainen.
        Parannus meissä vaikuta
        ja uskoon meidät taivuta.

2.
        Suo meidän täältä mennessämme
        niin sana puhdas säilyttää,
        se että juurtuu mielessämme
        ja kantaa hyvää hedelmää.
        Sen valo tiemme valaiskoon,
        menomme, työmme johtakoon.

3.
        Kuin vuolas virta aika kiitää,
        elämän iltaa jouduttaa.
        Ei armonaikaa aina riitä,
        kuolema kohta saavuttaa.
        Nyt auta sanaa kuulemaan,
        vie meidät taivaan kunniaan.

Bengt Jakob Ignatius 1824. Uud. Elias Lönnrot 1868. Virsikirjaan 1886. Uud. komitea 1984.

• Ja sitä lujempi

Jumalan sana on se perusta, jolla kestämme.

2. Piet. 1:19
      Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.

• Niskuroiville

Jumalan sanaan?

• pisaroita?

Oletko muuten lukenut kalliita hunajan pisaroita?

• dWERTSRYDTFYIOUGPÖLU

Oletko jättänyt palstan? Sinua tarvitaan.

• palstatilallinen.

Erittäin raitis kirjoitus sinulta, kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      408
      5984
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      81
      5323
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4344
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3931
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      52
      3719
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      165
      3429
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      107
      3188
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      53
      3173
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2279
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49