bensiini pakettiauton verotus???

2.3 310

elikkä hommasin tuomosen bensiini 310 mersun pakettiauton olikhaan se vuosimallia 86 vai 88... paljonkhaan siinä on autovero vuodessa tämän uuen lain mukhaan?? on niin vähän käyttöä sillä mutta tarve kuitenki...

11

4847

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

vero maksetaan kerralla koko auton käytön ajaksi siinä yhteydessä kun se ensimmäisen kerran rekistöröidään suomeen.

• 2.3 310

elikkä paljonkhaan se tullee olehmaan??

• 2.3 310
        2.3 310 kirjoitti:

elikkä paljonkhaan se tullee olehmaan??

tarkoittaa että maksetaan koko käytön ajaksi??

• Haluamme varmistaa
        2.3 310 kirjoitti:

oisko jotain 300 vuosi. sehän menee painon mukaan, eli katot rek.otteesta kokonais massan ja sitte trafin sivulta löytyy taulukosta hinta.

• akonomi
        2.3 310 kirjoitti:

sitä että kun auto rekistöröidään suomen kilpiin ensimmäistä kertaa täytyy siitä olla autovero maksettu.autovero maksetaan yhdellä kertaa koko summa.autosta ei makseta mtään vuosittaista autoveroa joten tuo maksu kattaa koko auton iän autoverot.

• akonomi
        Haluamme varmistaa kirjoitti:

oisko jotain 300 vuosi. sehän menee painon mukaan, eli katot rek.otteesta kokonais massan ja sitte trafin sivulta löytyy taulukosta hinta.

määrään ei vaikuta auton paino.trafin sivuilta ei näe minkään ajoneuvon autoveron määrää yhtään mistään taulukosta.tullin sivuilla on listauksia maahan tuotujen autojen autoveroista.

• 2.3 31023
        akonomi kirjoitti:

sitä että kun auto rekistöröidään suomen kilpiin ensimmäistä kertaa täytyy siitä olla autovero maksettu.autovero maksetaan yhdellä kertaa koko summa.autosta ei makseta mtään vuosittaista autoveroa joten tuo maksu kattaa koko auton iän autoverot.

nyt menee ylihilseen, elikkä eikö mulla riitä pelkkä tullin maksaminen jotain 100e ja katsastus päälle?? Ja sen jälkeen tulis normaalisti verokortti postissa...?? Joka olis sen 300-400vuosi...?? vai??

• ----
        2.3 31023 kirjoitti:

nyt menee ylihilseen, elikkä eikö mulla riitä pelkkä tullin maksaminen jotain 100e ja katsastus päälle?? Ja sen jälkeen tulis normaalisti verokortti postissa...?? Joka olis sen 300-400vuosi...?? vai??

maasta kyseinen auto on tuotu kun siitä täytyy tullia maksaa ?
        homma menee suurin piirtein näin.kun tuot sen auton maahan käyt tullissa tekemässä ilmoituksen auton maahantuonnista ja jos otat sen heti käyttöön ilmoitat sen myös käyttöön otetuksi.
        sitten menet tekemään vakuutuksen siihen ja käyt katsastuskonttorilla katsastamassa sen,jolloin saat sellaisen esitäytetyn rekisteriotteen,jonka kanssa menet taas tulliin ja jolloin tulli pistää veropaperit eteen päin ja sinulle tulee sitten joskus postissa lasku autoverosta ja mahdollisesta tullista.
        menet ja maksat sen veron/tullin,otat kuitin mukaan katsastuskonttorille josta ne antaa sinulle uuden rekisteriotteen ja rekisterikilvet.ja ei muuta kun kovaa ajoa.ja muutaman viikon kuluttua siitä kun olen ne rekisterikilvet saanut tulee postista ajoneuvovero lappu,jonka maksat laskussa olevien ohjeiden mukaan.näin homma toimi pari vuotta sitten.

• proletaari kapitalis

Hyötyajoneuvot ovat käyttömaksusta vapaat. Käyttövoimavero on diseleille.
      Verot köyhällistön verta juo!

• 2.3 310

hain auton ruotsista... luullakseni siitä ei mee tullia??? Paljonkohan minun täytyy varata rahaa mukaan kun meen ens viikolla papereiden kans tulliin, että saan net tarrakilvet. Ja mihinkä nuo ruottalaiset kilvet mennee??

• tarraa päälle
        2.3 310 kirjoitti:

hain auton ruotsista... luullakseni siitä ei mee tullia??? Paljonkohan minun täytyy varata rahaa mukaan kun meen ens viikolla papereiden kans tulliin, että saan net tarrakilvet. Ja mihinkä nuo ruottalaiset kilvet mennee??

hehee kukaan ei enää halua muistaa että alle 92 mallisista pakuista ei mene maahantuotaessa autoveroa ollenkaan

ja eu alueella ei enää autoista ole kerätty tullia sitten eu:n liittymisen jälkeen

täytä normaali autoverohakemuskaavake pakettiautoille niin saat nolla veropäätöksen postissa ja saat kilvet autoon jos menee rekisteröinti katsastuksesta läpi

ne ruotsalaiset kilvet pitäisi oikeasti palauttaa ruotsiin edelliselle omistajalle, mutta aikas paljon niitä silti näkee autotallien seinillä suomessa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe